abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:39:42 #226
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106498960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 19:40:22 Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel. reageer retweet
Tja, wat moet je er anders van zeggen. Dhr. Wilders heeft groot gelijk dat hij geen tijd geeft aan dit soort pseudowetenschappers. Straks beweren ze nog dat alle vleeseters hufters zijn.

Nederlandse wetenschap, dat is Delft, Wageningen, Leiden, Eindhoven. En wellicht Enschede, want daar zit ook nog een technische universiteit. Voor de rest kun je net zo goed aan InHolland of aan Windesheim af "studeren".
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106498992
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:37 schreef Igen het volgende:
Masterscriptie of bachelorscriptie?
Beide volgens mij. Masterscriptie in ieder geval.
pi_106499017
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten, te verdedigen.
Nou, extreem gevat. Het is gewoon één grote stroom, niet onderbouwde, populistische poep die uit z'n mond komt. Nooit een keer de discussie normaal aangaan. Daar wil je toch niet bij horen? :')

En wat betreft je tweede punt: Daar houdt de PVV zich als rechtgeaarde politieke partij natuurlijk verre van. (Euro-onderzoeken door 'objectieve onderzoekers') En van etiketjes plakken hebben ze daar natuurlijk al helemaal niet gehoord. _O-

Het gaat mij erom dat je op het hoogste politieke podium van Nederland toch wel enige volwassenheid en verstandige, inhoudelijke reacties mag verwachten. Of ben je het daar niet mee eens?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 20:42:50 ]
pi_106499054
quote:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd.
Tja, jij noemt jezelf ook een "transporteconoom". Ik kan je ook belachelijk maken daarom hoor. Maar dat doe ik niet, omdat ik respect probeer te hebben voor mensen die ik niet ken.
pi_106499145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:39 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Wanneer je als student een hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek met dito conclusie kunt afleveren en in principe zo kunt meedraaien in die wereld heb je toch 100% aan het doel van je opleiding voldaan? Dan is een 10 toch gerechtvaardigd?
Ik heb tot nu toe alleen bij masters en bij honours-bachelors gezien dat überhaupt over publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift wordt gesproken.

Dat je bij een gewone bachelorscriptie het doel zou stellen dat deze zonder aanpassing in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd zou moeten kunnen worden, lijkt mij daarom duidelijk te hoog gegrepen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:43:23 #231
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106499195
quote:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.
QFT

Wilders maakt er niet meer worden vuil aan dan nodig.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106499209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe alleen bij masters en bij honours-bachelors gezien dat überhaupt over publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift wordt gesproken.

Dat je bij een gewone bachelorscriptie het doel zou stellen dat deze zonder aanpassing in een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd zou moeten kunnen worden, lijkt mij daarom duidelijk te hoog gegrepen.
Dus dan zou de doelstelling lager liggen, maar zolang je die doelstelling op overtuigende wijze gehaald hebt (of er overheen gaat) is zo'n 10 toch gerechtvaardigd?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:43:52 #233
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_106499219
quote:

[..]

Ik vind de reactie van Wilders wel sterk en ook prima volksvertegenwoordiger waardig, gewoon een gevatte reactie. Overigens heb ik wel altijd een beetje moeite met dit soort onderzoeken. We pakken een definitie van iets en gaan vervolgens etiketjes plakken op meningen en uitingen daar van aan de hand van die definitie en daardoor wordt die mening toch in een foute hoek geduwd. En het is nou eenmaal lastig om je tegen zaken, die gepresenteerd worden als feiten want wetenschappelijk, te verdedigen.
Dit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_106499246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Leer mij dat trucje ook eens, als je wilt. Ik heb namelijk nog enorm veel leeswerk te doen voor m'n tentamens en deze vaardigheid zou me toch een hoop werk schelen.

Die vaardigheid moet je ontwikkelen, maar ik kan je zeker aanraden om een inhoudsopgave aandachtig te lezen. Het vertelt je heel erg veel over het boek. Vraag je af hoe het opgezet is, en vraag je vooral af waarom het zo opgezet is als het is. Vraag je af wat er wel in zal staan, en vooral ook wat er niet in zal staan, en ook weer waarom wel en waarom niet. Doe dat bij 10 boeken en je zal niet alleen geleerd hebben om boeken beter en sneller te lezen, maar ook om bepaalde boeken maar niet te lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106499262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:43 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

QFT

Wilders maakt er niet meer worden vuil aan dan nodig.
Inderdaad. Het is toch allemaal poep. Gewoon je billen mee afvegen, zonder het te lezen. Niet de discussie aangaan en ontkrachten, want zo werkt het toch allemaal niet in Nederland? ;)

Hoe wagen ze het om een gefundeerde mening over onze partij te hebben. :N

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 20:46:05 ]
pi_106499274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:41 schreef Krantenman het volgende:
Tja, jij noemt jezelf ook een "transporteconoom". Ik kan je ook belachelijk maken daarom hoor. Maar dat doe ik niet, omdat ik respect probeer te hebben voor mensen die ik niet ken.
Economen worden aan de lopende band aangevallen de laatste tijd. ;) Ik heb er totaal geen moeite mee, de praktijk leert dat er genoeg werk in te vinden dus gelukkig is er tenminste nog een deel van de mensen die wel op ze zitten te wachten.
pi_106499406
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:42 schreef Igen het volgende:
Er wordt volgens mij ook zelden of nooit een 10 gegeven voor een scriptie (bachelor en master) bij onze faculteit. Misschien voor een aantal econometristen maar ik heb nog nooit gehoord van een 10.
pi_106499467
Je moet gewoon je thesis over de PVV doen. Daarmee zet je jezelf in de spotlight. :7
pi_106499716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:48 schreef soklos het volgende:
Je moet gewoon je thesis over de PVV doen. Daarmee zet je jezelf in de spotlight. :7
Idd. Henk Bovekerk heeft nu toch maar mooi naam gemaakt.
pi_106499755
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:53 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Henk was sowieso al naam aan het maken als scheidsrechter. ;) Sowieso is Henk een goede kerel.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:54:07 #241
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_106499773
Sociale wetenschappen is eigenlijk geen wetenschap. De foutmarge is altijd erg groot bij sociale onderzoeken en onderzoeken zijn heel moeilijk objectief uit te voeren.
Jesus hates you.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:54:38 #242
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_106499802
Als ik die thesis vluchtig doorlees, vind ik het zeker niet slecht voor een 3e jaars student. Heb er niet langer dan 5 minuten naar gekeken, dus kan er naast zitten. :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:55:27 #243
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_106499849
Trouwens, Dumpert als bron opgeven. _O_

Dumpert. (2008, September 17). Geert Wilders Spreekt. Retrieved 25 November
2011 from http://www.dumpert.nl/mediabase/243211/00fe9148/
geert_wilders_spreekt.html
pi_106499850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:54 schreef Zwansen het volgende:
Als ik die thesis vluchtig doorlees, vind ik het zeker niet slecht voor een 3e jaars student. Heb er niet langer dan 5 minuten naar gekeken, dus kan er naast zitten. :P
Dat verliezen mensen een beetje uit het oog ja. Dat het een bachelorthesis is van een 3e-jaars student. Al die ophef daarover. :')
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:56:34 #245
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106499912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:53 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Als je Henk hoor je hoe dan ook iets over de PVV te schrijven. :P
pi_106500077
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:56 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je Henk hoor je hoe dan ook iets over de PVV te schrijven. :P
Huehuehuehue :D
pi_106500126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb nog even de beoordelingscriteria erbij gepakt die bij ons bij de bachelorscriptie gebruikt worden. Die gaan wel iets verder dan wat jij zegt: voor een 10 moet je dan ook bijvoorbeeld een originele, creatieve en interdisciplinaire vraagstelling kiezen, veel eigen intiatief tonen en zelf internationale wetenschappelijke literatuur zoeken. Als ik het artikel uit de OP lees dan heb ik twijfels in hoe verre van dat alles sprake is.
Goede criteria lijkt me, deze zijn op de scriptie waar het hier over gaar in elk geval niet van toepassing.

Hoe komt iets als dit sowieso in het nieuws? Stapt iemand hiermee naar de pers?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_106500231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goede criteria lijkt me, deze zijn op de scriptie waar het hier over gaar in elk geval niet van toepassing.

Iemand stapt naar de pers ja.
pi_106500438
quote:

[..]

Ik denk dat wij over te weinig kennis en inzicht in de materie beschikken om daar een afgewogen oordeel over te maken.
pi_106500457
quote:

[..]

Er zijn vooral zeer ijverige journalisten die mensen plat bellen als ze zo'n verhaal "ruiken". Want die journalisten werken op commissie, dus niet met een vast loon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')