Inderdaad. En dan blijft er maar 1 ding over waar ze gelijk in kan hebben, is't niet?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
In de discussie of in mijn engelengeduld? Want in de discussie spreek ik haar niet tegen.
quote:- hier stond een chatlog, foei! -
Je zegt precies hetzelfde als hem trouwens als ik goed lees.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:28 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nou generaliseer je.
Tussen mijn ex en mijn vriend heb ik een paar dates gehad, en ik werd steeds door de man gebeld en gemaild, het was hij die na 1 date al zei, ik vind je leuk, meer dan leuk, en ik wil wat serieus. Na 1 date. Dat zie je mij niet doen als vrouw zijnde
?quote:Op maandag 16 januari 2012 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je zegt precies hetzelfde als hem trouwens als ik goed lees.
Hij zegt dat mannen die heel snel om dates vragen wanhopig gevonden worden, waarop jij zegt dat jij dat ook nooit zou doen als vrouw zijnde.. Dat... Komt wel redelijk overeen toch?quote:Op maandag 16 januari 2012 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
?
zou zweren dat er wat anders stond
ja en ik reageerde duidelijk op iets wat ik blijkbaar verkeerd las of dat geeft was. Dan nog is er een verschil tussen een vervolgdate en.. Meer willen :pquote:Op maandag 16 januari 2012 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hij zegt dat mannen die heel snel om dates vragen wanhopig gevonden worden, waarop jij zegt dat jij dat ook nooit zou doen als vrouw zijnde.. Dat... Komt wel redelijk overeen toch?
Okidokiquote:Op maandag 16 januari 2012 22:00 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja en ik reageerde duidelijk op iets wat ik blijkbaar verkeerd las of dat geeft was. Dan nog is er een verschil tussen een vervolgdate en.. Meer willen :p
Inderdaad angst om afgewezen te worden, of dat het bij anderen allemaal zo veel makkelijker lijkt te gaan..quote:Op maandag 16 januari 2012 23:31 schreef standbyme het volgende:
Hee, ik heb even een vraagje aan de mensen die hier posten.
Ikzelf zit niet met het probleem dat versieren moeilijk gaat, maar waarom vinden jullie dat wel? Is het de angst dat je afgewezen wordt? Of dat je gewoon te verlegen bent om op iemand af te stappen? Is gewoon een vraagje puur uit interesse
Hoezo leef je de laatste tijd dan in je eigen wereld? Is het omdat je een negatieve/onzekere uistraling hebt, je je dus ook zo begint te voelen? Vindt je het moeilijk om weer een positieve/zekere houding op te pakken? En afgewezen hoort er bij (helaas). Je moet je niet zo druk maken en gewoon verder gaan, je leert immers van je fouten (blunders).quote:Op maandag 16 januari 2012 23:45 schreef EiPet het volgende:
[..]
Inderdaad angst om afgewezen te worden, of dat het bij anderen allemaal zo veel makkelijker lijkt te gaan..
Zelf weet ik ook wel, dat als ik eerlijk ben, het gewoon een gebrek is aan lef en assertiviteit. Als ik meer onderneem, en opener ben naar mensen, dan kom ik vast en zeker snel een leuke meid tegen.
De plekken waar ik gewerkt heb, klassen waarin ik gezeten heb, groepen waar ik mee ben omgegaan, overal had ik ( bedoel dit niet popi jopi oid ) , wel meisjes die interesse in mij hadden..
Laatste tijd leef ik echter nogal in mn eigen veilige wereldje, ontmoet weinig nieuwe mensen, en als ik op straat ga, dan word ik het liefst met rust gelaten. Met zo' n uitstraling jaag ik de meiden ook weg, en dat weet ik. Toch zit ik hier te klagen![]()
Jezelf veranderen is helaas niet zo makkelijk als het lijkt...
Ja daar heb je gelijk in !quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:16 schreef standbyme het volgende:
[..]
Hoezo leef je de laatste tijd dan in je eigen wereld? Is het omdat je een negatieve/onzekere uistraling hebt, je je dus ook zo begint te voelen? Vindt je het moeilijk om weer een positieve/zekere houding op te pakken? En afgewezen hoort er bij (helaas). Je moet je niet zo druk maken en gewoon verder gaan, je leert immers van je fouten (blunders).
Maar koppel je dus het leven in je eigen wereld aan het moeilijk/eng vinden om te versieren? Ik snap dat je het vertrouwde kwijt bent die je in een relatie had, maar ben je dan bang om weer gekwetst te worden als je weer met iemand 'bezig' bent? Neem het iniatief en ga weer lekker naar buiten, naar de sportschool, hobby's e.d. Moet uiteindelijk goed komen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:45 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in !![]()
Ik ben in mijn eigen veilige wereldje gaan leven, nadat mijn ex het uitmaakte. Dat heeft echt een beghoorlijke impact op mijn zelfvertrouwen maar ook mijn zelfbeeld gehad.
Het liefdesverdriet ging uiteinderlijk over in een soort lichte depressie. Zat bijna alleen maar binnen, had alleen nog maar energie om om te gaan met mensen die ik al kende. Nieuwe mensen waren eng, en liep ik het liefst zo snel mogelijk bij weg.
Ook nieuw werk, contacten maken op de uni, op de studentenvereniging, dit kwam allemaal op een later plan te staan, ik had vooralsnog even genoeg aan mezelf en mijn problemen. Mijzelf niet realiserende dat het zelfvertrouwen alleen maar minder zou worden door op mijn studentenkamer achter mijn laptop op fok! en youtube te gaan zitten...
Inmiddels, een jaar later, voel ik mezelf al een stuk beter. Sta sterker in mn schoenen, heb meer zelfvertrouwen, weet dat ik er mag zijn. Maar de belangrijke stappen als : nieuw werk zoeken ( bijbaan) contact zoeken met medestudenten, vaker aanwezig zijn op studentenvereniging, heb ik nog allemaal niet gemaakt. En dat soort dingen zijn toch echt noodzakelijk als ik echt een leuke meid tegen wil komen.
Heb opzich wel voldoende lol hoor, heb zelf genoeg vrienden met wie ik uit ga, maar buiten het uitgaan kom ik eigenlijk alleen maar in de sportschool en verder zit ik de meeste dagen thuis, binnen....
Ga gewoon veel dingen doen met als enig doel om mensen te leren kennen. Of ze nu man of vrouw zijn. Je sociaal geliefd voelen helpt heel erg bij het kweken van zelfvertrouwen. En je komt gewoon interessanter over als je iets te vertellen hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:45 schreef EiPet het volgende:
Heb opzich wel voldoende lol hoor, heb zelf genoeg vrienden met wie ik uit ga, maar buiten het uitgaan kom ik eigenlijk alleen maar in de sportschool en verder zit ik de meeste dagen thuis, binnen....
Ik ben zelf heel erg bang voor meisjes, op de middelbare school werd ik verliefd op een heel populair meisje, dat vond ze niet echt leuk en ze heeft me toen voor iedereen belachelijk gemaakt. Al haar vriendinnen deden rot tegen me, haar vrienden bedreigden me. Ik was altijd al een stille jongen en als dan alle meisjes zien dat een grote groep van (vrij populaire) meisjes zo doet dan vinden ze je ook maar eng en stomquote:Op maandag 16 januari 2012 23:31 schreef standbyme het volgende:
Hee, ik heb even een vraagje aan de mensen die hier posten.
Ikzelf zit niet met het probleem dat versieren moeilijk gaat, maar waarom vinden jullie dat wel? Is het de angst dat je afgewezen wordt? Of dat je gewoon te verlegen bent om op iemand af te stappen? Is gewoon een vraagje puur uit interesse
Het ene komt uit het ander voort.. Ik vind ergens, dat ik een meisje op dit moment niet zoveel te bieden heb. Daar vind ik mijn leven niet uitdagend genoeg voor.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:49 schreef standbyme het volgende:
[..]
Maar koppel je dus het leven in je eigen wereld aan het moeilijk/eng vinden om te versieren? Ik snap dat je het vertrouwde kwijt bent die je in een relatie had, maar ben je dan bang om weer gekwetst te worden als je weer met iemand 'bezig' bent? Neem het iniatief en ga weer lekker naar buiten, naar de sportschool, hobby's e.d. Moet uiteindelijk goed komen!
Klopt, meer open staan voor nieuwe mensen is noodzakelijk. Ik ben erg gesloten tegenover onbekende mensen, een gesprek kap ik het liefst zo gauw mogelijk af.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ga gewoon veel dingen doen met als enig doel om mensen te leren kennen. Of ze nu man of vrouw zijn. Je sociaal geliefd voelen helpt heel erg bij het kweken van zelfvertrouwen. En je komt gewoon interessanter over als je iets te vertellen hebt.
Er moet iets buiten de deur zijn wat je nu nog doet maar wel graag zou doen. Zeker na een relatiebreuk is het verstandig om de comfort zones radicaal af te breken.
Ik denk dat het ook wel een kwestie is van de juiste personen uitzoeken...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben zelf heel erg bang voor meisjes, op de middelbare school werd ik verliefd op een heel populair meisje, dat vond ze niet echt leuk en ze heeft me toen voor iedereen belachelijk gemaakt. Al haar vriendinnen deden rot tegen me, haar vrienden bedreigden me. Ik was altijd al een stille jongen en als dan alle meisjes zien dat een grote groep van (vrij populaire) meisjes zo doet dan vinden ze je ook maar eng en stom![]()
Daarna meerdere keren ook nog vrij hard afgewezen, hoewel dat helemaal niets voorstelde bij dit verhaal
Ik wil nu eigenlijk wel graag een vriendin omdat ik me eenzaam voel, maar als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet eens zeker of ik ooit nog wel een meisje dichtbij wil/kan laten komen. Ik ben hartstikke lief, maar er is toen echt flink op mijn hart getrapt.
Ook ik leef in een wereld zonder meisjes trouwens. Als je een technische studie en werk doet dan is er een grote kans dat je vrijwel nergens vrouwen tegenkomt.
Verder ben ik ook gewoon niet zo goed in sociaal zijn enzo.
Achteraf gezien wel jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:52 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Absoluut niet lullig bedoeld hoor, maar als je zelf een wat rustige, onopvallende jongen bent, en je zoekt uitgerekend het meest populaire meisje van de school uit, dan kun je zulke dingen ( helaas ) wel verwachten...
Daarnaast zijn populaire meisjes vaak niet de aardigste, de godganse dag bezig met hun imago, vaak over de rug van anderen, vaak inderdaad jongens die je beschrijft als jezelf.
Dan val je dus waarschijnlijk op haar uiterlijk alleen, en dat is naar mijn mening niet zo handig. Want de kans is groot, dat jullie ook geen enkele interesse zullen delen, en is een move maken naar haar bij voorbaat al verspilde moeite in 99 % van de gevallen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
Ik snap niet waarom je denkt dat je niks te bieden hebt en je leven niet uitdagend genoeg is. Moet er dan veel spanning, uitdaging en afwisseling in zitten voordat je wat "te bieden" hebt aan een meisje? Ben je gewoon onzeker/bang dat ze op je af knapt als je leven gewoon normaal is?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:46 schreef EiPet het volgende:
[..]
Het ene komt uit het ander voort.. Ik vind ergens, dat ik een meisje op dit moment niet zoveel te bieden heb. Daar vind ik mijn leven niet uitdagend genoeg voor.
Vaak merk ik, dat meiden best hoge verwachtingen van mij hebben. En ik bedoel dit dan niet arrogant, maar ik vind zelf dat ik er best goed uitzie, ik ben groot, afgetraind etc, dat hele verhaal... Mijn omgeving behandelt me met respect, meiden denken dat ik vrachtwagenladingen aan ervaring met vrouwen heb, en een super interessant leven. Het tegenovergestelde is waar vind ik. Veel meer dan naar de sportschool, af en toe de kroeg in, en in mijn eentje studeren in de ub, en op zaterdag werken, doe ik eigenlijk niet...
Ook heb ik nog maar met 1 meisje een relatie gehad, en ben ik soms best onzeker met vrouwen, al helemaal als ze er goed uitzien.
Bij mn ex ging dat ook zo, ik kwam terug van wereldreis, en ze vond me nogal interessant. Maar na een paar maanden merkte ik dat het haar tegenviel. Hoe ik was, wat ik deed, mijn ambities, de manier waarop ik mijn tijd invulde, was lang niet zo spectaculair als zij had verwacht, kortom ; ik was niet zo uitdagend als dat zij dacht dat ik was..
Je wil een relatie omdat je eenzaam bent? Dat is de gedachte die je eigenlijk moet vermijden. Meisjes kunnen echte bitches zijn, vooral op de middelbare school maar je bent nu ouder, wijzer en dat zijn die meisjes (vrouwen) nu ook. Als je ooit gekwetst bent, dan moet je jezelf erover heen zetten en gewoon lekker verder gaan met je leven.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben zelf heel erg bang voor meisjes, op de middelbare school werd ik verliefd op een heel populair meisje, dat vond ze niet echt leuk en ze heeft me toen voor iedereen belachelijk gemaakt. Al haar vriendinnen deden rot tegen me, haar vrienden bedreigden me. Ik was altijd al een stille jongen en als dan alle meisjes zien dat een grote groep van (vrij populaire) meisjes zo doet dan vinden ze je ook maar eng en stom![]()
Daarna meerdere keren ook nog vrij hard afgewezen, hoewel dat helemaal niets voorstelde bij dit verhaal
Ik wil nu eigenlijk wel graag een vriendin omdat ik me eenzaam voel, maar als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet eens zeker of ik ooit nog wel een meisje dichtbij wil/kan laten komen. Ik ben hartstikke lief, maar er is toen echt flink op mijn hart getrapt.
Ook ik leef in een wereld zonder meisjes trouwens. Als je een technische studie en werk doet dan is er een grote kans dat je vrijwel nergens vrouwen tegenkomt.
Verder ben ik ook gewoon niet zo goed in sociaal zijn enzo.
Jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:40 schreef standbyme het volgende:
Je wil een relatie omdat je eenzaam bent? Dat is de gedachte die je eigenlijk moet vermijden.
Dat hoop ik op een dag nog te leren. Ik laat dingen moeilijk los.quote:Als je ooit gekwetst bent, dan moet je jezelf erover heen zetten en gewoon lekker verder gaan met je leven.
Iedereen wordt wel eens gekwetst maar daar leer je van en dan kom je er uiteindelijk sterker en wijzer uit.
quote:Als er geen/weinig meisjes zijn op je werk moet je gewoon nieuwe hobby's zoeken en je komt vanzelf de juiste vrouwen tegen als je je open zet voor nieuwe uitdagingen en als je zelfverzekerd over komt
Dit is wel een gevaarlijke hoor, wat mij betreft. Die ander moet je leven áánvullen, niet opvullen. Als je voor een zinvol leven afhankelijk bent van een ander, vraag je om problemen. Bovendien heeft het een benauwende werking op die ander, dat zal zeker niet meewerken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:07 schreef benzin het volgende:
[..]
JaIk voel een enorme leegte en ik denk/hoop dat een relatie dat kan opvullen.
Buzzzzz! Fout antwoord.quote:Dat hoop ik op een dag nog te leren. Ik laat dingen moeilijk los.
Haha ik ben ook 16 en uitgaan is idd op onze leeftijd wel dé manier om meisjes te leren kennen, maar ook door sporten e.d. leer je meisjes kennen hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:41 schreef Tompsen het volgende:
Tijdje getwijfeld of ik het zou posten en of het wel in dit topic thuishoort, maar toch maar wel.
Ik ben 16, en het probleem zit 'm in twee dingen.
Ten eerste, op
deze leeftijd is het uitgaan toch dé manier om mensen(meiden)
te leren kennen, maar 1) ik ben nogal kieskeurig en 2) ik durf
die eerst stap niet te zetten/ weet niet hoe een gesprek aan te knopen. Als het begin er eenmaal is merk ik ook wel dat vrouwen me wel interessant vinden om
het zo te zeggen en dan loopt het allemaal wel. Alleen op wat langere termijn kom ik, vind ik, te vaak in de friendzone, en dat is dus het tweede punt.
Hoe kan ik dat wat meer voorkomen?
Thanks for your help
Meeste denk ik welquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:22 schreef kingtoppie het volgende:
Alsof vrouwen daar eerlijk over zouden zijn
Ik denk het niet. Ik ken dus niet veel meisjes, maar als ik meisjes die vraag stel dan geven ze aan dat ik leuk ben en dat ik een goed/lief vriendje zou zijn, maar dat ze zich gewoon niet aangetrokken voelen tot me.quote:
Ik gok van niet. ''Ik vind je gewoon niet op die manier leuk, je bent wel een leuke jongen maar ik voel me niet tot je aangetrokken''quote:
Heeft te maken met een lieve jongen zijn, ze willen helemaal niet een te lieve jongen, ze moeten werken voor hun aandacht anders boeit ze die aandacht geen fuck.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik ken dus niet veel meisjes, maar als ik meisjes die vraag stel dan geven ze aan dat ik leuk ben en dat ik een goed/lief vriendje zou zijn, maar dat ze zich gewoon niet aangetrokken voelen tot me.
Jep, sommige meisjes willen echte bad boys en niet een lief/zacht persoon. Maar heel veel andere meisjes wachten juist op een persoon die lief en aardig is, dus jullie ontmoeten of de verkeerde vrouwen of jullie zoeken op verkeerde plekken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heeft te maken met een lieve jongen zijn, ze willen helemaal niet een te lieve jongen, ze moeten werken voor hun aandacht anders boeit ze die aandacht geen fuck.
Nee..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:30 schreef standbyme het volgende:
[..]
Jep, sommige meisjes willen echte bad boys en niet een lief/zacht persoon. Maar heel veel andere meisjes wachten juist op een persoon die lief en aardig is, dus jullie ontmoeten of de verkeerde vrouwen of jullie zoeken op verkeerde plekken.
Zo zitten veel meisjes in elkaar, maar heel veel ook weer niet. Ik knap totaal af op 'bad boys' en heb liever een lieve, leuke, aardige jongenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee..
Vrouwen willen alleen aandacht die ze daadwerkelijk willen.. Anders is de man wanhopig naar hun aandacht en verliest hij ''waarde''
True story.
Ook een lieve leuke wanhopige jongen? Weet je het zeker? Zijn er geen jongens die je eerst leuk leken maar toen je ze ''beter leerde kennen'' niet meer leuk waren? Hoe kwam dat denk je?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:38 schreef standbyme het volgende:
[..]
Zo zitten veel meisjes in elkaar, maar heel veel ook weer niet. Ik knap totaal af op 'bad boys' en heb liever een lieve, leuke, aardige jongen
Wanhopig en lief is een verschillend iets. Een jongen kan lief zijn door bijv. een smsje te versturen voordat je gaat slapen ofzo, een wanhopige jongen zou er een stuk of 5 sturen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook een lieve leuke wanhopige jongen? Weet je het zeker? Zijn er geen jongens die je eerst leuk leken maar toen je ze ''beter leerde kennen'' niet meer leuk waren? Hoe kwam dat denk je?
Dit, en wat benzin zegt, een leegte opvullen, daarvan zeggen veel mensen wel dat het fout is, maar is dat ook zo?quote:
Volgens mij is het probleem vaak ook wel (bij mij iig, ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo is) dat mensen het niet laten merken als ze iemand leuk vinden, terwijl meisjes het wel verwachten van jongens (misschien omdat veel jongens dat ook wél duidelijk laten merken?).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik ken dus niet veel meisjes, maar als ik meisjes die vraag stel dan geven ze aan dat ik leuk ben en dat ik een goed/lief vriendje zou zijn, maar dat ze zich gewoon niet aangetrokken voelen tot me.
ik en richard herkennen het nu op de 1 of andere manier. een haar zitten(op een bepaalde manier! ), reinitiate conversation, er bij staan alsof ze willen dat je iets doet ofzo, in drankje stampen, aan rietje zuigen en er gewoon alsof ze iets nodig hebben bij kijken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem vaak ook wel (bij mij iig, ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo is) dat mensen het niet laten merken als ze iemand leuk vinden, terwijl meisjes het wel verwachten van jongens (misschien omdat veel jongens dat ook wél duidelijk laten merken?).
Een leegte opvullen is niet fout, je wordt er gewoon gelukkig van, hoe kan dat nu fout zijn?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit, en wat benzin zegt, een leegte opvullen, daarvan zeggen veel mensen wel dat het fout is, maar is dat ook zo?
Door positieve aandacht in relationele zin raken mensen euforisch, vrolijk, gelukkiger.
Waarom is het slecht dat mensen exact dat zoeken, ipv te wachten tot het voorbijkomt oid?
Oh en Standbyme, lief dat je zo denkt, maar kingtoppie heeft wel in de meeste gevallen gelijk.
Het ligt er maar net een beetje aan in welke vorm natuurlijk..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:33 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je denkt dat je niks te bieden hebt en je leven niet uitdagend genoeg is. Moet er dan veel spanning, uitdaging en afwisseling in zitten voordat je wat "te bieden" hebt aan een meisje? Ben je gewoon onzeker/bang dat ze op je af knapt als je leven gewoon normaal is?
Ik kan uit je tekst opmaken dat je erg onzeker bent geworden door je relatie en dat je gewoon bang bent om weer gekwetst te worden (met de gedachte dat jouw leven nou niet spectaculair is en dat meisjes het saai beginnen te vinden of dat hun verwachtingen niet kloppen). Leef gewoon je leven, doe wat je wil en denk niet te negatief. Het komt vanzelf wel en er zijn zo veel meisjes op de wereld, blijf niet in de negatieve cirkel hangen en denken dat je een meisje niks te bieden hebt.
Maar meer info is er vaak ook niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik gok van niet. ''Ik vind je gewoon niet op die manier leuk, je bent wel een leuke jongen maar ik voel me niet tot je aangetrokken''
En hoe komt dat dan?
''Weet niet, ik voel gewoon niks voor je''
Op meer info zou ik echt niet rekenen.
Vrouwen weten gewoon niet waar ze zich tot aangetrokken voelen is dus gewoon de conclusie.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:54 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Maar meer info is er vaak ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |