Hmm.. en als wat zou je de prehistorische mens, die alle aspecten van beschaving die je typisch menselijk noemt ontbeerde, dan omschrijven? Dieren? Mensen? Beide?quote:Op zondag 8 januari 2012 22:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er genetisch een verschil is tussen mensen en dieren in elk geval.
In het kader van een nondiscussie...quote:Op maandag 9 januari 2012 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als de mens naar het evenbeeld van een god is geschapen dan is die god alles behalve een perfect wezen. (Nog afgezien van de vraag wat zo'n god met een piemel moet.)
Ik denk dat godsdienst een hele belangrijke rol speelt in deze discussie. Het zullen namelijk vooral de niet-nuchtere gelovigen zijn die ontkennen dat de mens gelijk is aan dier.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
In het kader van een nondiscussie...
Eh, nee, God is naar het evenbeeld van de mens geschapen. Met menselijke eigenschappen, behoeften, en normen en waarden. Want dat kwam wel handig uit enzo.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
Nou ja, de mens is wel naar het evenbeeld van God geschapen.
Hoezo 'maar'quote:Dieren zijn maar dieren.
problemen met seksquote:
Dat is vaak op basis van het erkennen van een ziel en/of geest.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik denk dat godsdienst een hele belangrijke rol speelt in deze discussie. Het zullen namelijk vooral de niet-nuchtere gelovigen zijn die ontkennen dat de mens gelijk is aan dier.
Hilarisch? Dat gok ik dan.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:43 schreef Loppe het volgende:
Wat zou een dier denken over deze discussie?
Die zijn veel slimmer, die maken zich niet druk om semantische discussies en doen gewoon waar het om draait: voortplanting!quote:Op maandag 9 januari 2012 16:43 schreef Loppe het volgende:
wat denk jij er over?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:43 schreef Loppe het volgende:
Mensen zijn ook geen dieren. Dieren hebben geen ziel.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik denk dat godsdienst een hele belangrijke rol speelt in deze discussie. Het zullen namelijk vooral de niet-nuchtere gelovigen zijn die ontkennen dat de mens gelijk is aan dier.
Atheistensprookjesquote:Op maandag 9 januari 2012 16:23 schreef Akziom het volgende:
[..]
Eh, nee, God is naar het evenbeeld van de mens geschapen. Met menselijke eigenschappen, behoeften, en normen en waarden. Want dat kwam wel handig uit enzo.
Dieren zijn minder waard dan mensen. Daarom is het OK om dieren dood te maken en mensen niet.quote:[..]
Hoezo 'maar'
Ik geloof je onderschrift meteenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Atheistensprookjes
[..]
Dieren zijn minder waard dan mensen. Daarom is het OK om dieren dood te maken en mensen niet.
Sommige dieren vinden het interessant of vermakelijk. Maar de meeste dieren zijn niet in staat om over dit soort abstracte zaken na te denken.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:43 schreef Loppe het volgende:
*proest*quote:Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef SingleCoil het volgende:
Mensen zijn ook geen dieren. Dieren hebben geen ziel.
Weet je wat, laten we anders God, Zeus, en het Flying Spaghettimonster buiten deze discussie laten. Die hebben allemaal niets te maken met de vraag of de mens een diersoort is of niet.quote:
Sommige diersoorten zijn minder waard dan anderen. Daarom is het OK om sommige dieren te doden al naar gelang je wilt (tegen het doden van plakdiertjes hebben de meesten in ieder geval geen bezwaar, muggen is doorgaans ook geen probleem). Andere dieren mag je alleen doden conform bepaalde regels (slachtvee). Weer andere diersoorten mag je helemaal niet doden (tijgers, mensen, apen).quote:Dieren zijn minder waard dan mensen. Daarom is het OK om dieren dood te maken en mensen niet.
Dieren hebben geen ziel omdat ze niet naar de hemel gaan. Mensen wel. Dieren zijn door God geschapen om de mens te dienen.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:27 schreef Akziom het volgende:
[..]
*proest*
1. Wat is een ziel?
2. Waarom zouden dieren die niet hebben?
3. Waar in de definitie van "dier" staat precies de eis "zielloos" genoemd?
Gristelijke leugens.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef SingleCoil het volgende:
Dieren hebben geen ziel omdat ze niet naar de hemel gaan. Mensen wel. Dieren zijn door God geschapen om de mens te dienen.
Maar wel mooi als je een overtuigd carnivoor bentquote:
Dat deze conservative denkwijze nog kan bestaan in 2012.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dieren hebben geen ziel omdat ze niet naar de hemel gaan. Mensen wel. Dieren zijn door God geschapen om de mens te dienen.
Hoe vaak ik het ook hoor, ik kan me er toch nog steeds over blijven verbazen dat mensen dit soort dingen als een absolute waarheid kunnen verkondigen.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Opmerkelijke uitspraak voor een ongelovige.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
een mens is bijvoorbeeld geen zoogdier?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Mensen zijn ook geen dieren. Dieren hebben geen ziel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |