Waarom gebruik je dat woord dan? Je wilt ook een vals gevoel van urgentie oproepen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zoals eerder uitgelegd: Deze populistische term is opzettelijk gekozen omdat het bij iedereen direct het gewenste beeld oproept. Niet omdat het taalkundig, historisch- of ethisch (in)correct is.
Geleend uit populaire media. Het dekt de lading heel simpelweg.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:48 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Waarom gebruik je dat woord dan? Je wilt ook een vals gevoel van urgentie oproepen.
Nee, in dit topic zie je dat iedereen een andere definitie hanteert. Er liggen geen steden plat, mensen durven nog gewoon over straat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Geleend uit populaire media. Het dekt de lading heel simpelweg.
Toch weet iedereen welke probleemgroep hiermee wordt aangeduid. En dat heiligt het middel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:57 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, in dit topic zie je dat iedereen een andere definitie hanteert. Er liggen geen steden plat, mensen durven nog gewoon over straat.
Nee, dat weet niet iedereen. Mijn eerste indruk zijn jongens met bondjassen die bij de AH herrie schoppen. Later in het verhaal stel je voor om deze jongeren 5 jaar in het leger te stoppen. Dan denk ik; wtf dit is niet proportioneel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Toch weet iedereen welke probleemgroep hiermee wordt aangeduid. En dat heiligt het middel.
Het gewenste beeld van de PVV ja. Als je niet achter het gedachtegoed van de PVV staat doe je er goed aan om niet mee te gaan in dat frame, dus volkomen terecht dat mensen bezwaar maken tegen het gebruik ervan. Het vervuilt de discussie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:
Deze populistische term is opzettelijk gekozen omdat het bij iedereen direct het gewenste beeld oproept.
Die indruk is jouw vrije interpretatie. Ik omschrijf in de openingstopic (edit: halverwege de eerste pagina) duidelijk dat het om zware recidives gaat. Mijn inziens ook de enige groep die in aanmerking komt voor een flirt met de tamelijk extremistische term "terrorist".quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, dat weet niet iedereen. Mijn eerste indruk zijn jongens met bondjassen die bij de AH herrie schoppen. Later in het verhaal stel je voor om deze jongeren 5 jaar in het leger te stoppen. Dan denk ik; wtf dit is niet proportioneel.
Die heb ik eerder benoemd.quote:Je zult toch eerst moeten zeggen wat de misdaden zijn voordat je een straf verzint. Nee, alleen het woord staatsterrorist zegt dan niet voldoende.
Ik weet helemaal niet wat de PVV allemaal zegt. Hooguit fragmenten. Ik luister er nooit naar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Saysem het volgende:
[..]
Het gewenste beeld van de PVV ja. Als je niet achter het gedachtegoed van de PVV staat doe je er goed aan om niet mee te gaan in dat frame, dus volkomen terecht dat mensen bezwaar maken tegen het gebruik ervan. Het vervuilt de discussie.
Ik wilde alleen zeggen dat de term helemaal niet zo duidelijk is. Mijn interpretatie is heel anders dan die zware recidives. Het klopt dus niet dat het woord de lading dekt, absoluut niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die indruk is jouw vrije interpretatie. Ik omschrijf in de openingstopic (edit: halverwege de eerste pagina) duidelijk dat het om zware recidives gaat. Mijn inziens ook de enige groep die in aanmerking komt voor een flirt met de tamelijk extremistische term "terrorist".
Hoe (wel zelfstandig naamwoord) had ik het anders kunnen samenvatten in de topictitel?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:13 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik wilde alleen zeggen dat de term helemaal niet zo duidelijk is. Mijn interpretatie is heel anders dan die zware recidives. Het klopt dus niet dat het woord de lading dekt, absoluut niet.
Tuig.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe (wel zelfstandig naamwoord) had ik het anders kunnen samenvatten in de topictitel?
Veel te licht. Tuig kenmerkt zich door lichte vergrijpen (openlijke geweldpleging, diefstal, joy-riding, bedreiging etc.). Ik denk niet dat deze groep tot hoofpijn leidt, in tegenstelling tot de groep waar ik aan refereer.quote:
Dat zijn juist vergrijpen die ik met 'straatterroristen' associeer. Wat doen ze dan volgens jou?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Veel te licht. Tuig kenmerkt zich door lichte vergrijpen (openlijke geweldpleging, diefstal, joy-riding, bedreiging etc.). Ik denk niet dat deze groep tot hoofpijn leidt, in tegenstelling tot de groep waar ik aan refereer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |