Ik dat het daarom hier staat, en niet in TRU.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk niet dat mijn opmerkingen ergens aankomen in die bovenkamer van je Joipoipioi. Maar ik weet wél dat je bijzonder schijnheilig op mij overkomt en dat je je topics waarschijnlijk zó brengt, dat ze de argeloze poster uitnodigen om zijn/haar mening te geven. En daarna wordt zo iemand, mits hij believer is, stelselmatig uitgelachen. Zó gaat dat. Tot het volgende slachtoffer zich aandient.
De echte believers blijven dus weg. Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.
Schijnheilig doen, dat vind ik erg.
Nee, ik denk het ook niet. Bord voor hoofd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef Bastard het volgende:
Het heeft geen zin B_R, het komt gewoon niet aan bij dr.
Dat je hier als believer op je ziel wordt getrapt. Straffeloos. Door continu dezelfde mensen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Wat is jullie punt dan? Dat hij wel echt is? Terug naar TRU dan maar.
Zeker als 'ie voor de Randitest gezakt is en iemand als Derren Brown heel simpel laat zien hoe je met cold reading exact dezelfde "resultaten" krijgt, lijkt me dat een vrij lastig te verdedigen standpunt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Wat is jullie punt dan? Dat hij wel echt is?
Jup, laten we iedereen die er niet in geloofd wegmodden. Dat is lekker makkelijk..quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk niet dat mijn opmerkingen ergens aankomen in die bovenkamer van je Joipoipioi. Maar ik weet wél dat je bijzonder schijnheilig op mij overkomt en dat je je topics waarschijnlijk zó brengt, dat ze de argeloze poster uitnodigen om zijn/haar mening te geven. En daarna wordt zo iemand, mits hij believer is, stelselmatig uitgelachen. Zó gaat dat. Tot het volgende slachtoffer zich aandient.
De echte believers blijven dus weg. Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.
Wat ik al zeg. Cold reading.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Als iedereen een beetje oplet terwijl hij te werk gaat kun je zien dat hij gewoon op algemene dingen polst en daarop inspeelt. Zou dit vlekkeloos gebeuren dan was het erg knap geweest echter gaat hij nogal vaak de mist in.
Je moet je niet zo aanstellen, fluistert de geest van je overgrootmoeder in m;n oor.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat je hier als believer op je ziel wordt getrapt. Straffeloos. Door continu dezelfde mensen.
Wat fijn dat je mijn opmerking gelijk met een voorbeeld illustreert.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Je moet je niet zo aanstellen, fluistert de geest van je overgrootmoeder in m;n oor.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Zomaar even een vraag tussendoor:quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien. Er komt een moment dat met name jij, door de mand zal vallen. En daar hoef ik helemaal niets voor te doen.
De echte believers blijven weg? Niks van gemerkt. Bastard kwam weer even trollen en jij bent er ook nog steeds. En nogmaals: Dit topic gaat niet over de discussie of paranormale gaven bestaan of niet. De discussie is: Bewuste oplichter of iemand die in zijn eigen paranormale gave gelooft. Dit topic staat in GC en niet in TRU, dus hier gaan we niet uit van zweverig gedoe, maar van realisme.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
De echte believers blijven dus weg.
Ik kan me niet alle reacties voor de geest halen, maar ik heb de GC-moderators niet echt actief zien meedoen in dit topic. En als zouden ze dat wél doen, ook zij mogen hun eigen mening geven en hebben.quote:Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.
Welke randdebiel heeft dat filmpje ondertiteldquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind 'paragnosten' à la Derek Ogilvie, Robbert van den Broeke en ál die anderen, altijd zeer vermakelijk om naar te kijken.
Maar wat ik me dan altijd afvraag: Weten ze dat de boel aan het oplichten zijn of geloven ze zelf in die onzin en geloven ze dus ook dat ze die onzin 'doorkrijgen' via het paranormale?
Van Derek Ogilvie denk ik zelf dat hij wel gelooft, maar dat hij gedeeltelijk de boel oplicht om het wat spectaculairder te maken. Hij is zelfs een keer door de mand gevallen bij de miljoen-dollar-test van James Randi:
En nog bleef hij volhouden dat het allemaal echt paranormaal is wat hij doet. Ik denk dan, als je zelf bewust aan het oplichten bent, waarom zou je je dan überhaupt opgeven voor die test? Aangezien het zo'n blamage is als de test mislukt. Alhoewel de believers hem toch wel weer verdedigen:
"Ja maar, via zo'n test werken zijn gaven gewoon niet!"
en
"James Randi is een gemenerik, de test is niet goed opgezet!"
Over Robbert van den Broeke: Ook hij heeft vaak grote blunders gemaakt. De believers verdedigen hem door te zeggen:
"Ja, hij moet dat soort dingen doen, omdat hij zich zo graag wil bewijzen en daardoor af en toe naar oplichting grijpt!"
Ook van Robbert van den Broeke denk ik dat hij zelf gelooft, maar dat hij zich er ook bewust van is dat hij regelmatig bewust de boel oplicht.
Deel 3 dus alweer.
Mwah, zal wel meevallen met het getroll waar jij mij van probeert te betichten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:31 schreef Bastard het volgende:
En zelf weer een troll die niet opgemerkt word
Nee, het komt bij jou en Boca_Raton niet aan wat de inhoud van dit topic is. Jullie willen er koste wat kost een TRU-topic van maken, maar wel elke keer janken als die gemene sceptici in TRU komen posten, want dan moeten ze van jullie oprotten naar een ander subforum waar het paranormale niet centraal staat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef Bastard het volgende:
Het heeft geen zin B_R, het komt gewoon niet aan bij dr.
Nou, als je daar zo blij mee bent, waarom kom je me dan opzoeken in andere subforums en ga je niet gewoon lekker in TRU over je psychoses geloof praten?quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Gelukkig heb je zowel een ban voor TRU als ook voor BNW zodat we daar verschoond blijven van je zogenaamde 'open vragen'. Dat zal niet voor niets zijn geweest, die hebben je door.![]()
Ik denk dat de R&P-mods - en dan vooral die ene aan wie jij zo'n hekel hebt - mij beter 'doorhebben' dan dat jij mij doorhebt met je beperkte brein. Wat ik in R&P doe? Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik een bovenmatige interesse heb in psychologie?quote:En dus moet je je kruistocht voortzetten, en nu dan maar via R&P en GC, waar ze je nog niet door hebben. Wat jouw topics in R&P doen, is mij een volslagen raadsel.
Goh, ik mag van jou in GC posten? Nou, daar ben ik je heel erg dankbaar voor.quote:Want het draait steeds op dezelfde materie uit. En in GC mág, natuurlijk, maar je zult je gelukkig wel even drie keer moeten bedenken om je topics te openen, want het mag niet teveel naar TRU neigen.
We snappen mekaar nu wel hé?
Dit riekt een beetje naar godsdienst, waarom zijn mensen slecht wanneer ze niet in iets geloven dat gewoonweg niet bewezen kan worden?quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien. Er komt een moment dat met name jij, door de mand zal vallen. En daar hoef ik helemaal niets voor te doen.
Sja. Die geloven immers ook bovengemiddeld in larie als astrologie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:03 schreef drumstickNL het volgende:
Grappig dat het vooral huisvrouwen zijn die in Derek en andere oplichters zoals hem geloven.
Bestaan er nog argeloze users op FOK!?quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |