abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:11:51 #101
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_106908136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Ow vandaar dat je het niet snapt. Brunner/De Jong faalt echt hard vind ik :P
Beter Asser/Hartkamp verbintenissenrecht of misschien zelfs nog wel het Compendium van Hijma/Olthof.
Met Compedium haal je het wel bij de inleidende vakken, maar het is wel erg summier voor tweede- en derdejaars stof.
pi_106909467
Asser is gewoon het fijnst en het meest accuraat. Compendium gebruik ik soms eventjes voor het snelle werk. Soms ook tekst & commentaar. Verder natuurlijk gewoon internet. Zoals legalintelligence enzo. :)
pi_106914836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:11 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Met Compedium haal je het wel bij de inleidende vakken, maar het is wel erg summier voor tweede- en derdejaars stof.
Klopt. Al vind ik Hoofdstukken Vermogensrecht van Nieuwenhuis echt het meest uh summier :+

Maar inderdaad Asser is gewoon het fijnst.
AL vind ik dus de Pitlo serie ook best goed :).
pi_106915782
Ik heb alleen nog maar sbr gehad :').
Geen referral hier.
pi_106919903
Net naar een inzage geweest van een tentamen. Er werd een punt in mindering gebracht omdat ik een rekenfout had gemaakt. Dat is op zich nog wel begrijpelijk. Er was commentaar bijgeschreven "FOEI!". Tel ik de punten op, heeft hij een fout gemaakt _O-

Morgen maar even een e-mail sturen :P
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:27:04 #106
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106920402
Ik heb net arbeidsrecht achter de rug. Ik ben nogal verbaasd over het aantal fout dat ik heb voor de meerkeuzevragen. Ik had maar vier of vijf vragen fout op 26 vragen. Ik zat bij sommige vragen te twijfelen en bij de laatste twee hoorcolleges had ik niet heel goed opgelet. Dit betekent dat ik misschien naar Las Vegas moet met mijn goktalent of dat ik gewoon efficiënt heb gestudeerd. De twee open vragen gingen wisselend. Ik verwacht minstens 15 punten bij de grote open vraag en vijf punten bij die andere open vraag die ik moest afraffelen om op tijd klaar te zijn.
pi_106921997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb alleen nog maar sbr gehad :').
Die boeken bedoel je?
Naja misschien zijn die voor goederenrecht en rechtspersonenrecht enzo wel goed dat weet ik niet :P . Heb alleen slechte ervaringen met Brunner/De Jong
pi_106935038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:31 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

In jaar 1 bij Staatsrecht 1a en 1b moest je toch dat dikke boek vd Pot/Donner bestuderen, dat kan je niet allemaal vergeten zijn op details na?
Ik kan me niet herinneren dat daar echt veel geschiedenis bij kwam kijken, althans; dat daar vragen over werden gesteld op het tentamen.. Voor rechtsgeschiedenis 1 heb ik een keer alle geschiedenis over landen in Europa op een rijtje gezet, en geloof het of niet; ja dat ben ik allemaal weer vergeten .. Dat blijft gewoon totaal niet hangen bij mij.
pi_106945308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef Rosa_blanca het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat daar echt veel geschiedenis bij kwam kijken, althans; dat daar vragen over werden gesteld op het tentamen.. Voor rechtsgeschiedenis 1 heb ik een keer alle geschiedenis over landen in Europa op een rijtje gezet, en geloof het of niet; ja dat ben ik allemaal weer vergeten .. Dat blijft gewoon totaal niet hangen bij mij.
Het is wel echt een schitterend boek. Mooiste boek in mijn kast (van de studieboeken). Handboek van het Nederlandse staatsrecht.
pi_106954686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:25 schreef soklos het volgende:

[..]

Het is wel echt een schitterend boek. Mooiste boek in mijn kast (van de studieboeken). Handboek van het Nederlandse staatsrecht.
Wat een flut boek met walgelijke conservatieve ideeen. Idee van gekozen burgemeester wordt volledig afgekraakt... Wat een statig handboek hoor (daar moet je niet aan beginnen, vind ik).
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_106958351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:37 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Wat een flut boek met walgelijke conservatieve ideeen. Idee van gekozen burgemeester wordt volledig afgekraakt... Wat een statig handboek hoor (daar moet je niet aan beginnen, vind ik).
Dat merk ik in vrijwel alle boeken, een groot deel mening van de auteur(s).
Geen referral hier.
pi_106962124
Wat werkgroepen voor Staatsrecht 2 hadden ook wel gemogen.
pi_106962913
quote:

[..]
Idee van gekozen burgemeester wordt volledig afgekraakt...
Niets mis met een dergelijke opvatting.

Overigens heb ik wel goede ervaringen met de boeken van Brunner/De Jong. Daarentegen word ik niet vrolijk van 'Zwaartepunten van het vermogensrecht' van Brahn/Reehuis.
pi_106964225
quote:

[..]

Dat is natuurlijk vrijwel altijd het geval. Elk boek heeft wel zo zijn subjectieve kanten. Zolang je daar van bewust bent is er niets mis mee.
pi_106964385
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:11 schreef TvhN het volgende:

[..]

Niets mis met een dergelijke opvatting.

Overigens heb ik wel goede ervaringen met de boeken van Brunner/De Jong. Daarentegen word ik niet vrolijk van 'Zwaartepunten van het vermogensrecht' van Brahn/Reehuis.
Inderdaad niets mis met zo'n opvatting. En ook niet met V/d Pot/Donner m.i.:p

Uiteindelijk kom je denk ik toch weer gewoon bij Asser/Hartkamp..
pi_106965110
Morgen materieel strafrecht, ben erg benieuwd naar het tentamen.

Heb zoals altijd het gevoel niet optimaal te zijn voorbereid, maar dat zegt niets.
Geen referral hier.
pi_106970047
van der pot/donner is een verademing na "15 landen van de europese unie" , ofzo.. Ik ben er nu wel achter dat ik dat boek gewoon moet gaan screenen en vooral niet blijven hangen bij punten die ik niet snap , of alle details willen weten .. daar haal je dat tentamen dus niet mee.
pi_106992459
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met het boek van Niessen over de Wet IB 2001 ?
pi_106995400
Burgerlijk recht 3 gehaald met een 8! Slagingspercentage is wel omlaag gegaan nu je er geen arrestenklapper bij mag gebruiken, maar nog steeds wel redelijk. Ik heb het idee dat ze daar ontzettend soepel rekenen, maar je hoort mij niet klagen! Bij bestuursrechtelijke vakken hebben ze altijd zo'n strak antwoordmodel, 1 puntje voor dit woordje, 2 puntjes voor dat zinnetje. 1 puntje aftrek als je daar over begint etc.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:00:29 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106996311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:38 schreef Rosa_blanca het volgende:
Burgerlijk recht 3 gehaald met een 8! Slagingspercentage is wel omlaag gegaan nu je er geen arrestenklapper bij mag gebruiken, maar nog steeds wel redelijk.
Arrestenklapper? :? Zo kan ik het ook... ;)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_106998058
In Leiden zijn ze bij de vakken van de sectie Burgerlijk recht wel enorm streng. Soms balen, maar het is ook wel begrijpelijk. Je zou daar eens over het gebruik van arrestenbundels bij tentamens moeten beginnen... :')
pi_106998404
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Arrestenklapper? :? Zo kan ik het ook... ;)
haha ja, vandaar dat ze dat denk ik ook geschrapt hebben. Slagingspercentages waren bizar hoog. Het vak gaat vooral over de onrechtmatige daad.. Dan kon je dus al die mooie zinnen van de Hoge Raad gebruiken voor elke vraag over osvo , en aansprakelijkheid voor dieren etc..
pi_106998721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:38 schreef Rosa_blanca het volgende:
Burgerlijk recht 3 gehaald met een 8! Slagingspercentage is wel omlaag gegaan nu je er geen arrestenklapper bij mag gebruiken, maar nog steeds wel redelijk. Ik heb het idee dat ze daar ontzettend soepel rekenen, maar je hoort mij niet klagen! Bij bestuursrechtelijke vakken hebben ze altijd zo'n strak antwoordmodel, 1 puntje voor dit woordje, 2 puntjes voor dat zinnetje. 1 puntje aftrek als je daar over begint etc.
Netjes. Ik mag het volgende week nog een keer proberen. :')
pi_106998958
Hehe succes... als ik nog ergens mee kan helpen moet je het zeggen. Heb je staatsrecht 2 wel gehaald?
pi_107000169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:36 schreef Rosa_blanca het volgende:
Hehe succes... als ik nog ergens mee kan helpen moet je het zeggen. Heb je staatsrecht 2 wel gehaald?
Dankje. Moet me in ieder geval meer verdiepen in de materie inzake rechtsvergelijking (Code Civil etc . :r) en de artikelen 6: 97 - 6:109 BW (+ uiteraard de daarbij horende arresten). Staatsrecht 2 hoef ik in het kader van m'n opleiding niet te volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')