Nee dus, tot nu toe hebben behandelingen tegen psychopathie niet geholpen, maar maken alleen maar dat de psychopaat beter word in het manipuleren van mensen. Meer kennis opdoet, beter kan imiteren. En andere mensen kunnen je geen psychopathie aanpraten.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zou hij dan niet meer baat hebben bij een goede behandeling ipv hem 28 jaar weg te stoppen en er niet naar om te kijken?
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-overgeplaatst.htmlquote:Joran van der Sloot is in Peru overgeplaatst naar een andere gevangenis. Dat melden media in het land.
De nieuwe gevangenis, in het noorden van de hoofdstad Lima, kent een strenger regime. In de Dikke Stenen, zoals de inrichting heet, zitten onder meer maffiabazen en mensen die voor terrorisme zijn veroordeeld. Van der Sloot komt er alleen in een cel te zitten, zodat hij beter gecontroleerd kan worden en niet meer over bijvoorbeeld een mobiele telefoon kan beschikken, aldus de autoriteiten.
Ik denk dat als ik zijn salaris kreeg ik elke dag wel rustig kan slapenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:50 schreef SoraAoi het volgende:
Ik hoop dat je nu goed kan slapen Peter r de vries?![]()
t is namelijk ZIJN schuld dat Joran nu vast zit.. Dat is dus dankzij die mediageile de vriesquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:52 schreef yes_no_maybe het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik zijn salaris kreeg ik elke dag wel rustig kan slapen
Ach het gaat niet alleen om grootte maar ook hersens. En goed geplaatste messteek tussen de ribben uit het niets, daar kan niemand tegen. Wat vooral die stoere kwade bendejongens niet zullen schuwen om hun gelijk te krijgen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:33 schreef ZuidGrens het volgende:
Joran is wel een beer van een kerel trouwens zeg, jezus. Snap wel dat ze hem imponerend vinden daar, in Z-A is iedereen 1,70 m...hij is voor Nederlandse begrippen al een beer.
Eens.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:54 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Juist. Het is natuurlijk lekker makkelijk om van achter je pctje te tikken dat ie aan de hoogste boom gehangen moet worden enzo, maar kijk eens naar de situatie.
Om te beginnen: hij wordt VERDACHT van medewerking op de moord van Nathalee. Dan krijg je Peter R achter je aan die je erin luist. Peter R de Vries vínd dat hij boven de wet staat, maar dat staat hij niet. Joran wordt dus NIET veroordeeld nav de uitzending. Hij vlucht en gaat ergens anders, waar hij niet 'berucht' is, verder met zn leven.
Dat is in Thailand. En weer komt Peter R achter hem aan, die een persoonlijke klopjacht op hem geopend heeft. Wéér een nietszeggende reportage, waarin ABSOLUUT niet wordt aangetoond dat Joran in de vrouwenhandel zit. Wat stoere praat, er wordt geen enkel meisje écht aangeboden of 'verhandeld'. Na de reportage vlucht hij weer. Korte tijd later overlijdt zn vader.
Ik praat niet een moord goed, maar ergens kán je je voorstellen dat je op dat soort momenten meer hebt aan hulp, in plaats van iemand die je continue zwart probeert te maken. Continue vluchtend, op je hoede zijn. Dat maakt een toch al niet al te snugger persoon niet beter.
Het is geen brute moordenaar, het is een domme jongen die op zn 17e een domme beslissing heeft gemaakt, waarna er een klopjacht op hem is ontstaan waardoor hij steeds verder in de shit is geraakt. Natuurlijk verdient hij straf voor deze moord, maar hij wordt hier geen beter mens van en de wereld niet veiliger.
Hij is mogelijk minder toerekeningsvatbaar. In welk geval hij hulp nodig heeft en niet afwijzing.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb uiteraard geen goed woord over voor moordenaars, maar op een of andere manier kan ik het bij Joran niet voelen. Ik voel gewoon best wel medelijden voor hem, en zou hem een lagere straf gunnen, het spijt me.
Ik vind Joran verre van aantrekkelijk, en ik vind het ook echt niet erotiserend wat hij heeft gedaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:38 schreef DrDentz het volgende:
Veel vrouwen voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot foute types. Criminaliteit erotiseert, ofzo. En dan willen ze een lagere straf en Joran in huis halen.
ja want als iemand bij dwdd zit is ie zielig en onschuldig inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:43 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind Joran verre van aantrekkelijk, en ik vind het ook echt niet erotiserend wat hij heeft gedaan.
Maar ik weet niet, wellicht is het omdat we hem toch allemaal vrij goed kennen,hij heeft nota bene als onschuldige jongen bij DWDD gezeten om zijn boek te promoten. Heel fout van mij, dat zal best, maar ik kan hem niet haten, ik voel het niet.
denk dat ik serialkiller wordt enzo superfraudeur allesquote:
nee tuurlijk niet, waar staat dat? Maar als ik daar aan denk, dat het een gewone knul was die zijn leven weer wilde oppakken en dat hij nu daar in Peru zit weg te kwijnen... vind het gewoon erg. Voor zijn moeder ook, gewoon heel de gang van zaken, dat het zo verkeerd met hem is gegaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:44 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ja want als iemand bij dwdd zit is ie zielig en onschuldig inderdaad
Zo bedoel ik het toch nietquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:46 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
denk dat ik serialkiller wordt enzo superfraudeur alles
1 x naar dwdd en onschuldig verhalatje ophangen en je wordt toch vrijgesproken van alles
Jij bent z'n moeder en kent hem door en door? Of ben je helderziend?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:34 schreef rosepetals het volgende:
Hij zou weer de fout in gaan hoor, die moet je echt niet los laten lopen.
Dat is maar de vraagquote:Wetboek van Strafrecht
artikel 39
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, dat hem wegens de gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens niet kan worden toegerekend.
Die moeder kende hem ook niet zo door en door.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Jij bent z'n moeder en kent hem door en door? Of ben je helderziend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |