Inderdaad, ook al voorgehad en ook opgelost zoals Remlof zegt. Zet je vaatwasser leeg aan. Wanneer hij op het heetst is zet je hem uit. Los soda op in kokend water en gooi dat in je vaatwasser. Zet de vaatwasser heel even weer aan zodat de soda zich kan verspreiden. Daarna de vaatwasser weer uit en liefst een nachtje of zo laten staan. Daarna weer aanzetten. Hierna laat ik hem meestal nogmaals een volledig programma leeg draaien zodat de soda volledig weggespoeld is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:07 schreef remlof het volgende:
Ik had laatst ook zoiets met mijn vaatwasser, kon geen verstopping vinden, maar het water liep niet weg.
Toen heb ik een keer of drie kokend water met daarin soda in de afvoer van de vaatwasser gegooid en na een reset deed ie het weer als een zonnetje.
Zie mijn eerdere reactie. De vaatwasser hoefde bij mij niet te worden uitgebouwd. De monteur van Siemens volstond de plint ervoor los te halen, toen kon hij er, zij het met enige moeite gewoon bij met de nieuwe pomp. Misschien is het niet handig zelf te gaan klooien. Het is toch installatiewerk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Dan zul je de vaatwasser toch echt moeten uitbouwen; anders kom je er sowieso nooit bij.
Vaak moet de plint die onderlangs de keuken zit er ook af.
Plaats ander wat foto's en het type nummer, zo moeilijk kan het niet zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:45 schreef mcintosh het volgende:
Hmm, zal eens gaan rondstruinen voor een monteur... gaat een paar honderd kosten ben ik bang.
Wil toch eerst eens kijken of ik in ieder geval die plint vandaag of morgen kan weghalen..
Nieuwe vaatwasser kost je pakweg 300 euro, en dan heb je wel weer garantie enzulks.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:03 schreef blomke het volgende:
Nieuwe Boschpomp incl. motor, excl pomphuis kost ¤105,-
Bij Europart is de originele Bosch pomp 77 euro, een namaak zit op 41 euro.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:03 schreef blomke het volgende:
Nieuwe Boschpomp incl. motor, excl pomphuis kost ¤105,-
Dat schoepenrad heeft vrij baan, was al gechecktquote:Op maandag 9 januari 2012 23:46 schreef pete10 het volgende:
Ik had zelfde (soort) probleem bij een vrij nieuwe Bosch machine (met service contract). In het algemeen 'past' , denk ik, de hoeveelheid water in de onderbak, zodat bij probleem met wegpompen het niet langs de deur naar buiten stroomt, of op het moment dat je de deur opendoet.
Enniewee, gebeld met de servicedienst en een zeer behulpzame monteur aan de lijn, die zei bent u een beetje handig, (tuurlijk) en toen laten we het dan proberen per telefoon op te lossen. Telefoon op handsfree, en de zaak gefixt. Kwam er op neer dat er onderin de bak het water wegestroomt in een huis met schoepenrad, en als er iets in terecht komt (dun stukje glas of houtje) het niet meer draait. Met wat instructies over het verwijderen van dekseltje e.d. lukte het.
Misschien hoeft de pomp dus niet te worden vervangen (maar bij een oudere machine kan het ook gewoon stuk zijn natuurlijk). Als je belt moet je wel typenummer hebben, staat meestal op de rand van de deur.
Doen!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:57 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zal eens nadenken over die nieuwe pomp.. als dat 41,- euro is...
Geen dankquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:44 schreef mcintosh het volgende:
Gedaan, kennis van me heeft vaatwasser uitgebouwd en pomp verwisseld
Goedkope tussenoplossing, verwacht niet dat ie nog jaren meegaat, maar voor nu dus prima
Wokkel bedankt voor de tip
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 02:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Geen dankZelf repareren vind ik altijd leuker dan weggooien.
Nee, zten beurten tussen... reset en hij pompt of alles weg, of bijna allesquote:
Die maar vervangen dusquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:03 schreef blomke het volgende:
Lijkt een probleem met het controlboard.
Zal eens kijken of ik dat kan uitvogelen... en dan met name hoe ik bij die slangen kom..quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:16 schreef Wokkel het volgende:
Je zou nog even deze PDF kunnen doornemen, jouw probleem staat op blz 13.
http://www.askanowner.nl/(...)eschirrspueler_1.pdf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |