ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.
gewoon marketing.
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol doorquote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.
[..]
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.
Dat is mijn ervaring. Leuk dat de onderzoeken anders beweren, maar mijn ervaring is dat B-merken benzine resulteren in een hoger verbruik.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
als je het gaat bijhouden en weet dat je duurder tankt dan kan je daardoor ook bewuster omgaan met rijden. zo indirect zou het kunnen helpen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.
Ik merk zelfs het verschil met een spartamet....
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef Gokhan03 het volgende:
"Mijn auto heeft 0% uitstoot"
In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald.
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.
je kunt ze ook in elektrische ombouwen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef silenthill het volgende:
@ ZwartmetSuiker
Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model.
Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok )
"Maar je betaald toch geen belasting?"![]()
Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen.
heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk.
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.
Hoe zou Koos hierover nadenken?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Rijdende bommen? Geen probleem joh.quote:
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!quote:Op maandag 9 januari 2012 09:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Rijdende bommen? Geen probleem joh.
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.
Nog een leuke die je op verjaardagen hoort:
"De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.".
Jij leest de Donald Duckquote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Dat ook uiteraard. Vrijwel alles in de bovenste helft van Nederland komt bij de BP terminal in Amsterdam vandaan. Vanwege transportkosten.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.
Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen?
Ja en da's een leukequote:Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!
en bij brand gaat de tank afblazenquote:Op maandag 9 januari 2012 10:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja en da's een leukemijn opa deed vroeger LPG inbouwen. Op een gegeven moment was er een auto met LPG-tank compleet afgebrand. Resultaat; een uitgebrand wrak met intacte LPG-tank. Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Zou best kunnen; geen idee.quote:Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |