Moet je dan weer niet richting leesbril moeten....dan heb je altijd te weinig licht en is haken met donkere kleuren een ramp.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:19 schreef MissN het volgende:
Ik heb gister gestoomd en gebubbeld dus mijn nek en schouders zijn weer ontspannen hihi. Ik heb gelukkig een bril dus geen last van mn ogen met haken...![]()
Ik ga begin febr naar de hand hobby crea dagen in assen...ben benieuwd..dat is dichtsbij mijn huis..!
Wauw!!!! Hoe gaaf is dat.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heeft er iemand een zaaltje over? Ik zie een leuk groepsprojectje aankomen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, geweldig!quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hobbydoos.nl heeft wel redelijk wat oogjes. Om eerlijk te zijn weet ik niet goed of ze duur/goedkoop zijn in vergelijking met anderen...quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:52 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb nieuwe oogjes nodig. Iemand goede suggesties/ervaringen?
Sexy toch!quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
GAH! Ravelry ligt plat!
edit: phew! Hij doet het weer. En wie maakt nou toch dit soort dingen?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
En wie maakt nou toch dit soort dingen?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Yeah! Ik heb mijn bolletjes besteld voor mijn ripple deken! 18 in totaal. Ik ga eventjeskijken hoever ik daar mee ga komen en mocht het nodig zijn kan ik natuurlijk altijd bij bestellen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ikke is heel blij......nu een week wachten totdat ze binnen zijn
Ja ga ik zeker doen!!!! Moet alleen nog eventjes een plaatjes zoeken om al die wolletjes op te bergen....kom plaats te kort Hoogtijd dat pap gaat verhuizenquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:45 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
[..]Tof! Heb zelf ook nog wol liggen voor een Ripple project! Wel ff foto posten als je wolletjes binnen zijn he?
Wat ze bedoelen met draadlus is dat je (afhankelijk van de dikte/grootte van je naald en draad) 4 lossen maakt en dan de 5e met een slipstitch vastmaakt aan de eerste. Dan maak je weer twee lossen (vervanging van je eerste halve stokje dus), en doe je ín de cirkel die je zojuist gemaakt heb je steken. Je gaat dus niet tussen de draadjes van de losse door maar eronderdoor zodat je in de cirkel terecht komt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:09 schreef nathalie85 het volgende:
Hoi allemaal, ik wil weer beginnen met haken. Nu heb ik net vandaag mn nieuwe boek binnen! Granny Squares haken! Nu heb ik een patroontje gezien, wil ik beginnen. Snap ik het al niet meer...
Maak een draadlus - bedoelen ze een magic ring? Zoja met hoeveel vasten begin ik dan?![]()
En dan: 1e toer: 8 halve stokjes in de draadlus - Geen vasten in de magic ring? Maar halve stokjes?
HELP!![]()
![]()
En als ik het goed begrijp moet ik dan toch het 1e halve stokje van de 1e toer vervangen voor 2 lossen? En dan 7 halve stokjes toch
Niemand blijkbaar gezien het feit dat er geen projecten zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
GAH! Ravelry ligt plat!
Als het om dat zitkussen gaat...quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:35 schreef trovey het volgende:
Ik was even vergeten dat als het in de Aldifolder staat voor die week je er dan niet van moet uitgaan dat het dan ook verkrijgbaar is.Nul op het rekest dus bij beide winkels...er hing zelfs geen kaart dat het ooit aanwezig is geweest en aan personeel doen ze niet dusdanig dat je de kans krijgt om het te vragen.
Volgende keer beter.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:39 schreef Briggy het volgende:
[..]
Als het om dat zitkussen gaat...
Die verkopen ze bij de Lidl niet de Aldi
2 losse en dan de7 halve vasten in de 1e losse doen is niet gelijk aan de magic ring qua sluiting, toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
Yup, 2 lossen en 7 halve vaste direct in de lus (magic ring). Er zijn heel veel patrobnen die beginnen met HV of stokjes in de magic ring ipv vasten.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:21 schreef Mirjam het volgende:
halp, ik heb een probleem
ik had mijn granny square project een tijdje opzij gelegd, had nog best wat vierkantjes die gejoined moesten worden, en veel nog te haken.
nu wil ik dat weer oppakken, maar kan ik me met geen mogelijkheid meer herinneren welke naald ik heb gebruikt
ik heb al 4 naalden geprobeerd, maar de vierkantjes blijven te groot, terwijl ik toch niet achterlkijk strak heb gehaakt.
Kijken naar welke naald de wolwikkel aangeeft en daaromheen gaan zitten met naalden zoeken?
hoe ga ik er nua chterkomen met welke naald ik heb gehaakt
Ik ook, de naald dan i.i.g., het garen is meestal wel duidelijkquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:23 schreef Angelof9 het volgende:
Daarom start ik tegenwoordig altijd een "project" op Ravelry voor alles wat ik maak, waar ik het merk garen en de haaknaald in zet. Want ik vergeet het ook ALTIJD.
Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef kwiwi het volgende:
Dat heb ik ook met een deken.. en ben er nog steeds niet achter
Tegenwoordig speld ik op elk project een briefje met zulke info. Misschien een idee voor volgende keer?
Als je GS-en nu te groot zijn dan maar richting 2,5?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hen ik gedaan, het is saskia, dus dat kan niks verrassends uitkomen. Lukt niet
ik haakte met 3 al niet lekker, ik kan me niet voorstellen dat ik het met 2,5 gedaan hebquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op.
[..]
Als je GS-en nu te groot zijn dan maar richting 2,5?
Dat is een nagemaakt H&M broekjequote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
GAH! Ravelry ligt plat!
He getsie..dat droegen ze 60 jaar geleden misschien nog...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
GAH! Ravelry ligt plat!
Op die tas heb ik gestemd op de site van Kreadoequote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:06 schreef Lijnloos het volgende:
oh, deze is tof:
[ afbeelding ]
En aangezien mijn huidige tas ongeveer uit elkaar valt, denk ik dat ik hier maar eens werk van ga maken...
Totdat je haaknaald er een keer uitvalt en dan kom je ergens een losse naald tegen en dan weer eens één, en die ruim je dan maar op en als je dan weken later dat project weer oppakt...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef trovey het volgende:Ik heb gewoon heel veel haaknaalden en berg het geheel gewoon met haaknaald op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |