klinkt goed. heb je daar ook bewijs voor - en dan niet 1 med maar gewoon generiek, dat dat voor alle medicijnen geldt? aannames zijn een bitch.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:37 schreef Re het volgende:
[..]
Adherence, compliance en persistence. Idd belangrijke aspecten om medicatie goed en optimaal te laten werken.
Logica?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien slikken ze het wel niet zo vaak omdat ze zich er niet goed bij voelen. heb je onderzoek die je generieke stellingname ondersteunt of is het puur een aanname.
huh?quote:Als het dus echtom winst zou gaan zou je aeen ander effect moeten vinden voor medicijnen die de kans op ernstigere ziektes doen afnemen tegenover de medicijnen die deze toen toenemen.
Niks voor niks staat overlijden door medicijngebruik of als gevolg van een behandeling op plaats 4-5 van doodsoorzaken, alleen worden deze niet meegenomen in de statistiek. Zou slecht zijn voor de medicijnbusiness natuurlijk.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Exact. Vooral dat eten is belangrijk, want tijdens zo'n zware kuur is het voor sommige patienten moeilijk , zoniet onmogelijk om een hap naar binnen te krijgen.
even voor de duidelijkheid; medicijnen worden op een vrij eenvoudige basis getest. men neme een testgroep welke gezond is, kijkt naar hoe snel de halveringswaarde in het bloed zijn ed. bijwerkingen ed worden bekeken. vervolgens wordt een doelgroep gedefinieerd op basis van eerdere bevindingen. daar gaat men op testen en dan met verschillende dosissen. bijwerkingen / werking wordt bepaald.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Logica?
Als je last van brandend maagzuur hebt en je neemt niet tijdig maagzuurremmers ontwikkel je een ontsteking = meer en duurdere medicijnen.
Als je last van bloedproppen hebt en je slikt niet regelmatig genoeg bloedverdunners krijg je een bloedprop die ergens in je hersenen misschiet en ontwikkel je een veel zwaarder probleem waarvoor je meer medicatie moet slikken.
Als je daar per se een bron voor wilt hebben google je maar even, het is namelijk te elementair om daar bronnen voor te gaan zoeken t.b.h.
En nee dat hoeft niet te gelden voor "alle" medicijnen en wordt ook niet door mij noch Re geclaimed dat dat zo is. Punt is, als het puur ging om meer winst te maken op medicijnen is er voor zorgen dat mensen ze regelmatig in nemen niet per sé winstgevend en misschien juist wel minder winstgevend op de long run. Als het dus echtom winst zou gaan zou je aeen ander effect moeten vinden voor medicijnen die de kans op ernstigere ziektes doen afnemen tegenover de medicijnen die deze toen toenemen.
Je maakt een grapje of niet? Of denk je echt dat je hierboven de hele trial van medicatie goed hebt beschreven?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid; medicijnen worden op een vrij eenvoudige basis getest. men neme een testgroep welke gezond is, kijkt naar hoe snel de halveringswaarde in het bloed zijn ed. bijwerkingen ed worden bekeken. vervolgens wordt een doelgroep gedefinieerd op basis van eerdere bevindingen. daar gaat men op testen en dan met verschillende dosissen. bijwerkingen / werking wordt bepaald.
eerste probleem is dat lang niet iedereen meds even snel uit het systeem wegwerkt. tweede is dat de testen vrij beperkt zijn wat doelgroep betreft. een hele hoop groepen die het in de praktijk gaan gebruiken zijn uitgesloten van dit soort trials omdat ze bv veel andere ziekten hebben.
of een medicijn nemen 100% volgens voorschrijving beter is dan wat mensen uit zichzelf doen is op geen enkele manier bewezen. onderzoek dat maar eens eerst, alvorens domme generalisaties op basis van een enge gesloten case van maagzuurtabletten te maken.
een quick en dirty overview ja. als jij denkt dat mensen die het in de praktijk werkelijk gaan gebruiken in de testen zitten, heb je het mis. de controle nadat een medicijn op de markt komt is matig en niet goed controleerbaar. veel bejaarden gaan dood door medicijngebruik, breken door de duizeligheid een heup en zijn per saldo slechter af dan dat ze gewoon een fatsoenlijke fatale hartaanval krijgen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je maakt een grapje of niet? Of denk je echt dat je hierboven de hele trial van medicatie goed hebt beschreven?
Denken dat een commercieel miljardenbedrijf niet puur op winst is ingesteld is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Logica?
Als je last van brandend maagzuur hebt en je neemt niet tijdig maagzuurremmers ontwikkel je een ontsteking = meer en duurdere medicijnen.
Als je last van bloedproppen hebt en je slikt niet regelmatig genoeg bloedverdunners krijg je een bloedprop die ergens in je hersenen misschiet en ontwikkel je een veel zwaarder probleem waarvoor je meer medicatie moet slikken.
Als je daar per se een bron voor wilt hebben google je maar even, het is namelijk te elementair om daar bronnen voor te gaan zoeken t.b.h.
En nee dat hoeft niet te gelden voor "alle" medicijnen en wordt ook niet door mij noch Re geclaimed dat dat zo is. Punt is, als het puur ging om meer winst te maken op medicijnen is er voor zorgen dat mensen ze regelmatig in nemen niet per sé winstgevend en misschien juist wel minder winstgevend op de long run. Als het dus echtom winst zou gaan zou je aeen ander effect moeten vinden voor medicijnen die de kans op ernstigere ziektes doen afnemen tegenover de medicijnen die deze toen toenemen.
Erm...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een quick en dirty overview ja. als jij denkt dat mensen die het in de praktijk werkelijk gaan gebruiken in de testen zitten, heb je het mis. de controle nadat een medicijn op de markt komt is matig en niet goed controleerbaar. veel bejaarden gaan dood door medicijngebruik, breken door de duizeligheid een heup en zijn per saldo slechter af dan dat ze gewoon een fatsoenlijke fatale hartaanval krijgen.
En bedankt. Ik was dat al aan het typen. Ik had beter even op Wiki kunnen kijken. 10 minuten werk naar de klote.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm...
http://en.wikipedia.org/wiki/Phases_of_clinical_research
Nee.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En bedankt. Ik was dat al aan het typen. Ik had beter even op Wiki kunnen kijken. 10 minuten werk naar de klote.
Ik heb me er ooit in verdiept. Familielid zit in het medicijnonderzoek en heeft me ooit gevraagd of ik mee wilde doen. Moest ik een week op een kamertje in het academisch ziekenhuis in Maastricht verblijven omdat ik in een gecontroleerde omgeving moest zijn. Ik zou daar helemaal in de watten worden gelegd. Maar ik vond een week opgesloten zitten te lang.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Graag gedaanJe leert nog eens wat tijdens een opleiding BMT. Iemand kennen die als patient aan zo'n onderzoek mee heeft gedaan helpt natuurlijk ook wel.
Het was voor de afdeling immunologie. Ik geloof niet dat ik er high van zou worden.quote:
ow. ja.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm...
http://en.wikipedia.org/wiki/Phases_of_clinical_research
Nee.
Heb jij ook een bron? Of lul je gewoon wat uit de lucht, puur gefundeerd op je eigen wantrouwen naar anderen?quote:
Je vergeet de 4-6 jaar aan pre-klinisch onderzoek. Gemiddeld duurt het 12 jaar voordat een medicijn op de markt komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid; medicijnen worden op een vrij eenvoudige basis getest. men neme een testgroep welke gezond is, kijkt naar hoe snel de halveringswaarde in het bloed zijn ed. bijwerkingen ed worden bekeken. vervolgens wordt een doelgroep gedefinieerd op basis van eerdere bevindingen. daar gaat men op testen en dan met verschillende dosissen. bijwerkingen / werking wordt bepaald.
eerste probleem is dat lang niet iedereen meds even snel uit het systeem wegwerkt. tweede is dat de testen vrij beperkt zijn wat doelgroep betreft. een hele hoop groepen die het in de praktijk gaan gebruiken zijn uitgesloten van dit soort trials omdat ze bv veel andere ziekten hebben.
of een medicijn nemen 100% volgens voorschrijving beter is dan wat mensen uit zichzelf doen is op geen enkele manier bewezen. onderzoek dat maar eens eerst, alvorens domme generalisaties op basis van een enge gesloten case van maagzuurtabletten te maken.
wat een hoop onzin in 1 post. de meeste drugs genezen niets, ze pretenderen het niet eens. cholesterolverlagers zijn een prachtvoorbeeld. veel bijwerkingen en de kans dat je er daadwerkelijk een langer leven door krijgt is veel minder dan zeker.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
Je vergeet de 4-6 jaar aan pre-klinisch onderzoek. Gemiddeld duurt het 12 jaar voordat een medicijn op de markt komt.
En om terug te komen op correct medicijngebruik moet je gewoon even "compliance" en " efficacy" intoetsen in PubMed. Het is nou eenmaal zo dat als je je medicatie goed gebruikt je veel betere controle hebt over de ziekte, ofwel eerder geneest. Om een zeer voor de hand liggend voorbeeld te noemen is dat je elke antibioticakuur moet afmaken.
99% van de medicijnen geneest niet, maar onderdrukt symptomen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
Je vergeet de 4-6 jaar aan pre-klinisch onderzoek. Gemiddeld duurt het 12 jaar voordat een medicijn op de markt komt.
En om terug te komen op correct medicijngebruik moet je gewoon even "compliance" en " efficacy" intoetsen in PubMed. Het is nou eenmaal zo dat als je je medicatie goed gebruikt je veel betere controle hebt over de ziekte, ofwel eerder geneest. Om een zeer voor de hand liggend voorbeeld te noemen is dat je elke antibioticakuur moet afmaken.
Bron? Of voel je het aan je water?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
99% van de medicijnen geneest niet, maar onderdrukt symptomen.
Zie de bijsluiters.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bron? Of voel je het aan je water?
Uhmmm nee maar dan nog, ik vind het wel prettig dat als ik een griepje heb dat de paracetamol mijn hoofdpijn verminderd. En ik vind het ook wel prettig dat mocht ik diabetes hebben dat er medicatie is die er voor zorgt dat mijn suikerspiegels goed gereguleerd worden. Ik vind het ook prettig dat de tremoren minder worden door de medicatie mocht ik parkinson's hebben. Genezen deze medicijnen.... Neequote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
99% van de medicijnen geneest niet, maar onderdrukt symptomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |