abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:34:17 #1
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709768

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:34:56 #2
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709788
Haha, TT verneukt. Gnifgnif. Soms moet het.

Bring on the hate!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106709813
Welkom, nieuw persoon! *O*

Niet into BL, zag ik al. Jammer. ;(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:36:37 #4
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106709826
Maar stel nou dat het mijn bedoeling was om met de TT te falen, en ik ben daar succesvol in, heb ik dan wel of niet gefaald?
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:40:22 #5
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106709920
Another :{ , nietszeggende pilot

Weet nog niet, gelukkig is de hoofdpersoon wel assertief. Daar moet je altijd wel op hopen met anime :')
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_106709986
Zonet voor de gein maar eens alle aflevering van Blade gekeken.

Toch wel weer een leuke serie.

Weet iemand of er zoiets (nieuws) in de maak is? Veel oudere series ken ik al, en blijf Shonen/Seinen liefhebber.
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:50:05 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106710182
Wat zijn de aanraders voor dit nieuwe seizoen om te kijken, inclusief de beste fansubs!?
pi_106711895
Wat een TT :')
en lapo hunters :{w
pi_106713083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:50 schreef Yi-Long het volgende:
Wat zijn de aanraders voor dit nieuwe seizoen om te kijken, inclusief de beste fansubs!?
Lagrange en Anothr hebben potentie, Underwater is een goede sub.
pi_106716880
Minirok Ruimte Piraten heeft potentieel én Chiaki Omigawa!
“An interesting thing is a good thing.”
pi_106717368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:50 schreef Yi-Long het volgende:
Nog niet gezien, maar ik heb Daily Lives of Highschool Boys van sage. Volgens MAL de beste subs en de serie schijnt ook leuk te zijn
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:59:44 #12
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106717882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:59 schreef mschol het volgende:
Wat een TT :')
en lapo hunters :{w
Succes! *O* B-)
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
Minirok Ruimte Piraten heeft potentieel én Chiaki Omigawa!
Dat dan weer wel ja. Maar voor de rest heeft het op mij denk ik minder indruk gemaakt dan op jullie als ik dit zo lees. Strangé.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106718486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Succes! *O* B-)
done my good deed for this year :7
pi_106719014
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:43 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Nog niet gezien, maar ik heb Daily Lives of Highschool Boys van sage. Volgens MAL de beste subs en de serie schijnt ook leuk te zijn
Op een of andere manier krijgt BitSpirit problemen als ik een torrent van Sage probeer te openen (10bit versie). Iemand anders die hier ook problemen mee heeft??
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:52:39 #15
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106719449
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Op een of andere manier krijgt BitSpirit problemen als ik een torrent van Sage probeer te openen (10bit versie). Iemand anders die hier ook problemen mee heeft??
Doet ie het ook bijvoorbeeld met Gundam AGE van sage?
Anders moet je andere subs of andere bittorrent gebruiken
ANIMEES.
- Scamp
pi_106719537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

gebruik utorrent? :7

maar wat voor problemen krijg je dan?
pi_106720384
@ .Cake, dacht dat het eerst voornamelijk met Gundam AGE geldt, maar lijkt alsof alles van [sage] niet werkt bij mij. Op forum van sage lees ik er weer niks over, hoopte dat niet alleen ik met dit probleem zit..

@ mschol: Bitspirit geeft gewoon aan dat het een slechte torrentbestand is, maar zegt niks wat er mis is of hoe op te lossen. Waarschijnlijk moet ik wel gaan overstappen naar utorrent, maar met BitSpirit kan ik namelijk mijn upload limit zelf bepalen. Weet niet hoe dat met utorrent zit?
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:00:44 #18
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106721702
Is 243 of 244 nou waar de nieuwe afleveringen van Naruto beginnen?
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:01:07 #19
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106721714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:19 schreef MakuMaku het volgende:
@ .Cake, dacht dat het eerst voornamelijk met Gundam AGE geldt, maar lijkt alsof alles van [sage] niet werkt bij mij. Op forum van sage lees ik er weer niks over, hoopte dat niet alleen ik met dit probleem zit..

@ mschol: Bitspirit geeft gewoon aan dat het een slechte torrentbestand is, maar zegt niks wat er mis is of hoe op te lossen. Waarschijnlijk moet ik wel gaan overstappen naar utorrent, maar met BitSpirit kan ik namelijk mijn upload limit zelf bepalen. Weet niet hoe dat met utorrent zit?
Met utorrent (eigenlijk MuTorrent, maar whatevah) zou je ook je eigen upload limit moeten kunnen bepalen als ik het goed heb.
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:05:12 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106721837
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lagrange en Anothr hebben potentie, Underwater is een goede sub.
Thanks. underwater ken ik volgens mij nog niet als subgroup, maar we gaan het proberen :)
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:43 schreef Bakakame het volgende:

[..]

...en thanks :)

Ik moet ook nog even de series van het herfstseizoen nalopen om te kijken of ik het compleet heb, want kan wel eens voorkomen dat je dan net 1-2 afleveringen bent misgelopen. Ook kut dat (volgens mij UTW) Bakuman II niet meer heeft gesubbed vanaf aflevering 9 ofzo.
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:34:41 #21
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106722785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks. underwater ken ik volgens mij nog niet als subgroup, maar we gaan het proberen :)

[..]

...en thanks :)

Ik moet ook nog even de series van het herfstseizoen nalopen om te kijken of ik het compleet heb, want kan wel eens voorkomen dat je dan net 1-2 afleveringen bent misgelopen. Ook kut dat (volgens mij UTW) Bakuman II niet meer heeft gesubbed vanaf aflevering 9 ofzo.
Voor Bakuman II kan je ook SFW-sage subs gebruiken, zijn ook prima te doen! Hebben het hele seizoen tot nu toe.

Underwater subs zijn best goed, hoewel ze dit seizoen wel redelijk veel series doen. Ik keek ze altijd alleen met Shinryaku?(!) Ika Musume!, maar dit seizoen hebben ze er opeens zin in ofzo, want ze hebben iets van 2 of 3 series :P

Verder kan ik je Nisemonogatari aanraden, met voorwaarde dat je Bakemonogatari gezien hebt én het leuk vond. Beste subs weet ik nog niet, wacht ff op Ji-Hi.net update. Geen zin om alles zelf te gaan vergelijken ;) Heb voor nu maar voor Commie gekozen.

Als je nog "aardige" series zoekt kan ik Brave 10 en Area no Kishi aanraden, heb ik eigenlijk nog amper iemand over gehoord hier, maar zijn best vermakelijk.
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:03:21 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106723658
:D
pi_106724259
quote:
wat rechtvaardigd de prijs van 775 dollar?
als het alleen clannad en afterstory is, en 4 eps per disk, zit je op een gortige 50 euro per disc...
pi_106724501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat rechtvaardigd de prijs van 775 dollar?
als het alleen clannad en afterstory is, en 4 eps per disk, zit je op een gortige 50 euro per disc...
Dit is Clannad. Zonder After Story ;)
pi_106724675
play asia daar heb ik mijn EMS topgun 2 lightgun gekocht die ik maar paar keer gebruikt heb

heb net mirai nikki 13 gezien maar kan al nietmeer zo goed volgen. en naruto 244 heb ik ook gezien.
en straks mss verder one piece zien maar vind het nog steeds niks.
pi_106724691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit is Clannad. Zonder After Story ;)
wat rechtvaardigd die prijs dan?
helemaal niets volgens mij :+
pi_106725724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:54 schreef mschol het volgende:

[..]

gebruik utorrent? :7

maar wat voor problemen krijg je dan?
uTorrent ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:19 schreef MakuMaku het volgende:
Als je bedoelt:
• maximale uploadsnelheid, dat kan.
• maximale ratio, dat kan.
• maximaal x MB, geen idee.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:34 schreef .Cake. het volgende:

[..]
Verder kan ik je Nisemonogatari aanraden, met voorwaarde dat je Bakemonogatari gezien hebt én het leuk vond. Beste subs weet ik nog niet, wacht ff op Ji-Hi.net update. Geen zin om alles zelf te gaan vergelijken ;) Heb voor nu maar voor Commie gekozen.
Wait, wut? :o Ik heb het nog niet afgekeken (moest destijds nog 2 afleveringen, ben nu van plan maar gewoon alles opnieuw te kijken), is 't echt nodig? :@
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:03:35 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106725765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:00 schreef gniffie het volgende:
Is 243 of 244 nou waar de nieuwe afleveringen van Naruto beginnen?
Ja >:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:02 schreef Bakakame het volgende:
Wait, wut? :o Ik heb het nog niet afgekeken (moest destijds nog 2 afleveringen, ben nu van plan maar gewoon alles opnieuw te kijken), is 't echt nodig? :@
Het is nog vroeg maar je krijgt GEEN introductie van de karakters meer dus ik denk dat het verstandig is om `baka` eerst te kijken. Is natuurlijk geen straf ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:09:48 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106726007
En voor diegene die zoekende zijn:

Brave 10 eerste eps vond ik goed (als ik het goed heb gelezen hoort het bij de Samurai Deeper Kyo, Sengoku Basara en Musou).

donderdag 12 januari 2012 @ 17:20:13 #31
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106728639
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:02 schreef Bakakame het volgende:
Nou ja, deze eerste aflevering kan je makkelijk kijken zonder dat je Bakemonogatari hebt gezien, maar zoals wdn al zegt, je krijgt geen introductie of flashback van wat er allemaal is gebeurd en hoe het is afgelopen.

Dus ga nu kijken, slet! Oh wacht, je hebt tentamens. _O-
ANIMEES.
- Scamp
pi_106728834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:20 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nou ja, deze eerste aflevering kan je makkelijk kijken zonder dat je Bakemonogatari hebt gezien, maar zoals wdn al zegt, je krijgt geen introductie of flashback van wat er allemaal is gebeurd en hoe het is afgelopen.

Dus ga nu kijken, slet! Oh wacht, je hebt tentamens. _O-
Nog anderhalve week en dan beginnen ze ja, dus nog 3 weken voor ik weer die hard anime kan kijken ;(
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:31:42 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_106728969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:09 schreef wdn het volgende:
En voor diegene die zoekende zijn:

Brave 10 eerste eps vond ik goed (als ik het goed heb gelezen hoort het bij de Samurai Deeper Kyo, Sengoku Basara en Musou).

[ afbeelding ]
Ah samurai, altijd goed. *maar eens snel aan het pindakazen gaat*
pi_106729298
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef mschol het volgende:

[..]

wat rechtvaardigd die prijs dan?
helemaal niets volgens mij :+
Ja, weet je. Er is waarschijnlijk wel gewoon marktonderzoek gedaan en blijkbaar levert deze prijs het meeste rendement op.
pi_106730114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, weet je. Er is waarschijnlijk wel gewoon marktonderzoek gedaan en blijkbaar levert deze prijs het meeste rendement op.
_O-
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:01:35 #36
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106737321
Daily lives of high school boys staat nu op Animees!

Heb nieuwe opzet geprobeerd, laat ff weten wat jullie er van vinden aub!

O+
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:17:07 #37
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106738384
Chihayafuru was deze keer weer super! Ben benieuwd of ze gaat winnen van de Queen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:43:56 #38
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106740008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef hexje het volgende:
Chihayafuru was deze keer weer super! Ben benieuwd of ze gaat winnen van de Queen.
Nah, dat lijkt mij een beetje té. Ik bedoel, ja ze heeft wel een paar kaarten van de Queen kunnen pakken maar die is nog steeds superieur. In de toekomst misschien wel, maar ik denk niet dat ze nu al een kans maakt!

Maar verder heb je helemaal gelijk, Chihayafuru is onverwacht goed! Net als Gundam AGE trouwens, afgelopen aflevering zat weer volg met awesomeness, ondanks het kiddy-gehalte :P
ANIMEES.
- Scamp
pi_106740757
Zou Brave 10 de moeite van het downloaden waard zijn, voor mij, denken jullie? Ik heb een aantal afleveringen van Sengoku Basara gekeken en ondervond dat dat hele over de top gebeuren en alle anachronismen mij afstootten.
pi_106741231
heb net geld overgemaakt voor m'n laptop met beetje geluk ontvangen die het geld maandag en dan heb ik mijn laptop de woensdag. damn ik kan niet wachten :(
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:09:34 #42
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106741236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zou Brave 10 de moeite van het downloaden waard zijn, voor mij, denken jullie? Ik heb een aantal afleveringen van Sengoku Basara gekeken en ondervond dat dat hele over de top gebeuren en alle anachronismen mij afstootten.
Ik heb geen idee wat Sengoku Basara is. Brave 10, tja, ik heb m gezien en vond het wel vermakelijk, maar ben niet weggeblazen van awesomeness. Kreeg beetje Naruto vibes en beetje Legend of Legendary Heroes vibe, dus beetje die hoek is het.

RAINBOW = _O_
ANIMEES.
- Scamp
pi_106741395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:10 schreef mschol het volgende:

[..]

_O-
Wat denk je? Dat ze het product op de markt leveren in de veronderstelling dat niemand het kan betalen? :')

Je kan emotioneel de prijs goedpraten, maar een feit is dat er marktonderzoek gedaan is en dat dit soort prijzen in Japan voor anime heel normaal zijn. Wij zijn dit soort prijzen niet gewend, maar daar is er gewoon een normale tot grote afzetmarkt voor. Natuurlijk, de verkopen zouden wat beter zijn met lagere prijzen, maar de behaalde winst niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:21:55 ]
pi_106741931
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat denk je? Dat ze het product op de markt leveren in de veronderstelling dat niemand het kan betalen? :')
de mensen die anime kopen zijn ook dezelfde die die dure beeldjes kopen dus ik denk wel dat de doelgroep dezelfde is. arme mensen zoals wij downloaden gewoon 8-)
pi_106742040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je kan emotioneel de prijs goedpraten, maar een feit is dat er marktonderzoek gedaan is en dat dit soort prijzen in Japan voor anime heel normaal zijn. Wij zijn dit soort prijzen niet gewend, maar daar is er gewoon een normale tot grote afzetmarkt voor. Natuurlijk, de verkopen zouden wat beter zijn met lagere prijzen, maar de behaalde winst niet.
het is niet kwestie van niet kunnen betalen, het is volgens mij eerder de kwestie van niet willen betalen, je bent gek als je zoiets ervoor neertelt..
uitgaande van een reguliere dvd markt hier.. zie je echt geen dvd boxen met 5 dvd's voor 600 euro over de toonbank gaan hoor.. geen hond die het koopt (niet kwestie van niet kunnen, maar gewoon iets gezonder verstand hebben)
pi_106742173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:24 schreef mschol het volgende:

[..]

het is niet kwestie van niet kunnen betalen, het is volgens mij eerder de kwestie van niet willen betalen, je bent gek als je zoiets ervoor neertelt..
uitgaande van een reguliere dvd markt hier.. zie je echt geen dvd boxen met 5 dvd's voor 600 euro over de toonbank gaan hoor.. geen hond die het koopt (niet kwestie van niet kunnen, maar gewoon iets gezonder verstand hebben)
Ik wou net hetzelfde zeggen :+

Maar de doelgroep is primair Japan, waar dit soort prijzen wel normaal zijn. Vaak weten Japanse bedrijven zelf niet goed of iets aanslaat op de westerse markt en laten ze dat liever aan licensers over. Zo is de Amerikaanse versie van Clannad maar $61.

http://www.amazon.com/Cla(...)id=1326403712&sr=8-1

Vandaar ook de region-lock die er vaak op zit. Anders gaan veel Japanners de Amerikaanse versie importeren, die veel goedkoper is. :P

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:29:08 ]
pi_106742338
maar zijn die prijzen in japan zelf ook zo duur of is het alleen voor de "buitenlanders"
op zich snap ik niet waarom ze het zo duur maken mss dat het daarom een soort cult status heeft anime kijken. zoiets als alleen de geeks kopen strips en kijken anime.
op zich denk ik dat ze precies niks willen hebben van de DVD verkopen omdat ze als sponsors hebben op tv en die sponsors kunnen ze dan denk ik niet op de dvd zetten.

snap eigenlijk ook niet waarom het zo duur is.
pi_106742375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik wou net hetzelfde zeggen :+

Maar de doelgroep is primair Japan, waar dit soort prijzen wel normaal zijn. Vaak weten Japanse bedrijven zelf niet goed of iets aanslaat op de westerse markt en laten ze dat liever aan licensers over. Zo is de Amerikaanse versie van Clannad maar $61.

http://www.amazon.com/Cla(...)id=1326403712&sr=8-1

Vandaar ook de region-lock die er vaak op zit. Anders gaan veel Japanners de Amerikaanse versie importeren, die veel goedkoper is. :P
kies je wel een beroerde uit... de BD is region lock A/1
en dat is:

quote:
Region A/1: North America, Central America, South America, Japan, North Korea, South Korea, Taiwan, Hong Kong and Southeast Asia.
zodra ik trouwens enigsinds betrouwbaar m'n BD speler regiovrij zou kunnen maken zou ik ze gaan importeren :D
pi_106742454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:31 schreef mschol het volgende:

[..]

kies je wel een beroerde uit... de BD is region lock A/1
en dat is:

[..]

Ja, inderdaad een slecht voorbeeld. :')

Technisch gezien snap ik ook niet dat ze de regio's nu zo hebben veranderd.

http://www.amazon.co.jp/C(...)id=1326403860&sr=8-1

De prijzen voor Japanners zelf zijn ongeveer hetzelfde. Dit komt ook neer op ongeveer ¤466.
pi_106742462
maakt dat veel uit blueray voor anime? volgens mij zie je dan net hetzelfde als op de gewone DVD veel details kan je toch niet meer zien?

hoeveel verdienen japaners dan per maand als die prijzen 'normaal' zijn

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:33:22 ]
pi_106742475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef redboyke het volgende:
maakt dat veel uit blueray voor anime? volgens mij zie je dan net hetzelfde als op de gewone DVD veel details kan je toch niet meer zien?
Even wachten. Ik zal even een voorbeeld posten.
pi_106742536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Even wachten. Ik zal even een voorbeeld posten.
ik kan niks zien in HD met verband mijn 3G internet dat gecapped is op 1Mbit
pi_106742558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik kan niks zien in HD met verband mijn 3G internet dat gecapped is op 1Mbit
Ook geen screenshots?
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:35:23 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106742600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef hexje het volgende:
Eens!
Zeer goede anime *O*
Wel jammer dat het zo kort duurt elke week. Had een uur mogen duren deze episode.
pi_106742601
Daily Lives of Highschool Boys, wat een geniale serie _O_ _O- :D :D

De knaller van het seizoen voor mij tot nu toe. Heb in geen tijden zo gelachen. De invloed van de regisseur die ook School Rumble deed is heel goed terug te zien.

Waanzinnig _O_ _O-
pi_106742665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ook geen screenshots?
ja screenshots wel
pi_106742730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:36 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja screenshots wel

Zoek de verschillen ;)

Je kunt zelf wel raden welke de SD en HD versie is. :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:42:30 #58
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106742966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen ;)

Je kunt zelf wel raden welke de SD en HD versie is. :+
tis eerder breedbeeld en non breedbeeld :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:43:25 #59
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106743023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:43 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nah, dat lijkt mij een beetje té. Ik bedoel, ja ze heeft wel een paar kaarten van de Queen kunnen pakken maar die is nog steeds superieur. In de toekomst misschien wel, maar ik denk niet dat ze nu al een kans maakt!

Maar verder heb je helemaal gelijk, Chihayafuru is onverwacht goed! Net als Gundam AGE trouwens, afgelopen aflevering zat weer volg met awesomeness, ondanks het kiddy-gehalte :P
Gundam Age goed? Oke ik lig 2 weken achter maar hij haalt het voor mij nog niet bij 00, ik heb steeds het idee dat ze zichzelf niet serieus genoeg nemen :(
pi_106743057
quote:
Minder dan Nederlanders gemiddeld.

$34,362 per capita in Japan.

$47,172 per capita in Nederland.

Natuurlijk zegt dat niet zo veel, want Japan heeft meer armoede en meer inkomensongelijkheid (heerlijk land is het :9~ ).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 22:44:41 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:45:43 #61
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106743127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Gundam Age goed? Oke ik lig 2 weken achter maar hij haalt het voor mij nog niet bij 00, ik heb steeds het idee dat ze zichzelf niet serieus genoeg nemen :(
Nou, je moet natuurlijk geen tweede Gundam 00 verwachten, maar de aflevering van deze week en die van daarvoor waren zeker wel goed!
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:48:59 #62
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106743300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:45 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nou, je moet natuurlijk geen tweede Gundam 00 verwachten, maar de aflevering van deze week en die van daarvoor waren zeker wel goed!
ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Het probleem is gewoon dat elke gundam die ik tot nu toe gezien heb in ieder geval een poging deed een geloofwaardige wereld neer te zetten. Deze faalt daar zo hard in. Een stad die met betonnen schermen wordt beschermd tegen een burger oorlog die al 1000 jaar woed tussen 15 vs 15 mensen of zo. Kom op zeg :')
pi_106743302
quote:

dat verschil is gigantisch groot, juist bij anime, omdat bij anime veel sprake is van strakke lijnen en effen vlakken. Bij DVD wordt alles wazig als het over een HD-scherm wordt uitgerekt. Het verschil tussen DVD en 720p is erg groot en heel duidelijk zichtbaar. Het verschil tussen 720p en 1080p is ook zichtbaar, dus je kan wel nagaan dat het verschil tussen bluray en DVD niet bepaald te verwaarlozen is.

Een kleine kanttekening daarbij is wel dat het verschil in kwaliteit vooral geldt voor nieuwe anime die op dat formaat geproduceerd is. Bij oude anime is het verschil vaak minder groot, omdat dat geüpscaled wordt. Bluray blijft echter een duidelijke verbetering ten opzichte van DVD.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_106743492
ah ik download eigenlijk nooit de 420p of de 720p versie altijd de gewone. ben al blij als het volledig scherm is zonder zwarte balken, maar dat verschil tussen de versie met zwarte balken links en rechts en volledig scherm dat zie ik wel.
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:52:44 #65
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106743506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Het probleem is gewoon dat elke gundam die ik tot nu toe gezien heb in ieder geval een poging deed een geloofwaardige wereld neer te zetten. Deze faalt daar zo hard in. Een stad die met betonnen schermen wordt beschermd tegen een burger oorlog die al 1000 jaar woed tussen 15 vs 15 mensen of zo. Kom op zeg :')
_O- Mooi omschreven!

Ja, ik moet ook zeggen dat dat iets mindere afleveringen waren hoor. Vanaf nu lijkt er ook iets meer dorama te komen, als ik op de laatste cliffhanger af mag gaan!

Tja, geloofwaardig. Het is en blijft Gundam: pychics in robots met laz0rs in space! Hoeveel geloofwaardiger wil je het hebben ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106743540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:52 schreef redboyke het volgende:
ah ik download eigenlijk nooit de 420p of de 720p versie altijd de gewone. ben al blij als het volledig scherm is zonder zwarte balken, maar dat verschil tussen de versie met zwarte balken links en rechts en volledig scherm dat zie ik wel.
ik ga persoonlijk alleen voor de films op 1080p zitten, die kijk ik dan, en meestal archiveer ik de 720p versie..
ja 1080p is wel mooier, maar ik vind het verschil verwaarloosbaar op mijn tv en pcscherm
pi_106743727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:53 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ga persoonlijk alleen voor de films op 1080p zitten, die kijk ik dan, en meestal archiveer ik de 720p versie..
ja 1080p is wel mooier, maar ik vind het verschil verwaarloosbaar op mijn tv en pcscherm
deze laptop kan ook geen full HD afspelen dan gaat het schokkerig. + dat het als belg zijnde teveel van je datalimiet afslurpt dus probeer ik altijd zo klein mogelijk
pi_106750589
Paarden.
pi_106752029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wereld van Gundam 00 vind ik wat serieuzer opgezet dan wat ze nu in AGE hebben. 00 moet het ook enigszins van de intriges hebben en interactie tussen verschillende personages.
AGE is echt een kiddy serie. Als militair zijnde laat je toch niet een kind de gundam besturen die technisch veel beter is dan zijn eigen apparatuur? En de tegenstander had niet eens door dat de Diva met een superschot aan komt (wel beetje geloofwaardig wegens onderschatting van de tegenstand). Maar ze hebben scanners, volgens ongeschreven SF regels, kunnen ze toch wel lezen wat de energie output is van dat schip en op basis daarvan een inschatting kunnen maken hoeveel impact dat heeft op hun schepen? Schot was duidelijk overkill, de basis was nog niet eens in range en toch ging het duidelijk dwars door de basis heen. Is ie gemaakt van karton?
pi_106752887
De OP van Rinne no Lagrange ziet er in elk geval al wel goed uit ^O^
pi_106753272
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:56 schreef Bakakame het volgende:
De OP van Rinne no Lagrange ziet er in elk geval al wel goed uit ^O^
De episode zelf is ook wel interessant.

Alleen heb ik het niet zo op meisjes in vesten/jackets, dat vind ik zo ordinair en tokkie ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 10:18:57 ]
pi_106753346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De episode zelf is ook wel interessant.

Alleen heb ik het niet zo met meisjes in vesten/jackets, dat vind ik zo ordinair en tokkie ;(
Volgende week heeft ze volgens mij haar pakje aan, dus dan kun je weer gewoon kijken :P

Ik vind het vest/jack wel prima trouwens, weer eens wat anders dan het eeuwige school uniform

De aflevering was inderdaad wel oké :)
pi_106753436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:19 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Volgende week heeft ze volgens mij haar pakje aan, dus dan kun je weer gewoon kijken :P

Ik vind het vest/jack wel prima trouwens, weer eens wat anders dan het eeuwige school uniform

De aflevering was inderdaad wel oké :)
Gelukkig maar :P

Een schooluniform vind ik wel mooi. Het straalt discipline uit en miniskirts zijn gewoon gaaf. :P
pi_106753662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een schooluniform vind ik wel mooi. Het straalt discipline uit en miniskirts zijn gewoon gaaf. :P
Dan ga je dit fantastisch vinden! :Y
pi_106754017
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

het straalt wel discipline uit, maar komt bij mij ook erg 'bekakt' over (geen idee of de bewoording juist is gekozen, maar denk maar aan die hele dure britse kostscholen die uniformen hebben)
pi_106756600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:45 schreef mschol het volgende:

[..]

het straalt wel discipline uit, maar komt bij mij ook erg 'bekakt' over (geen idee of de bewoording juist is gekozen, maar denk maar aan die hele dure britse kostscholen die uniformen hebben)
Dat vind ik er juist zo mooi aan.

Het nadeel is dat de mensen met hogere klasse zich niet meer kunnen onderscheiden in andere kleding, maar vaak zie je alsnog verschil. Het uniform dat bijvoorbeeld minder goed is gestreken, of de das is minder goed gedaan.

Een schooluniform wordt meestal juist ingevoerd om klassenverschillen niet te laten zien op school, zodat je niet aan de kleding kunt zien of iemand welvarender is dan de ander.

Zelf zou ik in het echt nooit een schooluniform willen invoeren. Het is toch een stukje individuele vrijheid en kleding vormt vaak een belangrijk deel van je identiteit. Ook moeten kinderen maar alvast wennen aan de verschillen tussen mensen.

Neemt niet weg dat ik het erg kan waarderen in anime :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 12:21:32 ]
pi_106758277
Haha, minirokjes stralen discipline uit, goeie.
pi_106758391
ik heb heel de lagere school op internaat gezeten met uniform en ik moet zeggen uniform is wel gemakkelijk weet je altijd wat je moet aandoen.

dat uniform was eigenlijk alleen maar voor vrijdag te vertrekken en zondag terug te komen.

(ik ben nr 7 van de 2de rij links te beginnen)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 13:15:18 ]
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:12:36 #79
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106758540
Als jullie ooit de kans krijgen om een sub van eXalpha te zien, ren heeeeel hard de andere kant op!

Die shit doet gewoon pijn aan je ogen zo slecht!

ANIMEES.
- Scamp
pi_106758724
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
ze trekken het altijd maar weer aan, ongeacht het weer, dat is wel een soort van discipline :+
pi_106759092
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:12 schreef .Cake. het volgende:
Als jullie ooit de kans krijgen om een sub van eXalpha te zien, ren heeeeel hard de andere kant op!

Die shit doet gewoon pijn aan je ogen zo slecht!

[ afbeelding ]
He vertel :P
pi_106759274
Ik ben trouwens op zoek naar een anime die ik ooit heb gezien. Het gaat over een jongen die aan het begin van de zomervakantie op wonderbaarlijke wijze door de tijd reist naar de eerste schooldag daarna(met hulp van een mysterieus meisje met een zandloper ofzo) en er achter komt dat hij in de zomer met een meisje uit zijn klas ging en dat ze overreden was door een trein. Nu moet hij die zomer nog meemaken om dat ongeluk ongedaan te maken.

Weet iemand hoe deze heet? Hij was best kort, maar rond de twee of vijf episodes ofzo.
pi_106759309
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Bakakame het volgende:
Daily Lives of Highschool Boys, wat een geniale serie _O_ _O- :D :D

De knaller van het seizoen voor mij tot nu toe. Heb in geen tijden zo gelachen. De invloed van de regisseur die ook School Rumble deed is heel goed terug te zien.

Waanzinnig _O_ _O-
Nichijou, maar met jongens... Die van vorig jaar vond ik leuker tot nu toe.
pi_106759890
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:34 schreef Klipnap het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een anime die ik ooit heb gezien. Het gaat over een jongen die aan het begin van de zomervakantie op wonderbaarlijke wijze door de tijd reist naar de eerste schooldag daarna(met hulp van een mysterieus meisje met een zandloper ofzo) en er achter komt dat hij in de zomer met een meisje uit zijn klas ging en dat ze overreden was door een trein. Nu moet hij die zomer nog meemaken om dat ongeluk ongedaan te maken.

Weet iemand hoe deze heet? Hij was best kort, maar rond de twee of vijf episodes ofzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hourglass_of_Summer
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:51:59 #85
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106759948
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:28 schreef Klipnap het volgende:

[..]

He vertel :P
Dit:

Helaas is dit maar één van de vele voorbeelden van terribad Engrish :'(
ANIMEES.
- Scamp
pi_106760146
quote:
Klinkt wel als een mooie anime, misschien eens kijken dan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:51 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Dit:

[ afbeelding ]
Helaas is dit maar één van de vele voorbeelden van terribad Engrish :'(
De encode is ook niet al te best ;(
pi_106760293
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
Schooluniformen in het algemeen :P
pi_106761914
Oeh, ik heb zo zin in de Steins;Gate OVA en film.

Misschien kunnen we die weer met z'n allen kijken, dat we weer van die leuke speculaties en discussies krijgen :9

Een herinnering voor de mensen die Steins;Gate dus nog niet hebben afgekeken. :+
pi_106762636
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:00 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Danku _O_
t'is omdat je zo'n uitgebreide beschrijving hebt gegeven

mijn keywords op google waren: anime boy summer vacation houreglass
pi_106765415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Eens!
Zeer goede anime *O*
Wel jammer dat het zo kort duurt elke week. Had een uur mogen duren deze episode.
Ondanks het saaie kaartspel weten ze er toch een toffe anime van te maken inderdaad. :)
pi_106774891
Net dus Natsuiro no Sunadokei/Hourglass of Summer gekeken.

Best aardig, alleen een heel erg cliché romantisch verhaal. Desalniettemin wist ik me wel te vermaken die 2 episodes :P
pi_106777258
Zo, Guilty Crown 12 gezien.
Nadat ik vorige keer 5 minuten voor het einde dacht dat dat de laatste aflevering was en het dat toch niet bleek te zijn, kan ik me nu écht niet voorstellen wat er verder nog gebeurt :')
Iemand een idee? Die Grave Keeper is 't enige dat ik me nog voor kan stellen, maar hoe of wat?
pi_106779333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef robin007bond het volgende:
Net dus Natsuiro no Sunadokei/Hourglass of Summer gekeken.

Best aardig, alleen een heel erg cliché romantisch verhaal. Desalniettemin wist ik me wel te vermaken die 2 episodes :P
klonk meer als een film :P
pi_106779389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef mschol het volgende:

[..]

klonk meer als een film :P
Zo iets was het ook meer :')
pi_106779573
Wil iedereen die Guilty Crown nog steeds kijkt de rechter hand opsteken.

* Repelsteeltju 's rechter hand blijft bij zijn middel.
pi_106779753
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wil iedereen die Guilty Crown nog steeds kijkt de rechter hand opsteken.

* Repelsteeltju 's rechter hand blijft bij zijn middel.
nooit gekeken... was het intressant?
pi_106780668
Strawberry, wat is er gebeurd met je Imouto UI?
pi_106780752
Het is een best geanimeerde ongeïnspireerde oppervlakkige serie die wel potentie had maar 't niet kon waarmaken. In die zin van het woord is het wel interessant, ja.
pi_106781745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het is een best geanimeerde ongeïnspireerde oppervlakkige serie die wel potentie had maar 't niet kon waarmaken. In die zin van het woord is het wel interessant, ja.
Helaas wel waar. Maar ik kan een serie eigenlijk nooit goed droppen als ik er eenmaal zo ver in zit, tenzij het echt totale bullshit is. Ik móét weten wat er verder gebeurt :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')