abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106401560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je opent een topic over straatterrorisme in NL en je maakt je druk om kansloze propaganda. Geen last van cognitieve dissonantie?
Juist niet.

Ik vind misdaadcijfers op basis van "aangiften van voltooide misdaden" nogal misleidend. Als iemand je probeert neer te slaan, verkrachten, beroven e.d. en je weet te ontsnappen, kom je in deze statistieken dus niet voor.
pi_106401578
Het bekende verhaal:

preventie: voorkomen dat jongeren straatterrorist worden door de opvoeding te optimaliseren, daar waar de ouders het nalaten moet de overheid meer ingrijpen maar dat ligt in Nederland nogal gevoelig

repressie: wanneer iemand eenmaal een straatterrorist is dan moet er stevig worden opgetreden en dan moet kort na het misdrijf een straf volgen die voldoende vervelend is.
Mensen die hun leven beteren moeten daarentegen weer geholpen worden (kwijtschelding strafblad, helpen bij het krijgen van een baan)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:44:14 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_106401615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het bekende verhaal:

preventie: voorkomen dat jongeren straatterrorist worden door de opvoeding te optimaliseren, daar waar de ouders het nalaten moet de overheid meer ingrijpen maar dat ligt in Nederland nogal gevoelig

repressie: wanneer iemand eenmaal een straatterrorist is dan moet er stevig worden opgetreden en dan moet kort na het misdrijf de straf volgen.
Laten we ze eerst oppakken eer we aan vervolgen denken ;)
pi_106401711
Dat ook natuurlijk. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106401775
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:30 schreef Zeeland het volgende:

[..]

;(

[..]

;( ;(

De toegang tot jouw onderbuik is mij geweigerd, hierdoor had ik geen toegang tot volledig betrouwbare informatie.
Heeft niets met onderbuik of emoties te maken. Door mijn studie, werk, noem maar op ben ik alleen gevoelig voor statistieken op basis van een valide onderzoek. En dit, wat jij publiceert, dit noem ik preken voor eigen parochie. De slager keurt z'n eigen vlees. WC eend zegt: WC eend.
Het is namelijk niet bepaald representatief dat een, zoals eerder gezegd, de misdaad in Nederland in kaart wordt gebracht op basis van "aangiftes van voltooide misdaden". Dat zegt maar een heel klein beetje over criminaliteit. Iedereen hier kan zich voorstellen dat onvoltooide misdaden, of meldingen zonder aangifte (bijvoorbeeld als gevolg van angst voor represailles) ook misdaden zijn.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:47:48 #56
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_106404074
"straatterroristen" :')
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:15:46 #57
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_106440242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:18 schreef Hexagon het volgende:
Erg dure en ingewikkelde oplossing voor een paar rotjochies.

Ik dnek gewoon dat de politie eens wat adequater mag optreden op straat als er herrie is.
Dat dus; en schiet (in de benen) of knuppel dat tuig maar gewoon neer bij overlast.

Ik zie t in t onderwijs dagelijks: hoe meer ruimte je leerlingen als docent geeft; des te groter de wanorde in de klas. (en dan gaat mijn voorbeeld over leerlingen; en niet over lowlives)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_106441409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:18 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb wel een interessant idee. Bij recidive een verplichte 5-jarige militaire dienst. En eventueel, als isolatie gewenst is, in een aparte divisie plaatsen op de leest van het Franse vreemdelingenlegioen.
Daar leren deze gasten precies wat ze tot nu toe niet hebben gekregen in onze maatschappij: Tucht, orde, fysieke inspanning, respect, samenwerking, loyaliteit, hierarchie en vaderlandsliefde.
vaderlandsliefde is niet aan te leren.
Met deze manier leer je ze ook nog eens alles wat ze nodig hebben om een bende te leiden.
Omdat ze onvrijwillig aan deze opleiding hebben meegedaan zal iig een deel eindigen met nog minder respect dan dat ze in het programma gingen.
Hoe groot zal de kans zijn dat zo'n aanpak de problemen enorm zal vergroten in plaats van
verkleinen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:49:43 #59
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106441457
Ik heb ook een goed idee. Wat weerbaarder worden en wat minder janken.

"Houdt steden in hun greep" :') rot toch op man.
'Cos boys don't cry.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:51:35 #60
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106441533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:15 schreef Descendent het volgende:

[..]

Dat dus; en schiet (in de benen) of knuppel dat tuig maar gewoon neer bij overlast.

Ik zie t in t onderwijs dagelijks: hoe meer ruimte je leerlingen als docent geeft; des te groter de wanorde in de klas. (en dan gaat mijn voorbeeld over leerlingen; en niet over lowlives)
Ik geloof niet dat het meervoud van lowlife lowlives is.
'Cos boys don't cry.
pi_106453579
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:49 schreef grrrbeer het volgende:

Vraag maar eens aan de de B&W van Helmond, Culemborg, Utrecht, Ede, Gouda, Almere, Amsterdam..
pi_106455377
quote:

Ik wou zeggen, als je de posts hier leest zou je denken dat het over Rio of Mexico City of Compton gaat :') .

Gettovorming tegengaan, gentrificatie, buurten goed onderhouden (in een goed onderhouden, prettig ogende buurt zijn mensen socialer dan in een grauwe woestenij). Meer moet de overheid niet doen wat mij betreft.

En wat betreft het idee van TS: Vind je het leger nu echt zo'n straf? Sporten, allerlei rijbewijzen halen, vuurwapens gebruiken... Lijkt me toch te prefereren boven wonen in een achterstandswijk en leven van een uitkering en de inkomsten uit 3 dorre wietplanten.
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:55:59 #63
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106456461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:48 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heeft niets met onderbuik of emoties te maken. Door mijn studie, werk, noem maar op ben ik alleen gevoelig voor statistieken op basis van een valide onderzoek. En dit, wat jij publiceert, dit noem ik preken voor eigen parochie. De slager keurt z'n eigen vlees. WC eend zegt: WC eend.
Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Waarom zou er een hoger veiligheidscijfer uitkomen? Het heeft helemaal niets met preken voor eigen parochie te maken.
quote:
Het is namelijk niet bepaald representatief dat een, zoals eerder gezegd, de misdaad in Nederland in kaart wordt gebracht op basis van "aangiftes van voltooide misdaden". Dat zegt maar een heel klein beetje over criminaliteit. Iedereen hier kan zich voorstellen dat onvoltooide misdaden, of meldingen zonder aangifte (bijvoorbeeld als gevolg van angst voor represailles) ook misdaden zijn.
Dan is misdaad dus helemaal niet te meten. Nee, elk jaar wordt hetzelfde gemeten zodoende zijn de jaren met elkaar te vergelijken. Ik ben misschien naïef, maar ik denk dat de verhouding gelukte misdaden t.o.v. niet-gelukt min of meer gelijk blijft. Dan is het wel representatief.

Boeit met verder weinig eigenlijk.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:06:28 #64
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106472597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan de de B&W van Helmond, Culemborg, Utrecht, Ede, Gouda, Almere, Amsterdam..
En waar denk je dat ik vandaan kom dan? Appingedam? :')
'Cos boys don't cry.
pi_106475862
Hoofdzakelijk allochtoon? Dat beeld kan idd ontstaan uit de media ja. Buiten de grote steden, in de uithoeken van Nederland zijn straatterroisten gewoon blank hoor _O-
pi_106475908
quote:

idd _O-
pi_106475946
Maar ik moet toegeven, instinctief voelt het onjuist om blanken 'terroristen' te noemen. Die kwalificatie past alleen bij geiteneukers en dat soort volk.
pi_106476057
De "straat terroristen" in het eerste beste vliegtuig pleuren en richting een ramp in de wereld sturen. Ze daar laten meehelpen tot alle mensen in het rampgebied weer zelf de draad kunnen oppakken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_106633911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:29 schreef DRidder het volgende:
Maar ik moet toegeven, instinctief voelt het onjuist om blanken 'terroristen' te noemen. Die kwalificatie past alleen bij geiteneukers en dat soort volk.
Daar hebben wel meer racisten last van, vandaar ook dat de PVV dit soort dog whistle termen gebruikt.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:00:52 #70
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_106634361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:29 schreef DRidder het volgende:
Een vaste definitie van "terrorisme" bestaat sowieso niet. Wanneer je de definitie "politiek gemotiveerd geweld" gebruikt zijn een hoop landen, waaronder in het Westen, terroristenstaten. Wanneer je definitie is: "politiek gemotiveerd geweld door niet-statelijke actoren" dan vallen een hoop "vrijheidsstrijders" onder de definitie. In de praktijk is het vaak zo dat een groep "terroristen" genoemd worden wanneer ze tegen de VS of haar belangen zijn en "vrijheidsstrijders" wanneer ze voor de VS zijn. Zoals het Kosovo Liberation Army (KLA) die eerst werd gezien als een groep terroristen, maar daarna als vrijheidsstrijders.

Het is helemaal jammer dat er mensen zijn zoals de TS die nog mongolere definities van terrorisme gaan overnemen, bedacht door de PVV met politieke motieven. De PVV wilde graag al-Qaida en andere moslimterroristen linken aan Marokkaans tuig op straat, dus noemde hij ze "straatterroristen." Zo kon hij zijn idiote Eurabië conspiracy theorie linken aan de onderbuikgevoelens van Henk & Ingrid.
pi_106650724
Nickelson en Moncler jassen verbieden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_106654761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:42 schreef IPA35 het volgende:
Nickelson en Moncler jassen verbieden.
Dan gaan ze gewone vuilniszakken dragen, ipv die dure in de winkel.

TWC represent, btw! :p
Mo thalamh álainn
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:10:13 #73
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106655005
De straatterrorist, ik zie hem niet? zou een beter topic zijn.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106657192
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:06 schreef DrCroccer het volgende:

[..]

Dan gaan ze gewone vuilniszakken dragen, ipv die dure in de winkel.
Gewoon een verbod op Nickelson, Moncler, petjes, opschoren kopjes en Vespa's al dan niet uit China. En Burberry schoudertasjes dus ;( .

En normaal gesproken ben ik juist tegen repressie van staatswege. Maar van die oh zo stoere boys met hun scooters, kraagjes en petjes kan ik wel schieten.

quote:
TWC represent, btw! :p
Laten we dat maar in de sig zetten, anders worden we hier ook al zo geliefd bij de Mods hehe.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_106660966
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:00 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het is helemaal jammer dat er mensen zijn zoals de TS die nog mongolere definities van terrorisme gaan overnemen, bedacht door de PVV met politieke motieven. De PVV wilde graag al-Qaida en andere moslimterroristen linken aan Marokkaans tuig op straat, dus noemde hij ze "straatterroristen." Zo kon hij zijn idiote Eurabië conspiracy theorie linken aan de onderbuikgevoelens van Henk & Ingrid.
Zoals eerder uitgelegd: Deze populistische term is opzettelijk gekozen omdat het bij iedereen direct het gewenste beeld oproept. Niet omdat het taalkundig, historisch- of ethisch (in)correct is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')