Precies. Al die mensen die hem vanalles wensen hierquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:50 schreef Panzermaus het volgende:
Bah, ik kan me niet voorstellen wie hier beter van moet worden. Jammer mensen.
Nee, hier kan ik niet blij van worden. En voor de mensen die er helemaal blij mee zijn of roepen dat het niets is: ga eens na hoe lang, triest en zinloos 28 jaar niets doen is. Ja, precies dat.
Medelijden ??quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Precies. Al die mensen die hem vanalles wensen hierHij heeft 1x wellicht een fout gemaakt en is daarna jarenlang door iedereen uitgekotst. Als de hele wereld tegen je staat ga je vanzelf veranderen.
Nu is z'n hele leven weg, gevangenis of niet. Komende jaren kan ie niet meer over straat, zeker niet in NL.
Hij was 16 en heel Nederland keerde zich tegen hem, dan gaan sommige mensen andere dingen zeggen dan ze zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:57 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Medelijden ??
Misschien als Joran zich vanaf het begin van de zaak Holloway anders had opgesteld,maar dan daarna ook nog een jong meisje vermoorden? Sorry maar daar kan ik geen medelijden meer voor opbrengen.Hooguit vraag ik me af wat er met die jongen aan de hand is,zijn gedrag is verre van normaal.
Dat is ook wel zo, maar zijn opstelling; ik heb het niet gedaan en het kan me niks schelen,was ook vragen om zulke reacties, eerlijk gezegd denk ik dat hij een ernstige psychiatrische stoornis heeft.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Hij was 16 en heel Nederland keerde zich tegen hem, dan gaan sommige mensen andere dingen zeggen dan ze zouden moeten doen.
Dat denk ik juist van niet, ik denk dat alle Nederlanders die niet weten waar ze over praten hem zo hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:01 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar zijn opstelling; ik heb het niet gedaan en het kan me niks schelen,was ook vragen om zulke reacties, eerlijk gezegd denk ik dat hij een ernstige psychiatrische stoornis heeft.
Zou hij dan niet meer baat hebben bij een goede behandeling ipv hem 28 jaar weg te stoppen en er niet naar om te kijken?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:01 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar zijn opstelling; ik heb het niet gedaan en het kan me niks schelen,was ook vragen om zulke reacties, eerlijk gezegd denk ik dat hij een ernstige psychiatrische stoornis heeft.
Als het bij de zaak Holloway gebleven was wel, maar nu is er echt sprake van moord en dan zou in NL TBS opgelegd kunnen worden maar ja het is NL niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zou hij dan niet meer baat hebben bij een goede behandeling ipv hem 28 jaar weg te stoppen en er niet naar om te kijken?
Juist. Het is natuurlijk lekker makkelijk om van achter je pctje te tikken dat ie aan de hoogste boom gehangen moet worden enzo, maar kijk eens naar de situatie.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:04 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Daar heb je geen 28 jaar voor nodig, in die tijd zou je betere dingen met je leven kunnen doen. Misselijkmakend dit, en ik spuug op de mensen die hier genoegen uit scheppen. Dit gaat toch helemaal nergens meer over.
Als het een brute moord met voorbedachte rade was geweest dan had ik er anders over gedacht, maar daar lijkt het in de verste niet op. Die laffe sukkel weet zich gewoon altijd in de problemen te helpen en belandt van de regen in de drup. Dat hij daarbij een mensenleven heeft moeten meenemen is al spijtig genoeg, maar dit soort straffen zullen nooit iets oplossen voor wie of wat dan ook. Gewoon na een jaar vrijlaten en een nieuw leven laten opbouwen, ik zie het hem dit niet nog een keer doen. Smerige sensatiebeluste beesten daar, die hem over een jaar allang vergeten zijn, maar hem dan nog gerust 20+ jaar laten wegkwijnen, zonder dat iets of iemand er wat mee opschiet. Die gast heeft zijn straf al gehad.
2?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:18 schreef Confetti het volgende:
Genadeloos straffen deze moordenaar![]()
Ik heb geen greintje medelijden of sympathie voor iemand die 2 onschuldige meisjes heeft vermoord.
Word z'n lover dan domme stoephoer, heb je de aanklachten gelezen en de manier waarop hij het meisje heeft afgeslacht? Heb je die kop van hem weleens goed bekeken?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:19 schreef Fascination het volgende:
Ik vind het ook vrij zinloos iemand zo lang op te sluiten in zo'n deprimerend hol. Het is daar zo erbarmelijk dat je meer bezig bent met overleven dan je bezinnen over je misdaden/leven. Het is al erg genoeg dat je jaren wordt gedwongen binnen vier kleine muren te leven, laat staan in een plek waar de ratten zelfs vrijwillig vertrekken.
Het lijkt me niet dat hij als een herboren, schuldbewuste man uit de gevangenis komt. Eerder een gefrustreerd wrak met een enorm opgebouwde haat jegens het strafrecht- en gevangenissysteem in Peru.
Dan sta je daar als vrij man. Je wordt een compleet andere wereld ingegooid. De mensen die je kende voordat je de gevangenis in ging, zijn allemaal verder gegaan met hun leven en het is maar de vraag of ze nog behoefte aan jouw aanwezigheid hebben. En ga je nu aan het werk? Kun je überhaupt ergens aan het werk?
In zo'n situatie lijkt het me niet gek als je weer het foute pad opgaat.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:26 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Word z'n lover dan domme stoephoer, heb je de aanklachten gelezen en de manier waarop hij het meisje heeft afgeslacht? Heb je die kop van hem weleens goed bekeken?
Intelligente reactie, zeg.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:26 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Word z'n lover dan domme stoephoer, heb je de aanklachten gelezen en de manier waarop hij het meisje heeft afgeslacht? Heb je die kop van hem weleens goed bekeken?
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:26 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Hoorde effe snel ook zoiets voorbij komen,quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:21 schreef DrDentz het volgende:
Joran heeft het in die cel gewoon beter voor elkaar dan ik met z'n dikke tv en alles.
Nee, er is een nieuwe directeur aangesteld in de gevangenis waar Joranquote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:36 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Hoorde effe snel ook zoiets voorbij komen,
Joran die in luxe leeft?!?
Of het waar is vraag ik me af?!?
Maar het gekke is zodra je de jail ingaat,quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:42 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, er is een nieuwe directeur aangesteld in de gevangenis waar Joranvastzit, en die hebben alle luxespullen en tevens een groot geldbedrag wat ze bij hem vonden in beslag genomen.
Wellicht dat fascination hem weldra nog wat toe stopt, want gut o gut die arme Joran.
Zo moeilijk is het niet, hoor, om een mens te vermoorden. Je slaat in een moment grote woede een paar rake klappen, en als je een grote, sterke kerel bent is die ander dood. Je denkt niet over na, en je kan niet op je actie teruggaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:40 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja zeg, eigen schuld, moet ie maar geen meisjes vermoorden.
Woede omdat een meisje aan je laptop zit. Iets met angermanagement en tijd genoeg. Al krijg ik vaag het idee dat een celstraf van 28 jaar je dit niet laat oplossen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:14 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, hoor, om een mens te vermoorden. Je slaat in een moment grote woede een paar rake klappen, en als je een grote, sterke kerel bent is die ander dood. Je denkt niet over na, en je kan niet op je actie teruggaan.
En dan dáárvoor 20 jaar vast te zitten
Neemt niet weg dat hij hulp nodig heeft maar niet 20 jaar. Ik bedoel 28 of wat ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Woede omdat een meisje aan je laptop zit. Iets met angermanagement en tijd genoeg. Al krijg ik vaag het idee dat een celstraf van 28 jaar je dit niet laat oplossen.
Misschien kunnen imaginaire vrienden in een isoleercel wat aan die woede doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij hulp nodig heeft maar niet 20 jaar. Ik bedoel 28 of wat ook.
Als ik deze Peruaanse taferelen bekijk dan vind ik Nederland toch veel beschaafder.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Misschien kunnen imaginaire vrienden in een isoleercel wat aan die woede doen.
Waar las je dat allemaal? Fox news zekerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:22 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik kreeg net ook (bijna) medelijden met hem toen ik die beelden zag...
Ik schaam me er wel voor![]()
Dacht eerst nog het is toch geen moord maar doodslag, maar het schijnt dat ie eerst gewurgd heeft en geslagen en toen hij zag dat ze nog niet dood was een prop in der mond heeft gedouwd, dan had hij toch wel meerdere momenten om zich te bedenken
Nee dat zag ik op het NOS journaalquote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:27 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Waar las je dat allemaal? Fox news zeker
Begint dat nu alweer?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee dat zag ik op het NOS journaal
Maakt het niet minder link.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:36 schreef dikkebroekzak het volgende:
De gemiddelde wodebui duurt veel langer dan 10 min
Hiermee wou ik zeggen dat al praat ik zijn actie niet goed, ik kan wel snappen hoe het tot stand is gekomen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |