Merk je wel aan vaak als je zo'n impulsieve reactie wil gaan geven dan?quote:Op maandag 9 januari 2012 01:46 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Bij mijn weten heb ik de laatste maanden niemand gekwetst. Ik tel nu eerder tot 10 voordat ik impulsief reageer dat heb ik wel geleerd.
En ja, kwets ik iemand onnodig dan voel ik me daar later schuldig over en zal ik mijn excuses aanbieden. Ik zal me nooit meer verstoppen achter de diagnose ik heb borderline dus jullie begrijpen me niet.
Is ook niet goed, jezelf van alles de schuld geven. Hoewel het tegengesteld is, is dat vaak enorm met elkaar verweven.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:48 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook niet, juist het tegenovergestelde.
Je bent ook niet gek of anders... Je bent Pulzzarquote:Op maandag 9 januari 2012 01:48 schreef Pulzzar het volgende:
En toch
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Geert Wilders en zijn discipelen, dan denk ik: ik ben zo gek nog niet.
Ik zelf niet.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:48 schreef Xetran het volgende:
[..]
Merk je wel aan vaak als je zo'n impulsieve reactie wil gaan geven dan?
Ja, dat voel ik nog weleens, een soort oncontroleerbare woede lijkt het. Maar gelukkig heb ik dat nu onder controle. En dat scheelt een hoop onenigheid, ruzies etc met je omgeving.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:48 schreef Xetran het volgende:
[..]
Merk je wel aan vaak als je zo'n impulsieve reactie wil gaan geven dan?
Ehm, hij is wel anders. Sorrie maar het is wel zo. Dit moet je niet negatief opvatten. Het is de kunst om weer wat "normaler" te zijn die ze moeten leren tijdens hun therapie.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:52 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Je bent ook niet gek of anders... Je bent Pulzzar
ik ben een hijquote:Op maandag 9 januari 2012 01:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ehm, ze is wel anders. Sorrie maar het is wel zo. Dit moet je niet negatief opvatten. Het is de kunst om weer wat "normaler" te zijn die ze moeten leren tijdens hun therapie.
Ik geef mezelf niet de schuld, ik weet nu waarom ik zo reageerde. Jezelf een schuldgevoel aanpraten is wel het slechtste wat je kunt doen.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Is ook niet goed, jezelf van alles de schuld geven. Hoewel het tegengesteld is, is dat vaak enorm met elkaar verweven.
Eh ja... sorriequote:
Iedereen is anders iedereen heeft wel iets soms zwaarder als de ander dat zeker, Niemand is perfect en men moet een ander respecteren zoals hij/zij is. Dat er vaak mensen zijn die er tegen aan kijken dat zo iemand gek is boeit me niet zo veel, Tenslotte iedereen heeft een rugzakjequote:Op maandag 9 januari 2012 01:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ehm, ze is wel anders. Sorrie maar het is wel zo. Dit moet je niet negatief opvatten. Het is de kunst om weer wat "normaler" te zijn die ze moeten leren tijdens hun therapie.
En dat is dus "normaler" zijn.quote:Op maandag 9 januari 2012 02:02 schreef Pulzzar het volgende:
Normaler worden is mijn streven niet. Mijn streven is meer grip op mezelf en mijn leven te krijgen.
wat is nou normaalquote:Op maandag 9 januari 2012 02:03 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En dat is dus "normaler" gedrag.
dat is wat anders, dan leg je ze dus uit hoe hun gedrag overkomt op jou nadat je hetzelfde gedrag in omgekeerde richting hebt geuit.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:40 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Oh echt wel want zo zien ze het wel vaak als je het zo doet in het is een stukje terugkoppelen van gedrag en daar ook een duidelijke uitleg bij geven.
dankje, dat bedoelde ik dus eigenlijk (1 post hoger).quote:Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
normale mensen doen dat ook maar op een volwassen manier
door gewoon uit te leggen en te benoemen wat die ander doet
hoef je niet als een kleuter het zelfde gedrag voor te gaan vertonen
ik heb oa. ADHD. en ik heb inmiddels echt wel door wanneer ik aan het hyperen ben.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En dan raken ze weer van slag.
Maar inderdaad, dat ze zelf niet door hebben hoe ver ze doorgedraafd zijn. Zie je ook bij hyperactiviteit en/of ADHD. Het is een oefening in geduld.
enerzijds ben ik het met je eens. hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de vraag of Breivik toerekeningsvatbaar is. als je zoiets doet ben je toch per definitie heel ver van het padje?quote:Op maandag 9 januari 2012 01:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe mensen die zelfmoord plegen geen psychische stoornis kunnen hebben? Of valt euthanasie hier ook onder? Want het lijkt me toch niet echt normaal dat je met een gezonde bovenkamer uberhaupt zelfmoord overweegt?
dat eerste: ik denk dat dat voor iedereen geldt.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:23 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Borderliners verliezen vaak wel het overzicht als ze stress krijgen. Ze kunnen dan niet meer bedenken wat de gevolgen van iets op langere termijn zijn. In die zin is het wel begrijpelijk dat het aantal zelfmoorden bij borderliners zo hoog is. Ze willen op dat moment dood en bedenken zich niet meer dat ze zich over een paar weken weleens anders zouden kunnen voelen. Iemand met een depressie maar geen borderline, kan zich zoiets nog wel realiseren en zal om die reden meer geduld met zichzelf kunnen opbrengen.
By the way, ik heb het idee dat mensen tegenwoordig in het algemeen meer ontsporen. Mensen lijken steeds gekkere dingen te doen.
dat iedereen zich kan beheersen is echt giga-onzin.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:34 schreef Pulzzar het volgende:
Iedereen kan zichzelf beheersen, ook een borderliner. Maar het is wel zo dat borderliners sneller toegeven aan zo'n drang.
quote:Op maandag 9 januari 2012 02:02 schreef Pulzzar het volgende:
Normaler worden is mijn streven niet. Mijn streven is meer grip op mezelf en mijn leven te krijgen.
dat hoeft niet, denk ik.quote:
Waarom ga je hier geen onderzoek naar doen dan, als je het zoveel beter weet? Misschien heb je wel een doorbraak en wordt je een internationale expert op het behandelen van borderliners...quote:Op maandag 9 januari 2012 00:17 schreef Pulzzar het volgende:
Zo wordt er niet door de therapeuten over gepraat. Dat doet de omgeving al. Maar ik vind therapie teveel gefocust op het gedrag, waarmee wordt geimpliceerd dat je je als borderliner niet normaal gedraagt. Dat is ook wel zo. Maar als je als therapeut je alleen maar daarop richt, komt er weinig verbetering denk ik. Waarom? De borderliner heeft nog steeds een laag gevoel voor eigenwaarde en dat is de basis waarom hij/zij zo extreem kan reageren.
Precies.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom ga je hier geen onderzoek naar doen dan, als je het zoveel beter weet? Misschien heb je wel een doorbraak en wordt je een internationale expert op het behandelen van borderliners...
Dr Pulzzar?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:32 schreef Pulzzar het volgende:
Borderliners worden pas moeilijk in de omgang als ze gaan liegen en manipuleren. Niet elke borderliner is zo trouwens.
Dat ligt er toch maar net aan hoe jij er mee om gaat?quote:Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef Pulzzar het volgende:
Ik weet het helemaal niet beter. Ik zeg gewoon wat ik denk en ik zeg helemaal niks nieuws.
Ik vind het alleen jammer dat er heel bevooroordeeld naar wordt gekeken.
De eerste reactie was al meteen dat borderliners een stel aanstellerige krassers zijn. Ten eerste dat heb ik nog nooit gedaan. Ten tweede impliceert zoiets dat borderliners het leuk vinden.
Maar waar dit topic over gaat, is dat borderline teveel wordt beschouwd als een soort ziekte. Als ik er zo naar ga kijken, kan ik het beter opgeven, want het wordt dan toch nooit beter. Want dan ben ik ziek in mijn hoofd en ben ik niet in staat om op een gezonde manier naar de dingen te kijken.
Maar in hoeverre is het goed alles te belabelen en te beschouwen als gestoord? Volgens mij ga je je daar juist zieker door voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |