abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:59:52 #1
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106729809


Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl
- http://www.etsy.com

(Mocht je er nog een weten die hier bij moet, laat maar weten, dan zet ik of een modje hem wel neer ;) )

En dan natuurlijk de laatste WIPjes:

lijnloos


rebel-angel


hermelien1989


[ Bericht 24% gewijzigd door rebel-angel op 12-01-2012 18:43:45 ]
W
Z
E
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:09:05 #2
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106730067
yeeeee m'n eerste zelf geopende topic *O*

en hier weer verder met de borduursels :)
W
Z
E
pi_106730789
Bedankt rebel-angel!
Alleen doet de link van de marktplaatsman het niet en we kunnen geen nieuwe vinden...

Ziet er goed uit lijnloos! Ik blijf ze leuk vinden!
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:44:13 #4
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106731113
ik heb hem eruit gehaald
we zien wel of we hem weer terug vinden :)
W
Z
E
pi_106731720
Goed bezig r-a!! *O* en geweldige TT! Klopt als en bus.. Van mijn meneer mocht ik nog niet aan die Haed beginnen want de pokemon moesten eerst af :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:23:45 #6
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106735220
nou wat lullig van jouw meneer zeg :9 hahahaha
ik zag trouwens ergens een plaatje voorbij komen van die hit any key
die is ook wel heel gaaf.

morgen ga ik mijn meneer even de angry ballerina laten printen op z'n werk
dan nog even goed erover denken want het is wel heeeeel erg roze
meestal gaat het me irriteren 25 verschillende tinten roze 8)7
maar voor on the side is het wel te doen denk ik
W
Z
E
pi_106751922
Ja, en toch heb ik net het patroon uitgeprint op werk :+ Wie weet... Overigens gaat Minke nu naar een ander kdv en daar ongeveer naast zit de lokale hobby-shop... :X Heel slecht voor mijn portemonnaie! Maar gelukkig vind ik het geen hele fijne winkel, maar ga denk ik wel eens kijken wat ie aan stoffen heeft, wellicht valt dat nog wel mee. Garen haal ik er in elk geval niet meer... die waren me echt veels te duur! (iets van 1,75 of zo per streng :{w )

Gister weer heerlijk geborduurd aan mijn pokemon, maar aaangezien ik verwacht dat vandaag mijn Lego HP op de mat ligt, denk ik dat ik vanavond lekker ga gamen ipv borduren...
pi_106752423
Ik borduur eigenlijk niet meer maar ik volg het topic nog steeds :)
De Yoshi's zijn erg mooi geworden hermelien _O_
pi_106754320
Tja, en dan heb je effe een rustig moment op je werk en wat doe je dan? Kijken of je een app voor de WindowsPhone 7 kan bouwen voor het bijhouden van je stash en projecten voor het borduren ;) *O*
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:14:50 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_106754791
wauw! wat is iedereen erg opgeschoten zeg!
zal binnenkort ook mijn borduursels weer even laten zien. Met kerst nieuwe garen gekregen dus kan weer flink vooruit
pi_106756103
jeeej weer een nieuw topic!

Lijnloos wat ga je hard zeg! Ik heb gisteren zowaar ook even geborduurd! Het was echt fijn om weer even daar mee bezig te zijn. Ik heb niet genoeg gedaan voor een foto update maar hopelijk na het weekend.
Ik ben pas bezig aan de derde pagina en ik moet nog zoooooveel! Er zijn momenten dat ik spijt heb dat ik aan zo'n megaproject begonnen ben :(
pi_106757066
Oh die momenten heb ik ook wel hoor Annelotje, je wilt gewoon snel resultaat zien en een project kunnen afmaken. Daarom vind ik het ook wel heel fijn om per pagina te werken, dan zijn het net kleine deelprojectjes. Ben gisteravond met pagina 9 bezig geweest, heerlijk weer! Maarhelaas al 1 kleur op, die ik echt nog flink nodig heb voor deze pagina. Dus moet binnenkort echt gaan bestellen weer, dus ook maar effe meteen checken wat ik voor die Hit Any Key nodig heb :+
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:56:52 #13
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106809487
kan iemand mij vertellen of dit zo klopt,
ik wilde de grote weten van m'n nieuwe project

350 breed en 488 lang op 18 ct aida
komt uit op 49.38 bij 68.86 cm ???
W
Z
E
pi_106810460
488/18 = 27 ongeveer (uit mijn hoofd, na veel biertjes op lege maag) * 2,5 = 68 ongeveer, dus ja... Denk wel dat het klopt! Groot project! :o welke???
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:28:20 #15
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106810481
die boze ballerina :P
W
Z
E
pi_106816280
Ik heb het even nagekekn met een fabric calculator en het klopt, maar dnek je er wel aan dat er nog wat bij moet voor de rand ?

ik moet nu eigenlijk studeren, maar heb echt geen zin... Van borduren komt door de vermeidheid en het studeren jammer genoeg niet echt veel de laatste week (en komende week)...

Omdat ik morgen jarig ben heb ik van de oma van mijn vriend geld gekregen.
En daar heb ik net Q-snaps van besteld (Soort van borduurring maar dna vierkant en anders... borduurraam meer). Maar ik laat ze komen vanuit amerika dus het zal wel even duren eer ze hier zijn.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:34:00 #17
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_106827290
Goeiemorgen allemaal. Zometeen heerlijk verder aan het abc van carrs voor zoonlief!!! Maar effe een andere vraag, hoe kan ik hier een foto erop zetten??? Wil jullie mijn vorderingen ook wel even laten zien!!!

Borduur ze meiden
  zondag 15 januari 2012 @ 13:05:04 #18
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106829615
Ik zet ze in photobucket,
en dan plak ik de img link in m'n bericht en dan staat de foto erin :)

Maar er moeten ook nog andere mogelijkheden zijn
Vraag me alleen niet welke :P

Hermelien alvast gefeliciteerd met je verjaardag w/
En ik ben benieuwd naar je Q-snaps

En bedankt voor het meedenken over de afmeting ( best groot :o )
W
Z
E
pi_106830244
tnx :)
HAED's zijn inderdaad groot, daarom hebben ze tegenwoordig die mini's.
Ik ben ook benieuwd naar die q-snaps, maar het zal zeker 1,5 week duren voordat ze daar zijn waarschijnlijk nog wel langer.

Maarja, de komende week heb ik toch geen tijd vanwege de examens ... :(
pi_106867295
ooh die boze ballerina. Ik vind m nog steeds geweldig!

Ik heb dit weekend best wel veel geborduurd. Een halve bladzijde denk ik. Maar ik plaats pas een foto als ik de hele pagina afheb. Dan kun je pas echt vooruitgang zien.
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 13:12:32 #21
43556 miss_dynastie
pi_106867336
Plaatje van de ballerina? :@
pi_106868210
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef annelotje het volgende:
ooh die boze ballerina. Ik vind m nog steeds geweldig!

Ik heb dit weekend best wel veel geborduurd. Een halve bladzijde denk ik. Maar ik plaats pas een foto als ik de hele pagina afheb. Dan kun je pas echt vooruitgang zien.
Ah toe nou???? :@ Ik wil ook bij jou kunnen spieken hoe mooi de bovenkant wordt...

Ik heb helemaal geen hol geborduurd dit weekend, Lego HP + feestje + feestje + huishouden + boodschapjes = weekend voorbij ;)
Vanavond denk ik dat HP weer van het borduren gaat winnen...
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 13:46:15 #24
43556 miss_dynastie
pi_106868294
quote:
Oh, leuk! Ik had een romantischer plaatje in mijn hoofd toen jullie het hadden over ballerina :D ;)
pi_106869331
Hopelijk lukt het nu om een foto erop te zetten.
pi_106869401
Heel tof!!!! Da's er ook een van HAED of nie? Heel stoer, staat ook op mijn ooit-lijstje. O+
pi_106869570
Ik zag later dat hij ook bij de HEAD stond, maar hij is ienieminie vergeleken bij wat ik nu ga maken. De Wizard Messenger van Ed Beard. Pfff die ga ik maken voor mijn dochter, die wil ze meenemen als ze het huis uitgaat, dus ik vrees dat die tot haar 30e hier moet blijven wonen.
Ben trouwens helemaal trots dat het eindelijk gelukt is met een foto.
pi_106869768
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:31 schreef lisa het volgende:
Ik zag later dat hij ook bij de HEAD stond, maar hij is ienieminie vergeleken bij wat ik nu ga maken. De Wizard Messenger van Ed Beard. Pfff die ga ik maken voor mijn dochter, die wil ze meenemen als ze het huis uitgaat, dus ik vrees dat die tot haar 30e hier moet blijven wonen.
Ben trouwens helemaal trots dat het eindelijk gelukt is met een foto.
Hoe groot is deze dan? Want bij HAED is die Esher er ook maar daar is ie ook 400x500 ongeveer...

Die Wizards Messenger is ook wel heel mooi! O+
pi_106869941
Die Escher is inderdaat 40 x 50 cm ongeveer. Deze 80 x 100 cm. Of ik moet me gigantisch vergissen.
pi_106870215
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:42 schreef lisa het volgende:
Die Escher is inderdaat 40 x 50 cm ongeveer. Deze 80 x 100 cm. Of ik moet me gigantisch vergissen.
Ik bedoelde meer het aantal steken... Maar dan zou je met 18ct op 55x 70 cm uitkomen voor de Escher...
pi_106870623
Lekker slim ben ik toch. Escher was 180 x 229 steken (staat voorop maar lijkt me zo weinig) en de Wizard 450 x 523.
pi_106870768
Nou, als ik je plaatjhe zo zie klopt dat denk ik wel hoor... Dan heb jij gewoon eeen iets minder gedetailleerd patroon dan die van HAED.... maar inderdaad, die andere is wel HUGE!

Die pokemon is zelfs nog kleiner :o
pi_106871040
Dat zou kunnen hoor, ik zag hem ook af (die Escher) in een borduurwinkel hangen, die had veel meer blz. maar het resultaat was even groot. Ik zag eigenlijk geen verschil.
Ik zie wel dat die nieuwe gelukkig hele stukken met hetzelfde heeft, dat had Escher bijna niet.
pi_106872188
ook ik kan eindelijk met mijn HAED beginen :)
Ik heb hem net per mail binnengekregen ( ik heb deze gewoon gekocht. Ik had meegedaan aan de birthday club, dus dan blijft het betaalbaar :) ).

Jammer genoeg heb ik neit veel tijd vandaag... Misschien dat ik morgen 1 toets oversla, dan heb ik een beetje tijd om te borduren (dat doe ik niet om te kunnen borduren hoor, maar als ik te moe ben mag ik me ziek melden en dan doe ik 1 toets over een paar weken)
pi_106874673
@lisa Mooi zeg die esher! En wat een plannen. nog groter dan de pokemon! Pffff weet je zeker dat je hem voor de dertigste verjaardag van je dochter af hebt? (geen idee hoe oud ze nu is...)

@Lijnloos.. omdat je het zo lief vraagt zal ik eens kijken of ik vanavond een foto kan maken. Speciaal voor jou! (en iedereen die nog meer van plaatjes kijken houd)
pi_106875723
Na lange tijd afwezig te zijn door de polsblesure, ben ik weer helemaal aanwezig. De pols gaat steed beter want we weten eindelijk wat het probleem is en dus kunnen we het gaan oplossen.
Ik zie dat iedereen weer lekker opgeschoten is met de projectjes. De yoshi's af zag ik, echt duper. En die escher is ook erg mooi geworden. Hoe vaker ik naar de pokemon kijk, hoe sterker ik erover denk hem ook te gaan maken.
Oh en ik ben erg benieuwd ook naar die Q-snaps. Laat ons weten wat je ervan vindt.

Ik ben eindelijk begonnen met zelda. Of eigenlijk opnieuw begonnen. Ik had al een stukje, maar dat werd lelijk, dus dat ga ik er weer uithalen. Dus toen ben ik in het midden van het oatroon weer opnieuw begonnen, en dit is het tot nu toe:



Ik heb ook een ander project lopen, dat is een map van de light world van a link to the past. Heb er wel een foto van, maar vergeten te uploaden toen de pc aanstond. En zit nu op tablet, dus die foto komt nog :-)
Daarvan heb ik al een pagina af.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:10:57 #37
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106878055
leuke dingen komen er weer voorbij :)

en die escher WOW echt mooi

en ik ben benieuwd hoe zelda gaat worden

@annelotje dit topic is natturlijk waardeloos zonder foto's O-)
W
Z
E
pi_106901411
Annelotje! O+ Ben benieuwd!

Oh, Zelda!!! O+ Ben heel benieuwd, misschien komt die ook nog wel eens op mijn lijstje ;)
pi_106901907
ik moet bekennen dat ik vergeten ben om een foto te maken! Gisteren vanuit het werk gelijk gaan sporten, daarna eten en daarna ben ik eigenlijk ingestort op de bank haha.
Ik doe vanavond een nieuwe poging!

Ik heb nog nooit Zelda gespeeld (ja slechte nerd ben ik he!) maar ik vind die patronen echt zo mooi! Ben benieuwd Risu.
pi_106901997
Zelda heb ik echt zo veel gespeeld, net als Mario en Pokemon... Ik hou echt van die patronen! Zeker dit patroon, die is van mijn favo-zelda game! (Windwaker O+ )

Jammer Annelotje, maar ik weet zeker dat je het vanavond goed gaat maken ;)

Ik heb net eindelijk plastic stramien in 14ct gevonden in een webshop... en hoewel de verzendkosten relatief veel waren, toch maar 3 velletjes besteld!!! *O* Ben benieuwd wanneer het binnen komt ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:50:29 #41
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106902600
zeg lijnloos post jij eens je verlanglijstje O-)
ik heb zo het idee dat die best lang is

ik zal zo even een foto van m'n vorderingen maken :)
W
Z
E
pi_106903154
Haha, dan blijf ik bezig joh!

WIPs op dit moment:
- Pokemon
- Lanarte Love & Devotion (http://www.breiweb.nl/contents/media/34871.jpg)
- Super Mario 3 - Wereld 2
- Doolhofboompje...

Nog to do:
- Lanarte Maternal Instinct (http://www.breiweb.nl/contents/media/lanarte34870.jpg)
- De rest van de Super Mario werelden
- Jip & Janneke (losse profielshots zeg maar)
- Dick Bruna ABC
- Dikkie Dik ABC

Wishlist:
- Die Zelda
- Hit Any Key van HAED
- Ouderwetsche Leesplankje
- So many many others.... :')

Oh en als die plastic meuk binnen is, ga ik ook nog allemaal leuke nieuwe kleine thingies maken! O+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:20:29 #43
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106903385
overzichtje


beestjes


het is echt ongelofelijk wat een verschil die stiksteekjes maken
bij het varkentje viel de donkere roze kleur eerst niet echt op maar nu er zo'n randje bij zit valt het veel meer op

zie nu trouwens dat je op de foto de kleurverschillen wel goed ziet in het echt is dat toch minder

@lijnloos :o die lijst
W
Z
E
pi_106903628
Oh, wat is ie leuk aan het worden R_A! Je schiet lekker op ook al!

En ja die lijst... Ik wou dat ik fulltime bezig kon zijn... Als ik nou gewoon effe geen slaap nodig zou hebben, dan kon ik gewoon 6 uur extra op een dag bezig zijn met hobbies! Lijkt me heerlijk!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:30:33 #45
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106903688
ja klote is dat he dat je ook moet slapen soms :P
W
Z
E
pi_106903711
Jup, onzinnig gedoe! |:(
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 10:32:07 #47
43556 miss_dynastie
pi_106903729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:28 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, wat is ie leuk aan het worden R_A! Je schiet lekker op ook al!

En ja die lijst... Ik wou dat ik fulltime bezig kon zijn... Als ik nou gewoon effe geen slaap nodig zou hebben, dan kon ik gewoon 6 uur extra op een dag bezig zijn met hobbies! Lijkt me heerlijk!
Heb je al een staatslot voor volgende maand? :P
pi_106903795
Nope... maar voorlopig heb ik ook nog meer dan zat supplies (op 1 kleurtje voor de pokemon na) voor de projecten die ik nu op stapel heb... Misschien is het maar beter ook als ik de staatsloterij niet win. Anders wordt het ook wel wat saai alleen maar thuis zitten en hobby-en ;)
pi_106910104
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:23 schreef lisa het volgende:
Hopelijk lukt het nu om een foto erop te zetten.
[ afbeelding ]
Geweldig, erg mooi hoor!!
Wat een werk!!
pi_106910302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:20 schreef rebel-angel het volgende:
overzichtje
[ afbeelding ]

beestjes
[ afbeelding ]

het is echt ongelofelijk wat een verschil die stiksteekjes maken
bij het varkentje viel de donkere roze kleur eerst niet echt op maar nu er zo'n randje bij zit valt het veel meer op

zie nu trouwens dat je op de foto de kleurverschillen wel goed ziet in het echt is dat toch minder

@lijnloos :o die lijst

Wat een heerlijk vrolijk borduurwerk!!
Welk werk is dit als ik mag vragen???

Succes nog met de rest!
pi_106911751
OMG, kijk nou:
http://sfxbecks.deviantart.com/#/d4mnct6

Zo... coool!!!!
pi_106912076
oooh dat schaapje! Zo cute!

aaah Sfxbecks heeft m gewoon af! Echt gaaf!

Ik heb ook nog megaveel op mn lijst staan.

Ben nu bezig aan de pokemon en ook een klein beetje aan een foto van de kat van mn vriend. Maar dat schiet niet echt op.

Op mn wishlist heb ik nog de mario en de calories don't count at christmas. En misschien ook de stainglass van Zelda (zooooo mooi!)
En ik wil allemaal dingen maken voor in de kerst boom voor volgend jaar. Op spritestitch zag ik echt geweldige dingen voorbij komen.
ow en laatst heb ik ook nog een winnie the pooh abc gedownload en en en en hahaha.

En dan is mn andere grote hobby haken en daar heb ik ook nog een aantal projecten van lopen en op stapel staan.
En ondertussen hebben collega's ontdekt dat ik handig ben met de naaimachine dus daar krijg ik ook opdrachten voor.
drukdrukdruk :Y
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 14:59:18 #53
43556 miss_dynastie
pi_106912119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef Lijnloos het volgende:
Nope... maar voorlopig heb ik ook nog meer dan zat supplies (op 1 kleurtje voor de pokemon na) voor de projecten die ik nu op stapel heb... Misschien is het maar beter ook als ik de staatsloterij niet win. Anders wordt het ook wel wat saai alleen maar thuis zitten en hobby-en ;)
Haha, het ging inderdaad niet om de supplies, maar om de tijd ;)

Op zich vind ik borduren helemaal niet zo duur, zeker niet als je de adresjes weet, maar zelfs als je de volle prijs betaalt voor een kant en klaar pakket, heb je wel heel veel uurtjes plezier voor je geld :) .
pi_106913678
Ik wilde die HEAD op zwart maken omdat ik daar nog zo'n grote lap van heb liggen, maar het wordt dus helemaal niet mooi. Nou heb ik tientallen lappen witte borduurstof liggen maar natuurlijk niet groot genoeg, grrrr. Nou moet ik stof bestellen en kan niet verder. Dacht ik lekker te kunnen beginnen. En nou weet ik niet of ik Jobelan of Aida wil.
pi_106939869
Oh... Mag!Niet!Klikken! http://link.marktplaats.nl/522029296 :D
pi_106940005
aaah dat is goedkoop!!! Maar wel veel geld en dat heb ik nu even niet vrees ik...
pi_106940036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:22 schreef annelotje het volgende:
aaah dat is goedkoop!!! Maar wel veel geld en dat heb ik nu even niet vrees ik...
Ik heb hetzelfdse probleem inderdaad... Helaas!

Net de MP-man maar es een mailtje gestuurd of ie nog aan verkopen doet. Ben benieuwd, anders moet ik een andere gaan proberen, want ik heb kleurtjes nodig!!! :@

[ Bericht 20% gewijzigd door Lijnloos op 18-01-2012 08:44:38 ]
pi_106940250
Oh modjes... Misschien is deze link nog wel handig voor in de OP:

http://yarntree.com/075dmcolors.jpg -> Kleurenkaart van DMC.
pi_106942070
laat even weten hier als ie nog verkoopt! Ik mis ook nog een paar kleuren voor de pokemon.
Dat zou natuurlijk opgelost zijn als ik die strengetjes koop.... hihihi
pi_106942403
Ik heb ook al een (redelijk bescheiden) lijstje liggen van kleurtjes die ik nodig heb, ook voor de pokemon. En ik heb mezelf vanavond beloofd dat als vriendinnetje niet kan (om gezellig avondje bij te kletsen) dat ik dan lekker ga borduren! Effe een Xbox-break!
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:54:21 #61
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106946176
Oeh, ik ontdekte gister dat er een boek is van Subversive Cross Stitch, dus die heb ik mezelf gisteravond eens cadeau gedaan O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_106946684
Omg die kleurtjes, zo goedkoop en zo duur tegelijk. En ik heb al een hele berg kleurtjes.
Bovendien heb ik van de week op een retrobeurs de allereerste final fantasy gekocht in supermooie staat voor diezelfde prijs, dus ik denk niet dat vriendlief het goed vindt als ik weer zo'n bedrag uitgeef. Zeker niet omdat ik al zoveel heb.

Oh die diertjes zijn ook superleuk trouwens. Lijkt me ook leuk om te maken.
pi_106946750
Muck, geniaal!!!
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:10:51 #64
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106949119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:11 schreef Lijnloos het volgende:
Muck, geniaal!!!
Ja toch? :D
Ik had er al twee patroontjes zelf omgezet in kg chart, maar dat was me teveel werk. Op www.bol.com stond een tweedehands boek voor acht euro inclusief verzenden, dus dat bespaart een hoop werk :+

De eerste schiet al lekker op:


Ik wil er een aantal in een truttig lijstje in onze ietwat saaie gang hangen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_106960889
Ik heb goed nieuws en geweldig nieuws :+

Mijn plastic canvas is binnen *O* eindelijk de 14-count! 2 vellen transparant en 1 vel wit en zelfa nog wat postzegels erbij ter compensatie van de verzendkosten!

En dan het andere nieuws: antwoord van de mp-man... Hij doet nog gewoon zaken!!! *O* gewoon per mail de nummertjes doorgeven en zo! Vanavond ff mijn lijstje maken en terugmailen welke ik wil!

Vanavond lekker borduren, eens een leuk patroontje zoeken voor het plastic en aan de slag!
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:49:09 #66
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106961860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:07 schreef Lijnloos het volgende:
Oh... Mag!Niet!Klikken! http://link.marktplaats.nl/522029296 :D
delen, dan is het nog maar 87 euro :P
maar is de mp man nou onder een andere naam verder gegaan dan ?
of mailen we hem gewoon op z'n hobby hupeldepup adres
W
Z
E
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:55:32 #67
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106962108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb goed nieuws en geweldig nieuws :+

Mijn plastic canvas is binnen *O* eindelijk de 14-count! 2 vellen transparant en 1 vel wit en zelfa nog wat postzegels erbij ter compensatie van de verzendkosten!

En dan het andere nieuws: antwoord van de mp-man... Hij doet nog gewoon zaken!!! *O* gewoon per mail de nummertjes doorgeven en zo! Vanavond ff mijn lijstje maken en terugmailen welke ik wil!

Vanavond lekker borduren, eens een leuk patroontje zoeken voor het plastic en aan de slag!
Oh nice *O*
En nog nicer :P *O*

Mijn eerste truttentegeltje voor de gang is klaar:


Er moet nog een truttiger lijstje om en dan doe ik hem er ook netter in, maar dit is even voor het idee.
Ik ben altijd enorm aan het klungelen met het inlijsten van borduurwerkjes trouwens, hoe doen jullie dat netjes?

Next:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_106962931
Muck _O- Geweldig! Misschien ook maar es naar kijken, want dat is echt fantastisch!

R_A, ik heb inderdaad naar zijn happyhobbyadres gemaild. Kreeg reactie terug dat hij nog steeds leverde en graag mijn lijstje met nummertjes wilde :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 02:26:35 #69
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106977902
Ik moet ook elke keer weer lachen als ik op die site ben :D

Deel twee is ook klaar:


Omdat ik hem een beetje kaal vond, heb ik er een sierrandje bij gemaakt :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:15:56 #70
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106979803
:) die tekst is echt lachen
vindt die tekst dingen altijd wel tof

en wat betreft de mp man dan ga ik ook maar mijn lijstje doorgeven *O*
W
Z
E
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:53:54 #71
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106980579
en nog een vraag voor HERMELIEN
ik meen me te herinneren dat jij ook eens Kreinik #4 hebt gebruikt voor 1 van je projecten
kan je dat dan zo gebruiken? want ik lees ook van mensen die het mengen met 1 draad dmc
hoe werkt dat spul precies ?
W
Z
E
pi_106983063
Ik heb het nog niet gebruikt, maar ik ga het wel gebruiken voor de HAED's die ik ga maken.
Ik heb gelezen dat je het kunt mengen met 1 streng wit DMC, maar dat je ook gewoon 2 delen kreinik kunt pakken.
Dat is maar net wat jij het fijnste vind.
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:00:53 #73
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_106983864
oke bedankt voor de info
dan bekijk ik gewoon even wat prettiger werkt of wat mooier is :)
W
Z
E
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:04:24 #74
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106996458
Part three:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107013685
Jullie borduren zoveel sneller... Maar ik heb ondertussen ook weer een update van de Rose Garden Sampler:

pi_107015030
Die is ook mooi zeg. Het lijken wel echte bloemen!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:46:37 #77
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_107018882
Wauw die is inderdaad mooi zeg!!! _O_
pi_107019475
Wat mooi abc!!! Prachtige sample!

Muck, echt geweldig!!! Keep it coming!

Mijn arbeid van gisteravond:



Pika!!! Maar mijn geel is op, dus maar verder gegaan... effe snel de MP-man mijn lijstje doorgeven ;)
pi_107059558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Lijnloos het volgende:
OMG, kijk nou:
http://sfxbecks.deviantart.com/#/d4mnct6

Zo... coool!!!!
PRACHTIG, wel een heel werk als dit klaar is mag je je officieel een crea bea noemen hahaha....
;)
pi_107059585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:50 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Jullie borduren zoveel sneller... Maar ik heb ondertussen ook weer een update van de Rose Garden Sampler:

[ afbeelding ]
Heel erg mooi!Prachtig!
Succes verder.....
pi_107099899
En het is weer een week later, dus ik dacht ik post weer eens een updateje.



Ik word wel een beetje gek van die enkele steejes. Liever heb ik een paar van dezelfde bij elkaar. Gelukkig is dit wel een van de moeilijkste stukken, dus de rest gaat straks wat makkelijker.
  zondag 22 januari 2012 @ 22:08:41 #82
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107118799
Ik borduur lekker door Lijnloos :P

Ik heb Shut your piehole naar een ander lijstje verplaatst:


De nieuwe:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107169118
Lekker bezig Muck! _O_ ik vind ze echt geniaal!
Risu, geweldig! Je ziet echt de prinses er al in! Irritant inderdaad die losse steekjes her en der, maar ja, je ziet het er stiekum echt wel aan af op het laatst.

Ik heb dit weekend ook weer wat gedaan ;) En vanavond lekker weer!

Foto's van de pokemon zijn aan het uploaden... maar hard gaat het niet }:|



pi_107226679
jeej mijn Q-snap is er :)
vorige week dinsdag verstuurd en hij is er nu al ( vanuit amerika)
ik heb hem er alleen even omheen gedaan, maar hij voelt goed aan... ik krijg de stof niet meer verplaatst als de bovenkant erop zit.
ik had er ook een hoesje bij besteld, maar diet is eigenlijk nog net iets te klein voor mijn grote lap stof. Maar voor normale projecten is die wel super.
ik heb een handleiding gevonden hoe ik de hoes zelf moet maken, dus maak ik er wel zelf een keer een grotere.
even 2 foto's (beide snel van internet geplukt).


en met hoes


Jammer genoeg moet ik voor morgen een verslag en een presentatie afhebben
en ik moet nog een contract ondertekenen en inscannen, dus ik heb waarschijnlijk geen tijd meer om te borduren... :(
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:45:54 #85
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107226781
heeey dat ziet er handig uit zeg
W
Z
E
pi_107227549
ik kan met mijn 11 inch q-snap ongeveer 4 pagina's van mijn HAED doen (met 18 count aida als stof) Dus ook een stuk minder verplaatsen als mijn ring. En ze zeggen dat je er niet zo'n afdrukken van in de stof krijgt...
pi_107229620
Die lijkt me inderdaad handig zeg. Ik ben begonnen met mijn HEAD maar jemig wat is die stof zwaar met mijn ring en inderdaad onhandig omdat je maar een klein stukje erin hebt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:38:46 #88
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107232095
allemaal massaal aan de q-snaps :)
W
Z
E
pi_107233392
toch nog even borduren tijdens het wachten :P
hier het totaalplaatje...


en hier de eerste update van mijn HAED (tranquility)
ik heb tot nu toe 2 kleuren paars op 3 pagina's gedaan (zonde om voor een klein beetje te wachten tot de nieuwe pagina..)

pi_107234373
Handig apparaat Hermelien! En wow, die HAED wordt enorm!!! _O_
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:44:48 #91
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_107238553
Wauw Hermelien, die is echt groot!!! Welke HEAD ga je maken????

Ik borduur zelf niet met een ring. Kan er niet mee overweg. Dus die q-snap is voor mij niet echt een optie!!!

Ben nu druk met Cars ABC voor zoon lief!!! Zijn groeimeter is nu af. Ik hoop dat Ie af is voor mijn bevalling. Ik heb nu nog maximaal 2,5 week en dan sta ik ingepland om onze spruit op de wereld te zetten!!!! Ben benieuwd!!!

Borduur ze .....
pi_107247547


dit is het patroon!, het heet tranquility en is gemaakt door the vintage angel.
Ik hoop dat je het Cars ABC nog afkrijgt voor de bevalling!

ik kan niet zonder ring of q-snap werken, ik moet de stof constant strak hebben anders erger ik me alleen maar.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:06:10 #93
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_107249119
Wauw, dat is gaaf!

Dan is mijn ABC iets minder werk. Ik ben nu op pagina 2 van de 16, maar er zitten pagina's bij die met een uurtje à zijn. Dus ik ga maar weer eens aan de slag. Ik krijg vanavond een hele goede vriendin op de borduur. Die wil nu toch wel eens kijken of het wa voor haar is.

Succes ermee en ben erg benieuwd naar de vorderingen ....
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:04:19 #94
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107256949
Gaaf hermelien :)
En ik borduur ook graag met een ring vind ik ook prettiger
maar ben nu heel benieuwd naar die q-snaps even denken of ik die ook ga bestellen
Straks even m'n bestelling voor mijn HEAD eruit gooien.

En tataartje vertel je je vriendin ook even over ons O-)
W
Z
E
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:39:26 #95
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107260519
Wat een handig ding Hermelien! En het patroon is ook schitterend O+

Nummer vijf is inmiddels klaar:


Ik zie alleen dat er een haartje in zit, hij scheef in de lijst zit en ik scheef geknipt heb :')
Straks even verbeteren ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:45:43 #96
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107260728
ik vindt ze echt tof
zie dat zo helemaal voor me op een muur allemaal van die teksten :)
W
Z
E
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:52:13 #97
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107260968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:45 schreef rebel-angel het volgende:
ik vindt ze echt tof
zie dat zo helemaal voor me op een muur allemaal van die teksten :)
Dank je :D

Ik zal zo eens een foto maken van hoe ze hangen :)
Het was de bedoeling dat ze in de gang kwamen te hangen, maar ik heb een ander plekje gevonden :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:01:08 #98
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107261362
We wonen in een vrij oud huis, waar ooit schuifdeuren in hebben gezeten. Die zijn er niet meer, dus we hebben een doorgang in de huiskamer. Daar hangen ze nu :)





It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:52:35 #99
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107263247
geweldig zo'n huis
en daar hangen ze ook leuk :)
W
Z
E
  donderdag 26 januari 2012 @ 17:16:05 #100
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107264033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:52 schreef rebel-angel het volgende:
geweldig zo'n huis
en daar hangen ze ook leuk :)
Ja toch? Alles is scheef en het tocht als een gek, maar die houten vloeren, openslaande balkondeuren en glas-in-lood.... O+ O+ O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107429886
@muck: ze hangen leuk daar! Past precies.

Ik ben echt blij met mijn q-snap :) de stof blijft eindelijk goed zitten. Ik heb nu zelf een beschermer van de stof (voor om de q-snap heen) gemaakt omdat ik te veel stof had voor in de beschermer die ik erbij gekocht had.
Maar die was ook supermakkelijk te maken :) (en dat terwijl ik nog maar net weet hoe je een naaimachine moet bedienen :p)

Alleen als je schouderklachten hebt zou ik hem niet kopen. Ik merk namelijk wel aan mijn schouder dat de q-snap een stuk groter is dan mijn borduurring.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:35:43 #102
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107476421
gister m'n kleurtjes voor de boze ballerina binnen gekregen *O*
ik dacht echt dat het heel erg varkentjes roze zou worden maar dat valt reuze mee
had ik ook wel kunnen weten als ik even op de kleurenkaart had gekeken :')

moet nog 6 kleurtjes nabestellen en ik wacht nog op m'n kreinik
en dan kunnen we aan de gang.
en ik heb ook maar een stift besteld want dat ziet er wel handig uit voor grote projecten.

en onder spoiler want offtopic :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W
Z
E
pi_107476465
Lekker bezig R_A! *O*
pi_107481243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:35 schreef rebel-angel het volgende:
gister m'n kleurtjes voor de boze ballerina binnen gekregen *O*
ik dacht echt dat het heel erg varkentjes roze zou worden maar dat valt reuze mee
had ik ook wel kunnen weten als ik even op de kleurenkaart had gekeken :')

moet nog 6 kleurtjes nabestellen en ik wacht nog op m'n kreinik
en dan kunnen we aan de gang.
en ik heb ook maar een stift besteld want dat ziet er wel handig uit voor grote projecten.

en onder spoiler want offtopic :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:00:57 #105
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107481603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W
Z
E
pi_107481648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:00 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:13:35 #107
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107482063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:02 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W
Z
E
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:35:32 #108
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107548547
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:39 schreef hermelien1989 het volgende:
@muck: ze hangen leuk daar! Past precies.

Ik ben echt blij met mijn q-snap :) de stof blijft eindelijk goed zitten. Ik heb nu zelf een beschermer van de stof (voor om de q-snap heen) gemaakt omdat ik te veel stof had voor in de beschermer die ik erbij gekocht had.
Maar die was ook supermakkelijk te maken :) (en dat terwijl ik nog maar net weet hoe je een naaimachine moet bedienen :p)

Alleen als je schouderklachten hebt zou ik hem niet kopen. Ik merk namelijk wel aan mijn schouder dat de q-snap een stuk groter is dan mijn borduurring.
Ja he? het is anders zo'n saai, wit muurtje midden in huis :D

Ik heb er overigens weer eentje af:


Na het 'proefinlijsten' zag ik dat ik een paar steekjes van het hartje onderaan vergeten was en dat er nog pluisjes op zaten :@
Inmiddels ziet het er netter uit ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107623891
Die kleine projectjes zien er super leuk uit zo op dat muurtje.
En ik zit ook te denken dat ik maar van die Q-snaps ga aanschaffen. Ga volgende week naar een handwerkbeurs in Zwolle (lekker ver vanaf Den Bosch maar ok) en hoop ze daar tegen te komen, anders wordt het gewoon bestellen. Ik hoop nog wel meer dingen tegen te komen, dus ik ga met een volle portemonnee.

Volgens mij heb ik al een tijdje niets laten zien of wel? ik weet het niet meer, maar heb nu dit:

Word af en toe gek van de kleine steekjes, dus ik doe af en toe ook wat groters, maar daar krijg ik dus weer 'gaten' van die ik dan weer op moet vullen. En dat doe ik dan wel, maar dat vind ik minder leuk dan de grotere stukken dus die stukken doe ik als ik ondertussen een leuke serie op tv kan kijken ofzo. Dan heb ik nog wat afleiding en dan valt het niet zo op dat ik na 1 steekjes steeds van kleur moet wisselen.
Je kan trouwens op de foto niet zo goed zien dat bijvoorbeeld dat donkere gele, 3 verschillende kleuren geel zijn. Dat is met al die kleuren zo. Dat blauwe is bijvoorbeeld ook 3 verschillende, het gezichtje gelukkig maar 2, maar het zwart is zowel 310 als 939 en het rood is ook iets van 4 verschillende. In het echt zie je het gelukkig wel goed, anders is het gewoon zonde van de tijd.
pi_107662851
Oh Risu, hij wordt echt zo mooii!!!! O+ Maar al die kleine stukjes/steekjes zijn inderdaad wel vervelend. Dat herken ik ook wel van de pokemon, weinig echt grote stukken..

Over de pokemon gesproken, update tijd:

Nog een paar avondjes hier mee bezig en dan ios pagina 9 ook een feit! *O*
pi_107669876
Hier ook hoor. Heb al 5 verschillende kleuren blauw gebruikt en ik zie het echt niet. Nou ben ik nogal kippig, maar het is wel demotiverend.
pi_107670678
Oooh echt mooi allebei! Ik ben even helemaal niet thuis geweest en dus niet geborduurd en nog steeds geen foto gemaakt. Schaamschaam!
Mijn volgende project bestaat denk ik alleen uit primaire kleuren met grote vlakken haha
pi_107671329
Ik ga binnenkort een van deze maken:



Voor mijn paps, vorig jaar ook al 1 in blauw tinten gemaakt, dus nu een andere kubus/dinges in rood. En makkelijk nu met aftekenen met de stift, zodat ik weinig op het patroon hoef te kijken. Puur effe kleurtjes uitzoeken en gaan!
pi_107674860
Die zijn leuk. Die voor je vader was ook mooi geworden. En fijn niet steeds tellen!
pi_107675194
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:12 schreef annelotje het volgende:
Die zijn leuk. Die voor je vader was ook mooi geworden. En fijn niet steeds tellen!
Thanks, en aangezien hij hem ook erg leuk vond en eind mei weer jarig is, kan ik er mooi de tijd voor nemen. Weer effe zo'n zelfde lijstje scoren bij de Grote Zweed O+
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:52:35 #116
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_107787591
Ha dames,

Ik wou even laten weten dat ik gistermorgen ben bevallen van een wolk van een dochter. Ze heet Isa en ze doet het geweldig. Mama is helemaal verliefd en nu kan ik mooi aan Tinkerbell beginnen.!

Groetjes Tamara
pi_107789098
Gefeliciteerd met de kleine ! *O* *O*
pi_107790168
Tataartje gefeliciteerd!!!!!

Ik heb eindelijk een foto gemaakt van de pokemon. Het gaat echt meeeegalangzaam bij mij..

pi_107791906
Tataartje, van harte gefeliciteerd! *O*

Annelotje houdt moed! Hij ziet er schitterend uit al!
pi_107792142
ziet er goed uit hoor annelotje!!

ik ga zo maar eens naar mijn ouders... volgens mij hebben ze een nieuwe hond gekocht ..... :?

edit:
ik hoor mijn moeder nog zeggen vorige week:
er komt geen tweede hond meer bij als bear dood is (onze oude hond van 13 jaar oud)....

De nieuwe is dan wel een achterkleindochter ofzoiets van de hond die vorig jaar (of het jaar ervoor, de tijd gaat zo snel) overleden is.
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:21:47 #121
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107794745
Tataartje gefeliciteerd met de geboorte van je dochter

de pokemonen zijn echt gaaf leuk om weer eens de bovenkant van het patroon te zien

ik heb niks te updaten :)
W
Z
E
pi_107798460
Gefeliciteerd met je dochter! Kan niet wachten tot ik er zelf een keer mag haha.

Die pokemon zien er allebei ook al super uit. Mijne gaat voorlopig nog maar traagjes, want de nieuwe Final Fantasy is uit, dus daar gaat alles voor aan de kant. Maar mijn vriend mag ook af en toe gamen (lief he van mij) dus dan kan ik niet, en heb ik weer gewoon tijd voor het borduurseltje.
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:24:20 #123
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_107800625
oja gamen dat moeten we er ook nog tussen proppen :P
W
Z
E
pi_107807928
Gefeliciteerd met je dochter!

Ik heb op skivakantie aan de little stitch devils gewerkt, post binnenkort nog wel een update, maar dat moet even wachten tot ik weer thuis ben...
pi_107813207
Gefeliciteerd met het dametje!
En wat worden die pokemons leuk zeg. Ik ben weer opnieuw begonnen met mijn HEAD, dus weinig te zien. Ik had ergens in het begin een telfout gemaakt grrr
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:57:09 #126
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_107813968
Gefeliciteerd Tataartje *O*.

De pokemons beginnen al echt vorm te krijgen. En de beestenboel van rebel-angel doet me denken aan het voorjaar [wat van mij mag beginnen]. De spreuktegeltjes bij Mucks zijn ook erg leuk.

Ik heb de afgelopen maanden niet zo veel aan Chucky kunnen werken als ik wilde. Tussen school, stage, huiswerk maken en toetsen leren, bleef er amper tijd over om te kunnen douchen, eten en een dutje doen.

Gelukkig is het nu wat rustiger met mijn opleiding en heb ik zowaar een aantal keer in de trein weer lekker kunnen werken. 's Ochtends vroeg en 's middags is het vaak nog donker en op de een of andere manier krijg ik het dan altijd voor elkaar om op een plek te gaan zitten waar het lampje het niet doet.

Deze week had ik een aantal keer pas later op de ochtend les, of waren we lekker vroeg klaar, zodat ik van de 5 uur die ik in de trein heb doorgebracht, toch wel zo'n 3 uur in totaal heb kunnen werken. Langzaam maar zeker vordert pagina 2 [en dan zijn er nog 14 te gaan]. En nu de dagen weer langer worden en ik 's avonds ook eerder thuis ben, heb ik wel wat meer tijd om er aan te werken. Binnenkort een up-date dus.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_107818024
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:01 schreef lisa het volgende:
Lekker slim ben ik toch. Escher was 180 x 229 steken (staat voorop maar lijkt me zo weinig) en de Wizard 450 x 523.
Geweldig!!

Het is me nu niet helemaal duidelijk welk patroon je nu gebruikt hebt. Sorry. Ik vind Escher geweldig, maar kan alleen van die vreselijk grote patronen vinden. Die van jou is groot genoeg zeg maar..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:13 #128
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107848192
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:21 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Thanks, en aangezien hij hem ook erg leuk vond en eind mei weer jarig is, kan ik er mooi de tijd voor nemen. Weer effe zo'n zelfde lijstje scoren bij de Grote Zweed O+
Leuk idee ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107933864
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:52 schreef Tataartje het volgende:
Ha dames,

Ik wou even laten weten dat ik gistermorgen ben bevallen van een wolk van een dochter. Ze heet Isa en ze doet het geweldig. Mama is helemaal verliefd en nu kan ik mooi aan Tinkerbell beginnen.!

Groetjes Tamara
Gefeliciteerd!!! LEUK een meisje!! Succes met borduren (als je daar nog tijd voor hebt)!!!
Mijn mannetje is nu 8 maanden en ik werk 15 uurtjes per maand en heb school dus kom er helaas even niet aan toe!!!:(
pi_107933968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:57 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gefeliciteerd Tataartje *O*.

De pokemons beginnen al echt vorm te krijgen. En de beestenboel van rebel-angel doet me denken aan het voorjaar [wat van mij mag beginnen]. De spreuktegeltjes bij Mucks zijn ook erg leuk.

Ik heb de afgelopen maanden niet zo veel aan Chucky kunnen werken als ik wilde. Tussen school, stage, huiswerk maken en toetsen leren, bleef er amper tijd over om te kunnen douchen, eten en een dutje doen.

Gelukkig is het nu wat rustiger met mijn opleiding en heb ik zowaar een aantal keer in de trein weer lekker kunnen werken. 's Ochtends vroeg en 's middags is het vaak nog donker en op de een of andere manier krijg ik het dan altijd voor elkaar om op een plek te gaan zitten waar het lampje het niet doet.

Deze week had ik een aantal keer pas later op de ochtend les, of waren we lekker vroeg klaar, zodat ik van de 5 uur die ik in de trein heb doorgebracht, toch wel zo'n 3 uur in totaal heb kunnen werken. Langzaam maar zeker vordert pagina 2 [en dan zijn er nog 14 te gaan]. En nu de dagen weer langer worden en ik 's avonds ook eerder thuis ben, heb ik wel wat meer tijd om er aan te werken. Binnenkort een up-date dus.
RESPECT!!!!! :?
pi_108047382
Hoi

Ik ben op zoek naar een borduurpatroon van Phineas en ferb. Nu zie ik dat jullie hier echt hele mooie
patronen hebben. Maken jullie die zelf met een prorgamma?

Groetjes Monique

P.S: Ben zelf bezig met het schilderij van de Efteling
pi_108122755
Je kan KG-chart gebruiken om van een afbeelding een patroon te maken :)
pi_108154886
Hier een update van mijn werkje.
Vrijdag naar de handwerkbeurs geweest en daar heb ik Q-snaps kunnen scoren, dus die heb ik meteen in gebruik genomen. Tot nu toe vind ik het erg handig werken. Ik heb daar ook een blauwe pen, opberbox voor 100 strengetjes, een centimeter, en een patroonpakketje voor plastic canvas voor kerstornamenten. 14 count plastic, dus kan ik meteen kijken hoe dat werkt. Oh ja en een klein borduurpakketje wat dan een kubus wordt.
pi_108155054
Mooie dingen hier!

En gefeliciteerd, Tataatje.

Ik lees alweer een tijdje mee zonder te posten, maar ik kan nu zeggen dat Kikker en Eend eindelijk af zijn! (Oke, bijna, ik moet nog stiksteekjes aanbrengen :P)
pi_108155189
ziet er goed uit die zelda!

heb je ook een hoes voor om de q-snap gekocht? ik heb op internet een blog gevonden waar het zelf maken heel makkelijk staat uitgelegd.

http://cowgirlfromhanna.m(...)vers?replies_read=12

hier gaat het vandaag redelijk goed vooruit... ik had vandaag de eerste bladzijde van de HAED af kunnen hebben.... als ik niet 1 kleur zou missen. Nu moet ik dus een bestelling doen... Ik ben alleen nog aan het twijfelen hoeveel kleuren ik zou kopen... bijna 30 of 12 .....
pi_108157159
Ze verkochten geen hoezen, dus ik ga er inderdaad zelf eentje maken. Bedankt voor de link :) Maar daar moet ik mee wachten tot ik een eigen naaimachine heb. En daarmee moet ik wachten tot ik een eigen huiskamer heb waar ik dat kan opbergen. Dus nog even geduld.
pi_108159217
die hoezen zijn echt makkelijk te maken inderdaad. Ik heb ereenzelf gemaakt voo als ik veel stof heb. Van deze heb ik 2 kanten iets groter gelaten.

ik heb uiteindelijk 32 strengen besteld bij de marktplaatsman (die volgens mij niet meer op marktplaats is :P )
pi_108177290
Ziet er goed uit Risu!!! *O*
pi_108182078
Heb sinds gisteren mijn borduurwerkje weer eens van onder de tafel gevist.
Heb nu lekker vakantie en zit nu op de bank met een slapende kat naast me te borduren,lekker rustgevend.
Vanavond zal ik eens een fotootje maken van mijn voortgang.(en posten natuurlijk)
pi_108189738
Nou van voortgang zal niet veel meer terrecht komen... Paar uurtjes geborduurd,dacht nog goh ben al ver, kom ik erachter dat ik de hele kleur al met 3 draadjes borduur... Nu alles weer uithalen bah!
pi_108233888
tijd voor een update:


ik mis 1 kleur, maar die heb ik besteld en het kleine hoekje rechts dat mist ga ik later doen.
Dat hoekje is namelijk een gedeelte van en vlinder en dat betekend heel veel confetti (veel verschillende kleuren op 1 stukje). Mij lijkt het dus fijner om eerst alles rondom de vlinder te doen en dan pas de vlinder zelf zodat ik veel plaat heb om alle draden vast te maken.
pi_108234133
Ziet er al super uit.
Ik zal even geen updates geven. werd vanmorgen wakker met keelpijn, hoofdpijn en spierpijn.
Net gemeten, was 37,9 niet super hoog ofzo, maar wel reden genoeg om eens lekker in bed te blijven. Hopelijk is het morgen minder, want ik wil me niet ziekmelden en ik heb een hekel aan niets doen.
Strepsels zijn heerlijk..
pi_108238484
Oei dat klinkt niet goed.... -O-
Beterschap
pi_108243789
Oei beterschap Risu! Hopelijk ben je snel weer op de been! (sprak zij die net een amandelontsteking achter de rug heeft en dus weet hoe je je voelt ongeveer :@ )

Mooi werk al Hermelien!!! Ben heel benieuwd naar al je komende updates! ^O^
pi_108283802
Bij mij nog het plaatje van de stitch devils. Op skivakantie hier ook weer wat tijd voor gehad, nu eerst weer wat andere projectjes...

pi_108292489
Abc, wat leuk die StitchDevils! O+ Je schiet lekker op zo!

Ik heb gisteren weer gepokemont:



pi_108334815
Die stitchdevils zijn leuk!!
En Lijnloos je hebt al bjina weer een pagina af! Erg mooi
pi_108408162
Tis alweer een hele tijd geleden, ook met andere dingen bezig, maar hier weer 'ns 'n update :)


Die rand zat ik 'n beetje tegenaan te hikken na een stuk te hebben gedaan (alles met 1 draadje en een onhandig patroon), maar m'n moeder was klaar met haar borduurwerk en had zoiets van, oh kom maar hier dan! Dus die heeft de hele rand gedaan O+ Nu dus nog de veren, die komen tot onderaan de rand.
pi_108408287
Risu, die Qsnap lijkt me ook wel wat, misschien ook maar 'ns voor kijken! Je werkje wordt mooi :)

hermelien1989, ik weet niet wat het gaat worden, maar hij wordt wel erg groot of niet?

appelbanaancitroen, die schiet al op, leuk hoor!

Linloos, jeetje, wat een enorm werk is het toch! Lekker vrolijk ook met al die kleurtjes :)
pi_108408662
@holyme: heb jij een geluk dat je moeder dat stuk gedaan heeft. Ziet er goed uit! Hieronder heb ik een plaatje gezet van wat ik aan het maken ben. ik heb nu het bovenste linker hoek af. Yussen de vlinders in.



@lijnloos: jij gaat echt snel :) nog even en dan heb je de hele tweede rij weer af :)

@appelbanaancitroen: Ziet er goed uit :) ze zijn echt zo schattig :)
pi_108408730
Oh wow, wat een formaat, mooi hoor :Y
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:14:03 #152
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_108552316
Hoi, ik had even een vraagje. Ik ben al een tijdje bezig met borduren en nu heb ik besloten om aan een groot project te beginnen, van Zelda. Nu had ik een patroon op internet gevonden en wil ik de garens gaan bestellen alleen weet ik niet zo goed hoeveel ik van alles nodig heb.
In de volgende afbeelding, waar staat die ct dan voor?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt :)
pi_108552831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:14 schreef KiwiEllen het volgende:
Hoi, ik had even een vraagje. Ik ben al een tijdje bezig met borduren en nu heb ik besloten om aan een groot project te beginnen, van Zelda. Nu had ik een patroon op internet gevonden en wil ik de garens gaan bestellen alleen weet ik niet zo goed hoeveel ik van alles nodig heb.
In de volgende afbeelding, waar staat die ct dan voor?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt :)
Dat zijn het aantal steekjes wat je moet zetten met die bepaalde kleur. Ct staat voor count.
pi_108565224
Idd, ct = aantal steekjes... Ik hou (met aida18 stof) aan dat ik ongeveer 2000-2500 steken uit 1 streng kan halen (met 2draadjes per keer)

Succes, die zelda is super! Ooit...
pi_108577915
Hey dat project doe ik ook. Ik ben uitgegaan van wat Lijnloos al zei. Het is namelijk bij dit project zo dat de kruisjes van 1 kleur niet allemaal naast elkaar liggen waardoor je meer nodig hebt. Als ze wel naast mekaar hadden gelegen, was ik uitgegaan van 2500 tot 3000 maar dan met een ct van 6000 had ik alsnog 3 strengen gekocht.

Omdat de ct van dit project bij bijna alle kleuren onder de 1000 ligt, zou ik 1 per kleur doen, behalve de 310 (zwart) en de 393 (super donker blauw) volgens mij heb ik het ook zo gedaan. Het zijn overigens allebei kleuren die je in andere projecten ook vaak tegen komt, dus dan is het ook niet zo erg als je veel over houd.
pi_108578390
Van 310 kun je denk ik nooit teveel hebben, die zit ook standaard in mijn bestellingen :D idd als je veel kleuren met weinig ct hebt ligt het vaak ver uit elkaar... Bij grote stukken van 1 kleur is het meer 'economisch'
pi_108582097
Hallo allemaal!

Ik kom me hier ook melden, na alleen als klein meisje geborduurd te hebben, ben ik er vorig jaar weer mee begonnen. Ben nu met drie projectjes bezig!

De eerste is mijn oefenproject en nu bijna af!


Hier ben ik gisteren mee begonnen is een groeimeter voor mijn zus. Even een foto wat het uiteindelijk moet worden, Ben er nog niet zo ver mee namelijk.


En deze ligt klaar om aan te beginnen, mijn tante was er mee begonnen, maar ziet het niet meer zo goed, dus heeft ze gevraagd of ik hem af wil maken.


Ik zie hierboven echt hele mooie projecten staan!
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:46:32 #158
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_108597537
@ Lijnloos en Risu, enorm bedankt, heb ik een hoop aan als ik de strengen ga bestellen!
pi_108615589
Die stained glass is echt heel mooi! Ooit ja hihi

Daantje welkom!! Leuke projecten.

Ik heb de afgelopen paar dagen weer gewerkt aan de pokemon. Hopelijk vandaag en morgen nog wat tijd vinden en dan is het wel weer foto tijd :)
pi_108616012
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:50 schreef annelotje het volgende:
Die stained glass is echt heel mooi! Ooit ja hihi

Daantje welkom!! Leuke projecten.

Ik heb de afgelopen paar dagen weer gewerkt aan de pokemon. Hopelijk vandaag en morgen nog wat tijd vinden en dan is het wel weer foto tijd :)
*O* Pokemon update! Misschien dat ik dit weekend ook wel ergens tijd vind om de huidige pagina af te krijgen, zou op zich echt wel moeten kunnen onderhand, hoef niet heel veel meer... maar wel veel verschillende kleurtjes.

Oh, die Jip & Janneke groeimeter is heel tof! O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:38:46 #161
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_108616422
Hoooooooooi :W
Ik heb niks te updaten als ik in de afgelopen weken 100 kruisjes heb gemaakt dan is het veel
Maar ik heb wel al m'n draadjes netjes opgeruimd

Er ligt de hele tijd zo`n stapel games m'n naam te roepen :P
En een stapel verhuisdozen gillen ook om m'n naam maar die negeer ik gewoon :{w
W
Z
E
pi_108619248
irritant he dat andere dingen in het leven ook aandacht vragen! Ik zou het liefste de hele dag fröbelen.

Ik heb al een tijdje een hobbyzolder maar die mist nog sfeer. Ik wil daar allemaal leuke dingen voor maken maar ik heb nog zoveel andere half affe projecten liggen dat ik het niet aandurf om aan iets nieuws te beginnen. Mn vriend ziet me aankomen! hahahaha
Ik mag iets nieuws beginnen van mezelf als ik de eerste rij van de pokemon afheb. Dat is dus nog ongeveer een hele pagina. Nog ff doorborduren dus.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:06:52 #163
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_108619877
Die Jip en Janneke groeimeter is echt heel tof! Als ik er wat verder mee ben, zal ik een foto update plaatsen, maar dat zal volgende week ergens worden denk ik!
Hij is redelijk makkelijk alleen maar zwart en wit haha
pi_108620016
ooh ik verlang ook naar makkelijk en maar maximaal 15 kleuren! Daar ga ik mn volgende project op baseren (over 3 jaar ofzo hihiihi)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:14:23 #165
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_108620113
Haha en ik zou graag beginnen aan eentje met veel kleur! Maar goed eerst deze afmaken maar!
pi_108732784
Daantje, ik weet nog wel een leuke met veel kleur :+

Pagina 9 is af!!!



En een overview van tot nu toe de progress... Heb alleen de onderste rij niet per pagina gedaan, dus die in 1 stuk.

28-06-2010: Start


13-09-2011: 1-5 pagina af.


26-09-2011: pagina 6 af.


16-10-2010: Pagina 7 af.


11-01-2012: Pagina 8 af.


03-03-2012: Pagina 9 af.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:48:03 #167
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_108736103
Ziet er mooi uit!

Die is denk ik wat te hoog gegrepen nog voor me! hahaha
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 11:52:27 #168
43556 miss_dynastie
pi_108736236
Haha, mijn volgende project wordt er ook één met weinig kleur... of in ieder geval per 'gebiedje', heb nu vaak een paar steekjes bij elkaar en moet dan alweer ergens anders verder met die kleur. Maar komt wel goed :P

Goed bezig hoor Lijnloos! Leuk ook dat overzicht van 1 t/m 5 en dan straks ook 6 t/m 10 (neem ik aan :P )
pi_108736329
Nou ja, van 1-5 had ik geen losse foto's per pagina omdat ik die hele rij haast door elkaar heb gedaan, niet per pagina. Nu doe ik echt per pagina een stuk. Da's misschien minder economisch (omdat ik dan niet kijk aan de rand of er op de aanliggende pagina ook die kleur zit) maar dat werkt voor mij wel beter. Dan kan ik echt toe leven naar het moment dat de pagina klaar is. Afgebakerde stukken zeg maar. Dus eerder een "resultaat".
pi_108739071
ik heb ook een foto update!!!


close up van de laatste pagina


Ik heb de laatste paar dagen bijna een halve pagina gedaan. Ik hoop dat ik dat tempo een beetje kan vasthouden.
Ik moet wel echt kleuren bijkopen. Ik mis er zo ongeveer 10 nog denk ik.
pi_108739187
Tof Annelotje, je schiet lekker op ook! *O* Ben zo benieuwd of we straks precies samengevoegd een plaatje van het geheel kunnen maken, lijkt me leuk :D

Is het al vanavond? Wil weer verder... :@
pi_108739215
hahaha ja daar had ik gisteren ook al aan zitten denken! Als het zover is dan zal ik een mooie foto maken met mn camera ipv mn iphone.
En jaaaa ik wil ook weer verder!
pi_108774915
Wauw wat een werk en wat schieten ze op en zijn ze mooi!
Maar ik heb ook een vraagje: Wat is met DMC het verschil in witte en zwarte labels? Ik heb op marktplaats al verschillende keren dat er bij vermeld zien staan. Is het ene beter dan de ander? Is het net een andere kleur? Is het ene oud en het ander nieuw?
Ik persoonlijk zie geen verschil maar misschien mis ik iets.
pi_108780566
Volgens mij zijn de witte van de nieuwe serie. Ik weet eigenlijk niet of er dan ook kleurverschil zit in dezelfde nummers met verschillende kleuren labels.
pi_108791333
Ok Dank je wel. Ik begreep het al niet zo.
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:08:14 #176
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_108822846
Ha dames ,

Eens even kijken of mijn foto's hier geplaatst kan worden.
Ben met verschillende dingen bezig.

Allereerst groeimeter van Tinkerbell voor mijn pasgeboren dochter. Ben er afgelopen weekend mee begonnen. Tussen de voedingen en de kraamzorg door!!!



Ook ben ik al een hele tijd bezig met een grote Marjolein Bastin.



Ik zal nu in ieder geval de vorderingen laten zien!!!
pi_108825184
oooh Tinkerbell rules!! De Marjolein Bastin is ook mooi zeg!
pi_108907577
Lijnloos en Annelotje wat zijn ze leuk! O+

De tinkerbell is ook leuk!

Ik doe weinig meer :P Had het te druk ofzo, maar heb op etsy wel weer leuke dingetjes gevonden dus misschien ga ik binnenkort wel weer beginnen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:17:32 #179
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_109131635
Jeetje wat is het hier rustig. Ligt iedereen lekker in de zon te borduren???
pi_109133189
ik heb jammer genoeg niet zo heel veel tijd om te borduren...
Ik loop halve dagen stage en moet daarnaast vanwege mijn ziekte veel (heel veel) slapen :S
na mijn dag stage ben ik vaak niet meer zo helder in mijn hoofd, dus dan gaat het borduren gewoon weg niet :S
Ook ben ik begonnen met mennen.Eerst deed ik paardrijden op een gehandicaptenmanege (omdat ik daar vrijwilliger was), maar dat is nu te laat 's avonds. Mijn schoonouders hebben 2 shetlanders staan en we zijn sinds 3 weken met die 2 dressuurlessen aan het volgen op de zondagmorgen.
Maarja dan moet je doordeweeks ook wel soms watmet de pony's doen (alleen als ik mij goed genoeg voel)


dit ben ik met seabiscuit ( ook wel sieb genoemd)
pi_109148157
Sieb is schattig!!

Ik heb het veeeeel te druk om te borduren helaas. Afgelopen week wel 50 steekjes gedaan vermoed ik hahaha.
Wel wat tijd op het werk gehad om te internetten dus wel al weer 100.000 ideetjes opgedaan. Erg slecht hahaha.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:22:30 #182
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_109203708
Ik wil een paar kleine lapjes borduren met tekst en kruissteek. Nou kijk ik op de site van hobbydoos (uit de OP) maar er is zoveel stof om op te borduren dat ik door de bomen het bos niet zie. Monogaas lijkt mij dan het beste, maar geen idee of dat zo is.
Wie kan me adviseren? Ik zoek gewoon witte stof om korte tekst op lapjes van ongeveer 15x15 cm te borduren.
Geluk is een richting, geen punt
pi_109222545
Ik gebruik tegenwoordig altijd aida stof 18 count. Maar ik weet niet of jij dat fijn vind werken. Misschien vind jij linnen wel fijner werken...
Het beste is het om het aantal hokjes per inch te meten van een eerder stuk , dit is dan de count.
En dan van deze count een stuk stof te pakken
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:04:35 #184
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_109378528
Dankje! Ik heb uiteindelijk aida stof besteld, ik vind dat deze er het mooist uitziet. Nu nog even wachten tot het patronenboek bezorgd wordt...
Straks wil ik die lapjes inlijsten, heeft iemand daar al tips voor? Hoe doe je dat zo strak en recht mogelijk?
Geluk is een richting, geen punt
pi_109380090
Eerst even de lap nat maken en opspannen (op iets van een prikbord of iets kurkigs) en dan strak om de achterkant van het lijstje heen doen. Ik heb ooit een hele toffe beschrijving gezien op internet, maar echt geen idee meer waar.

Aida kan trouwens wel heel stug aanvoelen in het begin, maar naar mate je ermee aan de slag gaat wordt het soepeler, schrik niet!

Oh, ik heb echt heel weinig gedaan de laatste tijd, en voorzie voorlopig ook geen tijd voor borduren. Ben druk aan het haken momenteel... iets met veel giraffen :+
pi_109418771
Iemand nog een adresje waar ik goedkoop DMC garen vandaan kan halen? :-)
pi_109463643
Zo, het is weer een tijdje geleden, maar er is weer een update van mijn borduurpakket. Ik heb nu iets minder dan 1/6 deel af.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:20:11 #188
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_109490592
Dankje Lijnloos :)
Wat een werk Janaotj!! Hoe groot wordt het hele werk qua afmeting?

Nog een vraagje: als ik die tekstjes ga borduren, moet ik dan elke letter apart aan- en afhechten? Ik weet niet of je die draad langs de achterkant ziet lopen tussen de letters door, als het zit ingelijst... Of kan ik dat per woord doen?
Geluk is een richting, geen punt
pi_109500133
Als je het inlijst hangt het denk ik van de achtergrond af. Als er achter je borduurwerkje iets wits zit, zie je die draadjes denk ik wel. Maar als er iets donkerders achter zit, scheelt dat nogal, alhoewel je dan die achtergrond er wel een beetje doorheen ziet komen...
pi_109500469
Yvonnetje, het werk wordt 28 bij 43cm. Geen idee hoeveel kruissteken dat zijn, maar het zijn er behoorlijk wat =P
pi_109525200
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:45 schreef Lijnloos het volgende:

03-03-2012: Pagina 9 af.
[ afbeelding ]
Oh wow, wat knap, zo'n joekel :o ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:08 schreef Tataartje het volgende:

Ook ben ik al een hele tijd bezig met een grote Marjolein Bastin.

[ afbeelding ]

Ik zal nu in ieder geval de vorderingen laten zien!!!
Oh die Marjolein Bastin O+ Ik wil over een tijdje ook weer het borduren oppikken, en MB staat in de planning.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_109559961
wow janaotj wat heb je veel gedaan sinds de laatste update! Het is nu helemaal herkenbaar als water dat op de rotsen slaat.
Borduren ligt hier weer in de kast. Ik ben voor een vriendinnetje een deken aan het haken als verjaardagscadeautje en dat gaat nog wel even duren voor die af is!
pi_109745949
Hoi allemaal,

Ik zie hier voor het eerst eigenlijk het bordurentopic(ik was op google aan het zoeken voor supermario patronen)
Jullie zijn een stuk beter als ik, maar ik doe het ook maar heel af en toe...
Ben een tijd gestopt aangezien ik het carpaal tunnel syndroom kreeg aan beide handen (ik was toen 23/24) ik word binnenkort 25.

Maar nu zag ik hier ook hele mooie joshi's staan, mag ik vragen waar ik aan dat patroon kan komen, of is deze zelf bedacht/niet te koop

alvast bedankt

groetjes ingrid
pi_109749563
Hoi ingrid. Welkom! Het patroon van de yoshi's komt van spritestitch.com maar ik heb m aangepast zodat er minder kleuren inzitten. Als je mij je emailadres PMt dan stuur ik je het patroon. Maak je gebruik van KG chart of wil je m als pdf?
pi_109912186
Ik ben weer met wat kleins begonnen en heb via marktplaats 2 oude exemplaren van Cross Stitcher gekocht dus heb helemaal zin om een paar kleine dingen te doen O+

Bij hobbydoos is DMC na korting 1,38 per streng. Doet de marktplaatsman nog aan stuntprijzen?
pi_109926978
Ik koop de strengen nog steeds via de marktplaatsman. Wel staat hij niet meer Op marktplaats en moet je gewoon via zijn email bestellen
pi_109932968
Hermelien dat is goed om te weten. Ik dacht dat ik van alles genoeg had, maar ik heb nu 1 bladzijde gedaan, en ben met sommige kleuren al op de helft (en ik moet er nog 35). Was even een kleine misrekening dus. Ik had het aantal draden met het aantal strengen verward. Lekker slim...
pi_109936307
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 05:35 schreef hermelien1989 het volgende:
Ik koop de strengen nog steeds via de marktplaatsman. Wel staat hij niet meer Op marktplaats en moet je gewoon via zijn email bestellen
Ik heb zijn mailadres niet, maar m'n zusje tipte magereman.nl
die heb ik gemaild om de prijs op te vragen en hij vraag 60 ct. Heb 12 strengetjes besteld.
Wat betaal jij bij jullie MP-mannetje?
pi_109937465
MP man = 0,36 euro per streng en verzendkosten gewoon hoeveel hij kwijt is als hij het in een envelop propt. Best wel prima dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109943112
De magereman.nl is trouwens heel langzaam, maar ik bestel daar wel altijd mijn stof ...
pi_110309691
Magere man heb ik ook toen mijn stof gekocht. Duurde heel lang omdat ze net een week of 2 op vakantie waren. Maar verder nooit wat gekocht daar dus dat weet ik verdr niet.

Ik ben gestopt met de zelda stained glass. Niet voor eeuwig hoor, maar ik zit nu midden in verhuis gebeuren. Dat is hopelijk rond juli wel afgerond, dus dan ga ik weer verder. Ben nu even een makkelijkere aan het doen. Namelijk de zelda:lttp map van sprite stitch. Die heeft wat grotere vlakken enzo, even relaxen ipv elke steek een ander kleurtje. En als ik verhuist ben, ga ik ook aan de plastic canvas. Daar hen ik nu geen ruimte voor, maar straks dus volop. Hen een leuk kerstornamenten ding gekocht met plasric, heb er zin in.

Hoe gaat het met jullie projectjes? Schiet het een beetje op al? Ik maak van de week wel even een foto van die makkelijkere. Nu geen tijd, moet zo weg.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:00:29 #202
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_110323607
blegh zit net als jij midden in m'n 1e verhuizing ( eind van het jaar nog een keer )
dus nergens geen tijd voor.
maar ik heb goede hoop voor de zomer lekker in het zonnetje in de tuin 8-)
W
Z
E
pi_110471734
jeej *O* ik he gisteren mij tweede en derde bladzijde van the simpsons afgemaakt:


iets minder is dat ik vandaag ziek ben en dus en bed dagje heb... -O- -O-

nu heb ik weer tranquility op mijn q-snap gedaan. Ik ben nu op pagina 3 en wil deze en pagina 4 afmaken voordat ik weer naar the simpsons ga.

pi_110471831
Die Simpsons O+ !!! Geweldig!
Beetje jammer van het ziek zijn, beterschap!

Ik doe echt helemaal niks meer aan borduren de laatste tijd... Alleen maar giraffen haken steeds ;)
Maar ik heb in elk geval goede hoop voor straks als we vakantie gaan hebben! (in september, maar toch).
pi_110472595
Die simpsons is echt gaaf! Ik ben druk bezig met een swap dus ik kan jullie niets laten zien helaas. Als ik dit afheb dan hoop ik weer wat tijd te hebben voor de pokemon. In dit tempo gaat het een 10 jarenplan worden haha
pi_110475631
Jemig Hermelien1989 wat ga je hard zeg. Ik doe 2 maanden over 1 blz., en dan zit ik er echt bijna iedere dag aan. Ik heb dus uitgerekend dat, als ik het niet in een hoek gooi, ik over 6 jaar klaar ben.
pi_110478285
ik ben eigenlijk bijna nooit aan het borduren door de weeks...
Ik borduur alleen op vrijdag na school en op zaterdag :P
En als ik iets perse af wil hebben zoals gister.

Eerst deed ik 1 pagina per maand, maar nu volgens mij 1 pagina per 1,5 maand (van the simpsons had ik al een deel van de pagina af toen ik er laatst aan begon en die derde pagina is maar een paar rijen)
pi_110935991
Ik ben terug van lang weggeweest en heb even jullie mening nodig....

Vinden jullie dit werkje zo af?




Ik moet eigenlijk nog een paar miljoen stiksteekjes en Frans knopen (die me niet eens lukken), en ik vrees dat ik het met dat gekriebel juist ga verpesten. Het is nogal klein allemaal.




Dit werkje heeft er echt voor gezorgd dat ik maanden niet meer heb geborduurd, ik ben er echt klaar mee en wil aan mijn kikkers beginnen!

Edit: kunnen jullie de foto's zien? Blijft een crime, foto's uploaden vanaf de iPad...
  † In Memoriam † zondag 29 april 2012 @ 19:24:12 #209
43556 miss_dynastie
pi_110939918
Ik kan de foto's niet zien Arual (zit op een gewone pc)
pi_110940669
Thanks! (wat doe ik verkeerd?)

Behalve vanuit het verkeerde account posten :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110940673
Ik had nooit opgemerkt dat het zo klein was! Voor mijn gevoel is het af, ik mis niks. Je hebt overal al duidelijke lijnjtes. Als je al twijfelt of het er wel mooier van wordt, zou ik het hierbij laten.
pi_110940727
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Pheno het volgende:
Thanks! (wat doe ik verkeerd?)
Geen idee, maar het zijn linkjes van flickr dus die moeten met [ flickr ] ipv [ img ]
Daarmee misschien?
pi_110941046
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 19:45 schreef Serinde het volgende:

[..]

Geen idee, maar het zijn linkjes van flickr dus die moeten met [ flickr ] ipv [ img ]
Daarmee misschien?

dat wist ik niet! Ik heb gewoon op de foto-knop onder het invoervenster getikt!

Wat mist, is een motief van vierkantjes en lijntjes op de kraag. En aan de kam (groene draadjes rechts naast het hoofd) horen bolletjes te hangen. Verder moest je d.m.v Franse knopen nog lichtjes in de ogen en kuiltjes in de wangen maken....

Dit is het kleinste maar waarschijnlijk ook lastigste borduurpakketje waar ik me ooit aan gewaagd heb, en ik heb er nog een uit dezelfde reeks. Die laat ik voorlopig even liggen.
  † In Memoriam † zondag 29 april 2012 @ 20:32:33 #215
43556 miss_dynastie
pi_110942843
Ik zou het denk ik op de kraag wel doen, dat kan wel wat detail hebben.
Die bolletjes/ french knots lijken me niet echt een meerwaarde te geven. Ik doe het ook niet altijd, ik zou het hier niet doen zelf.
pi_110943584
Mooi!!! Tja, ik heb een hekel aan die lijntjes doen, dus snap wel dat je het wilt skippen... Hij is zo al prachtig! _O_

Ik ben dit weekend ook weer aan de slag gegaan met de pokemon, blad 10 inmiddels en lekker bezig weer... Heb effe een break van het giraffen haken, dus borduurtijd!
  maandag 30 april 2012 @ 10:13:10 #217
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_110957906
en ik was ook maar weer eens begonnen :D

in het huis waar we nu tijdelijk wonen vond ik een kleed voor op tafel voor tijdens het kaarten,
dacht eerst dat het zo'n vilten pokerkleed was bleek het helemaal geborduurd te zijn
ziet er echt gaaf uit, zal er eens een foto van maken
W
Z
E
pi_110966068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:38 schreef Lijnloos het volgende:
MP man = 0,36 euro per streng en verzendkosten gewoon hoeveel hij kwijt is als hij het in een envelop propt. Best wel prima dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het mailadres opgeslagen, bedankt :)

quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:56 schreef hermelien1989 het volgende:
De magereman.nl is trouwens heel langzaam, maar ik bestel daar wel altijd mijn stof ...
Ik had meteen gereageerd op zijn mail met de prijs maar toen ik geen antwoord kreeg later nogmaals naar het info@ adres maar weer geen reactie. Toen ik me afgelopen week bedacht dat ik maar ergens anders ging bestellen, lag er zaterdag opeens een envelop in de bus. Met de 12 strengen (voor 55 cent p.s. trouwens) en een factuur. Heb maar betaald en ben meteen begonnen. Maar volgende keer bestel ik bij MPmannetje!

Een tijdje geleden dus 2 Cross Stitchers gekocht via MP en dit wordt het eerste projectje:
  maandag 30 april 2012 @ 18:46:36 #219
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110968594
Hallo borduursters (-ders?)
Ik ga dit ook maar weer eens volgen, heb nu geen project bij de hand maar dacht opeens misschien kan ik zelf een patroon maken van de foto van mijn lieve schat (Marco de hond).

Veel mooie dingen gezien :D
pi_110971676
welkom caroline 88!!

@serinde: magereman.nl is soms nogal raar ja...

Ik heb daarom vandaag maar stof besteld in amerika. Dan duurt het wel een tijdje tot het er is (2 weken ofzo) maar ze hebben er veel meer en goedkoper.

Ik heb nu 2 stukken 28count lugana (pastelblauw en pastelpaars) in 13 - 18 count:



en kraaltjes (beads) voor de speciale steken patronen waar ik mee bezig ben:


en de naalden voor de beads.

ben in totaal $18,65 kwijt, dus een euro of 14.

ik ben nu begonnen aan een speciale steken patroon. Namelijk heart from my heart:



misschien dat ik in het grote hart een naam zet en die dus niet ga knippen.....

en als volgende staan the great escape en tree of stitches op het programma (maar dan moet ik op de stof wachten)



pi_110971785
even in een apart bericht:
Ik moet nog iets hebben voor een communie... Is dat heart from my heart daar leuk voor? ik zou dan de naam van het meisje erin zetten...

anders wordt het een kaart met wat geld...

Ik ga zelf niet naar de communie toe, maar ik leen de pony van het meisje op de dag van de communie...
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 20:26:40 #222
43556 miss_dynastie
pi_110972040
Ja en dan op een leuk doosje hermelien, een sieradendoosje bijvoorbeeld? Van de Xenos of zo (eventueel kan je er ook een armbandje o.i.d. vast in doen, ik ken het budget niet ;) ) Vind ik stiekem veel leuker voor kleine meisjes dan geld :@
pi_110972391
hey dat is een leuk idee :) Dan kan ik daar ook meteen kraaltjes halen (communie is de 17e en dan zijn de bestelde kraaltjes er nog niet)
pi_110993975
Grappige werkjes Hermelien! O+

Ik ben echt super opgeschoten dit weekend dus zal vanavond weer es een update-foto posten hier.
pi_111009435
Zoals beloofd:



En detail van deze pagina (10):
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:12:50 #226
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_111009938
Wow, Lijnloos _O_

Op de koninginnedagmarkt heb ik een Winnie de Poeh-pakket gekocht, dat nog helemaal compleet is (volgens mij niet eens open geweest) voor maar vijf euro *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:38:44 #227
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111030377
ja lijnloos echt wow :Y

en muck snel maak je pakje open en kom snel meedoen *O*
W
Z
E
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:34:12 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111036707
veel gedaan, lijnloos! op hoeveel procent van 't geheel zit je nu ongeveer?
in de haak.
pi_111036935
Heb vanochtend effe zitten kijken Trui:

Als deze pagina af is, heb ik
- 37.376 steken al gedaan (van de uiteindelijke 115.200)
- 76 kleuren al gebruikt
- 256 x 146 steken al klaar... dat is ongeveer de helft van de eerste Mario-wereld die ik ooit deed.
- iets minder dan 1 jaar gedaan over de eerste 2 van de 6 rijen...
- 32& gedaan...
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:12:03 #230
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_111038180
Ik heb de jip en janneke groeimeter af. Hij hoeft alleen nog maar opgespannen te worden, en de naam en geboortedatum erbij op..

pi_111038737
Oh, die is ook geweldig Daantje! O+
pi_111041007
ooh wat een leuke groeimeter!

En lijnloos jij gaat echt zoveel sneller! Ik had gehoopt de eerste rij af te hebben maar dat is nog steeds niet zover. Misschien van het weekend.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:23:07 #233
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_111041103
Dank jullie wel, vind hem zelf ook wel heel mooi geworden, was wel erg saai met alleen maar zwart en wit!!!

Nu weer verder met mijn dolfijnen, ze moeten toch een keertje af.
pi_111041201
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:21 schreef annelotje het volgende:
ooh wat een leuke groeimeter!

En lijnloos jij gaat echt zoveel sneller! Ik had gehoopt de eerste rij af te hebben maar dat is nog steeds niet zover. Misschien van het weekend.
Jaaah, doe jij ook weer es een update *O*
pi_111041765
ik doe mn best! Ik heb het gewoon te druk :(
pi_111042153
druk, schmuk... O-)
pi_111042298
ja maar nououououou ;(
pi_111043499
:*
pi_111059357
Als Annelotje het niet doet, dan doe ik er gewoon nog een... omdat het kan:

pi_111065454
Woww wat heb je weer veel gedaan vandaag! Pff ik heb vandaag weer van alles bedacht wat van het weekend allemaal moet gebeuren maar ook de eerste rij van de pokemon moet af!
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:38:43 #241
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_111069550
Wow lijnloos, jij schiet echt op zo!!!
pi_111072986
@ Lijnloos; dus het is inmiddels Lijnveel he :+
hij is echt harstikke leuk! Maar wat een engelengeduld moet je daarvoor hebben zeg!
pi_111083833
Hey, het is weer actief hier. Allemaal goed opgeschoten zie ik. Ik vergeet steeds foto te maken. Heb het ook zo druk.
Ben even in de stad geweest voor vilt, vorige keer zag ik vrij goedkoop van die restvilt, dus ik ging kijken, maar ze hadden het niet meer. Wat ik tot mijn grote verbazing wel vond, is plastic canvas 14ct!!!! (mesh) Ik ben er zooo blij mee. Overal gezocht, ligt het hier gewoon in de stad (de kwast in den bosch). Wat ze wel overal hebben, is van dat grote, 10ct ofzo, die wilde ik niet.
Maar goed, daar ga ik dus vanaf half juni, augustus mee werken. Tegen die tijd heb ik namelijk veeeeeel meer tijd.
Yay plastic :D
pi_111084040
Tof Risu, dat zijjn nog eens leuke vangsten!
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:09:13 #245
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111086466
tijd voor een update

laatste update was ik hier


en nu ben ik hier


stomme foto blijft liggen :(
W
Z
E
pi_111087332
Yay update!
Vorige keer dat ik ophield om verder te gaan met stainless glass zelda (waar ik dus nu weer een pauze mee heb) was ik zover gekomen:
(beetje wazige foto, dit is 1 a4tje en een beetje)
even in spoiler want grote foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stainless glass zelda blijft nog op de plank tot minstens juli, of tot deze af is, dat weet ik nog niet precies.

Die dieren zijn overigens ook tof geworden hoor.
pi_111087771
Holy moly Risu, jij bent pas echt hard opgeschoten zeg!!! En die is inderdaad ook wel heel tof, die map. O+

R-a, ook lekker opgeschoten... Past leuk op de kinderkamer straks! O+
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 15:38:23 #248
43556 miss_dynastie
pi_111087827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:28 schreef Risu het volgende:
Yay update!
Vorige keer dat ik ophield om verder te gaan met stainless glass zelda (waar ik dus nu weer een pauze mee heb) was ik zover gekomen:
(beetje wazige foto, dit is 1 a4tje en een beetje)
even in spoiler want grote foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stainless glass zelda blijft nog op de plank tot minstens juli, of tot deze af is, dat weet ik nog niet precies.

Die dieren zijn overigens ook tof geworden hoor.
Wow, die is ook grooooooot :o

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:39 schreef Lijnloos het volgende:
Als Annelotje het niet doet, dan doe ik er gewoon nog een... omdat het kan:

[ afbeelding ]
Bijna in de hoek :o *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef daantje1044 het volgende:
Ik heb de jip en janneke groeimeter af. Hij hoeft alleen nog maar opgespannen te worden, en de naam en geboortedatum erbij op..

[ afbeelding ]
Leuk! Hoe ga je hem opspannen? Ik neem aan dat er geen lijstjes zijn in dit formaat, dus dat het anders moet? :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:27:53 #249
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_111124069
quote:
Leuk! Hoe ga je hem opspannen? Ik neem aan dat er geen lijstjes zijn in dit formaat, dus dat het anders moet? :)
Ik heb nog geen idee eigenlijk ga van de week wat winkels binnen, en hopen dat i een goede ingeving krijg haha. Hij krijgt in ieder geval geen lijst, het is een groeimeter, dus hoop dat ze hem ook gaat gebruiken haha.
pi_111140136
als de tranquility af is ga ik proberen om zelf een houte geraamte te maken.
pi_111246305
jawel ik heb een foto gemaakt! Ik heb de bovenste rij af op een aantal ontbrekende kleuren. Ben gelijk verder gegaan met de tweede rij. Maar voorlopig moet ie weer even aan de kant want ik moet weer aan de slag voor de swap van spritestitch.



De foto is wel erg donker. Grmbl stomme Iphone zonder flitser!
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 13:52:33 #252
43556 miss_dynastie
pi_111246408
Wow! :o _O_
pi_111246465
Nice Annelotje!!!
pi_111246665
Wow Annelotje _O_
Hij is echt tof!

Ik doe niets meer aan borduren :@ ik wil wel, maar geen tijd, of geen zin om tijd te maken.
Officieel heb ik sowieso geen tijd.
Volgende maand hopelijk.
pi_111300413
ik kan ook bijna niet meer borduren :(

Sind 2 weken voel ik me een stuk beter en dus ben ik mijn stage-uren aan het uitbouwen.
Ik ging eerst 4 dagen 4 uur naar stage en nu ga ik 4 dagen 7 uur naar stage :)

Als het goed gaat, dan kan ik in week 23 verder gaan opbouwen naar 4 dagen 8 uur en dan moet ik tot 5 augustus stage blijven lopen....
En dan heb ik toch nog mijn stage-uren behaald *O* *O*

En vandaag was mijn bestelling van 123-stitch.com er *O* Ik heb het vorige week maandag besteld en het was er vandaag al *O* (duurt normaal ongeveer 2 weken)


Dus echt een tip deze website :) verzendkosten voor dit pakketje waren maar $6,00; er is meer keuze uit stoffen en vaak goedkoper (altijd goed kijken natuurlijk)
pi_111302331
en hier nog een update van heart of my heart


De naam wordt ook nog veranderd in donkerrood; ik had eerst een heel licht orze, maar ik vond het te licht worden.
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:02:37 #257
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111322199
ik vindt het mooi :)
W
Z
E
pi_111322367
Tof Hermelien! EN goeie tip ook!
pi_111323662
Mooie stofjes Hermelien! En je heart of my heart is ook mooi zeg!
pi_111438851
jeej *O* heart of my heart is klaar



nu alleen nog op het sierradenkistje doen (nog even uitvinden hoe, ik denk dat dubbezijdige tape wel moet lukken... )
pi_111446059
Leuk geworden! Wat is het voor kistje? En hoe dik is het deksel waar ie op moet komen?
pi_111459755
ik heb denk ik al een oplossing. Er zit toevallig iets van linnen ofzo op de deksel. Ik ga nu een rand maken met witte kralen (dikker dan die roze kralen) en dan ga ik onder die rand de borduurstof aan het linnen van de deksel maken.
Ik hoop dat het zo blijft zitten.
pi_111522038
Hmmm ik ben erg veel spullen aan het kopen tegenwoordig.
Gisteren heb ik een dinky dyes oops bag besteld.
Dit is een zakje met allerlei speciale borduurgaren maar die zijn volgens de maker mislukt in kleur. Je krijgt ongeveer 15 strengen voor $10 en dan nog de verzendkosten($3,50 ofzo). Normaal kost 1 streng $2,25 volgens mij (bij bobbins.nl zelfs ¤3,50).
www.dinkydyes.com dit is de site, maar de oops bags moet je bestellen via de email.
pi_111525898
niet al die leuke linkjes spammen! Anders ben jij niet de enige die veel aan het kopen is haha.

Ik ben van het weekend naar een open dag van een borduurgroothandel geweest en ik heb me netjes in kunnen houden (met moeite). Ik heb alleen de ontbrekende kleuren gekocht voor de pokemon.

Wel al mn volgende project gezien voor over een jaar of 3. http://www.peddles.nl/action/product/14455/Butterflies-Collection
pi_111529920
Ik ben gister begonnen met Knorretje van de meetlat van Winnie de Poeh. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Dit moet het worden:
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_111529991
ooh schattig MizzEnroe!
pi_111531529
Die is leuk!!!
pi_111531572
De groene glijbaan is voorgedrukt. Vind ik eigenlijk wat jammer, maar de kleuren passen te goed bij de kinderkamer om hem niet te maken. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_111538378
Ik vind dat juist ook wel een heel leuk effect geven. Van het weekend ook een hele mooie gezien waarbij de stof een gedeelte voorbedrukt was. De kostte allen maar 102 euries. Die heb ik dus maar laten liggen haha.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2012 @ 17:08:05 #270
43556 miss_dynastie
pi_111538907
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:57 schreef annelotje het volgende:
Ik vind dat juist ook wel een heel leuk effect geven. Van het weekend ook een hele mooie gezien waarbij de stof een gedeelte voorbedrukt was. De kostte allen maar 102 euries. Die heb ik dus maar laten liggen haha.
Oh echt laten liggen ja??? :P ;)

Ik heb groooooote voortgang geboekt met m'n Francien's katten... zal binnenkort even een foto maken :)
pi_111543865
Zo ik zit nu bij mijn oma....
Ik was bij de action en daar heb ik lijmspray voor textiel gehaald. Maar dan moest de stof wel gezigzagd worden( die voor het sierradenkistje).
En ik kan nog niet zo goed naaien met de naaimachine ; dus nu doet mijn oma dat even :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:57:36 #272
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111573862
Hoi stitchers! Ik ben zelf echt toaal niet handig, maar toch volg ik deze topicreeks al ruim een jaar, gewoon omdat ik het zo cool vind om te zien wat jullie allemaal maken. Echt heel gaaf.
Nouja, en zoals dat gaat, nu wil ik toch zelf een keer iets proberen, en ik heb een heeeel bescheiden projectje gekozen, ik wil graag een klein afbeeldinkje borduren op een kledingstuk.
Kan ik dan het beste het patroontje vastspelden op de stof, er overheen borduren en dan later het papier van het patroon er weer uit pulken? Werkt dat? Ik weet dat er ook oplosbaar spul is, maar dat is volgens mij best prijzig, en ik weet nog niet eens of ik het wel afmaak, dus dat vind ik dan zonde.
Bedankt, en sorry als dit al 100 keer eerder gevraagd is.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111575942
Hoi Haywood,
Je kunt het op diverse manieren doen eigenlijk. Er bestaat zoiets als Waste-canvas... dat is speciaal voor dit soort dingen bedacht. Het is een stuk stof waarmee je direct op kleding (of iets dergelijks) kunt borduren en waarbij je aan het einde het stof er weer tussenuit kunt halen. (google anders even)...

Wat ik zelf wel eens heb gedaan is gewoon het werkje op normale stof borduren en vervolgens vast maken op de kleding door om de buitenste steken (vooral handig als de buitenste randen in dezelfde kleur is) vast te maken aan de kleding (met normale naaisteek).

Succes in elk geval!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:38:57 #274
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111577478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:57 schreef Lijnloos het volgende:
Hoi Haywood,
Je kunt het op diverse manieren doen eigenlijk. Er bestaat zoiets als Waste-canvas... dat is speciaal voor dit soort dingen bedacht. Het is een stuk stof waarmee je direct op kleding (of iets dergelijks) kunt borduren en waarbij je aan het einde het stof er weer tussenuit kunt halen. (google anders even)...

Wat ik zelf wel eens heb gedaan is gewoon het werkje op normale stof borduren en vervolgens vast maken op de kleding door om de buitenste steken (vooral handig als de buitenste randen in dezelfde kleur is) vast te maken aan de kleding (met normale naaisteek).

Succes in elk geval!
Bedankt voor je antwoord!
Ja, op een apart stukje stof had ik ook al aan zitten denken, maar eh... het moet op een onderbroek komen. Ja, don't ask. Dus dat lijkt me dan niet zo mooi worden. Ik ga maar eens pielen en zien hoe het uitpakt, mocht ik het ooit afmaken, dan zal ik een fotootje posten.
Allemaal veel succes met jullie projecten en ik blijf jullie volgen als de borduurstalker die ik ben.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 13:40:47 #275
43556 miss_dynastie
pi_111577558
Kun je niet met potlood op een vettig papier tekenen (ik ben even de naam kwijt die er ongetwijfeld voor is) en dat papier tegen de stof drukken zodat met potlood het patroon op de stof staat?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:49:24 #276
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111577940
Is dat handig voor kruissteekjes? Het is wel maar een klein patroontje, dus misschien is dit wel slim. De stof is gewoon wit, dus dat is het probleem niet.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111578935
Hmm, ja voor op een onderbroek is optie 2 niet echt de handigste nee... Dan zou je dat waste canvas kunnen proberen!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:22:50 #278
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111579298
Ik zal eens gaan kijken in het lokale handwerkwinkeltje wat dat kost want als je eerst gaat borduren, en dan weer gaat zitten wurmen omdat papier er onderuit te krijgen zal het borduurwerkje zelf ook wel niet zo mooi blijven.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111579702
Dat spul dat oplost in het water is niet heel erg goedkoop maar het werkt wel echt heel goed.
Waste canvas heb ik nog nooit geprobeerd dus daar kan ik geen mening over geven.
En met transferpaper lijkt me alleen handig als je uit de hand gaat borduren en dus geen kruissteekjes.
Bij het handwerkwinkeltje langsgaan lijkt me inderdaad wel handig. Kun je gelijk zien wat ze hebben en wat het gaat kosten.

Nog even een kleine toevoeging.. Ik had zo'n pakketje gebruikt:
http://www.hobbydoos.nl/w(...)portret-bl994b63.asp

Daar zit dus alles bij. Een stukje van dat oplosbaar spul, borduurgaren en een naald en natuurlijk een patroontje. Misschien kun je zo'n soort pakketje vinden met de kleuren die je nodig hebt. Ben je in 1x klaar en dan vallen de kosten nog mee.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:37:52 #280
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111579983
Dank je wel allemaal.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111582213
Deze heeft leuke patroontjes.
Dus het patroontjes in KG zetten is weer begonnen :P
pi_111582545
die eerste!!!! wooaaahh wat cute!!! Wat doe je me aan. Pff ik heb het echt veel te druk voor al die leuke dingen die jullie steeds laten zien.
Maar als je die eerste doet dan hou ik me aanbevolen.
pi_111582724
Die met dat katje? Denk dat ik die voor na 28 juni bewaar :P
Was begonnen met een uiltje(orgineel he :P) maar kwam nog een vogeltje tegen die ook wel erg cute is.
Nou ja eerst maar uiltje afmaken in KG.
pi_111583569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Deze heeft leuke patroontjes.
Dus het patroontjes in KG zetten is weer begonnen :P
Waarom klikte ik... |:(
pi_111583688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:08 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Waarom klikte ik... |:(
:D
pi_111583747
Ben deze aan het doen nu.

Maar toen zag ik deze.

En toen zag ik er nog meer :'(
pi_111583876
Whoop hou op!!!! :+
pi_111584428
oooh dat uiltje! Hou op whoop!!!
pi_111586171
Uiltje is af. Mocht iemand m willen, pm je adres maar!
pi_111590647
en hier de laatste update van mijn heart of my heart:




het plakken erbovenop lukte niet helemaal perfect ( :( ) maarja....
Het naaien heeft mijn oma gedaan mdat ik het gewoon te moeilijk vond. In juni gaat ze mij naailessen met de machine geven :)
pi_111612910
mooi doosje geworden zo!

Whoop je hebt PM! :)
pi_111612936
Heel mooi kistje geworden! O+ Perfect!!!
pi_111613029
Heel erg mooi doosje en fijn dat je zo'n oma hebt!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:40:12 #295
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111616002
Leuk geworden zeg je sieradendoosje :)

en ik keek ook op de link :')
W
Z
E
pi_111669481
Mocht iemand deze willen, let me know
pi_111672366
Mooi geworden Hermelien!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:50:27 #298
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111711074
:( ik kan niks vinden als nieuw project
W
Z
E
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2012 @ 18:04:33 #299
43556 miss_dynastie
pi_111711615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:50 schreef rebel-angel het volgende:
:( ik kan niks vinden als nieuw project
Ik heb wel een ideetje O-) (ik zag je naam ineens in z&g vandaag! Wat leuk! feli :* )
pi_111711710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:56 schreef hermelien1989 het volgende:
en hier de laatste update van mijn heart of my heart:

Wow, moooooooi! O+

En wat een mooie projectjes heb je klaar staan om hierna te gaan doen. Die boom vind ik bijzonder :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_111716582
Dank jullie wel. Die boom ga ik aan beginnen als ik mijn garen van dinkydyes binnen heb. Dat kan dus nog wel 2 weken duren.

@rebel-angel: was jij niet ook bezig met die boze ballerina? Of was dat iemand anders?
Nieuwe projecten heb ik genoeg :+
Ik mag er alleen maar 2 tegelijk hebben lopen van mezelf..

Edit: kan iemand anders even een nieuw topic starten. Ik zit op de iphone en dan gaat dar niet al te makkelijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')