abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107950840
ja dat heb je met bepaalde energieën

mensen die ergens keihard tegen ingaan zijn zoiezo zinloos...

of het zijn desinfo angenten, ze weten dondersgoed hoe het zit, maar willen de meerderheid van de mensen bewust onbewust houden, zodat zij het idee hebben dat ze macht kunnen hebben

of het zijn mensen die zo vast houden aan hun geïndoctrineerde wereldbeeld... en dat op de een of andere manier blijven verkondigen zonder na te denken wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn..

hier op fok zijn de meeste die alles willen ontkrachtigen desinfo agenten vele hebben meerdere accounts

verspil je kostbare energie daar niet aan
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  maandag 13 februari 2012 @ 22:33:49 #227
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107950941
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die kun je formuleren en dan kun je tot een conclusie komen. Je kunt zonder statistiek en hypothese niets concluderen.
(de grap is dat het artikel zelf op basis van een vorm van statistiek conclusies trekt)
Je hebt ook andere onderzoekswijzen dan louter de inductieve methode.

Bij onderzoek over een onderwerp dat nieuw is, dat veel discussie losmaakt en waar weinig literaire informatie over is te vinden, is het beter gegevens te analyseren en na te denken over de vraag welke theoretische ideeën deze gegevens suggereren.
Graag je reactie
  maandag 13 februari 2012 @ 22:34:31 #228
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107950985
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
Heel kort door de bocht komt wetenschap op het volgende neer:

Stel je hebt een muntje en om de een of andere reden denk je dat deze vals is. Je verwacht dat hij vaker op kop zal landen dan toeval.

Je gooit 1 keer en gooit kop. Is dit een bewijs? Nee niet echt, zelfs als het muntje niet vals zou zijn is de kans dat je toch kop gooit 50%

Je gooit 3 keer en gooit 3 keer kop. Is dit een bewijs dat het muntje vals is? Nee ook niet echt, de kans is een goede 12.5% dat het muntje helemaal in orde is maar dat je door toeval 3 keer kop gooit.

Je gooit 10.000 keer en 10.000 kop. Is dit een zeker bewijs dat het muntje vals is? Nee. Het kan nog steeds toeval zijn, MAAR de kans dat het muntje helemaal in orde is en het door toeval komt dat je 10.000 keer kop hebt gegooid is zo ontzettend klein, dat je met een waarschijnlijkheid van 1-die kans aanneemt dat er iets mis is met het muntje.

Dat is wetenschap in een notendop. Zoals je ziet heb je statistiek nodig en een hypothese om ook maar enige conclusie te kunnen maken.
(dit is niet helemaal goed en het officiele verhaal maar wel de meest logische verhalende manier om het kort uit te leggen)
Ik weet niet op welke universiteit jij hebt gestudeerd, maar duidelijk een andere dan ik.
Graag je reactie
pi_107951234
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:33 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Bij onderzoek over een onderwerp dat nieuw is, dat veel discussie losmaakt en waar weinig literaire informatie over is te vinden, is het beter gegevens te analyseren en na te denken over de vraag welke theoretische ideeën deze gegevens suggereren.
Hoe analyseer je dan zonder statistiek?

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:34 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke universiteit jij hebt gestudeerd, maar duidelijk een andere dan ik.
Zie vraag hierboven =]
Weet trouwens niet wat je hebt gestudeerd maar als er een gebied is waarvan ik enorm zeker ben dat ik er veel vanaf weet is het wel empirische statistiek, sta er natuurlijk helemaal voor open dat je aangeeft waar ik de mist in ga maar met uitspraken als "weet niet waar je gestudeerd hebt" kan ik natuurlijk helemaal niets. Graag inhoudelijk of niet.

Alhoewel ik trouwens ook best wel een flawed discussie wil houden over onze respectievelijke statistische educatie aangezien de kans extreem klein is dat de educatie waarover je op aan het scheppen bent daadwerkelijk uitgebreider was m.b.t. empirische statistiek dan de mijne. Iets dat al duidelijk was toen je dat belachelijk artikel quotte zonder ook maar een enkele keer met je ooglid te trillen van ongeloof.

[ Bericht 11% gewijzigd door oompaloompa op 13-02-2012 22:45:07 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 13 februari 2012 @ 22:49:16 #230
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107951817
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe analyseer je dan zonder statistiek?

Waarom heb je perse statistiek nodig voor analyse? Wat dacht je van kwalitatief onderzoek?
Belangrijk is je onderzoeksstrategie. D.w.z. de gestelde onderzoeksvragen en methode deze te beantwoorden. En hier komt niet altijd statistiek aan te pas.

Wellicht geef jij een andere definitie van statistiek dan ik?

quote:
Weet trouwens niet wat je hebt gestudeerd maar als er een gebied is waarvan ik enorm zeker ben dat ik er veel vanaf weet is het wel empirische statistiek Graag inhoudelijk of niet.
Je hebt gelijk. Zie bovenstaande vraag.

quote:
Alhoewel ik trouwens ook best wel een flawed discussie wil houden over onze respectievelijke statistische educatie aangezien de kans extreem klein is dat de educatie waarover je op aan het scheppen bent daadwerkelijk uitgebreider was m.b.t. empirische statistiek dan de mijne. Iets dat al duidelijk was toen je dat belachelijk artikel quotte zonder ook maar een enkele keer met je ooglid te trillen van ongeloof.
Auw...
Graag je reactie
pi_107952001
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:49 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Waarom heb je perse statistiek nodig voor analyse? Wat dacht je van kwalitatief onderzoek?
Belangrijk is je onderzoeksstrategie. D.w.z. de gestelde onderzoeksvragen en methode deze te beantwoorden. En hier komt niet altijd statistiek aan te pas.

Wellicht geef jij een andere definitie van statistiek dan ik?

[..]

Je hebt gelijk. Zie bovenstaande vraag.
Dat zou kunnen. Sowieso heb ik enigzins problemen met puur kwalitatief onderzoek. Ik denk dat het zeer bruikbaar is voor verkennend onderzoek en theorieformatie maar dat voor het toetsen van theorién meer dan aleen kwalitatief onderzoek nodig is. (Is toevallig ongeveer de strekking van de paper die ik nu aan het schrijven ben ^^)

Maar ja, hangt af van de definitie idd. Het vergelijken van proporties met de bedoeling er een conclusie uit te trekken zou ik statistiek noemen.
Sry voor botte laatste reactie, houdt er niet van als mensen de persoon ipv het argument proberen te ondermijnen maar reageerde wat te fel.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 13 februari 2012 @ 23:00:23 #232
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107952402
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Sowieso heb ik enigsinds problemen met puur kwalitatief onderzoek. Ik denk dat het zeer bruikbaar is voor verkennend onderzoek en theorieformatie maar dat voor het toetsen van theorién meer dan aleen kwalitatief onderzoek nodig is. (Is toevallig ongeveer de strekking van de paper die ik nu aan het schrijven ben ^^)

Maar ja, hangt af van de definitie idd. Het vergelijken van proporties met de bedoeling er een conclusie uit te trekken zou ik statistiek noemen.
Ik denk als we hier nog verder over doorgaan we off topic gaan. Ik heb Criminologie gestudeerd, dus een objectwetenschap. Erg psychologisch en sociologisch gekleurd (veel kwalitatief onderzoek). Maar ook biologische -en rechtswetenschappen (veel kwantitatief onderzoek) zijn een groot onderdeel hiervan. Ik ben dus "gewoon" met een diversiteit aan onderzoeksmethoden en tegenhangers van elkaar.

quote:
Sry voor botte laatste reactie, houdt er niet van als mensen de persoon ipv het argument proberen te ondermijnen maar reageerde wat te fel.
Never mind ;) !
Graag je reactie
pi_107952635
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:00 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik denk als we hier nog verder over doorgaan we off topic gaan. Ik heb Criminologie gestudeerd, dus een objectwetenschap. Erg psychologisch en sociologisch gekleurd (veel kwalitatief onderzoek). Maar ook biologische -en rechtswetenschappen (veel kwantitatief onderzoek) zijn een groot onderdeel hiervan. Ik ben dus "gewoon" met een diversiteit aan onderzoeksmethoden en tegenhangers van elkaar.

[..]

Never mind ;) !
Cool ik was bijna criminologie gaan doen ware het niet dat het toen vol zat :D

Maar nou vraag ik me toch wel af wat er mis was met mijn enorm basale versie van de meeste toetsen, zeker binnen de sociale wetenschappen. Het is een enorm basic voorbeeld maar wel wat er ten grondslag ligt aan voor zover ik weet elke statistische methode die gebruikt wordt binnen de medische wetenschap en de empirische gedragswetenschappen. Eventueel met uitzondering van baysean statistics maar dat is gewoon dat voorbeeld met nog een extra stap.

Ben nu bezig met een paper vover iets war bijna uitsluitend kwalitatief onderzoek naar is gedaan en waarvan het veld volzit met elkaar tegensprekende theorien, dus dit is niet de beste dag om me te overtuigen van het belang van kwalitatief onderzoek. (Alhoewel, zoals ik al eerder had gezegd zeker het nut er van inzie bij het formuleren van theoriën, alleen minder bij het daadwerkelijk toetsen er van, maar ik sta open voor een verandering van mening :D )
  maandag 13 februari 2012 @ 23:05:34 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107952675
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het selectief reageren is symptomatisch bij jouw he ?
Het filmpje in de link duur 2 u, na 7 min ga jij al zo'n vraag stellen.. zucht.

Dr-Anderson thx voor de link.
Eens goed lezen en/of kritisch zijn ten opzichte van dit soort berichten blijft voor jou een zware klus he? Moet je voor de gein het eerste stuk op die pagina (boven dat filmpje dus) eens lezen. Dan gaan bij mij vrij veel crackpot alarmbellen af.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_107953151
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:38 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Nee, ik baseer me niet enkel op deze quote. Ik baseer me op onderzoeken die hij heeft verricht naar deze methode, empirische bewijzen en de ziektes die hij hiermee heeft overwonnen.

Hij heeft laten zien dat medicijnen of dure chemo's niet nodig zijn.
Heb me er 'n btje in verdiept. Lees wel dingen die haaks staan op wat jij meldt.
De empirische bewijzen zijn imo ver te zoeken, Hamer vraag de reguliere wetenschap juist om verder onderzoek.
Interressant persoon, dat zeker, geen " domme jongen ", de traumatische ervaring met z'n zoon, iemand die na vele jaren gevangenisstraf blijft geloven in zijn theorie en methode, zijn uitvindingen, etc,
Maar dat alle kanker ontstaat uit 'n innerlijk conflict ? Kom op zeg.
Of lees ik het verkeerd en ga ik te kort door de bocht?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 13 februari 2012 @ 23:29:14 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107953750
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:21 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik word gek van verkeerd aangeklikte knopjes!!! |:( 8)7
Daar had ik ook last van ja :@
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 februari 2012 @ 23:32:06 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107953873
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:33 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte klinkt toch wel verdacht veel als een hyopthese opstellen ;)
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 februari 2012 @ 07:47:15 #238
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_107958124
quote:
Statistics prove prescription drugs are 16,400% more deadly than terrorists

America was rudely awakened to a new kind of danger on September 11, 2001: Terrorism. The attacks that day left 2,996 people dead, including the passengers on the four commercial airliners that were used as weapons. Many feel it was the most tragic day in U.S. history.
Four commercial jets crashed that day. But what if six jumbo jets crashed every day in the United States, claiming the lives of 783,936 people every year? That would certainly qualify as a massive tragedy, wouldn't it?

Well, forget "what if." The tragedy is happening right now. Over 750,000 people actually do die in the United States every year, although not from plane crashes. They die from something far more common and rarely perceived by the public as dangerous: modern medicine.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_107960681
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 07:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En het wereldwijd afgenomen aantal piraten is de schuld van global warming..

Oftewel, hoe lang moet ik cijfers statistisch verantwoord manipuleren totdat ik een getal heb wat mijn eigen hypothese onderschrijft... :|W
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:42:56 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107960813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oftewel, hoe lang moet ik cijfers statistisch verantwoord manipuleren totdat ik een getal heb wat mijn eigen hypothese onderschrijft... :|W
Het gevaar om aan terrorisme dood te gaan is dan ook niet bijzonder hoog...
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:46:08 #241
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107960895
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:16 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Heb me er 'n btje in verdiept. Lees wel dingen die haaks staan op wat jij meldt.
De empirische bewijzen zijn imo ver te zoeken, Hamer vraag de reguliere wetenschap juist om verder onderzoek.
Interressant persoon, dat zeker, geen " domme jongen ", de traumatische ervaring met z'n zoon, iemand die na vele jaren gevangenisstraf blijft geloven in zijn theorie en methode, zijn uitvindingen, etc,
Maar dat alle kanker ontstaat uit 'n innerlijk conflict ? Kom op zeg.
Of lees ik het verkeerd en ga ik te kort door de bocht?
Ik ben inderdaad wat kort door de bocht geweest en iets te snel gereageerd.

Ook ik heb hetzelfde gevoel als jij. Kanker ontstaat uit innerlijk conflict vind ik iets te "zweverig" klinken. Maar het feit blijft wel dat door zijn geneeswijze pillen en chemo overbodig zijn en meer mensen gered worden dan met de reguliere vorm. Dat vind ik persoonlijk opmerkelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef oompaloompa het volgende:

Ben nu bezig met een paper vover iets war bijna uitsluitend kwalitatief onderzoek naar is gedaan en waarvan het veld volzit met elkaar tegensprekende theorien, dus dit is niet de beste dag om me te overtuigen van het belang van kwalitatief onderzoek. (Alhoewel, zoals ik al eerder had gezegd zeker het nut er van inzie bij het formuleren van theoriën, alleen minder bij het daadwerkelijk toetsen er van, maar ik sta open voor een verandering van mening :D )
Succes met je paper en we zullen onze discussie nog wel eens voortzetten. ;) :D !
Graag je reactie
pi_107969293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Haha :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:46 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wat kort door de bocht geweest en iets te snel gereageerd.

Ook ik heb hetzelfde gevoel als jij. Kanker ontstaat uit innerlijk conflict vind ik iets te "zweverig" klinken. Maar het feit blijft wel dat door zijn geneeswijze pillen en chemo overbodig zijn en meer mensen gered worden dan met de reguliere vorm. Dat vind ik persoonlijk opmerkelijk.

[..]

Succes met je paper en we zullen onze discussie nog wel eens voortzetten. ;) :D !
Thanks.
Overigens is juist de link innerlijk conflict & kanker niet helemaal uit de lucht gegrepen. Wel om het puur als causaal en enige voorspeller te zien maar er is ondertussen wel vrij veel informatie over gemoedstoestanden en ziektes. Hoge stress zorgt er voor dat je permanent stresshormonen etc. aanmaakt die ook echt daadwerkelijk de kans op somigge aandoeningen vergroot. Natuurlijk is het bullshit om dan opeens maar te concluderen dat alles psychologisch o.i.d. is, maar er is zeker een onderdeel van ziekteverloop dat beinvloedt wordt door iemands toestant.

Wist je trouwens dat de helft van de natuurlijke sterfgevallen plaatsvind binnen 3 maanden na iemands verjaardag?
pi_108088280
http://tweakers.net/nieuw(...)fstand-mogelijk.html

quote:
Wetenschappers zijn erin geslaagd om een chip te ontwikkelen die na implantatie op afstand kan worden aangestuurd om medicijnen af te geven in het lichaam. Dit moet toediening van medicatie preciezer en gemakkelijker maken.

De chip is ontwikkeld door het technologie-instituut MIT, maar wordt op de markt gebracht door het bedrijf MicroChips. Het apparaatje werd getest op patiënten die lijden aan osteoporosis en daarvoor medicijnen ontvangen. Dokters kunnen de chip zo programmeren dat ze de gewenste dosis afgeven. Daarnaast is het mogelijk om verschillende medicijnen tegelijk toe te dienen. Om de chip op afstand te kunnen bedienen wordt gebruikgemaakt van het draadloze communicatieprotocol mics.

Voor het toedienen van medicijnen hoeft alleen maar met een draadloos apparaatje op een knop te worden gedrukt. De chip geeft dan in het lichaam de gewenste stoffen af. Het systeem kan automatisch werken, waardoor zorgverleners zich niet langer hoeven af te vragen of patiënten of dokters zich aan de voorgeschreven behandeling houden.

In een klinische studie werd gekeken naar de effectiviteit van osteoporosisbehandeling met de chip. Wetenschappers vonden dat het dagelijks toedienen van medicijnen vergelijkbaar was met dagelijkse injecties. De variatie in de verschillende toegediende doses was echter minder, wat betekent dat de toediening preciezer verloopt.

In één woord: handig.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_108088387
http://tweakers.net/nieuw(...)sa-bacterie-aan.html

quote:
Onderzoekers van IBM Research hebben in samenwerking met een Singaporees onderzoeksinstituut een nanomedicijn tegen mrsa gemaakt. Het medicijn kan de tegen antibiotica opgewassen bacteriën doden en gezonde cellen intact laten.

Vooral in ziekenhuizen is mrsa, een bacteriefamilie die resistent is voor antibiotica, een steeds groter probleem. De stafylokokken zijn tegen de meeste antibiotica opgewassen, wat hun bestrijding zeer lastig maakt. Medewerkers van IBM Research hebben echter, samen met het Singaporese Institute of Bioengineering and Nanotechnology, nanodeeltjes ontwikkeld die specifiek meticilline-resistente Staphylococcus aureus-bacteriën doden.

De bacteriedodende nanodeeltjes bestaan uit polymeren die onder invloed van water geactiveerd worden. De 'plastic' bolletjes worden aangetrokken door de elektrische lading van mrsa en penetreren vervolgens de celwand en het celmembraan van de bacteriën. Hierdoor kunnen de micro-organismen geen resistentie tegen de behandelmethode ontwikkelen en blijft gezond weefsel onaangetast.

De nanodeeltjes zijn biologisch afbreekbaar en hebben hun werking niet alleen in petrischaaltjes, maar ook in muizen bewezen. De volgende stap zou het testen op grotere dieren en vervolgens op mensen zijn. Volgens hoofdonderzoeker James Hedrick is IBM in onderhandeling met farmaceutische bedrijven over de volgende stap in de klinische tests. Naast mrsa zouden nanodeeltjes tegen andere gram-positieve bacteriën en schimmels ontwikkeld kunnen worden.
Wat ouder artikel, maar ook rete-handig.

Die geweldige techniek toch.
pi_108088433
farmaceuten lopen veel inkomsten mis doordat de meeste patiënten vaak overslaan, of te weinig nemen. er zijn meerdere initiatieven die proberen deze ongewenste winstderving aan te pakken. ik zou het niet blieven iig.
pi_108088455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
farmaceuten lopen veel inkomsten mis doordat de meeste patiënten vaak overslaan, of te weinig nemen. er zijn meerdere initiatieven die proberen deze ongewenste winstderving aan te pakken. ik zou het niet blieven iig.
Hahaha, geniale BNW-gedachtegang. :')
pi_108088498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:08 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hahaha, geniale BNW-gedachtegang. :')
nee simpele optelsom van belangen en initiatieven. niets mis mee is gewoon commercie. ik zou het alleen niet willen. kan me voorstellen dat er legio mensen zijn die het handig vinden.
pi_108090197
quote:
Maar ook best wel veel mensen ontwikkelen ernstigere ziektes omdat ze hun medicijnen niet op tijd innemen, het mes snijdt aan beide kanten.
pi_108090520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:56 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar ook best wel veel mensen ontwikkelen ernstigere ziektes omdat ze hun medicijnen niet op tijd innemen, het mes snijdt aan beide kanten.
misschien slikken ze het wel niet zo vaak omdat ze zich er niet goed bij voelen. heb je onderzoek die je generieke stellingname ondersteunt of is het puur een aanname.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:37:03 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108091737
quote:
Adherence, compliance en persistence. Idd belangrijke aspecten om medicatie goed en optimaal te laten werken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')