De VS is gewoon ver heen geraakt en het gaat nog enkele presidenten kosten om dat weer op orde te krijgen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:43 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat McCain het niet beter gedaan zou hebben met Palin als vice-president.
Ja we kunnen Obama wel de schuld geven van de huizencrisis en de oorlogen maar de oorzaak ligt nog in de vorige 4 jaarquote:Op maandag 2 januari 2012 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VS is gewoon ver heen geraakt en het gaat nog enkele presidenten kosten om dat weer op orde te krijgen.
Als je het over verwachtingen wilt hebben, hoe zit het met de verwachtingen die Obama schiep in zijn campagne? Dat mensen dachten dat er echte veranderingen zouden komen kwam niet uit de lucht vallen oid. Dat hem dat nu nagedragen en verweten wordt vind ik geheel terecht. Muggenziften over of hij technisch gezien nu wel of geen beloftes verbroken heeft is bull. Het is geen juridisch spelletje. Obama is een grote holle frase gebleken. En wat dat betreft vind ik hem tien keer erger dan een gekke neocon die tenminste eerlijk is in dat ie de wereld in de fik wil steken.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso wat verwachten mensen eigenlijk? Dat je de olietanker die de VS heet even in 4 jaar van steven gaat wenden?
In die zin ben ik nog steeds niet ontevreden over Obama. Ik geloof niet dat iemand anders in deze wereld het beter zou kunnen doen met de gegeven situatie.
Ron Paul rating:quote:
En hoe zijn die anders dan zijn voorgangers? Ik weet niet hoelang je de Amerikaanse politiek al actief volgt, maar Reagan en Bush voerden ook campagne met een "verandering" platform.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:21 schreef NorthernStar het volgende:
Als je het over verwachtingen wilt hebben, hoe zit het met de verwachtingen die Obama schiep in zijn campagne?
Het is moeilijker een wereld uit de fik te halen dan in de fik te stekenquote:Op maandag 2 januari 2012 23:21 schreef NorthernStar het volgende:
En wat dat betreft vind ik hem tien keer erger dan een gekke neocon die tenminste eerlijk is in dat ie de wereld in de fik wil steken.
Ik ben niet per definitie voor/tegen een partij, maar ik heb een enorme hekel aan al dat Christen-fundamentalisme waar de meeste Republikeinen mee komen..... alsof de Bijbel de oplossingen bied voor de problemen die er zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Het is ook precies de reden waarom ik zo ongeveer per definitie voor de democraten ben.
Ik vertrouw republikeinen gewoon niet.
Het versteend dogmatisme waarmee de republikeinen al jaren hangen is op meerdere fronten zeer storend en destructief. Ook op financieel economisch beleid of op het buitenlandse beleid.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben niet per definitie voor/tegen een partij, maar ik heb een enorme hekel aan al dat Christen-fundamentalisme waar de meeste Republikeinen mee komen..... alsof de Bijbel de oplossingen bied voor de problemen die er zijn.
Ron Paul is ook compleet wappie. Dan ga je 60 jaar terug als het gaat om de rechten voor vrouwen en minderheden...quote:Op maandag 2 januari 2012 19:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dus moeten we hopen op Obama want the lesser of two evils?
Romney, Obama, insert willekeurige andere kandidaat, imo is het lood om oud ijzer. Met uitzondering van RP maar dat zie ik niet gebeuren.
Vergeleken met de andere kandidaten (zeker ook Ron Paul) zie ik hem nog steeds als de minst slechte..quote:Dus het worden hoe dan ook weer rampjaren. Dan hoop ik dat we iig een leuk momentje hebben als de huigelaar-in-chief een herverkiezing zou verliezen. Obama heeft het verdiend te verliezen.
Als het kiezen is tussen nog 4 jaar doorkauwen, en in 2016 een fatsoenlijke Republikein neerzetten, OF nu een Newt of Mitt op de top positie zetten, met over 4 jaar een HERverkiezing van een van die knuppels, dan kies ik inderdaad ook liever voor nog 4 jaar Obama.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:47 schreef du_ke het volgende:
Vergeleken met de andere kandidaten (zeker ook Ron Paul) zie ik hem nog steeds als de minst slechte..
iK laat ook liever Obama nog vier jaar verder bezig met de boel te herstellen dan dat ik weer zo een stoere christelijcke Redneck met wapens zie gooienquote:Op dinsdag 3 januari 2012 04:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als het kiezen is tussen nog 4 jaar doorkauwen, en in 2016 een fatsoenlijke Republikein neerzetten, OF nu een Newt of Mitt op de top positie zetten, met over 4 jaar een HERverkiezing van een van die knuppels, dan kies ik inderdaad ook liever voor nog 4 jaar Obama.
Het zou toch vervelend zijn als we straks met 8 jaar Newt of Mitt zitten opgescheept, zeg. Maar als die-hard Republikein kies je natuurlijk sowieso eerst voor de partij, (wie er ook runt), dan pas voor de persoon.
Maar er is een eind aan de Irak oorlog gemaakt en er zijn geen nieuwe oorlogen gestartquote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:25 schreef Homey het volgende:
het beleid van Obama is status quo, dus echte veranderingen heeft hij niet ingevoerd. De staatsschuld neemt alleen maar toe en de oorlogen gaan verder. Of je het eens bent met Ron Paul of niet, hij is de enige die niet status quo is, de andere kandidaten incl Obama wel.
Het beëindigen van de Irak oorlog is geen beslissing van Obama maar van Bush. Dat was allang in gang gezet. Obama heeft echter wel besloten op de Afghanistan oorlog fors op te voeren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 07:44 schreef Monidique het volgende:
Hij heeft daarnaast de gezondheidszorg hervormd en de Irak-oorlog nagenoeg beëindigd, twee van de drie grootste punten van hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |