De media proberen Feyenoord zelfs tijdens het benefietduel van vandaag, waarbij geld wordt ingezameld voor de kankerstichting, negatief in het nieuws te brengen. De Telegraaf en NUsport koppen groot dat er ongeregeldheden zouden zijn in Bunschoten-Spakenburg, waardoor de ME moest uitrukken. Aan deze 'geruchten' maakt IJsselmeervogels zelf een einde.
'Er zijn geen ongeregeldheden in Bunschoten, zoals wordt gesuggereerd. Wel is er vanwege de drukte wel verscherpt toezicht', aldus IJsselmeervogels op hun twitter-pagina. De ME is dus weliswaar uitgerukt, maar dit is enkel vanwege de grote drukte.
Ook supporters die bij het duel aanwezig zijn, bevestigen tegenover FR12.nl dat de media weer stemming probeert te maken. 'Er is helemaal niets aan de hand!', aldus onze fotograaf Patrick, die weer bezig is om foto's te maken van de wedstrijd.
NUsport heeft haar eerdere bericht zojuist gerectificeerd. De titel 'Onrust voorafgaand aan benefietduel' is dan ook gewijzigd in 'ME uit voorzorg naar Spakenburg voor benefietwedstrijd'. De Telegraaf laat tot op heden gewoon de foutieve informatie op haar website staan.
Update - Telegraaf past bericht ook aan
Waar eerst groot op de voorpagina stond dat er ongeregeldheden zouden zijn, heeft De Telegraaf het artikel van de voorpagina verwijderd. Het artikel is aangepast en staat niet meer als hoofdnieuws op de website.
De Telegraaf