abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108112294
BigPharma is Jezus niet hé.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:22:47 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108112440
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Genezing, het bestrijden van de oorzaak, zou immers leiden tot daling in omzet en winst.
Veel ziektes zijn chronisch en niet te genezen vooralsnog. En het is niet altijd aan de farma om onderzoek te doen naar permanente genezing ( bijv eiland van langerhans cel transplantatie in diabetes). Verder...

Een ontsteking/griepje is prima te genezen met een antibioticum of vaccin.
Kanker is prima te genezen met chemo en bestraling.

Dus niet zo dom lullen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:53:15 #278
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_108118496
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:23 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Denken dat een commercieel miljardenbedrijf niet puur op winst is ingesteld is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.

Medicijnen zijn winstgevend omdat ze niet optimaal werken, om maar even op jouw voorbeeld in te gaan; mensen moeten ze hun hele leven blijven nemen om geholpen te worden, of ze nemen ze niet regelmatig en lopen mogelijk ergere aandoeningen op waardoor weer een ander scala aan meds zijn intrede kan doen.

De farmaceutische wereld is er helemaal niet gebaat bij om mensen gezond te houden.

Waarom denk je dat ze de vitamineverkoop al jaren de kop in proberen te drukken? Omdat mensen daar gezonder van worden. Het is allemaal zo simpel, doorzichtig en voor de hand liggend, dat het voor de meerderheid door gewenning niet eens meer zichtbaar is.
En gemiddeld medicijn kan 5000 keer gekoper.
op sommige rommel zit een winst marge van 500000%.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:57:54 #279
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_108118643
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

Veel ziektes zijn chronisch en niet te genezen vooralsnog. En het is niet altijd aan de farma om onderzoek te doen naar permanente genezing ( bijv eiland van langerhans cel transplantatie in diabetes). Verder...

Dus niet zo dom lullen
Chemo prima !?!! Voel eens aan je hoofd? Voel je je wel helemaal lekker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:03:11 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108118791
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 15:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En gemiddeld medicijn kan 5000 keer gekoper.
op sommige rommel zit een winst marge van 500000%.
Right... dus volgens jou moeten ze op een enkel medicijn gewoon maar helemaal geen winst meer maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:10:27 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108119009
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 15:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Chemo prima !?!! Voel eens aan je hoofd? Voel je je wel helemaal lekker.
Werkt prima ja en het komt nog uit de natuur ook
pi_108119175
http://www.icnr.com/articles/ischemotherapyeffective.html
genuanceerd topic itt het geblaat van re die voor een farmaceut werkt.
pi_108119267
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

Dus niet zo dom lullen
pi_108119640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.icnr.com/articles/ischemotherapyeffective.html
genuanceerd topic itt het geblaat van re die voor een farmaceut werkt.
quote:
In 1998 in Australia, out of the total of 10,661 women who were newly diagnosed with breast cancer, 4,638 women were considered eligible for chemotherapy. Of these 4,638 women, only 164 (3.5 percent) actually gained some survival benefit from chemotherapy.

However, trials reported in terms of surrogate end points can create the illusion that the lives of desperately ill patients are being significantly extended or made more bearable by chemotherapy, when in reality this is not the case.
Mooie info, benieuwd of RE er nog op gaat reageren. Zal wel geen goed onderzoek zijn oid.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:38:48 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108119855
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:31 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Mooie info, benieuwd of RE er nog op gaat reageren. Zal wel geen goed onderzoek zijn oid.
Het is niet echt een goed onderzoek anders had dit wel in de lancet of NEJM gestaan.

Het artikel gaat voornamelijk over het verschil tussen relative en abolut risk, prima discussie verder ( leuk om toe te passen op data voor schade door meeroken) hoor maar als ik het zo zie hebben ze alles op 1 hoop gegooid ook met studies uit 1990 etc. Er is natuurlijk veel veranderd sinds die tijd en chemo moet je zien als een van de pilaren in de behandeling van kanker, naast bestraling en resectie etc. Dus combinatie therapie.

Dit artikel is veel te eenzijdig. Niet gezegd dat hun conclusies gebaseerd op hun bevindingen verkeerd zijn.
pi_108120291
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:06 schreef Loppe het volgende:

[..]

huh?
Ja wat?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108120434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid; medicijnen worden op een vrij eenvoudige basis getest. men neme een testgroep welke gezond is, kijkt naar hoe snel de halveringswaarde in het bloed zijn ed. bijwerkingen ed worden bekeken. vervolgens wordt een doelgroep gedefinieerd op basis van eerdere bevindingen. daar gaat men op testen en dan met verschillende dosissen. bijwerkingen / werking wordt bepaald.

eerste probleem is dat lang niet iedereen meds even snel uit het systeem wegwerkt. tweede is dat de testen vrij beperkt zijn wat doelgroep betreft. een hele hoop groepen die het in de praktijk gaan gebruiken zijn uitgesloten van dit soort trials omdat ze bv veel andere ziekten hebben.

of een medicijn nemen 100% volgens voorschrijving beter is dan wat mensen uit zichzelf doen is op geen enkele manier bewezen. onderzoek dat maar eens eerst, alvorens domme generalisaties op basis van een enge gesloten case van maagzuurtabletten te maken.
Jij vroeg om een voorbeeld. Als je niet kunt begrijpen dat somigge aandoeningen onbehandeld tot ernstigere aandoeningen kunnen leiden houdt het vrij snel op en zou ik eens een brugklasboek biologie er bij pakken. Heeft geen zin om met je in een discussie te gaan als je niet eens de meest elementaire werking van een lichaam begrijpt.

Je uitleg over he een medicijntrial gaat is trouwens belachelijk, net als je claim dat de effecten van medicatietrouw nooit gemeten zouden zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108120810
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Re het volgende:

[..]

Het is niet echt een goed onderzoek anders had dit wel in de lancet of NEJM gestaan.

Het artikel gaat voornamelijk over het verschil tussen relative en abolut risk, prima discussie verder ( leuk om toe te passen op data voor schade door meeroken) hoor maar als ik het zo zie hebben ze alles op 1 hoop gegooid ook met studies uit 1990 etc. Er is natuurlijk veel veranderd sinds die tijd en chemo moet je zien als een van de pilaren in de behandeling van kanker, naast bestraling en resectie etc. Dus combinatie therapie.

Dit artikel is veel te eenzijdig. Niet gezegd dat hun conclusies gebaseerd op hun bevindingen verkeerd zijn.
De Lancet...grmpfff . Dat is dat corrupte papegaaiende tijdschriffie toch ?
Jahahhaha, als het daarin staat dan is het betrouwbaar en correct ? Ze zullen zich wel beroepen op voortschrijdend wetenschappelijk inzicht?

http://www.washingtonpost(...)AR2006101001442.html

Maar dan is dit dus ook ' n goed onderzoek ? Ben ik met die discussie ook eindelijk klaar.

quote:
Shock vaccine study reveals influenza vaccines only prevent the flu in 1.5 out of 100 adults (not 60% as you've been told)

Learn more: http://www.naturalnews.co(...)s.html#ixzz1mkXiek94
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:29:10 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108121205
quote:
For starters, most people think that "60% effectiveness" means that for every 100 people injected with the flu shot, 60 of them won't get the flu!

Yessss, ik val niet onder "most people" *O*

Edit: Ik heb niet zo'n hoge dunk op van naturalnews, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Onikaan ni ov dovah
pi_108121381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Edit: Ik heb niet zo'n hoge dunk op van naturalnews, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
ik heb het niet zo op de medische wereld. simpele dingen fixen lukt en is super effectief, maar levenslange behandelplannen met pillen is een heel ander verhaal, zeker als het 'ter preventie van' is.
pi_108121689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zucht, de eigenlijke bron is de door RE zo gewaarde Lancet.

Veel media zeggen anders zwart op wit;
quote:
Flu Vaccines About 60% Effective, Study Says
Read more at http://www.inquisitr.com/(...)#xe0Ko30Y7rHvq4y5.99
De massa moet maar uitzoeken wat wel en niet waar is, en jij juicht omdat je het wel weet.. egoist.
Eisenhower1961.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:05:16 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108122156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:45 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zucht, de eigenlijke bron is de door RE zo gewaarde Lancet.

Veel media zeggen anders zwart op wit;

[..]

De massa moet maar uitzoeken wat wel en niet waar is, en jij juicht omdat je het wel weet.. egoist.
Dat had ik door ja... Het gaat mij om de interpretatie ervan.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:13:13 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108122357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb het niet zo op de medische wereld. simpele dingen fixen lukt en is super effectief, maar levenslange behandelplannen met pillen is een heel ander verhaal, zeker als het 'ter preventie van' is.
Ik denk dat dat ook veel uitmaakt, als je naar verschillende aandoeningen kijkt. Ik heb het persoonlijk vaak genoeg meegemaakt dat dat soort dingen juist wel effectief waren. Een mooi voorbeeld daarvan vind ik bijv. wat ze tegenwoordig allemaal kunnen mbt missende ledematen. Mensen zonder onderbenen die weer lopen met kunstbenen bijvoorbeeld. Misschien richting offtopic, gezien het niet over pillen etc. gaat, maar het valt wel binnen de medische wetenschappen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:28:05 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108122756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:12 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De Lancet...grmpfff . Dat is dat corrupte papegaaiende tijdschriffie toch ?
Jahahhaha, als het daarin staat dan is het betrouwbaar en correct ? Ze zullen zich wel beroepen op voortschrijdend wetenschappelijk inzicht?

http://www.washingtonpost(...)AR2006101001442.html

Maar dan is dit dus ook ' n goed onderzoek ? Ben ik met die discussie ook eindelijk klaar.

[..]

Hèhè, zo bedoelde ik het niet eens maar als het onderzoek goed in elkaar had gezeten had het niet verschenen in een of ander low impact journal uit Australië.

Ik ga even dat artikel lezen...

Gelezen: ik zie weinig over de methodologie maar zie niet wat er nou zo verkeerd aan is, het blijft een beetje giswerk natuurlijk
pi_108123986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja wat?
Ik vroeg me af of je nog over medicijnen bezig was.
pi_108124626
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hoe zou jij bijvoorbeeld diabetes willen behandelen?

En nu niet komen met voorkomen, want dat snap ik ook wel dat dat het beste is :) .
pi_108128921
quote:
WHO: Bird flu data still on hold

Two studies about a genetically altered strain of H5N1 influenza, a deadly avian flu, should be published in their full form, but not yet, experts at a meeting organized by the World Health Organization concluded Friday.

There has been concern the research on bird flu could be used for terroristic purposes. WHO said in a statement that "understanding of this research through communications and the review of biosafety and biosecurity" issues that the research raises is crucial, but did not say specifically how or when this review will happen.

WHO also said that it would extend the temporary moratorium on research with the laboratory-modified viruses, but research on the avian influenza found in nature must continue for public health protection.

[..]
A research group in the Netherlands and a separate group at the University of Wisconsin have each created a mutated version of the H5N1 virus that can more easily transmit from mammal to mammal than the virus found in nature. They tested the mutated virus on ferrets, which closely mimic the human response to the flu.

The journal Science was going to publish the Dutch paper, and the journal Nature was going to publish the American paper. Both journals decided to refrain from publishing the studies so far.

Concerns about the research were first raised in December, the fear being that a highly transmittable virus could be used in a biological weapon.
[..]
Friday, the World Health Organization said more public health benefit would come from publishing the entire manuscripts than "urgent" partial publishing. But the WHO is going to continue its assessment of the biosafety and biosecurity aspects first.
[..]

So where is this secret information? The Science paper is in a locked electronic file, and everyone who reviewed the papers was told to destroy their copies, Alberts said. The whereabouts of the Nature paper were not revealed at the American Association for the Advancement of Science meeting.
bron
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_108130837
Nog maar 's: voor hij dicht is:
quote:
Flu vaccine stops influenza in only 1.5 out of 100 adults who get the shots

Learn more: http://www.naturalnews.co(...)s.html#ixzz1mlkpfKBM

Zou dat bij kinderen heel anders liggen ?

quote:
Vaccinatie voorkomt ziekte in ongeveer 70% van de jong volwassenen, voor ouderen ligt dit percentage lager.
http://www.nivel.nl/oc2/p(...)er%20griepvaccinatie
quote:
Om werknemers en werkgevers zo goed mogelijk te beschermen tegen uitval wegens griep, verzorgt GVS op locatie, vaak op verzoek van werkgevers en op vrijwillige basis griepvaccinaties voor werknemers.
http://www.griepvaccinatie.nl/
Shit, net gemist. Toen was ik ziek.
Eisenhower1961.
pi_108131866
hehe :+
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:54:50 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108134767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:14 schreef Resonancer het volgende:
Nog maar 's: voor hij dicht is:

[..]

Zou dat bij kinderen heel anders liggen ?

[..]

[..]

Shit, net gemist. Toen was ik ziek.
Misschien kwestie van definitie: griep genezen vs voorkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')