kiest hij ook om mentaal gestoord te zijn?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Drugs (dus ook alcohol) gebruik zou in mijn ogen nooit en te nimmer gebruikt mogen worden als verzachtende omstandigheid. Het zou eerder een verzwarende omstandigheid moeten zijn.
Je kiest er zelf voor om drugs te gebruiken, dus kies je ook zelf voor de consequenties die daaruit voortvloeien als je er schijnbaar niet mee om kan gaan
Lekker geselecteerd lezen weer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
kiest hij ook om mentaal gestoord te zijn?
uhhh nee. Want ik was de vraagsteller niet de lezer. En hij reageerde selectief op mijn vragenquote:
Zo moeilijk is het toch niet om het grote plaatje te zien wanneer het gaat om een discussie over vuurwapenbezit?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:13 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ja een baby die een shotgun pakt... Die langer is zijn hele lichaam
Daarna volgt de anti-tankwapen natuurlijk
Dus? Dan leren ze die kinderen maar hoe ze om moeten gaan met vuurwapens in het huis....of doen ze ze in een kluisquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om het grote plaatje te zien wanneer het gaat om een discussie over vuurwapenbezit?
DEZE vrouw met wapen in huis had toevallig een kind dat nog te jong was het wapen te dragen. Genoeg andere ouders (waaronder zeer waarschijnlijk ook deze vrouw over een paar jaar) met vuurwapen in huis EN met kinderen die WEL oud genoeg zijn het vuurwapen in handen te nemen...
Omdat het voor jou blijkbaar heel erg moeilijk was dit zelf te begrijpen zal ik het nog even voor je uitschrijven:
Dat het voor deze vrouw toevallig goed uitpakte wil niet per definitie betekenen dat vuurwapens in huis daadwerkelijke een goede zaak zijn. Dit aangezien er ook genoeg ongelukken met vuurwapens gebeuren, vaak met kinderen.
De posts waar mijn opmerking een reactie op was gingen sowieso over ongelukken met vuurwapens in de VS. En niet over de gezinssituatie van deze specifieke vrouw.
De praktijk en bijbehorende circa 200 kinderen die jaarlijks omkomen door ONGELUKKEN met vuurwapens wijzen uit dat dit dus niet altijd gebeurt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dus? Dan leren ze die kinderen maar hoe ze om moeten gaan met vuurwapens in het huis....of doen ze ze in een kluis
Of we houden legaal vuurwapenbezit zo beperkt mogelijk. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dus? Dan leren ze die kinderen maar hoe ze om moeten gaan met vuurwapens in het huis....of doen ze ze in een kluis
Cijfertjes betekenen niks... Vaak kiezen mensen selectief cijfers om daarmee de nadruk op een bepaald punt te laten leggen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De praktijk en bijbehorende circa 200 kinderen die jaarlijks omkomen door ONGELUKKEN met vuurwapens wijzen uit dat dit dus niet altijd gebeurt.
En een kind van 4-5 is al in staat een klein handwapen af te vuren, maar wil dit zeggen dat zo'n kind ook oud genoeg is om 'vuurwapenles' te krijgen?
En daarnaast vermoed ik dat veel vuurwapenbezitters in de VS er niet aan moeten denken het wapen in de kluis te laten aangezien ze er dan niet snel genoeg bij zouden kunnen tijdens de noodscenarios die ze voor ogen hebben.
hoe wisten ze dat de bewoner een vuurwapen had?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef Leandra het volgende:
Ik ben overigens ook geen voorstander van vuurwapens (in huis), en er gebeuren in de VS idd heel veel ongelukken met vuurwapens, maar laten we wel wezen; de inbrekers wisten ook waar ze waren en dat de kans groot was dat de bewoner een vuurwapen had...
Mogelijk hebben ze zelfs juist daar ingebroken omdat er een jonge alleenstaande moeder met een baby woonde, beroerde risico-analyse dus.
Waar zeg ik dat ze dat wisten?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
hoe wisten ze dat de bewoner een vuurwapen had?Of weet jij meer dan wij?
ze had hem kunnen waarschuwen met een schotje... Dat kan je makkie doen in n.b. 20 min !quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:17 schreef sp3c het volgende:
ze hield hem niet achter de rug verstopt toen die kerel met dat mes op haar af kwam neem ik aan
quote:
quote:maar laten we wel wezen; de inbrekers wisten ook waar ze waren en dat de kans groot was dat de bewoner een vuurwapen had
ken je uitdrukkingen niet dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Iets met pot, ketel, zwart
Kap nou maar gewoon met reageren, kuttrolquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ken je uitdrukkingen niet dan?
Simpele statistiek gezien het aantal wapens in Amerika en de staat (Oklahoma)quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
hoe wisten ze dat de bewoner een vuurwapen had?Of weet jij meer dan wij?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:14 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Cijfertjes betekenen niks... Vaak kiezen mensen selectief cijfers om daarmee de nadruk op een bepaald punt te laten leggen.
Het gaat hier om praktisch verstand. En wapens in een kluis kunnen kinderen niet bemachtigen. Uitzonderingen zijn er wel, maar als het kind moet beramen om toegang te krijgen dan is hij vast geen 5 jaar
Los daarvan is het wel heel makkelijk om alles wat jou niet bevalt verder af te doen met een simpel: 'cijfers betekenen niks'.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En daarnaast vermoed ik dat veel vuurwapenbezitters in de VS er niet aan moeten denken het wapen in de kluis te laten aangezien ze er dan niet snel genoeg bij zouden kunnen tijdens de noodscenarios die ze voor ogen hebben.
Neequote:Op donderdag 5 januari 2012 16:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kap nou maar gewoon met reageren, kuttrol
Dus de overvallers hebben een studie statistiek afgerond voor de inbraak...quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Simpele statistiek gezien het aantal wapens in Amerika en de staat (Oklahoma)
Ze konden dus een vermoeden hebben dat de bewoonster bewapend zou kunnen zijn.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Los daarvan is het wel heel makkelijk om alles wat jou niet bevalt verder af te doen met een simpel: 'cijfers betekenen niks'.
quote:Vaak kiestzen mensen Krekker selectief cijfers om daarmee de nadruk op een bepaald punt te laten leggen.
Ach man, zwam niet zo. Als je in staten als Oklahoma, Michigan, Kentucky, Iowa, etc komt waar een boel mensen jagen, dan zou je met een beetje simpel nadenken al moeten weten dat een groot deel van de mensen toegang heeft tot een wapen in het huis. Vooral als je zelf uit die buurten komt. Als je dan niet de risico's kunt inzien ben je een totale idioot en is het maar goed dat er geen zuurstof en water meer aan hem verspild hoeft te worden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dus de overvallers hebben een studie statistiek afgerond voor de inbraak...
ze wisten alles over kansen..![]()
waarom wisten ze niet dat er ook kansen waren op arrestatie dan?
want de daders geloofde niet dat het wapen geladen was of wat??quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ze had hem kunnen waarschuwen met een schotje... Dat kan je makkie doen in n.b. 20 min !
Ze wisten niet dat er een wapen in het spel wasquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
want de daders geloofde niet dat het wapen geladen was of wat??
natuurlijk wisten ze dat wel, ze trekt hem niet zomaar uit dr broekzak ofzoquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:46 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ze wisten niet dat er een wapen in het spel was
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach man, zwam niet zo. Als je in staten als Oklahoma, Michigan, Kentucky, Iowa, etc komt waar een boel mensen jagen, dan zou je met een beetje simpel nadenken al moeten weten dat een groot deel van de mensen toegang heeft tot een wapen in het huis. Vooral als je zelf uit die buurten komt. Als je dan niet de risico's kunt inzien ben je een totale idioot en is het maar goed dat er geen zuurstof en water meer aan hem verspild hoeft te worden.
Zijn alle overvallers helderziend dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk wisten ze dat wel, ze trekt hem niet zomaar uit dr broekzak ofzo
voor wapen bezit ja, niet voor het neerschietenquote:
Dat is al voorbij gekomen. Of je leest het topic.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:05 schreef Hyperdude het volgende:
Nothing says 'Game Over' quite like a close range 12 gauge.![]()
Doe maar eens google op Felony murder rule
De nog levende boef kan vervolgd worden als moordenaar van zijn collega.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Felony_murder_rule
Misschien omdat ik er vaak genoeg zelf geweest ben. Een goede vriend van mij is er heen geëmigreerd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:53 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen... Zo simpel is je wereldbeeld...
in Nederland gaat die overvaller er vast niet van uit dat de bewoner bewapend zal zijn, in Amerika zou dat toch een ander verhaal moeten zijn.quote:Laat mij jou een vraagje stellen:
Wat denk jij nou dat een inbraak inhoudt? Gaat de overvaller dan van uit dat er mensen thuis zijn en bewapend ook nog?
Omdat ze weten dat de pakkans laag is en als ze gepakt worden blijft het hier in Nederland meestal bij een boete.quote:Of nog een andere vraag, waarom plegen mensen winkeldiefstal? Ze weten toch dat er beveiliging is en er camera's hangen?
omdat mensen egoisten zijn en nooit genoeg hebben aan wat ze hebben, maar altijd denken recht te hebben op meer. Als ze dan geen geld hebben om dat te kopen is er een groep die zich schikt in zijn armoede en een andere groep die het spul op een andere manier gat proberen te bemachtigen.quote:Waarom plegen mensen misdaad? Ze weten dat er politie bestaat en daar ze kansberekeningen hebben gestudeerd, dat de kans op arrestatie dan wel gevangenisstraf hoog is?
Heerlijk zo'n simplistisch wereldbeeld.
sorryquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat is al voorbij gekomen. Of je leest het topic.
als je tijdens je werkzaamheden als inbreker een vrouwtje ziet staan met een geweer dan moet je er vanuit gaan dat je het verkeerde huis hebtquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:55 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Zijn alle overvallers helderziend dan?
Prachtig, 'we hoeven alleen maar naar de gevangenis om het einde der tijden achter te komen...
Laten we niet vergeten dat als het een neger was geweest die exact hetzelfde had gedaan als die moeder in de Verenigde Staten hij aangeklaagd zou zijn voor moord.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je tijdens je werkzaamheden als inbreker een vrouwtje ziet staan met een geweer dan moet je er vanuit gaan dat je het verkeerde huis hebt
hoef je helemaal niet helderziend voor te zijn maar het helpt als je iig kunt zien
Wapenbezit is nooit uitzondering. Ook niet in NL.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar ze waren als "in de USA" waar wapenbezit geen uitzondering is.
krijgen we dit weerquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:37 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat als het een neger was geweest die exact hetzelfde had gedaan als die moeder in de Verenigde Staten hij aangeklaagd zou zijn voor moord.
Hypocriete racistische lui zijn het.
Dit staat zo vol van de foute aannames en illogische conclusies dat ik niet eens een fatsoenlijk antwoord op zal proberen te geven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien omdat ik er vaak genoeg zelf geweest ben. Een goede vriend van mij is er heen geëmigreerd.
Simpel wereldbeeld? omdat ik gezien heb wat voor wapentuig de gemiddelde amerikaan in huis heeft.
Ben je er eigenlijk wel eens geweest?
[..]
in Nederland gaat die overvaller er vast niet van uit dat de bewoner bewapend zal zijn, in Amerika zou dat toch een ander verhaal moeten zijn.
En een inbraak gebeurt meestal 's nachts dus een inbreker weet ook dat er een grote kans is dat mensen op hun bed liggen te slapen ten tijde van een inbraak. Of hij moet rekening houden met de vakanties en daar zijn huisjes op kiezen.
[..]
Omdat ze weten dat de pakkans laag is en als ze gepakt worden blijft het hier in Nederland meestal bij een boete.
[..]
omdat mensen egoisten zijn en nooit genoeg hebben aan wat ze hebben, maar altijd denken recht te hebben op meer. Als ze dan geen geld hebben om dat te kopen is er een groep die zich schikt in zijn armoede en een andere groep die het spul op een andere manier gat proberen te bemachtigen.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:37 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat als het een neger was geweest die exact hetzelfde had gedaan als die moeder in de Verenigde Staten hij aangeklaagd zou zijn voor moord.
Wat klopt er niet aan? Statistiekquote:
je moet je inlezen over de statistiek en cijfers van de VS. Waar de grote intellectuele kenners in dit topic het altijd over hebben.quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:43 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
je moet je inlezen over de statistiek en cijfers van de VS. Waar de grote intellectuele kenners in dit topic het altijd over hebben.
Maar ben je überhaupt wel eens in de VS geweest, en zo ja: heb je dan wel eens minimaal 2 weken met dezelfde Amerikanen contact gehad, gesproken over het dagelijkse leven daar en het meegemaakt?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dit staat zo vol van de foute aannames en illogische conclusies dat ik niet eens een fatsoenlijk antwoord op zal proberen te geven.
geef mij maar een linkje met de statistieken over op inbrekers schietende Amerikanenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:43 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
je moet je inlezen over de statistiek en cijfers van de VS. Waar de grote intellectuele kenners in dit topic het altijd over hebben.
Het komt uit hetzelfde boek van cijfers dat alle inbrekers studeren voordat ze hun feit plegenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
geef mij maar een linkje met de statistieken over op inbrekers schietende Amerikanen
Je moet dit niet aan mij persoonlijk relativeren. Kennis bestaat uit meerdere vormen. Dus?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ben je überhaupt wel eens in de VS geweest, en zo ja: heb je dan wel eens minimaal 2 weken met dezelfde Amerikanen contact gehad, gesproken over het dagelijkse leven daar en het meegemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |