En "Wim" is........quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:04 schreef wonderer het volgende:
Als Wim geen Phantom wordt, ga ik niet
Geen idee... Aangezien Ferry nu Jim zijn US gaat worden, lijkt het mij dat Ferry nog eerder een premiere krijgt dan Kelvin..quote:Op zondag 26 februari 2012 13:45 schreef MaJo het volgende:
Krijgt Kelvin nog een premiere? Lijkt me wel leuk om dan te gaan
Wim van den Driessche. Oa. Javert (en understudy Valjean).quote:
Dat had ik ook ergens gezien, ja. Nog meer keuze dus.quote:Op maandag 20 februari 2012 05:47 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Daarnaast hoeft Fyiero helemaal niet blond te zijn. De oorspronkele Fyiero had volgens mij donker haar...
En als ze een beetje pech hebben helemaal nooit.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:10 schreef Clauw het volgende:
US gaat vaak last minute op, doordat iemand ziek of geblesseerd is.
Vaak zit een US ook in het ensemble, dus op het podium komen ze echt wel. Alleen bij de grote rol is het inderdaad maar afwachten of ze die ooit voor het publiek mogen spelen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En als ze een beetje pech hebben helemaal nooit.
Maar dat bedoelde ik ook. Uiteraard zit een us in het ensemble. Anders heeft het 'direct inzetbaar zijn' zo weinig nut.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:56 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Vaak zit een US ook in het ensemble, dus op het podium komen ze echt wel. Alleen bij de grote rol is het inderdaad maar afwachten of ze die ooit voor het publiek mogen spelen.
Manon is al opgeweest voor Glinda en vanavond Ianthe. Chantal & Celine beide ziek! Leuk voor de usquote:Op donderdag 1 maart 2012 01:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En als ze een beetje pech hebben helemaal nooit.
Nee, dat wordt niet aangevuld. Dan verschuiven er nog wat mensen binnen het ensemble naar cruciale plaatsen in de tableaux, en ze spelen de ensemble stukjes gewoon met 1 man minder. Valt niet echt op.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:48 schreef MadMaster het volgende:
En wat als een understudy uit het ensemble 'doorschuift' naar een leading rol?
Wordt het ensemble dan aangevuld en zo ja, vanuit wat?
Klinkt allemaal logisch, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt...
Oh ja, dat kan ook. Maar soms wordt er ook wel een nieuwe aangenomen, ik ken mensen die halverwege een run in een voorstelling kwamen als ensemble/swing. Maar misschien was dat ook wel omdat het contract van de vorige cast afliep en niet zomaar tussendoor wegens omstandigheden.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, dat wordt niet aangevuld. Dan verschuiven er nog wat mensen binnen het ensemble naar cruciale plaatsen in de tableaux, en ze spelen de ensemble stukjes gewoon met 1 man minder. Valt niet echt op.
Bij incidentele invalbeurten lijkt dit me inderdaad voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, dat wordt niet aangevuld. Dan verschuiven er nog wat mensen binnen het ensemble naar cruciale plaatsen in de tableaux, en ze spelen de ensemble stukjes gewoon met 1 man minder. Valt niet echt op.
Als de invalbeurten meer structureel worden, lijkt dit me ook meer voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ook. Maar soms wordt er ook wel een nieuwe aangenomen, ik ken mensen die halverwege een run in een voorstelling kwamen als ensemble/swing. Maar misschien was dat ook wel omdat het contract van de vorige cast afliep en niet zomaar tussendoor wegens omstandigheden.
Als dat gebeurt is het niet omdat er incidenteel een US op is geweest, maar omdat er toch al ensemble wisselingen geplanned zijn. Of als een ensemble-lid een grotere rol in een andere produktie krijgt, Dan wel een produktie van dezelfde producent, want anders kan ie nooit onder zijn wurgcontractje uit..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ook. Maar soms wordt er ook wel een nieuwe aangenomen, ik ken mensen die halverwege een run in een voorstelling kwamen als ensemble/swing. Maar misschien was dat ook wel omdat het contract van de vorige cast afliep en niet zomaar tussendoor wegens omstandigheden.
Zo! en hoe regel je dan kaartjes? Is er een speciaal boekingsburo daarvoor in Nederland of wordt het ter plekke op de bonnefooi uitproberen en langslopen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niets om je voor te schamen hoor, ik ben ook naar onder andere Denemarken, Zweden en New York afgereisd speciaal voor musicals
Volgens mij altijd ter plekke kaartjes geregeld, meestal zijn musicals niet uitverkochtquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zo! en hoe regel je dan kaartjes? Is er een speciaal boekingsburo daarvoor in Nederland of wordt het ter plekke op de bonnefooi uitproberen en langslopen?
Vaak kun je voor dat soort dingen tegenwoordig ook wel het één en ander online regelen, bijvoorbeeld met een e-ticket of dat het ticket voor je bij de kassa bewaard wordt. Laatste keer dat ik in Engeland een toneelvoorstelling zag heb ik gewoon vantevoren via de site van het theater geboekt, en op de avond zelf het kaartje opgehaald.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zo! en hoe regel je dan kaartjes? Is er een speciaal boekingsburo daarvoor in Nederland of wordt het ter plekke op de bonnefooi uitproberen en langslopen?
