abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:48:13 #76
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106661062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zoals eerder uitgelegd: Deze populistische term is opzettelijk gekozen omdat het bij iedereen direct het gewenste beeld oproept. Niet omdat het taalkundig, historisch- of ethisch (in)correct is.
Waarom gebruik je dat woord dan? Je wilt ook een vals gevoel van urgentie oproepen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106661237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:48 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Waarom gebruik je dat woord dan? Je wilt ook een vals gevoel van urgentie oproepen.
Geleend uit populaire media. Het dekt de lading heel simpelweg.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:57:05 #78
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106661536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Geleend uit populaire media. Het dekt de lading heel simpelweg.
Nee, in dit topic zie je dat iedereen een andere definitie hanteert. Er liggen geen steden plat, mensen durven nog gewoon over straat.
pi_106661607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:57 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nee, in dit topic zie je dat iedereen een andere definitie hanteert. Er liggen geen steden plat, mensen durven nog gewoon over straat.
Toch weet iedereen welke probleemgroep hiermee wordt aangeduid. En dat heiligt het middel.
pi_106661719
Een terrorist is niets anders dan een persoon die terreur (angst) gebruikt om zijn politieke doeleinden te bereiken.

Nu zullen bondkraagjes geen politiek doel hebben en nu zijn moslims met bommen en baarden maar een van de vele soorten terroristen.

Een flitsagentje zou je ook een terrorist kunnen noemen omdat hij wilt dat je zachter gaat rijden door je bang te maken met een boete.

Zo'n loos woord dat 'terrorist'.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:03:28 #81
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106661848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:58 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Toch weet iedereen welke probleemgroep hiermee wordt aangeduid. En dat heiligt het middel.
Nee, dat weet niet iedereen. Mijn eerste indruk zijn jongens met bondjassen die bij de AH herrie schoppen. Later in het verhaal stel je voor om deze jongeren 5 jaar in het leger te stoppen. Dan denk ik; wtf dit is niet proportioneel.

Je zult toch eerst moeten zeggen wat de misdaden zijn voordat je een straf verzint. Nee, alleen het woord staatsterrorist zegt dan niet voldoende.
pi_106661855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:
Deze populistische term is opzettelijk gekozen omdat het bij iedereen direct het gewenste beeld oproept.
Het gewenste beeld van de PVV ja. Als je niet achter het gedachtegoed van de PVV staat doe je er goed aan om niet mee te gaan in dat frame, dus volkomen terecht dat mensen bezwaar maken tegen het gebruik ervan. Het vervuilt de discussie.
pi_106662096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nee, dat weet niet iedereen. Mijn eerste indruk zijn jongens met bondjassen die bij de AH herrie schoppen. Later in het verhaal stel je voor om deze jongeren 5 jaar in het leger te stoppen. Dan denk ik; wtf dit is niet proportioneel.
Die indruk is jouw vrije interpretatie. Ik omschrijf in de openingstopic (edit: halverwege de eerste pagina) duidelijk dat het om zware recidives gaat. Mijn inziens ook de enige groep die in aanmerking komt voor een flirt met de tamelijk extremistische term "terrorist".

quote:
Je zult toch eerst moeten zeggen wat de misdaden zijn voordat je een straf verzint. Nee, alleen het woord staatsterrorist zegt dan niet voldoende.
Die heb ik eerder benoemd. :)
pi_106662193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Saysem het volgende:

[..]

Het gewenste beeld van de PVV ja. Als je niet achter het gedachtegoed van de PVV staat doe je er goed aan om niet mee te gaan in dat frame, dus volkomen terecht dat mensen bezwaar maken tegen het gebruik ervan. Het vervuilt de discussie.
Ik weet helemaal niet wat de PVV allemaal zegt. Hooguit fragmenten. Ik luister er nooit naar.

Zoals ik in de OP al opper: Ik zou graag zien dat hun one-issue-statement gauw wordt uitgeschakeld zodat ze tot in de politieke marge verdwijnen. De route die de LPF eerder heeft afgelegd.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:13:16 #85
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106662316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:08 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die indruk is jouw vrije interpretatie. Ik omschrijf in de openingstopic (edit: halverwege de eerste pagina) duidelijk dat het om zware recidives gaat. Mijn inziens ook de enige groep die in aanmerking komt voor een flirt met de tamelijk extremistische term "terrorist".

Ik wilde alleen zeggen dat de term helemaal niet zo duidelijk is. Mijn interpretatie is heel anders dan die zware recidives. Het klopt dus niet dat het woord de lading dekt, absoluut niet.
pi_106662499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:13 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik wilde alleen zeggen dat de term helemaal niet zo duidelijk is. Mijn interpretatie is heel anders dan die zware recidives. Het klopt dus niet dat het woord de lading dekt, absoluut niet.
Hoe (wel zelfstandig naamwoord) had ik het anders kunnen samenvatten in de topictitel?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:34:13 #87
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106663376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:16 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hoe (wel zelfstandig naamwoord) had ik het anders kunnen samenvatten in de topictitel?
Tuig.
pi_106663612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:34 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Tuig.
Veel te licht. Tuig kenmerkt zich door lichte vergrijpen (openlijke geweldpleging, diefstal, joy-riding, bedreiging etc.). Ik denk niet dat deze groep tot hoofpijn leidt, in tegenstelling tot de groep waar ik aan refereer.
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:57:16 #89
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_106713777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Veel te licht. Tuig kenmerkt zich door lichte vergrijpen (openlijke geweldpleging, diefstal, joy-riding, bedreiging etc.). Ik denk niet dat deze groep tot hoofpijn leidt, in tegenstelling tot de groep waar ik aan refereer.
Dat zijn juist vergrijpen die ik met 'straatterroristen' associeer. Wat doen ze dan volgens jou?
...as always
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:04:35 #90
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_106760482
Veel van deze randfiguren zijn laagbegaafd of vertonen zelfs tekenen van psychopathie. Die kun je misschien maar het beste uit de maatschappij halen omdat deze met deze personen niets valt bezeilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')