quote:Op maandag 9 januari 2012 21:21 schreef Nirak het volgende:
Mooie stats sanne!
Hier ook de vraag gehad op mn werk hoe lang ik nog doorga. Mijn antwoord is: zolang het goed gaat en het voor mij leuk blijft. Er wordt vreemd opgekeken naar mensen die een jaar bv geven in mijn omgeving, ik kijk gewoon hoe het loopt, wil er geen termijn aanhangen nu.
Hoewel ik vandaag en gisteren wel eens denk: auw auw.. Hij is volgens mij aan het regelen en drinkt nu 2 borsten per keer ipv 1 en ook iedere 2 uur zo ongeveer ipv iedere 3. Mijn tepels voelen gekneusd aan inmiddelsmorgen maar extra vaak kolven op mn werk.
Zijn ontlasting is nu wel geler ipv mosterdkleur.. komt dat misschien omdat hij zich aan het overeten is?
Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirak hier verschillende gradaties geel ook hooren bij een dieetfoutje groen
Wat is een droomvoeding?
Ik had trouwens vooraf echt niet gedacht dat er zoiets bestond als bv-jargon.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:37 schreef sverbern het volgende:
[..]
Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg.
Dit: http://www.kellymom.com/parenting/sleep/4mo-sleep.htmlquote:Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
4 maanden dip? Nooit van gehoord, nooit gehad ook
Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..quote:Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
4 maanden dip? Nooit van gehoord, nooit gehad ook
Je kindje ziet en hoort zoveel dat het is afgeleid en daardoor minder goed drinkt. 's Nachts wel goed doordrinken maar overdag steeds wegkijken, huilen, lachen. Daarnaast kan je productie dippen als je weer aan het werk gaat en dit is ook vaak bij 4 maanden.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..
als ik het me goed herinner .. lijkt je kindje op de curve die de constulatiebureau's gebruiken, af te buigen naar beneden of een terugval te maken tov de fles gevoede kindjes. Er is dus eigenlijk helemaal geen sprake van een dip, maar van een buiging in de curve die te verklaren is omdat kindjes aan de borst natuurlijker groeien dan aan de fles.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..
Lekkahquote:Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef mignonne het volgende:
Een slapend kind ruikt je
I kid you not
Nee hoor, ik geloofde het ook eerst niet maar een iets oudere baby kan dat. Soms klaagt J. hongerig terwijl zijn ogen nog dicht zijn. Ik leg hem dan slapend bij me en hij drinkt goed.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:
Maar wat ik niet snap aan die droomvoedingen.. Hoe hapt een slapend kindje aan? Vast een domme vraag
wij hebben die dip ook niet gehad hoorquote:Op maandag 9 januari 2012 22:08 schreef Sannne het volgende:
Elise wordt ook echt wakker voor voeding. Na 10 slokken slaapt ze weer.
Die dip hebben we echt niet gehad. Afgeleid zijn wel, maar ze is een te grote vreetzak om andere dingen interessanter te vinden dan melk
haha, ik had uit je berichtje opgemaakt dat je kindje jonger was.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:14 schreef Nirak het volgende:
Oh, maar mijn baby is dan nog niet oud genoeg voor droomvoeden sverbern, want die moet woensdag eerst nog maar eens 11 weken worden
Dat artikel gaat er om dat ze daardoor 's nachts gaan inhalen terwijl ze al doorsliepen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef sverbern het volgende:
[..]
Dit: http://www.kellymom.com/parenting/sleep/4mo-sleep.html
Alles is interessanter dan je borst.
Het klinkt allemaal best logisch, maar als je het allemaal voor he eerst meemaakt is het toch wel fijn hier een vraagbaak te hebbenquote:Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef DJMO het volgende:
Je moet niet vergeten, hij wordt ouder en krijgt meer behoefte aan voedingsstoffen. Je gaf zelf al aan dat hij aan 't regelen is (tien weken is trouwens een klassieke regelperiode uit m'n hoofd) en door nu ineens om twee borsten per keer te vragen ipv één, is hij je productie omhoog aan 't schroeven.
O oké, ik had begrepen dat de 4-maanden-dip in de curve veroorzaakt wordt doordat kindjes andere interesses krijgen en daardoor minder goed drinken (daar gaat dat artikel ook over). Bij fv-kindjes zie je dit niet want die krijgen de fles er gewoon in gepropt. Maar dit zal wel mijn eigen simplistische conclusie zijnquote:Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat artikel gaat er om dat ze daardoor 's nachts gaan inhalen terwijl ze al doorsliepen.
De vier maanden dip is toch echt de dip in de curve die gebaseerd is op de ontwikkeling van zowel borstvoedings- als flesvoedingskinderen, want daarop laten borstvoedingskinderen vaak een dipje zien bij 4 maanden, die je niet ziet op een borstvoedingscurve.
De uitleg van DJMO ging dus idd om de vier maanden dip, wat jouw link beschrijft is een ander verhaal dat toevallig op hetzelfde moment plaatsvindt, en zolang je je kind maar op verzoek blijft geven zal het daardoor niet extra dippen in een borstvoedingscurve.
Op de borstvoedingscurve van de muppet van gerberaatje zag je em wel volgens mij. Gerbertaatje?? We hebben je nodig!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:33 schreef DJMO het volgende:
die dip bestaat alleen op de consultatiebureau curve omdat die een andere curve hanteren dan borstvoeding.com. op die curve zie je nl. géén dip,. Dat was toch wel duidelijk volgens mij ?
Ja, precies. Ik vond dat wel veel verschil maken. Maar goed, Ivan en Lena waren allebei andere drinkers. Ivan dronk altijd wel en bij Lena krijg je er niks in als ze niet wil.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:34 schreef Asyniur het volgende:
Als kinderen niet willen drinken, dan drinken ze niet, maar met een fles kun je wel meedraaien als je kindje om zich heen wil kijken. Dat is mij (ondanks mijn grote cupmaat) met de borst nog niet gelukt
Iddquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Op de borstvoedingscurve van de muppet van gerberaatje zag je em wel volgens mij. Gerbertaatje?? We hebben je nodig!
Oh en Son, nog even en je kunt je hier weer melden. Ben benieuwd of ik hier dan nog ben of dat we dan weg zijn...
Tico. Je hebt echt een flinke periode gevoed, ondanks alle moeilijkheden
!
Ben ik wel benieuwd naar!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Idd![]()
Ben benieuwd of we het langer gaan volhouden dan de vorige keer!
Sommige dingen ga ik wel anders aanpakken nu!
slagroom!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:32 schreef bitterend het volgende:
Mijn ukkie gebruikt me als levende speen...ze weigert een speen en wil alleen maar borst..vandaag wegen en ze is in 3 weken bijna 900 gram gegroeid en zit nu met 6 weken op 5635 gram
Dat is ruim 800 gram meer Als Mijn bollie en dan was bollie zwaarder Dan jou meisje..!!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:32 schreef bitterend het volgende:
Mijn ukkie gebruikt me als levende speen...ze weigert een speen en wil alleen maar borst..vandaag wegen en ze is in 3 weken bijna 900 gram gegroeid en zit nu met 6 weken op 5635 gram
haha ja slaagroom maar dr poep is af en toe groenig en ik vermoed dat ze veel voormelk krijgt omdat ze niet altijd een volledige voeding naar binnen haalt maar lekker een paar slokjesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:38 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
slagroom!
Wil ze mss wel een pink oid?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat is ruim 800 gram meer Als Mijn bollie en dan was bollie zwaarder Dan jou meisje..!!
Oh en hier ook levende speen
Ik ookquote:
Even kijken. Toen hield ik de voedingen nog bij. Het fluctueerde op dat moment heel erg omdat we met brood begonnen en ik het lastig in te schatten vond of ze genoeg had gegeten. Ik gaf haar dus vaak óók de borst.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:34 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia, hoe vaak dronk Lena nog bij 7 maanden?
Hier is het
07.00
11.00
16.00
19.00
23.00
en 2 x per nacht.
Die van 16.00 uur kan ik ook gerust overslaan, dan geef ik haar echt de borst omdat ik het wil niet omdat ze er om vraagt. De andere voedingen vraagt ze er wel actief zelf om.
Wat wil je anders gaan doen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik ook
Gaan gewoon kijken hoe het gaat lopen allemaal. Gaat het langer door prima, zo niet dan is het ook prima/
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:36 schreef Ticootje het volgende:
Mijn keuze wordt me even makkelijker gemaakt... Door het sporten zakt mn productie enorm.. Zo niet keldert. Ik verbruik nu natuurlijk flink wat energie voor mezelf, ik zit rond mn eisprong... En ik heb nu ook echt het idee dat Leyla er niet erg veel meer uitkrijgt.
Vanavond neem ik gewoon een flesje water mee naar bed, en mag ze bij mij drinken, maar als ze loslaat en begint te miepen, dan krijgt ze gewoon water bij... Op die manier denk ik dat het gewoon snel klaar is en dat vind ik wel prima.
nou vorige keer kwam ie best vaak (logisch uiteraard, weet ik nuquote:
Ik werd geroepen??quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Op de borstvoedingscurve van de muppet van gerberaatje zag je em wel volgens mij. Gerbertaatje?? We hebben je nodig!
Oh en Son, nog even en je kunt je hier weer melden. Ben benieuwd of ik hier dan nog ben of dat we dan weg zijn...
Tico. Je hebt echt een flinke periode gevoed, ondanks alle moeilijkheden
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |