abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:25:27 #51
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106422782
Wat ik me afvraag is......

- hoe kon ze zien of ze messen hadden? Ik neem aan dat als je bezig bent een deur te forceren, je handel vol hebt aan gereedschap
- kon ze in 20 minuten niet afschrikken, met de mededeling dat ze een geweer heeft en zal schieten?
Signature. Punt.
pi_106422794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:15 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee jij beweert dat het NOOIT gebeurt in NL omdat wapens hier verboden zijn
Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:27:22 #53
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106422847
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef MadoRS het volgende:
Wat ik me afvraag is......

- hoe kon ze zien of ze messen hadden? Ik neem aan dat als je bezig bent een deur te forceren, je handel vol hebt aan gereedschap
- kon ze in 20 minuten niet afschrikken, met de mededeling dat ze een geweer heeft en zal schieten?
You can't explain that!
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_106423017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:25 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Het is alleen wel makkelijker als je een wapen bij de supermarkt om de hoek kan halen hè, in Amerika zijn al zoveel incidenten geweest met wapens omdat het gewoon net zo makkelijk te halen valt als een brood. De documentaire 'Bowling for Columbine' van Michael Moore zou ik aanraden, kijken of het dan nog zo 'rechtvaardig' is om een vuurwapen in je nachtkastje te hebben ;)
Precies, er gebeuren zoveel schietincidenten in amerika. Gelukkig hebben ze daar geen ghetto's, want dan is er opeens een verklaring voor die vele incidenten.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:46:28 #55
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_106423536
Riep die inbreker dan vooraf dat ie voor de jonge vrouw haar spullen kwam en dat ze ongedeerd zou blijven, zo niet kan de VROUW ook bang geweest zijn voor een verkrachting of erger. |:(

Verder vraag ik me af of de VROUW wel in staat was om zonder wapens de 2 mannen te ontwapenen en op de grond te drukken tot de cops er waren. |:(

Goed en netjes opgelost, jammer dat de 2de inbreker ongedeerd is gebleven.
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_106424005
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:46 schreef iemandmoethetdoen het volgende:

Goed en netjes opgelost, jammer dat de 2de inbreker ongedeerd is gebleven.
Schreef hij achter zijn pc'tje in zijn Zeeman pyama.
Goede sloten een optie? Ze kunnen hier aan de deur morrelen wat ze willen maar binnenkomen doen ze niet.
Trailertrash verhaal derhalve.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:02:47 #57
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_106424074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Schreef hij achter zijn pc'tje in zijn Zeeman pyama.
Goede sloten een optie? Ze kunnen hier aan de deur morrelen wat ze willen maar binnenkomen doen ze niet.
Trailertrash verhaal derhalve.
Eej, superman pyama hé! w/
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_106425961
vuile 18 jarige tokkiehoer is het. Hopelijk levenslang zo niet de doodstraf voor haar
And remember, respect is everything!
pi_106426194
quote:

De politie was onderweg, maar zou waarschijnlijk te laat komen. De jonge moeder vroeg daarom aan de telefoniste van 911 of ze toestemming had om haar belager neer te schieten. De medewerker antwoordde dat ze dat formeel niet kon adviseren, maar dat McKinley moest doen wat nodig was om haarzelf en haar baby te beschermen. En dat deed ze; eenmaal binnen werd één van de inbrekers doodgeschoten door de doodsbange moeder. De andere kon kort daarop worden opgepakt door de politie.

Dat de hulpdienst formeel gezien haar niet kon adviseren, dat vond ik toch wel het meest opmerkelijke van dit artikel. "Meid pak je geweer en knal die klootzak af en om zeker te zijn schiet hem nog een keer in zijn schedel als hij neer is" was mijn advies aan haar mocht ik de telefonist wezen. echt een belachelijk laf antwoord tegen iemand die in nood zit.
pi_106426631
Jij zou wel een goede telefoniste zijn denk ik.
pi_106426709
Inbreken in een huis met, ik neem aan een hard blaffende, Duitse herder bij de deur, ook dat is opzich al dommig.
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:36:51 #62
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106426891
Die Amerikanen hebben ook weinig praktische verstand. De telefoniste was zeker bang voor schadeclaims en aansprakelijkheid mocht er toch iets mis zijn gegaan.

Maar ik vraag me af waarom ze niet kon adviseren over de wet. :{ en hoe het zit met geweld toepassen tegen indringers in je woning in de VS. Dat had ze op z'n minst kunnen doen om haar een mogelijke gevangenisstraf te sparen. Maar Amerikanen geven geen reet om elkaar hoe dan ook.

Want als bediende van overheid (in haar capaciteit als telefoniste) moet ze tenminste een beetje basiskennis hebben over de wet. Een politieagent had die vrouw hierover kunnen adviseren neem ik aan. Ze had dus gewoon een politieagent aan de lijn moeten brengen.

Daarnaast hebben sommige Amerikaande staten een Castle-law, wat een burger effectief vrijstelt van alle vervolging voor geweld tegen inbrekers of overvallers.

Weet niet of deze staat zo eentje was.

Tot zover, mijn relaas.
:W
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106427390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:00 schreef kontknager het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar daarom hebben we de politie, die hebben het geweldsmonopolie en het vuurwapen. Een beschaafde veilige samenleving is een samenleving zonder vuurwapens.
Wat een hippiegelul van de bovenste plank zeg, als je ongevraagd met slechte bedoeling op iemands anders terrein bent heeft diegene je het volste recht om zonodig een einde aan je trieste bestaan te maken, zonder strafvervolging.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_106427430
Dat is toch het risico van het vak?! Misschien moeten ze een werkvoorbereider gaan inschakelen zodat dieven hun kans kunnen inschatten.
  donderdag 5 januari 2012 @ 06:21:30 #65
354945 dikkebroekzak
pi_106427459
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:11 schreef Kattenkop het volgende:
Dat is toch het risico van het vak?! Misschien moeten ze een werkvoorbereider gaan inschakelen zodat dieven hun kans kunnen inschatten.
Nee want risico van het vak houdt in dat ze een werknemersverzekering krijgen van UiWV, waartegen ze premie betalen.

Op wie ze de kosten kunnen verhalen voor bedrijfscalamiteiten.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106427463
Way to go mom
  donderdag 5 januari 2012 @ 06:28:32 #67
354945 dikkebroekzak
pi_106427482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:22 schreef DrDentz het volgende:
Way to go mom
De 18 jarige moeder met een echtgenoot die stierf aan longkanker :')
― Albert Einstein
pi_106427690
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:28 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

De 18 jarige moeder met een echtgenoot die stierf aan longkanker :')
Ik zie niet echt wat daar grappig aan is, alsof ie eerst 40 jaar elke dag twee pakjes moet wegpaffen om longkanker te krijgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 januari 2012 @ 07:27:39 #69
354945 dikkebroekzak
pi_106427702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 07:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zie niet echt wat daar grappig aan is, alsof ie eerst 40 jaar elke dag twee pakjes moet wegpaffen om longkanker te krijgen.
nee? Hoe anders krijg je het dan? 20 jaar werken in een kolenmijn kan ook :')
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:16:55 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106428729
Ik moet weer denken aan een verhaal dat ik van een Zuid Afrikaan hoorde. Een vent hoorde iets in zijn tuin maar kon niets zien, dus ging hij maar die kant op schieten. De volgende dag blijkt er een dooie neger in de tuin te liggen op die plek. Even uitgelegd aan de politie en was verder geen probleem. Die man had terecht geschoten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:17:37 #71
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106428745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:16 schreef SeLang het volgende:
Ik moet weer denken aan een verhaal dat ik van een Zuid Afrikaan hoorde. Een vent hoorde iets in zijn tuin maar kon niets zien, dus ging hij maar die kant op schieten. De volgende dag blijkt er een dooie neger in de tuin te liggen op die plek. Even uitgelegd aan de politie en was verder geen probleem.
Tijdens de Apartheid?
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:18:30 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106428761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Tijdens de Apartheid?
Daarna al volgens mij. Ik hoorde het verhaal in 1997. Het ging ook niet over dat het een neger was maar gewoon dat de criminaliteit daar zo erg is en gevaarlijk (iedereen is gewapend) dat mensen op die manier handelen en dat dat kennelijk geaccepteerd is.
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:19:34 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106428785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarna al volgens mij. Ik hoorde het verhaal in 1997.
Het is wel afgeschaft, maar veel mensen hebben nog steeds die mentaliteit.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:22:59 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106428845
Op zich is het ook niet zo'n onredelijke aanname dat als er s'nachts iemand in je tuin loopt te rotzooien dat de kans 99,9% is dat die weinig goeds in de zin heeft. In gevaarlijke landen zoals Z.A. krijg je dan het voordeel van de twijfel als je daarop gaat schieten. In NL uiteraard niet.
Mijn reisverslagen
pi_106428854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef Creeg het volgende:

[..]

Hier word je zelf ook opgepakt :')
Het grappig is juist dat de mededader is opgepakt...en aangeklaagd voor moord _O-
quote:
Stewart has been charged is Martin’s death due to the fact that the two are suspected to have been committing a criminal act during the time that Martin died.

Read more: http://www.koco.com/news/30133921/detail.html#ixzz1iZPmfvDp
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:48 schreef WH141 het volgende:
Telegraaf kennende is het oorspronkelijke verhaal totaal anders. :')
Desondanks goed gehandeld van de vrouw.
Zie hier een interview met deze meid.

http://www.koco.com/mostpopular/30132763/detail.html

Blijkbaar waren die twee mannen al zo'n 20 minuten bezig met aanbellen tot ze besloten om de deur in te trappen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:22 schreef SeLang het volgende:
Op zich is het ook niet zo'n onredelijke aanname dat als er s'nachts iemand in je tuin loopt te rotzooien dat de kans 99,9% is dat die weinig goeds in de zin heeft. In gevaarlijke landen zoals Z.A. krijg je dan het voordeel van de twijfel als je daarop gaat schieten. In NL uiteraard niet.
Het gebeurde volgens de reporter 'on new years eve, in the middle of the day'. Welke tijdzone zou dat zijn?

[ Bericht 8% gewijzigd door Wokkel op 05-01-2012 09:28:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')