Precies wat ik heb voorspeld. 252.000 in januari 2012.quote:
We gaan gewoon weer stijgen, en ver voorbij de 255k, Eind 2012 staat de teller boven de 300kquote:Op zondag 8 januari 2012 13:39 schreef Xenorium het volgende:
En nu? Gaan we weer terug naar de 255.000 of onder de 250.000.
En de volgende trend wordt ze willen allemaal gaan scheefhuren, ow nee dat kan niet meerquote:Op maandag 9 januari 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
De trend was: "iedereen wil een huis kopen".
De nieuwe trend word: "iedereen wil zijn huis verkopen".
Er zullen vast een hoop mensen zijn die hopen dat ze een huurwoning kunnen vinden of naar het buitenland kunnen vertrekken. Kamikazekopers gaan natuurlijk nergens heen, die hebben hun vrijheid verpand aan de banksters.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de volgende trend wordt ze willen allemaal gaan scheefhuren, ow nee dat kan niet meer![]()
Dus waar gaan de mensen wonen xeno?
Hier in de polder kunnen ze zelfs geen huizen meer uit de klei trekken bij een grondprijs van ¤250,- m2.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:00 schreef Goofjansen het volgende:
ik denk dat de komend jaren gemeentes weer volop gaan bouwen, want al dat braakliggende land het wordt er echt niet beter op, en ze hebben zeer dringend geld nodig, van de overheid krijgen ze steeds minder en het grondbedrijf was altijd een gegarandeerde moneymaker
De tijd van 1000 euro voor een metertje koeiengrond is voorbij
Dat is nog een hele mooie prijs, 15 jaar gelden kocht ik nog 164 m2 voor 40.000 gulden das dus 100 eur incl BTW per m2 in midden Nederlandquote:Op maandag 9 januari 2012 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hier in de polder kunnen ze zelfs geen huizen meer uit de klei trekken bij een grondprijs van ¤250,- m2.
Ik weet niet wat het is, maar zou kunnen zijn dat makelaars aan het begin van het jaar veel woningen even uit de verkoop halen, en er daarna weer in stoppen. Of dat mensen met een verkoopwens (je kunt ze geen "verkopers" noemenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:17 schreef Artimunor het volgende:
die enorme negatieve piek naar onder de 243k en daarna weer terug komt door een bug in funda die meegelogd is in de grafiek?
lijkt me inderdaad een bug op funda, maar dat waren wel degelijk de getallen die op de site stonden, dus geen bug in de grafiek.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:17 schreef Artimunor het volgende:
die enorme negatieve piek naar onder de 243k en daarna weer terug komt door een bug in funda die meegelogd is in de grafiek?
Als je die 10.000 vierkante meter landbouwgrond zou kopen, mag je daar dan ook een bijbehorende boerderij op bouwen? Want dan kost die 10.000 vierkante meter nog steeds minder dan 100 vierkante meter "iets verderop".quote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef Goofjansen het volgende:
De werkelijke grondprijs is gegaan van 70.000 gulden naar 45.000 euro per HA / 10.000 m2
Als je hoofdinkomen uit die 10.000 vierkante meter landbouwgrond komt wel. Maar aangezien 10.000 vierkante meter niet erg veel is lijkt me niet dat je daar je boterham mee kunt verdienen met landbouw.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je die 10.000 vierkante meter landbouwgrond zou kopen, mag je daar dan ook een bijbehorende boerderij op bouwen? Want dan kost die 10.000 vierkante meter nog steeds minder dan 100 vierkante meter "iets verderop".
15 jaar geleden was de grondprijs hier hooguit 30 euro per m2, ik vind 250 euro per m2 polderklei complete waanzinquote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Dat is nog een hele mooie prijs, 15 jaar gelden kocht ik nog 164 m2 voor 40.000 gulden das dus 100 eur incl BTW per m2 in midden Nederland
De werkelijke grondprijs is gegaan van 70.000 gulden naar 45.000 euro per HA / 10.000 m2
Huisbezitters doen nogal sentimenteel als het aankomt op de waardering van hun woningquote:Op maandag 9 januari 2012 13:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
Enfin, dat maakt het zo lonend om te wachten met kopen: Huizenbezitters zijn traag met het verwerken van hun verlies.
Fixed.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vandaar dat wannabe potentiële verkopers vooral hard klagen over de gierigheid van potentiële wannabe kopers
Waarschijnlijk wel voor je gesubsidieerde huurwoning, voor andere stervelingen dan de woningbouwcorporatie die woningen onder de werkelijke kostprijs moet kunnen verhuren, was de grondprijs aanzienlijk hoger.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
15 jaar geleden was de grondprijs hier hooguit 30 euro per m2, ik vind 250 euro per m2 polderklei complete waanzin
Dan ben je slecht geinformeerd. De meeste van die grond is tegen aankoopprijs doorverkocht aan gemeenten, in ruil voor bouwquotem.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het grote punt zijn de landbouwgronden opgekocht door projectontwikkelaars met voorwetenschap, daar is het nodige aan de strijkstok blijven hangen.
Veel gemeentes hebben de laatste jaren zich volgekocht met warme grond, met het idee dat dit gouden business bleef, de speculanten hebben de buit allang binnen, die kopen nu even niets meerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het grote punt zijn de landbouwgronden opgekocht door projectontwikkelaars met voorwetenschap, daar is het nodige aan de strijkstok blijven hangen.
Overigens onjuist. Bestemming landbouw is voldoende voor het oprichten van een bedrijfswoning (=boerderij). Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je een kostwinning op die grond kunt hebben (en dat je lukt je op een hectare nevernooit, alhoewel ik wel eens heb aangevoerd bij de gemeente dat 10 m2 wietteelt ook agrarisch is, en een prima kostwinning zou opleveren - they were not amused....quote:Op maandag 9 januari 2012 14:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
En daarnaast is dat afhankelijk van het bestemmingsplan. "Ruimtelijke ordening" is immers het excuus dat gemeenten jarenlang hebben gebruikt om een monopolie op bouwkavels in handen te krijgen.
Vandaar dat die gemeentes nu zoveel verlies lijden op de aankoop.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan ben je slecht geinformeerd. De meeste van die grond is tegen aankoopprijs doorverkocht aan gemeenten, in ruil voor bouwquotem.
Met een hectare kleinfruit kun je best de kost verdienenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Overigens onjuist. Bestemming landbouw is voldoende voor het oprichten van een bedrijfswoning (=boerderij). Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je een kostwinning op die grond kunt hebben (en dat je lukt je op een hectare nevernooit, alhoewel ik wel eens heb aangevoerd bij de gemeente dat 10 m2 wietteelt ook agrarisch is, en een prima kostwinning zou opleveren - they were not amused....)
Klopt, want als je geen winst meer kunt maken op het bouwen van huizen blijven die wel weg. Misschien moeten die bouwers eens met Remco praten, hoe ze 50% goedkoper kunnen bouwenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Veel gemeentes hebben de laatste jaren zich volgekocht met warme grond, met het idee dat dit gouden business bleef, de speculanten hebben de buit allang binnen, die kopen nu even niets meer
Dat moet je dan tegen de provincie zeggenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met een hectare kleinfruit kun je best de kost verdienen
Met wat vergoeding en voorwetenschap lukt dat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En snel een hectare grond ergens kopen en een bouwaanvraag indienen. Gratis geld!
Nou, hop hop dan, waarom verspil je je tijd op FOK! dan? Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met wat vergoeding en voorwetenschap lukt dat.
Heb mijn schaapjes al op het droge, ik signaleer slechts wat corruptie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou, hop hop dan, waarom verspil je je tijd op FOK! dan? Ik zeg: doen!
"signaleer" is wat anders dan "suggereer", althans in de non-virtuele wereld.....quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb mijn schaapjes al op het droge, ik signaleer slechts wat corruptie.
Als het 15 jaar geleden kon, kan het nu ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Klopt, want als je geen winst meer kunt maken op het bouwen van huizen blijven die wel weg. Misschien moeten die bouwers eens met Remco praten, hoe ze 50% goedkoper kunnen bouwen
Ach hier heeft iemand met de juiste connecties in het groene hart op weiland een enorme villa neer laten zetten, wel wat schutkleuren en zo gebruikt, (vanuit de lucht zou het een schuur kunnen zijn) met genoeg landbouwgrond erom heen om het een landgoed te moge noemen, zogenaamd opengesteld (maar kom er niet opquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat moet je dan tegen de provincie zeggen
En snel een hectare grond ergens kopen en een bouwaanvraag indienen. Gratis geld!
Ik weet wel dat de huizenprijzen in vijftien jaar aanzienlijk minder gestegen zijn dan de kosten van bouwmaterialen en urenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het 15 jaar geleden kon, kan het nu ook.
Als het nu in Duitsland kan, kan het hier ook.
't Is geen kwestie van "kunnen", 't is een kwestie van "willen" en "mogen".
uren??quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de huizenprijzen in vijftien jaar aanzienlijk minder gestegen zijn dan de kosten van bouwmaterialen en urenEn dat heb ik niet van een vage site, maar uit eigen ervaring
Ik heb liever metselaars die metselen ipv overal lopen....quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uren??
Met al die Roemenen en bulgaren die overal lopen >??
Nope.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het 15 jaar geleden kon, kan het nu ook.
Ehm nope.quote:Als het nu in Duitsland kan, kan het hier ook.
Nope.quote:'t Is geen kwestie van "kunnen", 't is een kwestie van "willen" en "mogen".
Jouw belangen zijn duidelijk: zorgen dat je huisje duur blijft.quote:
Hier dan, een "vage site" voor je, het CBS: http://statline.cbs.nl/St(...)HDR=T,G1&STB=G2&VW=Tquote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de huizenprijzen in vijftien jaar aanzienlijk minder gestegen zijn dan de kosten van bouwmaterialen en urenEn dat heb ik niet van een vage site, maar uit eigen ervaring
Bouw zelf eens een huis.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Wil je nu serieus nog steeds beweren dat 78% stijging meer is grofweg 150% stijging? Voor een zelfbenoemd financieel goochelaar vind ik dat een beste truc!
Bedoel je dat de CBS cijfers niet kloppen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bouw zelf eens een huis.
Aangezien ik dat meerdere malen in eigen beheer gebouwd heb in die periode weet ik best wat de bouwkosten gedaan hebben, per m3 beton, per baksteen, per zak cement, qua kozijnen, etc, en nee dat maak je niet met een factor 3 goed.
Ik denk dat het compleet evident is, en eigenlijk niet de moeite waard om te herkauwen, dat tussen 1995 en 2005 huizenprijzen veel sneller gestegen zijn dan bouwkosten, loonkosten, prijs-per-kuub, prijs-per-m2, inflatie, noem het maar op. En dat grondprijs daar alles mee te maken heeft.quote:Goochelen is echter bouwkosten van een standaard huis vergelijken met een mediane huisprijs, en daarbij ook nog eens vermelden dat de huizen groter zijn gewordenHoezo doelredenatie?
Dat is zeker een aardig huisje. Ik zou willen dat ik heden voor pak 'm beet 100k een lapje grond van 15x20 meter kon kopen, in de randstad, en dan voor (73k * inflatiecorrectie ~= 135k) zo'n woning kon kopen. Maar het zal jouw noch mij noch Remco meer lukken hequote:PS: ik bouwde in 1995 voor 200 gulden per kuub. Dat is een aardig huisje voor 73k in euro danRuim 800 kuub. als ik me niet vergis.
dit is al meerdere weken zo...quote:Technische storing
Helaas is er een technische storing opgetreden. We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak!
Wat voor browser heb je? In Firefox overkomt met dit niet, ik zou het even kunnen doorgeven als het te reproduceren valt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:31 schreef Artimunor het volgende:
wat is er trouwens met funda aan de hand dat een meerdere objecten link (als er "3+" op de kaar staat) het niet meer doet?
bijvoorbeeld hier:
http://www.funda.nl/koop/(...)41,47100265,47231963
ik krijg dan
[..]
dit is al meerdere weken zo...
omdat alle appartementen in grote flatgebouwen opeenhopen is het erg lastig zoeken
zou dit te maken kunnen hebben met de rare pieken in de funda teller, en misschien de rede waarom jaap.nl bij grote flats veel appartementen mist?
enquote:Dieptepunt woningbouw in 2013
10-01-2012 | LAATST GEWIJZIGD: 10-01-2012
Het aantal opgeleverde woningen daalt van 60.000 in 2011 naar 54.000 in 2012. Het dieptepunt in de productie wordt volgend jaar verwacht, met 52.500 opgeleverde nieuwbouwwoningen. Dit voorspelt BouwKennis.
In de eerste maanden van 2011 bespeurde BouwKennis nog een opwaartse trend in het aantal verleende vergunningen. Maar uit cijfers van het CBS blijkt dat het aantal vergunningen na het voorjaar dichter naar het niveau van 2010 kruipt. Bouwers voor de markt hebben in augustus 2011 het laagste aantal verleende vergunningen ooit opgetekend: 1.628. Dit geeft aan dat zij weinig vertrouwen meer hebben in de markt en uiterst voorzichtig te werk gaan, aldus Bouwkennis
http://www.vastgoedmarkt.(...)tepunt-woningbouw-in
Ik zelf kom er niet zo vaak maar het bevat vaak goede info.quote:‘Woningmarkt dit kwartaal in vrije val’
09-01-2012 | LAATST GEWIJZIGD: 09-01-2012
De Nederlandse woningmarkt komt in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar in een vrije val terecht. Dat voorspelt het bureau Streaming Projects dat permanent twintig indicatoren voor de Nederlandse woningmarkt volgt.
De enige positieve impulsen zijn het gestegen woningaanbod, de stabilisatie van de inflatie en een verbetering op de huurmarkt (vraag groter dan aanbod in enkele segmenten). Vergeleken met het vorige kwartaal is het bureau negatiever over de baanzekerheid nu Nederland in recessie verkeert. Bovendien is het consumentenvertrouwen op een nog lager peil dan eind 2008, volgt uit cijfers van het Centraal Planbureau.
Ook de weigering van het kabinet tot nu toe om de woningmarkt te hervormen kenschetst het bureau als negatief. De huidige situatie op de woningmarkt waardeert het bureau met een 2 op een schaal van 10 tegen een 3 voor het vorige kwartaal. ‘In 2007 stond de woningmarkt nog op een 10.’ Het bureau heeft ook op de lange termijn weinig vertrouwen in de markt. ‘De komende vijf jaar verwachten we weliswaar een verbetering, maar de oude goede tijden zullen nooit meer terugkeren. Projectontwikkelaars, gemeenten en woonconsumenten moeten zich niet rijk rekenen met omzet en waardevermeerdering.’
Het naar eigen zeggen onafhankelijke bureau hanteert bij de bepaling tien primaire indicatoren (zoals woningprijs, hypotheekrente, besteedbaar inkomen, inflatie en woningaanbod) en tien secundaire indicatoren (onder andere woonlasten, consumentenbestedingen, bevolkingsontwikkeling, bancair en politiek beleid). Zeventien van de twintig indicatoren staan bij het bureau op ‘rood’.
http://www.vastgoedmarkt.(...)wartaal-in-vrije-val
Zowel firefox als chrome als internet explorer (ik heb ze alle 3 installed) het gebeurt zowel op mijn werkcomputer als thuis mijn workstation en laptop, alswel op mijn HTPC.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat voor browser heb je? In Firefox overkomt met dit niet, ik zou het even kunnen doorgeven als het te reproduceren valt.
Het is duidelijk waar de belangen van deze club liggen:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zelf kom er niet zo vaak maar het bevat vaak goede info.
Ter vergelijking: "Het gaat enorm goed met de markt voor eten: mensen staan in lange rijen te wachten in de supermarkt, waarbij een groot aantal misgrijpt"...quote:De enige positieve impulsen zijn [...] en een verbetering op de huurmarkt (vraag groter dan aanbod in enkele segmenten).
quote:do 12 jan 2012, 13:51
Belastingaftrek hypotheken België verandert
BRUSSEL - In België verdwijnt het huidige systeem van hypotheekrenteaftrek geleidelijk vanaf 2014. Dat is een gevolg van de geplande staatshervorming die werd afgesproken in aanloop naar de vorming van de nieuwe regering-Di Rupo.
Door die hervorming krijgen Vlaanderen, Wallonië en Brussel meer bevoegdheden. De gewesten moeten tegen 2014 zelf een systeem op poten zetten als zij woningbezit willen ondersteunen, meldden Vlaamse media donderdag. Daarvoor wordt geld overgeheveld van de nationale overheid.
De regering-Di Rupo besloot al de huidige aftrek te beperken. Het belastingvoordeel hangt niet meer af van het loon (met een maximum van 50 procent), maar is vastgezet op 45 procent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |