abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106618474
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_106618686
Ik zit mobiel.. Misschien wil iemand de laatste posts quoten?
pi_106618835
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:21 schreef Nirak het volgende:
Mooie stats sanne!

Hier ook de vraag gehad op mn werk hoe lang ik nog doorga. Mijn antwoord is: zolang het goed gaat en het voor mij leuk blijft. Er wordt vreemd opgekeken naar mensen die een jaar bv geven in mijn omgeving, ik kijk gewoon hoe het loopt, wil er geen termijn aanhangen nu.

Hoewel ik vandaag en gisteren wel eens denk: auw auw.. Hij is volgens mij aan het regelen en drinkt nu 2 borsten per keer ipv 1 en ook iedere 2 uur zo ongeveer ipv iedere 3. Mijn tepels voelen gekneusd aan inmiddels :') morgen maar extra vaak kolven op mn werk.
Zijn ontlasting is nu wel geler ipv mosterdkleur.. komt dat misschien omdat hij zich aan het overeten is?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 9 januari 2012 @ 21:30:28 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106619052
Nirak hier verschillende gradaties geel ook hoor :+ en bij een dieetfoutje groen :+

Wat is een droomvoeding :o?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 21:33:08 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106619197
Je kindje voeden terwijl het slaapt Evenstar ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106619355
Nirak wat je zegt, hier wordt ook heel gek tegen langvoeden aangekeken. Niet door mijn familie, oudtante voedde ook 2 jaar per kind, maar wel door kennissen.
Kreeg laatst een mail met in koeienletters KIJK DIT!! BELACHELIJK!!
Bleek het een artikel over tandemvoeden te zijn. Heb toch even teruggemaild waarom borstvoeding belachelijk zou zijn met wat feitjes erbij.. :P Kan het niet laten!
pi_106619455
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirak hier verschillende gradaties geel ook hoor :+ en bij een dieetfoutje groen :+

Wat is een droomvoeding :o?
Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg. :Y
pi_106619617
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:37 schreef sverbern het volgende:

[..]

Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg. :Y
Ik had trouwens vooraf echt niet gedacht dat er zoiets bestond als bv-jargon.
Clusteren, regeldagen, droomvoeding, 4-maanden-dip...
pi_106620197
Nieuwe website, vanuit diverse zorgverleners ontstaan, dus niet helemaal voor de 'leek' maar er staat wel heel veel info op. Misschien voor in de OP ook? :)

http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
:)
pi_106620232
4 maanden dip? Nooit van gehoord, nooit gehad ook :P
pi_106620335
Maar wat ik niet snap aan die droomvoedingen.. Hoe hapt een slapend kindje aan? Vast een domme vraag :')

Ik maak ons manneke wakker als we naar bed gaan, schone luier en eten. Geen idee wat er gebeurd als ik hem niet wakker maak. Maar ik vind hem nu nog te jong voor maar 5 voedingen.
Hij slaapt daarna meteen weer (valt aan de borst in slaap), dus droomvoeding is denk ik niet nodig in ons geval... Die schone luier is trouwens ook geen overbodige luxe, want die red het niet van 20.00 tot 07.00. Van 23.00 tot 07.00 lekt hij zelfs al wel eens door :(
pi_106620369
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
Dit: http://www.kellymom.com/parenting/sleep/4mo-sleep.html
Alles is interessanter dan je borst.
pi_106620399
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..

Edit:
Spuit 11, link gelezen en hoop dat mijn baby braaf die 4 maanden dip over slaat :D ik word nml geen leuker mens van nachtvoedingen.. Maar het komt zoals het komt...

[ Bericht 18% gewijzigd door Nirak op 09-01-2012 22:00:10 ]
pi_106620421
Een slapend kind ruikt je :')

I kid you not :D
pi_106620710
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..
Je kindje ziet en hoort zoveel dat het is afgeleid en daardoor minder goed drinkt. 's Nachts wel goed doordrinken maar overdag steeds wegkijken, huilen, lachen. Daarnaast kan je productie dippen als je weer aan het werk gaat en dit is ook vaak bij 4 maanden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:00:41 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106620788
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

als ik het me goed herinner .. lijkt je kindje op de curve die de constulatiebureau's gebruiken, af te buigen naar beneden of een terugval te maken tov de fles gevoede kindjes. Er is dus eigenlijk helemaal geen sprake van een dip, maar van een buiging in de curve die te verklaren is omdat kindjes aan de borst natuurlijker groeien dan aan de fles.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106620849
Grappig, DJMO geeft een andere betekenis van de 4-maanden-dip dan ik. Misschien is het allebei wel waar.
pi_106621143
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef mignonne het volgende:
Een slapend kind ruikt je :')

I kid you not :D
Lekkah :Y)

Mijne werd daar overigens wakker van. Misschien omdat ik haar in de grotetietstellage moest hijsen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106621254
Elise wordt ook echt wakker voor voeding. Na 10 slokken slaapt ze weer.

Die dip hebben we echt niet gehad. Afgeleid zijn wel, maar ze is een te grote vreetzak om andere dingen interessanter te vinden dan melk :P
pi_106621304
Volgens mij is het ook de verklaring die DJMO geeft....alleen zou het niet de borstvoedingsdip, maar de flesvoedingspurt moeten heten! ;) (niet zelf bedacht)
pi_106621346
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:
Maar wat ik niet snap aan die droomvoedingen.. Hoe hapt een slapend kindje aan? Vast een domme vraag :')
Nee hoor, ik geloofde het ook eerst niet maar een iets oudere baby kan dat. Soms klaagt J. hongerig terwijl zijn ogen nog dicht zijn. Ik leg hem dan slapend bij me en hij drinkt goed. :z
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:11:51 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106621414
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:08 schreef Sannne het volgende:
Elise wordt ook echt wakker voor voeding. Na 10 slokken slaapt ze weer.

Die dip hebben we echt niet gehad. Afgeleid zijn wel, maar ze is een te grote vreetzak om andere dingen interessanter te vinden dan melk :P
wij hebben die dip ook niet gehad hoor :)
en in toevoeging op die droomvoedingen : wij hadden dus wél een periode dat hij te afgeleid was om wakker te drinken. Ik liet hem dan gewoon in slaap vallen hoe hij zelf wilde, maar legde hem vaker slapend aan met borstcompressie zodat hij in z'n slaap dronk. Dat is hier de verklaring geweest waarom hij niet afboog in de curve ;)

pi_106621532
Oh, maar mijn baby is dan nog niet oud genoeg voor droomvoeden sverbern, want die moet woensdag eerst nog maar eens 11 weken worden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:14:57 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106621591
is oud genoeg hoor Nirak :P

pi_106621679
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:14 schreef Nirak het volgende:
Oh, maar mijn baby is dan nog niet oud genoeg voor droomvoeden sverbern, want die moet woensdag eerst nog maar eens 11 weken worden :)
haha, ik had uit je berichtje opgemaakt dat je kindje jonger was.
Maar J. is nu 16 weken en kan dat slapend drinken nog niet zo lang hoor.
pi_106621680
Ik wou zeggen, Elise kon goed slapend drinken als minimeisje hoor. Nu niet meer..
pi_106621706
Conclusie: elk kind is anders _O-
pi_106621923
Als hij is slaap valt gaat hij "maggy simpsonnen" met mijn tepel.. Loslaten ho maar.. Dus dan doe ik t zelf maar..

Maar sinds een dag of 2 drinkt hij volgens mij in een minuut of 6 een borst leeg.. Want dan raakt hij gefrustreerd en laat hij steeds los. Als ik hem dan aan de andere borst leg is het weer goed. Maar kan hij zo efficient drinken dat mijn borst in zo'n korte tijd leeg is? Of is het meer waarschijnlijk dat mijn productie dipt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:22:42 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106622034
hoe voelt je borst aan na die zes minuten Nirak? voelt ie ook echt leeg? Want ja, een kindje kán zo efficient drinken .. dat ze het niet allemaal ook doen is een tweede :')

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:24:28 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106622126
Je moet niet vergeten, hij wordt ouder en krijgt meer behoefte aan voedingsstoffen. Je gaf zelf al aan dat hij aan 't regelen is (tien weken is trouwens een klassieke regelperiode uit m'n hoofd) en door nu ineens om twee borsten per keer te vragen ipv één, is hij je productie omhoog aan 't schroeven.

pi_106622285
Dat idee heb ik wel..
Ik kolf ook snel, ben binnen 10 min klaar met 1 borst (sneller zelfs..) En Vanyel zei ooit dat mijn baby waarschijnlijk beter kan drinken dan ik kan kolven.. Dus nu ik er zo over nadenk is het helemaal zo gek niet ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 22:27:12 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106622299
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef sverbern het volgende:

[..]

Dit: http://www.kellymom.com/parenting/sleep/4mo-sleep.html
Alles is interessanter dan je borst.
Dat artikel gaat er om dat ze daardoor 's nachts gaan inhalen terwijl ze al doorsliepen.

De vier maanden dip is toch echt de dip in de curve die gebaseerd is op de ontwikkeling van zowel borstvoedings- als flesvoedingskinderen, want daarop laten borstvoedingskinderen vaak een dipje zien bij 4 maanden, die je niet ziet op een borstvoedingscurve.

De uitleg van DJMO ging dus idd om de vier maanden dip, wat jouw link beschrijft is een ander verhaal dat toevallig op hetzelfde moment plaatsvindt, en zolang je je kind maar op verzoek blijft geven zal het daardoor niet extra dippen in een borstvoedingscurve.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106622383
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef DJMO het volgende:
Je moet niet vergeten, hij wordt ouder en krijgt meer behoefte aan voedingsstoffen. Je gaf zelf al aan dat hij aan 't regelen is (tien weken is trouwens een klassieke regelperiode uit m'n hoofd) en door nu ineens om twee borsten per keer te vragen ipv één, is hij je productie omhoog aan 't schroeven.
Het klinkt allemaal best logisch, maar als je het allemaal voor he eerst meemaakt is het toch wel fijn hier een vraagbaak te hebben :)
pi_106622707
Meiden wat gaan jullie snel! Ik zou graag overal op reageren, maar dan moet ik hele epistels gaan schrijven om niemand tekort te doen. En daar heb ik gewoon geen zin in :')

Sannne, haha, die curve! Wauw! Dat ziet er inderdaad uit als melk in overvloed en een kindje wat het allemaal prima weet te regelen. Wees maar trots!

Mignonne, toch ongesteld :{ Nou ja, in elk geval een goede verklaring. Het kan zijn dat je melk ook tijdelijk anders smaakt, dus dat het je jongste niet alleen om de hoeveelheid gaat.
En, wtf! Die richtlijn! Supergoed initiatief, maar HOE kan het zo zijn dat ik via een forum het bestaan ervan hoor :')

Sandous, wat een gedoe toch zeg. Ik gun je zo erg dat hij het licht gaat zien en je van die stomme kolf af bent. Heb je nog lactatiekundige begeleiding?
pi_106623149
als t goed is, is de richtlijn pas sinds het einde van de middag online. Ik zou zeggen, je weet bij wie je verhaal moet halen :+ ik heb geen idee of de richtlijn ergens nog officieel bekend wordt gemaakt ofzo, het zal toch wel?
pi_106623423
mag het hopen }:| Ik ga zelf ook maar even een rondje mailen...
  maandag 9 januari 2012 @ 23:18:57 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106624895
Ooooh die spekpootjes! O+ O+ O+
Mag ik hebben? O-)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 07:57:25 #38
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106631159
Sannne wat een curve! :D Wauw!

En Sverbern, wat heerlijk dat hij het zo goed doet!

Hier gaat het ook prima eigenlijk! Op het CB leek er sprake van een dip in het gewicht maar op de who-curve dus inderdaad niet. Ze vonden dat overigens heel normaal.

De lengte buigt wel echt af nu, maar er komt nu wat meer spek op de vierkante centimeter :+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106631709
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat artikel gaat er om dat ze daardoor 's nachts gaan inhalen terwijl ze al doorsliepen.

De vier maanden dip is toch echt de dip in de curve die gebaseerd is op de ontwikkeling van zowel borstvoedings- als flesvoedingskinderen, want daarop laten borstvoedingskinderen vaak een dipje zien bij 4 maanden, die je niet ziet op een borstvoedingscurve.

De uitleg van DJMO ging dus idd om de vier maanden dip, wat jouw link beschrijft is een ander verhaal dat toevallig op hetzelfde moment plaatsvindt, en zolang je je kind maar op verzoek blijft geven zal het daardoor niet extra dippen in een borstvoedingscurve.
O oké, ik had begrepen dat de 4-maanden-dip in de curve veroorzaakt wordt doordat kindjes andere interesses krijgen en daardoor minder goed drinken (daar gaat dat artikel ook over). Bij fv-kindjes zie je dit niet want die krijgen de fles er gewoon in gepropt. Maar dit zal wel mijn eigen simplistische conclusie zijn O-)
pi_106631795
Als.een fleskind niet wil drinken doet ie dat ook echt niet hoor :') een fles krijg je er ook niet altijd zo maar ingepropt :')

*en weer weg*
pi_106631922
Ik krijg de fles ook niet in mijn dochter gepropt haha.
Maar denk wel dat fleskindjes gewend zijn aan een vaste hoeveelheid en een vast ritme, dat is bij bv niet, een bvkindje regelt zelf wat en wanneer ie wilt eten..
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:11:58 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106632023
PM-girl, ook al zo'n mooie curve :Y
pi_106632289
Mijn kinders drinken ook echt niet als ze niet willen drinken, fles of borst maakt niet uit. Als ze niet willen drinken dan drinken ze niet, klaar.

PM'erd wa hedde ge een heerlijk menneke O+ wat doet ie t goed hey! En ik zag toffe foto's van rapley op fb O+ zo leuk!

Wij gaan strakjes naar de KA met de meisjes, ik ben benieuwd.
pi_106632311
Maar waarom hebben bv-kindjes dan wel een 4-maanden-tip en fv-kindjes niet?

PM-girl: ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 januari 2012 @ 09:33:23 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106632430
die dip bestaat alleen op de consultatiebureau curve omdat die een andere curve hanteren dan borstvoeding.com. op die curve zie je nl. géén dip,. Dat was toch wel duidelijk volgens mij ?

dinsdag 10 januari 2012 @ 09:34:27 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106632449
Als kinderen niet willen drinken, dan drinken ze niet, maar met een fles kun je wel meedraaien als je kindje om zich heen wil kijken. Dat is mij (ondanks mijn grote cupmaat :X ) met de borst nog niet gelukt ;)
pi_106632495
Mijn keuze wordt me even makkelijker gemaakt... Door het sporten zakt mn productie enorm.. Zo niet keldert. Ik verbruik nu natuurlijk flink wat energie voor mezelf, ik zit rond mn eisprong... En ik heb nu ook echt het idee dat Leyla er niet erg veel meer uitkrijgt.
Vanavond neem ik gewoon een flesje water mee naar bed, en mag ze bij mij drinken, maar als ze loslaat en begint te miepen, dan krijgt ze gewoon water bij... Op die manier denk ik dat het gewoon snel klaar is en dat vind ik wel prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:03 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106633774
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:33 schreef DJMO het volgende:
die dip bestaat alleen op de consultatiebureau curve omdat die een andere curve hanteren dan borstvoeding.com. op die curve zie je nl. géén dip,. Dat was toch wel duidelijk volgens mij ?
Op de borstvoedingscurve van de muppet van gerberaatje zag je em wel volgens mij. Gerbertaatje?? We hebben je nodig!
Oh en Son, nog even en je kunt je hier weer melden *) . Ben benieuwd of ik hier dan nog ben of dat we dan weg zijn...

Tico :* . Je hebt echt een flinke periode gevoed, ondanks alle moeilijkheden _O_ ! *O*
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:58:23 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106634303
Die van Liene dipte de laatste meting ook wel wat inderdaad..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:13:46 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106634752
Mijn dochter bleef gisteravond laat slapen, normaal loop ik haar kamer op om 23.30 als ze nog niet wakker is en dan ontwaakt ze vanzelf.
Maar nu bleef ze slapen.....om twaalf uur heb ik haar mee naar ons bed genomen en nestelde ze zich tegen mij aan en sliep zo door....

Ergens midden in de nacht kwam ze pas voor een voeding, vanaf 19.00 uur gisteravond....
Ik weet eigenlijk niet of ik er blij mee moet zijn of niet, maar vanavond laat ik haar in ieder geval gewoon liggen en zet ik de babyfoon aan.
pi_106634949
Heb vertrouwen in je meisje, Juud! Ik weet dat het een hele omschakeling is, maar op een bepaald moment is het niet zo raar als ze langer gaat slapen en minder gaat drinken. Ik moest bij Lena ook echt omschakelen, maar nu is het alweer heel normaal voor me dat de bijvoeding de hoofdvoeding is geworden en dat ze nog maar een paar keer per dag bij me drinkt. Ik sla nu zelfs gerust voedingen over. Gister heeft ze één keer bij me gedronken en dat gaat goed. Nou ja, moraal van het verhaal: meegroeien! Ze wordt groot. O+

Oh, en hier is het voorlopig dus toch geen einde borstvoeding. Over een paar maanden voed ik gewoon alweer een jaar. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106634992
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:34 schreef Asyniur het volgende:
Als kinderen niet willen drinken, dan drinken ze niet, maar met een fles kun je wel meedraaien als je kindje om zich heen wil kijken. Dat is mij (ondanks mijn grote cupmaat :X ) met de borst nog niet gelukt ;)
Ja, precies. Ik vond dat wel veel verschil maken. Maar goed, Ivan en Lena waren allebei andere drinkers. Ivan dronk altijd wel en bij Lena krijg je er niks in als ze niet wil.
pi_106635011
Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt, Tico. Fijn dat je er eventueel vrede mee hebt!
pi_106635066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Op de borstvoedingscurve van de muppet van gerberaatje zag je em wel volgens mij. Gerbertaatje?? We hebben je nodig!
Oh en Son, nog even en je kunt je hier weer melden *) . Ben benieuwd of ik hier dan nog ben of dat we dan weg zijn...

Tico :* . Je hebt echt een flinke periode gevoed, ondanks alle moeilijkheden _O_ ! *O*
Idd O+
Ben benieuwd of we het langer gaan volhouden dan de vorige keer!
Sommige dingen ga ik wel anders aanpakken nu!
pi_106635262
Mijn ukkie gebruikt me als levende speen...ze weigert een speen en wil alleen maar borst..vandaag wegen en ze is in 3 weken bijna 900 gram gegroeid en zit nu met 6 weken op 5635 gram :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106635268
Wat heerlijk Juud!! Even wennen zal het zijn, slapen zonder je meisje. Wie weet gooit ze vannacht alles weer om ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:34:25 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106635322
@Claudia, hoe vaak dronk Lena nog bij 7 maanden?

Hier is het

07.00
11.00
16.00
19.00
23.00

en 2 x per nacht.

Die van 16.00 uur kan ik ook gerust overslaan, dan geef ik haar echt de borst omdat ik het wil niet omdat ze er om vraagt. De andere voedingen vraagt ze er wel actief zelf om.
pi_106635327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:25 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Idd O+
Ben benieuwd of we het langer gaan volhouden dan de vorige keer!
Sommige dingen ga ik wel anders aanpakken nu!
Ben ik wel benieuwd naar!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:37:29 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106635425
@Sannne, daar ga ik wel vanuit hoor... :D

Ze ligt nu overigens al vanaf 09.20 uur te slapen. Ik ga haar wakker maken, want we moeten op pad, werken. Zo zielig vind ik dat....en dan wel meteen een grote lach zodra ze me ziet. O+
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:38:20 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106635457
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:32 schreef bitterend het volgende:
Mijn ukkie gebruikt me als levende speen...ze weigert een speen en wil alleen maar borst..vandaag wegen en ze is in 3 weken bijna 900 gram gegroeid en zit nu met 6 weken op 5635 gram :')
slagroom! :Y)

Wil ze mss wel een pink oid?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:39:05 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106635492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:32 schreef bitterend het volgende:
Dat is ruim 800 gram meer Als Mijn bollie en dan was bollie zwaarder Dan jou meisje..!!

Oh en hier ook levende speen :+
pi_106635525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:38 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

slagroom! :Y)

Wil ze mss wel een pink oid?
haha ja slaagroom maar dr poep is af en toe groenig en ik vermoed dat ze veel voormelk krijgt omdat ze niet altijd een volledige voeding naar binnen haalt maar lekker een paar slokjes
pink proberen we af en toe...ze accepteert het niet altijd
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106635561
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dat is ruim 800 gram meer Als Mijn bollie en dan was bollie zwaarder Dan jou meisje..!!

Oh en hier ook levende speen :+
:o *;
pi_106635582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben ik wel benieuwd naar!
Ik ook :D
Gaan gewoon kijken hoe het gaat lopen allemaal. Gaat het langer door prima, zo niet dan is het ook prima/
pi_106635622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:34 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia, hoe vaak dronk Lena nog bij 7 maanden?

Hier is het

07.00
11.00
16.00
19.00
23.00

en 2 x per nacht.

Die van 16.00 uur kan ik ook gerust overslaan, dan geef ik haar echt de borst omdat ik het wil niet omdat ze er om vraagt. De andere voedingen vraagt ze er wel actief zelf om.
Even kijken. Toen hield ik de voedingen nog bij. Het fluctueerde op dat moment heel erg omdat we met brood begonnen en ik het lastig in te schatten vond of ze genoeg had gegeten. Ik gaf haar dus vaak óók de borst.

Ze dronk meestal 7-9 keer waarvan 1 nachtvoeding. Op dagen dat ik er niet was zat ze op 5 voedingen aan de borst waarvan 1 nachtvoeding. Ze kreeg toen tussendoor 1 à 2 keer brood aangeboden, 1 keer fruit, en 1 keer een cracker/wafel/stengel. 's Avonds bij ons avondeten at ze groente.
pi_106635658
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik ook :D
Gaan gewoon kijken hoe het gaat lopen allemaal. Gaat het langer door prima, zo niet dan is het ook prima/
Wat wil je anders gaan doen?
pi_106635663
Wat een mooi gewicht bitterend, ze groeit goed!
pi_106635690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:36 schreef Ticootje het volgende:
Mijn keuze wordt me even makkelijker gemaakt... Door het sporten zakt mn productie enorm.. Zo niet keldert. Ik verbruik nu natuurlijk flink wat energie voor mezelf, ik zit rond mn eisprong... En ik heb nu ook echt het idee dat Leyla er niet erg veel meer uitkrijgt.
Vanavond neem ik gewoon een flesje water mee naar bed, en mag ze bij mij drinken, maar als ze loslaat en begint te miepen, dan krijgt ze gewoon water bij... Op die manier denk ik dat het gewoon snel klaar is en dat vind ik wel prima.
^O^ fijn dat je vrede mee hebt!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:46:32 #69
259886 pessie
pi_106635743
Bitterend wow zeg!
Juud, ik hield toen nog wel een maximum aan van 4 uur tussen 2 voedingen volgens mij. Maar dat kwam ook omdat ie niet al te dik was en ik dacht dat overdag meer voeding betekende 's nachts iets beter slapen...
pi_106635822
Ja, die laatste hoop had ik ook, pessie. Ik bood overdag vaak bijvoeding én de borst aan omdat ik honger 's nachts zo veel mogelijk wilde voorkomen. Maar het duurde toen nog een tijdje voor ze doorsliep, al was dat geloof ik ook niet al te lang. Ik had toen wel het gevoel dat ze er langzaamaan klaar voor begon te zijn.
pi_106635930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat wil je anders gaan doen?
nou vorige keer kwam ie best vaak (logisch uiteraard, weet ik nu ;)) en mn kraam vond dat er meer tijd tussen moest zitten. Vanwege vermoeidheid vond ik dat ook wel prima. Klassieke beginnersfout he ;)
Dus wisselde ik van borst, wat prima werkte (hij kwam na 3 uur dan weer), maar ik denk dat mn productie daardoor niet helemaal goed op gang kwam. Heb nooit problemen gehad ofzo, maar op t moment dat ie echt ging regelen (wat ie dus bij 3 maanden deed, daarvoor nooit), trok mijn productie dat gewoon echt niet, of nou ja ik had niet het idee dat het vele drinken wat deed. Het werd alleen maar erger.
Dus nu wil ik gewoon aanleggen wanneer kind komt, ook al is dat na een uur. Hij heeft nooit 12 keer per dag gedronken volgens mij.

En dat ondanks dat ik dacht ik dat ik best goed ingelezen was :)
pi_106636140
Bitterend, you gooo! Lekker hoor! *O*
pi_106636181
:D O+
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:23:32 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106636857
@Pessie, ja die max van 4 uur klinkt logisch, maar mijn mupke groeit als een malle... ze wil ook echt niet altijd na 4 uur alweer drinken, vooral overdag is het soms lastig en moet ik echt rustig ergens gaan zitten waar geen afleiding is.

Ze eet een bordje pap, knabbelt een boterham weg, eet fruit (momenteel niet zo in trek) en eet een bordje warm eten met wat daarna wat volle yoghurt of biogarde stand.
Mocht ze nog meer willen overdag dan krijgt ze een stuk rijstwafel, maar dat komt momenteel niet voor.
pi_106639636
Wat een mooie curve PM-girl! ^O^

Bitterend, wow _O_ Als je je zorgen maakt over de groene poep en voormelk, zou je misschien contact op kunnen nemen met iemand van de LLL of VBN?

Juud, ik bood tot 1 jaar de borst voor de bijvoeding aan zodat het ook echt bijvoeding blijft. Tenzij je de borstvoeding af wilt bouwen, dan moet je het andersom doen.
Toen hij echt avondeten mee at (met 9 maanden geloof ik) kreeg hij die voeding wel de borst na het eten, want daarna ging hij direct slapen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:39:14 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106641850
Ja, ik geef de borst tussen de middag en 's middags ook voor de boterham en het warm eten. En ik zoek tussendoor soms ook naar een moment dat ik haar nog een keer de borst kan aanbieden, bijv voor een slaapje oid.

Die van 07.00 en 19.00 apart van het eten.

Om 9.00 kan ik dan ook wel de borst aanbieden, maar dan schiet ze in drift, dan wil ze pap. :')
Ze is ook gewoon heel erg gek op bijvoeding, het is niet zo dat ze het liefst bv heeft, overdag juist liever wat anders. O-)
pi_106644625
mijn dreumes drinkt al paar uur :o
Hij is denk ik echt niet lekker ;( wil alleen bij mij zijn

zo heerlijk dat grote mannetje wat dan toch zo klein is O+
pi_106648763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik werd geroepen?? O-)
(en misschien kom ik als spuit elf, maar mega drukke werkdag gehad dus verder niet bijgelezen :+)

Duidelijk een wat afbuigend/dippend lijntje rond de 16 weken! En vervolgens een éxtra stijgend lijntje rond de 26 weken, toen begonnen we met vast voedsel :Y)

Overigens grappig om te zien dat op de curve van groeigids, ze helemaal niet boven alles uitstijgt! Dat ze wel bovenin zit, maar nog netjes binnen alle marges.. Ik had het andersom verwacht eigk :?

(issie te zien zo?)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:04:22 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106649269
Hij is te zien. Jouw kind valt buiten de curves :D
Leuk <3
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:44:36 #80
259886 pessie
pi_106650798
Mooie curves gerbera! Kan iedereen even zien wat de 4-maanden dip is. (bij jouw muppet is ie gewoon heel mooi te zien, vandaar dat ik om jouw curve vroeg).
pi_106650929
Ja idd! heel goed te zien!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:58:44 #82
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106651356
Ticootje, goed is goed, fijn!

Mignonne, hoe was het bij de ka?

Ik ben overigens nog niet gebeten bij het voeden, mijn mannetje heeft inmiddels drie ondertanden en de vierde staat op springen. Hij doet weer anders dan anders, de eerste tand was ook de meest rechtse ipv die bij het midden! :P
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106685523
Mignonne, hoe is het nu met je productie?

Wij zijn naar het consultatiebureau geweest :)

&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:22:17 #84
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106685727
Jeetje Twinkly, wat groeit ie netjes! ;)

Gisteravond gewoon 22.35 wakker hier en gedronken, incl nachtvoedingen en vanochtend tijdens het uitslaap/relax/wakkerworden uurtje heeft ze ook aan zelfbediening gedaan.

O+
pi_106688083
Hihi ja, saai he! :D
pi_106688273
prachtige curve van Niels!! en zo mooi dattie nog BV krijgt..

(ben ook heeeeel benieuwe naar Evie dr lengte en gewicht maar ik heb pas 20 feb een dubbeldate op het CB staan).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106691314
Twinkly super!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:26:11 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106693551
Mooie curve idd!!

Kan het zijn dat meneer al 3 dagen aan het regelen is? Drinken weer 13/14 keer maar telkens kort.. Ook s nachts om de 2 uur... Borsten voelen ook niet vol aan nou dacht Ik dat Hij mischien fan weer even alles op elkaar af wil stemmen. Hij is zes weken :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 januari 2012 @ 19:27:17 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106693615
is heel goed mogelijk hoor Evenstar, een baby regelt wanneer hij het nodig heeft ;)

woensdag 11 januari 2012 @ 19:33:20 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106693930
Ok :) het is zo een ander kindje als dat Arwen is ( Arwen was erg op zich zelf ). Kleine plakbaby wil Alleen mama :p Hij spuugt nog genoeg dus heb niet her idee of angst dat "melk op is". Maar weet niet hoe Lang en wanneer dus revel dagen waren.
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:35:40 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106694048
Twinkly dat is wel heel erg volgens het boekje! :D
Geef je nog bv? Of is dat inmiddels gestopt?
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:52:17 #92
259886 pessie
pi_106694835
Twinkly wow zeg!

Evenstar regeldagen zijn bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. En natuurlijk als je productie dipt...
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:34:18 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106697166
Hah en hij is 6 weken!! Manneke volgens t boekje dus
pi_106720769
Met 3 weken ook? Dat heeft de kraam niet verteld. Die hield het op 10 dagen en 6 weken ;)
Verklaard wel het vele drinken gisteren..
pi_106722083
Twinks wat een oersaaie curve :D ;)
goed man!

En idd met 3 weken ook regeldagen. Ik leerde hem met 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Hoewel die laatste dubieus is ivm start bijvoeding en zulks.

lief dat je t vraagt twinks, ik had al geupdate in t allergie-topic maar was hier vergeten. Alles was okay bij de kinderarts, borstvoeding vond ze helemaal prima verder, wisten we tenminste zeker dat ze wel genoeg binnen kreeg. En verder kon ze 1,2,3 geen reden bedenken waar het nou aan lag. De groei stagneert nog steeds. Op de curve 0 tot 2 was dat nog duidelijker te zien dan opp de 0 - 1 curve, nu zagen we gewoon een lijn die bijna vlak loopt al zes maanden :')
KA wil graag nog een test doen op allebei de kindjes om te zien of ze het genotype voor coeliakie hebben, ondanks dat de bloedtesten negatief waren. Maar other than that zei ze dat ze een levendig en actief kind zag en dat ze voorlopig gewoon klein is maar niet zorgelijk.
Prima. :)

Verder kreeg k vandaag minder nieuws, ze hebben onrustige cellen gevonden in mn schildklier en nu moet de helft eruit met een operatie. Op zich geen ongelofelijk drama maar ik zit een beetje te dubben over de bv. Ik moet wsl onder algehele narcose en er zijn natuurlijk zat mogelijkheden om de productie gaande te houden, maar ik weet nog niet of ik daar de noodzaak van inzie. Als het dan afgelopen is op die manier dan is t ook goed. Operatie zal over een paar weken zijn. Ik had op zich iets langer nog wel willen voeden, maar ik had wsl sowieso bij 1.5 jaar willen stoppen.
pi_106722495
Wat heftig mignonne :{ Qua narcose en productie hoef je je geen zorgen te maken, want je kunt gewoon blijven voeden. Alleen bij gebruik van radioactief jodium zul je wel tijdelijk de melk moeten weggooien, want dat concentreert zich in de moedermelk en komt bij de schildklier van de baby terecht.

En ik wil nog even regeldagen toevoegen: 9 maanden en 12 maanden ;)
pi_106722554
Mooie curve, Twinkly!

Oi Mignonne, dat is heftig! Wat naar, succes in elk geval!

Jeeej, eindelijk weer een goed stijgende lijn op J.'s curve, misschien doet dat ene flesje kv bijvoeden toch wel goed.. Nou ja, voorlopig laten we het even zo, ik heb er wel vrede mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jipster op 12-01-2012 14:32:23 ]
pi_106722915
Jipster wat goed! fijn zeg. Hopelijk houdt hij dit vast :Y

Wup thanks :) jodium is nog niet aan de orde voor zover ik weet. Er wordt eerst gekeken of t uberhaupt kanker is of niet. Maar ik hou hem in mn achterhoofd!
pi_106723050
Gadsie Mignonne, klinkt wel eng. Had je ergens last van, of moest je nou elk haar naar controle?
pi_106723322
nee ik had eigenlijk nergens last van. Een vreemde bult in mn nek vorig jaar, die alleen ik zag :')
Maar ik steek mn hoofd voorlopig nog even comfortabel in het zand. Als t goed is kan ik binnen enkele weken terecht. Uiteraard hoop ik dat er helemaal niets aan de hand is, en zo niet zijn de prognoses ook heel goed geloof ik maar dat is van later zorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')