Dan vind ik dat net zo goed geen nasi als pasta carbonara met roomquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]kom jij bij mij maar eens nasi eten, broccoli gegarandeerd.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:03 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dan vind ik dat net zo goed geen nasi als pasta carbonara met room
Oh en Sethiwe ik ben heel lief hoor, alleen als ik dit nu zo zeg kan de rest alleen maar meevallen.
Jawel hoor. Gewoon zeggen dat je broccoli gaat eten dan komt het goed.quote:
Heus wel!quote:
Jaren 80 all over again.. toen had ik dat ookquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:06 schreef Probability het volgende:
Uniekje in een hoge broek met een shirtje er in gestopt, kan heel leuk zijn!
Of zo'n wat korter wijder shirt misschien
Suiker - snelle zijn witmeel (koekjes, witbrood, pasta, etc). Langzame volkorenbrood, peulvruchten, etcquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:13 schreef Sethiwe het volgende:
groente en fruit eet ik normaal gesproken wel veel, vandaag alleen maar 1 stuks fruit ipv gebruikelijke 2 a 3.
Maar wat wordt er bedoeld met carbs?
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]kom jij bij mij maar eens nasi eten, broccoli gegarandeerd.
Vnl rijst en past.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:13 schreef Sethiwe het volgende:
groente en fruit eet ik normaal gesproken wel veel, vandaag alleen maar 1 stuks fruit ipv gebruikelijke 2 a 3.
Maar wat wordt er bedoeld met carbs?
Ik hou wel van kont!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef conleche het volgende:
Zelfs mensen met een heul prima kont krijgen in een hoge broek een grote kont omdat die broek eindigt ergens halverwege de rug! En dat lijkt dan optisch een kont!
Ik ook, maar zoals Co 'em omschrijft linkt het niet zo zeer als een huge ass, maar als een langerekte ass. Da's minder aantrekkelijk.quote:
Ik hou ook van kont! Van bol, maar niet van groot.quote:
Heb je nachtdiensten volgens rooster of onregelmatig? Als het volgens een vast patroon is, kun je je eetmomenten daarop aanpassen. Onregelmatig wisselende diensten draaien maakt het lastiger om een vast patroon te vinden, maar ook dan zijn er dingen te bedenken die goed eten makkelijker maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:26 schreef Sethiwe het volgende:
Dank jullie voor de antwoorden op de carbs.
Met de onregelmatigheid bedoel ik ook niet dat ik ongezond eet (soms wel)
Maar meer op gekke tijdstippen, bv nachtdienst eet ik 's nachts ook 2 boterhammen, overdag weinig of niets en 's avonds warm eten, dus heb ik nog geen idee waar die dan moeten komen te staan in mijn lijstje O-L-T.
Ik ben 82,5 kilo en wil graag weer naar de 73 kilo.
Ja dat is wel lastig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:26 schreef Sethiwe het volgende:
Dank jullie voor de antwoorden op de carbs.
Met de onregelmatigheid bedoel ik ook niet dat ik ongezond eet (soms wel)
Maar meer op gekke tijdstippen, bv nachtdienst eet ik 's nachts ook 2 boterhammen, overdag weinig of niets en 's avonds warm eten, dus heb ik nog geen idee waar die dan moeten komen te staan in mijn lijstje O-L-T.
Ik ben 82,5 kilo en wil graag weer naar de 73 kilo.
Wij zijn allebei te lui om uberhaupt wat te regelenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe is het met de voorbereidingen? Ga je in jurk?
Ja maar.. ja maar... mens ga een jurk shoppenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wij zijn allebei te lui om uberhaupt wat te regelen
^^quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja maar.. ja maar... mens ga een jurk shoppen
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:47 schreef uniekhoorn het volgende:
12 12 is nu zo ongeveer de bedoeling
De trouwdag van mijn ouders!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:47 schreef uniekhoorn het volgende:
12 12 is nu zo ongeveer de bedoeling
Welkom!quote:Op zondag 8 januari 2012 09:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wandel ze Mo!
Ik ga zo voor een lesje body balance en daarna mn 5 km hardlopen. En dan daarna maar eens mn huis opruimen.
Lijstje :
O: verse sinasappelsap, koffe verkeerd, activia drankje, 2 boterhammen met rosbief
B/S: uurtje body balance, half uurtje fietsen, 5 km hardlopen
L: uh..... soepje denk ik. En wat crackers met hummus. En wat yoghurt en kwark met muesli.
D: noodles met een berg groenten en wat tonijn en wat kroepoek.
Mezelf kennende komt er nog wel wat bij. En ik eet ook flinke porties.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:27 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Welkom!![]()
Als je sport kan je nog wel iets meer eten. Misschien een idee om ook nog wat tussendoortjes in te plannen zodat je je stofwisseling op gang houdt? Of houd je het liever bij drie maaltijden per dag?
Ja, ik vind dat ook altijd zo lastig inschatten. Mijn porties qua ontbijt/lunch/avondeten zijn namelijk helemaal niet zo groot!quote:Op zondag 8 januari 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Mezelf kennende komt er nog wel wat bij. En ik eet ook flinke porties.Ga op werkdagen iig wel weer bewuste tussendoortjes meenemen. Anders kom ik in zo'n eetmodus waar ik niet meer uit kom.
Dus misschien vanmiddag ook nog wat blokjes kaas ofzo.
Goed punt GB!
Morgen sport ik niet, dan wandel ik met verstandelijk gehandicapten en meer niet. En ik kijk wel uit hoor, ben veel te bang dat mijn kuitblessure weer terugkomt. Dus qua hardlopen doe ik deze maand niet meer dan 5 km per keer.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
hou je ook wel een rustdag, HPKW? Ik heb het idee dat je heeeeel veel sport!
Zo, zometeen richting het vliegveld. Zin om naar huis e gaan, geen zin om de duutser achter te laten. Gelukkig voor maar 2,5 week, deze keer.
Als ik.soep eet, dan is het meestal een enorme kom. En ik heb (natuurlijk) de danio kwark uit de aanbieding gehaald en daar zit behoorlijk wat in qua calorien. Maar ik zal het vandaag eens bijhouden hoeveel het allemaal is.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:43 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook altijd zo lastig inschatten. Mijn porties qua ontbijt/lunch/avondeten zijn namelijk helemaal niet zo groot!
oh ja, dank voor de tip! Ik heb alleen maar 55 minuten overstaptijd, dus ben benieuwd of ik het ga redden...Zeker als ik net zoals de vorige keer op gate D99 het vliegveld uitstap. Men, wat een pokkeeind lopen. Al denk ik dat ik nu met de bus moet, want klein vliegtuigje vanaf Bremen...quote:Op zondag 8 januari 2012 09:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Morgen sport ik niet, dan wandel ik met verstandelijk gehandicapten en meer niet. En ik kijk wel uit hoor, ben veel te bang dat mijn kuitblessure weer terugkomt. Dus qua hardlopen doe ik deze maand niet meer dan 5 km per keer.
Vergeet niet het Congo boek te kopen op Schiphol. Ik ben echt onder de indruk van het boek.
Hoorde het gister op het nieuws, wat een freak accident...quote:Op zondag 8 januari 2012 09:29 schreef Goodbye het volgende:
Getverdemme, ik rij regelmatig met de bus hier langs.
Veel plezier mo!quote:
Je ruikt het nog als je plast.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Van cup a soup word ik iig wèl wakker rond een uur of half drie. Is er iig nog iets ter afwisseling van de eeuwige thee.
Nou en?quote:
Van wiki:quote:Op zondag 8 januari 2012 10:54 schreef loveli het volgende:
Simpel voorbeeld: alcohol verwerken kost B-vitamines.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
quote:Op zondag 8 januari 2012 10:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van wiki:
"B vitamins are particularly concentrated in meat ... "
M.a.w.: het broodje döner aan het eind van een nachtje stevig zuipen is gezond!
Ik ben ongezond bezig geweest, stom!quote:Op zondag 8 januari 2012 10:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van wiki:
"B vitamins are particularly concentrated in meat ... "
M.a.w.: het broodje döner aan het eind van een nachtje stevig zuipen is gezond!
Zoiets kan ik me nog wel eens voorstellen, aangezien mijn buikje mijn probleemzone blijft. Maar eerst maar eens afwachten of er nog eens kinderen komenquote:Op zondag 8 januari 2012 11:07 schreef loveli het volgende:
Voor als slank niet snel genoeg gaat:
http://www.groupon.nl/dea(...)gery-haarlem/2588542
wat een vaag ongeluk ook, dat de achterkant van de bus geraakt wordt...quote:Op zondag 8 januari 2012 09:29 schreef Goodbye het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
Vissticks, gebakken aardappeltjes... doe dan echt een stukje vis en gekookte aardappels en echte groente maar dat zegt men hierboven alquote:Op zondag 8 januari 2012 10:35 schreef Sethiwe het volgende:
Veel wandelplezier motorbloempje. De route ziet er in ieder geval mooi uit.
Ik ben verpleegkundige, vandaar de onregelmatige diensten.
Mijn lijstje:
O: 3 boterhammen met smeerkaas, komkommer en 1 met jam
T: sinaasappel
S: 4 km hardlopen
L: 2 boterhammen en cup a soup
T: appel
D: vissticks, gebakken aardappeltjes en sla
Bus die dacht dat hij nog wel even over kon steken? Ik zie het op dat punt nog maar zo gebeuren..quote:Op zondag 8 januari 2012 11:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
wat een vaag ongeluk ook, dat de achterkant van de bus geraakt wordt...
goed bezig!quote:Op zondag 8 januari 2012 11:34 schreef Perruche het volgende:
Wajoo ik ben lui mar ga zo naar de bodycombat...
Goed hoor! Zat nog even te kijken naar de prijzen voor 4 weken sporten, maar dan moet ik volgens mij sowieso ¤100 euro betalen? Of is het nu tijdelijk gratis inschrijven ivm die actie?quote:Op zondag 8 januari 2012 11:34 schreef Perruche het volgende:
Wajoo ik ben lui mar ga zo naar de bodycombat...
Kun je niet per keer betalen?quote:Op zondag 8 januari 2012 11:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Goed hoor! Zat nog even te kijken naar de prijzen voor 4 weken sporten, maar dan moet ik volgens mij sowieso ¤100 euro betalen? Of is het nu tijdelijk gratis inschrijven ivm die actie?
Nee geloof het niet, of het is per maand, of per jaar, of per 2 jaarquote:
Dus wat moet ik vandaag eten ter compensatie van het bier?quote:Op zondag 8 januari 2012 10:54 schreef loveli het volgende:
Troep eten => meer vitamines nodig om het te verwerken. Goed eten => meer vitamines om echt voor je lijf te gebruiken. Simpel voorbeeld: alcohol verwerken kost B-vitamines.
Da's gewoon martelingquote:Op zondag 8 januari 2012 12:05 schreef loveli het volgende:
http://www.menshealth.com/fitness/urbanathlon-training-plan
Oh my, ik zou waarschijnlijk zelfs step 1 van workout 1 op dit moment nog maar net overleven.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:05 schreef loveli het volgende:
Daar vlakbij woont m'n moederquote:Op zondag 8 januari 2012 09:29 schreef Goodbye het volgende:
Beter zetten ze daar gewoon wat slagbomen neer..quote:Op zondag 8 januari 2012 12:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar vlakbij woont m'n moeder. Er gebeuren zo veel ongelukken met de sneltram...
Hangt er vanaf wat je erin stopt, trial and errorquote:Op zondag 8 januari 2012 12:24 schreef Lago het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar nieuwe ontbijt dingen. En ik wilde weer aan de smoothies gaan, maar omdat ik vaak vroeg op sta en mijn huisgenoten niet is het niet zo sociaal als ik die 's ochtends ga lopen pureren.Als ik nou gewoon een vooraf een kan maak, hoe lang ik die dan bewaren denken jullie?
Invriezen in diepvriesbekers en dan onderweg opdrinken? Ben ik trouwens de enige die smoothies geen eten maar drinken vindt? Met wel erg veel kcal zonder dat het vult?quote:Op zondag 8 januari 2012 12:24 schreef Lago het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar nieuwe ontbijt dingen. En ik wilde weer aan de smoothies gaan, maar omdat ik vaak vroeg op sta en mijn huisgenoten niet is het niet zo sociaal als ik die 's ochtends ga lopen pureren.Als ik nou gewoon vooraf een kan maak, hoe lang ik die dan bewaren denken jullie?
Vaak is het een kwestie van stom gedrag (snel oversteken om de tram nog te halen, haast hebben en over het hoofd zien dat er aan de andere kant ook iets aankwam, enz). Daar helpen slagbomen niet tegen. Mensen klimmen nu ook over de hekken die langs het traject gezet zijn... Maar dit is wel een bizar ongeluk, wat idd voorkomen had kunnen worden met slagbomen.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:27 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Beter zetten ze daar gewoon wat slagbomen neer..
Je bedoelt dat je dan weer sneller honger zult krijgen? Omdat je lichaam dus nog vast voedsel verwacht?quote:Op zondag 8 januari 2012 12:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je erin stopt, trial and error
Vloeibaar voedsel heeft nadelen voor je spijsvertering. Je lichaam verwacht dat je eet, door voedsel te drinken krijg je sneller een bepaalde hoeveelheid binnen, terwijl je lichaam een constante aanvoer verwacht en daarop spijsverteringssappen en insuline aanmaakt.
Smoothies op zich zijn niet slecht, aan jou om jouw beste manier te vinden om op te starten.
Die van Aurum zijn goed gevuld. Hangt er dus ok vanaf wat je erin stopt.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef Tinkepink het volgende:
Ben ik trouwens de enige die smoothies geen eten maar drinken vindt? Met wel erg veel kcal zonder dat het vult?
