zonder specifieke reden.quote:
Astma en Alzheimer zijn dus ook geen ziektes, maar lichamelijke eigenschappen?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:46 schreef boyv het volgende:
Mensen die praten over de 'stoornis' die ze hebben zijn nog in de ontkenningsfase, of proberen zichzelf te nog overtuigen van de waarheid.
Ik vind het sowieso al vreemd om over jezelf te zeggen dat je een stoornis hebt. Ten opzichte van wat? Als je ermee bent geboren is het inherent aan je persoon en dus per definitie geen stoornis, slechts een unieke eigenschap.
Vroeger scheet men ook op straat.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse 'stoornissen'.
Vroeger noemden ze dat gewoon mafkezen of apartelingen.
Ten derde, stoornissen zijn cultuur gebonden. In oosterse culturen komt bijvoorbeeld geen anorexia voor, omdat zij niet aan van die fucked up ideaalbeelden doen zoals in het westen.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:11 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Astma en Alzheimer zijn dus ook geen ziektes, maar lichamelijke eigenschappen?
Wat een onzin.
Dat stoornissen bestaan, is allang bewezen d.m.v. tweelingstudies, hersenscans en afwijkingen op genen.
Dat "argument" dat in Afrika ook "niemand" een stoornis heeft, is ook totale onzin. Ten eerste gebruiken mensen Afrika nooit als voorbeeld zoals de wereld zou moeten zijn, tenzij het over dit onderwerp gaat. Dat zegt dus al genoeg. En tweede zijn er daar ook meer dan genoeg mensen met psychiatrische stoornissen, maar die worden niet herkend/wordt er gedacht dat ze bovennatuurlijke krachten hebben/worden ze verbrand als heks.
Anorexia komt overal voor.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:48 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ten derde, stoornissen zijn cultuur gebonden. In oosterse culturen komt bijvoorbeeld geen anorexia voor, omdat zij niet aan van die fucked up ideaalbeelden doen zoals in het westen.
Lolquote:
Domme uitspraak.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef OneTeaspoon het volgende:
Stoornissen zijn er geloof ik vooral om verantwoordelijkheid te omzeilen. 'Ja daar kan ik heul niks aandoenik ben autistisch'
Maar wel voor een deel, toch?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:03 schreef Myraela het volgende:
Een stoornis is toch alleen de benoeming van de dingen kenmerken/symptomen waar je last van hebt. Het is toch nooit helemaal wie je bent.
Dat is niet een definitief wetenschappelijk onderzoek. "Study does suggest that perhaps etc."quote:Op maandag 9 januari 2012 19:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Anorexia komt overal voor.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/818725.stm
Daar geloof ik niet zo in.quote:En bepaalde stoornissen komen bijvoorbeeld vaker voor bij blanke dan bij zwarte mensen, maar het blijft dezelfde aandoening, ook al wordt het niet overal hetzelfde genoemd of zelfs erkend.
Veel media melden er niks over, maar op bepaalde sites kun je er genoeg over vinden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:49 schreef Maanvis het volgende:
Mbt je andere uitspraken over heksenverbranding, ben ik wel benieuwd naar hoevaak dat voor komt en in welke landen dan? Waarom horen we daar niets van van het rode kruis of van andere mensenrechtenorganisatis?
heb je ook een directe link? Ik heb vanavond gezocht maar kon maar 1 filmpje vinden over een verbranding in rwanda, leek een incident ipv schering en inslagquote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Veel media melden er niks over, maar op bepaalde sites kun je er genoeg over vinden.
Op NSFW-sites zoals Best Gore.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je ook een directe link? Ik heb vanavond gezocht maar kon maar 1 filmpje vinden over een verbranding in rwanda, leek een incident ipv schering en inslag
Dat zijn gewoon shock sites die incidenten documenteren, geen objectieve onderzoeken. Bij mijn weten worden heksen juist vereerd in sommige landen/stammen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Op NSFW-sites zoals Best Gore.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |