Vooral in Tilburg wilde je zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mwa, volgens een ander onderzoek waren linkshandigen al uitgestorven als onze medisch zorg niet zo goed was. Afstudeerscripties moet je zeker in de sociale wetenschappen met een emmer zout nemen.
Ik vind het maar raar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:28 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, maar het komt wel eens voor. Is dat zo gek dan? Soms is iets toch gewoon goed in die zin dat er weinig tot niks aan toe is te voegen? Dat betekent niet dat er geen slimmere mensen zijn of dat het een ultiem oordeel is dat over de partij geveld wordt.
Het zit iets genuanceerder in elkaar idd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
"Koeien zijn zoogdieren, die vaak gehouden worden voor het vlees en/of de melk."
Geiten zijn ook koeien!
Het staat er gewoon letterlijk dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:29 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan. Dat is iets heel anders.
Nee, dat wordt nergens gesteld. Jullie lezen echter allemaal weer wat je wilt lezen en kunnen niet filteren wat nu precies belangrijk is in het hele nieuwsbericht, los van de titel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vind het maar raar.
Als die scriptie perfect is dan is dus gewoon aangetoond dat Wilders een fascist is. Of iig de PVV een fascistische partij in vergevorderd stadium.
Maar misschien snap ik sociale "wetenschap" niet. *proest
quote:
quote:Volgens Riemen is niet alleen de PVV fascistisch, maar ook alle leden van het kabinet-Rutte omdat zij met de PVV regeren.
Die meneer Riemen is dan ook niet de auteur van de scriptie.quote:
Ok, maar dat lijkt me dan ook een prima bron om Wilders als fascist te bestempelen. Ik zie de valcificaties wel verschijnenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Die meneer Riemen is dan ook niet de auteur van de scriptie.Blijkt toch weer lastig om even 5 seconden die aandacht erbij te houden om een afgewogen oordeel te kunnen geven.
Wat wil je dan dat er gebeurt? Je wilt iets over de Islam weten, dus dan dan heb je een Arabist nodig. Je wilt iets over fascisme weten, dus dan kom je ook al snel bij de auteur van dat boek uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:38 schreef MouzurX het volgende:
Tweede lezer: "Jan Blommaert"
*googled naam
http://weblog.tumba.nl/di(...)wilders-en-fascisme/
Licht bevooroordeeld denk ik zo.
Als ik dat artikel scan krijg ik echt het beeld van 2 linkse vriendjes op een universiteit die een student een scriptietje laten schrijven en het dan een 10 geven omdat het wilder slecht afschildert.
Waarom is de 2de persoon dan niet iemand die nog totaal niks over dat onderwerp heeft gepubliceerd/geschreven? Vooral wat precies in lijn ligt met de scriptie. Een 2de lezer hoort toch onafhankelijk te zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat wil je dan dat er gebeurt? Je wilt iets over de Islam weten, dus dan dan heb je een Arabist nodig. Je wilt iets over fascisme weten, dus dan kom je ook al snel bij de auteur van dat boek uit.
Grote kans dat die 2 mensen ook gewoon een mening hebben over Wilders, net zoals jij en ik dat hebben. Is dat zo erg dan? Zolang het oordeel afgewogen en gegrond is is er toch niks aan de hand? Waarom kan het niet zo zijn dat de PVV gelijkenissen vertoont met het jonge fascisme van begin jaren '30? Wat is er nou mis met die vergelijking? Hij vergelijkt de PVV toch niet met de NSDAP op z'n hoogtijdagen ten tijde van de jodenvervolging?
Dat gejank hier weer, terwijl niemand die scriptie gelezen heeft of er ook maar iets vanaf weet.
Wat denk je van de volgende voor de hand liggende reden: Omdat hij dan niet genoeg verstand van het onderwerp heeft om erover te kunnen/mogen oordelen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom is de 2de persoon dan niet iemand die nog totaal niks over dat onderwerp heeft gepubliceerd/geschreven? Vooral wat precies in lijn ligt met de scriptie. Een 2de lezer hoort toch onafhankelijk te zijn?
Nou, als je bewust een bevooroordeelde tweede lezer zoekt is dat cijfer ook geen knip voor de neus waard.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat denk je van de volgende voor de hand liggende reden: Omdat hij dan niet genoeg verstand van het onderwerp heeft om erover te kunnen/mogen oordelen?
Die mensen zijn ook gewoon wetenschapper, met bijbehorende publicaties en onderzoeken. Die nemen ook een stelling in. Beetje raar om te verwachten dat zij onafhankelijk zijn.
En nee...die lezer horen niet onafhankelijk te zijn. Het is geen rechterlijke instantie, net zomin als die scriptie een rechterlijk vonnis is. Zo wordt het nu wel behandeld, terwijl er helemaal niks aan de hand is.
Ook weer een aanname die nergens op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nou, als je bewust een bevooroordeelde tweede lezer zoekt is dat cijfer ook geen knip voor de neus waard.
quote:Je krijgt een 10 voor een scriptie aan de faculteit geesteswetenschappen als je verhaal consistent is opgebouwd, je goede ondersteunende argumenten en tegenargumenten aanlevert en je dus ook kritisch bent op jezelf en op de bronnen die je hebt gebruikt. Niet omdat het noodzakelijkerwijs 'klopt' of omdat je begeleidende docenten het roerend met je eens zouden zijn. Het feit dat de heer Bovekerk dus een tien voor zijn these heeft behaald is een uitzonderlijke prestatie en alleen daarom al bewonderenswaardig. Dat het een spraakmakend en actueel onderwerp betreft heeft daar wat mij betreft vrij weinig mee te maken.
Nee, dat zal de begeleider niet geweten hebben. Een tweede lezer is volstrekt zinloos als die in alles vergelijkbaar is met de eerste. Was er niemand beschikbaar die een dergelijke scriptie objectief kon beoordelen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ook weer een aanname die nergens op gebaseerd is.
Dan is natuurlijk de vraag wie er in zo'n geval als objectief beschouwd wordt. Vermoedelijk komt het er namelijk op neer dat ze het toch niet goed kunnen doen wat er ook geprobeerd wordtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, dat zal de begeleider niet geweten hebben. Een tweede lezer is volstrekt zinloos als die in alles vergelijkbaar is met de eerste. Was er niemand beschikbaar die een dergelijke scriptie objectief kon beoordelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |