wij hadden op de studentenvereniging op een gegeven moment ook 4 meiden met jouw naam. ik ken er denk ik 7 in totaal ofzo...quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
97 met mijn naam, en 220 met de 'normale' spelling (met ie, in plaats van y).
Das nog heel veel!
quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
LoL @ baby in OP! Volgens mij zou een baby van Vikkert er wel zo uit kunnen zien
quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 11 januari 2012 20:46 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, idd!
Je zult altijd verschillen zien tussen verschillende meetsites/apps, dus gewoon eentje nemen en daarvan uitgaan en niet meer vergelijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:56 schreef Amsel het volgende:
M'n GPS zegt dat ik 4,3 km gerend heb, maar als ik het uitteken op mapmyrun is het 4,8. Wat moet ik nou geloven?
Is dat gebaseerd op de GI of is er iets met yoghurt waar ik niet van op de hoogte ben?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:29 schreef ZetaOS het volgende:
Yoghurt is een slecht product dat je insuline spiegel laat pieken.
Neem eens Magere kwark.
Sluimerend aanwezig, maar heb een lekker glaasje rode wijn genomen bij 't studeren en zit lekker relaxed te lezen/leren nu!quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik koop dan weer een nieuwe auto binnen 3jaar
Hoe is het met je hoofdpijn Mo? En vrijdag hardlopen is heerlijk want dan wordt het mooi renweer.
Nog een specifieke reden? Volgens mij slaap je altijd wel genoeg per nacht, niet?quote:Ben zo vreselijk moe![]()
volle melk is ook geen volle melk maar magere verrijkt met vet (room?), zo zorgen ze ervoor dat het vetpercentage in ieder pak melk hetzelfde isquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Is dat gebaseerd op de GI of is er iets met yoghurt waar ik niet van op de hoogte ben?
Ik neem liever volle kwark eigenlijk, maar ben er net achter dat het geen kwark is van volle melk, maar magere en verrijkt met room (en dat vind ik dan weer stom).
echt volle melk komt rechtstreeks van de koe, andere melk is afgeroomde melk met een percentage van de room weer teruggestopt. op zich niet heel onnatuurlijk, volle melk zal wel het gemiddelde percentage room van verse melk bevatten of daaromtrent?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:24 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
volle melk is ook geen volle melk maar magere verrijkt met vet (room?), zo zorgen ze ervoor dat het vetpercentage in ieder pak melk hetzelfde is
Volle melk is 3%, halfvolle 1,5% en verse melk afhankelijk van het seizoen rond de 4. Maar in mijn volle kwark blijkt 10% vet te zitten en geen 3,5.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
echt volle melk komt rechtstreeks van de koe, andere melk is afgeroomde melk met een percentage van de room weer teruggestopt. op zich niet heel onnatuurlijk, volle melk zal wel het gemiddelde percentage room van verse melk bevatten of daaromtrent?
ja dat bedoel ik! dat de volle melk uit de supermarkt niet 'echt' volle melk isquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
echt volle melk komt rechtstreeks van de koe, andere melk is afgeroomde melk met een percentage van de room weer teruggestopt. op zich niet heel onnatuurlijk, volle melk zal wel het gemiddelde percentage room van verse melk bevatten of daaromtrent?
dat denk ik ja!quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Volle melk is 3%, halfvolle 1,5% en verse melk afhankelijk van het seizoen rond de 4. Maar in mijn volle kwark blijkt 10% vet te zitten en geen 3,5.
Hm.. misschien wel omdat er minder water in kwark zit.
Stop.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:39 schreef creepycookie het volgende:
Lol. En Alien! 2 x zelfs. Wtf?
Oh wacht, Alieeen natuurlijk![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:41 schreef loveli het volgende:
Melk van de boer, dag laten staan en slagroom eraf scheppen/vinger erdoor halen
Ja sorry, ik moest mijn ongeloof even delenquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stop.
Stop hier.
Heus, als je die lijsten doorleest verlies je alle geloof in de toekomst van de mensheid. Ik wist vorig jaar al niet of ik steeds moest lachen of huilen...zo van: dit kunnen ouders niet serieus menen....toch?
En het ergste is nog dat je niet 1, 2 of misschien 3 idiote whahahaha-namen kan vinden, maar dat er zo af en toe maar een normale naam tussen staatquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:42 schreef creepycookie het volgende:
Ja sorry, ik moest mijn ongeloof even delen![]()
Gelukkig zijn die idiote namen dan ook nog vrij zeldzaam en de normale namen nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En het ergste is nog dat je niet 1, 2 of misschien 3 idiote whahahaha-namen kan vinden, maar dat er zo af en toe maar een normale naam tussen staat
Dat verklaart al die namen wel.quote:
Positivoquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gelukkig zijn die idiote namen dan ook nog vrij zeldzaam en de normale namen nietAl stond ik wel te kijken van sommige verzinsels ja
Juvenilio? Echt woaaar.
I LOL'd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die idiote namen dan ook nog vrij zeldzaam en de normale namen nietAl stond ik wel te kijken van sommige verzinsels ja
Juvenilio? Echt woaaar.
Ik ga gewoon voor mega-origineel en noem mijn dochter Guadelupequote:Op woensdag 11 januari 2012 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
PositivoEn ja, klopt, meestal is er maar 1 kind met een bizar gespelde naam. Arm kind, maar godzijdank maar 1
Ook niet neequote:
En terecht, het is namelijk VERSCHRIKKELIJK en HEEL ERG om alleen te zijn. Dat kan echt niet hoor.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:08 schreef Mini. het volgende:
Wat is Facebook toch triest... Ik zet mijn status op "single" en meteen krijg ik reclames voor datingsites.
http://www.facebook.com/groups/165338206838932/quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:21 schreef loveli het volgende:
Is er niet toevallig een facobookpagina voor allenige mensen?
Nu snap ik de opmerking 'Eindelijk een normale naam' van de gemeente-ambtenaar tegen m'n zwager bij aangifte van dochter F e m k e een stuk beterquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En het ergste is nog dat je niet 1, 2 of misschien 3 idiote whahahaha-namen kan vinden, maar dat er zo af en toe maar een normale naam tussen staat
Ooh, is dat het! Wat fijn van Facebook!quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En terecht, het is namelijk VERSCHRIKKELIJK en HEEL ERG om alleen te zijn. Dat kan echt niet hoor.
Überhaupt, dat er nog mensen zijn die een relatie beëindigen voordat ze een andere relatie hebben. ONBEGRIJPELIJK.
En dat weet Facebook en daarom helpen ze je.
Da's een historische naam. D'r pa zat in de scheepvaart/handel en 'verloor' ergens een schip ofzoquote:
Ik heb geen buitengewone interesse voor de geschiedenis in t algemeen en de scheepvaart int bijzonder. Ik dacht dat de Tesselschadestraat in de heester- en kruidenbuurt lagquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef loveli het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tesselschade
Kwak, had van jou verwacht dat je dat zou weten
Het was gewoon een verpakte hoor, die warme die weersta ik al 2 jaar met zeer veel moeite, ik geniet van de geur...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Perruche het volgende:
Oeh sjaapje wafelsik heb er gisteren 1 gehad. Als ik in Belgie ben kan ik de verleiding niet weerstaan! Heerlijk. Ik heb ook 2 pakken chocolade meegenomen van Dolfin. Ik zou moddervet zijn als ik daar zou wonen...
Literatuurquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen buitengewone interesse voor de geschiedenis in t algemeen en de scheepvaart int bijzonder. Ik dacht dat de Tesselschadestraat in de heester- en kruidenbuurt lag
Oh dat is wel jammerquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Het was gewoon een verpakte hoor, die warme die weersta ik al 2 jaar met zeer veel moeite, ik geniet van de geur...
Waarom schiet je zo in de verdediging? Ik zie gewoon een boel foute diëten voorbij komen en wilde jullie daar op wijzen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:12 schreef kwakz0r het volgende:
oh wat fijn dat je dat even komt zeggen! dat hadden we nog niet zelf bedacht!
is t besmettelijk ofzo? in dieet loopt er ook eentje en dit is al de tweede vandaag hier toch?
Goed advies is van harte welkom, post maar een lijstje als voorbeeld.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom schiet je zo in de verdediging? Ik zie gewoon een boel foute diëten voorbij komen en wilde jullie daar op wijzen.
Als jullie het zelf hadden bedacht, waarom blijven jullie die slechte eetpatronen in stand houden dan?
omdat mensen geen schapen zijn die allemaal in t gelid springen als één iemand tegen ze zegt hoe t eigenlijk zou moeten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom schiet je zo in de verdediging? Ik zie gewoon een boel foute diëten voorbij komen en wilde jullie daar op wijzen.
Als jullie het zelf hadden bedacht, waarom blijven jullie die slechte eetpatronen in stand houden dan?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:07 schreef Levolution het volgende:
Ik heb deze reeks eens bekeken en ik kan maar één conclusie trekken: dames, jullie eten niet alleen te weinig, maar ook veel te veel suiker.
Ik kan geen lijstje als voorbeeld posten, omdat (cliché-alert) elk lichaam anders is. Wil je toch een 'algemeen' voorbeeld van een voedingsschema, dan is dit makkelijk te googlen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Goed advies is van harte welkom, post maar een lijstje als voorbeeld.
ja, dit weten we. zie de OP. nee, het lukt niet bij iedereen en altijd. net als dat jij best een handleiding kunt lezen voor een naaimachine maar dan nog steeds geen jurkje met overslag en zakken en ritssluiting kunt naaien...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik kan geen lijstje als voorbeeld posten, omdat (cliché-alert), elk lichaam anders is. Wil je toch een 'algemeen' voorbeeld van een voedingsschema, dan is dit makkelijk te Googlen.
De algemene tips die ik kan geven zijn kortweg: eet meer calorieën, zoveel als je lichaam nodig heeft en dan net iets minder om af te kunnen vallen als dit je doel is (beter is om dit negatieve verschil met sporten te maken). Verder moet de verhouding tussen vet/koolhydraten/eiwitten beter. Ik zie vooral veel simpele koolhydraten (suikers), ik zie veel verzadigde vetten (kazen, varkensvlees etc.) terwijl ik weinig onverzadigde vetten (noten, vis, olijfolie) zie. Ik zie ook heel weinig eiwitten.
Dus te weinig calorieën (het slechte hiervan staat al netjes in de OP) en de verkeerde voedingsstoffen zijn de twee dingen die me echt opvallen. Ik zie koekjes, chocola etc. Weg ermee.
Ik weet dat de meeste van jullie dit wel zullen weten. Maar het uit zich gewoon niet in de schema's die in deze reeks voorbij komen. Probeer een betere balans te vinden tussen typen voedingsstoffen (en dat is moeilijk, ik heb ook nog geen perfect voedingsschema, daar ben je elke dag weer mee bezig).
Natuurlijk is het optimaliseren van een dieet moeilijk, maar je kan het ook overdreven slecht doen. Bijvoorbeeld dit:quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, dit weten we. zie de OP. nee, het lukt niet bij iedereen en altijd. net als dat jij best een handleiding kunt lezen voor een naaimachine maar dan nog steeds geen jurkje met overslag en zakken en ritssluiting kunt naaien...
Serieus? Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te beseffen dat dit te weinig calorieën zijn, maar wat doen die chocoladevla en cola daar in hemelsnaam?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hai!
Daglijstje
O: 3 knackebrod met pindakaas
T: automatencappuccino
L: tomatensoep, salade, 2 knackebrod met kaas, karnemelk, appel
T: appel, koffie met melk, 2 knackebrod Pindakaas
D: nasi, schaaltje choladevla, cola
je gaat er niet dood van dus roekeloos valt wel mee. ik vind dat er ook nog wel wat te leven over moet blijven. mensen eten niet allemaal als een perfecte machine, maar soms ook omdat ze iets lekker vinden. hoe dan te eten en de schade te beperken is waar velen hier ook mee bezig zijn, niet zozeer met afvallen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk is het optimaliseren van een dieet moeilijk, maar je kan het ook overdreven slecht doen. Bijvoorbeeld dit:
[..]
Serieus? Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te beseffen dat dit te weinig calorieën zijn, maar wat doen die chocoladevla en cola daar in hemelsnaam?
Dit heeft niks te maken met 'proberen maar het lukt niet'. Dit is gewoon roekeloos.
Je hebt wel gelijk hoor, maar we zijn niet met een strikt dieet bezig en in het dagelijks leven eet je nou eenmaal wel eens chocoladevla, het is niet dat je in dit topic post en dan vervolgens nooit meer vla mag eten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk is het optimaliseren van een dieet moeilijk, maar je kan het ook overdreven slecht doen. Bijvoorbeeld dit:
[..]
Serieus? Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te beseffen dat dit te weinig calorieën zijn, maar wat doen die chocoladevla en cola daar in hemelsnaam?
Dit heeft niks te maken met 'proberen maar het lukt niet'. Dit is gewoon roekeloos.
Dat stond het alquote:
ben dol op broccoli... Chocoladevla, cola, eierkoeken vinnik vies. En ontbijtkoek eet ik als ik er zin in heb, met een plakje 48+ kaasquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:30 schreef kwakz0r het volgende:
DISCLAIMER: door te posten in slank verklaar je voortaan altijd broccoli te eten, en nooit meer chocoladevla of cola. en ontbijtkoek en eierkoeken. op straffe van...eh...
Laat staan ontbijtkoekquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:30 schreef kwakz0r het volgende:
DISCLAIMER: door te posten in slank verklaar je voortaan altijd broccoli te eten, en nooit meer chocoladevla of cola. en ontbijtkoek en eierkoeken. op straffe van...eh...
In feite ga je er wel dood aan. Maar dat is vergezocht. Je zegt dat er iets te leven over moet blijven, maar dat is mijn punt juist. Te weinig eten is juist niet prettig. Hoe kun je nou de dag doorkomen met zo weinig calorieën? Het is toch juist leuker om veel meer te eten?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je gaat er niet dood van dus roekeloos valt wel mee. ik vind dat er ook nog wel wat te leven over moet blijven. mensen eten niet allemaal als een perfecte machine, maar soms ook omdat ze iets lekker vinden. hoe dan te eten en de schade te beperken is waar velen hier ook mee bezig zijn, niet zozeer met afvallen.
en dat t te weinig is daar wordt net iets van gezegd, maar dan op een beetje een andere toon.
Maar zoals ik al zei, als je ook van je eten wil kunnen genieten (daarom eet je af en toe een vla, toch?) dan moet je vooral meer eten. Zo weinig eten is juist geen pretje. Gezond eten is juist lekker. Ik probeer wél een strikt dieet te volgen (let op: probeer), dit betekent niet dat dit een hel is. Het is juist heerlijk: ik eet geweldige, smaakvolle gerechten en veel meer dan hier gegeten wordt. Hoe kan dat nou een straf zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:29 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor, maar we zijn niet met een strikt dieet bezig en in het dagelijks leven eet je nou eenmaal wel eens chocoladevla, het is niet dat je in dit topic post en dan vervolgens nooit meer vla mag eten.
Dat weten de meeste van ons wel, zoals Kwak al zei, dat staat ook in de OP. En heel vaak is het commentaar wat op lijstjes wordt gegeven dan ook: "wat is het weinig". Het is alleen dat het in de praktijk gewoon niet altijd zo gaat!quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
In feite ga je er wel dood aan. Maar dat is vergezocht. Je zegt dat er iets te leven over moet blijven, maar dat is mijn punt juist. Te weinig eten is juist niet prettig. Hoe kun je nou de dag doorkomen met zo weinig calorieën? Het is toch juist leuker om veel meer te eten?
Ik zeg het overigens ook niet op een slechte toon. Nergens val ik iemand aan. Het moet alleen gezegd worden.
[..]
Maar zoals ik al zei, als je ook van je eten wil kunnen genieten (daarom eet je af en toe een vla, toch?) dan moet je vooral meer eten. Zo weinig eten is juist geen pretje. Gezond eten is juist lekker. Ik probeer wél een strikt dieet te volgen (let op: probeer), dit betekent niet dat dit een hel is. Het is juist heerlijk: ik eet geweldige, smaakvolle gerechten en veel meer dan hier gegeten wordt. Hoe kan dat nou een straf zijn?
Te weinig ja. Om dan op een ludieke wijze te 'disclaimen' dat je alleen nog broccoli mag eten, staat haaks op wat ik heb gezegd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:34 schreef kwakz0r het volgende:
joehoe, de eerste reactie was dat het weinig was, en ik zou zomaar voorspellen dat dat vaak de reactie is die mensen rkijgen van ons op lijstjes hier. dat niet iedereen meer gaat eten kunnen wij ook niks aan doen
OMDAT WE DAT AL WETEN ALLEEN NIET IEDEREEN DOET HET.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Te weinig ja. Om dan op een ludieke wijze te 'disclaimen' dat je alleen nog broccoli mag eten, staat haaks op wat ik heb gezegd.
Je kan meer eten, terwijl je ook lekkerder eet. Dat is een verdomd ideaal advies, me dunkt, dus waarom mag ik dat hier niet komen geven?
Ik gaf zelf ook al toe dat mijn dieet ook verre van perfect is. Dat is simpelweg onmogelijk vanwege meerdere factoren: tijd, geld, zin etc.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:37 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Dat weten de meeste van ons wel, zoals Kwak al zei, dat staat ook in de OP. En heel vaak is het commentaar wat op lijstjes wordt gegeven dan ook: "wat is het weinig". Het is alleen dat het in de praktijk gewoon niet altijd zo gaat!
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
OMDAT WE DAT AL WETEN ALLEEN NIET IEDEREEN DOET HET.
sorry for screaming, maar ik zeg al tien keer hetzelfde.
dude, die schema's zijn geen "richtlijstjes" maar "dagverslagjes". Wat heb je gegeten, en dan rkijg je tips, over wat er volgende keer anders moet. Of soms als planning, om nog dingen aan te passen, of als stok achter de deur om je er aan te houden en nou echt wél te ontbijten ook al heb je geen zin....quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik gaf zelf ook al toe dat mijn dieet ook verre van perfect is. Dat is simpelweg onmogelijk vanwege meerdere factoren: tijd, geld, zin etc.
Maar om nou zonder aarzeling de suikers naar binnen te werken en dit ook nog eens in een schema te zetten alsof het een goed dieet zou zijn, dat staat los van 'dat het moeilijk is'. Dan doe je gewoon je best niet.
Ik krijg normale reacties, users die bereid zijn op mijn punten te reageren etc. Maar tot nu toe ben jij de enige die gelijk al op de teentjes getrapt was en in de verdediging schoot en nu ga je ook nog in caps lock typen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
OMDAT WE DAT AL WETEN ALLEEN NIET IEDEREEN DOET HET.
sorry for screaming, maar ik zeg al tien keer hetzelfde.
de lijstjes van Vizor, Uniekhoorn, Sigme al eens bekeken? En vele andere doen pogingen tot soortgelijke dingen.
dan moet je nog even een topic terug. (bovendien is niet iedereen hier in de ban van de low-carb)quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik krijg normale reacties, users die bereid zijn op mijn punten te reageren etc. Maar tot nu toe ben jij de enige die gelijk al op de teentjes getrapt was en in de verdediging schoot en nu ga je ook nog in caps lock typen.
Ik heb echt niet de hele reeks doorgelezen, ik keek er wat doorheen en het overgrote deel was niet goed. Dus dacht ik daar - als liefhebber van goed voedsel - wat over te zeggen. Leuk voor je dat jij het allemaal wel zo goed weet, maar het grote deel blijkbaar niet en ik zie maar weinig mensen hen op de suikers wijzen.
Als je in topics loopt te posten waar het over goed voedsel gaat, moet je toch bereid zijn om te kunnen discussiëren over goed voedsel? Als je deze reeks slechts als slowchat wil gebruiken, dan ben jij juist verkeerd bezig en niet de mensen die een handje proberen te helpen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan moet je nog even een topic terug.
en misschien reageer ik wat geagiteerd omdat ik al een half uur in discussie ben met een eigenwijze drol die ongeveer dit doet in een ander topic, en vanavond iemand anders ook al hetzelfde kwam vertellen in dit topic.
m'n aardig spier heeft een beetje spierpijn, en m'n irritatiespier was klaar voor de start.
Iemand vroeg me om een lijstje, dus ben ik begonnen met uitleggen om daarop te reageren. Mag dat niet?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je kunt bijvoorbeeld, als je t allemaal zo goed bedoelt en niet als aanval, ook gewoon geloven wat users tegen je zeggen, dat de info die komt brengen al bekend is hier....
ik ben het niet met je oneens over goed voedsel. ik ben het met je oneens dat we hier allemaal niet weten hoe het moet. we dóen het niet allemaal, maar dat verschil zie je, ondanks dat ik er van ging schreeuwen, nog steeds niet blijkbaar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je in topics loopt te posten waar het over goed voedsel gaat, moet je toch bereid zijn om te kunnen discussiëren over goed voedsel? Als je deze reeks slechts als slowchat wil gebruiken, dan ben jij juist verkeerd bezig en niet de mensen die een handje proberen te helpen.
En ja, ik heb het vorige topic bekeken. Daar zag ik juist een boel suikers en verkeerde vetten.
Ja maar snap je ook dat wat jij zegt bij ons allemaal bekend is maar dat de dagverslagjes er gewoon vaak anders uitrollen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je in topics loopt te posten waar het over goed voedsel gaat, moet je toch bereid zijn om te kunnen discussiëren over goed voedsel? Als je deze reeks slechts als slowchat wil gebruiken, dan ben jij juist verkeerd bezig en niet de mensen die een handje proberen te helpen.
En ja, ik heb het vorige topic bekeken. Daar zag ik juist een boel suikers en verkeerde vetten.
nou ja, er werd gevraagd om een voorbeeld van wat jij gezond vindt, maar je gaat door met te zeggen dat we het allemaal niet goed doen, zonder die voorbeelden te geven, dus in die zin... nee...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Iemand vroeg me om een lijstje, dus ben ik begonnen met uitleggen om daarop te reageren. Mag dat niet?
Dit is hoe jij het ervaart, omdat jij blijkbaar snel geagiteerd bent. Ik zie het verschil wel, ik zie ook een aantal mensen goed advies geven. Eentje hierboven zei al 'te veel suikers'. Ik reageerde gewoon op de lijstjes die ik voorbij zag komen. Jij zegt dat jullie dat ook doen, waarom mag ik dat dan niet?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben het niet met je oneens over goed voedsel. ik ben het met je oneens dat we hier allemaal niet weten hoe het moet. we dóen het niet allemaal, maar dat verschil zie je, ondanks dat ik er van ging schreeuwen, nog steeds niet blijkbaar.
Ook goed, maar wel eentje met een thema.quote:overigens staat in de OP dat deze reeks een slowchat reeks is, waar er meer dan 2 topics per dag doorgaan soms...
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, er werd gevraagd om een voorbeeld van wat jij gezond vindt, maar je gaat door met te zeggen dat we het allemaal niet goed doen, zonder die voorbeelden te geven, dus in die zin... nee...
Ik snap het wel. Maar jullie zeggen zelf dat jullie erop reageren als er iets niet goed is. Nu deed ik dat, want ik zag hoe slecht die lijstjes waren. Moet ik ergens eerst een ontgroening ondergaan voordat ik mag posten in dit topic ofzo? Of is het advies geven alleen aan de actieve users toebedeeld?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:48 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Ja maar snap je ook dat wat jij zegt bij ons allemaal bekend is maar dat de dagverslagjes er gewoon vaak anders uitrollen?
Niet om vervelend te doen trouwens, maar ik krijg een zowat een epilepsie aanval van je UI
c'est le ton qui fait la musique...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is hoe jij het ervaart, omdat jij blijkbaar snel geagiteerd bent. Ik zie het verschil wel, ik zie ook een aantal mensen goed advies geven. Eentje hierboven zei al 'te veel suikers'. Ik reageerde gewoon op de lijstjes die ik voorbij zag komen. Jij zegt dat jullie dat ook doen, waarom mag ik dat dan niet?
[..]
Ja, naakt dansen rond een kampvuur met een selderij in je poepert!quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Moet ik ergens eerst een ontgroening ondergaan voordat ik mag posten in dit topic ofzo?
ben ik ook, maar ik vind dat wel terecht in dit geval, aangezien je onterecht mensen beschuldigt van dingen niet weten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit noemt men dus 'op de teentjes getrapt zijn'.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:31 schreef Sjeen het volgende:
ben dol op broccoli... Chocoladevla, cola, eierkoeken vinnik vies.
quote:En ontbijtkoek eet ik als ik er zin in heb, met een plakje 48+ kaas
Je bedoelt het goed, maar komt niet zo goed over. En wat je zelf ook zegt, jij hebt ook geen perfecte lijstjes, dan is het riskant om naar anderen te wijzen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik gaf zelf ook al toe dat mijn dieet ook verre van perfect is. Dat is simpelweg onmogelijk vanwege meerdere factoren: tijd, geld, zin etc.
Maar om nou zonder aarzeling de suikers naar binnen te werken en dit ook nog eens in een schema te zetten alsof het een goed dieet zou zijn, dat staat los van 'dat het moeilijk is'. Dan doe je gewoon je best niet.
Nou vooruit, welkom Levo!quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Maar jullie zeggen zelf dat jullie erop reageren als er iets niet goed is. Nu deed ik dat, want ik zag hoe slecht die lijstjes waren. Moet ik ergens eerst een ontgroening ondergaan voordat ik mag posten in dit topic ofzo? Of is het advies geven alleen aan de actieve users toebedeeld?
Mijn excuses voor mijn UI.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
c'est le ton qui fait la musique...
en geef nou eens voorbeelden van gezonde menu's dan (niet perfect, maar gewoon iets wat jij gezond zou noemen en voldoende zou vinden voor een average dag van een vrouw van 1.60, met ernstig overgewicht en een laag activiteitsniveau), ben serieus benieuwd?
Om wat specifieker te zijn zodat ik je vraag beantwoord: bijvoorbeeld vis, kip of rund in plaats van varkensvlees, gehakt of cordon bleu. Fruit de enige bron van suikers, dus geen chocolade, koekjes, toetjes etc. Als er fruit gegeten wordt, varieer dan: eet verschillende soorten bessen etc. Elke dag een appel of mandarijn is onnodig, omdat je dan voor niets suikers binnenkrijgt terwijl je alleen maar dezelfde vitaminen e.d. binnenkrijgt. Eet geen kant en klare maaltijden of sauzen: geen creme fraiche, geen gebonden soepen met room en geen kazen o.i.d. Eet ook liever rijst in plaats van pasta, maar dat hoeft natuurlijk niet elke dag. Kook je kip niet, maar bak het liever in olijfolie. Het is raar om olie te vermijden terwijl je wel room en alles eet. Eet ook meer noten (ik zag al walnoten voorbij komen, goede zaak).quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
De algemene tips die ik kan geven zijn kortweg: eet meer calorieën, zoveel als je lichaam nodig heeft en dan net iets minder om af te kunnen vallen als dit je doel is (beter is om dit negatieve verschil met sporten te maken). Verder moet de verhouding tussen vet/koolhydraten/eiwitten beter. Ik zie vooral veel simpele koolhydraten (suikers), ik zie veel verzadigde vetten (kazen, varkensvlees etc.) terwijl ik weinig onverzadigde vetten (noten, vis, olijfolie) zie. Ik zie ook heel weinig eiwitten.
Dus te weinig calorieën (het slechte hiervan staat al netjes in de OP) en de verkeerde voedingsstoffen zijn de twee dingen die me echt opvallen. Ik zie koekjes, chocola etc. Weg ermee.
Het is inderdaad makkelijker om direct op lijstjes te reageren. In mijn vorige post heb ik dit proberen te doen door te reageren op voedselproducten die ik reeds in lijstjes voorbij heb zien komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef anna82 het volgende:
[..]
Nou vooruit, welkom Levo!. Ik ben ook benieuwd naar je tips, dus leef je morgen uit op de lijstjes.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Je bedoelt het goed, maar komt niet zo goed over. En wat je zelf ook zegt, jij hebt ook geen perfecte lijstjes, dan is het riskant om naar anderen te wijzen.
Ik zie 2 opties:
1. Je vertelt ons belerend hoe het moet en we worden je binnen no time zat.
2. Je zegt dat je van broccoli houdt, post om de andere dag een goed lijstje, vertelt het wanneer je verliefd bent/een nieuw jurkje hebt gekocht/geport hebt/all of the aforementioned en we gaan van je houden.
*bijlezen gaat*
Ik heb geen perfecte lijstjes nee, en het is ook te utopisch om te hopen dat iemand daar mee aan komt zetten. Je moet geen lijstjes volgen, je moet weten wat goed voor je is en wat niet. Ik loop niet door de supermarkt met een boodschappenlijstje in mijn hand. Ik kijk gewoon naar de producten en weet wat er in zit en neem waar ik zin in heb maar wat niet slecht voor me is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Je bedoelt het goed, maar komt niet zo goed over. En wat je zelf ook zegt, jij hebt ook geen perfecte lijstjes, dan is het riskant om naar anderen te wijzen.
Ik zie 2 opties:
1. Je vertelt ons belerend hoe het moet en we worden je binnen no time zat.
2. Je zegt dat je van broccoli houdt, post om de andere dag een goed lijstje, vertelt het wanneer je verliefd bent/een nieuw jurkje hebt gekocht/geport hebt/all of the aforementioned en we gaan van je houden.
*bijlezen gaat*
Prima, dan heb ik hier niets meer bij te dragen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:14 schreef loveli het volgende:
Liefje, wanneer iemand een 1000kcal lijstje met een shitload aan shitty carbs post, krijgt 'ie juist slaag. Lurk 3 dagen mee en ordeel dan of het een slippertje is. En neem een nieuwe UI
Toch niet met 10 gram verzadigde vetten?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn lijst voor morgen, ovb ivm koffieplannen die de boel wat kunnen wijzigen:
O: grote kom Griekse yoghurt met banaan
Beter hardgekookt, doordat de eiwitten dan denatureren worden ze aanzienlijk beter opgenomen.quote:T: zachtgekookt eitje
Echte boter, no go.quote:L: vers gebakken volkorenbrood, 3 á 4 plakjes (cakeformaat) met échte boter
Je solliciteert voor hart- en vaatziekten?quote:T: dikke reep kaas, mok melk
Goed zo.quote:S: krachttraining en spinningles
Prima avondeten.quote:D: 3 zelfgemaakte volkorenwraps gevuld met gegrilde paprika's (zo'n 3 per persoon), rode ui en gegrilde kip met wat sla en yoghurt
Echte boter/verzadigde vetten zijn helemaal zo slecht nog niet hoor. Roomboter zitten sowieso ook vit. A & D in, niks mis mee (als je er een klein beetje van neemt).quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Toch niet met 10 gram verzadigde vetten?
[..]
Beter hardgekookt, doordat de eiwitten dan denatureren worden ze aanzienlijk beter opgenomen.
[..]
Echte boter, no go.
[..]
Je solliciteert voor hart- en vaatziekten?
[..]
Goed zo.
[..]
Prima avondeten.
Ik weet niet of je trollde of niet, maar ik moest op een lijstje reageren, dus bij dezen.
Zuivel is over het algemeen niet goed voor je.
Je hebt gelijk. Ikzelf geef eigenlijk alleen maar kritiek op lijstjes aan mensen die expliciet om feedback vragen. De rest blijft meestal toch wel weinig, suikerrijk, matig tot slecht eten ondanks eerdere feedback. Soms kan dat een fase zijn vanwege persoonlijke omstandigheden, zoals een relatiebreuk o.i.d., soms is het structureel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:43 schreef Levolution het volgende:
Ik heb echt niet de hele reeks doorgelezen, ik keek er wat doorheen en het overgrote deel was niet goed. Dus dacht ik daar - als liefhebber van goed voedsel - wat over te zeggen. Leuk voor je dat jij het allemaal wel zo goed weet, maar het grote deel blijkbaar niet en ik zie maar weinig mensen hen op de suikers wijzen.
Volle yoghurt betekent dus verzadigde vetten. Verder te weinig calorieën voor een ontbijt dit.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:22 schreef creepycookie het volgende:
Ga zo naar bed, vandaag:
O: kom volle yoghurt met mandarijn
Je hebt vandaag al een mandarijn gehad, waarom nog één? Neem bramen o.i.d.quote:T: mandarijn
Ik ben een fan van pindakaas: goede vetten, eiwitten.quote:L: twee sneetjes roggebrood met pindakaas
Ik haat appels, maar vooruit, vitamientjes.quote:T: appel
Geen fan, maar vooruit.quote:T: cappuccino
Prima. Hoewel twee opmerkingen: rijst is beter dan aardappelen. Gehakt kun je beter vervangen door meer vetarm vlees, zoals biefstuk.quote:D: zuurkool stamppot met 2 gehaktballen
Kokosvet? Niet doen! Groentespread? Niet doen!quote:T: 2 sneetjes roggebrood met kokosvet (het klinkt steeds zo vieeees) en groentespread
vet, jeweetzquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:28 schreef loveli het volgende:
Wat the bleep is er mis met kokosvet?
Verzadigde vetten zijn op zich niks mis mee, mits in mate.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef Levolution het volgende:
Ook voor jou dan:
[..]
Volle yoghurt betekent dus verzadigde vetten. Verder te weinig calorieën voor een ontbijt dit.
Oke:quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef Levolution het volgende:
Ook voor jou dan:
[..]
Volle yoghurt betekent dus verzadigde vetten. Verder te weinig calorieën voor een ontbijt dit.
[..]
Je hebt vandaag al een mandarijn gehad, waarom nog één? Neem bramen o.i.d.
[..]
Ik ben een fan van pindakaas: goede vetten, eiwitten.Wel uitkijken voor de transvetten en toegevoegde suikers: de pindakaas van de Aldi heeft de minste suikers.
[..]
Ik haat appels, maar vooruit, vitamientjes.
[..]
Geen fan, maar vooruit.
[..]
Prima. Hoewel twee opmerkingen: rijst is beter dan aardappelen. Gehakt kun je beter vervangen door meer vetarm vlees, zoals biefstuk.
[..]
Kokosvet? Niet doen! Groentespread? Niet doen!
Wat dacht je van roggebrood met wat schijfjes tomaat?
Ja, mijn vagina ook, en nu?quote:
Celebrate and rejoice?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, mijn vagina ook, en nu?
Want het enige alternatief voor echte boter is margarine? Verzadigde vetten kun je best binnen krijgen ja, maar niet als je er haast geen onverzadigde vetten bij eet, zoals in haar lijstje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:25 schreef loveli het volgende:
Zachte dooier is beter, ivm gezonde vetten/vitamines. Echte boter is beter dan margarine. Als je wilt ga ik er morgen wel uitgebreider op in, want bedtijd/koppijn.
Opera: view -> images -> no images = geen epilepsie. Love Opera.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Verzadigde vetten zijn op zich niks mis mee, mits in mate.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Want het enige alternatief voor echte boter is margarine? Verzadigde vetten kun je best binnen krijgen ja, maar niet als je er haast geen onverzadigde vetten bij eet, zoals in haar lijstje.
Vet is lekker, mits op de juiste plekken.quote:
Verklaar je nader, waarom mag je ze alleen eten met onverzadigde vetten erbij? Omdat het anders geen gebalanceerd dieet is? Want in dát geval ben ik het met je eens, maar dan kan ik net zo goed zeggen 'je mag verzadigde vetten binnen krijgen, maar alleen als je er ook genoeg koolhydraten en eiwitten bij eet'. Je lichaam heeft een gebalanceerd dieet nodig omdat je al die voedingsstoffen nodig hebt om goed te functioneren.quote:
Maar je slaat wel een beetje door. Zo neurotisch wil ik ook weer niet met mijn eten om gaan. Eten is ook gewoon genieten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef Levolution het volgende:
Ook voor jou dan:
[..]
[..]
Je hebt vandaag al een mandarijn gehad, waarom nog één? Neem bramen o.i.d.
[..]
Ik ben een fan van pindakaas: goede vetten, eiwitten.Wel uitkijken voor de transvetten en toegevoegde suikers: de pindakaas van de Aldi heeft de minste suikers.
[..]
Ik haat appels, maar vooruit, vitamientjes.
[..]
Geen fan, maar vooruit.
[..]
Prima. Hoewel twee opmerkingen: rijst is beter dan aardappelen. Gehakt kun je beter vervangen door meer vetarm vlees, zoals biefstuk.
[..]
Kokosvet? Niet doen! Groentespread? Niet doen!
Wat dacht je van roggebrood met wat schijfjes tomaat?
Dattum.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar je slaat wel een beetje door. Zo neurotisch wil ik ook weer niet met mijn eten om gaan. Eten is ook gewoon genieten.
Ik heb biologische pindakaas gezien waar aanzienlijk meer suiker in zat dan die van de Aldi.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:29 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Oke:
Kokosvet:
http://www.google.nl/sear(...)_RoOT8y1LYKVOunaxKcH
Pindakaas/groentespread is biologisch, niks mis mee verder.
Nog een mandarijn is ook helemaal niks mis mee. En van volle yoghurt zit ik de hele ochtend vol.
Dit gaat niet alleen om dik worden, dit gaat om gezondheid.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Verklaar je nader, waarom mag je ze alleen eten met onverzadigde vetten erbij? Omdat het anders geen gebalanceerd dieet is? Want in dát geval ben ik het met je eens, maar dan kan ik net zo goed zeggen 'je mag verzadigde vetten binnen krijgen, maar alleen als je er ook genoeg koolhydraten en eiwitten bij eet'. Je lichaam heeft een gebalanceerd dieet nodig omdat je al die voedingsstoffen nodig hebt om goed te functioneren.
Dat verzadigde vetten ongezond worden/extra dikmakend zijn zonder een dosis onverzadigde vetten oid (als ik je goed begrijp is dat wat je wilt zeggen), is pure onzin.
Vind ik wel, het is niet minder vet, maar je eet wel zonder allemaal rare toevoegingen. In mijn pindakaas zit trouwens verder ook geen transvet, maar eerlijk gezegd kijk ik daar nu pas naar, het kan me verder niet veel boeien.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb biologische pindakaas gezien waar aanzienlijk meer suiker in zat dan die van de Aldi.
Aldi pindakaas bevat 3% suiker. Kijk eens op jouw pot pindakaas. Ik vermoed 10%. Als het minder dan 3% is, zit je goed.
Transvetten (gehard vet) zitten er vaak nog steeds in, ook als het biologisch is. Ik heb het niet zo met 'biologische' producten, het is vaak niet beter.
Dat is dus niet per se waar. Ik weet niet wat er in jouw pot biologische pindakaas zit, maar dit is wat er in Aldi pindakaas zit:quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:38 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Vind ik wel, het is niet minder vet, maar je eet wel zonder allemaal rare toevoegingen.
Ik moest reageren op wat lijstjes om harde voorbeelden te kunnen geven. Was jullie eigen voorstel (hierboven ergens van iemand).quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:41 schreef motorbloempje het volgende:
Dude
![]()
Alsof iedereen hier elke dag precies hetzelfde eet in precies dezelfde hoeveelheden en verhoudingen.
Zelf wissel ik bijvoorbeeld m'n ontbijt af tussen Griekse volle (ja, want dat vind ik LEKKER, ik eet geen dingen die ik NIET lekker vind, puur omdat ze 'mager' zouden zijn) yoghurt, roggebrood met pindakaas en soms een geroosterde volkorenboterham met kaas of hummus.
Kaas eet ik niet elke dag, net als brood: soms ontbijt ik met yoghurt en lunch ik met een omelet met groente, want ja, ook lunch wissel ik af.
Diner had vandaag geen carbs: puur gehakt en groenten, maar morgen wel weer door wraps.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Datquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:41 schreef motorbloempje het volgende:
Dude
![]()
Alsof iedereen hier elke dag precies hetzelfde eet in precies dezelfde hoeveelheden en verhoudingen.
Zelf wissel ik bijvoorbeeld m'n ontbijt af tussen Griekse volle (ja, want dat vind ik LEKKER, ik eet geen dingen die ik NIET lekker vind, puur omdat ze 'mager' zouden zijn) yoghurt, roggebrood met pindakaas en soms een geroosterde volkorenboterham met kaas of hummus.
Kaas eet ik niet elke dag, net als brood: soms ontbijt ik met yoghurt en lunch ik met een omelet met groente, want ja, ook lunch wissel ik af.
Diner had vandaag geen carbs: puur gehakt en groenten, maar morgen wel weer door wraps.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je zou mij eens moeten zien eten. Haast royaal vergeleken met die enkele plakjes roggebrood hier.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar je slaat wel een beetje door. Zo neurotisch wil ik ook weer niet met mijn eten om gaan. Eten is ook gewoon genieten.
Dat dus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:14 schreef loveli het volgende:
Liefje, wanneer iemand een 1000kcal lijstje met een shitload aan shitty carbs post, krijgt 'ie juist slaag. Lurk 3 dagen mee en ordeel dan of het een slippertje is. En neem een nieuwe UI
Voor de derde keer: ik gaf harde voorbeelden omdat daar om werd gevraagd.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat dus.
Als hier iemand NIEUW binnen komt, en een lijstje post met wat die persoon GEMIDDELD op een dag eet en daar commentaar op vraagt dan krijgt die persoon dat ook, maar ook dan weten wij en die persoon dat het een momentopname is.
In dit topic posten, dagelijks, met lijstjes, heeft als resultaat dat mensen je ritme kennen, weten waar je gevaren liggen (bastognekoeken, te weinig eten, te weinig van een bepaalde stof binnen krijgen, teveel van bepaalde dingen, etc.) en daar wordt dan op gewezen. Niet iedereen luistert daar naar, helaas, maar de kritieken zijn in ieder geval wel gebaseerd op structurele fouten, en dat is eigenlijk waar dit topic om draait: het herkennen en erkennen van STRUCTURELE fouten, en niet van momentopnames. Zomaar lukraak iemand beschuldigen op basis van één dag uit één week dat er 'slecht' gegeten wordt is nutteloos.
dan begrijpen we elkaar weer. Ik ga mijn lijstje voor morgen posten en zou jouw gezonde, niet neurotische feedback waarderen:quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je zou mij eens moeten zien eten. Haast royaal vergeleken met die enkele plakjes roggebrood hier.
Dus ik snap niet waar het idee vandaan komt dat gezond eten niet gepaard kan gaan met genieten.
En ja, in bovenstaande posts sla ik door, maar puur om voorbeelden te geven, omdat daar om werd gevraagd. Ik beweer echt niet dat je elke dag zo strikt moet eten.
Dat klinkt logischquote:Op donderdag 12 januari 2012 07:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
De lidl pindakaas is vergelijkbaar met die van de lidl, geen reclame hier!
Kijk, dit is een goed lijstje. Amandelen, olijfolie. Ik zie eindelijk onverzadigde vetten. Nu kan die Griekse yoghurt nog weinig kwaad. Het is nog wel weinig qua hoeveelheden lijkt het wel (heb het niet nagerekend) en ik mis wat koolhydraten, misschien een kleine portie rijst bij het avondeten of gooi wat havermout door je yoghurt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
dan begrijpen we elkaar weer. Ik ga mijn lijstje voor morgen posten en zou jouw gezonde, niet neurotische feedback waarderen:
o: smoothie van 1 banaan, 1 sinaasapel en griekse yoghurt
t. Gekookt ei, ongezouten amandelen
l: sla met tonijn, halve rode paprika, sjalotje, halve komkommer, ei en dressing van olijfolie met wat peper en verse oregano
t: 4 plakjes parmaham, amandelen
s. Hardlopen. Ik heb het sinds 2 weken weer opgepakt en hoop morgen 5 km te redden.
Daarnaast hoort daar ook een kwartier wandelen en stretchen bij.
D: biefstuk, courgette van de grill met oregano, tomatensalade met olijfolie en bassilicum
t: nog suggesties?
Edit: ik ben vrouw, 1,68 en weeg 59,4 kilo
Waar haal je die Horizon pindakaas? Dat is echt ideaal. In tegenstelling tot de biologische pindakazen met een boel suiker zoals ik ze heb gezien.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb net even onderzoek gedaan in mijn pindakaas collectie:
- lidl pindakaas: 93% geroosterde pinda's, plantaardige olie, plantaardig vet, zout
- horizon biologische pindakaas (of amandelpasta): geroosterde biologische pinda's, zeezout.
Hiernaa houdt mijn collectie op overigens.![]()
Straks maar eens kijken waar ik pindakaas op ga smeren.
En het werd een kaasuienbol met filet americain... De AH to go verkoopt dus écht niks gezonds dat als ontbijt geschikt is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:53 schreef Amsel het volgende:
Maar m'n dag begint alweer slecht doordat ik gisteravond ben vergeten om ontbijt is huis te halenZo dus maar eens kijken wat de AH to go te bieden heeft...
Bij de lokale biologische winkel waar ik pas naar binnen stapte in de hoop er wat groente te kunnen scoren. De groente zag er heel zielig uit, dus die heb ik maar laten liggen, maar de pindakaas en de amandelpasta heb ik wel meegenomen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar haal je die Horizon pindakaas? Dat is echt ideaal. In tegenstelling tot de biologische pindakazen met een boel suiker zoals ik ze heb gezien.
Bij de AH to go hebben ze - in verpakking - een broodje kipfilet waar helaas wel saus bij zit, maar wel een dun laagje. En ook in verpakking een broodje met ei waarvan de mayo in een apart zakje zit dus die hoef je er niet op te doen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:39 schreef Amsel het volgende:
[..]
En het werd een kaasuienbol met filet americain... De AH to go verkoopt dus écht niks gezonds dat als ontbijt geschikt is.
Dat is erg duur inderdaad, maar ik ga toch maar eens op zoek. Het scheelt toch die transvetten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Bij de lokale biologische winkel waar ik pas naar binnen stapte in de hoop er wat groente te kunnen scoren. De groente zag er heel zielig uit, dus die heb ik maar laten liggen, maar de pindakaas en de amandelpasta heb ik wel meegenomen.
Wel duur trouwens, potje amandelpasta van 350 gram kost 5 euro. Alhoewel, rosbief kost ook 2 euro per ons.
Dit is wel erg weinig.quote:Planning:
Pre O: koffie verkeerd, verse jus
S: 5 km hardlopen
O: Havermout met melk en een appel
L; ik ga denk maar een salade in elkaar gooien.
D: geen idee. Ik heb sperziebonen en spruitjes liggen. 1 van beide gok ik.
S: weer eens meetrainen met voetballen. Ben benieuwd hoe het gaat.![]()
Er komt vast nog wat bij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is erg duur inderdaad, maar ik ga toch maar eens op zoek. Het scheelt toch die transvetten.
[..]
Dit is wel erg weinig.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:58 schreef Sjaapje het volgende:
Goedemorgen!
Lijstje:
O: 200 gram magere kwark met musli, appel
L: grote bak groenten, soep
T: 2-4 volkoren boterhammen met kipfilet, bloedsinasappel
D: restje pasta ovenschotel (de helft, dan heb ik morgen ook nog wat...), 2 stronken witloof, 2 wortels
T: eventueel nog 2 boterhammen of kwark + pompelmoes
Onderhoud, kcal deficientie.. Dit, dames en heren, is nou een postquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef MarMar het volgende:
Oh btw levolution even een note vooraf: rolstoeldieet, dus weinigen nu moet er weer even 2 kg af, dus eventjes ongeveer 100 kcal minder dan mijn normale aanbevolen hoeveelheid.
Ik maak de deeg voor de quiche zelf, dus geen ongezond bladerdeeg
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je lijstjes loveli.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:03 schreef loveli het volgende:
Ik ben op een gegeven moment zooi gaan mijden waar gehard plantaardig vet en/of glucose/fructosestroop in zat. Sindsdien heb ik er ook geen behoefte meer aan (na afkickperiode). Eet veel gezonder dan voor die tijd.
Jij zou eigenlijk wat meer volkorenproducten moeten eten phaidra. En omega's. In de volkorenproducten zitten stofjes die belangrijk zijn voor de hersenontwikkeling van je kind.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:17 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nog alleen een zeer minimale planning, ik kwam erachter dat het fruit dat er nog lag niet meer goed was en de yoghurt in portieverpakking was op.
O: brinta (200 ml. melk, 5,5 lepel brinta)
T: zo even iets van yoghurt / kwark kopen, cappuccino
L: buiten de deur, in ieder geval een glas verse jus
T: halve paprika, 1/3 komkommer
T: zou graag nog iets van nootjes eten, maar dat verkopen ze niet hier in de kantine
D: ?
S: misschien zwemmen, als mijn nekspieren zich goed houden
T: cracker ofzo
Vrouw, 1.53m 48 kg. BMR ligt rond de 1400 kcal, maar hier moet ik wel wat boven zitten, afvallen is niet wenselijk want zwanger (en anders was het ook niet nodig).
^ Datquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je lijstjes loveli.
Ik denk dat je qua variatie in voedingsstoffen wel goed zit. Groente/fruit/carbs/noten/zuivel is er allemaal. Maar het mag wel wat meer denk ik!quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:05 schreef Lago het volgende:
Mogguh.![]()
Lijstje:
O) Smoothie
T) Appel
L) 2x snee brood met kaas, beetje roomkaas en sla
T) Paar cherry tomaatjes
D) Geroerbakte noodles met veggies en vegetarische wokblokjes
T) Handje hazelnoten
Ik eet normaal gesproken iedere werkdag brinta als ontbijt en volkorenbrood bij de lunch. Ik heb een tijdje een afkeer van brood gehad, maar dat is nu gelukkig weer over. Wat een gedoe was datquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jij zou eigenlijk wat meer volkorenproducten moeten eten phaidra. En omega's. In de volkorenproducten zitten stofjes die belangrijk zijn voor de hersenontwikkeling van je kind.
Of veel carbs de avond ervoor. Zo werkt het iig bij mij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kom elke ochtend met moeite uit bed, weet niet of het nou de winter is, of toch minder motivatie.
Dat merk ik idd ook wel ja, iets meer eiwitten, dus automagisch wat minder carbs in mijn dagmenu en ik kom wel ietsjes makkelijker uit bed. Al ben ik nog steeds niet écht wakker voor 11 uurquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Of veel carbs de avond ervoor. Zo werkt het iig bij mij.
Of je moet er meerdere per dag!quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:
All in one is tricky, een pil met alles is of te groot om te slikken, of bevat toch niet genoeg van alles.
Neem mij dan ook even meequote:Op donderdag 12 januari 2012 09:26 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!
Hi Levolution (schrijf je het zo? het is nog vroeg!). Goede adviezen maar ben een beetje aardig voor onze gevoelige vrouwenzieltjes![]()
garpje
![]()
V1Z!!! I Neeeed you!! Ik ga je PM'en!
Het gaat over saaie dingen hoor, niets sappigs!quote:
Het zijn dezequote:Op donderdag 12 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:
All in one is tricky, een pil met alles is of te groot om te slikken, of bevat toch niet genoeg van alles.
Oh als het over gezond voedsel gaat: laat dan maarquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:51 schreef Perruche het volgende:
Oh ik heb spierpijn van de Pump.
Planning:
O: 3 vk bth (2x kaas, 1x grillworst)
T: beker sojamelk met anijs, appel
L: grote salade (gekookt ei, sla, gegrilde groenten, even kijken wat er is) met olijfolie dressing
T: peer
T: beker vifit
D: de pasta met gorgonzola & walnoten van gisteren
S: bodycombat
T: uuuuuh.. kweenie? heb geen tijd om naar de winkel te gaan...
[..]
Het gaat over saaie dingen hoor, niets sappigs!
quote:En genieten is voor iedereen weer anders. Ik kan er echt van genieten wanneer ik 's avonds alleen en met een baldadig gezicht furieus aan mijn pik sta te trekken terwijl ik kijk naar die breedgeschouderde adonis in de badkamerspiegel. Ik kan daar echt van genieten, weet je?
Ik vind dat er nog wel wat sinaasappel kan bij je appeltje, dus ik zou zeggen verse jus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:49 schreef anna82 het volgende:
Zo we zijn wel opgeschud door Epilevo.
Lijstje:
O: 300 gram kwark, 1 banaan, 2-3 eetlepels havermout, 5 rozijntjes (feest als ik die tegenkwam)
T: volkoren boterham pindakaas
L: dubbele boterham (geen idee wat voor soort) met ei, ijsbergsla, komkommer, tomaat
T: appeltje
D: nasi
B: 30 min. wandelen van en naar de auto, op hakken
2 keer trap lopen naar verdieping numero 4, wat best hoog is. Vanaf volgende week verhuizen we naar de eerste verdieping, dat is wel spijtig.
Oh ja, wat is een betere keus om te drinken bij de lunch: verse jus of een melkproduct?
Huhquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:54 schreef Perruche het volgende:
Ik lees net deze quote in Dieetclub. Whut?
[..]
quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:54 schreef Perruche het volgende:
Ik lees net deze quote in Dieetclub. Whut?
[..]
Hij is ook niet van jou!!quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
HuhHeb gister helemaal niets gedronken...
Erger nog; het is onderdeel van een serieuze replyquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:55 schreef MarMar het volgende:
[..]een fokker die alleen gewend is aan KLB en ONZ i presume?
Daarom heb ik er ook serieus op gereageerd...quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Erger nog; het is onderdeel van een serieuze reply
Basislijstje afgelopen tijd:quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:12 schreef Tinkepink het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je lijstjes loveli.
* loopt naar uurtje *quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:00 schreef Ml-etje het volgende:
mogge
Braaf uurtje gezwommen en met gewichtjes in het water gespeeld
je kan vaak nog wel aanvullende verzekeringen afsluiten tot eind janquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Brak lijf meldt. Met een afspraak voor de manueel therapeut en een doorverwijzing voor een podotherapeut op zak.
Ik kan zeker niet meer m'n verzekering nog aanpassen?.
Oh bah, waar heb je last van?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Brak lijf meldt. Met een afspraak voor de manueel therapeut en een doorverwijzing voor een podotherapeut op zak.
Ik kan zeker niet meer m'n verzekering nog aanpassen?.
Onwijze rugpijn, waardoor ik af en toe niet meer op m'n benen kan staan omdat het daar doorheen schiet. Waarschijnlijk veroorzaakt door m'n scheve voeten.quote:
Ja heuii ik ben braaf jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:12 schreef V1z0R het volgende:
[..]
* loopt naar uurtje *
...
Ahwww, braaf uurtje
*aai* *aai*
...
Zo is 'ie goed hoor uurtje
*HAP!*
STOUT UURTJE!
...![]()
Uurtje was stout, niet jijquote:
Men, dat klinkt wel ernstig... hopelijk kun je snel terecht!quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Onwijze rugpijn, waardoor ik af en toe niet meer op m'n benen kan staan omdat het daar doorheen schiet. Waarschijnlijk veroorzaakt door m'n scheve voeten.
Ik maak me meer zorgen over wat dat allemaal gaat kosten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:31 schreef Mini. het volgende:
[..]
Men, dat klinkt wel ernstig... hopelijk kun je snel terecht!
Tja da's inderdaad balen, maar als je er zoveel last van hebt is het dat geld ook wel waard.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over wat dat allemaal gaat kosten.. Heb net de zorgverzekering gebeld, ik kan alleen nog een aanvullende verzekering erbij doen door een medische selectie. Ja, daar ga ik zo wel door komen, lijkt me.
.
Ehm, nou bedankt i guess... Maar idd, ik heb laten uitrekenen door een diëtiste wat mijn onderhoud is gezien mijn nonexistente activiteitenniveau, wel belangrijk om te weten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:04 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Onderhoud, kcal deficientie.. Dit, dames en heren, is nou een post
Tof!quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
On the bright side, ik heb net m'n huur opgezegd! Spannend!.
Jep eerste dagje toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:00 schreef V1z0R het volgende:
Wij trekken als topic de huizenmarkt wel weer op gang!![]()
Wat heeft Maria vandaag dan? Dat werk-shizzle-nizzle?!
Het is de Ugly Duchess en die is eng idd.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jep eerste dagje toch?
HPKW, ik vind hem eng
Die hing altijd in het Engels-lokaal op de MAVOquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is de Ugly Duchess en die is eng idd.
Ik zag het schilderij en moest er heel erg hard om lachen.
http://www.nationalgaller(...)man-the-ugly-duchess
Tof! Ik kende het schilderij niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:22 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Die hing altijd in het Engels-lokaal op de MAVO
Goede tijden waren dat
Is dat te combineren met je tien-jaar-regel?quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tof! Ik kende het schilderij niet.
Maar het schilderij alleen al is een bezoekje aan Londen waard vind ik.
Tussen de laatste 2 keren Londen zat niet eens 10 weken!quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Is dat te combineren met je tien-jaar-regel?
Want Chicago ligt om de hoek, natuurlijk!quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tussen de laatste 2 keren Londen zat niet eens 10 weken!
En tussen 2 keer Chicago zat ook maar een paar jaar.
Gelukkig geldt de 10 jaar regel alleen maar voor verre bestemmingen.
Wat voor auto heb je nou gekozen, of ga je nog kiezen? /aagje!quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:41 schreef anna82 het volgende:
Ik ga in mei een weekje naar Chicago!
Als het allemaal te regelen is/geregeld wordt, that is.
Ik moet nog kiezenquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je nou gekozen, of ga je nog kiezen? /aagje!
Sorry!quote:
Regen = goed voor slidings. Voetbal is de enige sport die leuker wordt van regen. Enige kleine nadeel is dat je soms de kluiten modder achter je oren terugvindt, maar daar heb je toch geen moeite mee sinds de drekrees.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even kijken wat het weer doet vandaag, ik heb niet zoveel in voetballen in de regen.Kan natuurlijk ook gewoon naar de sportschool gaan.
Kunstgras.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Regen = goed voor slidings. Voetbal is de enige sport die leuker wordt van regen. Enige kleine nadeel is dat je soms de kluiten modder achter je oren terugvindt, maar daar heb je toch geen moeite mee sinds de drekrees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bestaat nog steeds hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:09 schreef loveli het volgende:
Vroeger toen ik nog voetbalde bestond er iets als gras
Er zijn heel veel verenigingen met kunstgras. Ik ben er geen fan van.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:09 schreef loveli het volgende:
Vroeger toen ik nog voetbalde bestond er iets als gras
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt geen idee of dit slecht is, of juist goedquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:20 schreef Perruche het volgende:
Hm verhoudingen van mijn planning:
eiwit: 103
kh: 107
vet: 63
Ik kom op ca. 1100 kcal exclusief D en laatste T. Lijkt me best ok?quote:Ook een lijstjesupdate:
O: brinta
T: cappuccino
L: 3 speltcrackers met zonnebloempitten, sesam en lijnzaad, belegd met 4-notenpasta, pakje appel/zwartebessap (330 ml)
T: mandarijn, rauwkost, koekje
D: nasi met zilvervliesrijst, roerbakgroenten, eireepjes en nasivlees
T: ?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:59 schreef Phaidra het volgende:
Jemig Mar, wat bizar...
[..]
Ik kom op ca. 1100 kcal exclusief D en laatste T. Lijkt me best ok?
Jaja, dat wist ik wel, maar wilde weten wat ze extra moet nemen om beide niets tekort te komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:30 schreef loveli het volgende:
Dat garnaaltje krijgt wel wat het nodig heeft. Moeder natuur heeft het zo geregeld, dat de kleine vrijwel niks tekort komt (of je moet het als zwangere heel bont maken).
Of doelde je met garnaal op het formaat van Phaidra?
lol @ liquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:36 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jaja, dat wist ik wel, maar wilde weten wat ze extra moet nemen om beide niets tekort te komen.
Dus nee, ik doelde niet op Phaidra.
Ik ook niet, viz, heb je inzicht?quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:57 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee of dit slecht is, of juist goed
Hier geen meh, wel moeh, maar morgen geen reistijd en dus een beetje uitslapenen een gezellige lunch
Nee, 300 extra lijkt mij gewoon 300 extraquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
lol @ li![]()
Aangeraden wordt om ca. 300 kcal extra te eten op basis van een standaard inname van 2000 kcal. Nu zit ik daar normaal gesproken best wat onder (mijn eigen onderhoud zit momenteel bij activiteitsniveau 1 op 1547), dus ik neem aan dat ik niet opeens 2300 nodig heb.
Nou ja, ik weet niet of 300 kcal gebaseerd is op een inname van 2000 kcal (dat je zeg maar in verhouding zoveel procent extra zou moeten eten) of dat het ongeacht je eigen onderhoud altijd 300 kcal is. Ik red het echter niet altijd, 1800-1900 kcal. Ik heb niet meer trek dan anders. Wel trek in zoet en vet, maar dat is dan weer niet de bedoeling. Kom ik wel aan m'n calorieënquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:04 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, 300 extra lijkt mij gewoon 300 extra
Wat zijn het, Perr? Aantal grammen per macro? If so, verhouding op zich vrij netjes, hoeveelheid te weinig... kom je aan een krappe 1200kcal te zitten namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |