Inderdaad zegt een foto van het borstgebied heel veel of het inderdaad longontsteking of hartfalen is. Kost best wat maar dan weet je ook wat er gedaan moet worden en is de behandeling gerichter en wellicht op den duur ook goedkoper dan nu door blijven klungelen. Als het inderdaad longontsteking of hartfalen is is urgentie inderdaad op zijn plek want dat kan binnen de kortste keren fataal worden. Sterkte en succes in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik bel mijn oom en tante anders wel, dat zij ff mee gaan. Leg het geld zelf wel op tafel, want hij is heel belangrijk voor me..
Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Waar hebben jullie Koda nog es vandaan? Is er ook al eens gekeken naar parvo of zo?
En idd zijn hart kan het ook zijn ipv zijn longen, ik neem aan dat daar al es goed naar geluisterd is?
Nou dat vind ik niet normaal hoor, dat die snel uitgeput is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 00:31 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,
kan nietquote:Op woensdag 4 januari 2012 00:57 schreef oh-oh het volgende:
En mss kijken of je een verzekering voor hem af kan sluiten als ie opgelapt is
Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
kan niet
Want je bent verplicht zijn voorgeschiedenis te melden en geen verzekeraar gaat dat risico nemen
true, maar dit lijkt mij geen simpel griepje oidquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.
Misschien is het handig als je antwoord geeft op de vragen die er gesteld worden aan jou:-)quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Hij is vandaag weer heel goed te pas, maar ik maak toch nog ff een afspraak.
Koda komt niet weg bij een broodfokker. Voor zijn moeder was het beter om 1 maal pups te krijgen voor de maagwand ofzo, en ze kreeg er gelijk 11. Alle 11 waren helemaal gezond en prima gekeurd.quote:Op woensdag 4 januari 2012 00:55 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja mijn puppen waren ook altijd lekker druk, Diaz nog steeds dan haha. Die gingen pas knock out als ik weer thuis was. Maar goed, zonde van die dure rekeningen. Als je nog wat langer had gespaard had je ook een raszuivere labrador kunnen kopen van een goede fokker zonder al die problemen. En nee, ik zeg niet dat rashonden nooit problemen hebben..maar wat jouw hond heeft..hoor je wel vaker bij honden van broodfokkers.
Zou sowieso ff vragen of je het in termijnen ofzo kan betalen, dat kan vaak wel.
Bij mijn dierenarts kan je volgens mij ook via fa-med betalen, via dat bedrijf kan je het dan in termijnen betalen en dan komen er wel wat extra kosten bij.
Tja, dat bedrag kan je verwachten als je een huisdier neemtquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Oja, mijn kenis heeft een raszuivere labrador die is overleden na 1 jaar ivm medische complicaties. Koda is maar 1/8e deense dog dus dat zal de problemen niet veroorzaken. Bastaardjes zijn vaak mooier dan zuiver ras, zo zie ik wel weer bij koda![]()
Maar goed, morgenvroeg worden fotos gemaakt. Ben benieuwd, weet iig al dat het me ongeveer ¤110 gaat kosten..
quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:48 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Koda komt niet weg bij een broodfokker. Voor zijn moeder was het beter om 1 maal pups te krijgen voor de maagwand ofzo, en ze kreeg er gelijk 11. Alle 11 waren helemaal gezond en prima gekeurd.
Tja, dat risico neem je nu eenmaal als je een huisdier neemt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Oja, mijn kenis heeft een raszuivere labrador die is overleden na 1 jaar ivm medische complicaties. Koda is maar 1/8e deense dog dus dat zal de problemen niet veroorzaken. Bastaardjes zijn vaak mooier dan zuiver ras, zo zie ik wel weer bij koda![]()
Maar goed, morgenvroeg worden fotos gemaakt. Ben benieuwd, weet iig al dat het me ongeveer ¤110 gaat kosten..
Als het goed is word ook zijn bloed nagekeken. Ik weet trouwens zeker dat ze een DA hebben gezien, want wij hebben het paspoortje hier met een stempel en handtekening van de DA, en die hebben we nog opgezocht op internetquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]Beter voor de maagwand, werkelijk, wat een larieverhaal.
Tuurlijk waren ze alle 11 prima gekeurd, weet jij veel of ze daadwerkelijk een da gezien hebben?
[..]
Tja, dat risico neem je nu eenmaal als je een huisdier neemt.
Ik hoop dat ze iets kunnen vinden.
Hoe zat het nu met zn entingen en zo? Laat je ook zijn bloed nakijken?
Niet alleen de papieren, ieg de moederhond zelf ook altijdquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Stempels zegt idd helemaal niks. Ook ik ben er getrapt. En ja sorry ik weet nu beter. Heb je de papieren van beide ouders gezien enzo? En ik ben ook altijd rond dat bedrag kwijt bij de DA. Mijn hond us zacht gezegd nogal lomp en heeft vaak iets. Tip zet er iedere maand iets voor apart of neem een verzekering. Wij zetten iedere maand iets apart.
Ja en het liefst de vader ook natuurlijk.. Maar hoopte dat TS dat zelf ook wel zou wetenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet alleen de papieren, ieg de moederhond zelf ook altijd
Ik vond het wel leuk toen de vader ook te zien. maar zoals ik al zei. Ik zat bleek later ook niet helemaal bij een zuivere helaas. Maarja doe ik nu toch niks meer aan. Maar is wle leuk hij heeft het lijf van z'n moeder, kop van z'n vader en gedrag wel een beetje van allebei.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:12 schreef oh-oh het volgende:
De vader woont zelden bij de pups hoor , goede fokkers nemen meestal een dekking van een andere kennel, ik vind het al vaak te toevallig als ze telkens hun eigen reu de beste vinden voor hun teef, maar ik ben kritisch.
Ik ken de vaders van mijn twee chinezenpups ook, en bij Billy hadden we zelfs toen het nest 6 weken was een wandeling met de pups, ouders, een oma, een opa en een overgrootopa erbij hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk toen de vader ook te zien. maar zoals ik al zei. Ik zat bleek later ook niet helemaal bij een zuivere helaas. Maarja doe ik nu toch niks meer aan. Maar is wle leuk hij heeft het lijf van z'n moeder, kop van z'n vader en gedrag wel een beetje van allebei.
De moeder hebben we gezien hoor, en wat een mooie dame was dat zeg! De vader heb ik enkel fotos van gezien, en wat een beer was dat zeg.. pfoe, kreeg het er benauwd van. Is 1/4e Deense Dog dus die is errrrug groot en heeft een hele mooie brede kopquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja en het liefst de vader ook natuurlijk.. Maar hoopte dat TS dat zelf ook wel zou weten
Zegt geen moer. Baloe heeft ook een stempel in zijn paspoort en shizzle en komt ook bij een broodfokker vandaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Als het goed is word ook zijn bloed nagekeken. Ik weet trouwens zeker dat ze een DA hebben gezien, want wij hebben het paspoortje hier met een stempel en handtekening van de DA, en die hebben we nog opgezocht op internet
Wij zijn zo brutaal geweest de DA daadwerkelijk op te bellen, en die kon ons direct telefonisch te woord staan gelukkig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zegt geen moer. Baloe heeft ook een stempel in zijn paspoort en shizzle en komt ook bij een broodfokker vandaan.
Die vent heb ik wel eens opgezocht, heel die gast op dat adres bestaat niet meer, en de DA ook niet
Zegt nog niksquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Wij zijn zo brutaal geweest de DA daadwerkelijk op te bellen, en die kon ons direct telefonisch te woord staan gelukkig.
Dat is ook absoluut niet zo. Kijk maar naar Baloe = broodfok en naar de hond van mijn zus = Golden met stamboom. Beide artrose en HD, beide schildklier problemen, beide voedselallergie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:38 schreef senesta het volgende:
Zullen we niet steeds zo doorgaan over hoe iemand aan een hond gekomen is en welke problemen dat op kan leveren? En ik vind het een beetje boel kort door de bocht om te zeggen dat een hond met stamboom een gezonder dier op zou leveren want dat is lang niet zo. Het is gezegd en aangegeven en dan is het wel klaar toch? De pup is er nu en laten we daar nu even aan denken.
Hoe gaat het nu?
Ik heb een grote liefde voor Duitse Herders maar ik schaf er met opzet geen meer aan, naast HD zijn er inmiddels zoveel erfelijke ziektes in dat ras dat de kans op een goede gezonde hond wel heel erg klein is geworden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zegt nog niks
[..]
Dat is ook absoluut niet zo. Kijk maar naar Baloe = broodfok en naar de hond van mijn zus = Golden met stamboom. Beide artrose en HD, beide schildklier problemen, beide voedselallergie.
Ik geef alleen aan, dat een DA opbellen e.d niks zegt over broodfok. Er zijn genoeg DA's die willens en wetens meewerken aan broodfok want doekoe.
Maar het zegt idd geen moer of je wel of niet een stamboom hebt, althans, qua gezondheid van de meest populaire rassen that is. Die zijn toch al kapot gefokt
Klopt, helaas zijn Duitse Herders 1 van de rassen die totaal kapot gefokt is. Netzoals de Golden Retrieverquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb een grote liefde voor Duitse Herders maar ik schaf er met opzet geen meer aan, naast HD zijn er inmiddels zoveel erfelijke ziektes in dat ras dat de kans op een goede gezonde hond wel heel erg klein is geworden.
Daar is trouwens ook een heel mooi topic over, misschien daar even verder ondanks dat het een oud topic is. Het is best interessante materie en dan blijft dit topic een beetje ontopicquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef Sylver_ het volgende:
Voor een hoop rassen is het zelf beter als ze niet netjes aan de rasstandaarden voldoen. De brachycefale hondenrassen die bijna geen lucht krijgen, de achondroplasten met afwijkingen aan de wervelkolom, schedels die zo klein zijn dat de fontanellen niet sluiten of tanden niet meer in het bekje passen.. Och, wat houden wij mensen toch van onze gedomesticeerde vriend![]()
Maar TS, je bent gisteren toch met Koda bij de dierenarts geweest? Was er nog iets te zien op de rofo's?
Ik zie iedere keer dat bedrag terugkomen. Maar het begint me een beetje te irriteren. 80 euro bij de DA is niks. Je neemt een hond en dan moet je er rekening mee houden dat zo'n dier ziek kan worden. Er zijn hier mensen die al duizenden euro's bij de DA betaald hebben voor hun huisdier. Bedoel waar maak je je nou drukker om om het geld of over de gezondheid van je hond? Als je denkt dat je zulke kosten niet aankan kun je beter geen huisdier nemen. Zit jij niet in financiële zorgen. En is het zeker dat als er echt wat aan de hand is het huisdier de zorg kan krijgen die het verdient. Zo dat moest er ff uit.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Zal even de post hier neerpleuren die ik wel in een ander topic heb geplaatst, was het hier blijkbaar vergeten:
Koda is weer thuis, en gelukkig niks geks aan de hand!! Ben zo blij he. Hij heeft een hardnekkige verkoudheid gehad en daar is die eigenlijk nooit helemaal van af gekomen, want er is nog sprake van een kleine ontsteking in de diepere bronchieën (weet niet of ik dit allemaal goed typ). Dit was gelukkig te verhelpen met een sterke anti-biotica kuur. Hij word dus weer helemaal kern gezond! We waren ook maar 80 euro kwijt *ahum, maar 80*, maar hij word nu wel weer helemaal gezond en ik ben gerustgesteld
Dat. Het begint mij ook mateloos te irriteren. In de SC doe je ook alsof je een fortuin hebt moeten uitgeven.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zie iedere keer dat bedrag terugkomen. Maar het begint me een beetje te irriteren. 80 euro bij de DA is niks. Je neemt een hond en dan moet je er rekening mee houden dat zo'n dier ziek kan worden. Er zijn hier mensen die al duizenden euro's bij de DA betaald hebben voor hun huisdier. Bedoel waar maak je je nou drukker om om het geld of over de gezondheid van je hond? Als je denkt dat je zulke kosten niet aankan kun je beter geen huisdier nemen. Zit jij niet in financiële zorgen. En is het zeker dat als er echt wat aan de hand is het huisdier de zorg kan krijgen die het verdient. Zo dat moest er ff uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |