abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2012 @ 12:41:04 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_106597509
Half juli komen er weer twee Franse meisjes drie weken bij ons logeren. Om op adem te komen en aandacht bij te tanken, en om ons een punthoofd te bezorgen. :P

De stichting die dit voor Nederland regelt (met kinderen uit diverse Europese landen, ook ons eigen land) is Europa Kinderhulp.

Voor de volledigheid de eerdere delen, met de avonturen van vorige jaren:
Twee Franse meiden van acht: Help Dude het Goede Doel door.
Twee Franse vakantiemeiden (8 jaar), deel II
Franse vakantiemeiden, Part Trois (III)
Franse vakantiemeiden, IV
Franse vakantiekinderen deel V
Franse vakantiekinderen deel VI

Dit jaar komen, zoals het er nu naar uitziet, wederom L. (dan 10 jaar) en K. (dan 9 jaar) bij ons.

We lokken deze kinderen met de volgende wervende flyer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

'Hun' kamer in huis is sinds het eerste jaar wel wat ontprinsest, maar hopelijk kunnen de ladies ermee leven:

Het bed schuiven we uiteen tot twee bedden. Dat vinden ze reuze gezellig en het valt mee hoe lang ze keten 's avonds. We zorgen wel dat ze totaal afgedraaid hun bedjes induiken natuurlijk.

Enkele impressies van vorig jaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de planning voor komende zomer:
Een weekje overdag op spelletjes'kamp', en daarna anderhalve week uitwaaien op Terschelling.

Voor de laatste posts (van o.a. een andere -voormalig- gastouder én een toekomstig gastgezin, S.V.P. even het vorige topic checken).

[ Bericht 49% gewijzigd door Duderinnetje op 09-01-2012 13:02:30 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_106598992
Ik hoop voor de kinderen (en voor de rest van Nederland) dat het dan mooi zomerweer is. :s)
Wie dit leest is gek
pi_106599403
Houden die meiden ook een beetje van lezen, Dude?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:49:59 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_106599620
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik hoop voor de kinderen (en voor de rest van Nederland) dat het dan mooi zomerweer is. :s)
MIJN GOD! Ik ook.
Wat een ramp vorig jaar.
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:42 schreef Biancavia het volgende:
Houden die meiden ook een beetje van lezen, Dude?
Mwoaaaah. Het staat wel op beider 'hobbylijstje', maar ze gaan er hier niet echt voor zitten. En voor het slapengaan is het kletsen of even puzzelen in het vakantieboek of zo.
Meestal hebben ze wel een paar leesboekjes bij zich. In de bus (van en naar Frankrijk) lezen ze daar wel in.

Misschien als ze iets ouder en rustiger ( :') ) zijn, dat het wat toeneemt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_106602253
Ik heb je een pm gestuurd. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_106613885
Ik lees ook weer even mee :) .. Zoals ik al zei, via dezelfde organisatie jaren lang een jongen uit Hannover (Duitsland) in huis gehaald. Laatste paar jaar niet meer, af en toe een zomer rust in de tent ;) ..
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:49:24 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108927128
Update: de procedure voor dit jaar is weer officieel gestart.

Inmiddels staat alles hier dus al weer in de startblokken. Dat wil zeggen: de administratieve raderen draaien weer. Wij hebben de meiden uitgenodigd en de Franse gezinnen hebben zich ook weer ingeschreven. Het wordt allemaal zo vanzelfsprekend, terwijl het nog maar het derde jaar wordt.
Nieuwe titel voor ons dagboek: Hoe het leven zich moeiteloos schikt naar twee kokette Francaises.

Zelfs de vakantie op Terschelling is al verklonken in boekingen, veerboten en huurfietsen. Een mens wordt er bijna bang van, van zo veel beslaglegging op de toekomst.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de mensen die overwogen dit jaar ook mee te doen. Zij zullen ongeveer nu de thuisbezoeken hebben (gehad) en hun afweging maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:04:45 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_108927711
^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_108928127
Ha, een schop ! w/

Bijna Voorjaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. *O*

Bellen de dames nog wel eens op zondagmorgen als je in je peignoir door
het huis dartelt ...
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:45:53 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_108928887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:49 schreef Duderinnetje het volgende:

Een mens wordt er bijna bang van, van zo veel beslaglegging op de toekomst.

Mooi gezegd btw
Wie dit leest is gek
  zaterdag 10 maart 2012 @ 01:02:23 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_108929354
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:17 schreef AnneX het volgende:
peignoir
Wat een mooi ouderwets woord. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 10 maart 2012 @ 01:26:26 #12
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_108929830
quote:
peignoir
Ben je zelluf :(
Confidence through competence
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:48:56 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108936191
quote:
Ha, een schop ! w/

Bijna Voorjaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. *O*

Bellen de dames nog wel eens op zondagmorgen als je in je peignoir door
het huis dartelt ...
Ja hoor, K. belt nog regelmatig. Dan volgt er een hele monoloog die ik met mijn suffe zondaghoofd maar nauwelijks kan volgen en dan is het weer klaar. :D
Ik krijg van de zomer vast vaak te horen: Maar dat heb ik je toch al lang verte-heeeeld!! :( :(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_108936471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja hoor, K. belt nog regelmatig. Dan volgt er een hele monoloog die ik met mijn suffe zondaghoofd maar nauwelijks kan volgen en dan is het weer klaar. :D
Ik krijg van de zomer vast vaak te horen: Maar dat heb ik je toch al lang verte-heeeeld!! :( :(
:Y *)

Zojuist de vorige aflevering doorgescrollt en ik zat met tranen in mn ogen _O-
Vande lach ende emo. 8)7
pi_108937069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Haha! Leuk weer *O*
pi_108937574
Ik heb weer zin om alles te gaan volgen, Dude *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:00:33 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108938150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:39 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb weer zin om alles te gaan volgen, Dude *O*
Ik heb er ook wel weer zin in (wij leunen vooral op voor- en napret. Tíjdens trekken we ons wel eens de haren uit het hoofd.)

Worden al grote meidjes ook. 9 en 10 straks. Ben benieuwd of we er iets van merken, van weer een jaartje ouder.
Wat me eraan herinnert dat ik deze week moet gaan shoppen, want K. is jarig als ik voor mijn werk in Kaapstad ben, dus meneer hier moet een pakket op de post doen.
Leve de Hema, want die heeft bij spelletjes en dergelijke ook Franstalige gebruiksaanwijzingen zitten. Dan kun je van die leuke science-dozen kopen (mega bellen blazen en zo). O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 10-03-2012 18:32:22 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:09:05 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113699989
Nog een dag of twintig (nog twintig dagen genieten van ons eigen leven :P ) en ze zijn er!

Iedereen kijkt er weer naar uit. De meidjes voorop, en daar achter ook al snel hun moeders en wij. Het is fijn dat ze wat ouder zijn en wat vertrouwder zijn. Het voelt als minder 'gedoe' dan voorgaande jaren.

De lievelingskat van de dames is overleden in april. Dat weten ze en dat zal best even wennen zijn. Voor de rest is alles bij het oude: ons huis, hun kamer en ons vakantieadres op Terschelling.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:14:07 #19
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_113700163
Ik haak weer in, altijd weer fantastisch om mee te lezen!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_113700408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik haak weer in, altijd weer fantastisch om mee te lezen!
Dit dus *O*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:25:23 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_113700520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Nog een dag of twintig (nog twintig dagen genieten van ons eigen leven :P ) en ze zijn er!

Iedereen kijkt er weer naar uit. De meidjes voorop, en daar achter ook al snel hun moeders en wij. Het is fijn dat ze wat ouder zijn en wat vertrouwder zijn. Het voelt als minder 'gedoe' dan voorgaande jaren.

De lievelingskat van de dames is overleden in april. Dat weten ze en dat zal best even wennen zijn. Voor de rest is alles bij het oude: ons huis, hun kamer en ons vakantieadres op Terschelling.
Ik verheug me alweer op de verhalen en het grote genieten van de meisjes. ^O^ .
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:29:02 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113700651
Waar jullie me enorm mee zouden kunnen helpen is tips voor 9/10-jarigen. Het lijkt me zo'n lastige leeftijd: geen écht (klein) kind meer, maar ook nog lang geen puber.

Wij groeien er natuurlijk niet in mee en we krijgen ze elk jaar weer een jaartje ouder en eigenwijzer terug. Ergens was de aanvankelijke 7/8-jaar wel makkelijk: die knutselen wel en happen vrolijk in een roze koek. Totaal gelukkig.

Maar nu hebben we inmiddels grote meiden. De één is heel sportief en beweeglijk, de ander is een dromer en een keukenprinses.

Tips voor activiteiten welkom!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:31:22 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_113700745
Geen idee, nooit meiden in die leeftijd opgevoed. :)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 juli 2012 @ 01:08:08 #24
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113701908
Cakejes bakken en versieren en verder gaan mijn gedachten momenteel niet... succes met de meiden en ik lees graag weer mee :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 01:09:37 #25
242204 YskaFredriksson
pi_113701963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar jullie me enorm mee zouden kunnen helpen is tips voor 9/10-jarigen. Het lijkt me zo'n lastige leeftijd: geen écht (klein) kind meer, maar ook nog lang geen puber.

Wij groeien er natuurlijk niet in mee en we krijgen ze elk jaar weer een jaartje ouder en eigenwijzer terug. Ergens was de aanvankelijke 7/8-jaar wel makkelijk: die knutselen wel en happen vrolijk in een roze koek. Totaal gelukkig.

Maar nu hebben we inmiddels grote meiden. De één is heel sportief en beweeglijk, de ander is een dromer en een keukenprinses.

Tips voor activiteiten welkom!
lekker tutten met nagels lakken? Ik ben alleen maar welpenleiding geweest dat ik ervaring heb met de leeftijd. Maar dat is dan in zo'n grote groep :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:58:28 #26
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113704974
Ik denk dat het op zich wel mee kan vallen hoeveel ze daarin veranderd zijn. Waarschijnlijk associeren ze jullie/Nederland met dingen die ze eerder bij jullie hebben gedaan, en komt het dus wel goed :Y

Misschien wat knutselen voor gevorderden halen? SES bijvoorbeeld (geel/groene verpakking ;) ) heeft heel veel dingen die net wat lastiger zijn, zoals een tasje "naaien" (maar de gaten zijn dan al wel weer voorgeprikt, en de stofjes precies uitgeknipt :P ) en versieren, of een lamp versieren. Meer dat soort dingen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of die dingen belachelijk duur zijn, dat zou zomaar kunnen ;)

Verder, als ze zo'n keukenprinses is kan je, als je nog wat kleurstof overhebt van de succesvolle pannenkoeken ;) , natuurlijk ook daarmee en met cupcakes aan de slag. Je hebt echt superveel kant en klare pakketten waar vanalles leuks bij inzit qua versieren!
Voor de wat drukkere weet ik het eigenlijk niet zo goed, hebben jullie een tuin? Dat maakt het allemaal al wat makkelijker ;) Zou vooral kijken naar een springtouw ofzo, of van die tennisrackets met klittenband zodat de bal blijft plakken. Oeh, en je hebt ook echt een geweldig ding voor mooi weer, maar geen idee hoe die heet en of ze die nog verkopen :P Maar sowieso doen dingen waar je nat van wordt het goed ;) En dit is een soort bal, waar twee touwen doorheen lopen. Beide meisjes krijgen dan twee handvaten vast, die elk met een touw verbonden zijn. Op het moment dat een van beide de handen zoveel mogelijk spreidt, drukt ze de bal als het ware naar de ander toe. Zo sturen ze de bal van de een naar de andere kant, MAAR er zit een waterballon in, en die knapt op een gegeven moment, dus het is de kunst die bal steeds zo snel mogelijk weer naar de ander te krijgen :P Ik hoop dat je het snapt, hier heb ik vroeger echt uuuren plezier aan beleefd in elk geval ;)

Oh, en misschien verkleedkleren? Daar hoef je minder moeite voor te doen dan je denkt, met een gekleurde bloes/rok/jurk van jou of je lief zijn ze waarschijnlijk al intens gelukkig. En hakschoenen erbij! :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:25:44 #27
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113705433
Dude, ik heb nog twee paar skates staan. Een maat 40 (denk ik) een maat 36 maar verstelbaar. Ik ben bang dat 36 de grootste van de verstelbare maten is. Met kniestukken, elleboogdingen, polsbeschermers... En nog één helm. Hebben?

Verder zijn er kinderkookboeken. Misschien is dat iets voor je rustige? Met Kerst doen wij het 5 gangendiner, waarbij iedereen iets uitkiest en maakt. Misschien vind ze dat ook leuk. Zelf googlen en maken.

Of een beautyavond met disco-afsluiting. (alles gecovered) ik denk dat meisjes van 9 a 10 niet keer zo van verkleden houden. Tenminste, als ik de dames op school zie.
Voor drie knikkers en een scheet koop je ook een springtouw. Gaat per strekkende meter.
Van SES heb je ook Armbandjes maken. Ook de Hema heeft trouwens erg leuke pakketten. Ook van die natuuronderzoek dingen. Lampje voor op je hoofd (handig voor in bed lezen) maar ook een kompas en dat soort gedoe. Ook leuke knutselpapiertjes met bloemetjes en gedoe.
Euhm..... Ik denk nog ff. Succes er maar weer mee!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:13:26 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113714152
De cupcakes zijn gecovered! Een vriendin die dat allemaal snapt met die cakes, komt een middagje bakken met de meiden. Ze had het ook over gipsen maskers maken en dan beschilderen. Komt ze misschien ook doen (nu lijkt het alsof ik een soort nanny heb, maar ik heb zo weinig geduld wat knutselen aangaat en die vriendin vindt het leuk. Dus. :@ ).

SES ken ik niet... vind ik dat in een speelgoedwinkel? Ik ken wel de knutseldozen van de Hema. Die zijn briljant, want daar zit een Franstalige gebruiksaanwijzing bij. Elke verjaardag gaat er dus wel zoiets op de post naar Frankrijk. Het is wel leuk om nu zo'n natuur-ontdekkingsdoos voor ze te kopen. Goede tip! Kunnen ze op Terschelling mooi op onderzoek uit.

Buuf, je aanbod van de skates is onwijs lief! Maar ik denk dat het maar onhandig bobbelt op het grasveld op de camping. En langs de weg durf ik niet aan. Fietsen is al een heel avontuur en een toer om ze uit het schrikdraad te houden. :+

Ik vind het gangendinertje ook een erg leuke. Misschien iets voor op onze trouwdag. - Die van ons niet hoeft te worden gevierd, maar van de meiden elk jaar wel. :') Ik wou toch maar niet voor een derde keer naar een kindvriendelijk restaurant, want daar hou ik weken nachtmerries aan over (aangeschoten vaders die te dikke kinderen met mayonnaise aan hun vingers toestaan dat ze hun handen in de chocoladefontein dopen).
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:23:00 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113714547
ja, I feel your pain. ;( die restaurants zijn echt de hel op aarde. Ah ja, je moet ze ook gewoon één keer vol het schrikdraad in laten gaan. :+ dan leren ze het 't snelst. :P

mocht je je nog bedenken aangaande de skates, ik kom regelmatig bij Ikea, dus we kunnen best een obscure garagedeal afspreken dan.
SES vind je in de speelgoedwinkel ja. Mijn moeder bestelde wel eens bij Yves Roger van die proefmonsters met minilipsticks enzo. Heerlijk om mee te tutten voor meisjes. (en daarna met liefde weer weggepleurd)

En voor de rest heb ik écht geen verstand van meisjes. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:36:21 #30
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113719855
De meesten zijn gek op paarden maar sommigen zijn er doodsbang voor.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:47:51 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113720419
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
De meesten zijn gek op paarden maar sommigen zijn er doodsbang voor.
Nou! Dat weten we dan ook weer!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:58:15 #32
92409 Twinky
Little star.
pi_113720956
Je kunt ook heel leuk samen koken. Kinderen van die leeftijd kun je prima groente laten snijden, roeren in pannen en eigenlijk zo'n beetjes alles. Samen een recept bedenken (eventueel internet), boodschappen doen en hen zoveel mogelijk laten doen!
Pasta/lasagne is erg makkelijk maar wel met groente snijden (dat is leuk joh) en roeren in pannen, maar ook een wokgerecht is leuk. Aardappelen schillen en sperziebonen doppen moet je even inschatten, dat zijn wat minder leuke klusjes :P

Broodjes bakken (bakmix) is ook leuk, lekker kneden en bolletjes maken enzo :D en wachten terwijl het moet rijzen, spieken of het al groeit enzovoort
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:17:52 #33
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113721934
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou! Dat weten we dan ook weer!
Doe er je voordeel mee ;)
Trouwens, je bent zelf toch ook 10 geweest?
Wie dit leest is gek
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:19:54 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113722048
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Doe er je voordeel mee ;)
Trouwens, je bent zelf toch ook 10 geweest?
Mijn god dat is twee eeuwen geleden. Weet ik veel wat ik toen deed.

Ik was bang voor paarden, dat weet ik wel!

@Twinky: samen koken is een goed idee. Pannenkoeken en eitjes bakken deden ze vorig jaar al wel met plezier.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113723624
Een soort dagboek/scrapbook bijhouden van alles wat ze doen? Een groot album (of twee, voor ieder één) volplakken met foto's, toegangskaartjes (van bijv. zwembad, bioscoop...) etc en ze er steeds kort bij laten schrijven wat ze die dag hebben gedaan. Hebben ze meteen iets leuks om thuis weer te laten zien. :)
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2012 @ 19:20:39 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_113726907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:58 schreef ejiraM het volgende:
Ik denk dat het op zich wel mee kan vallen hoeveel ze daarin veranderd zijn. Waarschijnlijk associeren ze jullie/Nederland met dingen die ze eerder bij jullie hebben gedaan, en komt het dus wel goed :Y

Misschien wat knutselen voor gevorderden halen? SES bijvoorbeeld (geel/groene verpakking ;) ) heeft heel veel dingen die net wat lastiger zijn, zoals een tasje "naaien" (maar de gaten zijn dan al wel weer voorgeprikt, en de stofjes precies uitgeknipt :P ) en versieren, of een lamp versieren. Meer dat soort dingen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of die dingen belachelijk duur zijn, dat zou zomaar kunnen ;)

Verder, als ze zo'n keukenprinses is kan je, als je nog wat kleurstof overhebt van de succesvolle pannenkoeken ;) , natuurlijk ook daarmee en met cupcakes aan de slag. Je hebt echt superveel kant en klare pakketten waar vanalles leuks bij inzit qua versieren!
Voor de wat drukkere weet ik het eigenlijk niet zo goed, hebben jullie een tuin? Dat maakt het allemaal al wat makkelijker ;) Zou vooral kijken naar een springtouw ofzo, of van die tennisrackets met klittenband zodat de bal blijft plakken. Oeh, en je hebt ook echt een geweldig ding voor mooi weer, maar geen idee hoe die heet en of ze die nog verkopen :P Maar sowieso doen dingen waar je nat van wordt het goed ;) En dit is een soort bal, waar twee touwen doorheen lopen. Beide meisjes krijgen dan twee handvaten vast, die elk met een touw verbonden zijn. Op het moment dat een van beide de handen zoveel mogelijk spreidt, drukt ze de bal als het ware naar de ander toe. Zo sturen ze de bal van de een naar de andere kant, MAAR er zit een waterballon in, en die knapt op een gegeven moment, dus het is de kunst die bal steeds zo snel mogelijk weer naar de ander te krijgen :P Ik hoop dat je het snapt, hier heb ik vroeger echt uuuren plezier aan beleefd in elk geval ;)

trekbal met koord bedoel je?

en die andere is volgens mij een splash out
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:41:44 #37
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113727878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

trekbal met koord bedoel je?

en die andere is volgens mij een splash out
Ja! :D Maar dan gecombineerd.. Geloof ik.. :P
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_113728871
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Een soort dagboek/scrapbook bijhouden van alles wat ze doen? Een groot album (of twee, voor ieder één) volplakken met foto's, toegangskaartjes (van bijv. zwembad, bioscoop...) etc en ze er steeds kort bij laten schrijven wat ze die dag hebben gedaan. Hebben ze meteen iets leuks om thuis weer te laten zien. :)
dit is een hele goede! je kan ze vooraf vertellen dat ze alles moeten bewaren wat ze krijgen, voor elk een album scoren (die outletboekenwinkels hebben vaak goedkoop scrapboeken) en dan als ze er eenmaal zijn samen naar de action ~O>
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113730593
Bij de Action een hele lading make up kopen en lekker gaan tutten. Origami (vouwblaadjes) is leuk. Oude tijdschriften (vogue, elle oid) en oude lapjes stof en vellen papier, kraaltjes, glitters en dan modellen aankleden.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:11:10 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113732616
Die scrapbooks wil ik eigenlijk zelf maken. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:17:16 #41
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113732946
goeie, want samen met kinderen naar de Action vind ik meer iets voor gevorderden. :o

En je komt weer even lekker tot jezelf. je kan ze ook elk een wegwerpcamera geven. Geweldige resultaten vind ik altijd, foto's uit kinderoogpunt. (wij verbaasden ons over de grote hoeveelheid kruizen en konten op de foto's van onze toen 4 jarige. _O- geen seconde over nagedacht dat dát het uitzicht is van een kind :@ maar dit terzijde)

heb je de Martinitoren al beklommen met ze?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:32:25 #42
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113733776
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
goeie, want samen met kinderen naar de Action vind ik meer iets voor gevorderden. :o

En je komt weer even lekker tot jezelf. je kan ze ook elk een wegwerpcamera geven. Geweldige resultaten vind ik altijd, foto's uit kinderoogpunt. (wij verbaasden ons over de grote hoeveelheid kruizen en konten op de foto's van onze toen 4 jarige. _O- geen seconde over nagedacht dat dát het uitzicht is van een kind :@ maar dit terzijde)

heb je de Martinitoren al beklommen met ze?
Cameraatje krijgen ze elk jaar! Is leuk inderdaad. Eigenlijk zou ik een digitaal-wegwerp-cameraatje willen, maar die zijn waarschijnlijk net iets te duur voor de lol.

Mens! De Martinitoren beklimmen! Hebbiesomseenhekelanme?? ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:35:10 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113733948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Cameraatje krijgen ze elk jaar! Is leuk inderdaad. Eigenlijk zou ik een digitaal-wegwerp-cameraatje willen, maar die zijn waarschijnlijk net iets te duur voor de lol.

Mens! De Martinitoren beklimmen! Hebbiesomseenhekelanme?? ;(
neeheehee! :o maar je hebt mannentaken, te weten, 8 miljoen treetjes beklimmen. en vrouwentaken. Bevallig op het terrasje eronder zitten. óf bij de driegezusters, teneinde geen stijve nek te krijgen van het turen. :7
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 21:38:12 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113734139
Misschien een voor hun nieuw balspel leren? Iets wat ze mee kunnen nemen? Wat is typisch Nederlands... Kaatsen? Ik noem maar wat.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 juli 2012 @ 21:38:41 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_113734161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:38 schreef Renesite het volgende:
Misschien een voor hun nieuw balspel leren? Iets wat ze mee kunnen nemen? Wat is typisch Nederlands... Kaatsen? Ik noem maar wat.
stoepranden :Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_113735173
Ik lees ook weer mee! Dan weet ik alvast voor later hoe het moet.

Wat ik me herinner van tien jaar zijn: paardrijden, Tina's lezen, in mijn dagboek schrijven, flutromans over grootse en meeslepende liefdes lezen, met Barbies spelen, boodschappen halen voor mijn oma, en elke vakantie héél veel zwemmen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:09:08 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113735770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

neeheehee! :o maar je hebt mannentaken, te weten, 8 miljoen treetjes beklimmen. en vrouwentaken. Bevallig op het terrasje eronder zitten. óf bij de driegezusters, teneinde geen stijve nek te krijgen van het turen. :7
Sounds like a plan. :7
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:35:22 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113741261
Dat splash-gebeuren lijkt ook wel leuk zeg! :D
Voor de man om te doen met ze terwijl ik nog steeds op dat terras onder de Martini-toren zit. *O*

En hij opperde ook al dat hij met ze gaat vliegeren, met een speciaal soort vlieger van je dit en je dat met touwtjes en luchtzakken en toen en toen bla bla ben ik vergeten. *O*

Volgens mij kan ik dit jaar op mijn lauweren rusten. :7
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:28:43 #49
242204 YskaFredriksson
pi_113743957
Brood bakken aan een stok boven een kampvuur :p
pi_113768681
Yo, hier schuif ik dit jaar ook weer aan! Leuk!

Onze meiden (een tweeling) hebben een knikkerperiode gehad op die leeftijd. Super, want ze konden het overal doen.
Is dat zo?
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:56:54 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113769392
Ik heb in elk geval net gekocht: versier je eigen tas (Hema). Als welkomscadeautje. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:57:37 #52
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113769434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat splash-gebeuren lijkt ook wel leuk zeg! :D
Voor de man om te doen met ze terwijl ik nog steeds op dat terras onder de Martini-toren zit. *O*

En hij opperde ook al dat hij met ze gaat vliegeren, met een speciaal soort vlieger van je dit en je dat met touwtjes en luchtzakken en toen en toen bla bla ben ik vergeten. *O*

Volgens mij kan ik dit jaar op mijn lauweren rusten. :7
Het kan maar zo zijn dat ze alle meidendingen als koken en mooi zijn beu zijn en willen voetballen, hutten bouwen en ravotten.
Wie dit leest is gek
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:01:42 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113769598
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het kan maar zo zijn dat ze alle meidendingen als koken en mooi zijn beu zijn en willen voetballen, hutten bouwen en ravotten.
Nou die ene zeker. Dat is bijna een jongetje, of zoals ze zelf zegt: ze is allebei. Voetbalt ook in een jongensteam en is onwijs sterk. Sleepte hier vorig jaar vuilniszakken naar de container waar menig volwassene moeite mee zou hebben.

Toch vindt ze knutselen ook altijd wel leuk. Maar dan kort en hevig, en zonder verfijning. Meer een soort expressionist. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:52:09 #54
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_113809704
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou die ene zeker. Dat is bijna een jongetje, of zoals ze zelf zegt: ze is allebei. Voetbalt ook in een jongensteam en is onwijs sterk. Sleepte hier vorig jaar vuilniszakken naar de container waar menig volwassene moeite mee zou hebben.

Toch vindt ze knutselen ook altijd wel leuk. Maar dan kort en hevig, en zonder verfijning. Meer een soort expressionist. :P
Klinkt als een gewillig slachtoffer voor 'de uitvinderij': knutselen, maar dan, zoals een bevriende knutselaar het uitdrukte, 'jongensgedoe': zagen, boren en metaalbewerken. Maar wel een eindje rijden voor je, helaas.

10jarige hier geeft weinig inspiratie: ze leest zich een slag in de rondte. Verder badmintonnen, vliegeren en dromen. Scrabble Dash en rummicub zijn ook leu.Oh ja, en niet om je ongerust te maken ofzo :* maar de eerste puberingen zijn plotseling begonnen :P
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2012 @ 16:00:09 #55
240917 Mula
pi_113810021
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Klinkt als een gewillig slachtoffer voor 'de uitvinderij': knutselen, maar dan, zoals een bevriende knutselaar het uitdrukte, 'jongensgedoe': zagen, boren en metaalbewerken. Maar wel een eindje rijden voor je, helaas.

Ik ken "de uitvinderij" niet, maar het lijkt een beetje op "de jonge onderzoekers". http://www.dejongeonderzoekers.nl/ En dat is zelfs op de fiets voor dude te doen. :)
pi_113822065
Hier is ook veel leuks te vinden :D
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:44:02 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_113827542
Ik ben er ook weer bij w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:19:06 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113865303
Leuke tips weer!!

We hebben overigens wel wat buitenspellen (Twister, badminton e.d., en als het aan Arty ligt straks een grote vlieger). Maar Bol heeft leuk spul. Ik onthoud het zeker even.

Kleine K. belde vanmiddag. Heeft er al helemaal zin in. Vooral in spelen met L., en daar was ik wel blij om. Voor hetzelfde geld hadden die meiden het verder wel gehad met elkaar, na één vakantie.

Dat we dit jaar met de auto op de boot gaan, nou, dat kon ze maar niet geloven. De auto op de boot? En waar moesten dan de andere mensen zitten??

Gisteren bericht gekregen dat ze dit jaar in Groningen zelf aankomen. Scheelt een aardige rit. Prettig. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113869666
:W
pi_113870865
Oh jeetje meisjes, pas op, daar heb je Tante Anne! :D
  zaterdag 7 juli 2012 @ 00:37:46 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113877546
Tante Anne is vrij populair. :7

Maar ze zwaait wel vervaarlijk ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113879261
:7
pi_113893422
Ik lees weer mee!

Ik speelde vaak restaurantje met mijn vriendinnen. Wij waren het restairant, en pap en mam kwamen eten. Menukaarten maken, eten maken en opdienen. De raarste recepten verzinnen, lekker klunzen met flessen appelsap, en uiteraard de rekening presenteren ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 00:57:03 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113912408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik lees weer mee!

Ik speelde vaak restaurantje met mijn vriendinnen. Wij waren het restairant, en pap en mam kwamen eten. Menukaarten maken, eten maken en opdienen. De raarste recepten verzinnen, lekker klunzen met flessen appelsap, en uiteraard de rekening presenteren ;)
Dat zou K. wel leuk vinden. L. is meer een soort Gordon Ramsay maar dan zonder het kook-talent. :P

Over restaurants gesproken: K. vroeg aan de telefoon naar welk restaurant we gaan op onze trouwdag. Daar komen we dus echt niet onderuit. Mocht iemand uit de regio een kindvriendelijk ( :r ) restaurant weten, dan graag advies. We kunnen prima naar de Pannenkoekenboot, waar we in het eerste jaar waren. Yankee Doodle is echt een brug te ver en doen we niet meer. :o
Andere leuke pannenkoekrestaurants o.d. in de regio Groningen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 juli 2012 @ 01:01:03 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113912510
Zouden ze echt perse naar iets kindvriendelijks moeten nog? Mss vinden ze het ondertussen ook wel leuk en spannend om naar een echt grotemensending te gaan, en dan lekker chique doen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 8 juli 2012 @ 01:11:07 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113912715
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:01 schreef oh-oh het volgende:
Zouden ze echt perse naar iets kindvriendelijks moeten nog? Mss vinden ze het ondertussen ook wel leuk en spannend om naar een echt grotemensending te gaan, en dan lekker chique doen O+
Neeeeee, dat gaat echt niet goed. Met K. wel, maar L. at vorig jaar nog met haar handen als het even kon. Zij houdt ook helemaal niet van aan tafel eten, want dan kun je niet voetballen. En daar is geen speld tussen te krijgen.

Misschien is het dit jaar wel heel anders hoor, maar daarop durf ik nog niet te gokken. Het is de avond ná hun aankomstavond al, dus ik speel liever op safe.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 01:25:27 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113913061
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 00:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat zou K. wel leuk vinden. L. is meer een soort Gordon Ramsay maar dan zonder het kook-talent. :P

Over restaurants gesproken: K. vroeg aan de telefoon naar welk restaurant we gaan op onze trouwdag. Daar komen we dus echt niet onderuit. Mocht iemand uit de regio een kindvriendelijk ( :r ) restaurant weten, dan graag advies. We kunnen prima naar de Pannenkoekenboot, waar we in het eerste jaar waren. Yankee Doodle is echt een brug te ver en doen we niet meer. :o
Euhhh... Ik weet een leuke in 'Pesse'... of zo. Moment!

Hebbes: http://www.pesserhof.nl/
Offff...
  zondag 8 juli 2012 @ 01:27:40 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113913131
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Offff...
Oh dat is wel een geschikte kandidaat hoor René!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 01:27:52 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113913132
http://www.depannenkoekenschuur.nl/ Deze.

Weg Groningen > Roden (vrijbuiter O+ )

Al zijn ze tot nader bericht gesloten :') Liep vast als een trein.
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 01:30:20 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113913197
Maare, Pesserhof had heerlijke pannenkoeken! Smaakte echt goed Megagroot met veel smaken. Maar vast en zeker ook kindermenu's. Er liepen tot mijn verdriet zeer veel rond ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 01:32:05 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113913246
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:27 schreef Renesite het volgende:
http://www.depannenkoekenschuur.nl/ Deze.

Weg Groningen > Roden (vrijbuiter O+ )

Al zijn ze tot nader bericht gesloten :') Liep vast als een trein.
Och jemig, klinkt niet goed. :D :o

Was wel lekker dichtbij geweest!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113915584
Ze zijn er al bijna! Ik lees weer mee :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113916161
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Offff...
Zeker een aanrader!
pi_113916318
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 00:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

als je bereid bent om ietsje af te zakken is deze: http://www.woodyshouse.nl/ in steenwijk een goede (ik spreek uit ervaring). fatsoenlijk eten en een aparte kinderkamer met prachtig poppenhuis.
  zondag 8 juli 2012 @ 09:32:39 #75
242204 YskaFredriksson
pi_113916641
En de Cantina Mexicana dan? http://www.cantina-mexicana.nl/kinderen.html
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 11:30:09 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113918295
Cantina is voornamelijk ergeren aan het personeel.

Dat Pesse is teouwens goed te combineren met lopen en vliegen bij dat natuurgebied. Ben even de naam kwijt, al rijd ik er tweemaal daags langs naart werk
  zondag 8 juli 2012 @ 13:08:10 #77
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113921088
Op een bepaalde leeftijd, rond de 9 of 10, vinden ze alles al na 5 minuten "saai" en willen ze eigenlijk zo snel mogelijk achter de computer op online spelletjes te spelen of te chatten met vriendjes.
Aan de andere kant is dat soms ook weer handig want je hoort of ziet ze dan uren niet.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 juli 2012 @ 13:10:04 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113921148
Dat wist ik niet, van Cantina Mexicana!
Ik eet daar altijd lekker. Best een optie dus.

Veel restaurants in Groningen zijn op zondag gesloten, dus dat moet ik even checken.

Ik loop ook de andere linkjes nog even langs. Er zit vast iets bij!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 juli 2012 @ 13:10:47 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113921164
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op een bepaalde leeftijd, rond de 9 of 10, vinden ze alles al na 5 minuten "saai" en willen ze eigenlijk zo snel mogelijk achter de computer op online spelletjes te spelen of te chatten met vriendjes.
Aan de andere kant is dat soms ook weer handig want je hoort of ziet ze dan uren niet.
Oh wat een hemelse vakantie gaat dit worden!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 juli 2012 @ 13:14:38 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113921288
Wij 'doen' Cantina Mexicana best met de kinderen. Leuk juist, valt t ook niet op als ze een spare-rib onder de tafel onhandigen ofzo :+
Zo'n wokschuur is ook leuk met kinderen (want lopen) En iets minder hel omdat t niet speciaal voor kinderen is. Maar ja, rustig is t er niet. (vrijgezellenfeesten, boeren-met-een-uitje, not my cup of tea)

Maar eten bij V&D boven? Pizzaria? Of bij Humphrey's?
  zondag 8 juli 2012 @ 19:01:34 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113936551
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij 'doen' Cantina Mexicana best met de kinderen. Leuk juist, valt t ook niet op als ze een spare-rib onder de tafel onhandigen ofzo :+
Zo'n wokschuur is ook leuk met kinderen (want lopen) En iets minder hel omdat t niet speciaal voor kinderen is. Maar ja, rustig is t er niet. (vrijgezellenfeesten, boeren-met-een-uitje, not my cup of tea)

Maar eten bij V&D boven? Pizzaria? Of bij Humphrey's?
Ik vermoed dat we echt een restaurant met spellenhoek nodig hebben. L. gaat echt geen uur achtereen aan een tafel zitten. Die moet weg kunnen. Af en toe een hap, maar vooral niet stilzitten. Ze vindt eten ook totaal niet interessant. Het is voor haar echt een straf, dat aan tafel zitten en wachten tot het afgelopen is. Met K. Zou je gerust uit eten kunnen gaan. Die wil alles proeven, geniet echt en kan juist daar haar energie is kwijt.
Maar Cantina klinkt inderdaad goed, nu blijkt dat ze daar ook een hoekje hebben voor kinderen.

Misschien is err een change of plans, want het toeval zou kunnen beslissen dat we in de buurt van Gorredijk ergens een kindvriendelijk restaurant opzoeken. Er valt agendagewijs iets samen. Dus tips voor die regio zijn ook welkom. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 08-07-2012 19:29:39 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 juli 2012 @ 19:47:38 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113938813
Nou ja, de wokschuur dus, in Opeinde. de eigenaar is een hartelijke goedlachse Thai die bulderlachend door zijn zaak loopt, en de kinderen aanmoedigt te eten. Neem saus op ijs. ja! :D en mij hartelijk op mijn rug sloeg omdat mijn kinderen Sushi bleken te eten. _O- alleen voor die man gaan we terug. Zo geweldig. Daar kunnen wij met de afdeling stuiterbal ook heen.

voor de rest mijd ik die kindvriendelijke dingen als de pest :@ Yankee Doodle Drachten is misschien minder erg? en je mag gratis naar de Bios. Maar goed, da's voor die meisjes geen ruk aan, in het Nederlands of Engels.

Euh.... Hier zit trouwens Sams Pannekoekerij! :o met een ongelofelijk toffe speeltuin met doolhoven! (alleen schijnen de pannekoeken echt smerig te zijn. :') ik ben er duidelijk nog nooit geweest.) De speeltuin is wel echt super. Met een kabelbaan en water, en doolhof en schommels en noem het maar. Naast t zwembad. (ook leuk) en een bos met zandvlakte om ze eerst even uit te laten. :P
Én buurjongens in dezelfde leeftijd waarvan er één al twee jaar frans heeft op school. :+
  zondag 8 juli 2012 @ 19:47:53 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113938829
oh. Smileyoverkill.
  zondag 8 juli 2012 @ 22:14:56 #84
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_113947027
Heb je al eens aan het restaurant Robin Hood naast attractiepark Drouwenerzand gedacht? Daar is ook een speelhoek bij en de pindaschillen mag je gewoon op de grond gooien!
  zondag 8 juli 2012 @ 22:23:56 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113947560
Oh ja! je zit je alleen een breuk op het kasteelmeubilair. Dat schieten in de kelder is ook grappig
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:39:00 #86
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_114007312
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 19:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat we echt een restaurant met spellenhoek nodig hebben. L. gaat echt geen uur achtereen aan een tafel zitten. Die moet weg kunnen. Af en toe een hap, maar vooral niet stilzitten. Ze vindt eten ook totaal niet interessant. Het is voor haar echt een straf, dat aan tafel zitten en wachten tot het afgelopen is. Met K. Zou je gerust uit eten kunnen gaan. Die wil alles proeven, geniet echt en kan juist daar haar energie is kwijt.
Maar Cantina klinkt inderdaad goed, nu blijkt dat ze daar ook een hoekje hebben voor kinderen.

Misschien is err een change of plans, want het toeval zou kunnen beslissen dat we in de buurt van Gorredijk ergens een kindvriendelijk restaurant opzoeken. Er valt agendagewijs iets samen. Dus tips voor die regio zijn ook welkom. :Y)
In Jubbega; vlakbij Gorredijk.
Hebben wij menig kinderfeestje gevierd vroeger.
Pottenbakken, speeltuin en speelhoek....en pannenkoeken :Y)

http://www.dekoppenjan.nl/
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:17:37 #87
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114017613
Pesserhof is lekker!! :)
En de Wok bij het Casino in Groningen?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:14:39 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114020623
We zijn al eens bij de Groningse wok geweest met ze. Ik vind het echt verschrikkelijk. Maar goed, ze kunnen er in elk geval rondsjouwen ja.

We moeten nog tot hun zestiende onze huwelijksdag vieren, dus alle opties zijn mooi meegenomen. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:16:28 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114020705
trouwens nog een tip: als je naar de Pesserhof gaat: vakantieveiling biedt ook af en toe een buffet voor 4 personen bij de Pesserhof aan....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:18:19 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114020785
Dank allemaal! Ik ben zo niet ingevoerd in de wereld van de pannenkoeken en aanverwanten! Heel erg handig, al jullie linkjes. _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:26:48 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_114021149
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank allemaal! Ik ben zo niet ingevoerd in de wereld van de pannenkoeken en aanverwanten! Heel erg handig, al jullie linkjes. _O_
Neem die kinderen nou gewoon lekker mee naar Aduard. :+
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:47:13 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114021941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Neem die kinderen nou gewoon lekker mee naar Aduard. :+
Oh dat zou ik wel willen. :Y)
K. zou het voor twee gangen of zo nog leuk vinden ook, maar dat is wel een fijnproever. Misschien L. In de toekomst maar eens uitbesteden aan iemand die met haar naar het voetbal wil en dan met K. een keer een beetje luxe uit eten.
Maar voorlopig gaan we gevieren kindvriendelijk. :Y)
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:14:37 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114069900
Vandaag al vast wat geshopt voor de welkomspresentjes. Ze hebben al eens een koffertje met spullekes gehad, het jaar daarop een stoere tas (van een lieve FOK!ster) met wat dingetjes en dit jaar leg ik gewoon een paar cadeautjes in een bonbon van plastic folie op hun bedjes.
Bedoeling is dat er dingetjes in zitten die ze meteen kunnen gebruiken om vakantie te vieren. Ik heb nu voor ieder een wegwerpcameraatje en een pakket om zelf een tas te decoreren (HEMA). Ik stop er nog hun doosjes met alvast wat zakgeld bij en zoals elk jaar ook weer een pen & notitieboekje (dit is dus spul wat ze mee naar huis nemen. stiften, knutselmateriaal, kralen rijgen etc. zit in een grote doos die elk jaar van stal wordt gehaald.)
Puur nutteloos maar toch, heb ik vandaag voor ieder een halssnoertje met wat bedeltjes gekocht. Geen duur spul, mag kapot of verloren.

Dit vond ik nog wel een lastige, net als een aantal tips om wat tuttebel-spulletjes aan te schaffen. L. heeft vorig jaar dus gemeld dat ze meisje én jongen is ( en ik vermoed vooral het laatste). Ik wil haar niet confronteren met typische meisjesspullen in haar eigen pakketje, omdat ze bij ons natuurlijk mag zijn wie ze is (ik weet niet hoe lastig ze het vindt dat ze toch een beetje anders is dan andere meisjes). Ik wil ook weer niet apart gaan inkopen, want ook daarmee benadruk ik het, denk ik. Volgt u mij nog?

Dus het is nog best lastig zoeken naar gelijke pakketjes voor twee zulke verschillende meiden. Dit halssnoertje was nog tamelijk stoer, dus ik denk dat dat voor beide wel geinig is.

Kijk, voor hetzelfde geld blijkt L. met het ouder worden toch steeds meer meisjesachtig te worden. Of misschien is het zo duidelijk dat ze zich meer jochie voelt en kan ik gerust dingetjes apart kopen. We gaan het zien. Nu nog maar even wat neutraal inkopen dus.
Ik stop wel even wat goedkope make up-spulletjes van de Action bij het spul voor algemeen jolijt, dat is misschien wel een handige oplossing. Kan K. desgewenst toch makeuppen.

Ik kwam trouwens op het idee om walkietalkies voor ze te kopen. Twintig piek, bereik tot 5km en ze kunnen jaren mee. Lijkt mij zo leuk voor op het eiland! Maar zou dat wat zijn? Of is het mobiele tijdperk zo apert dat gehouwehoer in een krakerige radio zijn romantiek inmiddels heeft verloren? Wat denken jullie?

Volgende week niet vergeten alle foeilelijke cadeautjes O+ van de afgelopen jaren uit een krat te halen en weer in huis neer te planten alsof we er het hele jaar door van genieten. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_114070245
Goed bezig.
Heb jij er zelf ook lol aan om het uit te zoeken?

En ik ben nog niets tegengekomen als eerder bij de Etos actie.

Het duurt nog jaren, voordat ze door hebben dat je de liefdevolle oerlelijke prullaria op zolder opslaat.
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:27:22 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114070477
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:22 schreef AnneX het volgende:
Goed bezig.
Heb jij er zelf ook lol aan om het uit te zoeken?

En ik ben nog niets tegengekomen als eerder bij de Etos actie.

Het duurt nog jaren, voordat ze door hebben dat je de liefdevolle oerlelijke prullaria op zolder opslaat.
Ja ik vind het wel leuk hoor. Brengt ons ook een beetje in de stemming van het onvermijdelijke. :P

Het wordt ook wel steeds makkelijker, die voorbereiding. Het komt er toch op neer dat een gastouder in voldoende mate limonade en rozijntjes in huis moet hebben. Heb je het halve goede werk al achter de rug.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_114071097
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:

Volgende week niet vergeten alle foeilelijke cadeautjes O+ van de afgelopen jaren uit een krat te halen en weer in huis neer te planten alsof we er het hele jaar door van genieten. :+
Herkenbaar :@ ;)

Goed bezig weer *O*
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:15:14 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114075355
Walkietalkies zijn leuk :D
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:17:23 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114075461
Als je naar Pesserhof gaat is het Dwingelderveld wel leuk: http://www.nationaalpark-(...)nts/home.xml?lang=nl
Of het Planetron: http://www.planetron.nl/
pi_114075890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:17 schreef Renesite het volgende:
Als je naar Pesserhof gaat is het Dwingelderveld wel leuk: http://www.nationaalpark-(...)nts/home.xml?lang=nl
Of het Planetron: http://www.planetron.nl/
geef ff een seintje als je daar iets mee wil doen :P O-)
pi_114075968
Als je walkietalkies koopt zou ik er wel rekening mee houden dat die afstanden vaak nogal overdreven zijn, en dat ze dat vooral tussen en in bebouwing niet halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')