Mooi en zo verdrietigquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:50 schreef Strega het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij Tashi, die gistermiddag nog even bij dode Kundun ging liggen voor we hem gingen begraven.
Ik heb het haarpuntje van z'n staart afgeknipt en in het medaillon van mijn oma gedaan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:49 schreef oh-oh het volgende:
Ah wat een mooie foto van die twee samen nog Strega![]()
quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:28 schreef Strega het volgende:
[..]
Ik heb het haarpuntje van z'n staart afgeknipt en in het medaillon van mijn oma gedaan.
Jij bedankt voor je hele lieve, mooie kaart.![]()
Indaha en Greys, jullie ook heel erg bedankt![]()
Ja, het overvalt je steeds. Sta ik daar met iets lekkers....oh nee, kan niet meer.quote:
Ze was nog niet eens 1,5 jaar.quote:
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:49 schreef Strega het volgende:
Al weer een week dood, mijn lieve, mooie Kundun.
Elke keer steek ik mijn rechterhand opzij en verwacht dan z'n trouwe hondenhoofd te voelen.
Ik mis hem zo.
Sterktequote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:07 schreef kipptje het volgende:
Gisteravond vlak voor het slapen gaan erachter gekomen dat onze lieve ratje Dosey in dr slaap is overleden. Totaal onverwacht
Nee, wat vreselijk. Sterktequote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:09 schreef kipptje het volgende:
[..]
Ze was nog niet eens 1,5 jaar.
Ze reutelde vrij zachtjes de afgelopen dagen maar het klonk echt heel onschuldig. Opeens lag ze dood in dr slaapmandje![]()
Vanavond gaan we naar de DA voor de zekerheid voor een AB shotje... We weten gewoon niet zeker of het een virus was die haar de das om deed.
Dank je wel Maes.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:16 schreef Maes het volgende:
Ik lees het nu pas van Kundun![]()
Lieve Pagan en Strega nog heel veel sterkte met het verlies van jullie trouwe huisgenoot![]()
En natuurlijk sterkte voor alle anderen die hun geliefde huisdier moeten missen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie goed advies? Waren jullie er bij toen je maatje zijn of haar laatste adem uitblies of niet? Was dat een bewuste keuze? Hoewel ik uiteindelijk toch zelf de beslissing zal moeten maken, denk ik dat het me goed doet om te lezen hoe jullie het ervaren hebben.
Een foto voor het beeld: dit is Puck. Ik vroeg: "wat heb je gedaan dan?" en hij keek me net aan alsof ie wou zeggen "niets? ik heb echt geen koekje begraven hoor"![]()
. Ik moet nog steeds lachen als ik deze foto zie, met z'n bruine snoet.
.. en het lachen maakt plaats voor dikke tranen. Pffffff wat een ellende.
Sterkte aan iedereen hier die zijn of haar maatje kwijt is![]()
. Het is fijn dat dit topic er is en dat je wat steun kan krijgen bij mensen die snappen hoe het voelt. Sommige mensen zijn zo gevoelloos ("het is maar een hond.." of "ah joh koop straks meteen een nieuwe!"), die snappen het gewoon niet
.
Wat een vreselijk moeilijke beslissing om jullie geliefde huisdier in te moeten laten slapenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Hebben jullie goed advies? Waren jullie er bij toen je maatje zijn of haar laatste adem uitblies of niet? Was dat een bewuste keuze? Hoewel ik uiteindelijk toch zelf de beslissing zal moeten maken, denk ik dat het me goed doet om te lezen hoe jullie het ervaren hebben.
Ik hoop hetquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:49 schreef oh-oh het volgende:
Nou een chi van 12 jaar die kan echt nog wel een heleboel jaren mee hoor
Bedanktquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Heel veel sterkte trovey.. Wat naar om alweer afscheid te moeten nemen![]()
Wel fijn dat Noelle niet heeft moeten lijden, en dat ze zo'n mooie leeftijd bereikt heeft.
Normaal woog ze tussen tegen de 4 kilo aan. Ze was nu nog botjes met een velletje er omheen.quote:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:01 schreef trovey het volgende:
zeker omdat ze donderdag nog maar 1,75 kilo woog
Heel veel sterkte Troveyquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:32 schreef trovey het volgende:
Helaas voor de derde keer dit jaar weer afscheid moeten nemen van een huisdier.![]()
Poes Noelle van (minstens) 16 jaar(was asielkat) is niet meer. Drie weken geleden viel mij op dat ze zat te snotteren en was vermagert en bij dierenartsbezoek een paar dagen later bleek ze een ernstig aangetast gebit te hebben terwijl ze dus nooit iets met het gebit had gehad, ze at ook nog verder normaal.Meteen begonnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen na een sterfgeval van vorig jaar van een kater echter toch maar aan de antibiotica vanm 10 dagen en daarna een renovatiebeurt van het gebit. Antibiotica leek maar weinig te doen maar gelukkig kwam ze zonder veel problemen door de narcose van de gebitsbehandeling heen en 's avonds toen ze thuis kwam dook ze meteen op de brokken
....dit was echter van korte duur want dinsdagmiddag besloot ze te stoppen met eten en ondaaks het feit dat ze allerlei spuiten kreeg van de dierenarts diezelfde dag (o.a. eetlustopwekker) om een opleving te forceren besloot ze definitief dat eten geen optie meer was. Ze begon te wankelen bij het lopen van rustplek naar rustplek (was ook al nierpatient) en toen was het mij wel duidelijk dat we weer te maken hadden met FIP
, extreme vermagering van het ene op het andere moment (dus binnen een paar dagen), ontstekingen in de bek en weinig tot geen reactie op antibiotica...zelfde verhaal als kater Bearke van vorig jaar. Donderdagavond heb ik het besluit genomen dat het genoeg was geweest(en de dierenarts was het daar volledig mee eens) want doorgaan tot het einde wilde ik het beestje niet aandoen dus dierenarts gebeld en daar naartoe gegaan. Ze heeft voor het eerst in haar leven rustig bij mij op schoot gezeten in de wachtkamer(was een angstige kat die vasthouden doodeng vond), ze vond het allemaal wel best om nu bij het vrouwtje op schoot te zitten en fijn te gaan spinnen, was een heel fijn cadeautje wat ik toch nog van haar kreeg in de laatste momenten van haar leven
. In de spreekkamer heeft ze, terwijl ze in mijn armen lag, de spuitjes gekregen om voor altijd in te slapen.....ik denk dat het goed is geweest, haar tijd was blijkbaar gekomen.
Ik zal je missen Noelletje.
![]()
[ afbeelding ]
Foto gemaakt in één van haar laatste dagen.
Net ook nog een foto van Chi Sasha gezien, ongeveer een uurtje voor haar overlijden op 28 mei jl.....meteen weer tranen met tuiten.
heel veel sterkte hetzusjevanquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen wat betreft het bijwonen van het laten inslapen. Ik heb besloten dat ik er niet bij wil zijn.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hetzusjevan heel veel sterkte.
Candaasje, heel veel sterkte met het verwerken van je verlies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |