abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106957671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ok

Je moet wel in de gaten hebben dat het je ouders geven die je belemmeren in je vrijheid.. Dat moet je niet op jezelf reflecteren door je minder te gaan voelen.
geven?
Maar hij wordt niet belemmerd in zijn vrijheid, hij wil de perfecte zoon zijn dus speelt ie thuis toneel. Erg vermoeiend
pi_106957790
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

als je nou eens begint met eerlijk zijn, bespaart je een hoop energie en stress.
Als dat eens zou kunnen dan zou dat mijn leven al minstens tien keer makkelijker maken. En als ik dan ook nog alle dingen tegen iemand zou zeggen die nu helemaal niemand weet dan zou ik me ook stukken beter voelen.

Maar dat is een sprookje :) Het wordt er met de jaren ook niet echt makkelijker op :)

Ik ga maar even wat eten maken :)
pi_106958586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:04 schreef benzin het volgende:

[..]

Als dat eens zou kunnen dan zou dat mijn leven al minstens tien keer makkelijker maken. En als ik dan ook nog alle dingen tegen iemand zou zeggen die nu helemaal niemand weet dan zou ik me ook stukken beter voelen.

Maar dat is een sprookje :) Het wordt er met de jaren ook niet echt makkelijker op :)

Ik ga maar even wat eten maken :)
Het is belangrijk dat je IRL iemand hebt om hierover te praten. Ik zou je ouders toch maar in vertrouwen nemen wat dat betreft. Laat dat masker eens vallen.
pi_106958654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is belangrijk dat je IRL iemand hebt om hierover te praten. Ik zou je ouders toch maar in vertrouwen nemen wat dat betreft. Laat dat masker eens vallen.
Ouders zijn niet meest relaxted voor dat en als je geen vriend hebt die je in vertrouwen wil nemen doe dan een vertrouwenspersoon. Misschien moet je dan even langs huisarts of zo. geen idee eigenlijk.
pi_106958741
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ouders zijn niet meest relaxted voor dat en als je geen vriend hebt die je in vertrouwen wil nemen doe dan een vertrouwenspersoon. Misschien moet je dan even langs huisarts of zo. geen idee eigenlijk.
Sommige ouders wel.

Maar ik denk dat de facade ophouden voor zijn ouders deel van het probleem is en dat het daarom enorm op zal luchten als hij gewoon wel eerlijk tegen ze kan zijn.
pi_106960144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:57 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zo heel eng, maar ik heb geen idee wat voor smoes ik nu weer moet bedenken voor mijn ouders.

En eigenlijk heb ik gewoon ontzettend veel aan mijn hoofd. Ik zit er een beetje doorheen op het moment en ik heb niet de energie om nog meer grote dingen op mijn bord te gooien. Ben moe :)
"Pap, mam, ik ga zondag naar Amsterdam om daar een paar mensen te ontmoeten die ik alleen via internet ken."

Geen vraag, maar een mededeling. Dus ook niet eindigen met "Ok?". Je gaat, als jij dat wilt, punt. Je bent oud en wijs genoeg om zelf te besluiten waar je wel en niet heen gaat :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106960850
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet echt niet hoe :) Ik weet wat mijn ouders betreft echt niet wat ik moet doen. Het voelt alsof het onmogelijk is om ze te vertellen hoe ik me voel. Ik zie dat echt niet zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

"Pap, mam, ik ga zondag naar Amsterdam om daar een paar mensen te ontmoeten die ik alleen via internet ken."
Dat zouden ze niet echt accepteren. Heb Cassandra al twee keer ontmoet, maar toen had ik voor beide keren een goed doordachte leugen ontwikkeld :') :')

quote:
Geen vraag, maar een mededeling. Dus ook niet eindigen met "Ok?". Je gaat, als jij dat wilt, punt. Je bent oud en wijs genoeg om zelf te besluiten waar je wel en niet heen gaat :Y
Het zou fijn zijn als het zo werkte.
pi_106960924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:

Maar ik denk dat de facade ophouden voor zijn ouders deel van het probleem is en dat het daarom enorm op zal luchten als hij gewoon wel eerlijk tegen ze kan zijn.
Eens, maar ik kan echt niet met ze praten.

Eigenlijk had ik jaren terug al eerlijk moeten zijn tegen ze. Ik heb nu jaren tegen ze gelogen en ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet.
pi_106961252
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:23 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet echt niet hoe :) Ik weet wat mijn ouders betreft echt niet wat ik moet doen. Het voelt alsof het onmogelijk is om ze te vertellen hoe ik me voel. Ik zie dat echt niet zitten.

[..]

Dat zouden ze niet echt accepteren. Heb Cassandra al twee keer ontmoet, maar toen had ik voor beide keren een goed doordachte leugen ontwikkeld :') :')

[..]

Het zou fijn zijn als het zo werkte.
Zo werkt het. Met de beste bedoelingen: grow a pair :7

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik jaren terug al eerlijk moeten zijn tegen ze. Ik heb nu jaren tegen ze gelogen en ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet.
So now you're stuck between a rock and a crazy place :P
Dus óf je blijft je ouders onzin vertellen óf je gaat met de billen bloot en vertelt ze de waarheid. En uiteindelijk denk ik dat ze dat laatste het meest zullen waarderen. En het zou je nog een hoop stress en energie kostenbesparen ook :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 18-01-2012 19:53:56 ]
pi_106961391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Zo werkt het. Met de beste bedoelingen: grow a pair :7

[..]

So now you're stuck between a rock and a crazy place :P
Dus óf je blijft je ouders onzin vertellen óf je gaat met de billen bloot en vertelt ze de waarheid. En uiteindelijk denk ik dat ze dat laatste het meest zullen waarderen. En het zou je nog een hoop stress en energie kosten ook :Y
het zou stress en energie schelen ;)
pi_106961771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Gaat nergens over inderdaad. Gewoon mededelen dat je naar wat mensen gaat in Adam zou op zijn leeftijd genoeg moeten zijn.
pi_106961847
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen alles op te biechten, maar een beetje minder de perfecte zoon proberen zijn is al een begin.
pi_106962066
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:37 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

het zou stress en energie schelen ;)
Ook goeiemoggol :O

Zo beter? :P
pi_106962176
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen alles op te biechten, maar een beetje minder de perfecte zoon proberen zijn is al een begin.
Het klinkt vreemd, maar, als ik niet de perfecte zoon ben dan weet ik gewoon niet meer wie ik ben. Toneel spelen is waarom ik doe wat ik doe :)

Maar ben vooral bang voor de gevolgen. Wat als ik mijn ouders verdriet doe? Of als ze zich overal mee gaan bemoeien? Wat als ze niet meer van me zullen houden en niet trots meer kunnen zijn? :)

Dit is, hoe triest ook, alles wat ik ben en alles dat ik heb :)

En zelfs als ik het zou willen vertellen weet ik niet of ik het wel kan. Als het om gevoelens gaat dan vergeet ik hoe mijn stembanden werken.
pi_106962799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Het klinkt vreemd, maar, als ik niet de perfecte zoon ben dan weet ik gewoon niet meer wie ik ben. Toneel spelen is waarom ik doe wat ik doe :)

Maar ben vooral bang voor de gevolgen. Wat als ik mijn ouders verdriet doe? Of als ze zich overal mee gaan bemoeien? Wat als ze niet meer van me zullen houden en niet trots meer kunnen zijn? :)

Dit is, hoe triest ook, alles wat ik ben en alles dat ik heb :)

En zelfs als ik het zou willen vertellen weet ik niet of ik het wel kan. Als het om gevoelens gaat dan vergeet ik hoe mijn stembanden werken.
Wat zijn de gevolgen van het toneel spelen volhouden? Daar ga je op den duur aan onderdoor. Dus je kunt als het er op aan komt kiezen tussen óf nú je verliezen pakken, tot je kruin door de bagger en eruit komen als een nieuw mens, óf toneel spelen tot je er kapot aan gaat. Want de vraag is niet óf, maar wannéér je er kapot aan gaat.

Je ouders zullen in eerste instantie misschien boos worden, maar uiteindelijk ben je wel hun zoon. Als ze niet van jou kunnen houden zoals jij werkelijk bent dan zou je echt een doodenkele uitzondering zijn. Sterker nog, als je ouders beseffen dat je je al die tijd blijkbaar anders voorgedaan hebt dan je bent omdat je je door hun daartoe gedwongen voelde, zullen ze zich nog een heel poosje afvragen hoe ze al die tijd zo blind hebben kunnen zijn. Want dat zijn ze, als ze niks doorhebben :N

Als dit alles is wat je hebt, dan heb je dus niets. Ergens is dat natuurlijk niet best, maar het is ook goed nieuws. Je hebt immers ook niets te verliezen, alleen maar een hele hoop te winnen. Go for it ^O^
pi_106963612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang wat de gevolgen zullen zijn als je hiermee doorgaat.
pi_106963899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang wat de gevolgen zullen zijn als je hiermee doorgaat.
Hoezo? :)

Ik blijf gewoon in mijn rol en ondertussen probeer ik positiever te worden en alles wat me overkomt aan te pakken. Als ik straks uit huis ga dan kan ik altijd nog doen wat ik zelf wil :)

Maak je geen zorgen om me joh, ik red me wel :)
pi_106964784
Bartje, je advies is top maar helaas aan dovemansoren gericht
pi_106965188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Bartje, je advies is top maar helaas aan dovemansoren gericht
Als ik hard genoeg schreeuw zal ie het horen O+

Soms is het de galm in je gedachten die je doet herinneren aan de waarheid van de woorden die een ander tot je sprak.

[/tegeltje]
pi_106965386
Ik schreeuw al eeuwen :') maar lief geprobeerd O+
pi_106965487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
In het algemeen of tegen iemand specifiek?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_106965675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik durf geen sorry meer te zeggen :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106965938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik durf geen sorry meer te zeggen :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je. Komt.

En geen discussie meer. Ik knoop je met je haar aan m'n trekhaak en sléép je desnoods naar Damsko }:| En denk niet dat ik het niet zal doen ~O>
pi_106967290
Ik snap het niet zo goed hoor. Wat is precies het probleem tussen jou en je ouders Benzin?
pi_106969146
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:32 schreef benzin het volgende:

[..]

Hoezo? :)

Ik blijf gewoon in mijn rol en ondertussen probeer ik positiever te worden en alles wat me overkomt aan te pakken. Als ik straks uit huis ga dan kan ik altijd nog doen wat ik zelf wil :)

Maak je geen zorgen om me joh, ik red me wel :)
Door wat je eens op het forum hebt gezegd en mij hebt verteld. Maar hopelijk Zal een positievere instelling het verschil maken dan. Wanneer ben je van plan uit huis te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')