Waarom is dat anders?quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee dat is wat anders maar ik ga ervan uit dat volwassen mensen veel dingen lusten.
Ik heb nergens gezegd dat ik een handvol veilige gerechten eet. Integendeel zeg ik dat ik ook dingen eet die ik minder lekker vind om zo de gerechten weer uit te kunnen breiden of voor meer variatie te zorgen. Ik lust al alles dus dat hoef je niet te hopenquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:09 schreef minilot het volgende:
Sorry Audrey, ik was even uitgegaan van een comfort zone met een flinke reikwijdte. Er komen in CUL doorgaans niet zoveel mensen die op blijkbaar deze manier gepusht moeten worden om eens iets anders te eten dan een handvol veilige gerechten.
Nou ja, succes ermee! Ik hoop van harte dat je heel veel zult gaan lusten en op den duur gewoon je eetpatroon als een flexibele eenheid kunt gaan beschouwen in plaats van het gezondheidsgehalte van het ene ingredient tegen het andere ingredient te gaan lopen afwegen. Dan zul je pas écht op een gezonde manier gaan eten.
Dankjewel maar vind ik zelf van niet. Als ik kies voor gezond eten wil ik weten wát ik eet. Dus ja ik vergelijk de producten met elkaar en probeer hier zoveel mogelijk voedingswaarde uit te halen. Dit betekent niet dat ik nooit een croissant als ontbijt neem op een luie zondag.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind dat je jezelf behoorlijk tegenspreekt Audreyoot.
Ik kan helaas niet verwachten dat dit topic uit CUL verdwijnt dus dan verdwijn ik maar. Voor mij dezelfde wensen als die Minilot je heeft gewenst. Hoop ik van harte.
Ik heb niet het idee dat ik iets niet mag om eerlijk te zijn. Vanavond ga ik met vrienden kaasfondueen, vind ik erg lekker en nee gezond is het niet. Ik probeer gewoon ontopic te blijven en als iemand mij vraagt of een tosti met ham/salami/kaas gezond is reageer ik daarop met een gezondere keuze omdat dit ontopic is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:27 schreef The_Hives het volgende:
Audreyoot ik vind dat je een nogal erg dwangmatige gedachte over eten hebt. Voor nu zal het je best helpen om af te vallen hoor, maar als je voorbij deze periode bent zal je beeld van eten zo verrot zijn dat je of hier in blijft hangen of dat je dan zo gaat vreten (omdat je lange tijd niets mocht) dat je dubbel zo veel kilo's weer aankomt.
Maar succes. Dit lijkt toch een 1-vrouwstopic te worden
Dankjewel Skjor, daarvoor is het topic ook bedoeldquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:46 schreef Skjor het volgende:
Even uit de lurkstand: Ik vind dit juist een heel erg nuttig topic. De lijst in de eerste post heeft mij in ieder geval veel ideeen gegeven voor een andere lunch/ontbijt dan normaal. Ik snap ook helemaal niet waarom Audreyoot zo wordt aangevallen.
eiwitten 17% en van de 59 gram vet is maar 12 gram verzadigd. Dus niet hoofdzakelijk gehard vetquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:59 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat ziet er heerlijk uit, Audreyoot!![]()
Alleen vult het niet erg, vrees ik... dus je zult er dan wel wat anders nog bij moeten nemen. Maar dat is op zich geen probleem.
Nog even een vraagje: is pindakaas eigenlijk wel zo gezond? Er zitten weliswaar wat belangrijke vitamines in, maar het bestaat wel voor 50 - 60% uit vet!
Nu is plantaardig vet natuurlijk altijd nog beter dan dierlijk vet, doordat het overwegend onverzadigd vet is, maar aangezien in pindakaas vooral gehard plantaardig vet wordt gebruikt (waardoor het verzadigd wordt), wordt dit voordeel weer teniet gedaan. Waardoor het dus ongeveer net zo ongezond is als dierlijk / verzadigd vet, lijkt me![]()
Hoe denken jullie hierover?
Je zou er nog een volkorenbroodje ofzo bij kunnen nemen iddquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:59 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat ziet er heerlijk uit, Audreyoot!![]()
Alleen vult het niet erg, vrees ik... dus je zult er dan wel wat anders nog bij moeten nemen. Maar dat is op zich geen probleem.
Nog even een vraagje: is pindakaas eigenlijk wel zo gezond? Er zitten weliswaar wat belangrijke vitamines in, maar het bestaat wel voor 50 - 60% uit vet!
Nu is plantaardig vet natuurlijk altijd nog beter dan dierlijk vet, doordat het overwegend onverzadigd vet is, maar aangezien in pindakaas vooral gehard plantaardig vet wordt gebruikt (waardoor het verzadigd wordt), wordt dit voordeel weer teniet gedaan. Waardoor het dus ongeveer net zo ongezond is als dierlijk / verzadigd vet, lijkt me![]()
Hoe denken jullie hierover?
nou ja, als er een macdonaldstopic in CUL bestaat, dan mag er toch ook best een lijn-proof/dieet-proof/algemeen gezond maar wel lekker-ontbijtjestopic in CULquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar CUL staat voor Culinair, en dat draait er zo'n beetje om dat je eten vooral ook kunt zien als driemaaldaags een mogelijkheid tot een heerlijke voedselextase, zingende smaakpapillen, ontroerd raken door textuur, enzovoorts!
Wie eten alleen ziet als brandstof ontzegt zichzelf een heleboel pret en daar zul je in CUL toch wel tegenaan blijven lopen, Aud!
Je kan anderen wel inspiratie gevenquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef kwakz0r het volgende:
overigens weet ik wel wat ik gezond genoeg vind en wat ik lekker vind, en zou ik hier zelf geen inspiratie opdoen
ik eet heel saai, en ben daar heel tevreden meequote:Op donderdag 19 januari 2012 22:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je kan anderen wel inspiratie geven
Kijk maar eens het het pindagehaltepercentagequote:Op donderdag 19 januari 2012 18:06 schreef computergirl het volgende:
Gewone calve pindakaas worden geen vetten aan toegevoegd. Gewoon pinda's en zout.
Is een plaatje van internet, zelf doe ik ook wat meer op het bordquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Audrey; die salade ziet er heel erg lekker uit! Alleen eet ik liever de hoeveelheid uit de schaal daarachter dan dat kwakje wat op het bord ligt.
oh jee, ik zie het inderdaad. Gewone Calve is wel een van de weinige zonder toegevoegd suiker, misschien was ik daar mee in de warquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:15 schreef evo87 het volgende:
sorry, maar dat is gewoon niet waar......
pindakaas met nootjes (oa van AH) zit ook suiker toegevoegdquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:07 schreef FutureFairytale het volgende:
WB pindakaas; in NL pindakaas zit geen suiker, dat doen ze in Amerika.
Alleen de Calve light & creamy versie bevatten glucose, verder bestaat pindakaas uit pinda's, arachide of andere plantaardige olie en zout.
Je hebt ook pindapasta van puur pinda en dat kun je kopen bij de biologische winkel. Is net zo lekker (met wat zout) en smeuig want pinda's zelf bevatten al ongeveer 50% olie dus is het makkelijk om daar pasta van te draaien.
Vertel eens? Dat lijkt me wel tofquote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:24 schreef minilot het volgende:
Als je een beetje een kloeke keukenmachine hebt is het trouwens supersimpel om pindakaas zelf te maken. Weet je precies wat erin gaat!
Lukt overigens ook prima met amandelen, cashewnoten en hazelnoten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |