abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:32:13 #1
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106364711
Ik weet niet meer wat ik moet.. Koda heeft inmiddels 20 dagen anti-biotica gehad en 8 dagen slijmoplossers, en nog klinkt hij zo benauwd en is die 's ochtends vroeg gewoon aan het roggelen alsof het een bejaarde man is. Ik heb in 12 weken tijd bijna ¤300,- betaald voor allerlei dingen, samen met mijn ouders, want we hebben het thuis al niet zo breed, maar ik vind dat hij daar niet onder mag lijden. Wat moet ik nu doen? De afgelopen 3-4 dagen is die gewoon al weer helemaal uit zijn doen, hij heeft vreselijk dunne poep bij 2 van de 6 keer dat ik hem uitlaat, en soms gaat die gewoon midden op straat liggen en komt die niet meer vooruit. Ik ben echt bang dat er iets met hem is, want de DA had gezegt dat die waarschijnlijk net een beginnende longontsteking heeft weten te ontlopen. De slijmoplossers hebben weinig/bijna niet geholpen helaas. Haar enige optie was nog een foto van zijn longen, om uit te sluiten dat daar niks mis is, en die foto kost me ook al consult + foto = ong. ¤80,-..

Verder groeit die wel prima, speelt die leuk met andere pups in het bos en leert en luistert hij nog erg goed. Hij weegt nu 20Kg en is aankomende zaterdag al 19 weken. Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_106364949
Klinkt echt als een longontsteking en alleen een foto kan uitslag geven.
Bij longontstekingen werken sommige breedspecrum anti biotica niet. Het kan zijn dat er overgestapt moet worden naar een ander soort. Het kan zijn hart zijn. Een falend hart laat de longen vollopen met vocht. Je moet echt naar een dierenarts met hem voor het beste advies.
De poeperij krijgen ze vaak gewoon van de anti-biotica die immers de darmflora flink verstoord omdat het de goede bacterien ook doodt. Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken, zeker niet als hij gewoon aankomt.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_106364968
Jeetje, wat een pech hebben jullie met Koda zeg! Ik zou niet weten wat je verder kan doen, behalve misschien eens bij een andere dierenarts een second opinion aanvragen. Dat gerochel en diarree klinkt niet goed, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb wel eens gehoord dat antibiotica invloed kan hebben op de ontlasting, dus de diarree zou misschien daar mee te maken kunnen hebben. Hopelijk wordt het snel beter!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_106365998
Die diarree is van de antibiotica , bekend verschijnsel. ;) Verder zou ik eens een tweede opinie gaan vragen, grote kans dat je een sterker antibioticum nodig hebt en wellicht moet het ook in een hogere dosering en langer gegeven worden (zelf ervaring met een kat die maanden een een 3x zo hoge dosering als normaal heeft gezeten voor een ernstige ontsteking in de kaak maar helemaal genezen is). Vergeet echter ook niet dat hoesten ook kan komen door hartproblemen en dan moet je hond aan de hartmedicijnen (na uiteraard onderzoek) en is helaas de diagnose niet al te best als hij het nu al heeft. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:11:12 #5
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106366168
Maar de DA waar we nu zitten bevalt ons erg goed, de snotneus die hij had was snel verholpen met de anti-biotica en het is een aardige vrouw met een relatief laag consult prijsje (26,50 en de anderen zijn al snel 35,00)
pi_106366421
Echt morgen weer heen gaan. Als het hartfalen of een longontsteking is, is het een kwestie van leven en dood. Hoe eerder je er bij bent, hoe betere overlevingskans.
Met een foto heb je meteen veel helderheid.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:20:52 #7
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106366620
Ik bel mijn oom en tante anders wel, dat zij ff mee gaan. Leg het geld zelf wel op tafel, want hij is heel belangrijk voor me..
pi_106367077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik bel mijn oom en tante anders wel, dat zij ff mee gaan. Leg het geld zelf wel op tafel, want hij is heel belangrijk voor me..
Inderdaad zegt een foto van het borstgebied heel veel of het inderdaad longontsteking of hartfalen is. Kost best wat maar dan weet je ook wat er gedaan moet worden en is de behandeling gerichter en wellicht op den duur ook goedkoper dan nu door blijven klungelen. Als het inderdaad longontsteking of hartfalen is is urgentie inderdaad op zijn plek want dat kan binnen de kortste keren fataal worden. Sterkte en succes in ieder geval. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106374789
Goede beslissing want dit is natuurlijk ook niks :)

Succes :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:24:21 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_106378352
Waar hebben jullie Koda nog es vandaan? Is er ook al eens gekeken naar parvo of zo?
En idd zijn hart kan het ook zijn ipv zijn longen, ik neem aan dat daar al es goed naar geluisterd is?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:26:19 #11
176471 oh-oh
pi_106378460
:@ En doe me een lol, hou hem een beetje uit de buurt van andere pups/honden tot je weet wat hem nu echt mankeert. Stel het is parvo of iets besmettelijks, dan zou dat wel lullig zijn...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:31:24 #12
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106381693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Waar hebben jullie Koda nog es vandaan? Is er ook al eens gekeken naar parvo of zo?
En idd zijn hart kan het ook zijn ipv zijn longen, ik neem aan dat daar al es goed naar geluisterd is?
Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,

[ Bericht 0% gewijzigd door Mauskoekwaus op 04-01-2012 00:36:31 ]
pi_106381990
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:31 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,
Nou dat vind ik niet normaal hoor, dat die snel uitgeput is.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:45:50 #14
176471 oh-oh
pi_106382216
Nee, dat vind ik ook niet normaal, meestal gaan puppen echt eindeloos door, ik moest ze meestal zelf echt rust opleggen na een poos...
Zwaar ademen vind ik ook gek, ik zou echt dat hart ook goed na laten kijken, en zijn bloed,
Is hij gekocht bij een particulier of bij een broodfokker?
( Groucho Marx )
pi_106382476
Ja mijn puppen waren ook altijd lekker druk, Diaz nog steeds dan haha. Die gingen pas knock out als ik weer thuis was. Maar goed, zonde van die dure rekeningen. Als je nog wat langer had gespaard had je ook een raszuivere labrador kunnen kopen van een goede fokker zonder al die problemen. En nee, ik zeg niet dat rashonden nooit problemen hebben..maar wat jouw hond heeft..hoor je wel vaker bij honden van broodfokkers.
Zou sowieso ff vragen of je het in termijnen ofzo kan betalen, dat kan vaak wel.
Bij mijn dierenarts kan je volgens mij ook via fa-med betalen, via dat bedrijf kan je het dan in termijnen betalen en dan komen er wel wat extra kosten bij.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:57:28 #16
176471 oh-oh
pi_106382520
En mss kijken of je een verzekering voor hem af kan sluiten als ie opgelapt is ;)
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:48:29 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106399076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:57 schreef oh-oh het volgende:
En mss kijken of je een verzekering voor hem af kan sluiten als ie opgelapt is ;)
kan niet :P

Want je bent verplicht zijn voorgeschiedenis te melden en geen verzekeraar gaat dat risico nemen :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:50:00 #18
176471 oh-oh
pi_106399147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

kan niet :P

Want je bent verplicht zijn voorgeschiedenis te melden en geen verzekeraar gaat dat risico nemen :P
Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:50:38 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106399185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.
true, maar dit lijkt mij geen simpel griepje oid :P
pi_106400376
Is je hond wel netjes binnengeweest tot hij al zijn prikjes had gehad enzo? parvo en heel de reutemeteut?
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:26:44 #21
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106417219
Hij is vandaag weer heel goed te pas, maar ik maak toch nog ff een afspraak.
pi_106427736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Hij is vandaag weer heel goed te pas, maar ik maak toch nog ff een afspraak.
Misschien is het handig als je antwoord geeft op de vragen die er gesteld worden aan jou:-)

Maar ga idd wel naar de DA voor de foto ja.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:43:56 #23
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429220
Ik zal zo ff alle vragen beantwoorden idd, moet het nu mobiel doen en dat is zo onhandig.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:48:20 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:55 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja mijn puppen waren ook altijd lekker druk, Diaz nog steeds dan haha. Die gingen pas knock out als ik weer thuis was. Maar goed, zonde van die dure rekeningen. Als je nog wat langer had gespaard had je ook een raszuivere labrador kunnen kopen van een goede fokker zonder al die problemen. En nee, ik zeg niet dat rashonden nooit problemen hebben..maar wat jouw hond heeft..hoor je wel vaker bij honden van broodfokkers.
Zou sowieso ff vragen of je het in termijnen ofzo kan betalen, dat kan vaak wel.
Bij mijn dierenarts kan je volgens mij ook via fa-med betalen, via dat bedrijf kan je het dan in termijnen betalen en dan komen er wel wat extra kosten bij.
Koda komt niet weg bij een broodfokker. Voor zijn moeder was het beter om 1 maal pups te krijgen voor de maagwand ofzo, en ze kreeg er gelijk 11. Alle 11 waren helemaal gezond en prima gekeurd.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:52:43 #25
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429406
Oja, mijn kenis heeft een raszuivere labrador die is overleden na 1 jaar ivm medische complicaties. Koda is maar 1/8e deense dog dus dat zal de problemen niet veroorzaken. Bastaardjes zijn vaak mooier dan zuiver ras, zo zie ik wel weer bij koda :)

Maar goed, morgenvroeg worden fotos gemaakt. Ben benieuwd, weet iig al dat het me ongeveer ¤110 gaat kosten..
pi_106431161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Oja, mijn kenis heeft een raszuivere labrador die is overleden na 1 jaar ivm medische complicaties. Koda is maar 1/8e deense dog dus dat zal de problemen niet veroorzaken. Bastaardjes zijn vaak mooier dan zuiver ras, zo zie ik wel weer bij koda :)

Maar goed, morgenvroeg worden fotos gemaakt. Ben benieuwd, weet iig al dat het me ongeveer ¤110 gaat kosten..
Tja, dat bedrag kan je verwachten als je een huisdier neemt :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:06:04 #27
176471 oh-oh
pi_106431297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:48 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Koda komt niet weg bij een broodfokker. Voor zijn moeder was het beter om 1 maal pups te krijgen voor de maagwand ofzo, en ze kreeg er gelijk 11. Alle 11 waren helemaal gezond en prima gekeurd.
:') Beter voor de maagwand, werkelijk, wat een larieverhaal.
Tuurlijk waren ze alle 11 prima gekeurd, weet jij veel of ze daadwerkelijk een da gezien hebben?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:

Tja, dat risico neem je nu eenmaal als je een huisdier neemt.
Ik hoop dat ze iets kunnen vinden.
Hoe zat het nu met zn entingen en zo? Laat je ook zijn bloed nakijken?
( Groucho Marx )
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:15:31 #28
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106433676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Beter voor de maagwand, werkelijk, wat een larieverhaal.
Tuurlijk waren ze alle 11 prima gekeurd, weet jij veel of ze daadwerkelijk een da gezien hebben?

[..]

Tja, dat risico neem je nu eenmaal als je een huisdier neemt.
Ik hoop dat ze iets kunnen vinden.
Hoe zat het nu met zn entingen en zo? Laat je ook zijn bloed nakijken?
Als het goed is word ook zijn bloed nagekeken. Ik weet trouwens zeker dat ze een DA hebben gezien, want wij hebben het paspoortje hier met een stempel en handtekening van de DA, en die hebben we nog opgezocht op internet ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:16:48 #29
176471 oh-oh
pi_106433719
Ok.
Er zijn genoeg da's die stempelen en zo voor broodfokkers, maar let's not go there.
Goed dat zijn bloed ook wordt nagekeken ieg!
( Groucho Marx )
pi_106434046
Stempels zegt idd helemaal niks. Ook ik ben er getrapt. En ja sorry ik weet nu beter. Heb je de papieren van beide ouders gezien enzo? En ik ben ook altijd rond dat bedrag kwijt bij de DA. Mijn hond us zacht gezegd nogal lomp en heeft vaak iets. Tip zet er iedere maand iets voor apart of neem een verzekering. Wij zetten iedere maand iets apart.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:51:17 #31
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106434794
Ik ben ook idd begonnen met het apart leggen van wat zakcenten, maar aangezien wij het thuis niet zo breed hebben betaal ik vaak zelf het consult. Nu doen we natuurlijk wel 50/50, maar ik begin stiekem toch te twijfelen aan de vrouw bij wie we Koda weg hebben. Alle andere pups maken het prima, en die vrouw is altijd nieuwsgierig naar alle pups, houd wekelijks contact met ons en andere baasjes. Ik kan me niet voorstellen dat ze ons heeft genept. Zo zit ze gewoon niet in elkaar, want we hebben toen we koda opgehaald hadden niet 2 uur daar gezeten, maar gewoon 7 uur haha :D We hadden zoveel gemeen, en goh, je had der moeten zien huilen toen ze afscheid deed van Koda en Noah, die ook opgehaald werd, ze was helemaal in tranen. Was echt heel sneu.

Morgenvroeg tussen 8 en 9 kon ik Koda langsbrengen, en bleef hij daar. Narcose was niet nodig, want Koda is erg lief en liet alles toe, vonden ze daar. Ik hoop dat het niks ernstigs is, maar dat ze ons toch kunnen helpen met Koda.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:36:07 #32
176471 oh-oh
pi_106436511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Stempels zegt idd helemaal niks. Ook ik ben er getrapt. En ja sorry ik weet nu beter. Heb je de papieren van beide ouders gezien enzo? En ik ben ook altijd rond dat bedrag kwijt bij de DA. Mijn hond us zacht gezegd nogal lomp en heeft vaak iets. Tip zet er iedere maand iets voor apart of neem een verzekering. Wij zetten iedere maand iets apart.
Niet alleen de papieren, ieg de moederhond zelf ook altijd :D
( Groucho Marx )
pi_106442279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Niet alleen de papieren, ieg de moederhond zelf ook altijd :D
Ja en het liefst de vader ook natuurlijk.. Maar hoopte dat TS dat zelf ook wel zou weten :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:12:43 #34
176471 oh-oh
pi_106442398
De vader woont zelden bij de pups hoor , goede fokkers nemen meestal een dekking van een andere kennel, ik vind het al vaak te toevallig als ze telkens hun eigen reu de beste vinden voor hun teef, maar ik ben kritisch.
:D
( Groucho Marx )
pi_106442781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef oh-oh het volgende:
De vader woont zelden bij de pups hoor , goede fokkers nemen meestal een dekking van een andere kennel, ik vind het al vaak te toevallig als ze telkens hun eigen reu de beste vinden voor hun teef, maar ik ben kritisch.
:D
Ik vond het wel leuk toen de vader ook te zien. maar zoals ik al zei. Ik zat bleek later ook niet helemaal bij een zuivere helaas. Maarja doe ik nu toch niks meer aan. Maar is wle leuk hij heeft het lijf van z'n moeder, kop van z'n vader en gedrag wel een beetje van allebei.
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:42:15 #36
176471 oh-oh
pi_106443817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vond het wel leuk toen de vader ook te zien. maar zoals ik al zei. Ik zat bleek later ook niet helemaal bij een zuivere helaas. Maarja doe ik nu toch niks meer aan. Maar is wle leuk hij heeft het lijf van z'n moeder, kop van z'n vader en gedrag wel een beetje van allebei.
Ik ken de vaders van mijn twee chinezenpups ook, en bij Billy hadden we zelfs toen het nest 6 weken was een wandeling met de pups, ouders, een oma, een opa en een overgrootopa erbij hoor :D
( Groucho Marx )
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:49:26 #37
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106444167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja en het liefst de vader ook natuurlijk.. Maar hoopte dat TS dat zelf ook wel zou weten :)
De moeder hebben we gezien hoor, en wat een mooie dame was dat zeg! De vader heb ik enkel fotos van gezien, en wat een beer was dat zeg.. pfoe, kreeg het er benauwd van. Is 1/4e Deense Dog dus die is errrrug groot en heeft een hele mooie brede kop :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:03:59 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_106518979
En, is er al nieuws Mauskoekwaus?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:18:10 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106519232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Als het goed is word ook zijn bloed nagekeken. Ik weet trouwens zeker dat ze een DA hebben gezien, want wij hebben het paspoortje hier met een stempel en handtekening van de DA, en die hebben we nog opgezocht op internet ;)
Zegt geen moer. Baloe heeft ook een stempel in zijn paspoort en shizzle en komt ook bij een broodfokker vandaan.

Die vent heb ik wel eens opgezocht, heel die gast op dat adres bestaat niet meer, en de DA ook niet :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:01:06 #40
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106521506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zegt geen moer. Baloe heeft ook een stempel in zijn paspoort en shizzle en komt ook bij een broodfokker vandaan.

Die vent heb ik wel eens opgezocht, heel die gast op dat adres bestaat niet meer, en de DA ook niet :')
Wij zijn zo brutaal geweest de DA daadwerkelijk op te bellen, en die kon ons direct telefonisch te woord staan gelukkig.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 13:38:06 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106522485
Zullen we niet steeds zo doorgaan over hoe iemand aan een hond gekomen is en welke problemen dat op kan leveren? En ik vind het een beetje boel kort door de bocht om te zeggen dat een hond met stamboom een gezonder dier op zou leveren want dat is lang niet zo. Het is gezegd en aangegeven en dan is het wel klaar toch? De pup is er nu en laten we daar nu even aan denken.

Hoe gaat het nu?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:43:06 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106522634
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Wij zijn zo brutaal geweest de DA daadwerkelijk op te bellen, en die kon ons direct telefonisch te woord staan gelukkig.
Zegt nog niks :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:38 schreef senesta het volgende:
Zullen we niet steeds zo doorgaan over hoe iemand aan een hond gekomen is en welke problemen dat op kan leveren? En ik vind het een beetje boel kort door de bocht om te zeggen dat een hond met stamboom een gezonder dier op zou leveren want dat is lang niet zo. Het is gezegd en aangegeven en dan is het wel klaar toch? De pup is er nu en laten we daar nu even aan denken.

Hoe gaat het nu?
Dat is ook absoluut niet zo. Kijk maar naar Baloe = broodfok en naar de hond van mijn zus = Golden met stamboom. Beide artrose en HD, beide schildklier problemen, beide voedselallergie.

Ik geef alleen aan, dat een DA opbellen e.d niks zegt over broodfok. Er zijn genoeg DA's die willens en wetens meewerken aan broodfok want doekoe.

Maar het zegt idd geen moer of je wel of niet een stamboom hebt, althans, qua gezondheid van de meest populaire rassen that is. Die zijn toch al kapot gefokt :')
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:14:14 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106523579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zegt nog niks :+

[..]

Dat is ook absoluut niet zo. Kijk maar naar Baloe = broodfok en naar de hond van mijn zus = Golden met stamboom. Beide artrose en HD, beide schildklier problemen, beide voedselallergie.

Ik geef alleen aan, dat een DA opbellen e.d niks zegt over broodfok. Er zijn genoeg DA's die willens en wetens meewerken aan broodfok want doekoe.

Maar het zegt idd geen moer of je wel of niet een stamboom hebt, althans, qua gezondheid van de meest populaire rassen that is. Die zijn toch al kapot gefokt :')
Ik heb een grote liefde voor Duitse Herders maar ik schaf er met opzet geen meer aan, naast HD zijn er inmiddels zoveel erfelijke ziektes in dat ras dat de kans op een goede gezonde hond wel heel erg klein is geworden.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:33:48 #44
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_106524106
Voor een hoop rassen is het zelf beter als ze niet netjes aan de rasstandaarden voldoen. De brachycefale hondenrassen die bijna geen lucht krijgen, de achondroplasten met afwijkingen aan de wervelkolom, schedels die zo klein zijn dat de fontanellen niet sluiten of tanden niet meer in het bekje passen.. Och, wat houden wij mensen toch van onze gedomesticeerde vriend :{

Maar TS, je bent gisteren toch met Koda bij de dierenarts geweest? Was er nog iets te zien op de rofo's?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:45:51 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106524445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb een grote liefde voor Duitse Herders maar ik schaf er met opzet geen meer aan, naast HD zijn er inmiddels zoveel erfelijke ziektes in dat ras dat de kans op een goede gezonde hond wel heel erg klein is geworden.
Klopt, helaas zijn Duitse Herders 1 van de rassen die totaal kapot gefokt is. Netzoals de Golden Retriever :{
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 15:08:31 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106525021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef Sylver_ het volgende:
Voor een hoop rassen is het zelf beter als ze niet netjes aan de rasstandaarden voldoen. De brachycefale hondenrassen die bijna geen lucht krijgen, de achondroplasten met afwijkingen aan de wervelkolom, schedels die zo klein zijn dat de fontanellen niet sluiten of tanden niet meer in het bekje passen.. Och, wat houden wij mensen toch van onze gedomesticeerde vriend :{

Maar TS, je bent gisteren toch met Koda bij de dierenarts geweest? Was er nog iets te zien op de rofo's?
Daar is trouwens ook een heel mooi topic over, misschien daar even verder ondanks dat het een oud topic is. Het is best interessante materie en dan blijft dit topic een beetje ontopic ;)

Het einde van de Rashond?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:24:13 #47
176471 oh-oh
pi_106525472
Verschil is wel dat een goede fokker vaak met je meedenkt als er iets met je hond is, ze kennen het ras en ze kennen de problemen en de mensen die ik ken die willen zelf ook heel graag uitzoeken wat er mis is met hun foksels ;)
( Groucho Marx )
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:41:30 #48
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106529648
Zal even de post hier neerpleuren die ik wel in een ander topic heb geplaatst, was het hier blijkbaar vergeten:

Koda is weer thuis, en gelukkig niks geks aan de hand!! Ben zo blij he. Hij heeft een hardnekkige verkoudheid gehad en daar is die eigenlijk nooit helemaal van af gekomen, want er is nog sprake van een kleine ontsteking in de diepere bronchieën (weet niet of ik dit allemaal goed typ). Dit was gelukkig te verhelpen met een sterke anti-biotica kuur. Hij word dus weer helemaal kern gezond! We waren ook maar 80 euro kwijt *ahum, maar 80*, maar hij word nu wel weer helemaal gezond en ik ben gerustgesteld
pi_106532427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Zal even de post hier neerpleuren die ik wel in een ander topic heb geplaatst, was het hier blijkbaar vergeten:

Koda is weer thuis, en gelukkig niks geks aan de hand!! Ben zo blij he. Hij heeft een hardnekkige verkoudheid gehad en daar is die eigenlijk nooit helemaal van af gekomen, want er is nog sprake van een kleine ontsteking in de diepere bronchieën (weet niet of ik dit allemaal goed typ). Dit was gelukkig te verhelpen met een sterke anti-biotica kuur. Hij word dus weer helemaal kern gezond! We waren ook maar 80 euro kwijt *ahum, maar 80*, maar hij word nu wel weer helemaal gezond en ik ben gerustgesteld
Ik zie iedere keer dat bedrag terugkomen. Maar het begint me een beetje te irriteren. 80 euro bij de DA is niks. Je neemt een hond en dan moet je er rekening mee houden dat zo'n dier ziek kan worden. Er zijn hier mensen die al duizenden euro's bij de DA betaald hebben voor hun huisdier. Bedoel waar maak je je nou drukker om om het geld of over de gezondheid van je hond? Als je denkt dat je zulke kosten niet aankan kun je beter geen huisdier nemen. Zit jij niet in financiële zorgen. En is het zeker dat als er echt wat aan de hand is het huisdier de zorg kan krijgen die het verdient. Zo dat moest er ff uit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:08:59 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106532708
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zie iedere keer dat bedrag terugkomen. Maar het begint me een beetje te irriteren. 80 euro bij de DA is niks. Je neemt een hond en dan moet je er rekening mee houden dat zo'n dier ziek kan worden. Er zijn hier mensen die al duizenden euro's bij de DA betaald hebben voor hun huisdier. Bedoel waar maak je je nou drukker om om het geld of over de gezondheid van je hond? Als je denkt dat je zulke kosten niet aankan kun je beter geen huisdier nemen. Zit jij niet in financiële zorgen. En is het zeker dat als er echt wat aan de hand is het huisdier de zorg kan krijgen die het verdient. Zo dat moest er ff uit.
Dat. Het begint mij ook mateloos te irriteren. In de SC doe je ook alsof je een fortuin hebt moeten uitgeven.

De afgelopen 5 jaar ben ik grofweg 6000 a 7000 euro voor Baloe kwijt geweest. Lekker belangrijk. Je hebt een huisdier genomen, ga dan niet janken over de kosten. En al helemaal niet om 80 euro.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:12:56 #51
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106537809
Dan neem ik aan dat jullie je niet in onze schoenen kunnen verplaatsen wat betreft geldkwesties. Wij hebben het financieël gewoon erg moeilijk, en mijn eigen kosten voor medicijnen lopen maandelijks ook gewoon erg hoog op. Omdat ik zo ziek ben en gewoon depressief was/ben, hebben wij als gezin toch besloten een hond te nemen, omdat het voor ons allemaal goed is. Ik ben gewoon niet gewend aan zulke hoge DA kosten, aangezien wij nog nooit eerder een pup hebben. Voor mij is 80 euro inderdaad een fortuin, want ik werk voor een scheitloon van 4 euro in het uur mezelf helemaal kapot om mijn vader en moeder ook een beetje te helpen in de maand, en om Koda te zo goed mogelijk te kunnen laten helpen. Ik vind het dan ook erg bot dat ik zo ''commentaar'' krijg van jullie, terwijl jullie niks afweten van onze thuis situatie. Mijn vader verdient niet veel, mijn moeder is al een jaar in de ziektewet en word wss afgekeurd in februari, mijn zusje is 10 en kan geen bijdrage doen en ik ben zelf ook al anderhalf jaar ziek, moet door mijn ziek zijn 5HAVO overnieuw doen en moet wel een bijbaantje hebben om geld opzij te kunnen leggen zodat ik straks kan studeren en zodat wij gewoon een warm bord eten kunnen hebben 's avonds. Hebben jullie ENIG idee hoe moeilijk het is om je de laatste 2 weken te moeten redden met misschien net 150 euro? Mijn ouders haten het dat ik ze geld bij schiet, het geeft ze een rotgevoel, en mij ook, maar ik heb het er voor over. Net zoals zij het er voor over hebben om toch wat tijd en geld te investeren in een pup die mij en de rest van ons gezin erg goed doet. Ik denk niet dat jullie je enigzins kunnen indenken hoe serieus een probleem dit is bij ons, maar goed.. ik wil er niet meer over uitweiden dan dat ik nu heb gedaan. Ik ben niemand een verklaring schuldig maar ik wilde dit toch even kwijt. Het was nooit mijn bedoeling om over te komen als iemand die niks over heeft voor zijn huisdier, in tegendeel zelfs. Ik vraag niet om jullie begrip, maar ik vind ook niet dat jullie zomaar iemand, mij in dit geval, kunnen beoordelen, zonder ook maar iets van mij af te weten.

Zo, dat is er uit :D
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:13:55 #52
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106537856
Het probleem is trouwens opgelost, dit topic is niet meer nodig, toch bedankt aan alle adviezen van de dierenliefhebbers hier, jullie hebben me wederom weer goed geholpen :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:46:02 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106539219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:12 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Dan neem ik aan dat jullie je niet in onze schoenen kunnen verplaatsen wat betreft geldkwesties. Wij hebben het financieël gewoon erg moeilijk, en mijn eigen kosten voor medicijnen lopen maandelijks ook gewoon erg hoog op. Omdat ik zo ziek ben en gewoon depressief was/ben, hebben wij als gezin toch besloten een hond te nemen, omdat het voor ons allemaal goed is.
Dan zijn jullie daar dus al mooi de mist in gegaan. Want als je geen geld hebt, moet je niet aan huisdieren beginnen. Je had kunnen weten dat de kans er in zou zitten dat je voor zo'n beest veel geld kwijt zou zijn

quote:
Ik ben gewoon niet gewend aan zulke hoge DA kosten, aangezien wij nog nooit eerder een pup hebben. Voor mij is 80 euro inderdaad een fortuin, want ik werk voor een scheitloon van 4 euro in het uur mezelf helemaal kapot om mijn vader en moeder ook een beetje te helpen in de maand, en om Koda te zo goed mogelijk te kunnen laten helpen. Ik vind het dan ook erg bot dat ik zo ''commentaar'' krijg van jullie, terwijl jullie niks afweten van onze thuis situatie. Mijn vader verdient niet veel, mijn moeder is al een jaar in de ziektewet en word wss afgekeurd in februari, mijn zusje is 10 en kan geen bijdrage doen en ik ben zelf ook al anderhalf jaar ziek, moet door mijn ziek zijn 5HAVO overnieuw doen en moet wel een bijbaantje hebben om geld opzij te kunnen leggen zodat ik straks kan studeren en zodat wij gewoon een warm bord eten kunnen hebben 's avonds.
Nogmaals, ipv hier huilie te gaan zitten doen en medelij op te wekken : had je geen huisdieren moeten nemen. Die kosten geld en of je nou wel of geen pup eerder had gehad, je had op je handen kunnen natellen dat zo'n beest geld kost. Bitch daar niet over, maar neem die verantwoordelijkheid. Kut voor je dat je doekoe problemen hebt, maar ga daar dan niet telkens over bitchen. Ik bitch ook niet als ik weer eens 350 euro kwijt ben, of 1500. En ik ben ook geen miljonair.

quote:
Hebben jullie ENIG idee hoe moeilijk het is om je delaatste 2 weken te moeten redden met misschien net 150 euro? Mijn haten het dat ik ze geld bij schiet, het geeft ze een rotgevoel, en mij ook, maar ik heb het er voor over. Net zoals zij het er voor over hebben om toch wat tijd en geld te investeren in een pup die mij en de rest van ons gezin erg goed doet. Ik denk niet dat jullie je enigzins kunnen indenken hoe serieus een probleem dit is bij ons, maar goed.. ik wil er niet meer over uitweiden dan dat ik nu heb gedaan. Ik ben niemand een verklaring schuldig maar ik wilde dit toch even kwijt. Het was nooit mijn bedoeling om over te komen als iemand die niks over heeft voor zijn huisdier, in tegendeel zelfs. Ik vraag niet om jullie begrip, maar ik vind ook niet dat jullie zomaar iemand, mij in dit geval, kunnen beoordelen, zonder ook maar iets van mij af te weten.

Zo, dat is er uit :D
Nogmaals : kut voor je. Maar dan had je geen huisdieren moeten nemen en had je beter 10x kunnen nadenken. Hoe goed zo'n pup jullie ook zou kunnen doen.

Mijn advies : kap met bitchen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 07-01-2012 22:11:04 ]
pi_106540006
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan zijn jullie daar dus al mooi de mist in gegaan. Want als je geen geld hebt, moet je niet aan huisdieren beginnen. Je had kunnen weten dat de kans er in zou zitten dat je voor zo'n beest geel geld kwijt zou zijn

[..]

Nogmaals, ipv hier huilie te gaan zitten doen en medelij op te wekken : had je geen huisdieren moeten nemen. Die kosten geld en of je nou wel of geen pup eerder had gehad, je had op je handen kunnen natellen dat zo'n beest geld kost. Bitch daar niet over, maar neem die verantwoordelijkheid. Kut voor je dat je doekoe problemen hebt, maar ga daar dan niet telkens over bitchen. Ik bitch ook niet als ik weer eens 350 euro kwijt ben, of 1500. En ik ben ook geen miljonair.

[..]

Nogmaals : kut voor je. Maar dan had je geen huisdieren moeten nemen en had je beter 10x kunnen nadenken. Hoe goed zo'n pup jullie ook zou kunnen doen.

Mijn advies : kap met bitchen.
Eens!

Dieren zijn leuk, gezellig geven je alle liefde van de wereld maar je moet het wel op kunnen brengen. Wat nu als jullie Koda volgende week struikelt over een boomstronk of ik noem maar wat en zijn poot breekt? Wat doe je dan? Ik heb het ook niet breed alles behalve zelfs. heb een huis, m'n vaste lasten, moet toch ook eten en ben daarbij ook nog eens student.. Maar heb je jezelf wel goed ingelezen over het hebben van een pup? Heb je informatie ingewonnen? Want net als wat ik gisteren al zei over het bijvoorbeeld dat anderhalf uur spelen enzo. niet weten wat een DA kost dan krijg ik daar sterk mijn twijfels bij. Ik raad je aan alweer, want ik heb het al eerder gedaan. Maak een spaarpotje met je ouders al stort je daar iedere mand 20 euro in. Zorg dat je geld achter de hand hebt voor als er wat gebeurt. Het kan allemaal zeer onverwachts aan. Zie mijn verhaal van Hotspot bijvoorbeeld. De ene dag is er niks aan de hand, de volgende zit je bij de DA en ben je zo weer een sloot kwijt. En er zou niks ergers zijn dan dat je op dat moment niet kunt omdat je er geen geld voor hebt. 80 Euro is nog niets wat je kwijt kunt zijn bij de DA. Ik vond trouwens dat je nog goedkoop uit was. Ik had verwacht dat het veel meer zou zijn. Er zijn bij de bibliotheek veel boeken over het hebben van pup's enzo. Daar kun je veel informatie uithalen en ook staan er dingen in die je kunt verwachten. je zult nog niet alles weten, maar het helpt al een hoop.
  zondag 8 januari 2012 @ 00:33:59 #55
176471 oh-oh
pi_106546511
Je legt zelf zo ontzettend de nadruk op die 80 euro en hoe moeilijk dat voor jullie is. Ook al is het moeilijk, mss gewoon niet zo erover klagen de hele tijd, in alle topics?
Jullie hebben toch bewust gekozen om een hond te nemen, dan moeten jullie er nou eenmaal voor zorgen, en dat doen jullie ook, prima, maar hou op met in elke post zeuren over dat geld, dat wekt gewoon irritatie op. De hond is zo belangrijk voor je, dan zou het geld onbelangrijk voor je moeten zijn.
Ik hoop dat Koda nu goed opknapt, en als er iets is, voel je vrij om advies te vragen, maar hou op met roepen dat een da zo duur is, want je vond het geld voor een consult in de eerste instantie al teveel en ging daarom naar een da waar je geen vertrouwen in had omdat die goedkoop was.
Goedkoop bleek dus toch duurkoop te zijn, mss hadden jullie beter meteen naar een goede da kunnen gaan, wie weet had ie dan niet zo lang last hoeven hebben.
( Groucho Marx )
  zondag 8 januari 2012 @ 00:54:34 #56
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106547259
Als Koda iets mocht overkomen is geld geen probleem, en ja ik heb me ingelezen, maar alles is ZO tegenstrijdig hier he.. De ene DA zegt ''hij kan met 8 weken best buiten voor de deur uitgelaten worden'' en de ander zegt ''hij moet tot 12 weken binnenshuis blijven''. JUIST omdat we Koda veel te vroeg meekregen, wat achteraf ook dom was, gingen we met 9 weken met hem naar socialisatie cursus. Maar achteraf gezien kan ik gewoon beter niet om advies vragen, vanwege de tegenstrijdigheden. Ik heb me ingelezen en tja, in kosten vergist wellicht.
pi_106551582
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:54 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Als Koda iets mocht overkomen is geld geen probleem, en ja ik heb me ingelezen, maar alles is ZO tegenstrijdig hier he.. De ene DA zegt ''hij kan met 8 weken best buiten voor de deur uitgelaten worden'' en de ander zegt ''hij moet tot 12 weken binnenshuis blijven''. JUIST omdat we Koda veel te vroeg meekregen, wat achteraf ook dom was, gingen we met 9 weken met hem naar socialisatie cursus. Maar achteraf gezien kan ik gewoon beter niet om advies vragen, vanwege de tegenstrijdigheden. Ik heb me ingelezen en tja, in kosten vergist wellicht.
Voor de deur is heel wat anders dan meteen naar cursus gaan he. En in alle boeken die ik gelezen heb stond ook duidelijk pas nadat de pup zijn spuiten heeft gehad. We moesten van mijn DA ook daarna nog een week wachten ivm inwerktijd :-) volgende keer ook een andere fokker nemen. Want dit ruikt sterk naar broodfok. En idd wat oh oh zegt heb je vragen stel ze gerust je mag me ook altijd een berichtje sturen. Heb zelf heel die puppytijd ook net gehad. En misschien kan ik je nog wat leuke boeken aanraden. Ook met opvoed tips enzo. Ik heb er tenminste veel aan gehad aan de tips van andere honden eigenaren :-)
  zondag 8 januari 2012 @ 09:49:34 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106552200
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:54 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Als Koda iets mocht overkomen is geld geen probleem
Wat zeik je dan de hele tijd :')

3 post erboven was er geen geld/ had je het krap en was het wel een probleem :')
  zondag 8 januari 2012 @ 15:33:38 #59
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106561769
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 09:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat zeik je dan de hele tijd :')

3 post erboven was er geen geld/ had je het krap en was het wel een probleem :')
Heb nooit gezegt dat het een probleem was, alleen dat we gewoon vak krap zitten. Als het nodig is betalen we hoe dan ook. Heb je het wss verkeerd opgevat, maar goed. Laten we nu maar ophouden met deze zinloze discussie.

Ik heb mijn antwoorden, de oplossing en wil iedereen nogmaals bedanken voor de bijdrage aan het topic. Danku :)
pi_106562143
Je hoeft geen miljonair te zijn om een huisdier aan te schaffen. De meesten krijgen nooit wat en als ze wel een keer ziek worden kun je soms een betaalregeling treffen met de dierenarts of geld lenen van familie. Het is natuurlijk niet zo dat mensen met geld recht op van alles hebben en mensen die het niet zo breed hebben niet een seen hond zouden mogen hebben!

Ik wilde me al eerder moeien toen het over fokkers ging, want daar heeft TS natuurlijk ook niks aan. Hij gaat geen hond zoeken, hij heeft er een.
Het onderwerp is ook niet de financien.
Is het nou zo moeilijk om gewoon bij het onderwerp te blijven en dat was de zware ademhaling van het diertje.

Ik ben blij te horen dat het goed gaat komen.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:46:39 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106562295
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:43 schreef Cavalinho het volgende:
Je hoeft geen miljonair te zijn om een huisdier aan te schaffen. De meesten krijgen nooit wat en als ze wel een keer ziek worden kun je soms een betaalregeling treffen met de dierenarts of geld lenen van familie. Het is natuurlijk niet zo dat mensen met geld recht op van alles hebben en mensen die het niet zo breed hebben niet een seen hond zouden mogen hebben!
:') Ja nee, je kan idd beter als je heel krap bij kas zit huisdieren nemen en als er wel wat gebeurt dat je dan a) geen geld hebt of b) lekker lang aan het afbetalen bent en er in de tussentijd nog 399 dingen kunnen gebeuren die ook geld kosten. Dat is idd de beste beslissing van je leven. Ook zeker voor het dier.

En de meesten krijgen nooit wat? _O- Heb jij uberhaupt huisdieren eigenlijk?

quote:
Ik wilde me al eerder moeien toen het over fokkers ging, want daar heeft TS natuurlijk ook niks aan. Hij gaat geen hond zoeken, hij heeft er een.
Is het nou zo moeilijk om gewoon bij het onderwerp te blijven en dat was de zware ademhaling van het diertje.

Ik ben blij te horen dat het goed gaat komen.
Dit is het onderwerp. Misschien moet je het topic nog eens opnieuw gaan lezen. Dan zie je dat TS al in de OP loopt te bitchen over het geld. Dus gaat het onderwerp ook over geld. Ik snap wel dat begrijpend lezen misschien ietwat lastig is, maar je kan het altijd proberen.
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 15:58:49 #62
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106562831
Ik duim dat hij nu snel weer helemaal de oude is ^O^

Mijn eerste pup noemden wij wel eens grappend een maandagmorgen herder want die mankeerde echt altijd wat. We waren blij als we eens een maandje de DA niet gezien hadden :P De DA vroeg ook wel eens of we geen interesse hadden in een woning boven de praktijk :')
En dat is, hoewel de periodes waarin we geen DA zagen wat langer werden, zo gebleven tot we hem vorige jaar hebben laten inslapen. Hij is wel nog 12 geworden! O+

Oh en Elco was een Duitse Herder, met stamboom, alle testen en moederhond die ook netjes aangekeurd etc.

De les die ik daaruit getrokken heb is dat ik mijn beesten allemaal heb verzekerd. Veel wegleggen maandelijks is hier toch ook vaak een probleem dus nu betaal ik maandelijks een vast bedrag en daarmee dek ik ons aardig in. Als een dier naar de DA moet dan gaan we gewoon, geen discussie over mogelijk.

Zou hier ooit weer een hond komen dan gaat die ook zeker de verzekering in.
Ook dieren die ziekig zijn kun je vaak gewoon verzekeren hoor. In het ergste geval sluiten ze een bepaalde kwaal buiten voor een periode of in het ergste geval permanent. Het is even kijken voor een ieder of dat een optie is.

En iedereen zou een dier moeten kunnen bezitten vind ik, maar het kan inderdaad wel ook flink wat kosten als je eens naar de DA moet, dat zijn dingen waar je op voorbereid moet zijn. Er vanuit gaan dat ze nooit wat zullen mankeren is niet handig.
pi_106563258
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:46 schreef Qwea het volgende:

Dit is het onderwerp. Misschien moet je het topic nog eens opnieuw gaan lezen. Dan zie je dat TS al in de OP loopt te bitchen over het geld. Dus gaat het onderwerp ook over geld. Ik snap wel dat begrijpend lezen misschien ietwat lastig is, maar je kan het altijd proberen.
Het onderwerp is de ziekte van de hond en het geldgebrek was daarbij genoemd, dat maakt het nog geen onderwerp van discussie.
Het advies werd gevraagd over de ademhaling van de hond. De financien komen in beeld omdat hij aangeeft niet eindeloos te willen dokteren, en dat is ook een recht dat je als eigenaar hebt. Om te bepalen wanneer je genoeg hebt geprobeerd.
Zeiken over fokkers en geld moeten hebben is geen advies dat waarde heeft voor deze TS. Bewaar dat liever voor mensen die overwegen een huisdier te nemen. Dan is het allemaal op zijn plaats.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 16:09:54 #64
43556 miss_dynastie
pi_106563273
quote:
Het onderwerp is ook niet de financien, maar het loopt wel als een rode draad door vrijwel elke post heen.

TS, ik heb je in de SC aangeraden om een verzekering te nemen en daar blijf ik echt bij!
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 16:12:46 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106563393
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:09 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Het onderwerp is de ziekte van de hond en het geldgebrek was daarbij genoemd, dat maakt het nog geen onderwerp van discussie.
Het advies werd gevraagd over de ademhaling van de hond. De financien komen in beeld omdat hij aangeeft niet eindeloos te willen dokteren, en dat is ook een recht dat je als eigenaar hebt. Om te bepalen wanneer je genoeg hebt geprobeerd.
Zeiken over fokkers en geld moeten hebben is geen advies dat waarde heeft voor deze TS. Bewaar dat liever voor mensen die overwegen een huisdier te nemen. Dan is het allemaal op zijn plaats.
Goed punt wel hoor ;)

Maar een advies geven als een user zelf regelmatig over de financien begint is natuurlijk geen probleem.
pi_106563734
En welk advies is er gegeven om de finacieel situatie te helpen? Geen.

Wat er voorbij kwam is:
Geen huisdier nemen. Die is er al. Dus geen advies.
Bij een goede fokker kopen. Er is al een hond. Dus, geen advies.

Alleen het verzekeren kun je onder advies scharen.

En dit achteraf doornemen en analiseren is ook off topic.
Ik stop daar dus mee.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:26:33 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106564019
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:09 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Ehm, als er in praktisch elke post terug op wordt terug gevallen door TS dan maakt dat wel degelijk een punt van discussie.

quote:
For fuck sake _O- Eindeloos te willen dokteren :') In de OP begint hij al te janken over geld en dan is het beest net 2x ofzo bij de DA geweest. En dat noem jij eindeloos dokteren?

Hier is het zeiken over geld ook prima op zijn plaats. TS en zijn ouders hadden namelijk eerder moeten nadenken. Leuk en tof hoor dat je een hond neemt voor je eigen gewin, maar denk daarbij ook eens aan het belang van het beest ofzo.

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of je zelf huisdieren hebt.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:29:09 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106564120
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:19 schreef Cavalinho het volgende:
Ooh echt. Doe mij alsjeblieft een plezier... loop even naar de spiegel... kijk even of er toevallig stront in je ogen zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:57 schreef oh-oh het volgende:
Selectief lezen is ook een kunst natuurlijk.

quote:
Wat er voorbij kwam is:
Klopt, geen advies. Maar wel een heel erg goed punt.

quote:
Je spreekt jezelf tegen. Ik dacht dat er geen advies gegeven was? :')

quote:
Ik stop daar dus mee.
Oke, doei :W
  zondag 8 januari 2012 @ 16:41:54 #69
176471 oh-oh
pi_106564641
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:12 schreef senesta het volgende:

[..]

Goed punt wel hoor ;)

Maar een advies geven als een user zelf regelmatig over de financien begint is natuurlijk geen probleem.
TS zeurt op meerdere plekken over dat geld, al voor hij er hier over ging doorzagen, ik vind het niet heel gek dat het als storend wordt ervaren.....
( Groucho Marx )
pi_106564700
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

TS zeurt op meerdere plekken over dat geld, al voor hij er hier over ging doorzagen, ik vind het niet heel gek dat het als storend wordt ervaren.....
Dat is ook niet gek, de enigen die dat gek vinden zijn TS en cavalinho. Ik vind het ook buitengewoon storend.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:13:54 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106565888
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:43 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat is ook niet gek, de enigen die dat gek vinden zijn TS en cavalinho. Ik vind het ook buitengewoon storend.
nou vind ik het ook buitengewoon storend dat TS toch samen met zijn ouders een hond heeft genomen, maar dat terzijde :')
pi_106565945
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

nou vind ik het ook buitengewoon storend dat TS toch samen met zijn ouders een hond heeft genomen, maar dat terzijde :')
Dat vind ik ook buitengewoon storend, maar dat is inherent aan financieel gezeur :+
pi_106566322
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:19 schreef Cavalinho het volgende:

Wat er voorbij kwam is:
Bij een goede fokker kopen. Er is al een hond. Dus, geen advies.

Ik stop daar dus mee.
Leer begrijpend lezen...

En even terzijde ik heb nooit maar dan ook nooit beweert dat een hond met papieren altijd beter is. Iedere hond kan hebben. Maar de kans is nou eenmaal groter bij een broodfokker dat er meer kwalen zijn.

Verder nee je hoeft geen miljonair te zijn om een huisdier te hebben. Maar je moet er wel de middelen voor hebben. Als je al moeite hebt om 80 Euro op te hoesten dan moet je er heel diep over nadenken of je het wel kan. Want je kunt zomaar eens pech hebben. Mijn Rocky die mankeerde nooit wat. Maar Mijn Loebes weer wel. Dus je kunt er nooit van uitgaan dat zo'n hond toch niet zo vaak naar de DA hoeft. De dingen die jij daar allemaal aankaart vind ik ronduit gezwets.

[ Bericht 18% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 08-01-2012 17:48:51 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 18:36:35 #74
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_106569416
quote:
Dat is een beetje het probleem in de westerse wereld, he. Iedereen moet maar dezelfde grote televisie als de buren hebben, net zo'n snelle auto als je vrienden en net als je familie het duurste mobieltje. En als je daar onverhoopt geen geld voor hebt, dan leen je het toch gewoon? Of je treft een betalingsregeling. Want stel je voor dat jij iets niet hebt dat anderen wel hebben!

Beetje jammer alleen dat er in het geval van het 'nemen' van huisdieren er een onschuldig wezen de dupe wordt als lenen niet meer lukt, of wanneer de dierenarts een betalingsachterstand van 1000,- toch iets te veel vindt worden, als blijkt dat je maar 20,- per maand kan afbetalen..

Wellicht helpt het als je dan even een jaartje in een 3e wereld land verblijft, zie je ineens alles weer in perspectief.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 19:50:39 #75
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_106572502
Ik heb mijn drie honden (tot 2 maanden geleden 4) en zes katten niet verzekerd, maar honden en katten kosten geld.
Wij hebben geen kinderen, dat geld besteed ik dus aan mijn dieren.
Maar dieren krijgen regelmatig onverwachte ongelukken, kwaaltjes en wat dies meer zij. Dat is de reden dat wij een spaarrekening hebben, juist voor deze dingen en ik heb gewoon een hele fijne en goede dierenarts in de kliniek waar wij altijd komen. Dus overleg en advies daar is altijd mogelijk. Mijn punt idd. je zorgt voor je dieren, net als je dat voor je kinderen zou doen. Voor mij zijn ze belangrijk en een deel van mijn leven, dus ik ben liever een keer te vaak bij de DA dan te weinig. Zo kun je vaak dan ook met je DA de beste behandelwijze uit kiezen. En nee, ik kijk dan niet naar geld.
Voor Koda hoop ik dat hij niet meer zo hoest en zich weer lekker gaat voelen. ^O^
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  zondag 8 januari 2012 @ 20:05:50 #76
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106573323
Oke, geen hond nemen omdat we geen geld hebben. Je hebt een punt, maar het gaat hier om mijn gezondheid en ook die van mijn moeder. Qwea, volgens mij heb jij geen idee hoe zwaar het is, mentaal gezien, om dag in dag uit ziek te zijn. Voor iemand van mijn leeftiijd, ik ben pas 17, is dat héél zwaar. Ik zie koda niet als zomaar een huisdier, hij is veel meer voor mij, maar dat valt aan jou blijkbaar niet uit te leggen, dus dat ga ik ook niet meer proberen. ;)
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 20:07:40 #77
72518 Strega
pi_106573428
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:05 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Oke, geen hond nemen omdat we geen geld hebben. Je hebt een punt, maar het gaat hier om mijn gezondheid en ook die van mijn moeder. Qwea, volgens mij heb jij geen idee hoe zwaar het is, mentaal gezien, om dag in dag uit ziek te zijn. Voor iemand van mijn leeftiijd, ik ben pas 17, is dat héél zwaar. Ik zie koda niet als zomaar een huisdier, hij is veel meer voor mij, maar dat valt aan jou blijkbaar niet uit te leggen, dus dat ga ik ook niet meer proberen. ;)
Ik denk dat juist Qwea precies weet hoe dat voelt. ;(
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 20:16:03 #78
43556 miss_dynastie
pi_106573845
quote:
Je hebt een hond en een hond, natuurlijk. Je kiest voor een grote hond (duurder in onderhoud op alle mogelijke manieren), maar wenst niet de bijbehorende financiële verantwoordelijkheid te dragen. Dat kan tegenwoordig deels, middels een verzekering. Maar ook die heb je niet direct afgesloten, maar overweeg je slechts (dat is althans wat je in de SC zei).

Ik denk dat je echt tegen de verkeerde preekt wanneer je het hebt over 'niet zomaar een huisdier, maar veel meer voor mij'. Ik denk dat je dat zeker aan Qwea niet hoeft uit te leggen. Maar juist omdat zij dat standpunt met je deelt, is het voor haar moeilijk voor te stellen dat je piept over 80 euro als het gaat om iemand die zo belangrijk voor je is. Daarnaast weet zij als eigenaar van een grote hond wat de bijbehorende gezondheidsproblemen kunnen zijn en wat het kan gaan kosten. In het licht daarvan (lees: duizenden euro's) is 80 euro peanuts. Even los van het feit dat je helemaaaaaal tegen de verkeerde preekt als het gaat over gezondheid :')
  zondag 8 januari 2012 @ 20:18:30 #79
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106573972
Klopt, ik ben wegens omstandigheden een beetje emotioneel vandaag dus dacht niet echt na bij wat ik gepost hebt, alvast sorry daarvoor Qwea, maar ik heb geen zin meer in deze eindeloze discussie. Wij gaan ons gewoon prima redden met Koda en daar mee uit. Boem :)
pi_106574238
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:18 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Klopt, ik ben wegens omstandigheden een beetje emotioneel vandaag dus dacht niet echt na bij wat ik gepost hebt, alvast sorry daarvoor Qwea, maar ik heb geen zin meer in deze eindeloze discussie. Wij gaan ons gewoon prima redden met Koda en daar mee uit. Boem :)
Ja en toch blijf ik een beetje bezorgt door de andere kleine dingetjes. Welke boeken heb je bijv. gelezen over pups enzo? Misschien kunnen we je een beetje op weg helpen hier. Want dit is je eerste hond of niet?
  zondag 8 januari 2012 @ 20:26:10 #81
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106574418
1e pup, we hebben eerder een bastaardje gehad maar die was anderhalf jaar toen we hem kregen. Ik heb o.a. deze gelezen http://www.bol.com/nl/p/n(...)002504721/index.html en http://www.bol.com/nl/p/n(...)666825246/index.html < die laatste heb ik niet helemaal uit kunnen lezen, nog niet echt aan toe gekomen omdat ik meerdere boeken moet lezen voor school.
pi_106574815
Oke ja een pup en een iets ouder hondje is idd heel anders.. Heeft allerlei zijn charme natuurlijk. Maar een pup moet net als een kindje heel de wereld nog ontdekken. Heeft hij wel al zijn prikken gehad? ik vond vooral de puberteit waar de mijne nu net een beetje uitkomt een erg zware periode. Had af en toe echt het idee dat ik mijn lieve hond totaal niet meer onder controle had. Maar nu komt die lieve hond weer om de hoek kijken. En denk ik omdat ik toch consequent ben gebleven dat het helemaal goedkomt. ben over 1 ding niet consequent gebleven en dat merk je dan ook meteen. Dus blijf echt consequent anders heb je de poppen aan het dansen.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:50:22 #83
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106575915
Hij heeft alle prikken gehad ja, en het is gewoon een geweldige hond/vriend. Luistert erg goed en is erg sociaal met andere honden en ook bij (kleine) kinderen. Hij vind de benche geweldig en was er na 3 dagen helemaal aan gewend. Hij was ook na 3/4 weken zindelijk.
pi_106576016
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:50 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Hij heeft alle prikken gehad ja, en het is gewoon een geweldige hond/vriend. Luistert erg goed en is erg sociaal met andere honden en ook bij (kleine) kinderen. Hij vind de benche geweldig en was er na 3 dagen helemaal aan gewend. Hij was ook na 3/4 weken zindelijk.
Oke, das mooi houden en houden zo. Want over een paar maanden begint hij te puberen en dat lijkt het even alsof ze alles wat je ze geleerd hebt vergeten zijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:02:56 #85
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106576760
Uhu, alleen bij de puppycursus is hij té enthousiast om zo goed te luisteren :P! Door al die andere honden is hij echt heel snel afgeleid.
pi_106578092
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Uhu, alleen bij de puppycursus is hij té enthousiast om zo goed te luisteren :P! Door al die andere honden is hij echt heel snel afgeleid.
Daar is het een puppy voor. Maar ik heb het over de puberteit. dat is nu nog niet :) Maar je moet er nu al wel consequent aan werken. Zorg dat als je iets gedaan hebt dat het ook gebeurt en niet op dingen het ene moment nee zeggen en het volgende moment ja enzo

En wil niet lullig doen met m'n tips enzo hoor :) Maar zijn gewoon wat dingen die mij echt op het hard gedrukt zijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:58:02 #87
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106580246
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Daar is het een puppy voor. Maar ik heb het over de puberteit. dat is nu nog niet :) Maar je moet er nu al wel consequent aan werken. Zorg dat als je iets gedaan hebt dat het ook gebeurt en niet op dingen het ene moment nee zeggen en het volgende moment ja enzo

En wil niet lullig doen met m'n tips enzo hoor :) Maar zijn gewoon wat dingen die mij echt op het hard gedrukt zijn.
Nee snap ik, ik waardeer je tips ook en noteer ze ook hoor ;) ! Enige waar ik dan niet consquent in ben is dat hij af en toe wel op de bank mag liggen. Als ik hem roep mag die bij mij op de bank op schoot, maar anders ook niet.
pi_106580886
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:58 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Nee snap ik, ik waardeer je tips ook en noteer ze ook hoor ;) ! Enige waar ik dan niet consquent in ben is dat hij af en toe wel op de bank mag liggen. Als ik hem roep mag die bij mij op de bank op schoot, maar anders ook niet.
Het beste kun je er nu voor kiezen of wel op de bank of niet op de bank. Anders begrijpt hij er zometeen helemaal niks meer van. Loebes heeft zijn eigen plek op de bank. Daar heeft hij een fleecedeken liggen. Wel heeft hij dat plekje zelf uitgekozen. Vind hij gewoon een prettig hoekje denk ik.
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 02:25:12 #89
72518 Strega
pi_106590054
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:58 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ach, onze Kundun ligt het liefst tussen ons in op de bank. Al dertien jaar tot volle tevredenheid van alle partijen! O+
Bullie is thuis
  maandag 9 januari 2012 @ 09:12:55 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106592713
quote:
Oke, geen hond nemen omdat we geen geld hebben. Je hebt een punt, maar het gaat hier om mijn gezondheid en ook die van mijn moeder.
Nee, het gaat uiteindelijk om het welzijn van het beest. Jezelf voorop stellen is hypocriet.

quote:
Qwea, volgens mij heb jij geen idee hoe zwaar het is, mentaal gezien, om dag in dag uit ziek te zijn. Voor iemand van mijn leeftiijd, ik ben pas 17, is dat héél zwaar. Ik zie koda niet als zomaar een huisdier, hij is veel meer voor mij, maar dat valt aan jou blijkbaar niet uit te leggen, dus dat ga ik ook niet meer proberen. ;)
Dat snap ik prima. Ik heb crohn, ze verwachten of reuma of bechterew in mijn rug, loop met mijn voet te kloten, heb tinnitus.

Dus kut voor je hoor dat je ziek bent, maar alsnog had je geen hond moeten nemen als je geen geld had/ hebt. Ik snap best dat een hond je lichaamelijk en geestelijk goed doet, maar feit is gewoon dat je loopt te miepen over 80 euro, terwijl 80 euro voor de meeste mensen met een hond de goedkoopste rekening is die ze gehad hebben.

Ik blijf erbij, ik vind het hypocriet.

Maar goed, je hebt hem eenmaal aangeschaft, doe voortaan gewoon je beurs trekken zonder al het gezeik. Scheelt een hele hoop.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:27:23 #91
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106593974
Mooi, dan laten we het hierbij. Kan iemand mij vertellen of Koda te oud is, (19 weken) om nu nog te leren werken met zon ''Clicker''? Zou er graag mee willen werken, alleen had er nog niet eerder iets over gehoord. Denk trouwens dat ik de DA ff moet bellen over het gebruik van anti-biotica, want Koda moet eind deze week ook weer aan de wormenkuur. Iemand enig idee of dit in combinatie kan met de anti-biotica die hij heeft?
  maandag 9 januari 2012 @ 10:32:26 #92
176471 oh-oh
pi_106594094
Vraag dat maar even aan de da, ik weet niet welke kuur hij heeft, en sowieso heeft wormkuur mss geen zin als hij aan de dunne is. Clicker kun je een hond van elke leeftijd aanleren, als de hond er aanleg voor heeft ^O^
( Groucho Marx )
  maandag 9 januari 2012 @ 10:40:30 #93
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106594272
Hij reageert erg snel op geluid, met name die hoge enthousiaste stemmetjes, dus toch maar even zo'n clickertje ophalen vanmiddag. De DA kan ik pas bereiken na 12:30 en zit nog op school tot 13:15 helaas ><''. Maar wormpjes zouden toch juist kunnen zorgen voor de dunne ontlasting? En een wormenkuurtje helpt hem daar dan toch van af als ik het goed heb? :P
  maandag 9 januari 2012 @ 10:48:17 #94
176471 oh-oh
pi_106594472
En een van je niet werkende huisgenoten kan niet even bellen of zo?
Jij bent de enige op je school zonder mobiel? Wel fokken onder schooltijd maar niet de da bellen _O-
( Groucho Marx )
  maandag 9 januari 2012 @ 10:57:53 #95
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106594729
Mijn mobiel is op dit moment door mijn moeder in gebruik, omdat die van haar opgestuurd is voor reparatie, en ze heeft hem nodig voor haar werk dus vandaar. De reden dat ik wel kan fokken is omdat ik het 1e uur les had, 2e 3e 4e tussenuren heb en dan het 5e nog les. Heb dus mijn huiswerk en dergelijke al af, dus nu zit ik op de pc niks te doen eigenlijk :'). En met het bereiken van de DA bedoelde ik dat de praktijk op maandag pas na 12:30 telefonisch te bereiken is, aangezien ik in een niet zo grote stad woon waar de winkels in de stad en dergelijke ook allemaal pas na 13:30 open zijn. Dus vandaar ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 11:04:24 #96
176471 oh-oh
pi_106594901
Maar de da is de rest van de dag toch nog wel bereikbaar?
( Groucho Marx )
  maandag 9 januari 2012 @ 11:06:32 #97
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106594958
Jup, dus zodra ik vrij ben ga ik direct langs de dierenwinkel om ff een clicker op te halen en als ik thuis ben ga ik snel de DA bellen. :)
pi_106598905
De DA van mijn ouders zit in een klein dorp en die is 24 uur per dag bereikbaar. Ook in het weekeinde en tijdens feestdagen.

Openingstijden van winkels hebben daar niet heel erg mee te maken.
pi_106599273
Dat is overal verschillend ,onze DA heeft ook openingstijden en een 24 uur spoeddienst , maar dat is niet voor wormenkuren
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_106599395
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef indaha het volgende:
Dat is overal verschillend ,onze DA heeft ook openingstijden en een 24 uur spoeddienst , maar dat is niet voor wormenkuren
Nee, da's waar.
Maar het heeft niks te maken met winkeltijden. Volgens mij is dat door de DA zelf te bepalen.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:01:32 #101
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106599948
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Jup, dus zodra ik vrij ben ga ik direct langs de dierenwinkel om ff een clicker op te halen en als ik thuis ben ga ik snel de DA bellen. :)
Weet je hoe je met een clicker moet werken?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:26:58 #102
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106618856
quote:
5s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Weet je hoe je met een clicker moet werken?
Bij gewenst gedrag ''klikken'' en belonen, toch? Ik ben niet van plan nu al trucjes als bijvoorbeeld rollen aan te leren, eerst zit, af, poot en in de benche (niet specifiek zijn benche, maar ook bijvoorbeeld op zijn kleedje. :)
  maandag 9 januari 2012 @ 21:28:52 #103
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106618957
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:42 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Nee, da's waar.
Maar het heeft niks te maken met winkeltijden. Volgens mij is dat door de DA zelf te bepalen.
Dat bepaald de DA idd zelf, maar ze hebben zich blijkbaar een beetje aangepast aan de winkels als het om bereikbaarheid en openingstijden op maandagen gaat, maar ik ben inmiddels al geholpen. Ga morgen even het kuurtje ophalen, hadden wij vandaag geen tijd meer voor helaas ;(
  maandag 9 januari 2012 @ 22:00:25 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106620763
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:26 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Bij gewenst gedrag ''klikken'' en belonen, toch? Ik ben niet van plan nu al trucjes als bijvoorbeeld rollen aan te leren, eerst zit, af, poot en in de benche (niet specifiek zijn benche, maar ook bijvoorbeeld op zijn kleedje. :)
Joa. Maar als je hem op zijn plaats wil leren kan je bijv. ook al klikken wanneer hij met zijn neus richting zijn plaats gaat, en dan wanneer hij een stap naar zijn plaats doet, en dan wanneer zijn neus de plaats aanraakt etc etc
Als hij dat nooit heeft gedaan gaat hij met een "plaats!" niet op zijn plaats, natuurlijk.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:42:49 #105
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106625977
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Joa. Maar als je hem op zijn plaats wil leren kan je bijv. ook al klikken wanneer hij met zijn neus richting zijn plaats gaat, en dan wanneer hij een stap naar zijn plaats doet, en dan wanneer zijn neus de plaats aanraakt etc etc
Als hij dat nooit heeft gedaan gaat hij met een "plaats!" niet op zijn plaats, natuurlijk.
Haha nee dat snap ik, maar als ik na de laatste ronde uitlaten thuis kom en ik zeg ''Koda, in de benche'' gaat die al in de benche, en geef ik hem een beloningskoekje. nu doe ik dat ook, alleen klik ik voor hij het koekje krijgt, om het goede gedrag een verband te laten leggen met het klik geluid :)
pi_106626368
Ik heb dit enigzins met verbazing zitten lezen, heb er gewoon geen woorden voor, ik mag hopen dat je hond niets gaat mankeren, daarbij je krijgt hem nu zowiezo de eerste half jaar niet in de verzekering, je hond moet minimaal een half jaar gezond zijn wil je een verzekering voor hem af kunnen sluiten.

En in jullie situatie was ik liever naar een asiel gegaan en daar een hondje weggehaald, dan had het asiel jullie wat kunnen steunen, vriendin van me had er een hond weg en asiel heeft zelfs nog een hele operatie aan de heup vergoed toen bleek dat die niet goed was.

[ Bericht % gewijzigd door senesta op 11-01-2012 13:54:47 ]
  dinsdag 10 januari 2012 @ 00:01:53 #107
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106626762
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:51 schreef LittleLady het volgende:
Ik heb dit enigzins met verbazing zitten lezen, heb er gewoon geen woorden voor, ik mag hopen dat je hond niets gaat mankeren, daarbij je krijgt hem nu zowiezo de eerste half jaar niet in de verzekering, je hond moet minimaal een half jaar gezond zijn wil je een verzekering voor hem af kunnen sluiten.

En in jullie situatie was ik liever naar een asiel gegaan en daar een hondje weggehaald, dan had het asiel jullie wat kunnen steunen, vriendin van me had er een hond weg en asiel heeft zelfs nog een hele operatie aan de heup vergoed toen bleek dat die niet goed was.
Ik geef de mensen waar we hem weg hebben niet de schuld, want dat zijn geen broodfokkers zoals sommigen toch denken. Als ons gevoel bij die mensen niet juist was, hadden we hem toch niet meegenomen. Ze denken trouwens ook wel met ons mee hoor, we hebben meerdere malen per week contact en zij heeft ook regelmatig contact met haar DA en andere baasjes. Ze is heel erg betrokken bij haar pups en wil heel graag dat ze goed terrecht komen. Het is een hele leuke vrouw en erg behulpzaam. Ze had speciaal hyves aan gemaakt zodat ze onze foto's en van de andere pups ook alle foto's kon bekijken. Ze heeft een album met meer dan 1500 foto's van de eerste 6 weken van de pups en soms als we telefonisch contact hebben kan ik gewoon horen dat zij het er moeilijk mee heeft dat Koda een lastige start heeft, want hij was haar favorietje (wat ook duidelijk terug te zien is in de fotos hihi :@ ). Ik ben blij dat ik hem daar weg heb, want ik wou helemaal geen hond met stamboom en papieren en de hele reutemeteut. Wij wouden gewoon een lieve leuke viervoeter vriend in huis, en die hebben we nu. :)
pi_106627447
Nou het gelul over dat is goed voor de maagwand is wel heel bizar, ik kan mij niet herinneren dat dat ooit bij de opleiding is verteld, ik heb juist begrepen dat je teef steriliseren voor de eerste loopsheid veel beter voor de gezondheid is en de kans op borstklierkanker aanzienlijk verkleind.

Daarbij ben je nu al zoveel geld aan je hond kwijt, als ik die fokker was zou ik het er ook moeilijk mee hebben straks kom je met al die rekeningen bij mij, want die heeft jou een zieke hond verkocht, want zwaar ademen zou voor mij al direct een reden zijn om het niet te doen en dan kan ze 10 000 foto's hebben gemaakt en zo hard janken dat nederland volloopt, bij mij is ze dan een waardeloze fokker.

Bij mij is nog nooit een ziek dier weggegaan, zei dan, hij blijft net zo lang hier tot die gezond is.
pi_106642708
Heb je je kuur onderhand al opgehaald?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:37:48 #110
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106646149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb je je kuur onderhand al opgehaald?
Jep, maar op aanraden van de DA beginnen we daar vrijdagavond mee. :)
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 13:50:07 #111
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106679722
Ik ga dit even opruimen, het is wel mooi geweest weer }:|
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 13:58:43 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106679972
Ik heb wat posts weggehaald. Graag stoppen nu met het gehannes over dierenartskosten en over waar de hond vandaan komt. De hond is er nu en het topic blijft alleen open omdat ik graag wil weten hoe het verder gaat met de pup en ik neem aan dat er meerdere met mij zijn die dat graag lezen.

Verder gehannes zal gewoon worden verwijderd }:|

@ TS Zijn er ook al foto's van de pup in kwestie? Ben wel benieuwd nu.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:22:55 #113
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106685752
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:58 schreef senesta het volgende:
Ik heb wat posts weggehaald. Graag stoppen nu met het gehannes over dierenartskosten en over waar de hond vandaan komt. De hond is er nu en het topic blijft alleen open omdat ik graag wil weten hoe het verder gaat met de pup en ik neem aan dat er meerdere met mij zijn die dat graag lezen.

Verder gehannes zal gewoon worden verwijderd }:|

@ TS Zijn er ook al foto's van de pup in kwestie? Ben wel benieuwd nu.
Dankje voor het verwijderen idd, was van plan al een mod te pm'en ivm alle ''spam'' :P
Foto van onze topper (wel al 1/2 weken oud):

Di
pi_106688934
Misschien raar hoor :@ maar wat mij opvalt is dat op geen van de foto's zijn staart omhoog is. Bij katten weet ik dat dat betekent dat ze niet blij zijn. Geldt dat bij honden niet ook?
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 17:42:56 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106689050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:39 schreef Oognip het volgende:
Misschien raar hoor :@ maar wat mij opvalt is dat op geen van de foto's zijn staart omhoog is. Bij katten weet ik dat dat betekent dat ze niet blij zijn. Geldt dat bij honden niet ook?
Nee hoor, bij honden kan een hoge staart ook opwinding of dominantie betekenen.
Laag is gewoon meestal een neutrale houding.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:45:30 #116
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106689144
Koda is alleen bij het wandelen of het spelen met andere honden heel erg enthousiast, en dan gaat zijn staart best omhoog. Of thuis, als we touwtjetrekken doen haha :@
  woensdag 11 januari 2012 @ 18:09:00 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106690099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:42 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee hoor, bij honden kan een hoge staart ook opwinding of dominantie betekenen.
Laag is gewoon meestal een neutrale houding.
Inderdaad. Als Charlie hier gewoon door huis loopt hangt zijn staart naar beneden hoor. Heel normaal.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 18:22:37 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106690685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:45 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Koda is alleen bij het wandelen of het spelen met andere honden heel erg enthousiast, en dan gaat zijn staart best omhoog. Of thuis, als we touwtjetrekken doen haha :@
Wel altijd zorgen dat jij wint en het spel met touwtrekken beeindigd he :Y
Het is een grote hond en ik zou hem er flink onder houden.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 18:23:35 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106690739
Ik vind hem wel erg mooi O+
Een hond waar je lekker actief mee kunt zijn.
  woensdag 11 januari 2012 @ 18:30:57 #120
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106691082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:23 schreef senesta het volgende:
Ik vind hem wel erg mooi O+
Een hond waar je lekker actief mee kunt zijn.
Ik heb hem nog goed onder controle, en ik eindig het spel altijd als ik vind dat het klaar is. Wel raar is dat hij NOOIT blaft. De eerste 3 nachten heeft die een klein beetje gejankt, maar verder komt er NOOIT geluid uit. Met het spelen ook geen gegrom ofzo, dus het is lastig inschatten wanneer hij van speelse bui naar ''dominante'' bui gaat. Als ik vind dat hij niet meer bezig is met het spel, maar met mij proberen de baas te zijn, leg ik hem op zijn rug en ga ik boven hem hurken zodat die niet weg kan. Dan weet hij dat ik de baas ben en dan heeft die 9 van de 10 keer ook wel door dat het spel afgelopen is :)

En je kan er zeker heel actief mee zijn. In de kerstvakantie zijn we denk ik alleen met kerst en oud&nieuw niet naar het park geweest. Verder zijn we elke dag geweest, en goh wat geniet hij ervan, dat spelen met die andere labs en pups en mooie honden! O+
pi_106692266
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Charlie hier gewoon door huis loopt hangt zijn staart naar beneden hoor. Heel normaal.
Ok, ik wist niet hoe het bij honden werkt :)
pi_106707108
Loebes heeft idd zijn staart ook vaak omlaag :-) mooie hond is het. Welk park ga je vaak wandelen?
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:20:26 #123
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106707177
Klein park bij ons in Almelo, Beeklust park. Nog een vraagje trouwens, kan het kloppen dat honden kwijlen omdat ze aan het wisselen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')