quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 19:04 schreef Panzermaus het volgende:[..]
Daar heb je geen 28 jaar voor nodig, in die tijd zou je betere dingen met je leven kunnen doen. Misselijkmakend dit, en ik spuug op de mensen die hier genoegen uit scheppen. Dit gaat toch helemaal nergens meer over.
Als het een brute moord met voorbedachte rade was geweest dan had ik er anders over gedacht, maar daar lijkt het in de verste niet op. Die laffe sukkel weet zich gewoon altijd in de problemen te helpen en belandt van de regen in de drup. Dat hij daarbij een mensenleven heeft moeten meenemen is al spijtig genoeg, maar dit soort straffen zullen nooit iets oplossen voor wie of wat dan ook. Gewoon na een jaar vrijlaten en een nieuw leven laten opbouwen, ik zie het hem dit niet nog een keer doen. Smerige sensatiebeluste beesten daar, die hem over een jaar allang vergeten zijn, maar hem dan nog gerust 20+ jaar laten wegkwijnen, zonder dat iets of iemand er wat mee opschiet. Die gast heeft zijn straf al gehad.
Juist. Het is natuurlijk lekker makkelijk om van achter je pctje te tikken dat ie aan de hoogste boom gehangen moet worden enzo, maar kijk eens naar de situatie.
Om te beginnen: hij wordt VERDACHT van medewerking op de moord van Nathalee. Dan krijg je Peter R achter je aan die je erin luist. Peter R de Vries vínd dat hij boven de wet staat, maar dat staat hij niet. Joran wordt dus NIET veroordeeld nav de uitzending. Hij vlucht en gaat ergens anders, waar hij niet 'berucht' is, verder met zn leven.
Dat is in Thailand. En weer komt Peter R achter hem aan, die een persoonlijke klopjacht op hem geopend heeft. Wéér een nietszeggende reportage, waarin ABSOLUUT niet wordt aangetoond dat Joran in de vrouwenhandel zit. Wat stoere praat, er wordt geen enkel meisje écht aangeboden of 'verhandeld'. Na de reportage vlucht hij weer. Korte tijd later overlijdt zn vader.
Ik praat niet een moord goed, maar ergens kán je je voorstellen dat je op dat soort momenten meer hebt aan hulp, in plaats van iemand die je continue zwart probeert te maken. Continue vluchtend, op je hoede zijn. Dat maakt een toch al niet al te snugger persoon niet beter.
Het is geen brute moordenaar, het is een domme jongen die op zn 17e een domme beslissing heeft gemaakt, waarna er een klopjacht op hem is ontstaan waardoor hij steeds verder in de shit is geraakt. Natuurlijk verdient hij straf voor deze moord, maar hij wordt hier geen beter mens van en de wereld niet veiliger.