In Zuid-Afrika sterven ook gemiddeld de meeste mensen ter wereld door neergeschoten te worden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:22 schreef SeLang het volgende:
Op zich is het ook niet zo'n onredelijke aanname dat als er s'nachts iemand in je tuin loopt te rotzooien dat de kans 99,9% is dat die weinig goeds in de zin heeft. In gevaarlijke landen zoals Z.A. krijg je dan het voordeel van de twijfel als je daarop gaat schieten. In NL uiteraard niet.
Daarom inderdaadquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In Zuid-Afrika sterven ook gemiddeld de meeste mensen ter wereld door neergeschoten te worden.
Of een Irak veteraan van begin 20 die toevallig wat verarmd uranium (munitie) heeft ingeademd, dan ben je er ook zo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:27 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
nee? Hoe anders krijg je het dan? 20 jaar werken in een kolenmijn kan ook
En bijna 20 x zoveel inwoners in de VS... Dus dan stelt die 10x vaker nog niets voor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ja 1x tegenover die 10 incidenten in Amerika
Ze is wel een beetje een slonzig typequote:Op donderdag 5 januari 2012 09:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarom inderdaad
[ afbeelding ]
Ik zou haar doen
Net Ma Dalton.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarom inderdaad
[ afbeelding ]
Ik zou haar doen
Precies. En jij ben als resultaat van je moeders verkrachting toch ook best goed terecht gekomen? Nou dan!quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef kontknager het volgende:
Verkrachting heb je zelf in de hand. Als je hard genoeg schreeuwt dan zullen de buren de politie bellen.
Die is aangeklaagd voor moord, dat is nog een veel betere straf.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:54 schreef Truffelvarken het volgende:
Jammer dat ze die andere held ook niet overhoop heeft geschoten.
Ah, je denkt dat er gemiddeld (per persoon) minder vuurwapengeweld is in de VS als in NL?quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
En bijna 20 x zoveel inwoners in de VS... Dus dan stelt die 10x vaker nog niets voor.
911 calls worden opgenomen en beschikbaar gesteld. Mocht die vrouw geen mediaaandacht krijgen en een slechte advocaat hebben, word je als telefoniste ook nog even de bak ingegooid voor medeplichtigheid aan moord. In principe komt dit natuurlijk op hetzelfde neer. 'on the record kan ik niks zeggen, off the record knal die eikel overhoop'.quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:32 schreef MakkieR het volgende:
Dat de hulpdienst formeel gezien haar niet kon adviseren, dat vond ik toch wel het meest opmerkelijke van dit artikel. "Meid pak je geweer en knal die klootzak af en om zeker te zijn schiet hem nog een keer in zijn schedel als hij neer is" was mijn advies aan haar mocht ik de telefonist wezen. echt een belachelijk laf antwoord tegen iemand die in nood zit.
Are you kidding me?quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:08 schreef kontknager het volgende:
[..]
Precies, legale wapens zijn een no-go. Schietincidenten op scholen etc. kunnen niet gebeuren als de wapens verboden zijn.
Hier in Nederland is nog NOOIT een schietpartij geweest op een school, JUIST omdat wapens hier verboden zijn.
Hoe zou dat ten tijde van de Schutterij geweest zijn?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Ah, je denkt dat er gemiddeld (per persoon) minder vuurwapengeweld is in de VS als in NL?
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Are you kidding me?
Volgens mij is er enkele jaren geleden nog een leraar doodgeschoten op een school. Gewoon hier in Nederland met een vuurwapen. Dat dat kan in Nederland..
Nee, dat zeg of denk ik niet, ik reageerde puur op de vergelijking 1 schietpartij op een school vs 10 schietpartijen op scholen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Ah, je denkt dat er gemiddeld (per persoon) minder vuurwapengeweld is in de VS als in NL?
En als je opgelet had bij die documentaire dan had je ook begrepen dat in Canada in verhouding net zoveel wapens in omloop zijn, maar veel minder incidenten. En dat je niet alleen het wapen bezit kunt veroordelen, maar dat er ook andere redenen zijn voor de hoge mate van agressie in de Amerikaanse maatschappij.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben
Sowieso moet je die hamlap niet geloven met zijn gekleurde docu's.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben
QFT.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:03 schreef speknek het volgende:
18-jarige moeder waarvan de man al dood is van longkanker, dan weet je gelijk dat het trailertrash is. Maar toch goed gehandeld, eerst nog 911 gebeld voor 'toestemming' dan ingrijpen. Inbraak in je eigen huis is een van de ergste dingen die je kan overkomen, zeker als zo'n man ook nog eens zichtbaar gewapend is (die zal zich dus niet weg laten jagen). Wat mij betreft good riddance en geef die vrouw een lintje.
een pistoolschot schiet alle sloten kapot. Of ramen. En inbrekers die bij een trailer gaan inbreken ? Beetje dom.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Schreef hij achter zijn pc'tje in zijn Zeeman pyama.
Goede sloten een optie? Ze kunnen hier aan de deur morrelen wat ze willen maar binnenkomen doen ze niet.
Trailertrash verhaal derhalve.
Andy Kaufmaan was 35 en had nog nooit gerookt. Iedereen kan longkanker krijgen en daaraan doodgaan hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:27 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
nee? Hoe anders krijg je het dan? 20 jaar werken in een kolenmijn kan ook
De meeste inbraken worden in de buurt van de inbreker gepleegd, omdat ze dan beter voorwerk kunnen doen en de ontsnappingsroutes kennen. Het is vrij goed mogelijk dat ze deze vrouw kenden. Overdag inbreken op een vrije dag terwijl er dus waarschijnlijk iemand thuis is, is nogal ballsy. Knappe alleenstaande 18-jarige single-mom is natuurlijk een makkelijk doelwit en wie weet wilden ze er ook nog wel even overheen voordat ze haar vermoorden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
een pistoolschot schiet alle sloten kapot. Of ramen. En inbrekers die bij een trailer gaan inbreken ? Beetje dom.
Het overgrote deel komt door roken, maar sowieso is vrijwel iedereen wel 30+, of ze moeten wel heel ongezond geleefd hebben. Dat zou kunnen, want Oklahoma heeft wel een grote mijnindustrie, maar white trash vind ik zelf wel het meest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Andy Kaufmaan was 35 en had nog nooit gerookt. Iedereen kan longkanker krijgen en daaraan doodgaan hoor.
Veel Amerikanen wonen nogal in grote huizen met nog veel grotere tuinen ter grote van een klein zeisstaatje in Nederland. Buren horen je dan niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef kontknager het volgende:
[..]
Jij vindt dat burgers hier met wapens in huis mogen leven? :x
[..]
Verkrachting heb je zelf in de hand. Als je hard genoeg schreeuwt dan zullen de buren de politie bellen.
Er wonen meer dan 20 X zoveel mensen in Amerika die veel meer wapens hebben. Per saldo alsnog positief volgens je gebrekkige kennisquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ja 1x tegenover die 10 incidenten in Amerika
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |