abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:07:24 #151
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106695518
wel alle 5 bladzijdes meegelezen maar niet iets bij te dragen behalve dat ermooooie dingen gehaakt zijn :D en dat ik de rand van m'n deken haken niet leuk vind haha ;) (weet de maat trouwens niet)
pi_106697367
Hmm, kom er net achter dat die Phildar Impact wel erg dun is om beestjes mee te haken.. :|W
Dus óf m'n beestjes worden erg klein -en ze worden altijd al kleiner omdat ik zo strak haak- óf ik moet met dubbele draad gaan haken...

* BrainTeaser denkt er nog even over na... :{
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:23:54 #153
211083 Angelof9
I must go first
pi_106715270
Ik neem even een kleine break. Ik heb last van mijn shouders, nek en ogen... }:|
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:57:14 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106715957
klein maar fijn, BT!

angel, vervelend is dat. maar ook wel herkenbaar. ik merk dat mijn ogen echt achteruit gegaan zijn sinds ik haak. :o vooral als ik heel lang achter elkaar naar iets zo 'dichtbijs' zit te turen (bijv. in de trein), is het daarna voor m'n ogen weer een heel gedoe om ook op verder-weg-items te focussen...
dus geen slecht idee om even rustig aan te doen. ik heb noodgedwongen weinig kunnen haken de afgelopen weken (door andere drukte) en vind dat wel jammer, maar 't is ook wel goed af en toe even zo'n break. vanmorgen weer es wat 'meters' gemaakt met m'n malabrigo elise shawl.

over de elise shawl gesproken: kniertje, jij had 'm toch ook pas gemaakt he? deed jij nou ook de middelste van het groepje van 3 'stokjes' als dubbel stokje? ik doe 't wel braaf omdat het zo in het patroon staat, maar vraag me steeds af of dat nou veel verschil maakt (ipv 3 'gewone' stokjes). in de southbay-shawlette versie zijn het volgens mij 3 gewone stokjes op die plaats.
in de haak.
pi_106718503
Ik heb gister gestoomd en gebubbeld dus mijn nek en schouders zijn weer ontspannen hihi. Ik heb gelukkig een bril dus geen last van mn ogen met haken... :)
Ik ga begin febr naar de hand hobby crea dagen in assen...ben benieuwd..dat is dichtsbij mijn huis..!
haken is cool
pi_106719301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:19 schreef MissN het volgende:
Ik heb gister gestoomd en gebubbeld dus mijn nek en schouders zijn weer ontspannen hihi. Ik heb gelukkig een bril dus geen last van mn ogen met haken... :)
Ik ga begin febr naar de hand hobby crea dagen in assen...ben benieuwd..dat is dichtsbij mijn huis..!
Moet je dan weer niet richting leesbril moeten....dan heb je altijd te weinig licht en is haken met donkere kleuren een ramp. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106720224
Heeft er iemand een zaaltje over? Ik zie een leuk groepsprojectje aankomen :D

donderdag 12 januari 2012 @ 13:19:58 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106720415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[ afbeelding ]
Wauw!!!! Hoe gaaf is dat. :o *O* _O_
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:42:32 #159
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106721151
quote:

[ afbeelding ]
:D

Zo, net op etsy wat kralen e.d. besteld om in m'n haaksels te verwerken. Hoop dat ze snel binnen zijn :9
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:52:33 #160
211083 Angelof9
I must go first
pi_106721448
Ik heb nieuwe oogjes nodig. Iemand goede suggesties/ervaringen?
pi_106722590
quote:

[ afbeelding ]
Haha, geweldig! :D Count me in! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:52 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb nieuwe oogjes nodig. Iemand goede suggesties/ervaringen?
Hobbydoos.nl heeft wel redelijk wat oogjes. Om eerlijk te zijn weet ik niet goed of ze duur/goedkoop zijn in vergelijking met anderen...
Maar mijn ervaringen ermee zijn erg goed! :)
pi_106722721
Ik wil deze ophalen om de armen/schouders wat te ontlasten bij het haken/breien.

Nu afwachten of het er ook nog is (de eerste dag dat ze in de verkoop zijn). :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:51:08 #163
211083 Angelof9
I must go first
pi_106723248
Mijn spanning zit vooral in mijn geconcentreerde gepruts, ik ben ook zo iemand die veel te strak werkt en verschrikkelijk zit te turen, vooral bij poppetjes e.d. Dan na een uur of zo schrik ik opeens op en ben ik totaal verkrampt.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:07:54 #164
211083 Angelof9
I must go first
pi_106723818
GAH! Ravelry ligt plat! :o

edit: phew! Hij doet het weer. En wie maakt nou toch dit soort dingen?

[ Bericht 41% gewijzigd door Angelof9 op 12-01-2012 15:17:54 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:14:56 #165
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106724040
Yeah! Ik heb mijn bolletjes besteld voor mijn ripple deken! 18 in totaal. Ik ga eventjeskijken hoever ik daar mee ga komen en mocht het nodig zijn kan ik natuurlijk altijd bij bestellen. *O* *O* *O* *O*

Ikke is heel blij......nu een week wachten totdat ze binnen zijn -O-
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:41:59 #166
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106725031
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:

Sexy toch! ;)
Misschien heel fijn voor tijdens een warme zomerdag in je eigen achtertuin. Zeker niet iets waarmee je over straat moet. :D
pi_106725135
quote:
En wie maakt nou toch dit soort dingen?
:N

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Yeah! Ik heb mijn bolletjes besteld voor mijn ripple deken! 18 in totaal. Ik ga eventjeskijken hoever ik daar mee ga komen en mocht het nodig zijn kan ik natuurlijk altijd bij bestellen. *O* *O* *O* *O*

Ikke is heel blij......nu een week wachten totdat ze binnen zijn -O-
:D Tof! Heb zelf ook nog wol liggen voor een Ripple project! Wel ff foto posten als je wolletjes binnen zijn he? ;)

Edit: Ben toch maar met dubbele draad aan de slag gegaan. Ik ga Gijs de ijsbeerbaby maken voor m'n neefje Gijs ( ;) ). En met een enkele draad werd het wel een heel zielig ijsbeertje. Gelukkig had ik flink wat extra wol besteld, want ik ga er natuurlijk wel 2x zo hard doorheen nu...

[ Bericht 4% gewijzigd door BrainTeaser op 12-01-2012 16:05:03 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:46:54 #168
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106725194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:45 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

:N

[..]

:D Tof! Heb zelf ook nog wol liggen voor een Ripple project! Wel ff foto posten als je wolletjes binnen zijn he? ;)
Ja ga ik zeker doen!!!! Moet alleen nog eventjes een plaatjes zoeken om al die wolletjes op te bergen....kom plaats te kort Hoogtijd dat pap gaat verhuizen ;)
pi_106728245
Hoi allemaal, ik wil weer beginnen met haken. Nu heb ik net vandaag mn nieuwe boek binnen! Granny Squares haken! Nu heb ik een patroontje gezien, wil ik beginnen. Snap ik het al niet meer... ;)

Maak een draadlus - bedoelen ze een magic ring? Zoja met hoeveel vasten begin ik dan? :?

En dan: 1e toer: 8 halve stokjes in de draadlus - Geen vasten in de magic ring? Maar halve stokjes?

HELP! :D :?

En als ik het goed begrijp moet ik dan toch het 1e halve stokje van de 1e toer vervangen voor 2 lossen? En dan 7 halve stokjes toch
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:19:39 #170
211083 Angelof9
I must go first
pi_106728622
Yup, 2 lossen en 7 halve vaste direct in de lus (magic ring). Er zijn heel veel patrobnen die beginnen met HV of stokjes in de magic ring ipv vasten.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:28:36 #171
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106730637
Ik ben net eventjes in de weer geweest met verschillende Zpagetti die ik nog had staan.....maar ik had niet door dat er zoveel verschil in kon zitten. De zpagetti waarvan ik mijn poef gemaakt heb is lekker zacht en werkt heel fijn, maar ik had ook nog een andere klos staan, die wel erg mooi is maar zo stroef en zwaar. Het was bijna niet leuk meer. Ben eigenlijk wel blij dat ik nu besloten heb om er pannenonderzetters van te maken ipv iets groots zoals een kussen of iets anders.

Ga er wel nog een paar meer maken (klos moet ergens aan op toch) en nog een hoop kleine onderzetters gewoon van allerlei kleuren :)
pi_106730767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:09 schreef nathalie85 het volgende:
Hoi allemaal, ik wil weer beginnen met haken. Nu heb ik net vandaag mn nieuwe boek binnen! Granny Squares haken! Nu heb ik een patroontje gezien, wil ik beginnen. Snap ik het al niet meer... ;)

Maak een draadlus - bedoelen ze een magic ring? Zoja met hoeveel vasten begin ik dan? :?

En dan: 1e toer: 8 halve stokjes in de draadlus - Geen vasten in de magic ring? Maar halve stokjes?

HELP! :D :?

En als ik het goed begrijp moet ik dan toch het 1e halve stokje van de 1e toer vervangen voor 2 lossen? En dan 7 halve stokjes toch
Wat ze bedoelen met draadlus is dat je (afhankelijk van de dikte/grootte van je naald en draad) 4 lossen maakt en dan de 5e met een slipstitch vastmaakt aan de eerste. Dan maak je weer twee lossen (vervanging van je eerste halve stokje dus), en doe je ín de cirkel die je zojuist gemaakt heb je steken. Je gaat dus niet tussen de draadjes van de losse door maar eronderdoor zodat je in de cirkel terecht komt.

Zelfde idee als met een magic ring dus, dat je hem later aan kan trekken en hij strak wordt. Alleen draadlussen kan je niet straktrekken. Vaak zie je die gebruikt worden bij granny's of bij dingen die nog een gaatje in het midden moeten hebben (bv. mijn regenboog, die heb ik als een cirkel gemaakt en later dubbelgevouwen. Het midden moest natuurlijk ook gebogen zijn dus daar heb ik een grote opening in het midden gehouden dmv. de draadlus)
pi_106732837
Ik was even vergeten dat als het in de Aldifolder staat voor die week je er dan niet van moet uitgaan dat het dan ook verkrijgbaar is. }:| Nul op het rekest dus bij beide winkels...er hing zelfs geen kaart dat het ooit aanwezig is geweest en aan personeel doen ze niet dusdanig dat je de kans krijgt om het te vragen. :') Volgende keer beter. :P
Optimist tot in de kist
pi_106732884
quote:

Niemand blijkbaar gezien het feit dat er geen projecten zijn. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:39:30 #175
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_106732990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:35 schreef trovey het volgende:
Ik was even vergeten dat als het in de Aldifolder staat voor die week je er dan niet van moet uitgaan dat het dan ook verkrijgbaar is. }:| Nul op het rekest dus bij beide winkels...er hing zelfs geen kaart dat het ooit aanwezig is geweest en aan personeel doen ze niet dusdanig dat je de kans krijgt om het te vragen. :') Volgende keer beter. :P
Als het om dat zitkussen gaat...

Die verkopen ze bij de Lidl niet de Aldi ;)
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_106734472
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:39 schreef Briggy het volgende:

[..]

Als het om dat zitkussen gaat...

Die verkopen ze bij de Lidl niet de Aldi ;)
:|W

Morgen weer een kans dan. :')
Optimist tot in de kist
pi_106735086
Thx Angelof9 & Kirsten, Kirsten ik snap het nog niet helemaal, maar ik ga het morgen even proberen :)
pi_106735198
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
Yup, 2 lossen en 7 halve vaste direct in de lus (magic ring). Er zijn heel veel patrobnen die beginnen met HV of stokjes in de magic ring ipv vasten.
2 losse en dan de7 halve vasten in de 1e losse doen is niet gelijk aan de magic ring qua sluiting, toch? :D

edit.. zag al ergens hetzelfde staan over het gat in het midden :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:26:00 #179
211083 Angelof9
I must go first
pi_106735328
Het ligt eraan of je een dichte ring wilt of één met een gaatje erin. Ik persoonlijk gebruik bijna altijd een magic ring.
pi_106736888
Puf puf, zo toch de kussens binnen, als de turbo op de bromfiets richting Lidl...ze hadden er nog net een paar. Vanavond eens uitgebreid testen. *) Bedankt Briggy. :*
Optimist tot in de kist
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 21:00:21 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_106737244
Verd*mme, m'n lokale Pipoos gaat stoppen met de verkoop van Schoeller Stahl Big Ball }:| die vond ik juist ideaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106741589
Ik lees nog altijd elke dag ff mee, maar reageer niet altijd. Ben inmiddels zelf met 3 projecten bezig: gr-stripe deken voor mezelf, gr-square baby dekentje (20 blokken af) en een baby speeltje. Gekke bij dat speeltje is alleen dat het er erg rommelig uit ziet. Het zijn 3 ringen (1 grote waaraan 2 kleine hangen), maar op de een of andere manier ziet het er heel slecht uit. Ik heb het nu met acryl geprobeerd, van het weekend toch maar een versie maken van katoen en hopen dat dat beter word. Ik haak echt super strak, en toch zie je overal vulling en lijkt elke steek scheef/slordig. Misschien omdat het rond gaat ofzo,maar met andere beestjes oid heb ik dit niet. (maar die maak ik altijd wel van katoen, dus ik probeer het daar dan nog maar een keer mee)
pi_106741863
halp, ik heb een probleem :')

ik had mijn granny square project een tijdje opzij gelegd, had nog best wat vierkantjes die gejoined moesten worden, en veel nog te haken.
nu wil ik dat weer oppakken, maar kan ik me met geen mogelijkheid meer herinneren welke naald ik heb gebruikt ;(
ik heb al 4 naalden geprobeerd, maar de vierkantjes blijven te groot, terwijl ik toch niet achterlkijk strak heb gehaakt.

hoe ga ik er nua chterkomen met welke naald ik heb gehaakt ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:23:06 #184
211083 Angelof9
I must go first
pi_106741972
Daarom start ik tegenwoordig altijd een "project" op Ravelry voor alles wat ik maak, waar ik het merk garen en de haaknaald in zet. Want ik vergeet het ook ALTIJD.

Geen idee hoe je erachter komt, ik heb ook nog zo'n project liggen waarvan ik het niet meer weet :(
pi_106742433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:21 schreef Mirjam het volgende:
halp, ik heb een probleem :')

ik had mijn granny square project een tijdje opzij gelegd, had nog best wat vierkantjes die gejoined moesten worden, en veel nog te haken.
nu wil ik dat weer oppakken, maar kan ik me met geen mogelijkheid meer herinneren welke naald ik heb gebruikt ;(
ik heb al 4 naalden geprobeerd, maar de vierkantjes blijven te groot, terwijl ik toch niet achterlkijk strak heb gehaakt.

Kijken naar welke naald de wolwikkel aangeeft en daaromheen gaan zitten met naalden zoeken?

hoe ga ik er nua chterkomen met welke naald ik heb gehaakt ;(
Optimist tot in de kist
pi_106742491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:23 schreef Angelof9 het volgende:
Daarom start ik tegenwoordig altijd een "project" op Ravelry voor alles wat ik maak, waar ik het merk garen en de haaknaald in zet. Want ik vergeet het ook ALTIJD.
Ik ook, de naald dan i.i.g., het garen is meestal wel duidelijk :Y
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:33:46 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106742510
Dat heb ik ook met een deken.. en ben er nog steeds niet achter :N

Tegenwoordig speld ik op elk project een briefje met zulke info. Misschien een idee voor volgende keer?
pi_106742560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef trovey het volgende:

[..]

hen ik gedaan, het is saskia, dus dat kan niks verrassends uitkomen. Lukt niet ;(
pi_106742676
quote:
8s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef kwiwi het volgende:
Dat heb ik ook met een deken.. en ben er nog steeds niet achter :N

Tegenwoordig speld ik op elk project een briefje met zulke info. Misschien een idee voor volgende keer?
Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hen ik gedaan, het is saskia, dus dat kan niks verrassends uitkomen. Lukt niet ;(
Als je GS-en nu te groot zijn dan maar richting 2,5?
Optimist tot in de kist
pi_106742997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op. :')

[..]

Als je GS-en nu te groot zijn dan maar richting 2,5?
ik haakte met 3 al niet lekker, ik kan me niet voorstellen dat ik het met 2,5 gedaan heb :o
maar zal het morgen maar proberewn
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:43:37 #191
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_106746229
quote:

Dat is een nagemaakt H&M broekje ;)
http://1.bp.blogspot.com/(...)KaFg/s1600/l+004.JPG Dit is de orginele van de H&M haha
pi_106747638
quote:

He getsie..dat droegen ze 60 jaar geleden misschien nog...
haken is cool
pi_106749246
K ga morgens eens naar een wolwinkeltje waar ik nog niet ben geweest..en wil catania kopen om deze te maken http://www.ravelry.com/pr(...)lowers-in-the-snow-3 als beddesprei...
Wel ambitieus en een meerjarenplan vrees ik..maar lijtkt me wel leuk voor op de slaapkamer...en acryl en wol vindt ik te benauwd :P
haken is cool
  vrijdag 13 januari 2012 @ 07:58:51 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106751098
Whoei!!!!!!!!! Ik kan weer gaan haken, mijn viltwerkje is af. *O* ik heb er zin in :Y
pi_106751862
oh, deze is tof:

En aangezien mijn huidige tas ongeveer uit elkaar valt, denk ik dat ik hier maar eens werk van ga maken... :D
pi_106752026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:06 schreef Lijnloos het volgende:
oh, deze is tof:
[ afbeelding ]
En aangezien mijn huidige tas ongeveer uit elkaar valt, denk ik dat ik hier maar eens werk van ga maken... :D
Op die tas heb ik gestemd op de site van Kreadoe :) Het 'origineel' heeft bloemetjes ipv uiltjes:

Bron
pi_106752255
Oh die is ook wel veel leuker dan de rest van de inzendingen... En met bloemetjes ook wel tof!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:29:58 #198
211083 Angelof9
I must go first
pi_106752314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef trovey het volgende:Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op. :')
Totdat je haaknaald er een keer uitvalt en dan kom je ergens een losse naald tegen en dan weer eens één, en die ruim je dan maar op en als je dan weken later dat project weer oppakt...
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:54:23 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106752824
ik vind ravelry daar ook erg handig voor! :)

leuke tas, lijnloos. succes!
in de haak.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:04:19 #200
211083 Angelof9
I must go first
pi_106753042
Doen jullie met zo een tas er een voering in? En zo ja, hoe dan? Heb je zeker een naaimachine voor nodig ofzo? Ik kan leuk haken, maar naaien kan ik totaal niet, dus ik begin nooit aan dat soort projecten :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')