vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:19 |
Iedereen weet dat er lesauto's rondrijden, iedereen weet ook waarom ze herkenbaar moeten zijn als lesauto, het gaat namelijk nog niet perfect. Logisch denk je dan, toch zijn er mensen die er duidelijk meer moeite mee hebben. In het lestopic was namelijk een discussie begonnen die niet echt in de aard van dat topic lag en dus waren we het er over eens dat dit een apart topic verdient. Zelf heb ik me er aan schuldig gemaakt om er op te reageren en zoals afgesproken met Sounddragon hoorde dat niet in dat topic. Lestopic is voor en door lessers. Dit topic is voor de betweters. Enige opmerkelijke quotes:
Kan er nog meer posten maar deze meneer heeft duidelijk schijt aan lessers, ze moeten het allemaal maar in 1x goed want anders GGGRRRR, krijg je zijn woede over je heen. Ik heb niet alles gequote en vooral mijn eigen mening niet omdat ik graag vanaf 0 wil beginnen. Vraag voor degenen met rijbewijs: Snappen jullie waarom er een L op het dak staat van een auto? En zo ja, houden jullie daar ook rekening mee? Tuurlijk komt het niet altijd goed uit zo'n lesauto voor je. Snap ik wel. Maar gunnen jullie iemand de kans om het rijden te leren of erger je je dood en ga je lopen stressen achter een lesauto? Bedenk wel, de instructeur heeft het voor het zeggen in zo'n ding en die laat zich niet opnaaien. Wie laat zich wel opnaaien door lesauto's? | |
._HAAK_. | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:26 |
Ach ze rijden gewoon de wettelijke snelheid, dat ze 50rijden waar je 80 mag is bullshit. Op de snelweg zijn ze wel langzaam maar daar haal je ze gewoon in. Geen last van dus. | |
Leandra | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:27 |
Ja, ik hou er rekening mee, en ik begrijp ook dat iemand die 3 lessen voor het rijexamen zit wel moet weten hoe hij moet rijden en dit ook feilloos moet doen, en dat iemand die net met z'n derde les bezig is de auto nog gewoon laat afslaan als het stoplicht groen wordt. Als je je daar al druk om gaat maken dan is het waarschijnlijk heel moeilijk in deze wereld, waar niemand zo perfect is als jij die uiteraard vanaf de eerste keer dat je achter het stuur stapte zo goed reed dat ze je gelijk een rijbewijs en een bos bloemen en een lintje van de Koningin hadden moeten geven. | |
Kriegel | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:29 |
M'n zusje, die ging vandaag een Focus zitten opdrukken omdat ie niet genoeg doorkarde. Ik vind het maar kansloos, iedereen moet het leren en niet iedereen heeft het gelijk onder de knie. Zolang ze niet op me inrijden ga ik er niet kwaad om worden zodra ze even in de weg lopen. | |
strontboer | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:33 |
Alsof de personen, die lesauto's haten, gelijk perfect reden toen ze net waren begonnen met lessen ![]() ![]() | |
Palomar | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:34 |
Stoor me er niet echt aan en ga ook niet als een debiel erachter zitten plakken ofzo. Vind het alleen wel eens irritant op een stuk waar ik normaal even flink het gas kan intrappen (oprit van snelweg ofzo) dat er dan net zo'n trage lesauto voor je zit ![]() | |
IemandNiemand | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:35 |
Die gast in dat topic over de wegwerkzaamheden, hoe hij er 'wel even voorbij rijdt' die heeft echt geen benul. JUIST, in het weekend moet je ook langzamer rijden omdat JUIST in het weekend daar ook mensen bezig kunnen zijn. Los van het wegdek die instabiel is etc.. die borden staan er niet voor niks ![]() Wat een droplul. ![]() | |
Av- | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:39 |
Loser? Ik heb doorgaans veel geduld met lesauto's, maar als zo'n kneus het voor elkaar krijgt om z'n (diesel ![]() ![]() | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:40 |
Kee, 1e reacties zijn binnen, thanks. ik ga er een schepje bovenop doen. Toen ik nog instructeur was reed ik ooit eens met een leerlinge op een dijkweggetje, boven de geldende Vmax trouwens. Vrachtwagen achter ons, duwen, duwen en nog eens duwen. Ik vroeg de leerlinge om te stoppen, volgens haar kon dat niet want die vrachtwagen zit er dicht achter. Psies, daarom juist. Zet maar ff stil ![]() Heb die chauffeur gevraagd what the hell hij mee bezig was, inhalen kon niet, we reden niet te langzaam dus waarom??????? Van een beroepschauffeur zou je wat beters kunnen verwachten........ Antwoord:.........euh.....euh..... Komt altijd ongelegen zo'n vraag natuurlijk, maar het antwoord is duidelijk. Lesbord en ik ben pro dus zal wel ff laten zien wat ik kan en durf. Hij moest eens weten wat hij verwoest heeft, juist die leerlinge was bijna van haar rijangst af en dan krijg je zo'n eikel met testosteronoverschot. Daarom staat die L op het dak, niet om te gebruiken als doelwit, juist om rekening mee te houden op de goede manier. | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:43 |
We hebben het over dezelfde en we denken hetzelfde. Juist de niet te verantwoorden zelfverzekerdheid leidt tot ongelukken. | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:46 |
Psies mijn punt, dank je. Ergste vind ik nog dat zodra het papiertje binnen is de minachting begint. "Goh, ik was veel sneller, ik kon dat veel beter. Als je gezakt bent ben je een rbw gewoon niet waard." Yuk. ![]() | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:49 |
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd? Weet het wel zeker, het is dat óf je hebt geen rijbewijs. Of niks geleerd van je lessen, dat kan natuurlijk ook. Je lessen gingen namelijk niet alleen over voertuigbeheersing maar ook over een sociale opstelling in het verkeer. | |
Kriegel | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:50 |
Oh ja, van die types die om het hardst beweren dat ze in acht lessen geslaagd waren en totaal niet kunnen begrijpen dat sommigen een les of 40 nodig hebben. Schattig. Linkje naar dat werkzaamhedentopic trouwens? | |
H-D | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:51 |
Ze zijn idd herkenbaar voor een reden. En ik heb er dan ook alle geduld mee. Netjes afstand houden, niet opjagen, tijd gunnen met optrekken , niet afsnijden etc. Dat vind ik logisch want zij moeten het tenslotte nog leren en hebben nog niet het zelfvertrouwen en routine van een meer ervaren automobilist. Op de snelweg zijn ze idd wat langzaam soms maar daar kan je ze makkelijk inhalen dus geen probleem daar. | |
blup | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:02 |
Ik had met mijn vrachtwagen rijlessen ook eens iets moois meegemaakt met mijn rijinstructeur. We reden bibo op een gelijkwaardige kruising af met aan alle straten een vluchtheuvel tussen de rijbanen. Voor ons (waar we heen wilde) was een loonwerker bezig (rijdende afzetting) en het leek erop dat hij voorlopig niet klaar zou zijn op de plek waar hij stond. Hij stond precies bij de vluchtheuvel stil waar wij langs wilde. We moesten dus aan de andere kant van de vluchtheuvel erlangs. Ik kreeg in het begin wat tegemoetkomend verkeer en ik bleef voor mijn streep wachten zodat het verkeer van links en rechts nog wel kon oversteken. Instructeur zei, "blokkeer de kruising volledig anders staan we hier morgen nog je moet je ruimte claimen". Prima, ik blokkeer de kruising en wacht tot het tegemoetkomende verkeer gepasseerd is. Ik wilde optrekken tot hij plots als een idioot begint te toeteren (instructeur heeft paar knopjes extra claxon, grootlicht). Hij trekt de handrem naar beneden, staat op en begint druk de gebaren en te schelden. Ik: Wut. ![]() Bleek dat de postbode van rechts met zijn busje over de vluchtheuvel voor mij ging om erlangs te kunnen. ![]() Postbode stapte even uit, instructeur ook, gezellig gebabbeld en we vervolgde onze wegen. Laatst in amsterdam centrum een lestruck zien rijden, die jongen liet hem 2x afslaan voor het stoplicht.. Met een truck vrij knap, maar hij wilde denk ik in 7 hoog wegrijden ![]() ![]() Enige wat door me heen ging was, "guut gut mien jong, neem je tijd, ik heb daar pas geleden ook nog gezeten.." ![]() Zelf heb ik wel een engelen geduld als er een lesser voor me zit, gewoon even weer terug denken aan je eigen eerste lessen. Zo makkelijk was 't waarschijnlijk niet. | |
TwenteFC | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:05 |
Heb zelf mijn rijbewijs nog niet zo lang dus ik weet zelf nog heel goed hoe het is, ik houd er dus extra rekening mee. Wat niet wegneemt dat ik mijn auto er vol voor gooi als ik voorrang heb, ik ga er dan vanuit dat de instructeur de leerling hard toespreekt. Een leermoment. Natuurlijk kijk ik wel eerst of die instructeur me wel gezien heeft. Voor de rest houd ik altijd iets meer afstand dan normaal, en als ze me ergens heel netjes voorlaten dan doe ik altijd even een duimpje omhoog ![]() | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:06 |
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen. Erger je je aan lessers? In jou opzicht gebeurt er dan dit: je snijdt ze af, je kleeft aan de bumpers, je jaagt ze op, je toetert, je haalt asociaal in, alles. Trek die laskap van je kop man, vervelende trage lessers kan je je inderdaad aan ergeren. dat doe ik ook. MAAR ik blijf er netjes achter, houd afstand totdat er een mogelijkheid ontstaat om die te passeren. EN JA IK RIJD TE HARD! wel veilig natuurlijk ![]() En tevens dat als iemand eens commentaar levert hij gelijk: z'n rijbewijs in 1x heeft gehaald, of er geen heeft. godsie man. in 1x halen zou de norm moeten zijn ipv 'ach hij heeft hem in 1x gehaald hoor' Boterbart out. | |
Av- | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:07 |
Mijn sociale vaardigheden in het verkeer zijn uitmuntend al zeg ik het zelf. ![]() En ja, ik heb mijn rijbewijs en maak er dagelijks gebruik van, theorie en praktijk heb ik beide in één keer gehaald dus dat geeft mij het recht om mijn leeftijdsgenoten af te zeiken en uit te lachen als zij het niet in één keer halen. ![]() | |
Chocolate-chick | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:08 |
Iedereen moet het leren en na je 1e les kun je niet van iemand verwachten dat ze alles meteen goed doen, heb gewoon geduld. | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:13 |
Doe eens iets fantastisch? ![]() Jouw eerste les ging helemaal perfect? meteen de openbare weg op en nooit af laten slaan? geloof ik geen kont van ![]() | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:25 |
hehe korte beschrijving eerste les: heb je eerder gereden? nee dit is gas rem koppeling, zet maar in z'n 1 koppeling op, gas bij nou toen gelijk provenciale weg op 1 kilometer rijden moest ik zelf remmen en niet afgeslagen en aan het einde van de les deed ik alles qua besturen les erop spiegels toen mocht ik niet meer lessen van ouders omdat ik geschorst werd op school vervolgens weer gelest, geen TTT gedaan examen was 20 minuutjes en toen was ik al terug; gefeliciteerd en hop naar huis feestje geven. dat was het Enige keer dat mij is afgeslagen was denk ik toen ik de handrem nog op de bakwagen had staan en te weinig gas bij. Normaal rijd die namelijk niet weg maar omdat te weinig gas sloeg die ook af. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:33 |
He hoi, jij ook hier? Ik neem trouwens geen lesser in bescherming, heb ik er zat van gehad en die zijn goed terecht gekomen. Ik maak me eerder zorgen om jou, jij bent degene die je drukt maakt en over extremen begint te orakelen, ik zie je punt niet. En ja, sommigen krijgen het voor elkaar een diesel af te laten slaan. Sterker nog, is mij ook wel eens gebeurd, zelfs met de vrachtwagen. Hoongelach alom natuurlijk maar ik heb er wel 1 ding mee bewezen: Ik ben een mens, ik maak fouten, ook ik leer nog. rustig jongen, ik rij ook consequent te hard en ja, veilig. Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Ik heb ook nooit gezegd dat je onveilig rijdt, ik heb alleen maar commentaar hoe jij tegenover lessers staat en dat vind ik beneden alle maat. Da's alles. Je bent het er mee eens of je onderbouwt waarom je precies een hekel hebt aan alle lessers die jou blijkbaar constant in de weg rijden. 1x is niet de norm en dat weet je zelf ook wel, 3 "normale" pogingen is de norm. 3! Nou ja, norm.......maximum. Vind het knap van je dat je het in 1x hebt gedaan maar doe nou niet alsof je alles weet. Trouwens, mag ook wel. Compromis, doe nou niet alsof je beter bent dan de rest en iedereen die jouw gemiddelde niet haalt is waardeloos. Doe dát gewoon maar niet meer. Ik wil je anders wel eens objectief (nadruk op OBJECTIEF) een examen af willen nemen tegen de geldende CBR normen en daarna kunnen we verder praten. Maar voor nu, beperkt tot de discussie, heb je een beetje de schijn tegen. [ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 14-01-2012 00:38:55 ] | |
TwenteFC | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:42 |
Ik heb mijn rijbewijs in 6 dagen gehaald, en een kameraad van mij heeft er 4x overgedaan. Maar ik moet toegeven dat hij direct na het examen beter kon rijden dan ik net na het examen, dus dat zegt inderdaad helemaal niets. | |
Anne | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:57 |
Wat een ontzettend flauwe OP ![]() Afijn, ik erger mij wel eens aan lessers ja, maar ik erger mij wel aan veel meer verkeersdeelnemers, dus eigenlijk zegt dat niet veel. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het beter kan of beter deed en ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden (dat wil zeggen: totdat ik het echt niet meer uit hou, maar dat betekent niet dat ik vage of gevaarlijke capriolen zal uithalen), maar ik ga er ook het liefst zo snel mogelijk voorbij (eigenlijk direct al wanneer ik zo'n L zie). | |
LeNick | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:58 |
Had zeker met je asociale gedrag te maken? Punt is, je kan gewoon niet aan de buitenkant van de auto zien of het misschien wel iemand zijn eerste les is. Drie keer laten afslaan is wat veel, maar sommige mensen zijn gewoon heel erg zenuwachtig en daardoor kan het ook gebeuren. Ik had er nooit bij stil gestaan totdat ik zelf in een lesauto zat, maar zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik zo voorzichtig mogelijk om met rijlessers. Ik weet zelf hoe opgejaagd ik me voel als er iemand zit te kleven terwijl je gewoon de juiste snelheid rijdt.. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:58 |
Zijn ook verschillende opleidingstrajecten geweest zo te horen. En het doel was hetzelfde, allebei doel bereikt...mooi toch? Maakt ook niet uit, lessers afkraken is gewoon NOT DONE | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:59 |
Nou dan heb je ws een beetje aanleg gehad, of gewoon heel erg mazzel. Wat imo nog steeds niet rechtvaardigt dat je je zo opstelt tov andere lessers die je onderweg tegenkomt. Omdat jij het zomaar ineens kon en wel helemaal in één keer geslaagd bent, kunnen anderen daar misschien wel wat meer moeite mee hebben.. sowieso iemand beoordelen op het laten afslaan van een auto, vind ik nogal dom.. er staat zoals gezegd een grote L op die auto, alleen staat er nooit op of degene die rijdt aan les 1 of les 50 bezig is. Geef die mensen gewoon de ruimte, haal eens diep adem en betracht wat geduld.. mensen met haast hebben vast ook wel eens zitten zuchten toen jij nog niet echt de slag te pakken had.. deal with it.. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:01 |
Ik had ook alles kunnen verzamelen en mensen bij naam noemen. Zonder dat gedaan te hebben loopt de discussie nou ook, had ik echt man en paard moeten noemen dan? Wil dat best alsnog doen als je daar prijs op stelt | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:02 |
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat. | |
Anne | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:04 |
Je begrijpt me niet helemaal denk ik. Als je van 0 af aan had willen beginnen had je die quotes cq. mening van een ander er ook niet in hoeven zetten. Maar daar hoeven we wmb geen discussie over te voeren of iets aan te veranderen, ik geef alleen mijn mening. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:05 |
Nee Bart, je bent niet de asociale rijder en ditdat. Iknsprak je aan over je gedrag tov lessers en in mijn ogen niet meer dan terecht. andere mening is gewoon welkom hoor! | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:08 |
Ik denk, dat tegenwoordig het 'nieuwe rijden' wordt aangeleerd, en dat is idd redelijk mak aan. Het valt mij overigens ook op dat de gemiddelde snelheid in het verkeer wat is gedaald, ik weet bijna zeker dat dat met de brandstofprijzen te maken heeft, ik rijd zelf ook een stuk rustiger als ik altijd heb gedaan, domweg omdat mijn tank dan 50 km langer meegaat ![]() Het feit dat je als 'aso' gezien wordt (wat denk ik wel meevalt), ligt denk ik ook voor een groot deel aan de manier waarop je je uitdrukt, dat is nogal typerend, en bepaalt inderdaad voor een deel de beeldvorming.. mensen reageren nou eenmaal op wat je typt, want dat is waar je het mee moet doen op the webz ![]() | |
Anne | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:14 |
* Anne beaamt. Voorheen reed ik standaard 160-170 op de snelweg en 100 buiten de bebouwde kom. Tegenwoordig rij ik 110-120 op de snelweg en gewoon 80 buiten de bebouwde kom. Nu kan ik gewoon bijna 100 km meer rijden op een tank (en het scheelt me in bekeuringen). ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:14 |
Ja, ik heb mijn theorie en mijn praktijk in 1 keer gehaald en had van mijn pakket des tijds nog wel wat lessen over. Ja, ik heb wel eens zoiets: He, weer zo'n kutding voor me, maar dat is voornamelijk als ik wil opschieten o.i.d. en inderaad ja, het ergert mij wel eens dat lesautos links voorsorteren en vervolgens eerst door 6 mensen rechts ingehaald worden voordat, maar dat ergert mij bij normale weggebruikers ook. Ik heb, vind ik, met lesautos over het algemeen meer geduld ja. Echter, ik ga ze niet overal voorrang verlenen terwijl ze dat niet hebben. Mijn eerste lessen gingen op zich wel goed, in latere lessen heb ik veel grotere fouten gemaakt. Dat het begin zo goed ging, komt wellicht doordat ik als 14 jarige op trekkers reed en op mijn 17e nog op een paar flinke motorschoppen heb gereden, maar dat ter zijde. Ja, een leswagen die mij met grootlicht tegemoet komt, krijgt het terug ook, maar ook dat geldt voor andere weggebruikers. Nu kan dat gezien worden als leswagen pesten, maar m.i. is dat normaal weggedrag en maak ik geen onderscheid tussen leswagens en ander verkeer, dat is de bedoeling toch? | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:15 |
Je weet zelf ook wel dat dit topic is begonnen nav een ander topic. Juist om het daar ontopic te houden. Hier ook graag, ook al zeg je dat je alleen je mening maar geeft en dat dat er verder niet toe doet (@SD, deze kopieer ik voor je ![]() Als mod moet je ingrijpen wanneer nodig en dat doe je goed. Soms moet je even afstand houden zoals nu. Tuurlijk mag een reactie wel maar het zou fijn zijn als je eerst ff inleest. Als je dat had gedaan had je ook gezien dat ik hem in het rbw topic de kans heb gegeven zelf een topic te openen. Zelfs in overleg met SD. Godver, hoe ver zitten jullie van elkaar? Dus nee, NIET verkeerd. Gewaarschuwd, overleg gehad en daarna topiv geopend. Dat jij dat niet weet is niet mijn fout. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:17 |
Gelezen en gelijk, zeker wat groot licht betreft. ![]() En ja, was serieus. | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:21 |
Vandaag kreeg ik lichtsignalen van een Duitser. weet nog steeds niet waarom | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:21 |
en 2x geflitst op de zelfde plek, heen en terug weg ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:22 |
Ik rijd veel in het donker en dan is groot licht inderdaad reuze handig, maar zet het wel af als je tegenliggers hebt. | |
Pizza_Boom | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:22 |
Kwam ie van achter je, kwam ie tegemoet of wou die waarschuwen voor nog een filtse? | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:31 |
tegemoet, geen flitser gezien, zelf alleen dimlichten, netjes op snelheid ik heb geen idee | |
Anne | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:40 |
Men, ik ga er niet eens meer op in. Hopeloos zoals altijd. | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:58 |
Zitten klooien met richting aangeven, en dat blauwe lampie niet gezien denk ik; overkomt mij ook wel eens ![]() | |
D0808 | zaterdag 14 januari 2012 @ 02:35 |
Veilig te hard rijden bestaat niet. Het menselijke lichaam is er op gebouwd om ten hoogste klappen van 20km/u op te kunnen vangen, alles daarboven is per definitie al onveilig. Dus zelfs bij het aanhouden van de vmax ben je al onveilig bezig, laat staan die te overschrijden met tientallen procenten. Dat auto's tegenwoordig steeds beter in staat zijn om onze fragiele lichaampjes heel te houden is fijn maar bij elke km snelheidsverhoging neemt dat snel af. Buiten het feit dat we niet al te grote klappen kunnen incasseren zijn onze reflexen ook eigenlijk niet ingesteld op hoge snelheden, ons brein speelt simpelweg een spelletje met ons. Jij neemt voor het gemak aan dat je veilig te hard rijd, maar heb je er wel eens over nagedacht hoe andere mensen op de weg daarop reageren? Oma van 65 reageert nl. niet meer zo snel bij het invoegen als er een pipo aan komt zeilen met 160, en ook de lesser kan onverwacht behoorlijk verrast worden als hij in zijn spiegel een stipje ziet en op het moment dat hij wil invoegen dat stipje ineens zijn hele spiegel beslaat. | |
TwenteFC | zaterdag 14 januari 2012 @ 03:01 |
Ik heb er dan altijd gewoon schijt aan. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 06:37 |
Hoezo zoals altijd? Ik ben geen baggeraar, geen troll maar haal serieus een onderwerp van gesprek naar een ander topic. Wat doe ik fout in jouw ogen? | |
b4kl4p | zaterdag 14 januari 2012 @ 06:49 |
Kut, ronduit kut. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 06:51 |
Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij. 140 waar je 120 mag, boejuh. Ik ben niet zo'n iemand die werkzaamheden negeert, ik rij daar de vmax. Klaar. Het gaat ook niet over mij, het gaat om de klootzakjes die wél overal schijt aan hebben, iedereen die denkt het beter te weten dan de geldende regels. | |
classpc | zaterdag 14 januari 2012 @ 07:15 |
Euh... meen je dit serieus? Nog nooit gehoord van zenuwen ofzo? Ik heb de lesauto ook wel drie keer achter elkaar laten afslaan. En ik had toen echt geen flauw idee wat ik verkeerd deed. Doordat ik zo zenuwachtig was, was ik vergeten dat je bij de eerste versnelling de koppeling bij het aangrijpingspunt moet houden tot de auto op snelheid is. En trust me, dan is het niet moeilijk om een diesel af te laten slaan. Je mag wel eens wat meer begrip tonen voor mensen die het nog moeten leren en mogelijk nog niet eerder achter het stuur van een auto hebben gezeten. | |
Cybje | zaterdag 14 januari 2012 @ 08:20 |
Hebben jullie dan nooit iets positiefs bij lesauto's? Een groot deel rijdt langzaam tot normaal (je mag natuurlijk niet racen van je instructeur), maar soms zie ik ze nog aardig hard optrekken. En laatst reed ik 120 km/u op de snelweg en werd ik ingehaald door een leswagen, die zich er blijkbaar van bewust was dat je op 125 km/u ook nog steeds niet geflitst wordt. Zat wel duidelijk een leerling + instructeur in. Soms valt het me eigenlijk juist wel mee hoe ze rijden. Alleen in de stad is het erg irritant, als je net iemand voor je hebt die net is begonnen en dus erg traag rijdt. Maar ik probeer zelf altijd te vroeg te vertrekken, zodat ik niet hoef te stressen om vertraging op de weg. Zelf had ik met mijn rijlessen in het begin veel problemen met de koppeling, vooral de hellingproef was een ramp. En mensen maar tegen me roepen dat het zo makkelijk is, want ik rijd een diesel. Toen wist ik nog niet veel van auto's, maar later eens opgezocht wat ik reed ... bleek het een Volkswagen Golf 1.9 SDI te zijn. Die dingen hebben extreem weinig koppel, maar 133 Nm! De gemiddelde benzine auto heeft al meer koppel dan dat. Als mijn instructrice me nou gewoon had verteld dat ik meer gas moest gaan geven, dan had het ongetwijfeld een stuk beter gegaan. | |
koekjestrommel1 | zaterdag 14 januari 2012 @ 08:51 |
Heb mijn rijbewijs in Duitsland gehaald toen ik 17 jaar oud was (aanrader trouwens). Ik had de middag ervoor even met me pa ge-oefend hoe de koppeling enzo nou werkte op de oprit, en verder nooit wat motorisch gereden. Toen ik mijn eerste les had moest ik alles zelf doen. Sturen, schakelen, koppelen, remmen, gas, spiegels, etc. En als je dan na 2 minuten rijden op een redelijk smalle weg zit waar je 100 mag, dan zweet je wel peentjes, en rij je echt maar 80 o.i.d. Maar zo leer je het wel. Ik erger me totaal niet aan lessers, iedereen heeft het ooit moeten leren. Als hij een paar keer afslaat, jammer maar big deal. Die minuut langer wachten voor het stoplicht gaat je niet je leven kosten. Mijn instructeurs zeiden altijd; altijd Vmax rijden, niet meer niet minder. (nouja, als de omstandigheden goed zijn dan), en als ik dan 95 reed waar 100 geen probleem was moest ik ook gewoon 100 gaan rijden. Nooit problemen mee gehad. | |
sijs | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:28 |
Ik heb geen probleem met lesauto's..iedereen heeft het toch moeten leren? ik zorg wel altijd voor voldoende afstand (niet alleen bij lesauto's overigens) dat maakt het rijden een stuk relaxter mijn auto heeft een redelijk sterke motor, dus hij wil best wel als het moet soms zit er zo'n opgefokt gastje achter me, eventjes beetje gas -als het kan- gastje is nergens- daarna mag hij best naast me staan en lekker zijn gang gaan..veel plezier... ik maak me er absoluut niet meer druk om. | |
Nagelschaartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:47 |
Ik heb mijn rijbewijs nog maar kort, 1,5 maand. En ik ben zo'n onzekere lesklant geweest, ik zweette regelmatig peentjes in de auto. En ook ik heb hem wel eens drie keer laten afslaan en omdat ik in paniek raakte had ik dan niet door dat wegrijden in de derde versnelling niet handig is ![]() Dus dan is het simpel: Niet te dicht erachter zitten bij het stoplicht en wat geduld hebben. Het gaat echt niet sneller als je duwt erachter. En misschien is het handig om te bedenken dat het nooit kwade wil is van degene in de lesauto. Niemand zit in een lesauto met de gedachte "laat ik het eens vervelend maken voor de andere automobilisten" (die fase komt later wel bij sommige mensen ![]() Soms is het onhandig. Zoals dat ze de snelweg proberen in te voegen met 70. Ik moet direct zeggen dat ik me hier zelf ook schuldig aan heb gemaakt. Ik vond dat invoegen hartstikke eng en was zo druk bezig met wat er op de snelweg reed en waar ik ertussen moest dat ik mijn snelheid vergat, ik had dan ook oprecht niet door dat ik zo langzaam reed. De vraag is waar een instructeur ingrijpt. Ik heb het nu al meegemaakt dat ik achter een lesauto zat die 60 bleef rijden, waardoor het voor mij ook moeilijk werd om in te voegen. Uiteindelijk kwam die lesauto in de problemen met een vrachtwagen en heeft de instructeur op dat moment ingegrepen. Ik kon probleemloos achter de vrachtwagen invoegen en ik denk wel dat de lesser nu goed gezien heeft waarom het belangrijk is om op de snelheid te letten, dus dat die er waarschijnlijk meer van leert. Prima dan toch? Als ik nu een lesauto voor me zie bij het invoegen bouw ik voor de zekerheid wat meer afstand op, zodat ik zelf de kans heb om snelheid te maken als de lesauto dat niet doet. Anticiperen, is een groot onderdeel van goed kunnen rijden. Dus je anticipeert ook op een leswagen. Ik zie hier wat mensen zeggen "maar als ik voorrang heb neem ik die wel gewoon!". Dat lijkt me eigenlijk volkomen logisch. In de lesauto vond ik niks zo verwarrend als mensen die me voorrang gaven terwijl ik dat niet had. Ik weet of ik voorrang heb of niet, waarom geef je me dan voorrang als ik het niet heb? De bedoelingen zijn hartstikke goed, maar een lesklant is er echt niet mee geholpen als iedereen zich aanpast op manieren waarop het niet nodig is. Wat ik wel prettig vond was als mensen wat langzamer passeerde in smalle straatjes (als je altijd een fiets gewend bent kan het heel moeilijk zijn om de breedte van die auto in te schatten), niet gaan zitten drukken als ze bezig zijn met een parkeermanouvre, niet heel dicht erop achter het stoplicht (lessers moeten steeds de spiegel in de gaten houden, ik was me er altijd van bewust dat er iemand heel dicht achter stond en werd dan nerveus of ik hem niet af zou laten slaan. Waarmee de kansen op afslaan alleen maar groter werden) en gewoon algemeen een beetje geduld hebben. (geduld is trouwens imho een toverwoord in het verkeer waar niet alleen lesauto's baat bij zouden hebben) | |
D0808 | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:54 |
Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doet ![]() Hier ben ik het volledig met je eens, daarom snap ik dan ook niet dat je wel het volgende zegt "140 waar je 120 mag, boejuh.". Waarom? je schiet er geen bal mee op, zuipt meer brandstof, veroorzaakt een onrustig beeld op de weg en het kan je nog een prent opleveren ook. Nu weet ik wel waarom, simpelweg omdat "hard" rijden een lekker gevoel geeft (een van de trucjes van onze hersenen). Op zich niets mis mee, zelfde reden als dat wij mensen aan bergwanden hangen, uit vliegtuigen springen etc. Probleem is alleen, je bent niet alleen op de weg... Nu wil ik niet stellen dat ik zelf van onbesproken gedrag ben hoor. Ik wist vroeger het gaspedaal ook erg goed te vinden, we waren echte vriendjes ![]() Tegenwoordig haal ik mijn kick uit te proberen zo min mogelijk benzine te verslurpen. Ik lach me elke dag weer rot als ik aankomrollen bij een stoplicht, haastige auto's me vlak daarvoor aan alle kanten voorbij rijden die voor het stoplicht tot stilstand komen en op het moment dat ik arriveer het hele zooitje zie optrekken en ik vloeiend doorrij. Je ziet nog net niet de euro's onder die wagens vandaan vallen ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door D0808 op 14-01-2012 10:11:09 ] | |
thumbnail | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:51 |
Dom gelul, neem een pilletje zou ik zeggen. | |
thumbnail | zaterdag 14 januari 2012 @ 10:53 |
Zo rij ik ook en ik vraag me af of die lui in die andere auto's nou zien dat wij vloeiend doorrijden. | |
virl3 | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:41 |
Ik zat van de week achter een les auto, en 't vermoed dat het de eerste les was.. ![]() | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 11:57 |
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:09 |
Klopt, shit.........betrapt. Maar alleen als de situatie het toe laat uiteraard. In combinatie met lessen levert dat trouwens leuke situaties op, maat van me die ook les gaf had een leerling die beweerde dat als hij zijn rbw had alleen maar hard ging rijden. Hoe hard? Hard, zo hard als ik kan. Mooi, geef maar eens gas dan. 140, 150 en hij werd steeds ongemakkelijker. Nee, gas!!!! Jij met je grote moel! 160...........misselijk, wit en trillen, of hij ajb mocht stoppen met gas geven. Tuurlijk, maar dan graag ook niet meer zeiken dat je later hard wilt rijden, je persoontje kan daar niet tegen. ![]() Eigen ervaring: Tegen 200 km/h blijft het lesbord gewoon zitten, gaat geen kant op. Enige probleem was de grijns van de smoel van de leerling af te krijgen. ![]() En ja, vrijwel lege snelweg. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:12 |
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken. MITS je onder de max rijdt.. Meestal is de looptijd vanaf lus 1 een seconde of 4 - 6... | |
thumbnail | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:17 |
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld. ![]() Klein pikkie? | |
thumbnail | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:21 |
Het gaat om het vooruit kijken. Als je ziet dat de lichten net op rood springen dan heeft het weinig zin om daar hard op af te rijden. Dan rem je niet maar dan laat je gewoon je gas los. ik heb wel eens een cursus gehad om zuinig te rijden en wat blijkt, op die manier rij je zuiniger en je bent nog sneller ook. Hard rijden en dus ook hard remmen (ook voor bochten) kosten veel secondes maar het lijkt alsof je sneller bent. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:51 |
Daggut niet, niks slecht voorbeeld. Iemand geeft aan dat hij na het halen van een rbw flink hard wil gaan rijden. Wat is er dan mis mee om zo iemand onder begeleiding en mogelijkheid tot ingrijpen zijn wens even waar te laten worden? Om vervolgens te zien dat hij een schone onderbroek nodig heeft na zo'n uitspatting? (Haha, leuke woordspeling) En dat hij daarna besluit om z'n wensen bij te stellen en toch maar besluit een rustige rijder te worden? Ik vind dat je dan beter onder begeleiding ff zo'n ervaring kan hebben dan dat zo'n puber met een rbw waarvan de inkt nog niet droog is het alleen gaat proberen. Edit, dat van dat kleine pikkie klopt wel maar da's eigenlijk geheim. Niet doorvertellen ajb. ![]() | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:54 |
Maar harder dan 200 doe ik ook niet hoor ![]() | |
blup | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:57 |
Rijden tot de stopstreep. | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 12:59 |
dit. | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:04 |
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder. ![]() Ik wil je trouwens wel ff duidelijk maken dat ik niks tegen jou persoonlijk heb, je bent alleen maar de inspiratiebron geweest voor dit topic. ![]() Je zult best een goede chauffeur zijn maar zo afgeven op lesauto's vond ik nogal overtrokken. Dus én om de discussie uit het lestopic te halen én omdat ik het op zich wel een leuk onderwerp vind heb ik dit topic geopend. Meningen genoeg zie je wel. ![]() | |
Boterbartje | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:08 |
Ja prima, thanks! Ja die van mij wil ook al niet harder! en op het werk is al helemaal triest. die bakwagen is met pedaal tot te grond niet harder dan 135 te krijgen totdat je bult af gaat dan tik die de 140 aan. De caddy draait mooi een 155 of 160 bult af. Maar sowieso wel lawaaierig die oude caddy's, zeker als ze dan 3500 toeren moeten draaien, radio standje hoger haha | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:05 |
Bofkont, mijne wil niet harder dan 89. | |
koekjestrommel1 | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:13 |
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden ![]() | |
LeNick | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:15 |
Ik ga dat ook maar eens vragen ![]() | |
koekjestrommel1 | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:16 |
Moet je wel in Duitsland lessen. | |
LeNick | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:16 |
Oh, ja.. ![]() | |
Biogarde | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:18 |
Ik blijf weleens voor of achter ze rijden om te kijken hoe ze zitten te zweten. Soms ook wel leuk om te zien op bijvoorbeeld snelwegen, dat je de instructeur ziet zeggen (of lijkt te zeggen) dat hij of zij moet doen wat ik doe qua kijken, richting, snelheid. Verder laat ik ze met rust en geef ik ze op opritten alle ruimte. En kan ik niet naar links, dan minder ik ruim snelheid (en de rest achter me moet dan mee met mij) zodat ze de snelweg op kunnen. Heb zelf meegemaakt tijdens m'n examen dat ik de snelweg niet opgelaten werd door een paar mongolen en een stuk vluchtstrook in het verlengde op moest om uiteindelijk in te voegen. Ik ben er niet op gezakt, voor een ander kan het de doodsteek zijn en 160 (?) euro armer. | |
Biogarde | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:19 |
En ik rij een herrie makende diesel. Dus die gaan soberzo niet zo hard ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 14:22 |
Dan vind ik dat je het netjes doet. Zo hoort het, sociaal. Leven en laten leven. ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 17:10 |
Ik vind het niet kunnen ![]() | |
silenthill | zaterdag 14 januari 2012 @ 18:44 |
Ik hou altijd even extra afstand bij een lesauto, of haal gewoon in. Ik stoor me er niet aan. Als de motor afslaat bij het stoplicht en ik sta erachter, ga ik niet als een gek toeteren. Iedereen heeft het moeten leren, toch ![]() | |
HenkXL | zaterdag 14 januari 2012 @ 19:46 |
gewoon voorbij knappen als het je te sloom gaat, klaar, case closed. | |
.Neovo. | zaterdag 14 januari 2012 @ 20:26 |
Ik geef lesauto's alle ruimte. Dit deden de meeste mensen tijdens mijn rijles ook (ook waren er een paar aso's die ook lekker gingen kleven). Verder geef ik ze ook netjes voorrang ALLEEN als het moet, en geef ik hun de tijd om zelf een beetje weg te kunnen komen. Dat er een heleboel auto's kwaad achter mij gaan toeteren kan me geen reet schelen. Dan ga je maar een paar minuten eerder van huis. Al denk ik van sommige mensen dat ze hun rijbewijs bij een pakje boter hebben kregen ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 20:33 |
Klopt, soms is er net voor het verkeerslicht een mogelijkheid tot afslaan, daar is de lus dan op afgesteld, en als je dan niet oprijdt tot de streep denkt hij dat je afgeslagen bent, en kan het even duren tot je groen krijgt ![]() | |
-Trinity- | zaterdag 14 januari 2012 @ 20:58 |
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren' ![]() Bij een lesser houdt dat niet in dat ik anders ga rijden, maar ik heb er iets meer begrip voor als het allemaal wat langzamer of aarzelender gaat bij het stoplicht. Ik les nu zelf ook weer (A) en ik vind het zelf ook fijn als mensen aan mij kunnen zien dat ik het nog niet kan en even meedenken. Tuurlijk erger ik me wel eens aan andere weggebruikers, ook aan lessers, maar dat uit zich niet in plakken, lichtsignalen of toeteren, daar heeft niemand wat aan. | |
vannelle | zondag 15 januari 2012 @ 05:15 |
Jij bent mijn nieuwe beste vriend, goede instelling! | |
Guppy | zondag 15 januari 2012 @ 09:35 |
Dat inderdaad ![]() | |
Chocolate-chick | zondag 15 januari 2012 @ 09:36 |
eensch | |
Cybje | zondag 15 januari 2012 @ 09:39 |
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken. | |
Guppy | zondag 15 januari 2012 @ 09:48 |
Jij gedraagt je heel netjes, maar de lesauto's krijgen met een hoop hufterigheid te maken helaas. Ik zie die stickers niet vaak, maar als ik ze zie, moet ik er altijd wel om lachen ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 15 januari 2012 @ 10:45 |
Als je te voet bent en moet oversteken zijn lesauto's ideaal ![]() | |
.Neovo. | zondag 15 januari 2012 @ 11:12 |
Maar als je in een lesauto zit en fietsers steken zomaar over waardoor je je helemaal lam schrikt en de rem zowat door de bodem moet drukken om hem net niet te raken is het helemaal niet ideaal. Deze fietser stond stil en besloot toen ik nog een paar meter van hem vandaan was nog even over te steken ![]() ![]() | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 11:29 |
Ik moet meestal wel lachen om die stickers eigenlijk, vind het wel grappig ![]() | |
.Neovo. | zondag 15 januari 2012 @ 11:37 |
Ik heb ze nog nooit gezien. Lijkt me wel grappig om te zien, en het is ook gewoon waar in de meeste gevallen ![]() | |
JF_ | zondag 15 januari 2012 @ 11:38 |
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming. | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 11:43 |
De helft van de tijd gedragen fietsers zich sowieso gewoon zwaar irritant in het verkeer. En dan ook nog raar/boos opkijken als het maar net goed gaat ![]() | |
fruityloop | zondag 15 januari 2012 @ 11:47 |
Dit dus, maar er zijn veel mensen die dat als een soort van traumatische ervaring vér wegdrukken zodra ze dat roze papiertje, of roze gay pasje tegenwoordig, op zak hebben. | |
.Neovo. | zondag 15 januari 2012 @ 11:50 |
Indd, En bij de rotonde niet even richting aangeven zodat het soms nog maar net goed gaat omdat de bestuurder van de auto denkt dat ie rechtdoor kan gaan. | |
-Trinity- | zondag 15 januari 2012 @ 11:52 |
Ik zag laatst een voetganger in het donker die over wilde steken (geen voetgangersoversteekplaats oid) en die deed alsof 'ie voor de auto ging springen die langsreed (moeilijk uit te leggen hoe, maar hij stampte met beide voeten op het wegdek, een paar cm verwijderd van de auto zeg maar). Wat voor een mongool ben je dan, ik zou mijn auto uit zijn gestapt om hem een pets te verkopen. | |
fruityloop | zondag 15 januari 2012 @ 11:53 |
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik sinds ik mijn rijbewijs ~18 jaar geleden heb gehaald, ik ook een betere fietser ben geworden. Zo wéét ik nu hoe belangrijk een werkende voor- en achterlamp zijn, en dat je met je hand uitsteken veel verwarring kan voorkopen op rotondes en kruispunten. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" . ![]() | |
Guppy | zondag 15 januari 2012 @ 11:56 |
Ik zorg als fietser en hardloper ook altijd voor goede verlichting ![]() Wat automobilisten ook verplicht zouden moeten doen, is een ritje meerijden met een vrachtwagen. Zodat ze zo'n voertuig ook beter zouden begrijpen. | |
Cybje | zondag 15 januari 2012 @ 12:08 |
Lijkt mij ook een strak plan. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een Blik op de Weg aflevering gezien waarbij ze heel veel dingen lieten zien van hoe het er vanuit een vrachtwagen uitziet. Dat is echt heel erg leerzaam. | |
.Neovo. | zondag 15 januari 2012 @ 12:11 |
Ik kan wel zeggen dat ik als fietser nu ook meer rekening houdt met het autoverkeer. Ik had altijd mijn lichten al aan, maar als je begint met autorijden, dan pas valt het op hoe slecht de fietsers te zien zijn zonder verlichting. Weet nog dat ik met rijles buiten de bebouwde kom met grootlicht reed. Als die fietser gewoon zijn licht aan had, had ik hem ook gezien en niet verblind met mijn lampen ![]() ![]() ![]() En hij maar afwijzend schudden dat ik fout zat ![]() | |
OEM | zondag 15 januari 2012 @ 12:13 |
M'n ouders wonen in een straat waar het hele lokale rijinstructeursgilde komt straatje keren. De eerste 2 keer wacht je rustig tot ze uitgekeerd zijn, daarna frommel je je auto er gewoon tussen door. Ik verbaas me ook steeds meer over hoe vaak je lesauto's kilometerslang op de middelste rijstrook (op een autosnelweg met 3 rijstroken) ziet blijven hangen. | |
Guppy | zondag 15 januari 2012 @ 12:13 |
Ik heb zelf een flink aantal keren meegereden, en sindsdien begrijp ik veel beter hoeveel ruimte zo'n ding nodig heeft. Een volle tankwagen heeft een langere remweg, en dat hebben veel mensen gewoon niet door. Ik ook niet, moet ik zeggen, voor ik eens meegereden had. | |
.Neovo. | zondag 15 januari 2012 @ 12:15 |
In Friesland en Groningen heb je die wegen niet ![]() | |
Mariposas | zondag 15 januari 2012 @ 22:34 |
Ik heb zelden last van lesauto's, vind ze over het algemeen best goed rijden, en zelden te langzaam. Heb meer last van niet-lesauto's, die asociaal rijgedrag vertonen. Vind ik hinderlijker dan lesauto's die minder snel optrekken of iets langzamer rijden. Tijdens mijn lesperiode heb ik ook regelmatig meegemaakt dat een auto achter mij direct toeterde terwijl tot twee keer toe de motor uitviel. Hoe triest ben je dan, alsof je voor de lol die auto laat afslaan. Als beginnende bestuurder ben je vaak onzeker en ik wilde ander verkeer vooral niet tot last zijn. Waar ook overigens bij mijn lessen altijd nadruk op werd gelegd, meegaan met het verkeer en niet hinderen. Dus aangegeven snelheid rijden, vlot snelheid maken, niet links blijven hangen en altijd rechts voorsorteren bij stoplicht. Instructeur heeft overigens altijd benadrukt dat je je vooral niet moet laten opfokken door storend rijgedrag van anderen. | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 23:02 |
Inderdaad. Vind een niet-lesser die altijd en overal te langzaam rijdt en geen overzicht meer heeft( sommige bejaarden bijv.) en daardoor idiote (gevaarlijke) acties uithaalt 10x erger dan een lesser. Ook omdat je er bij een lesser op berekend bent maar bij iemand die z'n rijbewijs al heeft niet. | |
Pizza_Boom | zondag 15 januari 2012 @ 23:08 |
Daar ga je de fout in. Je verwacht iets en verwachtingspatronen zijn, bijv. in het verkeer, erg gevaarlijk. ![]() | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 23:10 |
Je anticipeert op een lesauto anders dan op een nieuwe Fünfer toch? Das normaal lijkt me:p | |
Pizza_Boom | zondag 15 januari 2012 @ 23:14 |
True ![]() | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 23:16 |
Dus vandaar mijn opmerking m.b.t sommige bejaarden:P | |
Sounddragon | zondag 15 januari 2012 @ 23:23 |
Meestal moeten de bestuurders van nieuwe 5-series op anderen anticiperen ![]() | |
H-D | zondag 15 januari 2012 @ 23:25 |
Haha inderdaad ![]() Wel een gruwelijk mooie auto trouwens ![]() | |
fruityloop | maandag 16 januari 2012 @ 09:30 |
Haha, ik mocht 2 dagen na het halen van mijn rijbewijs ( in lwd) mijn vader naar schiphol brengen in de spits, dat was wel een eye-opener.. ![]() | |
fathank | maandag 16 januari 2012 @ 09:39 |
Haten op lesauto's ![]() Laat je toch neit zo kennen, iedereen heeft dat stadium gehad en de een pikt het sneller op dan de ander. Als je je al druk moet maken omdat een lesauto niet hard genoeg rijdt wordt het eens misschien tijd voor een chillpill en de wekker 5 minuten eerder zetten. | |
PeeJay1980 | donderdag 19 januari 2012 @ 18:02 |
Moet altijd wel even gniffelen als er een lesauto voor mij staat en de leerling laat de auto afslaan als het licht op groen gaat. Ik zie direct voor mij hoe die leerling met zweterige handen en klotsende oksels de auto opnieuw start en probeert weg te rijden zonder de auto af te laten slaan. Ze krijgen van mij de ruimte, iedereen moet leren. Heb wel een hekel aan lessers die bij het zakken op het examen de schuld aan de examinator geven. En vaak gevolgd met 'en de 2e keer toen ik wel slaagde, reed ik veel slechter' ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 19 januari 2012 @ 18:21 |
Sowiso is het leuk als je van buiten de Randstad eens naar de Randstad moet. Voor Randstad (spits) normen veel afstand is ver buiten de Randstad bijna kleven. | |
Nagelschaartje | donderdag 19 januari 2012 @ 19:44 |
Mijn instructeur verwoordde het mooi. Als iemand zakt zeggen ze "de examinator heeft me laten zakken". En als ze geslaagd zijn zeggen ze "Ik ben geslaagd" ![]() | |
Boterbartje | donderdag 19 januari 2012 @ 21:55 |
![]() Wat een zielig beperkte geest ben jij zeg, de A1 en A35 in het oosten van het land staan ook gewoon vol met files in de spits. Gast leef niet zo in je eigen wereldje | |
Anne | donderdag 19 januari 2012 @ 21:57 |
Godver, ik spuugde mijn drinken ook haast over mijn toetsenbord heen bij het lezen van die post. ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 19 januari 2012 @ 22:57 |
Ja, vaak zat. Valt me alleen op dat de afstand die ik buiten de Randstad kan houden, in de Randstad vaak alweer gehalveerd is doordat er een ander is die hem ertussen plakt. | |
fathank | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:43 |
Probeer anders een de A50 tussen Grijsoord en Valkenburg ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:11 |
Ik vind het altijd wel schattig, zo een lesauto | |
H-D | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:25 |
Haha schattig ook echt. Aparte term ervoor ![]() | |
Len93 | vrijdag 20 januari 2012 @ 16:44 |
Mistlamp achter. Ik pas altijd wel een beetje op met leswagens, dat zij onverwachte bewegingen kunnen maken e.d. - wat echter niet betekend dat je ze niet kan/mag inhalen of mag laten merken dat ze iets verkeerds doen. Afslaan is altijd wel amusant, al helemaal omdat ik nog nooit mijn auto heb laten afslaan.
| |
stefkee3 | zaterdag 21 januari 2012 @ 23:16 |
Om kort en bondig te antwoorden: NEE. En waarom niet, dat zal ik even toelichten. Stel je bent bezig met lessen, alle auto's om je heen houden rekening met je, MAAR dan, je hebt je rijbewijs, en gaat voor de eerste keer (met papa/mama's) auto rijden, en ineens houdt niemand meer rekening met je DAN kom je van een koude kermis thuis... (dan moet ik er wel bij zeggen dat ik niet extreem asociaal rijd, met of zonder lesauto's in de buurt) | |
strontboer | zaterdag 21 januari 2012 @ 23:21 |
Daar heb je wel gelijk in, maar het gaat om het asociale gedrag dat andere mensen vertonen. Zij gaan toch ook niet bumperkleven, toeteren als iemand iets te laat optrekt bij de verkeerslichten, de middelvinger opsteken als iemand je over het hoofd ziet etc etc. bij andere mensen die al wel hun rijbewijs hebben gehaald? | |
stefkee3 | zaterdag 21 januari 2012 @ 23:26 |
Nee oke, als je het op die manier bekijkt niet nee. Kan mij zelf nog wel herineren dat ik voor een stoplicht stond en hij afsloeg, en je dan uit paniek niet meer weet wat je moet doen... En dan beginnen de auto's achter je te toeteren en de doen... Nee, daar ben ik wel heel sociaal in, maar of het algemeen toeter ik niet gauw als iemand voor groen staat te wachten, tenzij ik in de gaten heb dat hij ligt te slapen/dagdromen. |