Nee, dat zeg of denk ik niet, ik reageerde puur op de vergelijking 1 schietpartij op een school vs 10 schietpartijen op scholen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Ah, je denkt dat er gemiddeld (per persoon) minder vuurwapengeweld is in de VS als in NL?
En als je opgelet had bij die documentaire dan had je ook begrepen dat in Canada in verhouding net zoveel wapens in omloop zijn, maar veel minder incidenten. En dat je niet alleen het wapen bezit kunt veroordelen, maar dat er ook andere redenen zijn voor de hoge mate van agressie in de Amerikaanse maatschappij.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben
Sowieso moet je die hamlap niet geloven met zijn gekleurde docu's.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben
QFT.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:03 schreef speknek het volgende:
18-jarige moeder waarvan de man al dood is van longkanker, dan weet je gelijk dat het trailertrash is. Maar toch goed gehandeld, eerst nog 911 gebeld voor 'toestemming' dan ingrijpen. Inbraak in je eigen huis is een van de ergste dingen die je kan overkomen, zeker als zo'n man ook nog eens zichtbaar gewapend is (die zal zich dus niet weg laten jagen). Wat mij betreft good riddance en geef die vrouw een lintje.
een pistoolschot schiet alle sloten kapot. Of ramen. En inbrekers die bij een trailer gaan inbreken ? Beetje dom.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Schreef hij achter zijn pc'tje in zijn Zeeman pyama.
Goede sloten een optie? Ze kunnen hier aan de deur morrelen wat ze willen maar binnenkomen doen ze niet.
Trailertrash verhaal derhalve.
Andy Kaufmaan was 35 en had nog nooit gerookt. Iedereen kan longkanker krijgen en daaraan doodgaan hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:27 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
nee? Hoe anders krijg je het dan? 20 jaar werken in een kolenmijn kan ook
De meeste inbraken worden in de buurt van de inbreker gepleegd, omdat ze dan beter voorwerk kunnen doen en de ontsnappingsroutes kennen. Het is vrij goed mogelijk dat ze deze vrouw kenden. Overdag inbreken op een vrije dag terwijl er dus waarschijnlijk iemand thuis is, is nogal ballsy. Knappe alleenstaande 18-jarige single-mom is natuurlijk een makkelijk doelwit en wie weet wilden ze er ook nog wel even overheen voordat ze haar vermoorden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
een pistoolschot schiet alle sloten kapot. Of ramen. En inbrekers die bij een trailer gaan inbreken ? Beetje dom.
Het overgrote deel komt door roken, maar sowieso is vrijwel iedereen wel 30+, of ze moeten wel heel ongezond geleefd hebben. Dat zou kunnen, want Oklahoma heeft wel een grote mijnindustrie, maar white trash vind ik zelf wel het meest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Andy Kaufmaan was 35 en had nog nooit gerookt. Iedereen kan longkanker krijgen en daaraan doodgaan hoor.
Veel Amerikanen wonen nogal in grote huizen met nog veel grotere tuinen ter grote van een klein zeisstaatje in Nederland. Buren horen je dan niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef kontknager het volgende:
[..]
Jij vindt dat burgers hier met wapens in huis mogen leven? :x
[..]
Verkrachting heb je zelf in de hand. Als je hard genoeg schreeuwt dan zullen de buren de politie bellen.
Er wonen meer dan 20 X zoveel mensen in Amerika die veel meer wapens hebben. Per saldo alsnog positief volgens je gebrekkige kennisquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ja 1x tegenover die 10 incidenten in Amerika
In die regio's wonen de dichtsbijzijnde buren meestal inderdaad een paar kilometer verderop.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Veel Amerikanen wonen nogal in grote huizen met nog veel grotere tuinen ter grote van een klein zeisstaatje in Nederland. Buren horen je dan niet.Nette burgers horen juist een gun in huis te hebben omdat het echte tuig er toch wel aan komt of een mooi uniformpje van de overheid krijgt.
en al zouden de buren het horen en de politie bellen, die kwam toch te laat, aangezien de vrouw zelf al de politie had gebeld. Respect voor deze vrouw.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Veel Amerikanen wonen nogal in grote huizen met nog veel grotere tuinen ter grote van een klein zeisstaatje in Nederland. Buren horen je dan niet.Nette burgers horen juist een gun in huis te hebben omdat het echte tuig er toch wel aan komt of een mooi uniformpje van de overheid krijgt.
Die tweede verdachte krijgt moord in de eerste graad aan zijn broekquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het grappig is juist dat de mededader is opgepakt...en aangeklaagd voor moord
[..]
[..]
Zie hier een interview met deze meid.
http://www.koco.com/mostpopular/30132763/detail.html
Blijkbaar waren die twee mannen al zo'n 20 minuten bezig met aanbellen tot ze besloten om de deur in te trappen.
[..]
Het gebeurde volgens de reporter 'on new years eve, in the middle of the day'. Welke tijdzone zou dat zijn?
[ link | afbeelding ]
Zelfs dan neemt het een aardig aantal jaar om zich te ontwikkelen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:32 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Of een Irak veteraan van begin 20 die toevallig wat verarmd uranium (munitie) heeft ingeademd, dan ben je er ook zo.
Gezien de andere verdachte naar binnen kwam lopen met een mes in zijn hand (volgens haar verhaal), is moord geen gek idee, en had de andere verdachte daar waarschijnlijk ook weet van gehad. Ze klagen je altijd aan voor het zwaarste vergrijp (poging tot moord, subsidiair poging tot doodslag, subsidiair inbraak)quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:55 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Die tweede verdachte krijgt moord in de eerste graad aan zijn broek
Achterlijk land
Alsof hij wist dat zijn mededader dood zou gaanof ook maar iets daartegen kon doen...
Hij wordt aangeklaagd voor moord....op zijn compaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Gezien de andere verdachte naar binnen kwam lopen met een mes in zijn hand (volgens haar verhaal), is moord geen gek idee, en had de andere verdachte daar waarschijnlijk ook weet van gehad. Ze klagen je altijd aan voor het zwaarste vergrijp (poging tot moord, subsidiair poging tot doodslag, subsidiair inbraak)
edit: oh het is geen poging maar juist murder, nouja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Felony_murder_rulequote:The rule of felony murder is a legal doctrine in some common law jurisdictions that broadens the crime of murder in two ways. First, when an offender kills accidentally or without specific intent to kill in the course of an applicable felony, what might have been manslaughter is escalated to murder. Second, it makes any participant in such a felony criminally liable for any deaths that occur during or in furtherance of that felony.
Je snapt het verhaal niet, neem ik aan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Gezien de andere verdachte naar binnen kwam lopen met een mes in zijn hand (volgens haar verhaal), is moord geen gek idee, en had de andere verdachte daar waarschijnlijk ook weet van gehad. Ze klagen je altijd aan voor het zwaarste vergrijp (poging tot moord, subsidiair poging tot doodslag, subsidiair inbraak)
edit: oh het is geen poging maar juist murder, nouja.
Enge nazi-achtige wetquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij wordt aangeklaagd voor moord....op zijn compaan.
Niet voor poging tot moord op die vrouw.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Felony_murder_rule
Maar dat ze ook vast moeten zitten voor moord vind ik overdreven extreem.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:26 schreef speknek het volgende:
Ja dat vind ik inderdaad ook een wat...eigenaardige wet. Zal wel ingevoerd zijn om mensen die dronken autorijden aan te kunnen klagen als hun bijrijder doodgaat ofzo. Nouja zoals gezegd, geen medelijden met mensen die in een huis van iemand anders inbreken.
nee dan beter hier, waar je agenten kan mishandelen en als inbreker schadevergoeding krijgt....quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:30 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Maar dat ze ook vast moeten zitten voor moord vind ik overdreven extreem.
Deed me eigenlijk denken aan die regel van Hitler waar je familielid ook aangeklaagd kon worden als je verdacht werd van hoogverraad. Want die zou medeweten hebben gehad. Beetje hetzelfde principe, andere omstandigheden, andere toepassing.
Inbraak gelijkstellen aan moordHoe verzin je het toch als Amerikaanse jurist?
wordt hij niet aangeklaagd omdat zijn maat een wapen had en dat wilde gebruiken ?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:43 schreef dikkebroekzak het volgende:
Nou als hij werd aangeklaagd voor poging tot mishandeling met dat mes... Was het nog iets...
Maar dit slaat werkelijk waar nergens op.
Als hij wist dat ze een shotgun had, denk ik niet dat ze ingebroken hadden.
Wat mij ontgaat is waarom die vrouw geen waarschuwingsschot had kunnen aflossen. Dat doet de NLse politie al vaker.
Waarom wel? Je mag daar gewoon gericht schieten op alles wat je huis binnendringt. Prima tochquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:43 schreef dikkebroekzak het volgende:
Nou als hij werd aangeklaagd voor poging tot mishandeling met dat mes... Was het nog iets...
Wat mij ontgaat is waarom die vrouw geen waarschuwingsschot had kunnen aflossen. Dat doet de NLse politie al vaker.
zijn maat had geen vuurwapen maar een mes... En dan was het hooguit poging tot mishandrling...quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
wordt hij niet aangeklaagd omdat zijn maat een wapen had en dat wilde gebruiken ?
Waarom zou de vrouw een waarschuwingsschot geven ? Ze verdedigt zichzelf en ze kan ook denken dat ze alletwee een wapen hebben.
Ja ik vind dit prima in een land van barbaren zonder rechtssysteem waar de burgers de wet bepalen. Maar mocht er een rechterlijke macht wezen, niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom wel? Je mag daar gewoon gericht schieten op alles wat je huis binnendringt. Prima toch
Het is natuurlijk voor een deel ook zijn schuld dat zijn maat nou onder de zoden ligtquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:48 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
zijn maat had geen vuurwapen maar een mes... En dan was het hooguit poging tot mishandrling...
Hij wordt juist aangeklaagd voor de vuurwapenactie van het slachtoffer.. Lezen
in het artikel staat niets waar hij voor wordt aangeklaagd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:48 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
zijn maat had geen vuurwapen maar een mes... En dan was het hooguit poging tot mishandrling...
Hij wordt juist aangeklaagd voor de vuurwapenactie van het slachtoffer.. Lezen
Jij wil zeggen dat wij hier als burgers niet de wet bepalen door middel van een democratie?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ja ik vind dit prima in een land van barbaren zonder rechtssysteem waar de burgers de wet bepalen. Maar mocht er een rechterlijke macht wezen, niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |