abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:34:17 #1
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709768

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:34:56 #2
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709788
Haha, TT verneukt. Gnifgnif. Soms moet het.

Bring on the hate!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106709813
Welkom, nieuw persoon! *O*

Niet into BL, zag ik al. Jammer. ;(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:36:37 #4
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709826
Maar stel nou dat het mijn bedoeling was om met de TT te falen, en ik ben daar succesvol in, heb ik dan wel of niet gefaald?
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:40:22 #5
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106709920
Another :{ , nietszeggende pilot

Weet nog niet, gelukkig is de hoofdpersoon wel assertief. Daar moet je altijd wel op hopen met anime :')
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_106709986
Zonet voor de gein maar eens alle aflevering van Blade gekeken.

Toch wel weer een leuke serie.

Weet iemand of er zoiets (nieuws) in de maak is? Veel oudere series ken ik al, en blijf Shonen/Seinen liefhebber.
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:50:05 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106710182
Wat zijn de aanraders voor dit nieuwe seizoen om te kijken, inclusief de beste fansubs!?
pi_106711895
Wat een TT :')
en lapo hunters :{w
pi_106713083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:50 schreef Yi-Long het volgende:
Wat zijn de aanraders voor dit nieuwe seizoen om te kijken, inclusief de beste fansubs!?
Lagrange en Anothr hebben potentie, Underwater is een goede sub.
pi_106716880
Minirok Ruimte Piraten heeft potentieel én Chiaki Omigawa!
“An interesting thing is a good thing.”
pi_106717368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:50 schreef Yi-Long het volgende:
Nog niet gezien, maar ik heb Daily Lives of Highschool Boys van sage. Volgens MAL de beste subs en de serie schijnt ook leuk te zijn
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:59:44 #12
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106717882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:59 schreef mschol het volgende:
Wat een TT :')
en lapo hunters :{w
Succes! *O* B-)
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
Minirok Ruimte Piraten heeft potentieel én Chiaki Omigawa!
Dat dan weer wel ja. Maar voor de rest heeft het op mij denk ik minder indruk gemaakt dan op jullie als ik dit zo lees. Strangé.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106718486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Succes! *O* B-)
done my good deed for this year :7
pi_106719014
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:43 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Nog niet gezien, maar ik heb Daily Lives of Highschool Boys van sage. Volgens MAL de beste subs en de serie schijnt ook leuk te zijn
Op een of andere manier krijgt BitSpirit problemen als ik een torrent van Sage probeer te openen (10bit versie). Iemand anders die hier ook problemen mee heeft??
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:52:39 #15
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106719449
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Op een of andere manier krijgt BitSpirit problemen als ik een torrent van Sage probeer te openen (10bit versie). Iemand anders die hier ook problemen mee heeft??
Doet ie het ook bijvoorbeeld met Gundam AGE van sage?
Anders moet je andere subs of andere bittorrent gebruiken
ANIMEES.
- Scamp
pi_106719537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

gebruik utorrent? :7

maar wat voor problemen krijg je dan?
pi_106720384
@ .Cake, dacht dat het eerst voornamelijk met Gundam AGE geldt, maar lijkt alsof alles van [sage] niet werkt bij mij. Op forum van sage lees ik er weer niks over, hoopte dat niet alleen ik met dit probleem zit..

@ mschol: Bitspirit geeft gewoon aan dat het een slechte torrentbestand is, maar zegt niks wat er mis is of hoe op te lossen. Waarschijnlijk moet ik wel gaan overstappen naar utorrent, maar met BitSpirit kan ik namelijk mijn upload limit zelf bepalen. Weet niet hoe dat met utorrent zit?
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:00:44 #18
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106721702
Is 243 of 244 nou waar de nieuwe afleveringen van Naruto beginnen?
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:01:07 #19
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106721714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:19 schreef MakuMaku het volgende:
@ .Cake, dacht dat het eerst voornamelijk met Gundam AGE geldt, maar lijkt alsof alles van [sage] niet werkt bij mij. Op forum van sage lees ik er weer niks over, hoopte dat niet alleen ik met dit probleem zit..

@ mschol: Bitspirit geeft gewoon aan dat het een slechte torrentbestand is, maar zegt niks wat er mis is of hoe op te lossen. Waarschijnlijk moet ik wel gaan overstappen naar utorrent, maar met BitSpirit kan ik namelijk mijn upload limit zelf bepalen. Weet niet hoe dat met utorrent zit?
Met utorrent (eigenlijk MuTorrent, maar whatevah) zou je ook je eigen upload limit moeten kunnen bepalen als ik het goed heb.
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:05:12 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106721837
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lagrange en Anothr hebben potentie, Underwater is een goede sub.
Thanks. underwater ken ik volgens mij nog niet als subgroup, maar we gaan het proberen :)
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:43 schreef Bakakame het volgende:

[..]

...en thanks :)

Ik moet ook nog even de series van het herfstseizoen nalopen om te kijken of ik het compleet heb, want kan wel eens voorkomen dat je dan net 1-2 afleveringen bent misgelopen. Ook kut dat (volgens mij UTW) Bakuman II niet meer heeft gesubbed vanaf aflevering 9 ofzo.
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:34:41 #21
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106722785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks. underwater ken ik volgens mij nog niet als subgroup, maar we gaan het proberen :)

[..]

...en thanks :)

Ik moet ook nog even de series van het herfstseizoen nalopen om te kijken of ik het compleet heb, want kan wel eens voorkomen dat je dan net 1-2 afleveringen bent misgelopen. Ook kut dat (volgens mij UTW) Bakuman II niet meer heeft gesubbed vanaf aflevering 9 ofzo.
Voor Bakuman II kan je ook SFW-sage subs gebruiken, zijn ook prima te doen! Hebben het hele seizoen tot nu toe.

Underwater subs zijn best goed, hoewel ze dit seizoen wel redelijk veel series doen. Ik keek ze altijd alleen met Shinryaku?(!) Ika Musume!, maar dit seizoen hebben ze er opeens zin in ofzo, want ze hebben iets van 2 of 3 series :P

Verder kan ik je Nisemonogatari aanraden, met voorwaarde dat je Bakemonogatari gezien hebt én het leuk vond. Beste subs weet ik nog niet, wacht ff op Ji-Hi.net update. Geen zin om alles zelf te gaan vergelijken ;) Heb voor nu maar voor Commie gekozen.

Als je nog "aardige" series zoekt kan ik Brave 10 en Area no Kishi aanraden, heb ik eigenlijk nog amper iemand over gehoord hier, maar zijn best vermakelijk.
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:03:21 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106723658
:D
pi_106724259
quote:
wat rechtvaardigd de prijs van 775 dollar?
als het alleen clannad en afterstory is, en 4 eps per disk, zit je op een gortige 50 euro per disc...
pi_106724501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat rechtvaardigd de prijs van 775 dollar?
als het alleen clannad en afterstory is, en 4 eps per disk, zit je op een gortige 50 euro per disc...
Dit is Clannad. Zonder After Story ;)
pi_106724675
play asia daar heb ik mijn EMS topgun 2 lightgun gekocht die ik maar paar keer gebruikt heb

heb net mirai nikki 13 gezien maar kan al nietmeer zo goed volgen. en naruto 244 heb ik ook gezien.
en straks mss verder one piece zien maar vind het nog steeds niks.
pi_106724691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit is Clannad. Zonder After Story ;)
wat rechtvaardigd die prijs dan?
helemaal niets volgens mij :+
pi_106725724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:54 schreef mschol het volgende:

[..]

gebruik utorrent? :7

maar wat voor problemen krijg je dan?
uTorrent ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:19 schreef MakuMaku het volgende:
Als je bedoelt:
• maximale uploadsnelheid, dat kan.
• maximale ratio, dat kan.
• maximaal x MB, geen idee.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:34 schreef .Cake. het volgende:

[..]
Verder kan ik je Nisemonogatari aanraden, met voorwaarde dat je Bakemonogatari gezien hebt én het leuk vond. Beste subs weet ik nog niet, wacht ff op Ji-Hi.net update. Geen zin om alles zelf te gaan vergelijken ;) Heb voor nu maar voor Commie gekozen.
Wait, wut? :o Ik heb het nog niet afgekeken (moest destijds nog 2 afleveringen, ben nu van plan maar gewoon alles opnieuw te kijken), is 't echt nodig? :@
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:03:35 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106725765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:00 schreef gniffie het volgende:
Is 243 of 244 nou waar de nieuwe afleveringen van Naruto beginnen?
Ja >:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:02 schreef Bakakame het volgende:
Wait, wut? :o Ik heb het nog niet afgekeken (moest destijds nog 2 afleveringen, ben nu van plan maar gewoon alles opnieuw te kijken), is 't echt nodig? :@
Het is nog vroeg maar je krijgt GEEN introductie van de karakters meer dus ik denk dat het verstandig is om `baka` eerst te kijken. Is natuurlijk geen straf ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:09:48 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106726007
En voor diegene die zoekende zijn:

Brave 10 eerste eps vond ik goed (als ik het goed heb gelezen hoort het bij de Samurai Deeper Kyo, Sengoku Basara en Musou).

donderdag 12 januari 2012 @ 17:20:13 #31
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106728639
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:02 schreef Bakakame het volgende:
Nou ja, deze eerste aflevering kan je makkelijk kijken zonder dat je Bakemonogatari hebt gezien, maar zoals wdn al zegt, je krijgt geen introductie of flashback van wat er allemaal is gebeurd en hoe het is afgelopen.

Dus ga nu kijken, slet! Oh wacht, je hebt tentamens. _O-
ANIMEES.
- Scamp
pi_106728834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:20 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nou ja, deze eerste aflevering kan je makkelijk kijken zonder dat je Bakemonogatari hebt gezien, maar zoals wdn al zegt, je krijgt geen introductie of flashback van wat er allemaal is gebeurd en hoe het is afgelopen.

Dus ga nu kijken, slet! Oh wacht, je hebt tentamens. _O-
Nog anderhalve week en dan beginnen ze ja, dus nog 3 weken voor ik weer die hard anime kan kijken ;(
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:31:42 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_106728969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:09 schreef wdn het volgende:
En voor diegene die zoekende zijn:

Brave 10 eerste eps vond ik goed (als ik het goed heb gelezen hoort het bij de Samurai Deeper Kyo, Sengoku Basara en Musou).

[ afbeelding ]
Ah samurai, altijd goed. *maar eens snel aan het pindakazen gaat*
pi_106729298
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef mschol het volgende:

[..]

wat rechtvaardigd die prijs dan?
helemaal niets volgens mij :+
Ja, weet je. Er is waarschijnlijk wel gewoon marktonderzoek gedaan en blijkbaar levert deze prijs het meeste rendement op.
pi_106730114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, weet je. Er is waarschijnlijk wel gewoon marktonderzoek gedaan en blijkbaar levert deze prijs het meeste rendement op.
_O-
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:01:35 #36
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106737321
Daily lives of high school boys staat nu op Animees!

Heb nieuwe opzet geprobeerd, laat ff weten wat jullie er van vinden aub!

O+
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:17:07 #37
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106738384
Chihayafuru was deze keer weer super! Ben benieuwd of ze gaat winnen van de Queen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:43:56 #38
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106740008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef hexje het volgende:
Chihayafuru was deze keer weer super! Ben benieuwd of ze gaat winnen van de Queen.
Nah, dat lijkt mij een beetje té. Ik bedoel, ja ze heeft wel een paar kaarten van de Queen kunnen pakken maar die is nog steeds superieur. In de toekomst misschien wel, maar ik denk niet dat ze nu al een kans maakt!

Maar verder heb je helemaal gelijk, Chihayafuru is onverwacht goed! Net als Gundam AGE trouwens, afgelopen aflevering zat weer volg met awesomeness, ondanks het kiddy-gehalte :P
ANIMEES.
- Scamp
pi_106740757
Zou Brave 10 de moeite van het downloaden waard zijn, voor mij, denken jullie? Ik heb een aantal afleveringen van Sengoku Basara gekeken en ondervond dat dat hele over de top gebeuren en alle anachronismen mij afstootten.
pi_106741231
heb net geld overgemaakt voor m'n laptop met beetje geluk ontvangen die het geld maandag en dan heb ik mijn laptop de woensdag. damn ik kan niet wachten :(
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:09:34 #42
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106741236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zou Brave 10 de moeite van het downloaden waard zijn, voor mij, denken jullie? Ik heb een aantal afleveringen van Sengoku Basara gekeken en ondervond dat dat hele over de top gebeuren en alle anachronismen mij afstootten.
Ik heb geen idee wat Sengoku Basara is. Brave 10, tja, ik heb m gezien en vond het wel vermakelijk, maar ben niet weggeblazen van awesomeness. Kreeg beetje Naruto vibes en beetje Legend of Legendary Heroes vibe, dus beetje die hoek is het.

RAINBOW = _O_
ANIMEES.
- Scamp
pi_106741395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:10 schreef mschol het volgende:

[..]

_O-
Wat denk je? Dat ze het product op de markt leveren in de veronderstelling dat niemand het kan betalen? :')

Je kan emotioneel de prijs goedpraten, maar een feit is dat er marktonderzoek gedaan is en dat dit soort prijzen in Japan voor anime heel normaal zijn. Wij zijn dit soort prijzen niet gewend, maar daar is er gewoon een normale tot grote afzetmarkt voor. Natuurlijk, de verkopen zouden wat beter zijn met lagere prijzen, maar de behaalde winst niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:21:55 ]
pi_106741931
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat denk je? Dat ze het product op de markt leveren in de veronderstelling dat niemand het kan betalen? :')
de mensen die anime kopen zijn ook dezelfde die die dure beeldjes kopen dus ik denk wel dat de doelgroep dezelfde is. arme mensen zoals wij downloaden gewoon 8-)
pi_106742040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je kan emotioneel de prijs goedpraten, maar een feit is dat er marktonderzoek gedaan is en dat dit soort prijzen in Japan voor anime heel normaal zijn. Wij zijn dit soort prijzen niet gewend, maar daar is er gewoon een normale tot grote afzetmarkt voor. Natuurlijk, de verkopen zouden wat beter zijn met lagere prijzen, maar de behaalde winst niet.
het is niet kwestie van niet kunnen betalen, het is volgens mij eerder de kwestie van niet willen betalen, je bent gek als je zoiets ervoor neertelt..
uitgaande van een reguliere dvd markt hier.. zie je echt geen dvd boxen met 5 dvd's voor 600 euro over de toonbank gaan hoor.. geen hond die het koopt (niet kwestie van niet kunnen, maar gewoon iets gezonder verstand hebben)
pi_106742173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:24 schreef mschol het volgende:

[..]

het is niet kwestie van niet kunnen betalen, het is volgens mij eerder de kwestie van niet willen betalen, je bent gek als je zoiets ervoor neertelt..
uitgaande van een reguliere dvd markt hier.. zie je echt geen dvd boxen met 5 dvd's voor 600 euro over de toonbank gaan hoor.. geen hond die het koopt (niet kwestie van niet kunnen, maar gewoon iets gezonder verstand hebben)
Ik wou net hetzelfde zeggen :+

Maar de doelgroep is primair Japan, waar dit soort prijzen wel normaal zijn. Vaak weten Japanse bedrijven zelf niet goed of iets aanslaat op de westerse markt en laten ze dat liever aan licensers over. Zo is de Amerikaanse versie van Clannad maar $61.

http://www.amazon.com/Cla(...)id=1326403712&sr=8-1

Vandaar ook de region-lock die er vaak op zit. Anders gaan veel Japanners de Amerikaanse versie importeren, die veel goedkoper is. :P

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:29:08 ]
pi_106742338
maar zijn die prijzen in japan zelf ook zo duur of is het alleen voor de "buitenlanders"
op zich snap ik niet waarom ze het zo duur maken mss dat het daarom een soort cult status heeft anime kijken. zoiets als alleen de geeks kopen strips en kijken anime.
op zich denk ik dat ze precies niks willen hebben van de DVD verkopen omdat ze als sponsors hebben op tv en die sponsors kunnen ze dan denk ik niet op de dvd zetten.

snap eigenlijk ook niet waarom het zo duur is.
pi_106742375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik wou net hetzelfde zeggen :+

Maar de doelgroep is primair Japan, waar dit soort prijzen wel normaal zijn. Vaak weten Japanse bedrijven zelf niet goed of iets aanslaat op de westerse markt en laten ze dat liever aan licensers over. Zo is de Amerikaanse versie van Clannad maar $61.

http://www.amazon.com/Cla(...)id=1326403712&sr=8-1

Vandaar ook de region-lock die er vaak op zit. Anders gaan veel Japanners de Amerikaanse versie importeren, die veel goedkoper is. :P
kies je wel een beroerde uit... de BD is region lock A/1
en dat is:

quote:
Region A/1: North America, Central America, South America, Japan, North Korea, South Korea, Taiwan, Hong Kong and Southeast Asia.
zodra ik trouwens enigsinds betrouwbaar m'n BD speler regiovrij zou kunnen maken zou ik ze gaan importeren :D
pi_106742454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:31 schreef mschol het volgende:

[..]

kies je wel een beroerde uit... de BD is region lock A/1
en dat is:

[..]

Ja, inderdaad een slecht voorbeeld. :')

Technisch gezien snap ik ook niet dat ze de regio's nu zo hebben veranderd.

http://www.amazon.co.jp/C(...)id=1326403860&sr=8-1

De prijzen voor Japanners zelf zijn ongeveer hetzelfde. Dit komt ook neer op ongeveer ¤466.
pi_106742462
maakt dat veel uit blueray voor anime? volgens mij zie je dan net hetzelfde als op de gewone DVD veel details kan je toch niet meer zien?

hoeveel verdienen japaners dan per maand als die prijzen 'normaal' zijn

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:33:22 ]
pi_106742475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef redboyke het volgende:
maakt dat veel uit blueray voor anime? volgens mij zie je dan net hetzelfde als op de gewone DVD veel details kan je toch niet meer zien?
Even wachten. Ik zal even een voorbeeld posten.
pi_106742536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Even wachten. Ik zal even een voorbeeld posten.
ik kan niks zien in HD met verband mijn 3G internet dat gecapped is op 1Mbit
pi_106742558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik kan niks zien in HD met verband mijn 3G internet dat gecapped is op 1Mbit
Ook geen screenshots?
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:35:23 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106742600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef hexje het volgende:
Eens!
Zeer goede anime *O*
Wel jammer dat het zo kort duurt elke week. Had een uur mogen duren deze episode.
pi_106742601
Daily Lives of Highschool Boys, wat een geniale serie _O_ _O- :D :D

De knaller van het seizoen voor mij tot nu toe. Heb in geen tijden zo gelachen. De invloed van de regisseur die ook School Rumble deed is heel goed terug te zien.

Waanzinnig _O_ _O-
pi_106742665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ook geen screenshots?
ja screenshots wel
pi_106742730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:36 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja screenshots wel

Zoek de verschillen ;)

Je kunt zelf wel raden welke de SD en HD versie is. :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:42:30 #58
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106742966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen ;)

Je kunt zelf wel raden welke de SD en HD versie is. :+
tis eerder breedbeeld en non breedbeeld :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:43:25 #59
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106743023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:43 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nah, dat lijkt mij een beetje té. Ik bedoel, ja ze heeft wel een paar kaarten van de Queen kunnen pakken maar die is nog steeds superieur. In de toekomst misschien wel, maar ik denk niet dat ze nu al een kans maakt!

Maar verder heb je helemaal gelijk, Chihayafuru is onverwacht goed! Net als Gundam AGE trouwens, afgelopen aflevering zat weer volg met awesomeness, ondanks het kiddy-gehalte :P
Gundam Age goed? Oke ik lig 2 weken achter maar hij haalt het voor mij nog niet bij 00, ik heb steeds het idee dat ze zichzelf niet serieus genoeg nemen :(
pi_106743057
quote:
Minder dan Nederlanders gemiddeld.

$34,362 per capita in Japan.

$47,172 per capita in Nederland.

Natuurlijk zegt dat niet zo veel, want Japan heeft meer armoede en meer inkomensongelijkheid (heerlijk land is het :9~ ).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:44:41 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:45:43 #61
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106743127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Gundam Age goed? Oke ik lig 2 weken achter maar hij haalt het voor mij nog niet bij 00, ik heb steeds het idee dat ze zichzelf niet serieus genoeg nemen :(
Nou, je moet natuurlijk geen tweede Gundam 00 verwachten, maar de aflevering van deze week en die van daarvoor waren zeker wel goed!
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:48:59 #62
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106743300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:45 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nou, je moet natuurlijk geen tweede Gundam 00 verwachten, maar de aflevering van deze week en die van daarvoor waren zeker wel goed!
ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Het probleem is gewoon dat elke gundam die ik tot nu toe gezien heb in ieder geval een poging deed een geloofwaardige wereld neer te zetten. Deze faalt daar zo hard in. Een stad die met betonnen schermen wordt beschermd tegen een burger oorlog die al 1000 jaar woed tussen 15 vs 15 mensen of zo. Kom op zeg :')
pi_106743302
quote:

dat verschil is gigantisch groot, juist bij anime, omdat bij anime veel sprake is van strakke lijnen en effen vlakken. Bij DVD wordt alles wazig als het over een HD-scherm wordt uitgerekt. Het verschil tussen DVD en 720p is erg groot en heel duidelijk zichtbaar. Het verschil tussen 720p en 1080p is ook zichtbaar, dus je kan wel nagaan dat het verschil tussen bluray en DVD niet bepaald te verwaarlozen is.

Een kleine kanttekening daarbij is wel dat het verschil in kwaliteit vooral geldt voor nieuwe anime die op dat formaat geproduceerd is. Bij oude anime is het verschil vaak minder groot, omdat dat geüpscaled wordt. Bluray blijft echter een duidelijke verbetering ten opzichte van DVD.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_106743492
ah ik download eigenlijk nooit de 420p of de 720p versie altijd de gewone. ben al blij als het volledig scherm is zonder zwarte balken, maar dat verschil tussen de versie met zwarte balken links en rechts en volledig scherm dat zie ik wel.
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:52:44 #65
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106743506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Het probleem is gewoon dat elke gundam die ik tot nu toe gezien heb in ieder geval een poging deed een geloofwaardige wereld neer te zetten. Deze faalt daar zo hard in. Een stad die met betonnen schermen wordt beschermd tegen een burger oorlog die al 1000 jaar woed tussen 15 vs 15 mensen of zo. Kom op zeg :')
_O- Mooi omschreven!

Ja, ik moet ook zeggen dat dat iets mindere afleveringen waren hoor. Vanaf nu lijkt er ook iets meer dorama te komen, als ik op de laatste cliffhanger af mag gaan!

Tja, geloofwaardig. Het is en blijft Gundam: pychics in robots met laz0rs in space! Hoeveel geloofwaardiger wil je het hebben ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106743540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:52 schreef redboyke het volgende:
ah ik download eigenlijk nooit de 420p of de 720p versie altijd de gewone. ben al blij als het volledig scherm is zonder zwarte balken, maar dat verschil tussen de versie met zwarte balken links en rechts en volledig scherm dat zie ik wel.
ik ga persoonlijk alleen voor de films op 1080p zitten, die kijk ik dan, en meestal archiveer ik de 720p versie..
ja 1080p is wel mooier, maar ik vind het verschil verwaarloosbaar op mijn tv en pcscherm
pi_106743727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:53 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ga persoonlijk alleen voor de films op 1080p zitten, die kijk ik dan, en meestal archiveer ik de 720p versie..
ja 1080p is wel mooier, maar ik vind het verschil verwaarloosbaar op mijn tv en pcscherm
deze laptop kan ook geen full HD afspelen dan gaat het schokkerig. + dat het als belg zijnde teveel van je datalimiet afslurpt dus probeer ik altijd zo klein mogelijk
pi_106750589
Paarden.
pi_106752029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wereld van Gundam 00 vind ik wat serieuzer opgezet dan wat ze nu in AGE hebben. 00 moet het ook enigszins van de intriges hebben en interactie tussen verschillende personages.
AGE is echt een kiddy serie. Als militair zijnde laat je toch niet een kind de gundam besturen die technisch veel beter is dan zijn eigen apparatuur? En de tegenstander had niet eens door dat de Diva met een superschot aan komt (wel beetje geloofwaardig wegens onderschatting van de tegenstand). Maar ze hebben scanners, volgens ongeschreven SF regels, kunnen ze toch wel lezen wat de energie output is van dat schip en op basis daarvan een inschatting kunnen maken hoeveel impact dat heeft op hun schepen? Schot was duidelijk overkill, de basis was nog niet eens in range en toch ging het duidelijk dwars door de basis heen. Is ie gemaakt van karton?
pi_106752887
De OP van Rinne no Lagrange ziet er in elk geval al wel goed uit ^O^
pi_106753272
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:56 schreef Bakakame het volgende:
De OP van Rinne no Lagrange ziet er in elk geval al wel goed uit ^O^
De episode zelf is ook wel interessant.

Alleen heb ik het niet zo op meisjes in vesten/jackets, dat vind ik zo ordinair en tokkie ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 10:18:57 ]
pi_106753346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De episode zelf is ook wel interessant.

Alleen heb ik het niet zo met meisjes in vesten/jackets, dat vind ik zo ordinair en tokkie ;(
Volgende week heeft ze volgens mij haar pakje aan, dus dan kun je weer gewoon kijken :P

Ik vind het vest/jack wel prima trouwens, weer eens wat anders dan het eeuwige school uniform

De aflevering was inderdaad wel oké :)
pi_106753436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:19 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Volgende week heeft ze volgens mij haar pakje aan, dus dan kun je weer gewoon kijken :P

Ik vind het vest/jack wel prima trouwens, weer eens wat anders dan het eeuwige school uniform

De aflevering was inderdaad wel oké :)
Gelukkig maar :P

Een schooluniform vind ik wel mooi. Het straalt discipline uit en miniskirts zijn gewoon gaaf. :P
pi_106753662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een schooluniform vind ik wel mooi. Het straalt discipline uit en miniskirts zijn gewoon gaaf. :P
Dan ga je dit fantastisch vinden! :Y
pi_106754017
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

het straalt wel discipline uit, maar komt bij mij ook erg 'bekakt' over (geen idee of de bewoording juist is gekozen, maar denk maar aan die hele dure britse kostscholen die uniformen hebben)
pi_106756600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:45 schreef mschol het volgende:

[..]

het straalt wel discipline uit, maar komt bij mij ook erg 'bekakt' over (geen idee of de bewoording juist is gekozen, maar denk maar aan die hele dure britse kostscholen die uniformen hebben)
Dat vind ik er juist zo mooi aan.

Het nadeel is dat de mensen met hogere klasse zich niet meer kunnen onderscheiden in andere kleding, maar vaak zie je alsnog verschil. Het uniform dat bijvoorbeeld minder goed is gestreken, of de das is minder goed gedaan.

Een schooluniform wordt meestal juist ingevoerd om klassenverschillen niet te laten zien op school, zodat je niet aan de kleding kunt zien of iemand welvarender is dan de ander.

Zelf zou ik in het echt nooit een schooluniform willen invoeren. Het is toch een stukje individuele vrijheid en kleding vormt vaak een belangrijk deel van je identiteit. Ook moeten kinderen maar alvast wennen aan de verschillen tussen mensen.

Neemt niet weg dat ik het erg kan waarderen in anime :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 12:21:32 ]
pi_106758277
Haha, minirokjes stralen discipline uit, goeie.
pi_106758391
ik heb heel de lagere school op internaat gezeten met uniform en ik moet zeggen uniform is wel gemakkelijk weet je altijd wat je moet aandoen.

dat uniform was eigenlijk alleen maar voor vrijdag te vertrekken en zondag terug te komen.

(ik ben nr 7 van de 2de rij links te beginnen)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 13:15:18 ]
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:12:36 #79
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106758540
Als jullie ooit de kans krijgen om een sub van eXalpha te zien, ren heeeeel hard de andere kant op!

Die shit doet gewoon pijn aan je ogen zo slecht!

ANIMEES.
- Scamp
pi_106758724
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
ze trekken het altijd maar weer aan, ongeacht het weer, dat is wel een soort van discipline :+
pi_106759092
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:12 schreef .Cake. het volgende:
Als jullie ooit de kans krijgen om een sub van eXalpha te zien, ren heeeeel hard de andere kant op!

Die shit doet gewoon pijn aan je ogen zo slecht!

[ afbeelding ]
He vertel :P
pi_106759274
Ik ben trouwens op zoek naar een anime die ik ooit heb gezien. Het gaat over een jongen die aan het begin van de zomervakantie op wonderbaarlijke wijze door de tijd reist naar de eerste schooldag daarna(met hulp van een mysterieus meisje met een zandloper ofzo) en er achter komt dat hij in de zomer met een meisje uit zijn klas ging en dat ze overreden was door een trein. Nu moet hij die zomer nog meemaken om dat ongeluk ongedaan te maken.

Weet iemand hoe deze heet? Hij was best kort, maar rond de twee of vijf episodes ofzo.
pi_106759309
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Bakakame het volgende:
Daily Lives of Highschool Boys, wat een geniale serie _O_ _O- :D :D

De knaller van het seizoen voor mij tot nu toe. Heb in geen tijden zo gelachen. De invloed van de regisseur die ook School Rumble deed is heel goed terug te zien.

Waanzinnig _O_ _O-
Nichijou, maar met jongens... Die van vorig jaar vond ik leuker tot nu toe.
pi_106759890
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:34 schreef Klipnap het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een anime die ik ooit heb gezien. Het gaat over een jongen die aan het begin van de zomervakantie op wonderbaarlijke wijze door de tijd reist naar de eerste schooldag daarna(met hulp van een mysterieus meisje met een zandloper ofzo) en er achter komt dat hij in de zomer met een meisje uit zijn klas ging en dat ze overreden was door een trein. Nu moet hij die zomer nog meemaken om dat ongeluk ongedaan te maken.

Weet iemand hoe deze heet? Hij was best kort, maar rond de twee of vijf episodes ofzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hourglass_of_Summer
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:51:59 #85
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106759948
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:

[..]

He vertel :P
Dit:

Helaas is dit maar één van de vele voorbeelden van terribad Engrish :'(
ANIMEES.
- Scamp
pi_106760146
quote:
Klinkt wel als een mooie anime, misschien eens kijken dan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:51 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Dit:

[ afbeelding ]
Helaas is dit maar één van de vele voorbeelden van terribad Engrish :'(
De encode is ook niet al te best ;(
pi_106760293
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
Schooluniformen in het algemeen :P
pi_106761914
Oeh, ik heb zo zin in de Steins;Gate OVA en film.

Misschien kunnen we die weer met z'n allen kijken, dat we weer van die leuke speculaties en discussies krijgen :9

Een herinnering voor de mensen die Steins;Gate dus nog niet hebben afgekeken. :+
pi_106762636
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:00 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Danku _O_
t'is omdat je zo'n uitgebreide beschrijving hebt gegeven

mijn keywords op google waren: anime boy summer vacation houreglass
pi_106765415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Eens!
Zeer goede anime *O*
Wel jammer dat het zo kort duurt elke week. Had een uur mogen duren deze episode.
Ondanks het saaie kaartspel weten ze er toch een toffe anime van te maken inderdaad. :)
pi_106774891
Net dus Natsuiro no Sunadokei/Hourglass of Summer gekeken.

Best aardig, alleen een heel erg cliché romantisch verhaal. Desalniettemin wist ik me wel te vermaken die 2 episodes :P
pi_106777258
Zo, Guilty Crown 12 gezien.
Nadat ik vorige keer 5 minuten voor het einde dacht dat dat de laatste aflevering was en het dat toch niet bleek te zijn, kan ik me nu écht niet voorstellen wat er verder nog gebeurt :')
Iemand een idee? Die Grave Keeper is 't enige dat ik me nog voor kan stellen, maar hoe of wat?
pi_106779333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef robin007bond het volgende:
Net dus Natsuiro no Sunadokei/Hourglass of Summer gekeken.

Best aardig, alleen een heel erg cliché romantisch verhaal. Desalniettemin wist ik me wel te vermaken die 2 episodes :P
klonk meer als een film :P
pi_106779389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef mschol het volgende:

[..]

klonk meer als een film :P
Zo iets was het ook meer :')
pi_106779573
Wil iedereen die Guilty Crown nog steeds kijkt de rechter hand opsteken.

* Repelsteeltju 's rechter hand blijft bij zijn middel.
pi_106779753
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wil iedereen die Guilty Crown nog steeds kijkt de rechter hand opsteken.

* Repelsteeltju 's rechter hand blijft bij zijn middel.
nooit gekeken... was het intressant?
pi_106780668
Strawberry, wat is er gebeurd met je Imouto UI?
pi_106780752
Het is een best geanimeerde ongeïnspireerde oppervlakkige serie die wel potentie had maar 't niet kon waarmaken. In die zin van het woord is het wel interessant, ja.
pi_106781745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het is een best geanimeerde ongeïnspireerde oppervlakkige serie die wel potentie had maar 't niet kon waarmaken. In die zin van het woord is het wel interessant, ja.
Helaas wel waar. Maar ik kan een serie eigenlijk nooit goed droppen als ik er eenmaal zo ver in zit, tenzij het echt totale bullshit is. Ik móét weten wat er verder gebeurt :X
pi_106782029
Dit is niet anime-gerelateerd, maar ik wou het toch even kwijt. Sinds een paar maanden word ik toegevoegd op msn door niet bestaande breezersletjes, gemaakt door spambedrijven.

Hoe kan ik zorgen dat ze me niet meer toevoegen, behalve een nieuwe msn nemen dan? :')
Misschien een topic in DIG openen? :P
pi_106782404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:19 schreef robin007bond het volgende:
Dit is niet anime-gerelateerd, maar ik wou het toch even kwijt. Sinds een paar maanden word ik toegevoegd op msn door niet bestaande breezersletjes, gemaakt door spambedrijven.

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zorgen dat ze me niet meer toevoegen, behalve een nieuwe msn nemen dan? :')
Msn is zo jaren 90 :o
Hyves was in en nu zijn Twitter en Facebook af aan het nemen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:32:04 #103
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106782798
quote:

[ afbeelding ]

Deze knul nadoen, ik garandeer je dat je dan met rust gelaten word.

"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_106782849
quote:

[ afbeelding ]

Nani?!
pi_106784531
quote:

[ afbeelding ]

heb ik ook al gehad maar ik voeg die gewoon niet toe
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:05:18 #106
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106784720
quote:

[ afbeelding ]

gast iemand met zo'n pic voeg je toch gewoon toe? :P al is het nep :)

Oke even serieus, neem een nieuwe msn / snap dat er gewoon een NEE knop aanwezig is......
pi_106784968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:01 schreef redboyke het volgende:

[..]

heb ik ook al gehad maar ik voeg die gewoon niet toe
Ik denk dat het komt doordat ik mijn email had ingevuld bij de registratie van een pornosite :@
pi_106785094
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt doordat ik mijn email had ingevuld bij de registratie van een pornosite :@
mijn email is enkel voor msn en nog nooit voor porno gebruikt en heb het ook. voor porno gebruik ik gewoon gmail die houdt alles tegen :P
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:14:00 #109
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106785157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:34 schreef Klipnap het volgende:

Klinkt als een Amine film genaamt: the girl who leapt thorugh time. uiteraard is het dan alleen een meisje in plaats van een jongen :P maar lijkt er verdomt veel op!

quote:
ah was al beantwoord, ben wel benieuwd wie dan een rip off is van wie :P
pi_106785233
Robin ik raad je aan je af te melden en en passant niet ooit meer in te loggen. Ik bedoel het is 2012.
pi_106785339
quote:

[ afbeelding ]

ooit even last van een golfje van dit soort kut accounts last gehad.. en daarna nooit meer eigenlijk :P
pi_106785378
quote:

[..]

daar hebben we toch porno_spam@gmail.com voor? :+
pi_106785462
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:14 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Helaas wel waar. Maar ik kan een serie eigenlijk nooit goed droppen als ik er eenmaal zo ver in zit, tenzij het echt totale bullshit is. Ik móét weten wat er verder gebeurt :X
dat heb ik met films, door m'n puc kaart ging ik nog wel eens naar bollywood films.. en hoewel ik ze echt tenenkrommend slecht/kut vond bleef ik wel tot het einde zitten _O-
pi_106785513
Hmm, mijn vorige bericht kan heel anders geïnterpreteerd worden dan 'msn is niet meer van deze tijd en dus jouw tijd niet waard'. Grappig.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:25:01 #115
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106785837
quote:

[..]

kom op zeg, bij een pornosite, dat deed ik 13 jaar geleden geeneens, toen was het al niet meer nodig :') ga je schamen als man!
pi_106786462
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:25 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

kom op zeg, bij een pornosite, dat deed ik 13 jaar geleden geeneens, toen was het al niet meer nodig :') ga je schamen als man!
Ja, goddomme, weet ik veel :P

Zo iets kan het wel zijn, mezelf kennende. ;(
  zaterdag 14 januari 2012 @ 09:10:04 #117
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_106794882
Bwehehe, iemand een idee van welke anime?

pi_106794895
quote:

[ afbeelding ]

Je bent gewoon populair, jij player! :P

quote:

[..]

:') _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hmm, mijn vorige bericht kan heel anders geïnterpreteerd worden dan 'msn is niet meer van deze tijd en dus jouw tijd niet waard'. Grappig.
Wat gebruiken jullie nu dan? Echt iedereen die ik ken gbruikt msn of facebook-chat.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_106795517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:11 schreef Xaryna het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat gebruiken jullie nu dan? Echt iedereen die ik ken gbruikt msn of facebook-chat.
Tongen, lippen, stembanden en al die andere oude zooi die nu nieuw is.
pi_106795548
quote:

Ik play spambots alsof het snoepgoed is. :@

quote:
Veel vrienden hebben er ook last van en zelfs meisjes. Dus het lijkt me toch best sterk :P
quote:
Ik gebruik vooral nog msn, omdat ik mensen op Facebook heb, waar ik het niet zo prettig vind dat ze me online kunnen zien. Mijn ouders bijvoorbeeld als ik naar bed moet :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2012 10:30:40 ]
pi_106795582
Oh en Whatsapp natuurlijk 8-)

Vervelend is het als mensen het als een IM gaan gebruiken in plaats van als sms-vervanger.

Eerst had ik maar 3 mensen met Whatsapp, maar nu zijn het er 25. Populariteit van Android ftw! Samsung Galaxy S O+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2012 10:35:40 ]
pi_106795700
Pfft, alsof meisjes niet op bedachte breezersletjes kunnen geilen.

Deze keer een hopelijk subtiele verwijzing naar Bake- en Nisemonogatari's Hachikuji als ondertitel met een zachte por richting de politiek.
pi_106797455
Ik erger me aan de autotune in het begin van de Amagami SS Plus OP, net als de zin "Check My Soul". ;(

Voor de rest een hele lieve aflevering. Schattig ook.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:41:51 #124
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106798058
quote:

[..]

Steam O+
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:42:29 #125
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106798073
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:34 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Voor Bakuman II kan je ook SFW-sage subs gebruiken, zijn ook prima te doen! Hebben het hele seizoen tot nu toe.

Underwater subs zijn best goed, hoewel ze dit seizoen wel redelijk veel series doen. Ik keek ze altijd alleen met Shinryaku?(!) Ika Musume!, maar dit seizoen hebben ze er opeens zin in ofzo, want ze hebben iets van 2 of 3 series :P

Als je nog "aardige" series zoekt kan ik Brave 10 en Area no Kishi aanraden, heb ik eigenlijk nog amper iemand over gehoord hier, maar zijn best vermakelijk.
Thanks. SFW-Sage zag ik al staan in de lijst idd, maar wist niet of het goed was, en het is nogal vervelend om dan halverwege over te stappen op een andere fansub, maar ik vrees dat er dan niks anders opzit.

Underwatersubs ken ik niet, maar zal het een kans geven. Normaal gesproken heb ik meestal Doki, GG, commie, etc etc. :) Ik zal de aanraders qua series even een kans geven :) Thanks :)

Bakemonogatori heb ik volgens mij wel gedownload, maar niet gezien. Weet het niet zeker, en weet ook niet of ik hem compleet heb.
pi_106798402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks. SFW-Sage zag ik al staan in de lijst idd, maar wist niet of het goed was, en het is nogal vervelend om dan halverwege over te stappen op een andere fansub, maar ik vrees dat er dan niks anders opzit.

Underwatersubs ken ik niet, maar zal het een kans geven. Normaal gesproken heb ik meestal Doki, GG, commie, etc etc. :) Ik zal de aanraders qua series even een kans geven :) Thanks :)

Bakemonogatori heb ik volgens mij wel gedownload, maar niet gezien. Weet het niet zeker, en weet ook niet of ik hem compleet heb.
Doki heeft echt de slechtste subs op aarde. Als je hun releases download, zorg dan dat het re-encodes zijn, maar niet dingen die ze zelf hebben gesubbed. Ik zal zo kijken of ik wat voorbeelden heb.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:15:23 #127
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106800591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Doki heeft echt de slechtste subs op aarde. Als je hun releases download, zorg dan dat het re-encodes zijn, maar niet dingen die ze zelf hebben gesubbed. Ik zal zo kijken of ik wat voorbeelden heb.
Serieus? In een eerder deel in deze reeks was men wel positief over ze...
pi_106800660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Serieus? In een eerder deel in deze reeks was men wel positief over ze...
Hun vertalingen zijn gewoon erg slecht. Alleen als ze de subs van anderen gebruiken voor een re-encode (Clannad After Story) zijn ze erg goed.

Kijk anders even op ji-hi.net :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:26:51 #129
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106800935
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hun vertalingen zijn gewoon erg slecht. Alleen als ze de subs van anderen gebruiken voor een re-encode (Clannad After Story) zijn ze erg goed.

Kijk anders even op ji-hi.net :)

Balen, ik heb geloof ik wel een aantal series van DOKI, maar zal na het weekend even kijken of ik sommige dan kan vervangen voor betere fansubs.

Ik heb in ieder geval Nichijou, Hanasaku Iroha, No. 6 en Usagi Drop van Doki. Moet nog even checken of ik daar van sommige series niet inmiddels al een andere 1080p versie van heb gedownload, zoals ik nog wel eens wil doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Yi-Long op 14-01-2012 14:49:33 ]
pi_106801870
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:10 schreef Sinji het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
LOLed hard.
pi_106801880
Mirai Nikki 13 binnen, eindelijk maar eens kijken. :9

En daarna Chihayafuru episode 9 t/m 14. :')
pi_106801908
quote:

[ afbeelding ]

Ik kies altijd 'nee bedankt' en dan kan je meestal ook kiezen voor rapporteren.
pi_106802020
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:10 schreef Sinji het volgende:

[ afbeelding ]
Kuragahime. lelijke eendjes als huisgenoten worden opgeknapt door knappe jongen vermomd als vrouw.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:13:15 #134
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106802228
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:05 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Kuragahime. lelijke eendjes als huisgenoten worden opgeknapt door knappe jongen vermomd als vrouw.
Helemaal goed o_w *O*
Was wel een aardige anime :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Mirai Nikki 13 binnen, eindelijk maar eens kijken. :9

En daarna Chihayafuru episode 9 t/m 14. :')
Wacht met die laatste tot eps 15 uit is ;)
pi_106802848
Wie snapt in mirai nikki 13

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:39:03 #136
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106802900
Wie van jullie heeft wel eens Mudazumo Naki Kaikaku gelezen? Als je een beetje bekend bent met politiek en op de hoogte bent van actualiteiten, dan is het een geweldig humoristische manga. Kijk voor de lol maar eens naar de lijst met karakters.
- Paul von Oberstein
pi_106803014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Wie snapt in mirai nikki 13

SPOILER
Ik denk ik!
SPOILER
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:06:42 #138
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106803671
Guilty Crown 12 was zowaar bevredigend!

Beetje jammer dat het zo laat komt. Ik was eerst van plan om Guilty Crown niet meer te volgen op Animees, heb toch nog even getwijfeld na deze laatste aflevering en heb toen geconcludeerd dat het nu waarschijnlijk weer helemaal overnieuw gaat beginnen. Ik heb betere dingen te doen.

SPOILER
ANIMEES.
- Scamp
pi_106810673
Dus vanaf volgende week geen Naruto fillers meer.
pi_106810746
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:34 schreef Qunix het volgende:
uhu, en ik ben sinterklaas...
pi_106810865
quote:
Vorige week.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_106810912
Vorige week eindelijk de tijd gevonden om evangelion 2.22 You can (not) advance gekeken en hij viel toch een beetje tegen in vergelijking met het origineel. Animatie is goed, verhaal is erg warrig geworden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:52:31 #143
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106811249
quote:
_O-
- Paul von Oberstein
pi_106811689
Ok... Ik zie het verschil niet meer tussen niet filler en wel filler. Naruto moet ik misschien gewoon droppen ;(
pi_106811755
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:05 schreef Qunix het volgende:
Ok... Ik zie het verschil niet meer tussen niet filler en wel filler. Naruto moet ik misschien gewoon droppen ;(
Manga lezen, kost minder tijd dan de anime kijken. ;)
pi_106811790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Manga lezen, kost minder tijd dan de anime kijken. ;)
Ik hou niet echt veel van lezen ;(
pi_106813330
Manga zijn strips en strips zijn net prentenboeken! En prentenboeken houden de aandacht vast van hyper-actieve 3-jarigen met adhd! Jij hebt toch zeker een langere aandachtsspanne dan een hyper-actieve 3-jarige met adhd?

SPOILER
pi_106813967
Ik heb vandaag trouwens Assassin's Creed Revelations bemachtigd. Ik mocht, van mezelf, kiezen uit: het voorgenoemde, de nieuwe CoD en de nieuwe Elder Scrolls. Niet echt ontopic, maar volgens mij had men het hier een aantal topics terug nog over Elder Scrolls... dus heb ik wel een juiste keuze gemaakt?

En verpest ik het verhaal van AC II: Brotherhood (nog niet gespeeld) door nu al aan Openbaringen te beginnen?
pi_106814088
ik heb de eerste gekocht en skyrim maar beide nog niet gespeeld
pi_106814328
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:27 schreef Klipnap het volgende:
After Story afgekeken :'( :'( :'(
ik moet nog steeds beginnen aan de rerun van clannad :')
pi_106815089
Ben nu Skyrim aan het spelen. Leuke game met enorm veel bugs.
pi_106815307
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:52 schreef Qunix het volgende:
Ik speelde het ook totdat ik een pijl in mijn knie kreeg :'( :{
pi_106815614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:27 schreef Klipnap het volgende:
After Story afgekeken :'( :'( :'(
Vertel, vertel! Mooi was het he?

Ook gehuild? ;(
pi_106815637
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:52 schreef Qunix het volgende:
Dat is altijd met Elder Scrolls. :+
pi_106815665
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vertel, vertel! Mooi was het he?

Ook gehuild? ;(
Net niet, dat eind was een beetje ongeloofwaardig ;(
Terwijl ik bij Air mijn bureau daarna moest schoonvegen.
pi_106815842
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:09 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Net niet, dat eind was een beetje ongeloofwaardig ;(
Terwijl ik bij Air mijn bureau daarna moest schoonvegen.
Oke, dat einde was echt crap, maar ik ben wel blij dat het:

SPOILER
Toch is de algehele ervaring van de serie heel mooi en vooral droevig. Ik ben gevoelig voor dat soort drama.

Air moet ik nog kijken. Ik heb 5 episodes Kanon gezien en moet nog verder kijken, maar die is tot nu toe niet zo heel droevig.
pi_106816015
Ketterij. Op de brandstapel jij.

SPOILER
pi_106816074
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ketterij. Op de brandstapel jij.

SPOILER
Flauwert, zo kun je alles wel doodrelativeren. ;(

Bij Clannad gaat het ook niet om het plot, maar de interactie, emoties en character-developement van de personages. Voor een goed uitgedacht plot kijk ik wel Legend of the Galactic Heroes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2012 22:23:04 ]
pi_106816214
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:58 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik speelde het ook totdat ik een pijl in mijn knie kreeg :'( :{
_O_
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_106816488
Clannad hoef je voor mij niet meer te verdedigen, die serie raakte me, ontspan en neem een zeester.

pi_106816615
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:33 schreef Repelsteeltju het volgende:
Clannad hoef je voor mij niet meer te verdedigen, die serie raakte me, ontspan en neem een zeester.

[ afbeelding ]
Fuko vind ik de minst geslaagde character. Vooral dat de hele tijd praten in de derde persoon.

Manly tears were shed bij Clannad :'(
pi_106817638
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Fuko vind ik de minst geslaagde character.
Ik wou net zeggen dat Fuuko weinig of geen ontwikkeling doormaakte als personage, toen besefte ik mij dat haar toestand (van mentale stase) dat gebrek rechtvaardigt.

Ik vond dat superslimme meisje het minst interessante personage gevolgd door het tweelingzusje van de tsudere die met woordenboeken gooide, maar Fuuko neemt met afstand de derde plek in. Niet omdat ze niet interessant was, maar gewoon omdat ze te irritant kon zijn om te interesseren.
quote:
Vooral dat de hele tijd praten in de derde persoon.
Ik weet toevallig dat in de derde persoon praten is niet ongewoon voor Japanners, zo werkt die taal. Het is nog minder ongewoon bij kinderen en daarom ook bij vrouwen (omdat het kawaï-ideaal :r). Het wordt terecht vaak uit de ondertitels gelaten behalve als er daadwerkelijk een reden is dat het personage zo praat. In Fuuko's geval is dat haar achterstand.
quote:
Manly tears were shed bij Clannad :'(
Ik (vierde alinea die ik met 'ik' begin zoals het een goede egomaniak betaamt) heb mijn ogen bijna uit hun kassen geluid bij sommige scènes, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat als ik Clannad nog een keer zou kijken --zonder mijn oogkleppen van nostalgie op te doen-- ik het zou zien als melodrama.

[ Bericht 8% gewijzigd door Repelsteeltju op 14-01-2012 23:31:39 ]
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:41:28 #164
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106819069
Ik ben geneigd om Clannad ooit te proberen, maar ik vind die artstijl gewoon niet om aan te zien. Die ogen... Brrrrr!

Dat is natuurlijk een bullshitreden, want er is genoeg daarbuiten dat er niet uitziet maar wel goed in elkaar steekt. En vice versa.

Als er trouwens off-topic romantici onder ons zijn dan kan ik de film Midnight in Paris aanraden. Erg fijne sfeer en voor de verandering eens een goeie rol van Owen Wilson. Bovendien ben ik ooit eens vergeleken met de rol die hij in die film speelt, hetgeen mijn ego streelde.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106819203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:02 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen dat Fuuko weinig of geen ontwikkeling doormaakte als personage, toen besefte ik mij dat haar toestand (van mentale stase) dat gebrek rechtvaardigt.

Ik vond dat superslimme meisje het minst interessante personage gevolgd door het tweelingzusje van de tsudere die met woordenboeken gooide, maar Fuuko neemt met afstand de derde plek in. Niet omdat ze niet interessant was, maar gewoon omdat ze te irritant kon zijn om te interesseren.

[..]

Ik weet toevallig dat in de derde persoon praten is niet ongewoon voor Japanners, zo werkt die taal. Het is nog minder ongewoon bij kinderen en daarom ook bij vrouwen (omdat het kawaï-ideaal :r). Het wordt terecht vaak uit de ondertitels gelaten behalve als er daadwerkelijk een reden is dat het personage zo praat. In Fuuko's geval is dat haar achterstand.

[..]

Ik (vierde alinea die ik met 'ik' begin zoals het een goede egomaniak betaamt) heb mijn ogen bijna uit hun kassen geluid bij sommige scènes, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat als ik Clannad nog een keer zou kijken --zonder mijn oogkleppen van nostalgie op te doen-- ik het zou zien als melodrama.
Ik heb Clannad 3 keer opnieuw gekeken en ik blijf er om huilen gek genoeg :@

Hoe kun je Kotomi onderontwikkeld vinden? Misschien dat het komt doordat ik ook de route van haar heb gespeeld in de visual novel, maar ik kan me niet in dat beeld vinden.

In de derde persoon praten is vervelend. Er is niets schattig aan en doet echt retarded aan. Dat 'kawaii' en moe gebeuren vind ik niet zo erg, maar in de derde persoon praten vind ik gewoon irritant.
pi_106821262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:41 schreef .Cake. het volgende:
Ik ben geneigd om Clannad ooit te proberen, maar ik vind die artstijl gewoon niet om aan te zien. Die ogen... Brrrrr!

Dat is natuurlijk een bullshitreden, want er is genoeg daarbuiten dat er niet uitziet maar wel goed in elkaar steekt. En vice versa.

Als er trouwens off-topic romantici onder ons zijn dan kan ik de film Midnight in Paris aanraden. Erg fijne sfeer en voor de verandering eens een goeie rol van Owen Wilson. Bovendien ben ik ooit eens vergeleken met de rol die hij in die film speelt, hetgeen mijn ego streelde.
Ik vind de art-stijl heel mooi, maar velen moeten er inderdaad aan wennen. Die grote ogen brengen emoties vaak beter over.
  zondag 15 januari 2012 @ 00:51:41 #167
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106821726
quote:

Je hebt Code Geass anders een 10 gegeven, en dat was ook niet bepaald een kunstwerk.

- Paul von Oberstein
pi_106821951
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:51 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Je hebt Code Geass anders een 10 gegeven, en dat was ook niet bepaald een kunstwerk.

[ afbeelding ]
sterk mannetje :+
  zondag 15 januari 2012 @ 01:01:56 #169
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106822028
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:58 schreef mschol het volgende:

[..]

sterk mannetje :+
En dit is niet eens uitgerekt in photoshop ofzo, gewoon een aantal screenshots van een pan-down scene aan elkaar geplakt. Die verhoudingen zijn toch wel bizar? Clannad valt in mijn optiek dan nog wel mee met die ogen. Liever down syndroom gezichtjes dan basketballer lengte annorexia lijfjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chavez_ op 15-01-2012 01:11:55 ]
- Paul von Oberstein
  zondag 15 januari 2012 @ 01:22:56 #170
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106822486
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, zoals ik al zei
quote:
Bovendien erger ik mij minder aan lange uitgerekte ledematen dan aan die ogen. xxxHOLiC bijvoorbeeld is ook van CLAMP en dus ook met spaghettimensen, maar dat is wat mij betreft ook een goede serie.

Maar goed, cirkelargumentatie, persoonlijke mening enzo. Ik zeg niet dat ik Clannad niet ga proberen vanwege die reden, ik hoop alleen dat ik mij er over heen kan zetten zodat het mijn beleving van de serie niet negatief beïnvloed.

Hmm, een tien, dat is wel hoog. Maar ik ben ook niet iemand die géén tienen geeft, maar dat is mijn persoonlijke visie op die ratings van MAL. Die shit is niet echt te vertrouwen juist vanwege dit soort redenen.

EDIT: * .Cake. zet nog snel en stiekem Clannad op de MAL to-watch. :X

[ Bericht 2% gewijzigd door .Cake. op 15-01-2012 01:29:18 ]
ANIMEES.
- Scamp
  zondag 15 januari 2012 @ 08:40:34 #171
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106825668
magnet links op tokyotosho *O*
pi_106826657
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:40 schreef wdn het volgende:
>Torrents
:N

Overigens vind ik magnet links zo traag starten :P
  zondag 15 januari 2012 @ 10:56:40 #173
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106826708
Geen problemen mee :)
  zondag 15 januari 2012 @ 10:57:45 #174
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106826720
quote:

[..]

[ afbeelding ]
code geass was baas! (seizoen 1 dan)
pi_106827207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoe kun je Kotomi onderontwikkeld vinden? Misschien dat het komt doordat ik ook de route van haar heb gespeeld in de visual novel, maar ik kan me niet in dat beeld vinden.
Ik vond haar niet interessant. En vergeetbaar. Over haar ontwikkeling kan ik me weinig herinneren.
quote:
In de derde persoon praten is vervelend. Er is niets schattig aan en doet echt retarded aan. Dat 'kawaii' en moe gebeuren vind ik niet zo erg, maar in de derde persoon praten vind ik gewoon irritant.
Wat jij en ik schattig of achterlijk vinden is irrelevant voor animé-producenten omdat wij de doelgroep niet zijn.
quote:
In Japanese media, girls who are childish or cutesy may refer to themselves in this manner. In older characters, however, it may be a sign of psychological issues, such as a very traumatic event in their past. It also may be a sign of humility, so samurai and noblewomen usually refer to themselves in the third person when talking to their lords. If a character transitions into a Third Person Person over the course of the series, watch out for signs of Yandere, and keep tabs on all pointy objects.
(hidden linguistic note) Note also that in Japanese language there is no grammatical distinction between first, second and third person (the verb endings do not depend on person or singular/plural as in English), and the subject often gets omitted. The difference between first and third person is not so sharply obvious in original Japanese texts, therefore, as it is in the English ones where the subject always has to be mentioned. This can be a headache for the translators, and the translations are, consequently, often inconsistent
Bron is TvTropes
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vind de art-stijl heel mooi, maar velen moeten er inderdaad aan wennen. Die grote ogen brengen emoties vaak beter over.
Wij schijnen baby's schattig te vinden (op zijn minst) gedeeltelijk doordat hun ogen een relatief groot deel van hun hoofd in beslag nemen. Er is geen artistiekste reden om die ogen zo groot te maken en als die er wel is is 't gewoon een bijkomstigheidje. De echte reden dat ze, in Clannad en andere series, van die grote keverogen hebben is omdat producenten denken dat ze een supranormale schattigheidsprikkel hebben.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:36:31 #176
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106827341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb Clannad 3 keer opnieuw gekeken en ik blijf er om huilen gek genoeg :@

Kotomi O+ O+ O+

Wie gooit er trouwens met woordenboeken? Niet gezien.
pi_106827664
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:36 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kotomi O+ O+ O+
[ afbeelding ]
Kyou, als iemand die Clannad gezien heeft behoor je het beste meisje te kennen.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:59:12 #178
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106827822
quote:
4s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:51 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ja maar kan me niet herinneren dat ze woordenboeken gooide. Ergens aan het begin denk ik dan.
pi_106828130
Ik vond het een van de meest memorabele scènes.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:46:10 #180
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106829022
Bakuman :')

Iedereen trouwt daar om de haverklap |:(
pi_106829715
quote:
4s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:51 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

niet waar dat is sakagami ( tomoyo )

haar afterstory extra eps is ook geniaal <3
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  zondag 15 januari 2012 @ 13:33:06 #182
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106830426
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

code geass was baas! (seizoen 1 dan)
Vond je? :{
- Paul von Oberstein
pi_106830660
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:40 schreef wdn het volgende:
*O*
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

>Torrents
:N

Overigens vind ik magnet links zo traag starten :P
Klopt.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:43:36 #184
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106830664
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:33 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Vond je? :{
Ja :P ik vond heteen serie waaraan je kon zien dat er wel qua krachten etc. over na was gedacht, dat soort zaken zie ik graag :P dat en ik ben een sucker voor mecha.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:50:22 #185
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106830834
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:43 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ja :P ik vond heteen serie waaraan je kon zien dat er wel qua krachten etc. over na was gedacht, dat soort zaken zie ik graag :P dat en ik ben een sucker voor mecha.
Ik vond juist de dingen die je op noemt tegenvallen. De tekenstijl was nog wel overheen te komen, maar het plot was zó krom, en de plot twists die ze naar de kijker gooiden werden al snel heel bizar. Ik had eerder het idee dat de bedoeling was om de kijker te shockeren in plaats van de verrassen met een onverwachte draai aan het verhaal. Je kan hetzelfde trucje nou niet eenmaal keer op keer herhalen, dat verveelt snel of staat gewoon raar. :{

En de mecha actie begon leuk, totdat er een of andere trolololo godmode haxx mech mee ging doen, en ineens was er een hele groep van die dingen die ook door kinderen bestuurd werd waaronder een labiele loli met naveltrui en blackberry. Het werd mij even te bizar. :|W
- Paul von Oberstein
pi_106832581
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:36 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kotomi O+ O+ O+
[ afbeelding ]
Kotomi O+

Na Nagisa mijn favoriete personage uit Clannad. Kotomi is wel het meest autistisch, of is dat Fuko? :P
pi_106832785

Ik vond de achtergrond muziek van de promotie video het meest enthousiasmeren, is dat erg?
  zondag 15 januari 2012 @ 14:58:06 #188
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106832800
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
[youtube]ZqTx-56PXcA[/youtube]

Ik vond de achtergrond muziek van de promotie video het meest enthousiasmeren, is dat erg?
Ninja edit in 5, 4, 3, 2....
- Paul von Oberstein
  zondag 15 januari 2012 @ 14:59:31 #189
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106832851
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:57 schreef Repelsteeltju het volgende:

wow wat een ontzettende sfeerloze grafmuziek voor zo een filmpje. De persoon die dat goedgekeurd heeft moet gehooraids hebben...
pi_106832907
Niet zeker of serieus.
  zondag 15 januari 2012 @ 15:02:48 #191
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106832963
Naja, ik vind het ook klinken als een kleuterklas die voor de eerste keer een paar instrumenten in handen krijgen.
- Paul von Oberstein
  zondag 15 januari 2012 @ 15:10:21 #192
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_106833200
quote:

Idem hier. Kan het simpelweg niet negeren, het irriteert me mateloos. Maargoed, zal wel wat missen volgens de beoordelingen die de serie krijgt. Simpelweg niet mijn cup of tea. /superficial mode off

Laatst Baccano gezien; now that's what I'm talking bout :7
  zondag 15 januari 2012 @ 15:12:21 #193
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_106833263
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:05 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Obliged.

Weird bunch of people. Maar wel vermakelijk
  zondag 15 januari 2012 @ 15:58:17 #194
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106834618
Grmbl, nog steeds geen fatsoenlijke subs voor Nisemonogatari 2 :(
ANIMEES.
- Scamp
pi_106836978
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:58 schreef .Cake. het volgende:
Grmbl, nog steeds geen fatsoenlijke subs voor Nisemonogatari 2 :(
gg heeft niet voor niets Bakemonogatari gedropped. :P
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 17:17:12 #196
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_106837258
Heeft iemand shion no ou gezien? Heb de eerste 5 gezien en het is best tof.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb die ook gedropt, ik snapte er geen fuck van
:')
  zondag 15 januari 2012 @ 17:24:54 #197
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106837529
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

ANIMEES.
- Scamp
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 17:30:22 #198
pi_106837683
genoeg reden om bakamonogatari te droppen toch :P
pi_106837902
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
genoeg reden om bakamonogatari te droppen toch :P
Ik vind het te "lolrandom XD".

Ik heb geen hekel aan dialoog, maar bij Bakemonogatari was het compleet random.

Blablabla dit, dit. Oh, en hou je van pizza?

Dat soort dingen.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 17:47:27 #200
pi_106838221
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat soort dingen.
Ja ik... snapte er niks van, eerst kon ik nog wel genieten van de animatie, de kleuren en de raarheid, maar na een paar episodes werd het gewoon irritant... lol random is wel leuk, maar dan moet het wel grappig zijn of tenminste begrijpelijk
  zondag 15 januari 2012 @ 17:47:35 #201
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106838226
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heeft iemand shion no ou gezien? Heb de eerste 5 gezien en het is best tof.
Zeer goede anime!
Draait om shogi maar is tevens een drama en mystery.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 17:48:26 #202
pi_106838251
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Zeer goede anime!
Draait om shogi maar is tevens een drama en mystery.
Ja! Zelfs de shougi episodes vond ik boeiend... terwijl ik niet eens weet hoe het spel loopt. Ik vind het leuk dat er geen een machofiguur in zit... Het is echt een 'slice of life' wat echt zou kunnen gebeuren.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:58:23 #203
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106838594
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat soort dingen.
Serieus? Ik vond dat echt wel meevallen, heb nooit gedacht tijdens het kijken dat ik het niet te volgen vind.

Het random element gaf wat mij betreft juist wat meer diepte aan de karakters, omdat er in die momenten vaak tijd is voor een grapje of wat inzicht in de psyche van de hoofdpersonen.
ANIMEES.
- Scamp
  zondag 15 januari 2012 @ 18:31:54 #204
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106839483
Net begonnen met Madoka Magica. Ik kan wel zien waarom iedereen het zulke kwaliteit vindt binnen het Mahou Shoujo genre, maar die krantenknipsels als nachtmerries zijn een beetje disturbing.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:38:07 #205
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106839655
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja! Zelfs de shougi episodes vond ik boeiend... terwijl ik niet eens weet hoe het spel loopt. Ik vind het leuk dat er geen een machofiguur in zit... Het is echt een 'slice of life' wat echt zou kunnen gebeuren.
Je hebt het einde dus duidelijk nog niet gezien. >:D >:D
  zondag 15 januari 2012 @ 18:53:59 #206
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106840271
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:31 schreef Klipnap het volgende:
Net begonnen met Madoka Magica. Ik kan wel zien waarom iedereen het zulke kwaliteit vindt binnen het Mahou Shoujo genre, maar die krantenknipsels als nachtmerries zijn een beetje disturbing.
Wacht maar >:)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106840646
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:31 schreef Klipnap het volgende:
Dacht ik eerst ook, ik moest er even aan wennen.
  zondag 15 januari 2012 @ 20:02:27 #208
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106843605
Kuragehime is best tof
  zondag 15 januari 2012 @ 20:03:19 #209
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106843648
En de OP is lief
pi_106844075
De achtergronden van Nisemonogatari doen denken aan optische illusies, sommige zijn zelfs bekende optische illusies (die ladders uit de eerste aflevering). De willekeurige soms nietszeggende stille plaatjes die soms langs komen zijn, als ze nietszeggend zijn, irritant. En soms heb ik het idee dat ik naar een audioboek met bijgeleverde diavoorstelling aan het luisteren en kijken ben of naar een visual novel met maar één route en een voice patch. Maar ik kan niet vatten dat er mensen zijn die de dialogen snappen en ze niet leuk vinden. De gesprekken zijn zó vergezocht en toch zó veelzeggend. Portmanteaunogatari is fabuleus!
  zondag 15 januari 2012 @ 20:45:11 #211
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106845784
quote:
17s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
De achtergronden van Nisemonogatari doen denken aan optische illusies, sommige zijn zelfs bekende optische illusies (die ladders uit de eerste aflevering). De willekeurige soms nietszeggende stille plaatjes die soms langs komen zijn, als ze nietszeggend zijn, irritant. En soms heb ik het idee dat ik naar een audioboek met bijgeleverde diavoorstelling aan het luisteren en kijken ben of naar een visual novel met maar één route en een voice patch. Maar ik kan niet vatten dat er mensen zijn die de dialogen snappen en ze niet leuk vinden. De gesprekken zijn zó vergezocht en toch zó veelzeggend. Portmanteaunogatari is fabuleus!
QFT.

Ook: briljante tekst onder je UI! Way to show the Mayoi-love! O+

Daarnaast: "wordplay is a huge part of the show, and if you dont like wordplays, youll get very little from this. I enjoy it a lot even if many of them are lost in translation.

For example: Hachikujis name is written as eight nine temple. There is a pilgrimage in Japan where the pilgrim must visit 88 temples, but since there is no 89h temple Hachikuji can never complete the pilgrimage, hence she became a wandering ghost."

Hierom is de show zo briljant!

Tevens: beste OP die ik tot nu toe gezien heb dit seizoen! _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door .Cake. op 15-01-2012 21:35:23 ]
ANIMEES.
- Scamp
pi_106855900
wat is het nut eigenlijk van die bambo stokjes waar zo water in loopt bij de riveer en als het vol is dat het weer leegloopt en opnieuw?
  zondag 15 januari 2012 @ 23:48:15 #213
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106856300
Ik kwam erachter dat een vriend van me anime keek vroeger, maar niet meer. Dus ik vroeg waarom.

G says (23:44):
lol
I stopped watching anime since my RL friend made it too pathetic to endure
he went too far
Xaryna says (23:45):
how so?
G says (23:45):
well, he ordered one of those hentai pillow cover things... and calls it his girlfriend.
and he roleplays on facebook
as little loli girls
G says (23:46):
it's just.... yeah, he made it creepy and weird.

_O-
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:39 schreef redboyke het volgende:
wat is het nut eigenlijk van die bambo stokjes waar zo water in loopt bij de riveer en als het vol is dat het weer leegloopt en opnieuw?
Dat vroeg ik me ook al een tijdje af.
Chocoladetaartjes.
pi_106856380
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:48 schreef Xaryna het volgende:
Ik kwam erachter dat een vriend van me anime keek vroeger, maar niet meer. Dus ik vroeg waarom.

lol
he went too far
how so?
well, he ordered one of those hentai pillow cover things... and calls it his girlfriend.
as little loli girls

_O-

[..]

Dat vroeg ik me ook al een tijdje af.
Hahaha genius.

Als ik geen ouders had, dan had ik ook zo'n dakimakura besteld. Ik heb een keer uitgelegd aan collega's wat een dakimakura was, die kwamen niet meer bij _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2012 23:50:44 ]
pi_106856530
quote:
Nou, dat is ten eerste voor de sier, maar er zit nog wat achter. In de nacht zijn er in Japan vaak vliegen en insecten die lawaai maken in/rondom een vijver. Die bamboo schijnt die rotbeesten op afstand te houden.
pi_106856558
quote:
Een 'shishi odoshi'.
Deze zou herten e.d. op afstand houden.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:55:03 #217
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106856574
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou, dat is ten eerste voor de sier, maar er zit nog wat achter. In de nacht zijn er in Japan vaak vliegen en insecten die lawaai maken in/rondom een vijver. Die bamboo schijnt die rotbeesten op afstand te houden.
En dat werkt ook? :D
Chocoladetaartjes.
pi_106856693
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:55 schreef Xaryna het volgende:

[..]

En dat werkt ook? :D
Ik zat eigenlijk maar wat te trollen, maar blijkbaar heb ik nog een soort van gelijk ook. Gezien de rendieren reactie _O-
pi_106856892
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:54 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Een 'shishi odoshi'.
Deze zou herten e.d. op afstand houden.
ah k leuk om te weten want je ziet het wel veel in anime
  maandag 16 januari 2012 @ 00:03:40 #220
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106856905
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:48 schreef Xaryna het volgende:

lol
he went too far
how so?
as little loli girls

_O-

Daar is niks mis mee. Ik heb als fan van Steam zo'n grote zitzak met een print van Gabe Newell er op.
- Paul von Oberstein
pi_106857016
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:03 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee. Ik heb als fan van Steam zo'n grote zitzak met een print van Gabe Newell er op.
Nee. Nee. Nee. :'(

Ik zie het al voor me _O-
pi_106857855
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:03 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

_O-
  maandag 16 januari 2012 @ 00:38:57 #223
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106857922
quote:
Er zit er daar één van in die laatste vechtscène in Kill Bill 1, als ze in die wintertuin staan. Echt super flauw, vet spannend, hoor je de hele tijd zo'n ding op de achtergrond.

ANIMEES.
- Scamp
pi_106857979
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:38 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Er zit er daar één van in die laatste vechtscène in Kill Bill 1, als ze in die wintertuin staan. Echt super flauw, vet spannend, hoor je de hele tijd zo'n ding op de achtergrond.

Liever dat dan ineens 3 herten in beeld :P
  maandag 16 januari 2012 @ 00:43:31 #225
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106858021
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Liever dat dan ineens 3 herten in beeld :P
Bewijs dat het werkt! Heb geen hert gezien! ^O^
ANIMEES.
- Scamp
pi_106864560
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:43 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Bewijs dat het werkt! Heb geen hert gezien! ^O^
Maar nu is eindelijk het mysterie der bamboestokjes opgelost :)
Ik dacht dat het was om de tijd te meten :o
  maandag 16 januari 2012 @ 11:42:59 #227
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106864897

Wat? Huh, ik weet niet... He?

:|W
ANIMEES.
- Scamp
pi_106865516
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:42 schreef .Cake. het volgende:

Wat? Huh, ik weet niet... He?

:|W
Ik kan het filmpje hier niet kijken, maar zal dat wel doen als ik thuis ben.

De titel zegt wel genoeg, ben benieuwd :+
pi_106865838
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:31 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Maar nu is eindelijk het mysterie der bamboestokjes opgelost :)
Ik dacht dat het was om de tijd te meten :o
ik was altijd in de veronderstelling dat het gewoon alleen leuk voor de sier was...

dat het beesten afschrikt is wel logisch (maar lijkt mij ook maar tijdelijk, beesten weten op ten duur volgens mij dat het een "standaard" geluid is waar ze niet van hoeven te schrikken...?
zo ook b.v vogels die doodleuk voor m'n voeten lopen als ik in de stad ben, ze zien de mens niet echt als bedreiging daar :P)
  maandag 16 januari 2012 @ 12:33:56 #230
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106866231
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

ik was altijd in de veronderstelling dat het gewoon alleen leuk voor de sier was...

dat het beesten afschrikt is wel logisch (maar lijkt mij ook maar tijdelijk, beesten weten op ten duur volgens mij dat het een "standaard" geluid is waar ze niet van hoeven te schrikken...?
zo ook b.v vogels die doodleuk voor m'n voeten lopen als ik in de stad ben, ze zien de mens niet echt als bedreiging daar :P)
Volgens yahoo questions is het nu voor de sier, maar werd het vroeger gebruikt om hongerige dieren bij de boerderij weg te jagen, zoals herten. :P
Chocoladetaartjes.
  maandag 16 januari 2012 @ 12:43:16 #231
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106866478
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:33 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Volgens yahoo questions is het nu voor de sier, maar werd het vroeger gebruikt om hongerige dieren bij de boerderij weg te jagen, zoals herten. :P
Heb je enige anime gezien met herten waar ze die bamboe dingen gebruiken?
pi_106866714
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Heb je enige anime gezien met herten waar ze die bamboe dingen gebruiken?
De enige anime waarbij ik ooit herten heb gezien was Pokemon :')
  maandag 16 januari 2012 @ 13:04:57 #233
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106867111
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:51 schreef Klipnap het volgende:

[..]

De enige anime waarbij ik ooit herten heb gezien was Pokemon :')

_O_
  maandag 16 januari 2012 @ 13:10:28 #235
229810 hexje
Surfboard, surfboard
  maandag 16 januari 2012 @ 13:15:44 #236
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106867429
De meest epische verschijning van een hert in alle anime ooit:

ANIMEES.
- Scamp
  maandag 16 januari 2012 @ 13:17:57 #237
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106867505
Chocoladetaartjes.
pi_106867549
Beste anime's van 2011?
Ik ben trowens bij Steins;Gate afleveirng 7. Nu schijnt het super goed te worden?
  maandag 16 januari 2012 @ 13:21:03 #239
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106867599
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:15 schreef .Cake. het volgende:

_O-

Die anime moet ik nog zien, trouwens.
Chocoladetaartjes.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:21:48 #240
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106867621
quote:
99s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
Beste anime's van 2011?
Ik ben trowens bij Steins;Gate afleveirng 7. Nu schijnt het super goed te worden?
nog een paar eps later.
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 13:27:37 #241
pi_106867769
quote:
Beste anime's van 2011?
ik vond er geen een van 2011 speciaal goed... ano hana (etc) vond ik wel de beste denk ik.
pi_106868183
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ik vond er geen een van 2011 speciaal goed... ano hana (etc) vond ik wel de beste denk ik.
Ah mooi, die bluray discs heb ik :P
  maandag 16 januari 2012 @ 13:46:56 #243
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106868308
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:21 schreef Xaryna het volgende:
_O-

Doen! Hij is briljant! Samen met Level E de beste komedie uit 2011.

Beste anime's van 2011. Hmm.

Steins;Gate
Mahou Shoujo Madoka Magica
Hanasaku Iroha
Usagi Drop
Ano Hana

Snelle top 5.
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 16 januari 2012 @ 13:47:04 #244
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106868313
quote:
Beste anime's van 2011?
Madoka, Steins;Gate, Faity Tail, Hanasaku Iroha, Usagi Drop, Ano Hana

Hoogtepuntjes van 2011 voor mij. Er zijn er meer maar hier keek ik elke week naar uit.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:48:07 #245
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106868346
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:47 schreef wdn het volgende:
Madoka, HOTD, Steins;Gate, Faity Tail, Hanasaku Iroha, Usagi Drop, Ano Hana
HOTD is 2010?
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 16 januari 2012 @ 13:48:54 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106868372
Hmmm is dat al weer van 2010? :D
  maandag 16 januari 2012 @ 13:49:49 #247
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106868394
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:48 schreef wdn het volgende:
Hmmm is dat al weer van 2010? :D
:Y

Time flies when you're having fun!
ANIMEES.
- Scamp
pi_106868499
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Madoka, Steins;Gate, Faity Tail, Hanasaku Iroha, Usagi Drop, Ano Hana

Hoogtepuntjes van 2011 voor mij. Er zijn er meer maar hier keek ik elke week naar uit.
Meeste zijn drama anime ofniet? Heb je niet iets zoals Steins;Gate of Death Note genre?
  maandag 16 januari 2012 @ 13:56:31 #249
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106868579
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:53 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Meeste zijn drama anime ofniet? Heb je niet iets zoals Steins;Gate of Death Note genre?
Ja, voornamelijk drama.
En nee, niet echt... in elk geval niet uit 2011 ;)
pi_106868930
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:56 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk drama.
En nee, niet echt... in elk geval niet uit 2011 ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 17:30:45 #251
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106876571
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:21 schreef hexje het volgende:

[..]

nog een paar eps later.
maar steins gate wordt wel goed dus? Ik heb er 6 of zo gezien en daarna kwam een andere serie op mijn pad en toen heb ik deze nooit meer aangeclicked. Al deel ik de passie van het hoofdpersonage met labjassen ik vond de serie tot dan toe erg rommelig en raar :D
pi_106876722
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:30 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar steins gate wordt wel goed dus? Ik heb er 6 of zo gezien en daarna kwam een andere serie op mijn pad en toen heb ik deze nooit meer aangeclicked. Al deel ik de passie van het hoofdpersonage met labjassen ik vond de serie tot dan toe erg rommelig en raar :D
Hij wordt echt zo goed! Je krijgt echt een spijtig en leeg gevoel als je besluit niet meer verder te kijken.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:35:15 #253
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106876755
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hij wordt echt zo goed! Je krijgt echt een spijtig en leeg gevoel als je besluit niet meer verder te kijken.
lol
  maandag 16 januari 2012 @ 17:35:47 #254
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106876779
quote:

[..]

Later wordt het echt boeiend. Nog even doorbijten.
pi_106876879
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:09 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Madoka is niet alleen drama, die zou je zeker kunnen overwegen. :Y
pi_106876934
quote:

[..]

Het wordt beter. En de eerste episodes ga je ook beter leren waarderen en begrijpen, geloof me. :)
pi_106877006
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:53 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Daar zit ook nogal wat drama in, eigenlijk.
pi_106877068
Trouwens begint de stroomversnelling van steins gate bij episode 12. Vanaf daar begint het plot voor de rest van de serie en toen was ik hooked.
pi_106877086
die webwinkel heeft eindelijk m'n betaling ontvangen met beetje geluk heb ik laptop woensdag damn ik kan nietmeer wachten :'(
  maandag 16 januari 2012 @ 17:46:43 #260
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106877153
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens begint de stroomversnelling van steins gate bij episode 12. Vanaf daar begint het plot voor de rest van de serie en toen was ik hooked.
Klopt, maar dat wilde ik niet tegen ze zeggen. Want als je weet dat je nog door 6 eps heen moet bijten dan zou ik afhaken.
pi_106877546
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:46 schreef hexje het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wilde ik niet tegen ze zeggen. Want als je weet dat je nog door 6 eps heen moet bijten dan zou ik afhaken.
De eerste 12 episodes zijn gewoon niet vergelijkbaar met de laatste 12. Maar inderdaad als het zoveel moeite kost om de eerste 12 te kijken is het het misschien niet helemaal waard. Ik vond het hele principe van tijdreizen leuk genoeg om te blijven kijken.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:56:44 #262
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106877548
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:44 schreef redboyke het volgende:
die webwinkel heeft eindelijk m'n betaling ontvangen met beetje geluk heb ik laptop woensdag damn ik kan nietmeer wachten :'(
Als het een DOA is, wat doe je dan?
- Paul von Oberstein
  maandag 16 januari 2012 @ 17:57:09 #263
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106877564
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:46 schreef hexje het volgende:

[..]

ik werk juist andersom :P zolang ik wat hem om naar uit te kijken maakt het mij niet uit hoe lang het duurt, als ik niet weet of het beter wordt haak ik juist af!
pi_106877600
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik werk juist andersom :P zolang ik wat hem om naar uit te kijken maakt het mij niet uit hoe lang het duurt, als ik niet weet of het beter wordt haak ik juist af!
Doorkijken dan.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:58:09 #265
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106877606
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het wordt beter. En de eerste episodes ga je ook beter leren waarderen en begrijpen, geloof me. :)
dankje! dan zal ik maar weer eens verder gaan vanavond.

Ik moet zeggen, ik had gewoon nooit aan one piece moeten beginnen :P
pi_106877668
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dat zou ik inderdaad ook hebben. :P
  maandag 16 januari 2012 @ 18:02:13 #267
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106877739
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:58 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dankje! dan zal ik maar weer eens verder gaan vanavond.

Ik moet zeggen, ik had gewoon nooit aan one piece moeten beginnen :P
Doen. Je zal ons bedanken op je blote knietjes. :7
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 16 januari 2012 @ 18:02:44 #268
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106877758
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:02 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Doen. Je zal ons bedanken op je blote knietjes. :7
geloof me, ik ga hier niemand op blote knietjes bedanken :P ook de twee dames niet :6
  maandag 16 januari 2012 @ 18:04:16 #269
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106877815
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:02 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

geloof me, ik ga hier niemand op blote knietjes bedanken :P ook de twee dames niet :6
Dat zeg je nu. Maar jij hebt Steins;Gate nog niet afgekeken... B-)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106877957
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:56 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Als het een DOA is, wat doe je dan?
heb meer schrik voor dooie pixels :(
  maandag 16 januari 2012 @ 18:14:30 #271
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106878176
Steins gate moet je downloaden zodat je ervan kunt genieten in HD. Densetsu no Yuusha no Densetsu is ook goed trouwens, als je die nog niet hebt gezien. Raad aan ook die te downloaden. Net zoals FMA :P.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106878351
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:14 schreef Smoofie het volgende:
Steins gate moet je downloaden zodat je ervan kunt genieten in HD. Densetsu no Yuusha no Densetsu is ook goed trouwens, als je die nog niet hebt gezien. Raad aan ook die te downloaden. Net zoals FMA :P.
Alle anime behoor je te downloaden.

Streamen :{w
  maandag 16 januari 2012 @ 18:21:32 #273
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106878403
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alle anime behoor je te downloaden.

Streamen :{w
De huidige steams zijn van dusdanige kwaliteit dat het niet hoeft. Alleen ik download ze zodat ik niet gebonden ben aan de streamsite. Ik download alleen de échte goede anime.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106878850
zit ondertussen aan aflevering 51 van one kauwgom jongen piece en vind er nog steeds niks aan. de verhalen zijn ook niet zo meeslepend als Naruto en de gevechten zijn maar matig.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:46:30 #275
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106879332
Maar de humor is baas,
pi_106879421
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:21 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De huidige steams zijn van dusdanige kwaliteit dat het niet hoeft. Alleen ik download ze zodat ik niet gebonden ben aan de streamsite. Ik download alleen de échte goede anime.
Nou, dat valt nog vies tegen. 1080p bluray met hele hoge bitrate kan je gewoon niet goed afspelen op een site met Flash Player.
pi_106879676
quote:

Nichijou _O_
quote:
Beste anime's van 2011?
Nichijou en Steins;Gate.
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:21 schreef Xaryna het volgende:

[..]

_O-

Moet je zeker doen. Echt heel goed!
pi_106879844
Madoka O+ O+
Vandaag helemaal afgekeken. Bazenserie! 10/10!

Mijn toets morgen ;( :'( Dat wordt niets.
pi_106879880
Dit is pas echt zéér tof _O_

Nichijou opening maar dan met Madoka
  maandag 16 januari 2012 @ 19:00:07 #280
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106879882
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:14 schreef Smoofie het volgende:
LoL Heroes is inderdaad goed ja, moet m alleen nog afkijken. Ben halverwege gestopt omdat... ik weet niet eigenlijk, waarschijnlijk derpte mijn computer toen. Gelukkig heb ik m nog liggen hier :)

Streams. Tja, liever niet, maar toen ik laatst Moshidora ging kijken had ik geen andere keus. En het viel mij enorm me. Geen HD natuurlijk, maar beter dan verwacht.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106879921
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Klipnap het volgende:
Madoka O+ O+

Inderdaad!

Veel succes met je toets trouwens. :+

quote:
99s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:00 schreef Qunix het volgende:
Dit is pas echt zéér tof _O_

Nichijou opening maar dan met Madoka
Nichijou moet ik ook nog steeds kijken. Net als Lucky Star. :s)
pi_106879931
En dit dan :o

Working! met Nichijou :o
pi_106880013
Is Nichijou als Azumanga Daioh, of is het meer Lucky Star?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_106880056
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:03 schreef Jordy-B het volgende:
Vraag ik me ook af, ik moet de eerste twee nog kijken :)
pi_106880074
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Klipnap het volgende:
Madoka O+ O+

De animatiestijl spreekt me helaas niet aan.
pi_106880129
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:03 schreef Jordy-B het volgende:
Azumanga Daioh :Y
Korte sketches, meeste speelt op school af en erg veel humor.
pi_106880170
quote:
9s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mij ook niet echt, maar het verhaal is zo goed dat de animatie mij even niet uitmaakte :)
Of bedoel je de grote ogen? Ik houd van grote anime-ogen O+
pi_106880185
quote:
9s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien is het even wennen :o

Veel mensen moesten ook aan Clannad wennen, met die grote ogen. Ik vind het niet zo'n probleem. Het lijkt wel alsof je er beter de emotie mee kan uitlezen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2012 19:07:47 ]
pi_106880265
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Veel mensen moesten ook aan Clannad wennen, met die grote ogen. Ik vind het niet zo'n probleem. Het lijkt wel alsof je er beter de emotie mee kan uitlezen.
Ik heb tot nu toe alleen maar anime met grote ogen gezien :') Zal wel komen doordat ik vanuit de Mahou Shoujo's ben begonnen.
pi_106880391
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:08 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe alleen maar anime met grote ogen gezien :') Zal wel komen doordat ik vanuit de Mahou Shoujo's ben begonnen.
Ik ben van alle varianten thuis, maar bij series die voornamelijk op drama zijn gefocussed vind ik het gewoon beter passen.

Laat ik het zo zeggen: het is voor mij geen probleem, zolang het maar bij de stijl past.

Mijn eerste echte anime was Bleach, damn, toen wist ik niet beter. Als 12-jarig jongetje in de brugklas. ;(

Gelukkig heb ik een betere smaak weten te ontwikkelen, al zeg ik het zelf. Ook zal niet iedereen hier dat met me eens zijn. :P
  maandag 16 januari 2012 @ 19:13:09 #292
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106880451
Bleach was in het begin wel leuk. Het zat goed in elkaar. Helaas gaat het veeeeeeeel te lang door.
pi_106880472
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben van alle varianten thuis, maar bij series die voornamelijk op drama zijn gefocussed vind ik het gewoon beter passen.

Laat ik het zo zeggen: het is voor mij geen probleem, zolang het maar bij de stijl past.

Mijn eerste echte anime was Bleach, damn, toen wist ik niet beter. Als 12-jarig jongetje in de brugklas. ;(

Gelukkig heb ik een betere smaak weten te ontwikkelen, al zeg ik het zelf. Ook zal niet iedereen hier dat met me eens zijn. :P
Ik ben in de brugklas begonnen met Mermaid Melody. Als ik er nu aan denk, verschrikkelijk. Wat is dat gênant.

Natuurlijk was Pokemon mijn allereerste, maar die telt niet echt mee vind ik.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:13:55 #294
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106880486
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat lijkt niet zo, dat is zo. Daar zijn ze voor bedoeld.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106880558
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:13 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik ben in de brugklas begonnen met Mermaid Melody. Als ik er nu aan denk, verschrikkelijk. Wat is dat gênant.

Natuurlijk was Pokemon mijn allereerste, maar die telt niet echt mee vind ik.
De kinderseries tellen inderdaad niet mee, dan zou Pokémon ook mijn eerste zijn. Jammer dat er nooit echt goede anime op de Nederlandse TV is gekomen. Zo hebben mensen meestal snel hun oordeel klaar.

Pokémon was ik ook zo fan van. Ik heb de poster met alle 150 nog ergens liggen. O+
pi_106880587
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:13 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Dat lijkt niet zo, dat is zo. Daar zijn ze voor bedoeld.
Volgens Repelsteeltju is het niet te verdedigen uit artistiek oogpunt en puur voor de moe-factor ;(
pi_106881312
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:06 schreef Qunix het volgende:

[..]

Azumanga Daioh :Y
Korte sketches, meeste speelt op school af en erg veel humor.
Ah, tof. Thx!
  maandag 16 januari 2012 @ 19:29:52 #298
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106881324
Zal Madoka Magica eens een kans geven.
pi_106881413
quote:
Tof gedaan. Ik krijg nogsteeds kippenvel bij de steins gate soundtrack. :@
  maandag 16 januari 2012 @ 19:32:21 #300
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106881448
quote:

Ik luister nog liever naar nagels die over een schoolbord gaan dan naar dit. Jezus! :{
  maandag 16 januari 2012 @ 19:32:47 #301
229810 hexje
Surfboard, surfboard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')