abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:58:11 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106361492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:49 schreef MarMar het volgende:
lol is dat echt van die docu? wouter die job de collega van de echtgenoot blijkt te zijn?
nee is gebaseerd op ware gebeurtenissen. helaas niet echt :P
Niet meer actief op Fok!
pi_106361612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar natuurlijk! Maar ik geloof dat je nog wat ge-edit hebt, want eerst stond er iets in de trant van 'de meeste sociaalwetenschappelijke onderzoeken'....
:@ nee hoor

Maar die situatie werd laatst ook al belicht bij DWDD, hoe er een publicatiedrang is onder de hoogleraren waardoor de kwantiteit alleen maar hoger wordt, en de kwaliteit omlaag gaat.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106361662
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee is gebaseerd op ware gebeurtenissen. helaas niet echt :P
Ah dan is mijn realiteitszin nog enigszins in tact :P Ik vond het erg gespeeld namelijk, maar op waarheid gebaseerd is eigenlijk al triest genoeg.
pi_106361787
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehe, daar komt de wetenschapper naar boven! :D
Uiteraard :+. Wetenschapper ben je 24/7 :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:06 schreef V1z0R het volgende:

[..]

-O- Om het eerste of tweede?
Heb het ook in toenemende met andere onderzoeken hoor ;) Vaak zat haken en ogen eraan dat ik dan afvraag hoe ze ooit door peerreview zijn gekomen.

Dit soort mensen bedoel ik dan :')
http://www.ashatenbroeke.nl/asha/portfolio/
:r
Maar dat is geen onderzoekster! Zij is journaliste, en die interpreteren onderzoeken helaas vaak verkeerd. Haar artikelen zijn ook niet peer-reviewed :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106361841
:W

Ik heb in 2012 iedere dag fruit op en zelfs al een klein rondje gelopen :7

Heb een grappige iPhone app ontdekt, foodzy, kun je bijhouden wat je eet en zo, heel makkelijk.
Worry is a misuse of imagination
pi_106362600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar die situatie werd laatst ook al belicht bij DWDD, hoe er een publicatiedrang is onder de hoogleraren waardoor de kwantiteit alleen maar hoger wordt, en de kwaliteit omlaag gaat.
Zoals gister dat Britse onderzoek dat brunettes intelligenter en aantrekkelijker zijn dan blondines, gebaseerd op 1 vrouwelijke proefpersoon met doodgeverfd haar en 30 ondervraagde manspersonen. Goed onderbouwd - neemt niet weg dat ik de uitkomst natuurlijk toejuich :P
pi_106362613
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:06 schreef Probability het volgende:
:W

Ik heb in 2012 iedere dag fruit op en zelfs al een klein rondje gelopen :7

Heb een grappige iPhone app ontdekt, foodzy, kun je bijhouden wat je eet en zo, heel makkelijk.
Thx! Gedownload.

Iedereen nog een gezond nieuwjaar gewenst he :) O+
~ Bonito La Risa ~
pi_106362685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Die publicatiedrang wordt natuurlijk grotendeels ingegeven door het financieringssysteem. Probeer bijvoorbeeld als hoogleraar of UD maar eens een nieuwe groep te beginnen: je hebt de eerst jaren dan natuurlijk nog geen publicaties en bent aan het opbouwen, maar je wordt wel afgerekend op output (aantallen promoverende aios, artikelen, conferenties, prijzen). Maar ik zou ook niet goed weten waar die financiering dan op gebasseerd moet worden. Het is ook nog eens erg afhankelijk van het vakgebied hoe makkelijk dingen te publiceren zijn.

En bah. Het regent en ik wil naar huis. Maar moet fietsen en heb geen zin om nat te worden.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106362769
Viz, lees jij dan wel de hele peer-reviewed artikelen? Want nieuwsberichten over artikelen staan vaak bol van de fouten, maar dat ligt dan eerder aan het feit dat ze niet door een wetenschapper geschreven zijn.
Jaja, nog zo'n wetenschapper hier. :P

Ik ben ook al drie keer helemaal natgeregend vandaag, maar nu ben ik lekker thuis. O+
Nu even bijlezen...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106362875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:33 schreef Mini. het volgende:
Viz, lees jij dan wel de hele peer-reviewed artikelen? Want nieuwsberichten over artikelen staan vaak bol van de fouten, maar dat ligt dan eerder aan het feit dat ze niet door een wetenschapper geschreven zijn.
Jaja, nog zo'n wetenschapper hier. :P

Ik ben ook al drie keer helemaal natgeregend vandaag, maar nu ben ik lekker thuis. O+
Nu even bijlezen...
Dat vind ik zo vervelend he, dan is er goed onderzoek, willen ze dat aan het grotere publiek bekend maken, komt het in zo'n artikel te staan, compleet gegeneraliseerd, alle nuance weg, zonder onderbouwing. Ik vind het niet zo raar dat men vaak de indruk heeft dat 'die onderzoekjes' niet echt ergens over gaan. Maar ook hier heb ik de oplossing nog niet.

Ik ga het er maar eens op wagen. Volgens mij wordt het niet meer droog binnen een uur.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:39:42 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106362975
O: twee sneetjes met shoarmarollade, los een stukje brie
T: beker melk
L: left over mais-witte bonen-spekjes-soep
T: broodkapje met chocovlokken
D: ?

Boh de hele dag al kopfschmerzen }:| Zo krijg ik niet echt wat gedaan he! oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106363186
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Over SC gesproken.......maak ik uit jouw posts op dat je aan de verkering bent, of wat? :P
Ik kan geen gedachten lezen via het internet dus dat weet ik niet, maar aan de hand van je post denk ik van wel ja.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_106363338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:36 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat vind ik zo vervelend he, dan is er goed onderzoek, willen ze dat aan het grotere publiek bekend maken, komt het in zo'n artikel te staan, compleet gegeneraliseerd, alle nuance weg, zonder onderbouwing. Ik vind het niet zo raar dat men vaak de indruk heeft dat 'die onderzoekjes' niet echt ergens over gaan. Maar ook hier heb ik de oplossing nog niet.

Ik ga het er maar eens op wagen. Volgens mij wordt het niet meer droog binnen een uur.
Als het niet extreem is, krijgt het niet genoeg aandacht. En daarbij worden die populaire artikelen door journalisten geschreven, niet door wetenschappers. Ideaal zou zijn een wetenschapper die zijn eigen artikelen schrijft voor breed publiek, maar dat kunnen ze vaak ook weer niet omdat ze teveel in hun eigen vakgebied zitten.

Ik stem voor wetenschapsjournalisten die eerst een opleiding gevolgd hebben in hun schrijfsgebied en daarna pas richting de journalistiek gaan. Maarja.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:50:54 #164
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106363388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:45 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ik kan geen gedachten lezen via het internet dus dat weet ik niet, maar aan de hand van je post denk ik van wel ja.
It wouldn't be inaccurate to assume that I couldn't exactly not say that it is or isn't almost partially incorrect.

dinsdag 3 januari 2012 @ 17:53:32 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106363484
Ik ben te dom voor wetenschappelijke artikelen, dus ik houd me even buiten deze discussie :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:56:40 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106363606
Ik ook. Ben zo' n vervelende journalist geweest die het waagde iets te schrijven over een onderzoek zonder academisch gevormd te zijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:57:08 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106363630
Ik ben wel academisch gevormd, maar heb echt geen kaas gegeten van wetenschappelijke artikelen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106363804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:49 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Als het niet extreem is, krijgt het niet genoeg aandacht. En daarbij worden die populaire artikelen door journalisten geschreven, niet door wetenschappers. Ideaal zou zijn een wetenschapper die zijn eigen artikelen schrijft voor breed publiek, maar dat kunnen ze vaak ook weer niet omdat ze teveel in hun eigen vakgebied zitten.
Dat ja... Imho iets waar wetenschappers meer werk van zouden moeten maken, en beter in zouden moeten worden. Het lijkt mij ook juist wel leuk, je werk uitleggen aan een breder publiek, maar je doet het niet zomaar even.
Andersom zijn er ook best goede wetenschapsjournalisten, maar sommige slaan echt compleet de plank mis.

Ik zag dat jullie het hadden over oude en nieuwe relaties, misschien een goed moment om te vertellen dat ik ook weer vrijgezel ben. :+
Dat spannende waar Coco het over had miste ik de afgelopen jaren ook best wel (al is dat natuurlijk niet de reden dat het uitging) dus daar verheug ik me eigenlijk wel weer op.
Everything has changed
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:02:41 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106363820
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben wel academisch gevormd, maar heb echt geen kaas gegeten van wetenschappelijke artikelen.
hmm kaas O+ :9

Ik ben altijd van mening geweest dat het Ivory Tower gehalte van academisch onderzoek een stuk minder zou zijn als ze eens wat begrijpelijker zouden schrijven :') Misschien zijn er vakgebieden waarin dat erg moeilijk is, maar ik vond iig van de meeste filosofische stukken (Deleuze, Derrida, Foucault) dat de mensen die het in begrijpelijke taal konden uitleggen meer props moesten krijgen :P Volgens mij zijn veel mensen (academisch geschoold of niet) best geïnteresseerd in onderwerpen buiten hun eigen vakgebied, maar dan kom je weer zo'n artikel met onbegrijpelijk vakgegorchel tegen. Tja, dat demotiveert wel ja :P

"We zijn nu als bomen, we moeten zijn als gras!!1einz!" Srsly :') :+
pi_106363883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:02 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat ja... Imho iets waar wetenschappers meer werk van zouden moeten maken, en beter in zouden moeten worden. Het lijkt mij ook juist wel leuk, je werk uitleggen aan een breder publiek, maar je doet het niet zomaar even.
Andersom zijn er ook best goede wetenschapsjournalisten, maar sommige slaan echt compleet de plank mis.

Ik zag dat jullie het hadden over oude en nieuwe relaties, misschien een goed moment om te vertellen dat ik ook weer vrijgezel ben. :+
Dat spannende waar Coco het over had miste ik de afgelopen jaren ook best wel (al is dat natuurlijk niet de reden dat het uitging) dus daar verheug ik me eigenlijk wel weer op.
Ojee, maar dat zat er wel een beetje aan te komen he.. Is het nu definitief?
Worry is a misuse of imagination
pi_106363898
Het viel mij vanmiddag ook weer op hoe graag filosofen bijv. Latijnse uitdrukkingen gebruiken, gewoon omdat het kan. Waarom kan dat niet gewoon in het Engels, nu moet ik Google er steeds bij halen. :')
Zoals "cum grano salis" (ok, die kon ik dan wel lezen zonder woordenboek), wat voegt het nou toe om dat in het Latijn te doen?
Everything has changed
pi_106363982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Ojee, maar dat zat er wel een beetje aan te komen he.. Is het nu definitief?
We hebben het voor de feestdagen aan alle familie verteld (wat een timing hè), dus ja. :) Ik wil ook niet meer terug. Het zat er inderdaad al erg lang aan te komen, maar nu wist ik het gewoon echt zeker.
Everything has changed
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:10:47 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106364028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:05 schreef Mini. het volgende:
Het viel mij vanmiddag ook weer op hoe graag filosofen bijv. Latijnse uitdrukkingen gebruiken, gewoon omdat het kan. Waarom kan dat niet gewoon in het Engels, nu moet ik Google er steeds bij halen. :')
Zoals "cum grano salis" (ok, die kon ik dan wel lezen zonder woordenboek), wat voegt het nou toe om dat in het Latijn te doen?
Dan klinkt het intelligenterderder >:O :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

We hebben het voor de feestdagen aan alle familie verteld (wat een timing hè), dus ja. :) Ik wil ook niet meer terug. Het zat er inderdaad al erg lang aan te komen, maar nu wist ik het gewoon echt zeker.
Fijn wel dat je het dan goed hebt afgesloten :Y

Desalnietteplus wel een :* voor de grote stap. Knap van je, is denk ik niet voor iedereen makkelijk!
pi_106364042
XM ik zag dat tandarts gebeuren.
Even cru gezegd.. ik brneg mijn auto naar de garage (jaja dé vergelijking) om te repareren.
Twee dagen later...zelfde probleem..en weer terug en jahoor weer sta ik stil met hetzelfde probleem.
Dan verwacht en betaal ik dus niet 3 rekeningen.

Datzelfde zou ik inmiddels ook wel (deels) bij de tandarts gaan toepassen..
En ja dan ben ik heel zakelijk bezig want het zal ws zo niet benaderd kunnen worden maar wellicht wel deels.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:14:01 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106364102
Als ik nou bij dezelfde tandarts zou zijn geweest, had ik dat kunnen proberen. Maar ik heb 3 verschillende gezien. En die willen allemaal wel hun centen zien. Dus ja. Helaas pindakaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')