Inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 13:18 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
Sterk. Waarom wordt deze zo ondergesneeuwd?
Ik weet alleen nie twaar dat op de ton zou staan, maar hij liegt vast niet zomaar:)quote:Op de ton met de vrijstelling heb ik nog meer kunnen ontdekken.
- Als je kijkt staat er ook een tekst in het IJslands: has nidjan.
Deze tekst staat onder de mol vrijstellingmunt. Als je dit achter elkaar zet, dan krijg je in het Nederlands.
'De mol heeft nakomelingen'
- Daarnaast kan het ook 995 en 1000 zijn. Wellicht de periode waarin Olav Tryggvason in Noorwegen aan de macht was en de mensen met bloedvergieten probeerde te bekeren tot het Christendom. Ik weet allleen nog niet de link met de mogelijke mol en of het wat is.
Is er een deelnemer die een Christelijke achtergrond heeft, of hier iets mee heeft. Mogelijk een link te vinden.
quote:
quote:
quote:Tunnelvisie, in de context van een zoektocht naar de juiste interpretatie van een verzameling waarnemingen, is het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien, bijvoorbeeld bij het oplossen van misdrijven. Tunnelvisie is de onkunde, onwil of onmogelijkheid om bepaalde dingen waar te nemen die binnen iemands directe belevingswereld liggen. De reikwijdte van de mentale blik op concepten en begrippen wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld. Er wordt ook wel gezegd dat iemand oogkleppen draagt: net als bij een trekpaard verhinderen dergelijke kleppen dat men om zich heen kan kijken en daardoor afgeleid raakt van hetgeen direct voor hem of haar gebeurt.
De term 'tunnelvisie' wordt ook wel gebruikt voor een bekrompen visie. Iemand met zo'n soort tunnelvisie heeft geen oog voor aanwijzingen of argumenten die niet in lijn zijn met de eigen vaste overtuiging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
http://isarjenrobben.geblesseerd.com/
http://www.henkeningrid.org/
quote:Op zondag 15 januari 2012 15:04 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]Ah... Zoiets dus:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Oké, ik hou al op. Terug OT)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
1e N kan ook r zijn.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:30 schreef Gnieperd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het nog vrij duidelijk. Ik heb ongeveer hetzelfde handschrift dus ik kan het best makkelijk lezen
Iemand met dat handschrift gebruikt meestal de R uit dit rijtje:quote:
Die r gaat na een tijdje afvlakken als je slordig schrijft. Gebruikte vroeger ook dat handschrift en die n lijkt op mijn r.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:35 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Iemand met dat handschrift gebruikt meestal de R uit dit rijtje:
[ afbeelding ]
Alleen Marit geloof ik.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:44 schreef Gnieperd het volgende:
Welke kandidaten hebben allemaal kinderen?
Ja maar Hadewych was zwanger tijdens de uitzendingen. Misschien iets een subtielere hint dus.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:44 schreef Gnieperd het volgende:
Welke kandidaten hebben allemaal kinderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet weten van wanneer die afbeelding is. Als deze komt van vóór de eerste aflevering...
I knew all the rules but the rules did not know me
Guaranteed
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:56 schreef Gnieperd het volgende:
Zag hem ook al op widm.comSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet weten van wanneer die afbeelding is. Als deze komt van vóór de eerste aflevering...
Is het niet gewoon nep? En waar komt ie sowieso vandaan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Bellatrix op 15-01-2012 17:04:04 ]“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Ik heb degene die hem daar gepost heeft een PM gestuurd.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Zag hem ook al op widm.com
Is het niet gewoon nep? En waar komt ie sowieos vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door tochweerhenk op 15-01-2012 17:15:28 ]Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
Als het meezit heb ik binnen een paar uur antwoord op die vraag.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:08 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar ik las wel ergens: Toen we terugkwamen in Nederland. Alleen de 3 finalisten komen met zn allen terug. de eerste afvaller alleen. Op dat plaatje staat dat ze de winnaar is (of de mol). Dus dan zou het kloppen.
Ik vraag me af: hoe komt iemand aan dat plaatje?
quote:Op zondag 15 januari 2012 17:09 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Als het meezit heb ik binnen een paar uur antwoord op die vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door tochweerhenk op 15-01-2012 17:15:08 ]Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
Ik denk winnaarquote:Op zondag 15 januari 2012 17:09 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Mooi. Maar betekent groen nou winnaar of mol?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
Ja dat zei Marit ergens in een filmpje.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:08 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar ik las wel ergens: Toen we terugkwamen in Nederland. Alleen de 3 finalisten komen met zn allen terug. de eerste afvaller alleen. Op dat plaatje staat dat ze de winnaar is (of de mol). Dus dan zou het kloppen.
Ik vraag me af: hoe komt iemand aan dat plaatje?
Waarom? Dit is toch het algemene theorieën topic? Maar ik zal mijn posts spoileren.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:13 schreef elby1988 het volgende:
Niet vervelend bedoelt, maar eerst een spoiler, en dan bespreken wat erin staat:p
Het maakt voor mij persoonlijk niets uit, maar snapte de eerste spoiler dan ook al niet:)quote:Op zondag 15 januari 2012 17:14 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Waarom? Dit is toch het algemene theorieën topic? Maar ik zal mijn posts spoileren.
Waar in de aflevering was dit?quote:Op zondag 15 januari 2012 14:47 schreef Gnieperd het volgende:
Ik vond deze wel interessant:
[ afbeelding ]
[..]
Ik weet alleen nie twaar dat op de ton zou staan, maar hij liegt vast niet zomaar:)
Bron is www.widm.net
Niet vervelend bedoeld, maar er zit een grammaticale fout in jouw zin.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:13 schreef elby1988 het volgende:
Niet vervelend bedoelt, maar eerst een spoiler, en dan bespreken wat erin staat:p
Eerste aflevering. 41 minutenquote:Op zondag 15 januari 2012 17:16 schreef megamandy het volgende:
[..]
Waar in de aflevering was dit?Was dit bij die brugopdracht of waar? Kan het mij namelijk niet echt herinneren.
Nou goed, volgende aflevering weten we sws of het klopt.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:14 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja dat zei Marit ergens in een filmpje.
Ik denk nu echt dat Marit gaat winnen.
quote:Op zondag 15 januari 2012 17:09 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]groen betekent de meeste vragen goed in de test --> winnaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.吴 曼 迪
Zal hem meteen even aanpassen, maar was er zojuist iets te lui voor toen swype er iets anders van maakte...quote:Op zondag 15 januari 2012 17:16 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar er zit een grammaticale fout in jouw zin.
Er staat 44J-. 44 jaar denk ik.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:19 schreef Gnieperd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie ook 2 4'en staan. D is de 4e letter van het alfabet.
Mol heeft cupmaat dubbeldee?
Ik denk dubbeldeequote:Op zondag 15 januari 2012 17:20 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Er staat 44J-. 44 jaar denk ik.
quote:
niemand heeft dubbeldee hoor, misschien Frits hihihihihiquote:
Dat ontbreekt er dan nog aan dit seizoen.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:11 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
niemand heeft dubbeldee hoor, misschien Frits hihihihihi
Wtf...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet weten van wanneer die afbeelding is. Als deze komt van vóór de eerste aflevering...
Heb je al iets gehoord?Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
Hoe kom je daaraan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet weten van wanneer die afbeelding is. Als deze komt van vóór de eerste aflevering...quote:Op zondag 15 januari 2012 17:19 schreef Gnieperd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie ook 2 4'en staan. D is de 4e letter van het alfabet.
Mol heeft cupmaat dubbeldee?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Heeft ze al gezegd. Iemand gepost op widm.com, ze heeft diegene een pm gestuurd hoe hij er aan komt.quote:
De cijfers zijn inderdaad erg onleesbaar.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Zijn er in dat plaatje nou twee afvallers aflevering 8? (Frits en Hadewych)
Neem aan dat een van die twee 9 moet zijn en de verliezer zou moeten zijn, maar ik kan het er niet uit aflezen.
Er staat Hampidjan. En dat is een IJslands bedrijf dat visnetten en touwen enzo vervaardigt. De m is alleen deels vervaagd, en de n is een p.quote:
Good point.. Maarja, je moet toch iets?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:54 schreef Ebbao het volgende:
Dus de spelers (tim, william, en liesbeth) verwijzen allemaal zelf naar Maarten? Dat is wel erg vergezocht. Ze weten zelf nog niet wie de mol is.
Je moet toch iets dus ga je maar willekeurig een w tekenen met z'n allen zodat de productie daar eventueel later een hint van kan maken? Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:49 schreef Ongedierte het volgende:
[..]
Good point.. Maarja, je moet toch iets?
Dude, serieus?quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:45 schreef ralfseltje het volgende:
geen zin om het nu uit te zoeken; maar die extra aflevering he, als je de eerste aflevering op uitzendinggemist qua lengte optelt bij de tweede, kom je op een totale tijd van een uur en 50 minuten. kunnen we daar niet op de een of andere manier een uur, 51 minuten, 51 seconden en nog wat honderdsten van maken? oftewel, de winnende eindtijd van maarten op de olympische spelen. zomaar een hersenkronkel hoor
Gewoon er 1 minuut en 51 seconden bij optellen. Als je de hint maar heb. Hoezo tunnelvisiequote:Op woensdag 18 januari 2012 00:45 schreef ralfseltje het volgende:
geen zin om het nu uit te zoeken; maar die extra aflevering he, als je de eerste aflevering op uitzendinggemist qua lengte optelt bij de tweede, kom je op een totale tijd van een uur en 50 minuten. kunnen we daar niet op de een of andere manier een uur, 51 minuten, 51 seconden en nog wat honderdsten van maken? oftewel, de winnende eindtijd van maarten op de olympische spelen. zomaar een hersenkronkel hoor
7,8 en 9 missen ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef Gnieperd het volgende:
4263...
Zet ze in volgorde, lijn omhoog dan wordt het 2346
Welke cijfers missen er? De 1 en de 5. Alleen als je die toevoegt wordt het een mooie reeks. Weer de 1 en de 5. En weer is het opgeteld 6. Of het kan verwijzen naar 15 of 51
en als je 4,2,6 en 3 optelt kom je op 15, ook weer die 15... En wat zegt dat dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef Gnieperd het volgende:
4263...
Zet ze in volgorde, lijn omhoog dan wordt het 2346
Welke cijfers missen er? De 1 en de 5. Alleen als je die toevoegt wordt het een mooie reeks. Weer de 1 en de 5. En weer is het opgeteld 6. Of het kan verwijzen naar 15 of 51
De mol is ooit 15 jaar geweestquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:46 schreef Rockfire het volgende:
[..]
en als je 4,2,6 en 3 optelt kom je op 15, ook weer die 15... En wat zegt dat dan?
Daar moeten we nog achter komen denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:46 schreef Rockfire het volgende:
[..]
en als je 4,2,6 en 3 optelt kom je op 15, ook weer die 15... En wat zegt dat dan?
quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:51 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Oh, maar dan weet ik nu wie de mol is!!!
William?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:51 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Oh, maar dan weet ik nu wie de mol is!!!
Tunnelvisie?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:34 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Gewoon er 1 minuut en 51 seconden bij optellen. Als je de hint maar heb. Hoezo tunnelvisie
Je stelt haast letterlijk voor om zelf een hint te bedenken omdat het dan zou "passen". Tunnelvisie dus.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:55 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Tunnelvisie?Ik probeer een verklaring te vinden voor die aflevering, vond het geen heel raar idee; de woensdag aflevering was korter (geen uitslag van de test), als die tijd plus aflevering 1 op 1 uur, 51 minuten 51 seconden was uitgekomen, lijkt me dat een mooie hint. Dat lijkt het nu niet te komen, maar op uitzending gemist staan nu andere versies. Wellicht heeft iemand zin om dat precies uit te rekenen/na te gaan. Ik zeg nergens dat Maarten de mol is verder
Tuurlijk niet. Wellicht was die woensdag-aflevering wel precies zo lang dat ie samen met de eerste aflevering op 1 uur 51 uitkomt. Als dát zo is, lijkt me dat een prima hint toch? Dat is nu niet zo, maar ik heb nu ook de woensdag aflevering niet bekeken (als die nog online staat). Het zou een prima hint zijn, áls het zo uitkomt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:56 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Je stelt haast letterlijk voor om zelf een hint te bedenken omdat het dan zou "passen". Tunnelvisie dus.
Ik heb niet een volgorde. Ik twijfel tussen Tim, Maarten, Fritts, William en Hadewychquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:59 schreef alf89 het volgende:
Op dit moment mijn volgorde van bedenkingen.
1. hadewych
2. Liesbeth
3. Frits
4. Maarten
5. Annemarie
6. Tim
7. Marit
8. William
En ik vermoed dat ik goed op weg ben. (net als iedereen hier)
1 mist ook niet in met midden.quote:
Dat komt omdat ik dit seizoen het heel graag een keer goed wil hebben. Vorig jaar constant op Soundos (door aflevering 2 spiegelbeeld) gezeten en daar baal ik nog steeds van.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:00 schreef Gnieperd het volgende:
[..]
Ik heb niet een volgorde. Ik twijfel tussen Tim, Maarten, Fritts, William en Hadewych
Meestal hoop ik zo rond afl. 4 een idee te krijgen wie de mol was, had ik vorig seizoen ook en dat was goed.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:00 schreef alf89 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik dit seizoen het heel graag een keer goed wil hebben. Vorig jaar constant op Soundos (door aflevering 2 spiegelbeeld) gezeten en daar baal ik nog steeds van.
Nu houd ik een heel schema bij en geef ik iedereen plusjes en minnetjes om zo een volgorde te krijgen wie ik het meeste verdenk en zo geen tunnelvisie te krijgen.
Wat kan ik bijvoorbeeld nog over het hoofd zien? (ik zag het nog gauw even staan).quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:01 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Meestal hoop ik zo rond afl. 4 een idee te krijgen wie de mol was, had ik vorig seizoen ook en dat was goed.
Nee ik las iets anders met de plusjes en minnetjes. Maar jij deed het om een volgorde of zo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef alf89 het volgende:
[..]
Wat kan ik bijvoorbeeld nog over het hoofd zien? (ik zag het nog gauw even staan).
Ook ik weet dat ik fouten kan maken. Frits werd ontzettend boos op Maarten omdat hij zijn record tijd niet wist. Ik verdenk dan juist niet Maarten maar Frits omdat je de schuld heel makkelijk naar iemand anders kan leggen. Dus daar kan ik volledig mis op gaan.
Oke. Op dit moment nog geen duidelijke lijst, maar ik hoop dat dat nog komt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:04 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Nee ik las iets anders met de plusjes en minnetjes. Maar jij deed het om een volgorde of zo.
Hoe geef jij de plusjes en minnetjes dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:10 schreef alf89 het volgende:
[..]
Oke. Op dit moment nog geen duidelijke lijst, maar ik hoop dat dat nog komt.
Een + staat bij mij voor een mogelijke mol actiequote:Op woensdag 18 januari 2012 20:11 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Hoe geef jij de plusjes en minnetjes dan?
Ja maar het zijn ook de coördinaten voor Williams naam.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:53 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
Links bovenaan ? Zouden best weleens de coordinaten kunnen zijn bij de gletsjer opdracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn dan weten we het al
吴 曼 迪
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:24 schreef megamandy het volgende:
Sowieso en spiegelbeeld, dus eigenlijk SW wat dan inderdaad gewoon voor coördinaten zou staan. Maar waarom het dan omdraaien en zo als achtergrond instellen. Toch de mol?
Naja even kijken wie er vanavond uitgaat.
Mocht hetGa er maar niet van uit, dat kan heel makkelijk gefotoshopt zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn dan weten we het al
Maar stel je voor: Liesbeth gaat er uit, dan denken wij dus al te weten wie de mol is. Maar als er die week erop iemand anders uitgaat, klopt er al helemaal niks meer van.Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:24 schreef megamandy het volgende:
Sowieso en spiegelbeeld, dus eigenlijk SW wat dan inderdaad gewoon voor coördinaten zou staan. Maar waarom het dan omdraaien en zo als achtergrond instellen. Toch de mol?
Naja even kijken wie er vanavond uitgaat.
Mocht hetIk zit nu sowieso op William.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn dan weten we het al
Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
Uitzendinggemist lijkt me toch handiger?quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:00 schreef megamandy het volgende:
Naja ik zit op Liesbeth tot nu toe, daarom ben ik benieuwd naar vanavond. En ik moet het ook nog opnemen omdat ik vanavond ergens anders heen moet gaan.
Uitzendinggemist is helemaal niet handiger, nu kan ik gewoon de tv aanzetten en de opname starten in HD. Beter te bekijken dan op mijn laptopscherm. En de uitzendinggemist op tv zal morgen pas te zien zijn, terwijl ik het nu meteen kan bekijken als ik thuis kom.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:23 schreef alf89 het volgende:
[..]
Uitzendinggemist lijkt me toch handiger?
Vorige week was het mogelijk om de aflevering een dag eerder te bekijken. Deze week niet. Moeten we hier nog iets achter zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |