abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:14:36 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_106781779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:10 schreef sientelo het volgende:

[..]

de amerikanen die overgewicht hebben luisteren niet naar hun lichaam...
Jawel. En als het klaagt gaan ze naar de psych en slikken pillen om het weer stil te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_106781796
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is niets mis met vet of suiker, het gaat om de hoeveelheden en of je voldoende andere voedingsstoffen binnen krijgt.
true. zonder frisdrank en snoep krijg je alleen al meer dan genoeg suikers binnen. en zonder kaas voldoende vetten.
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 22:15:05 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_106781811
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is niets mis met vet of suiker, het gaat om de hoeveelheden en of je voldoende andere voedingsstoffen binnen krijgt.
Die mening ben ik ook toegedaan.
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 22:15:47 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_106781849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat merk je pas na vele jaren.
En hoe merk je dat dan?
pi_106781962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe merk je dat dan?
doordat je op de intensive care ligt bij te komen van een tigvoudige bypass.
pi_106782456
wat ik bedoel kan je bewust eten noemen, maar ik noem het naar je lichaam luisteren omdat ik dus voel waar mijn lichaam trek in heeft en niet dat ik iets eet omdat het gezond is.. ik denk dat niet iedereen hetzelfde nodig heeft en ook dat het verschilt per periode wat je op dat moment nodig hebt.. hoe meer je naar je lichaam luistert hoe meer signalen het gaat geven en hoe natuurlijker dat wordt..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 22:29:35 #107
249559 crew  Lavenderr
pi_106782654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

doordat je op de intensive care ligt bij te komen van een tigvoudige bypass.
Oh boy. Dus de boterham met oude kaas laten staan?
pi_106782718
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:26 schreef sientelo het volgende:
wat ik bedoel kan je bewust eten noemen, maar ik noem het naar je lichaam luisteren omdat ik dus voel waar mijn lichaam trek in heeft en niet dat ik iets eet omdat het gezond is.. ik denk dat niet iedereen hetzelfde nodig heeft en ook dat het verschilt per periode wat je op dat moment nodig hebt.. hoe meer je naar je lichaam luistert hoe meer signalen het gaat geven en hoe natuurlijker dat wordt..
'natuurlijk'? in de natuur had je enkel wat voedsel uit het jaargetijde en de plaats waar je zat. heel wat minder uitgebreid dan wat de gemiddelde nl-er vandaag de dag naar binnen schotelt. ik geloof best dat je van zware ijzertekorten bv zin krijgt in voedsel met veel ijzer, en dat als je met plezier eet dat het beter wordt verteerd. verder denk ik dat iedereen vindt / denkt dat hij / zij luistert naar zijn lichaam mbt eten.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:30:48 #109
pi_106782723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:26 schreef sientelo het volgende:
Het helpt wel als je ook bent opgevoed met "gewoon" gezond eten. Anders heb je een flinke achterstand.

Ik zag een tijdje terug iets op TV over Engelsen die bijna niets konden eten. 1 jongen at alleen maar patat (zonder mayo of ketchup) en het was gewoon eng om hem iets anders te zien proberen zoals brood of een worteltje.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_106782752
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh boy. Dus de boterham met oude kaas laten staan?
ligt eraan hoe vaak je hem eet. zelfde geldt voor die pannenkoek.
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 22:35:13 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_106782992
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ligt eraan hoe vaak je hem eet. zelfde geldt voor die pannenkoek.
Elke dag 1 boterham met kaas.
pi_106783156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Elke dag 1 boterham met kaas.
als dat je enige zuivel is dan lijkt me dat iig minder dan het gemiddelde zuivel gebruik in nld.
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 22:39:08 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_106783226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als dat je enige zuivel is dan lijkt me dat iig minder dan het gemiddelde zuivel gebruik in nld.
En 's avonds een toetje. Vla of yoghurt. Geen melk.
pi_106783319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En 's avonds een toetje. Vla of yoghurt. Geen melk.
nou go for it he. je kunt op http://www.voedingscentrum.nl je dagvoeding invullen en kijken wat zij ervan vinden.
pi_106783828
oke zit wat in... wat is precies naar je lichaam luisteren.. waar luister je naar..

en ook idd wat ben je gewend..

voor mij klinkt het heel logisch, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn...
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_106785187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:01 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja die drie dingen heb ik het ook bij.. alleen weer op andere manieren.

[..]

Wat bedoel je met signalen die je lichaam wil, maar niet nodig heeft?
Denk bijvoorbeeld aan een alcoholverslaving, waarbij je lichaam signalen stuurt om aan de alcoholbehoefte te doen. Die uiteraard niet goed voor je is.

Of simpeler: het gevoel van trek hebben is vaak genoeg een behoefte aan vocht, niet voedsel.

Met alleen luisteren naar je lichaam ben je in mijn ogen ook niet verstandig bezig; je lichaam moet ook naar jou luisteren.
pi_106786669
ehh zoals ik net al zei moeilijk uit te leggen misschien wat ik bedoel...

als je werkelijk naar je lichaam zou luisteren zou je geen alcohol nemen... want het is heel schadelijk voor je namelijk.. het is vergif en oa je lever heeft er erg onder te lijden..

die signalen komen ergens anders vandaan... net als met roken bv.. je lichaam houd er niet van als je rookt wat je merkt als je de eerste sigaret rookt...

dat ken ik niet dat je denkt honger te hebben maar je hebt eigenlijk dorst..

wat ik wel denk is dat je lichaam ontregelt kan raken door verkeerde eetgewoontes en dergelijke

naar mijn idee het is ook schadelijk om het allerlei dingen op te leggen of juist te ontzeggen

dus dingen eten die je niet lekker vind of juist streng te diëten ofzo
pi_106788267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:39 schreef sientelo het volgende:
ehh zoals ik net al zei moeilijk uit te leggen misschien wat ik bedoel...

als je werkelijk naar je lichaam zou luisteren zou je geen alcohol nemen... want het is heel schadelijk voor je namelijk.. het is vergif en oa je lever heeft er erg onder te lijden..

die signalen komen ergens anders vandaan... net als met roken bv.. je lichaam houd er niet van als je rookt wat je merkt als je de eerste sigaret rookt...

dat ken ik niet dat je denkt honger te hebben maar je hebt eigenlijk dorst..

wat ik wel denk is dat je lichaam ontregelt kan raken door verkeerde eetgewoontes en dergelijke

naar mijn idee het is ook schadelijk om het allerlei dingen op te leggen of juist te ontzeggen

dus dingen eten die je niet lekker vind of juist streng te diëten ofzo
Veel vruchten bevatten ook alcohol, bijvoorbeeld door gedeeltelijke gisting. Alcohol geeft ook energie, verwijdt de bloedvaten en verdunt het bloed. Zoals veel stoffen die invloed uitoefenen op het lichaam, kan ook alcohol in beperkte dosis een positief effect uitoefenen. En is daarbij geheel natuurlijk.

Stofdeeltjes van roken kunnen juist zorgen voor tijdelijke verwijding van de bronchiën, wat voor een benauwd lijf gewenst is.

Het is allemaal net wat genuanceerder dan je wellicht zou willen, aangezien het alles net wat ingewikkelder en complexer maakt. Maar het lichaam moet je ook niet op een voetstuk plaatsen, evenals natuur. Je zou beiden tekort doen wanneer je je verstand niet regelmatig voorrang geeft. ;)
pi_106790434
hey gatsie dit gaat maar door... ik stop er ff mee houd hier niet zo van...
  zaterdag 14 januari 2012 @ 01:02:59 #120
pi_106791314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:05 schreef Gray het volgende:

Het is allemaal net wat genuanceerder dan je wellicht zou willen, aangezien het alles net wat ingewikkelder en complexer maakt. Maar het lichaam moet je ook niet op een voetstuk plaatsen, evenals natuur. Je zou beiden tekort doen wanneer je je verstand niet regelmatig voorrang geeft. ;)
Je moet ook bedenken dat het lichaam niet gebouwd is om 100 jaar lang in topconditie te zijn. We hoeven ons alleen maar voort te planten en vroeger werden mensen ook niet ouder dan 30 of 40.

Dat gezonde gedoe is gewoon onnatuurlijk! :P
pi_106795273
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou go for it he. je kunt op http://www.voedingscentrum.nl je dagvoeding invullen en kijken wat zij ervan vinden.
Done, en dit is de uitslag:

Weet ik wat gezond is?

'Goed gedaan, jij weet heel goed wat een gezonde keuze is.'
pi_106795326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 10:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Done, en dit is de uitslag:

Weet ik wat gezond is?

'Goed gedaan, jij weet heel goed wat een gezonde keuze is.'
http://eetmeter.voedingscentrum.nl/
pi_106799034
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet ook bedenken dat het lichaam niet gebouwd is om 100 jaar lang in topconditie te zijn. We hoeven ons alleen maar voort te planten en vroeger werden mensen ook niet ouder dan 30 of 40.
Ik weet het.

quote:
Meh, onnatuurlijk betekent ook dat er een 'natuurlijk' is. Alleen die die grens niet aan te wijzen, slechts te kiezen. Ik houd me liever van dat soort termen vandaan.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:56:44 #124
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_106801788
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

dat we maar 30 of 40 werden is gewoon faliekant niet waar. De babysterfte was hoog en daardoor trekt het gemiddelde omlaag. Als je de 5 jaar wist te passeren kon je net zo goed 90 worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_106802009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat we maar 30 of 40 werden is gewoon faliekant niet waar. De babysterfte was hoog en daardoor trekt het gemiddelde omlaag. Als je de 5 jaar wist te passeren kon je net zo goed 90 worden.
Hebben we hier nog een bron bij?

Ik vond dit stukje namelijk:

Om te beginnen was de levensverwachting van 40 jaar natuurlijk een gemiddelde, een gemiddelde dat veroorzaakt werd door bijvoorbeeld een grote kindersterfte en borelingsterfte, door voedselgebrek en vooral het gebrek aan kwalitatieve voeding en de onderontwikkeling van de geneeskunde (ten opzichte van wat we nu kennen). Griep was dodelijk. Zo is een gemiddelde van 40 jaar snel bereikt. Dat wil dus niet zeggen dat elke middeleeuwse mens die zijn 40 naderde hoogbejaard was. Die 40 jaar, daar zitten dus alle factoren, sociale groepen, voedingsomstandigheden, enz in
De grote verschillen zitten hem bij groepen voor wie de voedselkwaliteit en -kwantiteit minder was en de druk groter, en in het effect van een aantal verterende ziekten waar we nu zoveel meer vat hebben op de effecten, het herstel, en meer.

Deze vraag werd beantwoord door:
Prof. Dr. Dries Tys
Docent middeleeuwse archeologie en historische geografie

De babysterfte is daar dus maar 1 factor in. Waarom hang jij juist aan deze zoveel gewicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')