abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106569010
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 18:30:56 #227
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106569225
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.

gewoon marketing.
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106569305
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:30 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.

[..]

Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door :P
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 18:44:00 #229
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106569715
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen ^O^
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.
pi_106569821
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:44 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:55:39 #231
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106570123
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.

Ik merk zelfs het verschil met een spartamet....
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 19:00:55 #232
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_106570275
quote:

[..]

Dat is mijn ervaring. Leuk dat de onderzoeken anders beweren, maar mijn ervaring is dat B-merken benzine resulteren in een hoger verbruik.
pi_106571504
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:55 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.

Ik merk zelfs het verschil met een spartamet....
als je het gaat bijhouden en weet dat je duurder tankt dan kan je daardoor ook bewuster omgaan met rijden. zo indirect zou het kunnen helpen.
pi_106571693
Het octaangetal maakt wel degelijk verschil.

Mijn Delta turbo pingelde als ik 95 tankte. Met 98 deed ie dat niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106586191
"Mijn auto heeft 0% uitstoot"

In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:54:48 #236
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106586819
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef Gokhan03 het volgende:
"Mijn auto heeft 0% uitstoot"

In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald.
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.
pi_106587587
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:54 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Technisch gezien hebben ze wel gelijk.
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106587682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef silenthill het volgende:
@ ZwartmetSuiker

Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model.

Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok )

"Maar je betaald toch geen belasting?" |:(
Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen.

heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk.
je kunt ze ook in elektrische ombouwen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 9 januari 2012 @ 00:27:05 #239
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106587934
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak. _O_ Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
pi_106592338
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak. _O_ Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Hoe zou Koos hierover nadenken?
pi_106592963
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:41 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hoe zou Koos hierover nadenken?
Rijdende bommen? Geen probleem joh.
pi_106593369
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Rijdende bommen? Geen probleem joh.
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!
vosss is de naam,
pi_106593388
quote:

[..]

Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.

Nog een leuke die je op verjaardagen hoort:
"De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.".
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:58:15 #244
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106593414
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.

Nog een leuke die je op verjaardagen hoort:
"De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.".
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.

Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106593561
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Jij leest de Donald Duck :)
pi_106593565
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:58 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.

Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen?
Dat ook uiteraard. Vrijwel alles in de bovenste helft van Nederland komt bij de BP terminal in Amsterdam vandaan. Vanwege transportkosten.

Wel begreep ik dat Shell V-Power alleen bij Shell in Rotterdam vandaan komt, maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn. Maar dat was de situatie enkele jaren geleden in elk geval.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_106593627
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!
Ja en da's een leuke :P mijn opa deed vroeger LPG inbouwen. Op een gegeven moment was er een auto met LPG-tank compleet afgebrand. Resultaat; een uitgebrand wrak met intacte LPG-tank. Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:12:58 #248
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106593706
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja en da's een leuke :P mijn opa deed vroeger LPG inbouwen. Op een gegeven moment was er een auto met LPG-tank compleet afgebrand. Resultaat; een uitgebrand wrak met intacte LPG-tank. Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
en bij brand gaat de tank afblazen
pi_106593815
quote:
Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Zou best kunnen; geen idee.
Ik weet wel nog een aantal jaren geleden toen ik een Audi 80 had die op gas liep en toen ik van benzine overschakelde naar gas dat ineens de gehele inhoud van de gastank door het ventilatierooster aan de bijrijderskant naar binnen spoot dat ik als de sodemieter die sigaret uit het raam flikkerde :X :D!

Bleek achteraf iets met de gasklok te zijn geloof ik. Was wel ff schrikken :')
vosss is de naam,
pi_106593931
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')