"onderweg" is bij mij op de fiets zitten, dus dat gaat denk ik niet zo goed werken.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Invriezen in diepvriesbekers en dan onderweg opdrinken? Ben ik trouwens de enige die smoothies geen eten maar drinken vindt? Met wel erg veel kcal zonder dat het vult?
Niet per se dat je direct honger krijgt, maar wanneer meer insuline wordt aangemaakt dan nodig is, zakt je bloedsuiker meer dan nodig. Je lichaam compenseert dat weer, beter is dat je schommelingen voorkomt.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:35 schreef Lago het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dan weer sneller honger zult krijgen? Omdat je lichaam dus nog vast voedsel verwacht?
Ik heb eerder ook al wel eens een hele tijd 's ochtends smoothies gegeten, en dat werkte voor mij wel prima. Dus ik denk niet dat ik veel problemen zal krijgen.
Maar dan ga ik inderdaad wel gewoon wat uitproberen qua houdbaarheid. Thnx.
Ik denk toch echt niet dat dat van de smoothies komt..quote:Op zondag 8 januari 2012 12:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet per se dat je direct honger krijgt, maar wanneer meer insuline wordt aangemaakt dan nodig is, zakt je bloedsuiker meer dan nodig. Je lichaam compenseert dat weer, beter is dat je schommelingen voorkomt.
Het aantal diabetici stijgt schrikbarend. Slechte voeding/slecht voedingspatroon is een heel grote oorzaak hiervan. Op de lange termijn kan het ook voorkomen dat de alvleesklier het niet meer aankan (insulineresistentie, daardoor is meer insuline nodig om het bloedsuiker te reguleren, alvleesklier raakt overbelast en kan niet voldoende/geen insuline meer aanmaken).
Op de korte termijn hoef je geen last te krijgen van een onrustige bloedsuikerspiegel, maar de vooruitzichten van de gezondheid van de gemiddelde Nederlander zijn (imho) zorgwekkend.
http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=545quote:Het percentage mensen met ernstig overgewicht is de laatste twee decennia verdubbeld van 6 tot 12 procent en de incidentie van diabetes groeide de laatste jaren met zo'n 75.000 per jaar tot de huidige 600.000 patiënten. Daarvan heeft 85 procent diabetes type 2, de 'ouderdoms-diabetes', die echter op steeds jongere leeftijd voorkomt.
http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/80325044639441quote:Het percentage van de kinderen dat overgewicht of obesitas heeft, neemt snel toe. Had in 1980 bijvoorbeeld 1 op de 15 negenjarige meisjes overgewicht, in 1997 was dit al 1 op 7. In de zes jaar daarna is dit verder toegenomen en heeft 1 op 4 negenjarige meisjes overgewicht.
quote:Complicaties van diabetes
In de loop van de tijd ontstaan bij sommige mensen met diabetes mellitus complicaties. De complicaties van diabetes mellitus zijn
beschadiging van hart- en bloedvaten (“atherosclerose”)
beschadiging van het netvlies (“retinopathie”)
beschadiging van de nieren (“nefropathie”)
beschadiging van de zenuwen (“neuropathie”)
zweren en infecties van de voeten en onderbenen (diabetische voet)
*op zoek gaat naar berg na 2 km*quote:Op zondag 8 januari 2012 12:05 schreef loveli het volgende:
Hoe voorspelbaar.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:37 schreef Viking84 het volgende:
https://twitter.com/#!/geertwilderspvv/status/155990745835241472.
Ik denk dat ik dat stukje maar in de sportschool ga doen ofzo? Sowieso is trainen op het strand wel goed voor je, als in belachelijk zwaar.quote:
je kan alles klaarzetten, maar pureren zou ik 's ochtends doen. En je hoeft het niet 5 minuten te doen, beetje water / melk erbij en met een pulse setting pureren. Keukendeur dicht helpt ookquote:Op zondag 8 januari 2012 12:24 schreef Lago het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar nieuwe ontbijt dingen. En ik wilde weer aan de smoothies gaan, maar omdat ik vaak vroeg op sta en mijn huisgenoten niet is het niet zo sociaal als ik die 's ochtends ga lopen pureren.Als ik nou gewoon vooraf een kan maak, hoe lang ik die dan bewaren denken jullie?
Trieste wanvertoning, hoe vaak gebruiken ze bij de PVV die uitdrukking wel niet?quote:Op zondag 8 januari 2012 13:37 schreef Viking84 het volgende:
https://twitter.com/#!/geertwilderspvv/status/155990745835241472.
hij bewijst gewoon weer eens dat het een pannekoek isquote:
ik knal 'm wel door naar manlief, die maakt wel een aktieplan waar ik achteraan hobbelquote:Op zondag 8 januari 2012 13:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat stukje maar in de sportschool ga doen ofzo? Sowieso is trainen op het strand wel goed voor je, als in belachelijk zwaar.
endorfinen in je hoofd enzoquote:
^^ Ik heb er ook net 50 minuutjes sporten opzitten!quote:
Sowieso vind ik het nogal onprofessioneel om dat soort subjectieve terminologie te gebruiken als politicus.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:55 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Trieste wanvertoning, hoe vaak gebruiken ze bij de PVV die uitdrukking wel niet?
Vroeger had je van die trimbanen (in het dorp van m'n ouders was er een), weet jij zoiets in de buurt?quote:Op zondag 8 januari 2012 13:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat stukje maar in de sportschool ga doen ofzo? Sowieso is trainen op het strand wel goed voor je, als in belachelijk zwaar.
https://twitter.com/#!/APechtoldquote:Op zondag 8 januari 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
hij bewijst gewoon weer eens dat het een pannekoek is
quote:
Oeh, je D klinkt lekkerquote:Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef Perruche het volgende:
Lijstje:
O: 200 ml griekse yoghurt met halve mango, lepel honing en handje noten
S: bodycombat, buikspieren, 20pushups vanaf de knie
L: tosti van 2 grote bth met aioli, beetje sla, kwart mango
T: 4 langetjes (van die koekjed
D: chili met tortillachips en creme fraiche/kaas
T: 2 wijn
* 1 zak doritos alstublieft!quote:Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
Of supermarkten houden ook gewoon op met bagger te verkopen aan mensen met duidelijk overgewicht. Kunnen ze ook met sigaretten en alcohol, waarom dan niet met chips e.d.?
en ik weet wel dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, maar het schiet wel eens door m'n hoofd...
Nah dat gaat me te ver.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
Of supermarkten houden ook gewoon op met bagger te verkopen aan mensen met duidelijk overgewicht. Kunnen ze ook met sigaretten en alcohol, waarom dan niet met chips e.d.?
en ik weet wel dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, maar het schiet wel eens door m'n hoofd...
Als je post ivm de smoothies, dan sla je wellicht ietwat doorquote:Op zondag 8 januari 2012 13:33 schreef loveli het volgende:
Het komt door een slecht eetpatroon met te veel suiker. Alles wat de suikerspiegel/insulinehuishouding ontregelt doet eraan mee. Cola/frisdrank zal een veel groter aandeel hebben als boosdoener.
Alles wat je er nu aan kunt doen om ouderdomsdiabetes te voorkomen is gezondheidswinst.
Ouderdomsdiabetes betekent niet alleen suikerziekte, maar ook de daabij behorende complicaties als verlies van gezichtsvermogen, risico op een beroerte, slechte doorbloeding, neuropatie, amputaties. Als je nu kunt voorkomen dat je op latere leeftijd door een beroerte niks meer kunt. Tot vorig jaar heb ik met enige regelmaat iemand in een rolstoel rondgeduwd (ze is nu verhuisd naar te ver weg). Overgewicht, suiker, beroerte. Die moet nog 20 jaar in een karretje zitten en met links leren schilderen. In een luier.
Ik bedoel, als je door te remmen een auto-ongeluk kunt voorkomen, dan doe je dat toch? Of slagbomen bij die sneltram om ongelukken te voorkomen. Als je gezondheidsklachten kunt voorkomen door fatsoenlijk te eten en (als je dat kunt) voldoende te bewegen, waarom zou je dat dan nalaten? Ik heb het 'geluk' dat mijn lijf het af laat weten als ik slecht eet (zie oliebollen van vorige week) en eet zo weinig mogelijk domme dingen.
Maar misschien sla ik door
Gevulde paprika'squote:Op zondag 8 januari 2012 14:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Haai sportievelingen!
Lijst:
O/L: 2 boterhammen shoarmarollade, beschuit kaas, beker melk
B: 1.15 uur wandelen
T's: koffie met room en suiker, gekookt ei, slagroomsoesje, blokje choco, beschuit kaas, appel, peer, mandarijn, wortels, augurk met ham
D: gevulde paprika's
T: zoute stokjes, kwark en sla
Dan nog lekker en weekendetenquote:Op zondag 8 januari 2012 14:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hehe thanks, en vetalhoewel ik voor mezelf minder chipjes doe dan voor vriendje.
Dat geldt met leeftijd, ik denk niet dat mensen de supermarkt heel laten als er een weegschaal bij de kassa staat.. "laat maar even zien hoeveel u weegt mevrouw, als het teveel is, krijgt u die chips niet mee" Toch iets minder simpel dan leeftijdsgrensquote:Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
Dat het praktisch onuitvoerbaar is wil toch niet zeggen dat het in theorie geen goed idee kan zijn?quote:Op zondag 8 januari 2012 14:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
* 1 zak doritos alstublieft!
+ wilt u dan eerst even op de weegshaal gaan staan mevrouw
* blob blob
+ nee mevrouw u heeft zeker 10 kilo teveel, komt u maar terug als u bent afgevallenViksters hoe zie je dat voor je?
Inderdaad in een dorp weet men wel wie er wekelijks ladingen drank erdoor jaagt en toch moest ik het gewoon verkopen hoor.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:32 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat geldt met leeftijd, ik denk niet dat mensen de supermarkt heel laten als er een weegschaal bij de kassa staat.. "laat maar even zien hoeveel u weegt mevrouw, als het teveel is, krijgt u die chips niet mee" Toch iets minder simpel dan leeftijdsgrens
Btw, supermarkten verkopen gewoon sigaretten aan nicotineverslaafden en ook alcohol aan alcoholisten... Zo goed kunnen ze dat dus niet.
My two pennies: mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gezondheid, zolang er mensen zijn, zijn er al mensen doodgegaan aan een ongezonde levensstijl.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat het praktisch onuitvoerbaar is wil toch niet zeggen dat het in theorie een goed idee kan zijn?.
Zak tortilla chips (haha, ik kook nooit uit zakjes!). Om en om in schaal met chili * en kaas erover. In de oven tot alles warm is en de kaas gesmolten. Op een bord doen met sourcream of creme fraiche.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan nog lekker en weekendeten
Hoe maak je het?
Ik weet niet wat duurder is: dat wij dat met z'n allen betalen of dat die mensen langer leven als ze gezond zijn (er is wel een onderzoek naar geweest, geloof ik, was een keer op tv, weet het niet precies meer). En w.b. producent vs. leverancier heb je gelijk, maar die producenten stoppen niet zolang hun product afgenomen wordt en het gaat om bedrijven waar miljoenen/miljarden in omgaat, die kun je als overheid ook niet dichtgooien. Bovendien is dat het punt ook helemaal niet: niks mis met chips an sich, maar sommige mensen eten het gewoon te veel. Maar ja, een chipslimiet is vast ook niet haalbaarquote:Op zondag 8 januari 2012 14:35 schreef MarMar het volgende:
[..]
My two pennies: mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gezondheid, zolang er mensen zijn, zijn er al mensen doodgegaan aan een ongezonde levensstijl.
Als iedereen langer leeft, is dat ook alleen maar duurder, dus financieel een besparing op de zorgkosten is wellicht ook geen argument.
Daarnaast vind ik dat er bij de producenten van al die bagger een grotere verantwoordelijkheid ligt dan bij de leverancier.
Maar het is wel zo dat er tegenwoordig zo veel is en dat het zo makkelijk is om eraan te komen. Mogen van mij bijv. best regels zjin omtrent reclame en 2 voor 1 acties voor de echt ongezonde producten. De overheid beschermt mensen voor zoveel dingen, waarom dan niet voor overgewicht? Weet niet hoe het zit maar, als je kinderen krijgt, wordt er dan doon het consultatiebureau gewezen op gezond eten?quote:Op zondag 8 januari 2012 14:35 schreef MarMar het volgende:
[..]
My two pennies: mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gezondheid, zolang er mensen zijn, zijn er al mensen doodgegaan aan een ongezonde levensstijl.
Als iedereen langer leeft, is dat ook alleen maar duurder, dus financieel een besparing op de zorgkosten is wellicht ook geen argument.
Daarnaast vind ik dat er bij de producenten van al die bagger een grotere verantwoordelijkheid ligt dan bij de leverancier.
Klinkt heerlijk!!quote:Op zondag 8 januari 2012 14:36 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zak tortilla chips (haha, ik kook nooit uit zakjes!). Om en om in schaal met chili * en kaas erover. In de oven tot alles warm is en de kaas gesmolten. Op een bord doen met sourcream of creme fraiche.
* Chili maak ik: kidneybonen, tomaten, paprika, champignons, mais, tomatensaus. Bonen gedroogd of uit blik. Ui aanfruiten en knoflook, komijn (veel!), chilipeper, zout, gerookte paprika en peper erbij. Paprika erbij en even bakken, champignons erbij, tomaten en dan de saus. Als alles warm is de gare bonen + mais erbij.
Dit is mijn zonde-eten
Restjes opmaken
Die promoten olvarit en van die mini magnetron schotels voor peutersquote:Op zondag 8 januari 2012 14:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar het is wel zo dat er tegenwoordig zo veel is en dat het zo makkelijk is om eraan te komen. Mogen van mij bijv. best regels zjin omtrent reclame en 2 voor 1 acties voor de echt ongezonde producten. De overheid beschermt mensen voor zoveel dingen, waarom dan niet voor overgewicht? Weet niet hoe het zit maar, als je kinderen krijgt, wordt er dan doon het consultatiebureau gewezen op gezond eten?
Ik zou ook helemaal niet willen leven in een wereld waar iedereen zo betutteld wordt. Er zijn ook mensen die er zelf geen probleem mee hebben dat ze zwaar zijn en er zijn ontzettend veel mensen met overgewicht die 100 keer gezonder zijn dan ik, wie zijn wij om te bepalen wat die mensen wel en niet mogen?quote:Op zondag 8 januari 2012 14:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat duurder is: dat wij dat met z'n allen betalen of dat die mensen langer leven als ze gezond zijn (er is wel een onderzoek naar geweest, geloof ik, was een keer op tv, weet het niet precies meer). En w.b. producent vs. leverancier heb je gelijk, maar die producenten stoppen niet zolang hun product afgenomen wordt en het gaat om bedrijven waar miljoenen/miljarden in omgaat, die kun je als overheid ook niet dichtgooien. Bovendien is dat het punt ook helemaal niet: niks mis met chips an sich, maar sommige mensen eten het gewoon te veel. Maar ja, een chipslimiet is vast ook niet haalbaar. Kom je met je pasje: BZZZ, u heeft uw chipslimiet voor deze maand bereikt, kom volgende maand maar terug
.
quote:Op zondag 8 januari 2012 14:40 schreef loveli het volgende:
Producent aanpakken is verstandiger. Wat niet gemaakt wordt, kan niet verkocht worden.
*voorziet illegale snoepfabrieken*
Ah heb daar de Turkse variant vanquote:Op zondag 8 januari 2012 14:45 schreef Perruche het volgende:
Ml; nee de specerij! Van La Vera, ik ga een plaatje zoeken.
[ afbeelding ]
Gewoon in huis winkelen, gratis.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:48 schreef Perruche het volgende:
Ik heb zin om te gaan winkelen maar geen zin om de deur uit te gaanhuhu.
Er zijn genoeg voorbeelden van opa's die rokend 100 werden en niet-rokers met longkanker. Er zijn altijd uitzonderingen op de statistieken. Feit: de gezondheidszorg wordt duurder mede dank zij welvaartsziektes.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:42 schreef MarMar het volgende:
Ik zou ook helemaal niet willen leven in een wereld waar iedereen zo betutteld wordt. Er zijn ook mensen die er zelf geen probleem mee hebben dat ze zwaar zijn en er zijn ontzettend veel mensen met overgewicht die 100 keer gezonder zijn dan ik, wie zijn wij om te bepalen wat die mensen wel en niet mogen?
Ik lig op de bank schaatsen te kijkenquote:Op zondag 8 januari 2012 14:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik moet aan school werken maar ik kijk liever Dexter
Hehe, stuur dat plan ook even naar mij door.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:59 schreef _aurum_ het volgende:
ik knal 'm wel door naar manlief, die maakt wel een aktieplan waar ik achteraan hobbel
Fijn! Gewoon regelmatig thuis op dat ding stappen, niet te veel tegelijk willen en stoppen als het niet gaat.quote:
Maar natuurlijk!quote:
Woehoe!! Goed bezig!!quote:Op zondag 8 januari 2012 14:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
^^ Ik heb er ook net 50 minuutjes sporten opzitten!
Happydance!
Goed idee! Hier hebben we er ook zo eentje. Op ongeveer een km van mn huis, dus dat is een eitje!quote:Op zondag 8 januari 2012 14:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Vroeger had je van die trimbanen (in het dorp van m'n ouders was er een), weet jij zoiets in de buurt?
Het is zondag, dus eigenlijk mag het. Maarja eigenlijk ook weer niet als je al de hele week Dexter hebt gekeken ipv essays schrijven.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:52 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Ik lig op de bank schaatsen te kijken
Daar lig je dan met je goede voornemens.
Je essays kun je maar beter zelf schrijven.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:57 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Het is zondag, dus eigenlijk mag het. Maarja eigenlijk ook weer niet als je al de hele week Dexter hebt gekeken ipv essays schrijven.
Ja, gewoon vragen wat het kost. In dit geval aan haar vriend. En dan snapt hij het waarschijnlijk niet, moet je boos worden en dan de kamer uit "ja, ik ben de klant hier dit is niet normaal ik wil je baas spreken de volgende keer" en dan kom je weer terug zegt hij: "wtf was dat dan?" zeg je "wat? waar heb jij het over ik kom net van de wc man" en dan gewoon net doen alsof hij heel gek is.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:06 schreef Ml-etje het volgende:
In huis winkelen gratis?![]()
HPKW ik kom wel aanmoedigenmoet alleen eens lezen wat het nou is.
Toen ik hardlopen zag haakte ik af.
Foto?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:24 schreef Probability het volgende:
Ik heb m'n hoge taille broek aan en ben al een kwartier in de spiegel aan het turen naar mijn kont maar ik ben eigenlijk nog wel tevreden
quote:Op zondag 8 januari 2012 15:30 schreef Probability het volgende:
[..]
Haha, o god je vraagt wel wat hè!
Even nadenken. Een plofkip krijgt voer waardoor 'ie binnen een paar weken slachtrijp is. Doel van dat ding is dattie zo goedkoop mogelijk zo snel mogelijk verpakt en wel in de supermarkt ligt. Een biokip leeft langer (tijd = geld), mag rondlopen (ruimte = geld). En omdat de biokippeboer dezelfde onkosten heeft aan voer, stroom, apparatuur maar in dezelfde tijd minder kippen produceert, kost de biokip meer.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:50 schreef Nallie het volgende:
Hai.
Eens met eigen verantwoordelijkheid mensen, maar ik snap ook nooit zo goed waarom biologisch en supergezond ook altijd een stuk duurder moet zijn...
En ik kom ook in de biowinkel maar ben niet rijk en ook geen natuurmens
Ja dat snap ik wel, maar ik koop geen vlees daar. Sommige dingen vind ik onevenredig duur in de biowinkel, zoals een komkommer of courgette die rustig 2x zo duur is. Of een pak rijst van 2,5 euro...quote:Op zondag 8 januari 2012 15:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Even nadenken. Een plofkip krijgt voer waardoor 'ie binnen een paar weken slachtrijp is. Doel van dat ding is dattie zo goedkoop mogelijk zo snel mogelijk verpakt en wel in de supermarkt ligt. Een biokip leeft langer (tijd = geld), mag rondlopen (ruimte = geld). En omdat de biokippeboer dezelfde onkosten heeft aan voer, stroom, apparatuur maar in dezelfde tijd minder kippen produceert, kost de biokip meer.
Mijn hoofd zegt: jammer dan. Bij levend eten kan ik de meerwaarde van het biologische goed begrijpen. Bij komkommers, not so much. En vaak vind ik de biologische variant dan ook nog eens minder lekker. Waterige tomaten voor de hoofdprijs en dito komkommers.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Standaard komkommer: glaswol - water - substraat. Bio komkommer - volle grond.
Vandaag mag je meer eten, want je hebt gesport!quote:Op zondag 8 januari 2012 15:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
En lijstje so far:
O: bakje schotse pap (soort havermoutpap)
T: banaantje
S: 45 min hometrainer
L: 1 bth kipkerriesalade, 1 bth salami
D: lasagne met sla
Hij is lekker, maar zou er wel wat rundergehakt door doen anders is ie beetje saai vrees ik. En verse bladen is ook wel lekkerquote:Op zondag 8 januari 2012 16:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Vandaag mag je meer eten, want je hebt gesport!![]()
Ik ga die lasagne ook maken deze week, denk ik!
Ja maar daar is vast wel wat aan te doen, dat t goedkoper kan. Denk ik althans. T maakt ook niet uit. Ik koop voorlopig mijn groente/fruit gewoon op de markt/ah..quote:Op zondag 8 januari 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Standaard komkommer: glaswol - water - substraat. Bio komkommer - volle grond. En ander beleid mbt bestrijdingsmiddelen, waardoor er niet zoveel opbrengst is.
Oh dat sowiesoquote:Op zondag 8 januari 2012 16:05 schreef loveli het volgende:
Ik geef meer geld uit aan eten dan aan schoenen
Ja, dat was ook al mijn plan! Even kijken hoe ik het precies ga doen, zal me wel niet helemaal aan het recept gaan houden.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hij is lekker, maar zou er wel wat rundergehakt door doen anders is ie beetje saai vrees ik. En verse bladen is ook wel lekker.
Hm, meer? Ik vond 'm juist best aardig. Gooi er anders zo nog wel een sinaasappeltje in.
Misschien doe ik ook nog wel geitenmelk in mn koffiequote:Op zondag 8 januari 2012 16:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm. Geit. Dat is nou het enige dat ik echt oprecht niet wegkrijg, in alle verschijningsvormen. Vlees, yoghurt, kaas... Brrr.
Walnoten erbijquote:Op zondag 8 januari 2012 16:10 schreef Goodbye het volgende:
Zachte geitenkaas met een pietsie honing!
quote:Op zondag 8 januari 2012 16:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het echt zó vies he. Ik eet 9 van de 10 x niet vegetarisch als ik uit eten ga, behalve als ze alleen maar dingen met geitenkaas hebben. Dan sla ik over wil ik wel.
Wanneer gaan we een hapje doen?quote:
quote:
Bij de slager en de groenteboer? Nee, dan zal biologisch wel niet zoveel duurder zijnquote:Op zondag 8 januari 2012 16:46 schreef Ml-etje het volgende:
geloof dat jullie de verkeerde winkels hebben.
Op vlees na is hier niks duurder, maarja ik kocht al nooit groente en fruit bij de super.
Nope, een krop sla van de Appie loopt na 3 dagen de koelkast uit en die van de groente boer pas na een week.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bij de slager en de groenteboer? Nee, dan zal biologisch wel niet zoveel duurder zijn
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
gevulde paprika's staan in de oven, sla is klaar... Nu wachten...........
Beetje vroeg eten want morgen weer om 4.50 uur ontbijten
Lekker ML!
Zet mij een kapsalon voor als ontbijt, krijg ik makkelijk weg..quote:Op zondag 8 januari 2012 17:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]krijg je echt ontbijt naar binnen dan?
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind vlees uit de vriezer vaak zo'n raar smaakje hebben. Wij hebben hier nu denk ik al een jaar een rosbief in de vriezer liggen. Ik denk dat ie binnenkort in de kliko verdwijnt want hij is vast niet lekker meer en de bereiding is sowieso ook een probleem.
Oh nee ik kan pas op zijn vroegst 2 uur na uit bed komen etenquote:Op zondag 8 januari 2012 17:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zet mij een kapsalon voor als ontbijt, krijg ik makkelijk weg..
Wat een gedoe weer met schaatsen
Ah, dat hebben wij met rollades die men denkt met kerst weg te moeten geven..quote:Op zondag 8 januari 2012 17:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kregen 'm gratis bij de Jumbo een keer. Omdat de 134e winkel open was ofzo.
lol een jaar is tamelijk lang...quote:Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind vlees uit de vriezer vaak zo'n raar smaakje hebben. Wij hebben hier nu denk ik al een jaar een rosbief in de vriezer liggen. Ik denk dat ie binnenkort in de kliko verdwijnt want hij is vast niet lekker meer en de bereiding is sowieso ook een probleem.
Ik word letterlijk groen als ik dan al moet etenquote:Op zondag 8 januari 2012 17:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom kan je pas na 2 uur eten? Gaat je mond niet open ofzo?dat je bepaalde dingen dan nog niet lust, dat snap ik nog. Maar, helemaal niks?
Pasta etc. vries ik nooit in, de saus wel. Pasta is zo opnieuw vers gekookt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
We zijn opgehouden met vlees uit de vriezer eigenlijk... Ik vind ingevroren en weer opgewarmde pasta ook al best smerig eigenlijk.
En nu in het Nederlandsquote:Op zondag 8 januari 2012 17:30 schreef Perruche het volgende:
Ik ben sinds kort fan van de "zoutwatergarnalen" van de appie. Fantastisch om gamba's al pil-pil mee te maken.
Mjah, wij hebben zo'n amerikaanse dubbele koelkast, ene helft koelkast, andere helft vriezer dus. Gekocht omdat we dan altijd eten goed kunnen invriezen wat erg handig is met een druk gezin en een mama die niet voor 100% functioneert.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
We hebben gewoon drie van de lades onderin de koelkast. Niks spannends.
ik ren nu naar binnen, maar die vettax is écht komplete onzin. Het probleem is niet vet, want alles wat 0% vet heeft, zit bomvol met suikers!quote:Op zondag 8 januari 2012 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Idee van Perruche vind ik wel goed: geen 2e product gratis-acties voor ongezonde dingen. En gezonde dingen juist meer promoten door dat soort acties. Maar die vettax vind ik ook nog steeds een goed idee en wellicht kan gezond eten dan goedkoper worden gemaakt. De onderlaag van de bevolking heeft meer last van overgewicht dan de bovenlaag en ik hoor wel eens geluiden als: ja, chips e.d. is goedkoper dan groente en fruit. En dat klopt ook wel. Goed en gevarieerd eten is nu eenmaal best duur. Dat kun je oplossen door de vettax in te voeren en gezonde producten goedkoper te maken.
ook te koop bij uw lokale Dille en Kamillequote:Op zondag 8 januari 2012 14:45 schreef Perruche het volgende:
Ml; nee de specerij! Van La Vera, ik ga een plaatje zoeken.
[ afbeelding ]
Of light=>aspartaam.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:35 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ren nu naar binnen, maar die vettax is écht komplete onzin. Het probleem is niet vet, want alles wat 0% vet heeft, zit bomvol met suikers!
Mensen moeten meer bewegen en zelf leren koken met gezonde producten ipv iedere keer naar de Mac/ BK/Domino's pizza etc.
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ook te koop bij uw lokale Dille en Kamille![]()
Gambas al pil pil zijn rauwe gambas klaargemaakt in olijfolie (warm maken in de pan) met chiliflakes en knoflook. Supersimpel en superlekker. Waar vriendje vandaan komt kan je het bij elke bar bestellequote:Op zondag 8 januari 2012 17:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands/ik leer hier nog eens wat
XM laat je hetgeen je invriest eerst goed afkoelen en langzaam ontdooien?
Alles dat ik invries moet eerst in een lege ijsbak afkoelen en als het koud is dan pas de vriezer in.
Het is echt een fantastische specerij. Geeft een rokerige, diepe smaak aan alles. Heerlijk in de chili of in een groentenstoof. Kan je wel een potje opsturen!!quote:Op zondag 8 januari 2012 17:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]doe niet zo hip
dat kennen we hier niet hoor
Oh jeetje dat is wel erg lekker ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Gambas al pil pil zijn rauwe gambas klaargemaakt in olijfolie (warm maken in de pan) met chiliflakes en knoflook. Supersimpel en superlekker. Waar vriendje vandaan komt kan je het bij elke bar bestelle. Beetje citroensap erover en klaar.
Mijn zonde is dan om de olie van de gamba op te dippen met vers wit stokbrood.
dan vraag ik me af, waar ben je zo druk meequote:Op zondag 8 januari 2012 16:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor mij is voorwaarde: ik moet het bij de supermarkt kunnen krijgen. Ik ga echt _niet_ apart naar de markt / slager / bakker / biowinkel. Zonde van m'n tijd.
Awquote:Op zondag 8 januari 2012 17:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Het is echt een fantastische specerij. Geeft een rokerige, diepe smaak aan alles. Heerlijk in de chili of in een groentenstoof. Kan je wel een potje opsturen!!
Ok, PM je adres maar even. Moet even kijken wanneer ik weer zo'n potje ergens vindquote:Op zondag 8 januari 2012 17:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Aw
Graagof ik nu een rondje stad doe of jou de verzendkosten betaal.
Light is zo bagger dat je beter gewoon kan pakken.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
We laten alles wel afkoelen hoor.
Wij hebben meestal ook wel light spul en becel enzo![]()
.
en wat is daar mis mee ?quote:
Werk? Bijkomen van het werk? Reizen van en naar het werk. Sporten als het gaat. Sociale verplichtingen, etc.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dan vraag ik me af, waar ben je zo druk mee
Dat scheelt, ik eet nooit kauwgom.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Light is zo bagger dat je beter gewoon kan pakken.
Sterker nog sinds ik geen kauwgom (waar ook dezelfde soort spullen in zitten omdat suikervrij) eet voel ik me beteren dat wilde ik echt niet geloven.
Doe ook zoiets, heb overigens eens bio olijfolie meegenomen (reclame dat deed het hem) ben benieuwd of het "anders" is.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:41 schreef Perruche het volgende:
Ik ga ook niet naar al die winkels. We hebben hier wel slagers maar die zijn ZO duur (erger dan de bio winkel), dat ik het vertik. Meestal ga ik naar lidl (of nou ja, ik stuur vriendje haha) voor "bulk"; olijfolie om te bakken rijst, aardappels, etc. En de AH en de natuurwinkel voor de rest. Brood bij de natuurwinkel evenals kaas en vleeswaar (meestal dan, nu ligt er een AH zaanlander in de koelkast). AH voor alles wat ik na 19:00 nodig heb
Lief! Ga je zo even pm-en en heeft geen haast hoor!! Al zei de Mr net wel "Chili?? Lekker!quote:Op zondag 8 januari 2012 17:42 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ok, PM je adres maar even. Moet even kijken wanneer ik weer zo'n potje ergens vindmaar zodra ik er een vind komt 'ie jouw kant op!!
Er is genoeg over te lezen maar het wordt ook net zo goed ontkracht.quote:
Hmm ja als je niet mag sjouwen dan wordt het heel erg lastig ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
MI, ben maar 1x in de twee weken vrij.. Maar het grootste probleem is dat ik niet kan / mag sjouwen. De weekenden zijn ook vaak gewoon vol met verjaardagen etc omdat we beiden gewoon een volledige baan hebben. We zijn wat dat betreft gewoon echt aangewezen op de supermarkt na 17:30
.
Minder werken als in?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Duuf draagt altijd de zware tassen![]()
. Ik krijg al wekelijks op m'n flikker van de fysio dat ik minder zou moeten werken, maar ja. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hij betaalt de hypotheek niet
.
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
MI, ben maar 1x in de twee weken vrij.. Maar het grootste probleem is dat ik niet kan / mag sjouwen. De weekenden zijn ook vaak gewoon vol met verjaardagen etc omdat we beiden gewoon een volledige baan hebben. We zijn wat dat betreft gewoon echt aangewezen op de supermarkt na 17:30
.
Li!quote:
Max.quote:
Is 'ie nietquote:Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Li!nu je het zegt!
Al moet de super dan wel op loopafstand zijn?
Moment, daar moet ik wat langer voor googelen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Max.
En loveli: we wonen in een maisonnette met een portiek met drie trappen, zonder lift. En ook dat roze gedrocht moet de trap op.
Doe het wekelijksquote:Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Binnenkort werken vriendje en ik als het goed is ook fulltime! Ben van plan maar weer weekmenu's te maken of iig voor 2-3 dagen tegelijk boodschappen te halenBen benieuwd of daar wat van terecht gaat komen
![]()
![]()
Knoflookgarnalen![]()
Cake![]()
Ik heb nu zin in cream tea met scones![]()
Dat dacht ik al ja, kon al niets ontdekken zo snel.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Is 'ie niet. 5-7 minuten met de auto.
Klopt, zit niks in de directe omgeving.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat dacht ik al ja, kon al niets ontdekken zo snel.
Draagdwerg-te-huur?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Moment, daar moet ik wat langer voor googelen.
Nou we hebben wel maar een mini-vriesvakje, dus het zal denk ik minstens in 2x moetenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe het wekelijksrustgevend en kost veel minder tijd
Er is een topic voor in Cul hé?
Kwestie van op zondagavond even in elkaar zetten.
Geeft de VVE geen toestemming voor.quote:
Je hebt het getest?quote:
Nee, ik ken de lijn wel zo'n beetje.quote:
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Gambas al pil pil zijn rauwe gambas klaargemaakt in olijfolie (warm maken in de pan) met chiliflakes en knoflook. Supersimpel en superlekker. Waar vriendje vandaan komt kan je het bij elke bar bestelle. Beetje citroensap erover en klaar.
Mijn zonde is dan om de olie van de gamba op te dippen met vers wit stokbrood.
Ik zou niet weten waar ik dat ding zou moeten bevestigen. En ik zie mezelf ook niet met touwen en katrollen bezig eigenlijkquote:Op zondag 8 januari 2012 18:10 schreef loveli het volgende:
Vergadering inplannen wanneer je buren op vakantie zijn, dan indienen en met meerderheid van stemmen voorstel aannemen.
Ik weet wel wie er kookt op een slankmeetquote:
Jaaaa heeeeel sporadisch doen we een Albertje. Met onze verjaardagen!quote:
Er moet een bepaald aantal mensen aanwezig zijn (of een machtiging hebben afgegeven) om rechtsgeldige besluiten te nemen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:10 schreef loveli het volgende:
Vergadering inplannen wanneer je buren op vakantie zijn, dan indienen en met meerderheid van stemmen voorstel aannemen.
Perruche's vriendje?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik weet wel wie er kookt op een slankmeet
Of op zaterdagmiddag, dan kun je zaterdag boodschappen doen. Lijkt me handiger voor een stel dat fulltime werktquote:Op zondag 8 januari 2012 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe het wekelijksrustgevend en kost veel minder tijd
Er is een topic voor in Cul hé? Weekmenu's #7
Kwestie van op zondagavond even in elkaar zetten.
Dinsdag en woensdag zijn volgens mij de rustigere dagen in de winkel, is ook wat voor te zeggen. Maandag koopt iedereen wat 'ie in het weekend niet gekocht heeft, vrijdag en zaterdag zijn de dagen dat je liever niet in de supermarkt bent ivm spitsuur.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Of op zaterdagmiddag, dan kun je zaterdag boodschappen doen. Lijkt me handiger voor een stel dat fulltime werkt.
Maar zaterdag heb ik wel de meeste tijd. Doordeweeks lukt het niet en dan heb je ook de ergernis dat dingen op zijn (met stip op 1: broodquote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Dinsdag en woensdag zijn volgens mij de rustigere dagen in de winkel, is ook wat voor te zeggen. Maandag koopt iedereen wat 'ie in het weekend niet gekocht heeft, vrijdag en zaterdag zijn de dagen dat je liever niet in de supermarkt bent ivm spitsuur.
Dinsdagavond is fijn idd. Vrijdag is al ergerniswekkend, maar haalt het niet bij zaterdagochtend. Daar word ik echt agressief van. Gillende kinderen, bejaarden die bijkletsen middenin het gangpad, etc. Vreselijkquote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Dinsdag en woensdag zijn volgens mij de rustigere dagen in de winkel, is ook wat voor te zeggen. Maandag koopt iedereen wat 'ie in het weekend niet gekocht heeft, vrijdag en zaterdag zijn de dagen dat je liever niet in de supermarkt bent ivm spitsuur.
De AH XL wandelpaden zijn groot genoegquote:Op zondag 8 januari 2012 18:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dinsdagavond is fijn idd. Vrijdag is al ergerniswekkend, maar haalt het niet bij zaterdagochtend. Daar word ik echt agressief van. Gillende kinderen, bejaarden die bijkletsen middenin het gangpad, etc. Vreselijk
Ik ook, terwijl ik van allebei evenveel houquote:Op zondag 8 januari 2012 16:05 schreef loveli het volgende:
Ik geef meer geld uit aan eten dan aan schoenen
Met lunchtijd valt het meestal meequote:Op zondag 8 januari 2012 18:29 schreef loveli het volgende:
Supermarkt op zaterdag is net als Ikea op tweede paasdag. Hell in disguise.
quote:Op zondag 8 januari 2012 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind weeklijstjes helemaal niet fijn. We vinden het al lastig genoeg om dinsdagavond te bedenken wat we willen eten tot en met vrijdag
.
Of net voor sluitingstijdquote:
Heb de voorraadkast in december vooral goed bijgevuld en alle troep weggegeven.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:47 schreef loveli het volgende:
Ik heb meestal een aantal basics in huis, waarmee ik alle kanten op kan. Wat houdbare dingen als rijst, capucijners, slagroom en tomatensaus, verder wat vlees, vis, losgevroren groente in de vriezer. En dan in de koelkast dingen die ik in de supermarkt tegenkom, shitload kwark/yoghurt, kaas, stronk broccoli en andere groente die m'n aandacht trekt in de winkel.
Heb het na december weer redelijk bijgevuld.
Hier idem hoor, ik dacht altijd dat ik dan tegen heug en meug iets moest eten dat ik toch niet wilde.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:50 schreef Viking84 het volgende:
Ik moest vroeger ook niets van weeklijstjes hebben, om de reden die XM noemt. Maar het is gewoon zo dat wij slechter eten als we geen weekmenu's bedenken. Dan weten we niet wat we zullen eten, hebben we geen zin om erover na te denken/boodschappen te doen en wordt het weer een snelle hap. En ik vind koken best leuk. Het is iig leuk om je culinaire repertoire uit te breiden.
/bekeerde evangelist.
Klopt idd voor 10-en is het overal heerlijk rustigquote:Op zondag 8 januari 2012 18:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij is het in de supermarkt op zaterdag tot een uur of 11 rustig en wordt het daarna druk. Tenminste, dat was zo in de tijd dat ik een bijbaantje had in de supermarkt. Lang geleden.
Ik doe trouwens niet echt aan weeklijstjes, maar ik heb ook niet zoveel problemen met laat eten en twee keer achter elkaar hetzelfde eten.En ben heel goed in snel dingen klaarmaken.
Oiquote:Op zondag 8 januari 2012 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hier idem hoor, ik dacht altijd dat ik dan tegen heug en meug iets moest eten dat ik toch niet wilde.
Ik belde net het restaurant voor volgende week, eerst krijg ik onverstaanbaar gebrabbel vervolgens wordt de hoorn overgegeven. Vertel ik dat ik een factuuradres wil doorgeven, wordt me toegesnauwd dat ik moet mailen
Het was vast druk /postief.
Ja! En dat is helemaal niet zo. Ik kies altijd allemaal dingen uit die ik lekker vind en waar ik zin in heb. Het ene iets lekkerder dan het andere, maar toch allemaal: lekkerquote:Op zondag 8 januari 2012 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hier idem hoor, ik dacht altijd dat ik dan tegen heug en meug iets moest eten dat ik toch niet wilde.
Ik belde net het restaurant voor volgende week, eerst krijg ik onverstaanbaar gebrabbel vervolgens wordt de hoorn overgegeven. Vertel ik dat ik een factuuradres wil doorgeven, wordt me toegesnauwd dat ik moet mailen
Het was vast druk /postief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |