quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Graag gedaan. Je kunt me altijd PM'en of DM'en als je twijfelt over dit soort dingen.quote:
Ik heb jou sowieso nog nooit hier zien posten. Ramptoerist? Supporter sinds het kampioenschap? Pics?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef Droomert het volgende:
Leuke openings post.
Je bent nu wel heel erg met Twente bezig he.
Al een seizoenskaart?
Misschien kun je je beter bezig houden met paardensport ofzo.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef Droomert het volgende:
Leuke openings post.
Al een seizoenskaart?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef Droomert het volgende:
Leuke openings post.
Al een seizoenskaart?
Nee ik wou een grapje uithalen in het topic van de grote rivaal maar toen zaten er allemaal Ajaxxen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb jou sowieso nog nooit hier zien posten. Ramptoerist? Supporter sinds het kampioenschap? Pics?
Was echt grappig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nee ik wou een grapje uithalen in het topic van de grote rivaal maar toen zaten er allemaal Ajaxxen.
Dus je bent voor Heracles?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nee ik wou een grapje uithalen in het topic van de grote rivaal maar toen zaten er allemaal Ajaxxen.
Mag ik je voortaan hoer noemen? Met je Ajaxxen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Droomert het volgende:
[..]
Je bent boos he.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mag ik je voortaan hoer noemen? Met je Ajaxxen.
Is wel grappig bedoeld, ik meen het dus niet.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Caland het volgende:
Irritant dat Munsterman steeds al die journalisten bij hun voornaam noemt
Lekker lijstjequote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef Caland het volgende:
Koeman staat dus ook op het lijstje. Erwin.
Wel lief zijn voor dames he, ook al snappen ze er niks van.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mag ik je voortaan hoer noemen? Met je Ajaxxen.
Is wel grappig bedoeld, ik meen het dus niet.
Ik ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Erwin Koeman zou ik een prima trainer vinden voor Twente
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Erwin Koeman zou ik een prima trainer vinden voor Twente
Erwin naar FCT, Co naar FCU, v. Marwijk naar PSV, Fred naar NL11.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:59 schreef Smoofie het volgende:
Dus Erwin naar FCT, Co naar FCU en Fredje naar...?
Dan ga huilen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erwin naar FCT, Co naar FCU, v. Marwijk naar PSV, Fred naar NL11.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erwin naar FCT, Co naar FCU, v. Marwijk naar PSV, Fred naar NL11.
Niet grappigquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef Droomert het volgende:
Van Gaal naar Twente. Duitser dan de duitsers.
Dacht ik eerst ook aan, maar weet je wat het is. Pep is erg succesvol daar in Spanje, dus dat wordt erg lastig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:04 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik denk dat Twente een poging moet wagen bij Pep, hij heeft maar een 1 jarig contract.
Villas-Boas schijnt ook niet helemaal op z'n plek te zijn, misschien kan Twente zijn contract afkopen en hem aanstellen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook aan, maar weet je wat het is. Pep is erg succesvol daar in Spanje, dus dat wordt erg lastig.
Mourinho faalt nu al twee seizoenen, denk dat hij wel haalbaar is voor FCT.
Klopt. Dan zal Mourinho naar Chelsea gaan, en Boas naar Twente. Jol kan dan naar Real Madrid.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Villas-Boas schijnt ook niet helemaal op z'n plek te zijn, misschien kan Twente zijn contract afkopen en hem aanstellen?
Ondertussen staan ze lager. Hihi.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:09 schreef 100% Tukker het volgende:
Het ruikt hier naar Amsterdammers...
Münsterman bemoeit zich ook met het technisch hartquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:12 schreef Caland het volgende:
Wat is er trouwens opeens met dat technisch hart van Twente?
Met alle respect, maar de voetbalvisie van Adriaanse sla ik toch wel wat hoger aan dan die van sulletjes als Schreuder en Lok.
En het is ook niet zo dat zij het voetbal van Twente bewaakten ofzo door de jaren heen. Alsof je uberhaupt van Twents voetbal kan sprekenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Münsterman bemoeit zich ook met het technisch hart![]()
![]()
.
Pijnlijk was het of niet? 3-1quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:15 schreef Droomert het volgende:
[..]
Ja en het jaar daarvoor toch niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |