Discriminatie of een leuk idee?quote:KNVB blij verrast met verzoek Ajax
Van onze Telesportredactie
ZEIST - De KNVB staat niet onwelwillend tegenover het verzoek van Ajax om vrouwen en kinderen toe te laten tijdens het bekerduel met AZ, dat op 19 januari wordt overgespeeld. De eerdere ontmoeting op 21 december 2011 tussen beide clubs werd gestaakt, nadat een Ajax-supporter AZ-doelman Esteban aanviel. De KNVB besloot dat het gehele duel overgespeeld moet worden, zonder de aanwezigheid van supporters.
"De KNVB heeft een verzoek van Ajax gekregen met betrekking tot het toelaten van vrouwen en kinderen bij het bekerduel Ajax – AZ op 19 januari aanstaande", reageert de voetbalbond. "De bond heeft aangegeven in de basis niet afwijzend ten opzichte van het voorstel te staan. Wel heeft de KNVB Ajax verzocht een plan van aanpak in te dienen waarin een aantal voorwaarden geconcretiseerd en afgebakend wordt. Daarna zal er pas een formele beslissing genomen worden.”
Het is m.i. niet de manier hoe de seksen met elkaar om zouden moeten gaan... Maar gegeven het soort bavianen dat normaalgesproken de voetbaltribunes bevolkt is mijn adat waarschijnlijk te karakteriseren als een utopie, en biedt dit een leuke gelegenheid voor vrouwen en kinderen om eens op een normale manier naar voetbal te kijken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Discriminatie of een leuk idee?
Ik vind het eigenlijk wel leuk en ludiek. Zeker voor kinderen en dan zou ik als KNVB ook afspreken dat het alleen tegen een kinderprijsje mag. Niet dat Ajax hier rijker van gaat worden.
99% van de mannen ?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
99% van de mannen kan zich wel gedragen, maar omdat één verstandelijk beperkte idioot het nodig vond het veld op te rennen, wordt het tijd voor discriminatie op basis van geslacht.
Ben al geen fan van Ajax, maar als ik het was zou ik nu mijn abbo opzeggen.
Is gewoon een feit?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
99% van de mannen ?moet je eens op zondagmiddag in amsterdam/rotterdam/elkeandere grote stad vertellen, tegen de ME, die op dat moment stenen/stoelen/banken/alleswatvoorhandenis naar hun hoofd gesmeten krijgen
Ga weg man.
Omdat jij jezelf als man nog normaal op een tribune kunt vertonen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:35 schreef alf89 het volgende:
Idioot idee. Waarom zij wel en ik niet?
Ik zat de vorige wedstrijd netjes op mijn stoel en heb geen keeper van AZ aangevallen, laat staan wat geroepen. Maar toch mag ik er nu niet meer naar toe. Dan snap ik niet waarom zij wel.
Dit is voor Ajax gewoon een idee om nieuwe fans binnen te halen.
gratis toegang, immers Ajax heeft al toegangskaarten verkocht voor het eerste duel. Wat ze niet terugbetalen aan de fans.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Discriminatie of een leuk idee?
Ik vind het eigenlijk wel leuk en ludiek. Zeker voor kinderen en dan zou ik als KNVB ook afspreken dat het alleen tegen een kinderprijsje mag. Niet dat Ajax hier rijker van gaat worden.
Elke zondagmiddag in de kuip gezeten dit seizoen en buiten dat een stuk of 50 idioten het Maasgebouw terroriseerde nooit iemand dingen naar de ME zien gooien.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:37 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik wil bewijzen zien. 99%ga fietsen.
Dan hebben de mannen het kaartje voor de vrouwen dus betaaldquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
gratis toegang, immers Ajax heeft al toegangskaarten verkocht voor het eerste duel. Wat ze niet terugbetalen aan de fans.
Ga zelf toch weg. De ME begint regelmatig zelf met vechten hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
99% van de mannen ?moet je eens op zondagmiddag in amsterdam/rotterdam/elkeandere grote stad vertellen, tegen de ME, die op dat moment stenen/stoelen/banken/alleswatvoorhandenis naar hun hoofd gesmeten krijgen
Ga weg man.
ja dat broertje van hem mag zeker ook naar binnen weer ?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:44 schreef ejfaar het volgende:
Wesley, die alles veroorzaakte, was zelf nog een kind toen die een stadionverbod kreeg. Erg logisch om dan kinderen binnen te laten.
Kom je wel eens uit je zolderkamertje?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:37 schreef droom_econoom8 het volgende:
Als daar een vrouw gaat zitten komt die waarschijnlijk niet zonder aanranding thuis. Gun ze nou ook eens de gelegenheid om een voetbalstadium van binnen te zien.
Je zit op FOK! hequote:Op donderdag 5 januari 2012 10:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Kom je wel eens uit je zolderkamertje?
Volgens mij kom jij er ook nooit, want het is een stadion en geen stadiumquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:37 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Omdat jij jezelf als man nog normaal op een tribune kunt vertonen.
Als daar een vrouw gaat zitten komt die waarschijnlijk niet zonder aanranding thuis. Gun ze nou ook eens de gelegenheid om een voetbalstadium van binnen te zien.
Dan ben je gewoon te lelijk!quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:56 schreef Karina het volgende:
En ik ben een aantal keer naar een wedstrijd in de Arena geweest, nergens last van gehad.
Dat eerste sowiesoquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon te lelijk!
Nee zonder dollen, belachelijke redenatie natuurlijk om nu geen mannen toe te laten en vrouwen wel. Er zijn duizenden Ajacieden die zich nooit hebben misdragen en er elke week zijn, en dan worden zij niet toegelaten?
"Een mooie gelegenheid voor vrouwen en kinderen om eens naar een wedstrijd te gaan."Echt, sommige mensen zijn zo ongelofelijk wereldvreemd, die zou je hun stemrecht af moeten nemen.
beetje hyperverontwaardiging hoor, er worden hier geen mensen doodgemaakt of gestraftquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is niet anders te kwalificeren als loepzuivere discrimatie. Er wordt onderscheid tussen mensen gemaakt op basis van hun geslacht en leeftijd, niet op basis van hun gedrag.
Hopelijk verdwijnt dit bezopen idee snel van tafel. Beschamend vind ik het.
Het land staat anders op z'n kop als we geen Joden meer in het stadion laten omdat toevallig een Jood een keeper heeft aangevallen. Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:24 schreef Re het volgende:
[..]
beetje hyperverontwaardiging hoor, er worden hier geen mensen doodgemaakt of gestraft
omdat vrouwen en kinderen over het algemeen niet de h00ligan uithangenquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:35 schreef alf89 het volgende:
Idioot idee. Waarom zij wel en ik niet?
Ik zat de vorige wedstrijd netjes op mijn stoel en heb geen keeper van AZ aangevallen, laat staan wat geroepen. Maar toch mag ik er nu niet meer naar toe. Dan snap ik niet waarom zij wel.
Dit is voor Ajax gewoon een idee om nieuwe fans binnen te halen.
het is wel een straf voor Ajax in beginsel. Een wedstrijd zonder publiek en deze hooligan was geen man van 40 ofzo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat vrouwen en kinderen over het algemeen niet de h00ligan uithangen
het alternatief is helemaal geen publiek en wat heb je liever dat je club zonder publiek speelt of dat jij een wedstrijd niet welkom bent?
Mannen boven de 45 hangen over het algemeen ook niet de hooligan uit. Invaliden ook niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat vrouwen en kinderen over het algemeen niet de h00ligan uithangen
gaat het hier om joden dan?... hyperverontwaardigingquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:27 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het land staat anders op z'n kop als we geen Joden meer in het stadion laten omdat toevallig een Jood een keeper heeft aangevallen. Om maar wat te noemen.
Nee, het gaat nu om: dader = een man. Geen mannen meer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:40 schreef Re het volgende:
[..]
gaat het hier om joden dan?... hyperverontwaardiging
je kan ook naar de Europese hof, ga het lekker aanvechtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:40 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, het gaat nu om: dader = een man. Geen mannen meer.
Dat vind jij wel logisch?
Leeg stadion dus... en anders maar afvoeren, want daar zijn jullie voor toch?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
je kan ook naar de Europese hof, ga het lekker aanvechten![]()
kom op zeg, lekker verbolgen doen over futiliteiten, onze nieuwe hobby
de keuze voor ajax is ... leeg stadion of gevuld met eventueel vrouwen en kinderen... so fucking what
afvoeren? en waar ben ik voor?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Leeg stadion dus... en anders maar afvoeren, want daar zijn jullie voor toch?
duh, ik snap het heus wel hoor, maar ik had het in principe alleen over dat hypercorrecte geneuzel, wat meestal met vingertjeswijzen begint... idd is het compleet stupide dat je een wedstrijd moet missen, maar mag daarom een ander niet die wedstrijd zien?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:46 schreef Silenus het volgende:
Het feit dat ik het niet eens ben met dit standpunt wil niet zeggen dat ik nu schuimbekkend tegen m'n computer loop te trappen hoor, dus ik ga niet naar het Europese hof.
Ik vind het gewoon een kromme redenatie. De KNVB zegt: geen publiek. Dan mogen vrouwen en kinderen ineens wel.
Wat is er mis met 'hooligans nooit meer in een stadion laten en iedereen die zich wel kan gedragen is welkom'?
Ik heb al sinds februari 2007 geen thuiswedstrijd meer gemist en nu mag ik niet komen omdat een of andere mongool (met wie ik niks heb te maken) iets heeft gedaan. Da's niet eerlijk!
Ik gun ieder ander het beste, mijn enige punt van kritiek is dat de ander toevallig de wedstrijd mag zien omdat ze met een kutje is geboren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:49 schreef Re het volgende:
[..]
duh, ik snap het heus wel hoor, maar ik had het in principe alleen over dat hypercorrecte geneuzel, wat meestal met vingertjeswijzen begint... idd is het compleet stupide dat je een wedstrijd moet missen, maar mag daarom een ander niet die wedstrijd zien?
quote:'Laat ook homo's toe bij Ajax - AZ'
Laat naast vrouwen en kinderen ook homo's toe bij de inhaalwedstrijd Ajax - AZ. Dat heeft Gay.nl-hoofdredacteur Kristiaan Schimmel de voetbalbond KNVB verzocht. Volgens Schimmel is het voetbalstadion nog steeds 'een van de meest homofobe locaties van Nederland'.
In december werd de bekerwedstrijd Ajax - AZ gestaakt nadat een hooligan het veld op kwam en AZ-keeper Esteban belaagde. De KNVB besloot vervolgens de wedstrijd op 19 januari opnieuw te laten spelen, zonder publiek. Maar Ajax heeft de KNVB voorgesteld wel vrouwen en kinderen toe te laten. Een voorstel waar de voetbalbond niet onwelwillend tegenover staat.
Volgens Gay.nl-hoofdredacteur Kristiaan Schimmel is dit de ideale kans om ook homo's zich thuis te laten voelen in een voetbalstadion. "Het voetbalstadion is nog steeds een van de meest homofobe locaties van Nederland en er gebeurt weinig tot niets om dat te veranderen. Bij iedere wedstrijd van iedere club in het Nederlandse voetbal zijn homofobe spreekkoren te horen. Op bepaalde tribunes is het zelfs een doodvonnis om voor je geaardheid uit te komen. De KNVB kan nu een statement maken door naast vrouwen en kinderen ook homo's de bekerwedstrijd te laten bijwonen. Zo geven ze een duidelijk signaal dat ook homo's welkom zijn bij volkssport nummer één."
Schimmel is niet bang voor misbruik. "Bijna iedere Nederlandse homo heeft wel een profiel op Gay.nl en anders kan via een COC-lidmaatschap gecheckt worden of iemand daadwerkelijk homo is."
een advocaat heeft aangeboden een rechtszaak te beginnen als er iemand een aanklacht wil indienen, dus dat is je kans !!quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik gun ieder ander het beste, mijn enige punt van kritiek is dat de ander toevallig de wedstrijd mag zien omdat ze met een kutje is geboren.
Ik ben er altijd, elke onbeduidende klotewedstrijd was ik er, door weer en wind. En nu mag ik, omdat ik net als de dader een lul in m'n broek heb, niet komen, terwijl er wel een stel wijven zit dat niet eens weet dat een bal rond is. En dat vind ik irritant. M'n punt is gemaakt.
Homo zijn en dan ook nog schimmel heten. +1quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
99% van de mannen kan zich wel gedragen, maar omdat één verstandelijk beperkte idioot het nodig vond het veld op te rennen, wordt het tijd voor discriminatie op basis van geslacht.
Ben al geen fan van Ajax, maar als ik het was zou ik nu mijn abbo opzeggen.
Drie sterren doen het bij die doelgroep goed.quote:
Ik ben zelf homo, maar dit plan is echt gayquote:
Wees blij, jij mag ook komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:36 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Ik ben zelf homo, maar dit plan is echt gay
Ik dacht dat de bedoeling was om homo's niet als verwijfd te bestempelen? En nu stelt die gast van gay.nl ons gelijk aan vrouwen... echt wtf
En alsof iedere homo lid is van gay.nl of de COC... Voor de COC moet je dokken en gay.nl is gewoonweg ranzig.
Maar genoeg over dat gay-gebeuren: dat alleen vrouwen en kinderen worden toegelaten lijkt me wel een grappig idee, in ieder geval beter dan een leeg stadion.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |