abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 januari 2012 @ 15:11:18 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_106484371
AMSTERDAM - Het Schotse medium Derek Ogilvie zou zijn ontmaskerd door het VARA-programma RamBam. in een liveshow viel hij compleet door de mand...

Dit meldt De Pers. In de nieuwe onthullingshow worden misstanden aan de kaak gesteld en het lijkt erop dat kinderfluisteraar en medium Derek Ogilvie het eerste slachtoffer is. Volgens de makers van het programma RamBam heeft Derek helemaal geen contact met geesten.

RamBam-presentatrice Linda Hakeboom liet tijdens een liveshow van de RTL- goeroe in Enschede Derek geloven dat haar opa was overleden. Derek zou daarop twintig minuten met de opa van de presentatrice hebben gesproken. Enige probleem is…. de grootvader van Linda is helemaal niet overleden. Na afloop van de show confronteerde de presentatrice het geprezen Schotse medium met de feiten. Daarop zou Derek wat onzin gemompeld hebben.

“Het is toch heel erg dat mensen dat geloven”, laat Linda weten. “Dat hebben we nu aangetoond.”

Max van den Burg, medepresentator van de show, gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_106484525
What else is new, ik bedoel, we wisten toch al dat die gast nep is? Hier ergens op het forum staat ook zo'n filmpje waarin hij uitgedaagd wordt door een Amerikaan om z'n skills te laten testen. Hiermee faalt hij ook gigantisch hard... :')
pi_106484990
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:14 schreef GX3 het volgende:
What else is new, ik bedoel, we wisten toch al dat die gast nep is? Hier ergens op het forum staat ook zo'n filmpje waarin hij uitgedaagd wordt door een Amerikaan om z'n skills te laten testen. Hiermee faalt hij ook gigantisch hard... :')
Klopt, hij kon 1 miljoen winnen door 6 van de 10 vragen goed te hebben, hij faalde en had er maar 1 goed :') Die Amerikaan wou bewijzen dat mediums onzin zijn, en het is hem gelukt *O*
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:24:20 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106485010

RamBam door De Pers
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:24:42 #5
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106485031
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Klopt, hij kon 1 miljoen winnen door 6 van de 10 vragen goed te hebben, hij faalde en had er maar 1 goed :') Die Amerikaan wou bewijzen dat mediums onzin zijn, en het is hem gelukt *O*
Randi _O_
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:32:23 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106485344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:11 schreef tong80 het volgende:

Max van den Burg, medepresentator van de show, gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’
Is die man wel helemaal lekker eigenlijk?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:35:33 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106485482
Tsja die discussie voeren we in GC ook al een tijdje:

Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet? #3
pi_106486857
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:14 schreef GX3 het volgende:
Ligt eraan wie "we" is, hij verdient nog bakken met geld en mensen drommen samen om met hun overleden familie te "praten"..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_106488824
Toveren is Goochelen

[ Bericht 7% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 06-01-2012 16:57:04 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_106492233
De mensen die echt in hem geloven, blijven dat wel doen.

Ook als hij nog nooit is ontmaskerd, geloof ik hem niet. Toen ik net van hem had gehoord, geloofde ik al niet in hem. Om te zien vind ik hem maar een klein zielig mannetje. Toen hoorde ik later dat hij een nachtclub had en daarna failliet raakte. Ik hoorde ook dat hij homo is: niks mis mee uiteraard, maar homo's voelen zich wel vaak minderwaardig als ze hun geaardheid nog niet hebben geaccepteerd en iedereen verwerkt dat proces op zijn eigen manier.

Mijn gevoel zegt dat Derek zijn onzekerheden overschreeuwt door zichzelf paranormale gaven aan te meten, wat niks meer is dan mensenkennis, intelligentie en fantasie. En hoe hij zich gedraagt, wordt mijn vermoeden elke keer bevestigd.

Je moet van goede huize komen om mij het tegendeel te bewijzen. Maar zo is dat ook bij de mensen die wél in hem geloven.

Geloven of iemand wel of niet paranormaal begaafd is, heeft te maken met wat je zelf gelooft en wat jouw gevoel over iemand zegt. De echte concrete bewijzen doen er nauwelijks toe.
pi_106504249
Mensen die hierin geloven :')
pi_106507917
Alsof je dit kunt bewijzen :'(

Als hij op dat moment geen contact kan krijgen met overleden mensen, dan slapen ze. Dode mensen zullen ook weleens moeten slapen toch?
pi_106508907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:18 schreef Atheist1925 het volgende:
Alsof je dit kunt bewijzen :'(

Als hij op dat moment geen contact kan krijgen met overleden mensen, dan slapen ze. Dode mensen zullen ook weleens moeten slapen toch?
Natuurlijk moeten ze wel eens slapen, en ook wassen, boodschappen doen, de rekeningen betalen, stofzuigen, afstoffen, afwassen, de auto wassen, de kozijnen schilderen, glazen wassen, brood smeren voor op het werk, de mail checken... geen wonder dat je geen contact met hun kunt krijgen, ze hebben het veel te druk... ;(
pi_106509097
Ik heb zowieso moeite met media geile mediums te geloven.
In mijn ogen zal een medium altijd dan wel in zijn/haar levensbehoefte kunnen voorzien, en juist geen misbruik van de gave maken om er het vieze goedje geld voor te vragen.
En ik denk dan ook dat een werkelijk medium niet in de publiciteit zal willen komen wegens allerlei redenen, en vast wel de juiste mensen weet aan te raken met de gave...
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
pi_106509740
Binnenkort begint "Paranormale Kinderen" ook weer.

Er is veel commotie over, maar ik moet zeggen dat die Liesbeth van Dijk wel integer overkomt. Of ze zelf echt paranormaal begaafd is, dat weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze het zelf serieus gelooft en serieus kinderen wilt helpen. Ik vind het ook goed dat ze regelmatig bereid is de discussie aan te gaan

Derek focust de aandacht veel te veel naar zichzelf en naar zijn kunstjes. Het zal hem een worst wezen hoe het met de kinderen gaat en met de nabestaanden van overledenen. Dat muziekje als hij opkomt, vind ik al te walgelijk voor woorden. En ook als hij een vreugdedansje maakt als hij een keer wat goed heeft geraden. :r
  zondag 8 januari 2012 @ 15:39:40 #16
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_106561988
Komen we er nu eindelijk achter dat het meneer Ogilvie helemaal niet om het welzijn van zijn 'kandidaten' gaat, maar gewoon ouderwets om het slijk der aarde? :)
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 15:56:07 #17
249559 crew  Lavenderr
pi_106562694
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:39 schreef Yogaflame het volgende:
Komen we er nu eindelijk achter dat het meneer Ogilvie helemaal niet om het welzijn van zijn 'kandidaten' gaat, maar gewoon ouderwets om het slijk der aarde? :)
Je zou het bijna gaan denken :o
  zondag 8 januari 2012 @ 16:34:42 #18
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_106564340
Gut, noem er eens 1 die niet nep is.... Deze is al net zo slim als Char qua geld binnen harken :P .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  Trouwste user 2022 zondag 8 januari 2012 @ 16:55:59 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_106565182
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:34 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Gut, noem er eens 1 die niet nep is.... Deze is al net zo slim als Char qua geld binnen harken :P .
Yomanda gelooft oprecht in haar gaven

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 17:12:07 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_106565827
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Yomanda gelooft oprecht in haar gaven

Ja, dat idee heb ik ook. En heel veel mensen geloven daar ook in.
pi_106596363
Het ergste vind ik dat pipo's zoals die Ogilvie mensen die wel "bovennatuurlijke" gaven hebben in een kwaad daglicht zetten. Zelfde geldt voor dat verschrikkelijke AstroTV e.d. die je 's nachts en 's morgens op tv ziet.
pi_106597025
quote:
18s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:59 schreef Biekuh het volgende:
Het ergste vind ik dat pipo's zoals die Ogilvie mensen die wel "bovennatuurlijke" gaven hebben in een kwaad daglicht zetten. Zelfde geldt voor dat verschrikkelijke AstroTV e.d. die je 's nachts en 's morgens op tv ziet.

Over Jomanda die heeft wel degelijk mensen geholpen , enkel waren dat gevallen die een psygische blokkade hadden over hun ziektebeeld. En heeft die mensen eigenlijk weer in hun eigen kracht laten geloven waardoor ik 1 geval heb gekend wat daadwerkelijk weer kon lopen.(stapje voor stapje dat dan wel weer)
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2012 @ 12:25:54 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_106597072
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:24 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:

[..]

Over Jomanda die heeft wel degelijk mensen geholpen , enkel waren dat gevallen die een psygische blokkade hadden over hun ziektebeeld. En heeft die mensen eigenlijk weer in hun eigen kracht laten geloven waardoor ik 1 geval heb gekend wat daadwerkelijk weer kon lopen.(stapje voor stapje dat dan wel weer)
Silvia Millecamp kan er een boek over schrijven _O_

pi_106597144
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Silvia Millecamp kan er een boek over schrijven _O_

Dat is idd weer een andere uiterste , wat helaas erg slecht uitpakte...
  maandag 9 januari 2012 @ 12:48:20 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106597739
De manier waarop hij ontmaskerd is, is dezelfde methodiek die Ian Rowland overigens voorstelt in zijn boek "The Full Facts book of Cold Reading" om na te gaan of iets echt van hogerhand komt of dat het cold reading is.
Voor mij was de cold reading overigens net zo duidelijk als het doorzien van een kaarttruc, dus het verbaast me om eerlijk te zijn niks. Ik had al eens voorgesteld om het zelf te doen tijdens een theatershow van Ogilvie (TRU 2009,2010 ergens).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')