Jah, fijn is dat he?quote:Op maandag 5 maart 2012 15:27 schreef lunapuella het volgende:
Net toch maar een kaartje gekocht voor Next to Normal en meteen weer het voordeel van altijd alleen gaan opgemerkt: op de vijfde rij was er nog een plekje vrij! Als ik met iemand anders was gegaan had ik minstens een dozijn rijen naar achteren gemoeten.
ik ga 13 april naar Tiel daar komen ze ook..quote:Op maandag 5 maart 2012 15:27 schreef lunapuella het volgende:
Net toch maar een kaartje gekocht voor Next to Normal en meteen weer het voordeel van altijd alleen gaan opgemerkt: op de vijfde rij was er nog een plekje vrij! Als ik met iemand anders was gegaan had ik minstens een dozijn rijen naar achteren gemoeten.
Weird, de schouwburg lijkt me best een puike plek voor zo'n show. Den Bosch ben ik nooit geweest in het theater, ben benieuwd. Veel plezier vast in ieder gevalquote:Op maandag 5 maart 2012 16:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Eind maart in Den Bosch. In Utrecht komen ze helaas niet.
Ja, vond ik ook, maar ja. Theater aan de Parade in Den Bosch is ook bext relaxed, ben er toevallig al eens eerder geweest (gelukkig maar, want mijn hoeveelheid accounts bij theatersites begint ook de spuigaten uit te lopen...)quote:Op maandag 5 maart 2012 16:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Weird, de schouwburg lijkt me best een puike plek voor zo'n show. Den Bosch ben ik nooit geweest in het theater, ben benieuwd. Veel plezier vast in ieder geval
Herkenbaar +1quote:Op maandag 5 maart 2012 16:33 schreef lunapuella het volgende:
[..]
mijn hoeveelheid accounts bij theatersites begint ook de spuigaten uit te lopen...)
Inderdaad vreemd dat ze niet in Utrecht komen. Gelukkig wel in Amersfoort. En dan noemt de Stadsschouwburg (Utrecht) zich het belangrijkste theater van de provincie...quote:Op maandag 5 maart 2012 16:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Eind maart in Den Bosch. In Utrecht komen ze helaas niet.
Vind het vooral jammer dat je vaak moeilijk bij je gegevens komt op dat soort sites als je geen kaartje aan het kopen bent - ben de laatste jaren 3x verhuisd en vrees dat menig nieuwe bewoner met mijn theatercatalogi opgescheept zit...quote:
Misschien voelen ze zich zo belangrijk dat ze rare eisen stellen waar Stage niet aan wil voldoen.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd dat ze niet in Utrecht komen. Gelukkig wel in Amersfoort. En dan noemt de Stadsschouwburg (Utrecht) zich het belangrijkste theater van de provincie...
Ja, haha. Die sites zijn alleen maar gemaakt om kaartjes te kopenquote:Vind het vooral jammer dat je vaak moeilijk bij je gegevens komt op dat soort sites als je geen kaartje aan het kopen bent - ben de laatste jaren 3x verhuisd en vrees dat menig nieuwe bewoner met mijn theatercatalogi opgescheept zit...
Prima toch?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:20 schreef automatic_ het volgende:
Ik kon de verleiding niet weerstaan en ik ga 28 maart naar Droomvlucht
Gewoon alleen gaan! Doe ik ook altijd, en dan kun je relatief laat ook nog goede plaatsen krijgen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Prima toch?
Next to Normal, goede verhalen over gehoord, maar niemand die mee wil geloof ik.
Klinkt topquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:33 schreef automatic_ het volgende:
Ja.... Haha. Ik word helemaal vrolijk van de liedjes, dus dan moet de musical mijn humeur helemaal ophogen
BIj concerten vind ik dat nog wel ok, maar bij theater vind ik dat niet zo leuk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Gewoon alleen gaan! Doe ik ook altijd, en dan kun je relatief laat ook nog goede plaatsen krijgen.
Dat dusquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:12 schreef automatic_ het volgende:
Ik zou eerder niet gaan (ook al wil ik heel graag!), dan dat ik alleen ga
Zoals?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:05 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb dat trouwens meter wel meer dingen hoor![]()
Maar goed, misschien moet ik een keer "gek" doen. Wellicht is het een keer doen & dan doe je het vaker.
Ach jee, wat jammer!! Een van de saaiste musicals allertijden vervangt een van de spannendste. Ik ging mijn geld terugvragen als ik kaartjes had gekocht voor Blood Brothers en werd afgescheept met AOL.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:01 schreef Twoflower het volgende:
Goh, d'r staat aardig wat op het programma voor volgend seizoen.
Aspects Of Love (in plaats van Blood Brothers) (reizende voorstelling)
Tja, TLM begint eigenlijk dit seizoen al (voor mijn gevoel), daarom noemde ik 'm niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:19 schreef Clauw het volgende:
Zoals The Little Mermaid? Al begint die al bijna natuurlijk.
Enne Hazes de musical.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |