abonnement Unibet Coolblue
pi_107675748
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:04 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nouja trouwen kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Je kunt gratis op een maandagochtend bij het gemeentehuis trouwen of een feest geven van 20.000 euro :P

Waarom wil je eigenlijk eerst trouwen, als je toch al samenwoont? Ik weet in ieder geval wel dat wij sowieso eerst kinderen gaan krijgen voor we ooit zullen trouwen, als we dat überhaupt al gaan doen. Als ik dan ga trouwen wil ik ook echt een groot feest en dat kost veel geld wat ik de komende 5 jaar sowieso liever aan andere dingen uitgeef (een verbouwing voor de babykamer bijvoorbeeld :') )

Ik droomde trouwens vannacht dat ik zwanger was O+ Ik slikte wel gewoon de pil en had geeneens een zwangerschapstest gedaan maar ik wist het wel heel zeker :') We waren er wel heel blij mee :D
Ja dat is waar, maar wil van trouwen wel een feestje maken, niet gratis op maandagochtend zeg maar :) maar het hoeft van mij ook niet zo super de luxe te zijn eigenlijk.
ik weetniet waarom ik eerst wil trouwen eigenlijk, misschien omdat je als je eenmaal kinderen hebt daar niet meer aan toe komt en je geld wel ergens anders uit wilt geven ?
Als je niet getrouwd ben krijgt t kind dan gewoon wel de achternaam van papa?

haha leuk zijn die dromen he.. :)
pi_107675905
Wij zijn op dinsdag getrouwd, gratis, binnen tien minuten weer buiten. En toen zaterdag een feestje voor +/- 80 mensen. Dat heeft ons niet veel geld gekost. En ook totaal geen stress, heerlijk. Ik was vier maanden zwanger. Maar: geen jurk enzo.
Trouwen nadat er kids zijn is in mijn omgeving trouwens helemaal 'in'.
Met een meidenkwartet
  maandag 6 februari 2012 @ 15:45:22 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107676122
Ik ben met 32 weken zwangerschap getrouwd. Op een stralende meidag. We hadden een stuk of 30 man uitgenodigd. Het was op maandag, begon om 9 uur en eindigde om 15 uur. Het was leuk, mooi, intiem en we kregen echt heel leuke reacties. Vooral omdat men een leuk excuus had om op een gewone maandag lekker bubbels te drinken in de zon :) We hadden het twee maanden van te voren bedacht. Het regelen kostte wel wat gestress, maar achteraf heb ik geen spijt. Het kostte ons ongeveer 2300 euro, inclusief jurk. Ik had een wit satijnen hemdjurkje aan die ik voor 50¤ had gescoord :D Daarna werden we door de buren naar een chique hotel gebracht, waar we nog heerlijk hebben gedineerd.
pi_107676463
Kijk, zoiets wil ik ook! O+ Oké, zonder het zwanger-zijn-stukje. Lekker intiem, mensen die er toe doen! Zo in 2013 ofzo...
  maandag 6 februari 2012 @ 15:57:07 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_107676616
trouwen is leuk ^)

inmiddels alweer ruim 5 en een half jaar getrouwd O+
pi_107677088
Ja dat klinkt wel heel leuk idd O+ Het lijkt mij eigenlijk ook wel heel mooi om gewoon lekker met z'n tweeën te trouwen ergens in een mooi land ofzo, geen familie, niks. Al zou ik dan wel de droom van mijn schoonmoeder verpesten denk ik :+

Maar aan de andere kant zie ik ook niet zo goed de toevoeging van trouwen. Het gaat nu al zo lang zo goed, wat kan trouwen daar nog aan toevoegen..

Wel leuk trouwens dat er hier meer meiden van mijn leeftijd zitten die ook al rammelen O+ Ik heb niet zoveel vriendinnen die hier ook al zo mee bezig zijn, meeste van mijn vriendinnen hebben ook niet echt een langere relatie dus dat is ook wel logisch..
pi_107677570
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:40 schreef Cathmar het volgende:
Wij zijn op dinsdag getrouwd, gratis, binnen tien minuten weer buiten. En toen zaterdag een feestje voor +/- 80 mensen. Dat heeft ons niet veel geld gekost. En ook totaal geen stress, heerlijk. Ik was vier maanden zwanger. Maar: geen jurk enzo.
Trouwen nadat er kids zijn is in mijn omgeving trouwens helemaal 'in'.
hoe jij het verteld zou voor mij ideaal zijn idd. van mij hoeft een jurk ook niet,bah..
je hoort t vaak inderdaad dat mensen later trouwen of gewoon helemaal niet

de toevoeging van trouwen? ik vind het toch een soort bezegeling. dat je man /vrouw bent ofzo.. weetniet beetje lastig om uit te leggen haha. Maar als je het goed bekijkt, voegt t weinig toe denk ik.

vraag me alleen af hoe het zit als je een kind krijgt zonder dat je getrouwd bent, hoe t dan gaat qua achternaam enzo.
pi_107677609
@ L0t.. als ik tegen mij vriendinnen vertel dat ik al kinderen zou willen zouden ze me niet eens snappen denk ik haha
pi_107677781
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:21 schreef bo1988 het volgende:
@ L0t.. als ik tegen mij vriendinnen vertel dat ik al kinderen zou willen zouden ze me niet eens snappen denk ik haha
Nouja mijn vriendinnen weten het wel en ze zinspelen er ook altijd op, drink ik een avond geen alcohol krijg ik meteen van iedereen de vraag of ik zwanger ben :') alsof ik normaal zo'n zuipschuit ben ook :+

Ik heb wel 1 vriendin van mijn leeftijd die al een kindje heeft en 1 die het ook heel graag wil, zij is zelfs nog jonger dan ik.
pi_107678424
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:26 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nouja mijn vriendinnen weten het wel en ze zinspelen er ook altijd op, drink ik een avond geen alcohol krijg ik meteen van iedereen de vraag of ik zwanger ben :') alsof ik normaal zo'n zuipschuit ben ook :+

Ik heb wel 1 vriendin van mijn leeftijd die al een kindje heeft en 1 die het ook heel graag wil, zij is zelfs nog jonger dan ik.
Hoe oud ben jij dan?
Mijn vriendinnen denken helemaal nog niet aan kinderen, een aantal daarvan gaat nog naar school etc, geen eigen huis, dus die leiden een heel ander leven dan waar ik nu in zit lijkt wel...

is het raar om alvast baby-spulletjes te gaan kopen? haha ik zit steeds te kijken wat handig is om te hebben enzo

hellup.. word gek van mijn rammelende eierstokken! oO<
pi_107678949
bo1988, wij zijn niet getrouwd en nu dus een kindje. Dat ging als volgt:
- eerst tijdens zwangerschap naar het gemeentehuis voor erkenning. Duurt 5 minuten en je krijgt papieren mee voor na de bevalling.
- na de bevalling kan papa dan alleen aangifte doen, kindje kan dan zijn achternaam krijgen, dat is bepaald tijdens de erkenning. Ga je niet eerst erkennen dan moet moeder erbij zijn tijdens de aangifte. Niet ideaal dus.
- Daarna kun je de papieren die je hebt meegekregen tijdens de erkenning, opsturen naar de kantonrechter. Daarmee geef je de vader ook de wettelijke vertegenwoordiging. Anders is hij alleen de biologische vader, wat hem wel plichten, maar geen rechten geeft. Als wettelijk vertegenwoordiger mag hij evenveel als jij als ouder.

- Daarnaast is het slim om naar een notaris te gaan voor een testament. Daarin wordt bepaald dat jij en je vriend elkaar aanwijzen als erfgenaam. Anders geldt de wettelijke verdeling en zijn je ouders eerste erfgenaam (en je kindje). Tevens kun je in het testament een voogd/bewindvoerder voor je kind(eren) aanwijzen. Voor het geval er iets met jullie gebeurt als ze nog minderjarig is/zijn.

Mocht je vragen hebben, kun je altijd een pm sturen. Wij hebben dit afgelopen jaar ook net zo geregeld.
pi_107679038
Oh, en ik zou nog niets kopen voordat je zwanger bent. Voelt voor mij altijd een beetje als goden verzoeken. Stel nou dat het niet lukt om zwanger te worden, dan zit je daar met je babyspul, kan heel confronterend zijn.
Zo hadden kennissen samen een nieuw huis gekocht en één kamer alvast babybehang gegeven. Maar ze kunnen dus geen kinderen krijgen, bleek later. Dan zit je toch met al je verdriet tegen dat behang aan te kijken.
  maandag 6 februari 2012 @ 16:56:55 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_107679111
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:55 schreef danic het volgende:
Oh, en ik zou nog niets kopen voordat je zwanger bent. Voelt voor mij altijd een beetje als goden verzoeken. Stel nou dat het niet lukt om zwanger te worden, dan zit je daar met je babyspul, kan heel confronterend zijn.
Zo hadden kennissen samen een nieuw huis gekocht en één kamer alvast babybehang gegeven. Maar ze kunnen dus geen kinderen krijgen, bleek later. Dan zit je toch met al je verdriet tegen dat behang aan te kijken.
Dat ja, ik moet ook steeds op mn handen gaan zitten als ik leuk spul zie, maar als ik dat niet had gedaan dan zat ik nu al 3 jaar tegen al die schattige spulletjes aan te kijken (gerekend vanaf de periode dat ik wist dat ik met deze vriend wel kindjes zou gaan willen krijgen)
pi_107679169
Danic,

Bedankt voor je reactie.
ok dat is niet heel moeilijk dus, thanx voor de info!

We hebben toen we ons huis kochten wel een (hoenoem je dat ook alweer ) samenlevingscontract ? opgemaakt en getekend enzo, dat is dus niet voldoende ?

Daar zit wat in.. ga nog niets kopen.
Het is uiteraard niet vanzelfsprekend dat alles lukt zoals je t in je hoofd hebt.
Wat zuur zeg voor die kennissen :{
pi_107679417
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:41 schreef bo1988 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan?
Mijn vriendinnen denken helemaal nog niet aan kinderen, een aantal daarvan gaat nog naar school etc, geen eigen huis, dus die leiden een heel ander leven dan waar ik nu in zit lijkt wel...

is het raar om alvast baby-spulletjes te gaan kopen? haha ik zit steeds te kijken wat handig is om te hebben enzo

hellup.. word gek van mijn rammelende eierstokken! oO<
Ik ben 23, mijn situatie kun je op de vorige pagina lezen :)

Ik zou nog niets gaan kopen zelf, sowieso zou ik dat niet 'durven' tot ik de 3-maanden grens voorbij was denk ik. Maar dat is gewoon een gevoelskwestie hoor.
pi_107679570
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:58 schreef bo1988 het volgende:
Danic,

Bedankt voor je reactie.
ok dat is niet heel moeilijk dus, thanx voor de info!

We hebben toen we ons huis kochten wel een (hoenoem je dat ook alweer ) samenlevingscontract ? opgemaakt en getekend enzo, dat is dus niet voldoende ?

Daar zit wat in.. ga nog niets kopen.
Het is uiteraard niet vanzelfsprekend dat alles lukt zoals je t in je hoofd hebt.
Wat zuur zeg voor die kennissen :{
Nee samenlevingscontract is niet hetzelfde als een testament. Wij hebben dat destijds tegelijk met het samenlevingscontract op laten stellen. Je bent niet automatisch erfgenaam van elkaar anders.
pi_107679654
Oh sorry, ga ik nog even terugkijken wat jij getikt hebt :)

Het is zo aantrekkelijk om wat te kopen, al die leuke dingetjes, en kinderwagens enzo..
Maar jullie hebben wel gelijk, stel dat t niet gaat..

Ok, duidelijk wat betreft testament.
Ik trouw toch liever denk ik dan. Met trouwen is dat toch allemaal "vanzelf" goed geregeld ?
pi_107681617
Ik moet me ook inhouden om niet al babyspul te kopen. Bij het Kruidvat hebben ze nu zwangerschapsshirts met "made with love" erop, zo lief O+

Ik denk trouwens dat hier ook eerder een baby komt dan dat er getrouwd wordt. Vriendlief ziet het nut van trouwen niet echt in. Ik wel en droom al vanaf kindsafaan van mn trouwdag O+
pi_107681904
Ik zou het niet erg vinden als we nooit zouden trouwen. Ik zou het wel erg vinden als we nooit kinderen zouden krijgen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107681948
Wie koopt er in hemelsnaam een kinderwagen voordat ie zwanger Is? Enig idee wat die krengen kosten?? Een shirtje of slofjes kan ik me nog voorstellen maar een kinderwagen dat is van de zotte.
Ik durfde pas iets te kopen na de 20 weken echo. Iets met goden verzoeken inderdaad Danic.

Leonieke kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Maar kop op hoor!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_107682052
Gerberaatje; jij bent helemaal erg ;) rammelen terwijl je zwanger bent! Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen en helemaal nu je zo'n gave echo hebt gehad waarin je kleinste een kopietje van je grote is O+ En dat dicht op elkaar wil ik ook graag, daarom zsm weer beginnen met traject, je weet nooit hoe het loopt.

Kyara; een vriendinnetje van mij heeft ook heel lang, als in 2 jaar, over de 1e gedaan. Vervolgens geen voorbehoedsmiddelen gebruikt na de bevalling omdat een 2e heel welkom was en ze toch heel lang over de 1e hebben gedaan. Vervolgens was ze 3 maanden na de bevalling weer zwanger :X De jongste is paar dagen voor de verjaardag van de oudste geboren.

Danic; nader tot elkaar komen is ook heel belangrijk! Als de basis goed zit kunnen jullie vast ook die 2e samen aan.

Leonieke; :*

Ladyblack; Ik kan me dat gevoel nog zo naar boven halen, wat voelde ik me soms zo ontzettend verdrietig! Voor jou een hele dikke knuffel :*

Bo1988; Getrouwd zijn is zo leuk! En ik ben ook alleen maar getrouwd omdat we een kindje wilden en ik graag dezelfde achternaam wilde. Ik heb een super leuke dag gehad, niet eens heel duur en met een leuk feestje, uit eten en trouwjurk. Ik was ook altijd sceptisch over trouwen, onzin enzo. En nu ben ik echt blij dat we zijn getrouwd, het voelt toch speciaal O+
En babyspullen kopen zou ik nog niet doen, stel het lukt niet of niet snel, dan kijk je daar steeds tegenaan. Je hebt tijd zat om alle winkels te plunderen zodra je weet dat je zwanger bent.

DevilsAndDust; ik begrijp je helemaal!
  maandag 6 februari 2012 @ 18:20:42 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_107682361
Hier duurde het ook wel een tijdje voor ik babyspullen heb gekocht. Mijn moeder stond eerder in de prenatal dan ik.

Poezebeest, ja, ik hoop het. Ik weet dat er wel wat medisch aan de hand is waarom het langer heeft geduurd maar dat is nooit echt verder uitgezocht en voel er ook niks voor om dat alsnog te gaan doen. 3 maanden na de bevalling weer zwanger, dat risico ga ik maar niet lopen denk ik :X
pi_107683650
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als we nooit zouden trouwen. Ik zou het wel erg vinden als we nooit kinderen zouden krijgen.
Dit, helemaal eens
pi_107685589
Oh, af en toe kan ik ook wel staan kwijlen bij kinderkleertjes. Ik heb gelukkig wat neefjes en nichtjes ;)

Ik ben wel getrouwd, maar onze situatie is nog niet helemaal je-van-het. Ik ben namelijk nog aan het studeren, en mijn man heeft geen goede baan momenteel (hij werkt nu fulltime in wat eerder zijn studentenbaantje was). Maar dat vind ik nog niet zo erg, het lastig vind ik vooral dat manlief er echt nog geen zin in heeft. Het lijkt me heerlijk om samen te kunnen dromen van een toekomst met een gezin. Hij ziet dat echter voorlopig nog niet voor zich.

Afgelopen weekend heb ik op mijn neefje van 1 gepast, en mijn man was er ook, en ik heb hem nog nooit zo enthousiast zien spelen met een kind. Ik wist niet dat hij het in zich had. Hij vond mijn neefje ook superleuk - nu issie dat ook, een heerlijk enthousiast en vrolijk kind. Niet dat dat hem aan het rammelen krijgt, maar het is wel fijn om te zien.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_107691608
quote:
17s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:59 schreef Kyara het volgende:
Zwangerschap vind ik prima, baby erbij ook. De bevalling wil ik wel graag overslaan.

is het raar om te rammelen voor een tweede al nr nog amper 3,5 week oud is?
Grappig :D
Ik rammel totaal niet..vind het echt geweldig zo..helemaal compleet O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:46:38 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_107707895
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

Grappig :D
Ik rammel totaal niet..vind het echt geweldig zo..helemaal compleet O+
dus jij bent helemaal klaar? Of sluit je toch niet uit dat er nog een 2e kan komen?
pi_107718939
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

Grappig :D
Ik rammel totaal niet..vind het echt geweldig zo..helemaal compleet O+
Ik ook absoluut niet,gelukkig met onze jongens en ook geen moeite im maxi cosi,box e.d te verkopen,t id fijn en goed zo.

Wie weet ooit nog pleegopvang o.i.d.

Lichamelijk moet ik eigenlijk ook niet meer zwanger raken,dat scheelt miss ook.
pi_107723746
Jongens, het is hier niets ernstigs hoor. We vinden elkaar nog steeds hartstikke lief. Alleen door het onregelmatige rooster van mijn vriend leven we soms nogal langs elkaar. En als je dan vergeet te praten, dan komen er irritaties. Niks meer, niks minder. Gaat helemaal goedkomen en die tweede gaat er zeker komen. Alleen nu nog ff niet.
pi_107730126
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:32 schreef Lot_1 het volgende:
Oh, af en toe kan ik ook wel staan kwijlen bij kinderkleertjes. Ik heb gelukkig wat neefjes en nichtjes ;)
Lucky you... ik heb echt helemaal niks om me heen om als excuus te gebruiken. Heb nog nooit een baby vastgehouden, behalve toen ik nog heel klein was :@
I had a signature once. It was awful.
pi_107730541
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

dus jij bent helemaal klaar? Of sluit je toch niet uit dat er nog een 2e kan komen?
Mja ik weet het niet...ik heb geen definitief een beslissing genomen..maar kan me niet echt voorstellen dat ik nog eentje heb gek genoeg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107797568
:W Hallo allemaal, kom eventjes ongegeneerd binnenwalsen met wat rammelmateriaal ;)

Vriendinnetje van mij is onlangs bevallen van een tweede dochter en ik ben eens aan het haken geslagen. Een keischattig jurkje O+ incl slofjes en een lief vestje voor d'r oudste dochter die morgen 2 jaar wordt. Wat fotootjes onder de spoiler, gewoon omdat ik het even wil delen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees hier altijd mee, maar post niet zo vaak momenteel. Het gerammel is me momenteel een beetje te pijnlijk, ik durf/wil niet eens op kraamvisite bij m'n vriendinnetje...
En een knuffel voor Ladyblack O+
pi_107802844
Indien iemand de laatste dagen een raar rammelend geluid heeft waargenomen in zuid-holland, niet schrikken, dat was ik! :P
Ik rammel de pan weer uit, en ik dacht echt dat ik er even vanaf was, met een bruiloft volgend jaar, en de afspraak dat de pil er dan uit gaat, maar dan raken vriendinnen zwanger, en dan wil ik ook weer zo graag!!! Ik wil zo graag een kindje!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:32:51 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107803958
Ach Bellelena, wat mooi! Je kan zo goed zien dat het met liefde en aandacht is gemaakt. Ik zie er ook een beetje weemoed in, of is dat iets te direct? Ik hoop zo dat je je ooit op een werkje voor je eigen baby mag storten! Ik had eigenlijk wel gedacht dat er wel meer schot in de zaak zou zitten. Herinner me een bonnenboekje van je vriend?
pi_107804646
Mooi, bellelena! En een :* voor het rammelen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107804992
Bellelena ik moest toevallig aan je denken van de week. Nog geen uitzicht op het inwisselen van je bon? Prachtig gemaakt, die kleertjes O+.

En gewoonmezelf87, dan hebben diegenen niet alleen jou gehoord :P.

Hier inmiddels ruim een jaar gestopt met roken. Ook zo'n "stap". Maar ook hier blijft het voorlopig bij rammelen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_107805522
gewoonmezelf87: Ik dacht al, wat rammelt er zo! ;) Wat leuk dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd :) Het jaar vliegt vast zo voorbij met alle voorbereidingen. En in de tussentijd vast veel oefenen hihi.

Aventura: Die weemoed inderdaad hoor, lijkt me zo leuk om voor 'mezelf' zoiets te kunnen gaan maken. En het bonnenboekje ja, nu ben ik al bijna weer jarig inmiddels haha! Af en toe hebben we er een gesprekje over, kindjes e.d., en mijn vriend voelt zichzelf er wel steeds meer klaar voor, maar het is nog net een drempeltje. Laatst durfde hij wel zonder voorbehoedsmiddelen te vrijen, vlak na mijn ongesteldheid ;) Wie weet durft ie dat binnenkort ook wel als ik in een meer vruchtbare periode van mn cyclus zit :9~

DevilsAndDust: Dankjewel :*

Kirb: Dankjewel, en wel een beetje uitzicht (zoals hierboven geschreven) op het inwisselen van m'n bonnetje, maar de echte echte stap is nog net niet helemaal genomen. Ik blijf elke keer maar hopen dat het nu toch echt eens opschiet met die rammelende balletjes van hem :D
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:21:29 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_107809998
Bellelena! Misschien moet je een rammelaar voor je vriend kopen, ik vind het schandalig dat een eigen kindje zulke lieve kleertjes nog niet aankan! Echt, fantastisch gemaakt, met zoveel oog voor detail _O_

Weet je vriend dat je eigenlijk niet eens op kraamvisite wilt omdat dat pijnlijk is?

Dikke :* voor jou!
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:56:54 #138
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_107811615
Bellena, wat een leuke en schattige kleertjes!
Wel erg jammer dat je je bon nog niet mag inleveren en dat t zo pijnlijk is voor je (wel begrijpelijk hoor)

heb je een patroontje vor me van de kleertjes? En hoe heb je dat kleurverloop gekregen? Zelf gedaan of multicolor garen (zo ja,welke)
Niet dat ik tal nodig heb....maae voor ooit
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_107815691
LadyBlack, wanneer het voor jou zover is (en ik duim zo mee dat dat ook echt heel snel gaat gebeuren!), dan ga ik hoogst persoonlijk een kraamkadootje voor je maken O+
Ik heb mijn vriend wel vertelt dat ik niet wilde, maar we hebben het niet uitgebreid over de reden gehad. Ik het het vermoeden dat hij wel iets vermoedde ;) In ieder geval is ie wel extra lief voor me dus dat scheelt :)

Tyler-Girl, voor het jurkje heb ik een patroon gebruikt van garnstudio.com: deze. Het vestje is een eigen gemaakt patroon, maar die wil ik best voor je opschrijven als je dat leuk vindt!
De garen die ik heb gebruikt is een degrade sun van Katia, die heb ik via deze winkel. Ik vind zelf altijd puur katoenen garens het fijnst. Ze hebben een heleboel verschillende + kleuren op die site! Ik heb voor mijn vriend, zusje en broertjes al mutsen gemaakt met dezelfde garens (andere kleuren) en ben er voor mezelf nu ook eentje aan het maken.
en zucht, ik hoop inderdaad ook dat ik toch wel spoedig mijn bonnetje mag gaan inleveren!
pi_107859293
Bellelena :* ik hoop echt dat je je bonnetje snel mag inleveren :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107867010
Toen ik twee weken geleden de afspraak plande in het z'huis voor de 2e ronde was ik nog een beetje in dubio of ik überhaupt wel een 2e zou willen. Nu de afspraak staat en ik er over nadenk ga ik echt steeds harder rammelen, nog zo'n leuk exemplaar erbij zou echt geweldig zijn! Afgelopen week was een vriendinnetje hier met haar zoontje van 1,5. Als de eerste poging gelijk weer raak is, heeft grote broer die leeftijd. Ik vond het echt zo ontzettend leuk en sindsdien is het alleen maar nog erger met mijn gerammel :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gerberaatje; you go girl! Nog twee kopietjes van je dame O+
pi_107867483
Gerberaatje :D Alweer aan de rammel terwijl je er nog eentje aan het uitbroeden bent! En die bevalling ben je toch alweer vergeten wanneer dat frummeltje op je buik wordt gelegd, toch O-)

Poezebeest: Wat leuk dat jullie voor een tweede willen gaan! En ook heel spannend als ik het zo lees! Ik ga alvast meeduimen dat het snel raak is O+
En voel je vooral niet schuldig gekkie! Het is iedereen evenveel gegund! Mijn tijd, en die van de anderen die wachten, komt ook heus wel! Wie weet schiet het hier (eindelijk ook eens) op en kunnen we over een poosje samen in z&g!

Net gehoord dat een neef van mijn vriend z'n tweede kindje verwacht! Morgen viert mijn schoonmoeder haar verjaardag, maar de zwangere zal niet aanwezig zijn. Aan de ene kant ben ik daar stiekem wel een klein beetje blij mee, aan de andere kant ook jammer. Vorig jaar was een andere neef (z'n vriendin dan) zwanger en was wel leuk om daar over te kletsen + de neven deden ook even een poging om vriendlief te enthousiasmeren haha. Het dochtertje van neef1 was er ook toen en die was niet bij mij weg te slaan :o dus allemaal opmerkingen over dat het voor mij (ons) ook wel tijd werd enzo *).
pi_107884693
Ik lurk hier meestal alleen maar, maar moet nu toch wel even spuien :P

Gisteren op een kinderverjaardag waar wij de enige waren zonder kinderen en er was ook echt vanalles wat, van 2 weken oud tot 6 jaar oud, zo lief! En nu vannacht natuurlijk gedroomd dat ik moest bevallen, maar ik wist helemaal niet dat ik zwanger was en toen werd het kindje geboren en ging het even daarna dood ;( en toen zei mn vriend dat we het dan maar meteen opnieuw moesten proberen in de droom :{

Nog een paar jaar wachten... Of iig tot we niet meer in een buurt wonen waar drugs gedealed wordt op straat :')
  zondag 12 februari 2012 @ 20:53:00 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107906103
wat een akelige droom inu! :{ ik hoop dat jullie snel een leuk ander adres vinden! of dan men stopt met dealen in jullie straat! :) ^O^
in de haak.
pi_107945399
Nou wij zijn hier helemaal omgeslagen. We hebben afgelopen week veel gepraat en besloten dat we niet langer willen wachten. Onze situatie is nu goed, we zijn allebei gezond en je weet niet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren. Het verlangen naar een kindje is bij ons allebei zo groot dat we het gewoon gaan proberen.

Ik ben echt over the moon :D Het is nog heel onwerkelijk allemaal maar we zijn heel erg blij O+

Ben dus sneller dan gedacht weer weg uit dit topic :+ Veel succes met rammelen/wachten iedereen hier!! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107945453
Wat leuk voor jullie, veel succes! ^O^
pi_107945498
Wat gaaf! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107945553
Dankjewel! Lief! :*
pi_107945639
Het is echt zó herkenbaar!

Hier was het geloof ik een interview met Paul de Leeuw dat de doorslag gaf. Hij sprak zo liefdevol over zijn vaderschap. En toen ineens had ik het er helemaal mee gehad, dacht ik precies wat jij dacht: "We zijn gezond, we zijn verstandig, het leven is kort, waar wachten we nog op?" En toen zei mijn lief: "Ja, je hebt gelijk." En toen deden we het gewoon! :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107945944
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het is echt zó herkenbaar!

Hier was het geloof ik een interview met Paul de Leeuw dat de doorslag gaf. Hij sprak zo liefdevol over zijn vaderschap. En toen ineens had ik het er helemaal mee gehad, dacht ik precies wat jij dacht: "We zijn gezond, we zijn verstandig, het leven is kort, waar wachten we nog op?" En toen zei mijn lief: "Ja, je hebt gelijk." En toen deden we het gewoon! :o
Haha ja gaaf he :D Bij ons ging het ongeveer zo: Vriend was op kraambezoek geweest bij een collega. Hij had het zo erover dat de laatste 6 collega's die een kind hadden gekregen allemaal vrouwen waren en hij zei zoiets van 'nu zijn wij eerst aan de beurt', ik nog van 'nou, dan moeten de rest van je collega's nog 1,5 jaar wachten :+ '. Het ging eigenlijk steeds meer leven. M'n vriend was jarig en toen zei ik 'misschien is dit wel je laatste verjaardag als niet-papa' en hij zei 'ja misschien wel' 'dan moet ik wel stoppen met de pil...' 'ja idd' 'zullen we het doen?'. We hebben elkaar echt heel dom grijnzend aangekeken :') en toen dus besloten dat we het écht gaan doen *O*

Ik heb al een paar nachten amper ervan geslapen :')
pi_107946075
Het is dan ook ontzettend spannend! Wat een stap.

Hier was het in één keer raak. Dat was m'n lief wel iets te veel. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107946240
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Het is dan ook ontzettend spannend! Wat een stap.

Hier was het in één keer raak. Dat was m'n lief wel iets te veel. :+
Oh wat goed! Mijnes is ervan overtuigd dat hij in 1 keer raak gaat schieten :+ Ik ga helemaal nergens vanuit. Voor hetzelfde geld lukt het helemaal nooit maar daar ga ik niet aan denken.
pi_107951931
L0t, wat gaaf!
Hopelijk is het snel raak :)
pi_107952065
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:51 schreef Bubbles90. het volgende:
L0t, wat gaaf!
Hopelijk is het snel raak :)
Lief, dankjewel! Ik hoop het ook :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:27:49 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107958443
L0t, wat goed, wat leuk! *O*

En Bellelena... een hele dikke :* voor jou, je rammelt en wacht al zo lang! :Y :*
En wat een superschattig jurkje en vestje heb je gemaakt! "o O+
***
pi_107964291
Ohhh wow L0t..!!!! Wat spannend, gaaf, bijzonder! O+ Veel plezier ;) geniet ervan hihi! Ik hoop mee dat het snel raak zal zijn!

Brighteyes dankjewel :*

En intiem:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107967917
Dankjewel BE en bellelena! Superlieve reacties O+

Klinkt al erg hoopvol en positief bellelena! Ik ga hard voor je hopen dat je snel mee kan naar WOHTS of mss zelfs wel in één keer naar Z&G ;)
pi_107968677
Oooohh wat spannend L0t!! Heel veel succes en hopelijk is het snel raak :D
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_107969027
Dat klinkt toch wel al erg spannend, bellelena!

Gaaf, L0t! Veel succes. ;).

Ik handel het rammelen tegenwoordig wat beter. Het is er nog, maar minder pijnlijk dan het wel is geweest. Zondagochtenden zijn nog wel lastig - ik word dan vaak wakker met de gedachte aan het aantal weken dat ik anders nu zwanger zou zijn (23, inmiddels). Het scheelt dat we geweldige vakantieplannen hebben voor komende zomer. Die zouden anders niet meer mogelijk zijn. Het voelt goed om in ieder geval nog één keer samen een grote reis te maken. Dan zien we daarna wel weer.
pi_107973880
Elf fijn dat het al iets minder pijnlijk is :*

Die reis klinkt goed *O* Waar gaan jullie heen?
Wij waren een Amerika trip aan het plannen toen ik onverwacht zwanger raakte. Nu gaan we die reis doen als Puck oud genoeg is maar het is een reis die ik wellicht liever zonder kind zou doen eigenlijk :@ dus geniet er vooral van! Het is vast vloeken in de kerk van de rammelaars maar je bent zoveel 'wendbaarder' op reis zonder een kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 14-02-2012 19:37:57 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107974766
Oh dat absoluut!
Wij zijn net 3 weken naar Thailand geweest met kind van 18 maanden. Gaat prima, hebben heerlijk uitgerust, maar vrij weinig gedaan. Op zich niet erg, vooral ook omdat we al eens in Thailand geweest waren. Was het de eerste keer geweest, was het toch jammer geweest :)
pi_107979714
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Elf fijn dat het al iets minder pijnlijk is :*

Die reis klinkt goed *O* Waar gaan jullie heen?
Wij waren een Amerika trip aan het plannen toen ik onverwacht zwanger raakte. Nu gaan we die reis doen als Puck oud genoeg is maar het is een reis die ik wellicht liever zond kind zou doen eigenlijk :@ dus geniet er vooral van! Het is vast vloeken in de kerk van de rammelaars maar je bent zoveel 'wendbaarder' op reis zonder een kind.
De reis gaat naar Amerika. :+. Bijna een maand, veel rijden en ook nog een binnenlandse vlucht. Het zal ongetwijfeld kunnen met een kindje erbij, maar het lijkt me zo wel een stuk gemakkelijker. Het voelt ook als één van die dingen die je nog moet doen voor er kinderen komen. Ik bekijk het maar als iets goeds dat we deze kans nog hebben.
pi_107989366
Ik rammelde vandaag de pan uit. Mijn kind is zo leuk, ik wil nog!

Ik rammel alleen niet zo van (de gedachte aan) kleine baby'tjes, merk ik. Peuters zijn veel leuker. O+
pi_107991821
bellelena wat een leuk jurkje heb je gemaakt zeg!

lot, gaaf hoor succes!

klinkt goed elf zo'n reis :*

ik ga verdorie steeds harder rammelen, sinds we een afl van I didn't know I was pregnant hebben gezien zit meneer me steeds te pesten, bijv als ik misselijk ben zegt ie je bent toch niet zwanger?
gaf ik gister als antwoord dat wil je helemaal niet! (hij heeft qua mijn gezondheid meer problemen tegen nr 2) zegt ie NEE hoor....

reken maar dat ik daar meer van rammel , kans op een nr 2 is daardoor nu wel groter en wie weet....
pi_107993154
Wat leuk! Nog zo'n leukerd O+
*poef* nu is het weg
pi_108292576
Ohw god, de rammelvrije periode is hier duidelijk weer voorbij... Wel vermoeiend, dat het zo in fases gaat. Het ene moment moet ik er niet aan denken, en het andere moment (nu! nu! nu!) kan ik niet wachten.. Het is nog steeds niet zeker of we er uberhaupt nog eens voor gaan..
pi_108292720
Die fases zijn herkenbaar chan. Ik zit nu weer in een enorme rammelfase. Van de week een heel gesprek met N gehad over hoe die hele bevalling en nasleep nou voor hem geweest is. We gaan voor een eventuele volgende echt wel wat op papier zetten.

We willen beide wel, maar moeten echt nog wachten tot de tijd rijp is. Maar ohw, dat duurt me eigenlijk wel te lang.
*poef* nu is het weg
pi_108293254
Mijn man heeft die fases ook, maar meestal lopen die tegenovergesteld aan mijn fases.. héél soms rammelen we allebei (voor zover mn man kan rammelen natuurlijk :P ) of moeten we er allebei niet aan denken.. Voor ons is het lastige punt niet zozeer de zwangerschap/bevalling/nasleep, maar vooral of we de belasting van een tweede kind wel écht aankunnen..
pi_108295971
Elf: Wat naar dat het af en toe zo pijnlijk is, maar ook zo logisch. Kun je er met je vriend een beetje over praten? Maar wat stoer en gaaf zo'n reis! Zo'n mooie reis is ook heel bijzonder om samen te maken en wie weet daarna inderdaad :*

Dizzy-Miss-Lizzy: Wie weet over een paar jaar, als jullie zoontje iets groter is! Zou ook heel bijzonder kunnen zijn om die reis dan samen met hem te maken!

draculettetje: Hihi, wat zo'n programma al niet teweeg brengt ;) Spannende opmerkingen van je vriend! Wie weet wat de toekomst brengt!

Chan en kaatjejannie :* De toekomst ligt open en vol mogelijkheden.
pi_108302215
Wij zouden ook naar Amerika gaan maar bleek ik zwanger. Er is iets met dat land en zwanger worden.
Dus rammelaars plan een reis naar Amerika ;)
pi_108302628
Uh oh, wij gaan over 7.5 week naar Amerika. ;) Mét onze anderhalf jarige dochter.

Wat doe ik in dit topic? Ik rammel niet eens!
pi_108325876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zouden ook naar Amerika gaan maar bleek ik zwanger. Er is iets met dat land en zwanger worden.
Dus rammelaars plan een reis naar Amerika ;)
inderdaad

wij plande hem 12 jaar geleden (ook een maand) en toen we er waren was ik 8 weken zwanger
pi_108334962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Dus rammelaars plan een reis naar Amerika ;)
Check! :o :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108335079
Dubbel check.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:00:02 #175
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108335227
Genoteerd. 8-)
A grand adventure has begun.
pi_108335240
Nou dan doen wij dat de komende 3 jaar dan maar even niet meer :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108335520
P. wil niet naar Amerika gaan -O- ;(
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:18:22 #178
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108335553
Misschien behoort een tripje naar America wel tot de opties Leonieke? :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/America_(Limburg)
A grand adventure has begun.
pi_108335659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:18 schreef Keshet het volgende:
Misschien behoort een tripje naar America wel tot de opties Leonieke? :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/America_(Limburg)
\ :D _O-
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:37:35 #181
5428 crew  miss_sly
pi_108335987
Ow jee, wij gaan volgend jaar naar Amerika :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108336338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Ow jee, wij gaan volgend jaar naar Amerika :o
Ik zou extra voorzorgsmaatregelen nemen :7

Met Senna neem ik aan? Leuk! Waar willen jullie precies heen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:55:11 #183
5428 crew  miss_sly
pi_108336409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik zou extra voorzorgsmaatregelen nemen :7

Met Senna neem ik aan? Leuk! Waar willen jullie precies heen?
als het goed is, ben ik tegen die tijd gesteriliseerd, dus dat zou voldoende moeten zijn :+

B gaat voor zijn werk naar Seattle, en we moeten nog een route bepalen, maar of Senna en ik vliegen ook naar Seattle en we gaan vandaar verder reizen, of wij vliegen ergens anders heen en B neemt een binnenlandse vlucht daarheen. Het is afhankelijk van wanneer we gaan: februari of juli.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108344355
Uh ooh.... Hier net terug uit new york en nog niet ongesteld geweest :x
Huwelijksnacht(on)gelukje O+

Vast niet ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_108344780
Ik geloof dat ik maar eens begin met plannen :+
pi_108355019
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:42 schreef Poppedein het volgende:
Uh ooh.... Hier net terug uit new york en nog niet ongesteld geweest :x
Huwelijksnacht(on)gelukje O+

Vast niet ;)
:o :D

Wij gaan in augustus dus naar Florida :P
maar ik hoop uiteraard dat ik al zwanger op vakantie ga
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108355074
Whaaaa wij gaan volgend jaar zomer naar Amerika :D dus ik zeg net tegen lief.. als we nou uit Amerika terug komen.. zullen we dan babies gaan maken :P. Lief: misschien kunnen we dat dan wel doen ja..

Waar zit de stuitersmiley :P
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:51:19 #189
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108355705
Hahahah toch wel apart dat veel mensen naar Amerika gaan of zijn geweest en plannen hebben om zwanger te worden :D

Ik vroeg laatst aan mijn vriend: zou je niet nog bijvoorbeeld een grote reis willen maken voordat we kinderen krijgen (naar Amerika of Australie) zegt ie: neej ik wil veel liever kinderen (hetzelfde geld trouwens ook voor nieuwe meubels....hij wil liever een baby dan nieuwe meubels...)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_108360438
Het is net of dit topic voor mij gemaakt is. Ik rammel al een paar jaar, (ben 27, vriend ook) maar sinds ik mijn mijn vriend en ik onze diploma's hebben (zelfde school, begin en half 2011) begin ik er langzaam doof van te worden. Vandaag op de negen maanden beurs ook al mezelf helemaal in moeten houden met kopen enzo. Wel al een mooi kamertje gezien voor later. Hou ik in mijn achterhoofd. Ook al wezen 'shoppen' voor kinderwagens.

Nou zijn we er zelf nog niet helemaal klaar voor. We wachten nog tot ons nieuwbouwhuis wordt opgeleverd, maar die heeft wel alvast 3 slaapkamers. De gespaarde centjes van t afgelopen jaar (woon bij schoonouders, scheelt super veel geld) gaan allemaal naar het huis en daarna gaan we sparen voor een kindje. Elke keer als ik er iets over zeg, zegt ie dat we er geen geld voor hebben, eerst huisje en even lekker met zijn 2 (dus zonder schoonouders) Hij heeft gelijk natuurlijk, maar nu dat huisje steeds dichterbij komt (mei, juni) gaat het niet meer kriebelen, maar gewoon keihard jeuken.
Dus zeg ik maar dat een trouwerij niet zo duur hoeft te zijn (want dat lees ik net hier) zegt ie..... Mja :-) dus dat komt allemaal nog wel goed. Geduld meiden, geduld... Schone zaak enzo.

Oh ja de info boekjes over flesjes en wagens en wipstoeltjes heb ik maar zonder te showen in de kast weggestopt, wil hem niet nerveus maken :-p heb hem schoonmaakdoekjes geshowed. Was ie ook heel blij mee, haha.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:43:00 #191
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108360722
Zat gister in de auto bij een collega, wiens 36-jarige broer onlangs plotsklaps is overleden. Hij is zelf een jaar of 27 schat ik. Hij vertelde dat hij en zijn vriendin daardoor NU gaan doen wat ze willen. Verhuizen, trouwen en een kind, ze gaan er allemaal nu aan beginnen. Ik vond dat eigenlijk ook wel heel mooi. Timen is verstandig enzo, tegelijkertijd kun je niet in de toekomst kijken. Dat zette me wel aan het denken, vond het sws wel heel mooi. Moest ook even aan dit topic denken :)
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:41:20 #192
240917 Mula
pi_108363612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:43 schreef Aventura het volgende:
Zat gister in de auto bij een collega, wiens 36-jarige broer onlangs plotsklaps is overleden. Hij is zelf een jaar of 27 schat ik. Hij vertelde dat hij en zijn vriendin daardoor NU gaan doen wat ze willen. Verhuizen, trouwen en een kind, ze gaan er allemaal nu aan beginnen. Ik vond dat eigenlijk ook wel heel mooi. Timen is verstandig enzo, tegelijkertijd kun je niet in de toekomst kijken. Dat zette me wel aan het denken, vond het sws wel heel mooi. Moest ook even aan dit topic denken :)
:Y
pi_108364107
Eens Aventura. :Y

Mula hoe is het met jou?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:00:03 #194
240917 Mula
pi_108364632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:50 schreef Kirb het volgende:


Mula hoe is het met jou?
Slecht en heel goed.

Heel goed, aangezien de behandelingen heel goed gaan. Chemo is enorm goed aangeslagen(tumor was niet eens terug te vinden) en operatie is meegevallen. Volgende week beginnen de bestralingen, dus over een paar weken zijn de meest ingrijpende behandelingen achter de rug. En mijn haar groeit. Ook belangrijk. ;)


Slecht, omdat ik verschrikkelijk rammel. Mijn vriend rammelt. En het kan gewoon niet. Dat is zo moeilijk te behapstukken. Ik voel me nutteloos en ben afgrijselijk bang dat ik mijn vriend hierdoor ga kwijtraken. Mijn spiraaltje moet er binnenkort uit, omdat ik in de overgang wordt gebracht. En dat voelt zo verkeerd. :'(
pi_108365119
Oohhh jezus :'( wat ontzettend klote zeg!

Heel fijn dat de behandelingen goed gaan. Kun je het er wel goed over hebben met je vriend, je onzekerheid kwijt? Is er een prognose voor wanneer je weer beter kunt zijn, wanneer je eventueel aan je gerammel gehoor kunt geven?

Pff konden we de klok maar een schop vooruit geven. :* Heel veel sterkte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kirb op 24-02-2012 22:15:17 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:26:04 #196
240917 Mula
pi_108366070
Ik moet 5 jaar hormonen slikken. Daarna is het afwachten hoe het met mijn vruchtbaarheid zit. Je kan door chemo en hormonen permanent in de overgang komen, maar dat hoeft niet. Het is gewoon afwachten. Vooral of er in de komende jaren uitzaaiingen komen...

Mijn vriend heeft het er moeilijk mee en daar kan ik heel moeilijk mee omgaan. Ik vind het zo pijnlijk dat het mijn lijf is die moeilijk doet. Over het algemeen heb ik wel het idee dat we op een lijn zitten, maar op de momenten dat we dat even niet zitten (zoals nu) is het enorm heftig en beangstigend.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:28:10 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108366162
Mula het is ook niet niks allemaal, en dat op zo'n korte tijd, heel veel sterkte :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108375183
Hoi,

Ik kom mij hier maar eens voorzichtig melden... Ik lees hier (en het hele OUD forum) echt al heel lang mee, maar nooit gereageerd... tot nu!

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 4 jaar samen, ik ben 28, hij 32 en we willen graag kinderen... Nu wonen we in een huurflat, 3 hoog, vage uitkeringstrekkers rondom.. kortom, echt geen plek waar we een gezin willen stichten, daarom hebben we een huis gekocht, een nieuwbouwwoning in een echte gezinswijk, die volgend jaar tussen februari en mei klaar zal zijn. Maar dat duurt nog zo lang! En ik rammel zo hard..

Aan de ene kant heb ik bij genoeg mensen in onze omgeving gezien dat het niet vanzelfsprekend is dat je snel zwanger bent, aan de andere kant kan het ook in 1 keer raak zijn... Hoe snel zou het bij ons gaan lukken? Hoe gaat een verhuizing met een klein baby'tje... Hoeveel stress levert het op als je zwanger gaat verhuizen? Wachten we niet te lang als we pas zouden gaan beginnen tegen de tijd dat het huis klaar is? Allemaal vragen die door ons hoofd zoemen... Ik ben al wel gestopt met de Nuvaring, zodat ik in ieder geval een paar keer ongesteld ben geweest, voordat we echt gaan beginnen. Mijn cyclus is nog nooit regelmatig geweest, dus ik ben benieuwd hoe dat loopt (1e cyclus was keurig 27 dagen, nu zit ik op dag 29, dus als het nu zou komen, gaat het goed...)

We zijn erg benieuwd of anderen ook voor deze beslissing (hebben ge-)staan en hoe jullie erover denken? Wij neigen er nu naar om in juli/augustus te gaan beginnen, zodat we in ieder geval in het nieuwe huis zitten, mocht het in 1 keer lukken...
pi_108375897
Mula :*

Babbel ik zou persoonlijk liever verhuizen met baby dan terwijl ik zwanger zou zijn.. Tijdens mijn zwangerschap was ik dóódmoe, kótsmisselijk en kon niet meer lopen van de bekkenpijn.. Maar ja, elke zwangerschap is anders en voor hetzelfde geldt ben je super mobiel en heb je nergens last van tijdens je zwangerschap.. Maar ik zou er gewoon zsm voor gaan.. wiegje op je eigen slaapkamer zetten in het huidige huis en dan in het nieuwe huis een echte babykamer maken. Anderzijds.. best kans dat je dan uitgerekend bent zo rond de opleverdatum, dat is ook niet echt ideaal.. Maar nou ja, ik denk altijd maar: overal is een mouw aan te passen, welke keuze je ook maakt..
pi_108376945
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 07:51 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi,

Ik kom mij hier maar eens voorzichtig melden... Ik lees hier (en het hele OUD forum) echt al heel lang mee, maar nooit gereageerd... tot nu!

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 4 jaar samen, ik ben 28, hij 32 en we willen graag kinderen... Nu wonen we in een huurflat, 3 hoog, vage uitkeringstrekkers rondom.. kortom, echt geen plek waar we een gezin willen stichten, daarom hebben we een huis gekocht, een nieuwbouwwoning in een echte gezinswijk, die volgend jaar tussen februari en mei klaar zal zijn. Maar dat duurt nog zo lang! En ik rammel zo hard..

Aan de ene kant heb ik bij genoeg mensen in onze omgeving gezien dat het niet vanzelfsprekend is dat je snel zwanger bent, aan de andere kant kan het ook in 1 keer raak zijn... Hoe snel zou het bij ons gaan lukken? Hoe gaat een verhuizing met een klein baby'tje... Hoeveel stress levert het op als je zwanger gaat verhuizen? Wachten we niet te lang als we pas zouden gaan beginnen tegen de tijd dat het huis klaar is? Allemaal vragen die door ons hoofd zoemen... Ik ben al wel gestopt met de Nuvaring, zodat ik in ieder geval een paar keer ongesteld ben geweest, voordat we echt gaan beginnen. Mijn cyclus is nog nooit regelmatig geweest, dus ik ben benieuwd hoe dat loopt (1e cyclus was keurig 27 dagen, nu zit ik op dag 29, dus als het nu zou komen, gaat het goed...)

We zijn erg benieuwd of anderen ook voor deze beslissing (hebben ge-)staan en hoe jullie erover denken? Wij neigen er nu naar om in juli/augustus te gaan beginnen, zodat we in ieder geval in het nieuwe huis zitten, mocht het in 1 keer lukken...
Ik zou zeggen ga er gewoon nu voor. Er is namelijk altijd wel iets waardoor het even niet uit zou kunnen komen, maar precies zoals Aventura hierboven beschreef: NU kan het, je weet niet wat er in de toekomst nog kan gebeuren. Dat was voor ons ook de reden om er nu mee te beginnen.. Hele volksstammen zijn al verhuisd terwijl ze zwanger zijn of een baby hebben dus waarom zou het jullie niet lukken? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')