Vind deze anders ook meesterlijk....quote:
Geholpen? Was niets mis met me......... Nou ja, niet meer dan anders...quote:
Ja het ligt ergens in de goot naast die van mij...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:15 schreef Merlijn het volgende:
Iemand mijn motivatie gezien toevallig?
Dan hebben ze het vast gezellig gehad.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja het ligt ergens in de goot naast die van mij...
Ik vind dat je het een betekenis moet gevenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Lees de laatste aflevering even terug
quote:What to expect at PMA 2012 show next week?
• Nikon will introduce their top of the line D4 + a new Nikkor 85mm f/1.8G lens.
• Canon will probably announce new lenses and maybe a DSLR + compact(s).
• Sony will show only few new Cybershot point and shoot cameras.
• Panasonic may announce a new Lumix GH3 camera and will probably have their upcoming Lumix X lenses on display.
• Fujifilm will have their new mirrorless interchangeable lens camera on display (see the latest leaked picture). The official announcement will probably happen in February 2012.
• Samsung already announced one new compact camera. Expected is also a TL500/EX1 replacement and the mirrorless interchangeable Samsung NX20 camera. There could be a surprise from Samsung - they may introduce a second NX camera.
Nikon and Fujifilm will basically steal the show this year. Olympus and Pentax/Ricoh also have new cameras scheduled for 2012 release (K-r is discontinued), but I don't think they will show anything new at PMA.
Sony, Samsung, Fujifilm and Panasonic have press conference scheduled for January 8th.
De sensor in de d7000 is wel beter jaquote:Op woensdag 4 januari 2012 07:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ik heb met mn D3100 maarliefst 1 keer gefilmd in 9 maanden tijd. Dus een grote meerwaarde heeft het niet nee
Trouwens: is de D7000 nog veel beter dan de D300, of zijn dat puur die paar specificaties? Want qua body en knoppenindeling vind ik de D300(s) wel stukken fijner.
Wat ProblematiQue eerder zei, veel camerafabrikanten komen met nieuwe modellen. Oudere modellen worden goedkoper, omdat de winkels ze uit de voorraad willen hebben en tweedehands is er veel meer te krijgen, omdat de consument wil gaan upgraden.quote:
Ligt er maar net aan wat je gaat fotograferenquote:Op woensdag 4 januari 2012 10:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmm dus heel even de aankondigingen afwachten op misschien een d400 en dan kan ik wellicht voor de d300s gaan.
D7000 heeft idd een betere sensor, maar is niet zo stevig en handig tijdens het fotograferen als de D300(s) denk ik. Een betere sensor is ook niet alles toch?!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:56 schreef Doodkapje het volgende:
Vrije dag! Dertig jaar geleden dat ik uit die keizersnede ben gelichtZometeen maar even bloemen halen voor Ikebana...
Thanksquote:
Ik ben ook even een dagje lam aan het doen. En dan kan ik zoveel doen (foto's bewerken, lezen, etc) dat ik vaak eindig met niets doenquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
ThanksVeel te weinig tijd, wil zoveel doen.... ondertussen maar 180 Gb aan fotomateriaal van het afgelopen kwartaal back-uppen...
vind ik zelf altijd frustrerendquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
Da's al zo'n 2 weken lang het geval hier.
Voor binnen en 's avonds halen we natuurlijk gewoon goede primes. Heb ook al een 50mm f/1.4 AF. Dus op een d300 heb ik dan wel autofocus.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je gaat fotograferenHet zijn beide goede sensoren. Voor overdag zeker, maar als je meer binnen schiet of andere omgevingen met weinig licht, dan wil je een sensor die minder ruist.
Egonomie/bediening is ook belangrijk en wordt vaak onderschat. Het is veel fijner om direct een knop voor een functie te hebben, dan in menu's te moeten graven.
Over de D400 is nog weinig bekend, ook de geruchtenmolen kan daar helaas nog weinig over vertellen. Maar verwacht vooral een betere sensor, betere AF en inderdaad ook betere video (full HD etc).quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:31 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Voor binnen en 's avonds halen we natuurlijk gewoon goede primes. Heb ook al een 50mm f/1.4 AF. Dus op een d300 heb ik dan wel autofocus.
Ergonomie vind ik idd wel erg belangrijk. Paar keer met mijn vaders d300s mogen spelen en dat vond ik erg fijn. Ligt heerlijk in de hand en de knoppen zitten op de juiste plek. Dus ik denk dat het de d300 wordt wel. Of ff wachten of de d400 aangekondigd wordt en dan voor de d300s kiezen. Zit daar verschil tussen naast video?
Zal Sony wel zijnquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:12 schreef problematiQue het volgende:
Maar, is er bekend wie de sensor van de 1 maakt?
Dan koop ik m in via jouquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:14 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk 4,95 of 3,95 met 10 bonuspunten.
quote:Nikon Unveils New D4 Flagship D-SLR
Greg Tarr
Released : Tuesday, January 10, 2012 12:01 AM
The Nikon D4, which is slated for February availability at a $6,000 suggested retail, will offer a full-frame 16.2-megapixel full-format CMOS image sensor that will shoot full-resolution images at up to a 10 fps rate.
The camera is also one of the first to support the new XQD Compact Flash memory card format, and will also offer a second card for more conventional CF cards.
The Nikon D4 has improved low-light performance, with an ISO range from 100 to 102,400 which can be expanded to 50 to 204,800 for both movies and stills.
The D4 also improves on the D3's color matrix metering system with a third-generation 91,000-pixel RGB metering sensor.
The unit takes the AF mode select switch from the D7000 and uses improved 51-point AF points with 9 cross-type sensor and a beefed up AF module allowing focus with an f/8 lens and faster (up from f/5.6). The AF detection range is now down to EV-2.0
The viewfinder features a full pentaprism with a 100 percent field of view.
The video section will record pixel-for-pixel Full-HD 1080p resolution with selections for 30p and 24p frame rates in this iteration, and 720p at up to 60p for slow-motion work. The camera now includes support for the H.264 B frame compression scheme.
The camera uses contrast detect AF in movie recording and features a low-pass filter optimized to maximize sharpness of HD video, meaning greater noise reduction when shooting full-frame movies.
Function buttons are illuminated this year, and a dedicated video button (user re-assignable) is added near the shutter button.
The D4 supports WTSA wireless control using the optional Nikon WT-5 wireless transmitter, and features an integrated Ethernet port and HDMI output enabling output of uncompressed video.
The D4 also introduces face detection/recognition into the flagship series
Another new feature is smooth aperture control for use while shooting video.
At the same time, the company introduced the Nikkor AF-S 85mm f/1.8G FX format lens ($500 suggested retail).
The company said the D4 is not being produced in Thailand will not have production issues from the recent flooding situation there. But whether the company will have enough supply to meet the expected demand from Nikon-aligned professional photographers and converts remains to be seen.
2012 International Press Telecommunications Council
quote:Fujifilm Introduces First Compact System Camera
Greg Tarr
Released : Tuesday, January 10, 2012 12:01 AM
The new models include the X-Pro1, X-S1 (shipping this month at an expected $800 suggested retail) and a new F series model in the F750EXR (shipping in March at an expected $350).
The highlight of the offerings is the Fujifilm X-Pro1, which is a highly featured compact system camera. Fuji-filim said it will build on the success of the X100 model, by adding a camera that features a custom-developed 16-megapixel APS-CMOS sensor incorporating a new filter array and the company's proprietary EXR processor technology.
The camera also includes a second-generation hybrid view-finder and takes three prime interchangeable Fuji-non lenses, all with fast apertures.
The lenses include: the 18mm (27mm equivalent) f/2.0, 35mm (53mm equivalent) f/1.4 and 60mm (90mm equivalent) f/2.4.
Meanwhile, having the look and feel of a traditional d-SLR, the X-S1, features a large 2/3-inch 12-megapixel EXR CMOS sensor and a newly-developed, bright all glass and high-definition Fujinon F2.8 wide-angle to F5.6 telephoto lens with an ultra-smooth 26x manual zoom (24-624mm equivalent).
The Fujinon lens includes 17 glass lens elements in 12 groups, and has smooth zoom control.
An intelligent digital zoom is said to effectively double the telephoto capabilities for up to a 52x total zoom effect, and a Super Macro Mode that captures images as close as 1cm.
The EXR processor enables extremely fast auto-focus while minimizing shutter lag. It supports highspeed continuous shooting of approximately 7 fps at full resolution.
The camera's EVF offers 1.4 million dots of resolution and uses two glass lenses and one non-spherical lens to capture realistic lighting, to complement the 3-inch titling LCD that includes a Monitor Sunlight mode for viewing in bright sunlight.
The body design includes a rubberized grain texture coating for superior grip, and a hot-shoe mount to add additional accessories.
It will record video at up to FullHD 1080p resolution.
Meanwhile, the new FinePix F750EXR offers a sleek compact body design with intuitive user controls, a 0.5-inch 16-megapixel EXR-CMOS sensor with strong low-light shooting capability, and a 20x super wide-angle lens (25-500mm equivalent) with an Intelligent Digital Zoom, which effectively doubles the range to 40x.
The F750EXF also features a 3-inch clear, high contrast 460,000-dot LCD with Monitor Sunlight mode, high-speed shooting at up to 8 fps at full resolution (11 fps max speed at medium resolution), and FullHD movie capture at 1080p (30 fps) with stereo sound.
2012 International Press Telecommunications Council
Provider:
International Press Telecommunications Council
Nicequote:Op donderdag 5 januari 2012 09:16 schreef problematiQue het volgende:
Eeeeen gewoon lekker nóg een keertje:
https://wellsfargoadvisor(...)etStory&id=587442481
[..]
Volgens mij wel. Ik ben trouwens benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met focale lengtes variërend van 27 tot 90mm. Dat lijkt een leek als mij een stuk lastiger in elkaar te schroeven dan die van de x100.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
NiceIs Fuji nog steeds de enige met een hybride viewfinder?
Als ik dit eerder had geweten welquote:Op donderdag 5 januari 2012 01:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Even kijken of er interesse in mijn timeline is, ik ben van plan om één van mijn Canon 1DM2 weg te gaan doen. Prijs zal rond de ¤700 liggen aangezien er net een nieuwe sluiter in zit (reparatiebon zit erbij). Zijn er geïnteresseerde?
Das met de EVF niet zo moeilijk, waarschijnlijk in de OVF dmv framelines die er met de LCD-overlay op worden geprojecteerd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik ben trouwens benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met focale lengtes variërend van 27 tot 90mm. Dat lijkt een leek als mij een stuk lastiger in elkaar te schroeven dan die van de x100.
Dat is een beetje een pain... hier in NL zijn de wateren niet zo helder en geen flauw idee hoe je dit in een zwembad kunt organiseren (ja, afhuren). En aangezien ik wel eens duik lijkt het me wel gaaf om dit een keer te proberen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:49 schreef Xilantof het volgende:
Denk best dat het werkt, maar ik denk ook dat er behoorlijk wat oefenen bij komt kijken
Als je nu een D300(s) over had...quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Even kijken of er interesse in mijn timeline is, ik ben van plan om één van mijn Canon 1DM2 weg te gaan doen. Prijs zal rond de ¤700 liggen aangezien er net een nieuwe sluiter in zit (reparatiebon zit erbij). Zijn er geïnteresseerde?
Wat heb je nu dan aangeschaft?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:35 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Als ik dit eerder had geweten wel
Volgens mij staat dat er nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Als je nu een D300(s) over had...
600D, maar is wel tijdje terug hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat heb je nu dan aangeschaft?
Ik heb ook ooit eens gedacht om een onderwatershoot te doen. Daarvoor zou ik gewoon wat zwembaden afbellen of zoiets kanquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat is een beetje een pain... hier in NL zijn de wateren niet zo helder en geen flauw idee hoe je dit in een zwembad kunt organiseren (ja, afhuren). En aangezien ik wel eens duik lijkt het me wel gaaf om dit een keer te proberen.
Geen zin om een solide behuizing a +3k Eur voor mn D700 te kopen, lijkt me dit wel een goede oplossing. Omdat ik het niet helemaal vertrouw zou ik dan mijn backup body gebruiken die tot 400 ISO acceptabele foto's maakt.
Het is nogal een onderneming. Mijn vriendin duikt, en twee vrienden van mij ook. Lijkt me gaaf om iets op te kunnen zetten om zoiets te doen:quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit eens gedacht om een onderwatershoot te doen. Daarvoor zou ik gewoon wat zwembaden afbellen of zoiets kan
Ik zou zeggen: probeer het eens!quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het is nogal een onderneming. Mijn vriendin duikt, en twee vrienden van mij ook. Lijkt me gaaf om iets op te kunnen zetten om zoiets te doen:
2012 is nog jong... het staat wel op mijn lijstje van dit jaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het eens!
Kijk even of de capaciteit vergelijkbaar is. Met mijn filmcamera merk ik er weinig van moet ik zeggen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:37 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk naar de goedkopere accu's?
Dus third party ipv de canon's uit de winkel.
Ik wil wat extra accu's maar vraag me af of het veel verschil zou maken.
Interesse wel, als ik het eerder wist..quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
PM maar evenquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:54 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Interesse wel, als ik het eerder wist..
Wat ga je er voor terugkopen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
1Ds3quote:
Nice. Heeft een collega van me ook. Ik hou hem altijd vol jaloezie vast, om vervolgens toch te doen als mijn 400D beter isquote:
1D kopen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nice. Heeft een collega van me ook. Ik hou hem altijd vol jaloezie vast, om vervolgens toch te doen als mijn 400D beter is
quote:Canon U.S.A. is unveiling two PowerShot Elph-series point-and-shoot cameras and a new flagship Power-Shot G-series model. The G1X (shipping in February at a $799 suggested retail) will be positioned for advanced amateurs and professionals looking for a walk-around point-and-shoot model and offers a large 1.5-inch 14.3-mega-pixel CMOS image sensor and a 4x (28-112mm) optical zoom lens.
It is said to have a shallow depth of field and an aperture range of F/2.5-16 affording better low-light capability.
Other new features include 14-bit RAW file support, a new DIGIC 5 image processor with improved low-light support, high-speed burst HQ shooting of up to 6fps/4.5 fps at full resolution, multi-area white balance adjustment, expanded Smart Auto settings, child-weighted (wtf is dit?) face detection system, handheld night scene and HDR mode. It will shoot up to FullHD 1080 video and includes a 720p Movie Digest mode to automatically compile a video log of all still shots.
Ruilen voor een 400D? Van een oud vrouwtje geweest.quote:
Nooit gebruiktquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ruilen voor een 400D? Van een oud vrouwtje geweest.
Dat oude vrouwtje? Geen idee. De camera daarintegen wel. Hij heeft ook al heel wat mooie dingen mogen aanschouwen.quote:
Deze Wells Fargo leak ging over compacte cameras, niet over mirrorless fullframequote:Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
Grappig, helemaal geen nieuwe dingen van Pentax!
Die van D_A zou ik sowieso niet vertrouwen, daar is teveel bier overheen geweest tijdens al die concertenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ik huiver wel altijd beetje bij 2e hands dingen als camera's.
Zijn hier mensen die daar anders over denken? (dark_angelus ff daar bij uitgezonderd)
Nah gewoon de tijd voor nemen om even te testen, vast te houden, hoge iso, lage iso, hoog diafragma, laag diafragma, bonnen opvragen. Ach ja, het kan je een berg geld besparen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef KneusTeun het volgende:
Zijn hier mensen die daar anders over denken? (dark_angelus ff daar bij uitgezonderd)
Haha, maar goed dat alles spatdicht is en dat ik er af en toe een doekje overheen trekquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die van D_A zou ik sowieso niet vertrouwen, daar is teveel bier overheen geweest tijdens al die concerten
Ik heb 1 keer een camera 2dehands gekocht. Altijd spijt van gehadquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef KneusTeun het volgende:
http://photorumors.com/20(...)-in-french-magazine/quote:• Pricing : around 1300¤ including the 35mm lens. The other optics being around 600¤ (“according to their informations”, and “to be confirmed”)
• Sensor : APS-C 1.5x, CMOS, Fuji “X-Trans” technology. Photosites pattern is 6 sides (as opposed to Bayer 4 sides). There is no anti-moiré filter, which will allow better resolution. [Note that there is no word about an organic sensor]
• Lenses are full metal. “Fujinon XF optics are announced as exceptional”, They are 18 f2.0, 35 f1.4, 60 f2.4 macro (equiv 27, 53, 90)
• New mount is “X-Mount”. “tirage” [flange-back distance ??] is 17,7mm. “Diameter is large enough to let the rear of the lens get inside the camera (up to 7,5mm to the sensor)”
• “Viewfinder similar to the X100, which allows to switch between optical or electronic sight.With a welcome addition : the optical viewfinder will adapt its enlargement to the lens focal length”
• “Other news : an external auto-focus, as hinted by the window above the lens” [???]
Aluminium build
• "An optional grip will be proposed”
Kijken wat voor persoon het is, van te voren kijken wat voor foto's hij maakt (kan je enigzins aan afleiden wat voor leven de camera was) en als je 't niet vertrouwt, niet doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah gewoon de tijd voor nemen om even te testen, vast te houden, hoge iso, lage iso, hoog diafragma, laag diafragma, bonnen opvragen. Ach ja, het kan je een berg geld besparen.
Enige waar je voor moet zorgen is dat je de bon etc. hebt. Heb ikn iet bij de mijne maar die was voor zo'n spotprijs (en via FOK!) dat ik het wel prima vond, maar heb daar nu wel spijt van.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef KneusTeun het volgende:
wtf is er allemaal aan de hand met die lekkende website/kranten?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:22 schreef problematiQue het volgende:
En we gaan gezellig door, Frans tijdschrift lekt de Fuji mirrorless:
[ afbeelding ]
[quote]
• Pricing : around 1300¤ including the 35mm lens. The other optics being around 600¤ (“according to their informations”, and “to be confirmed”)
• Sensor : APS-C 1.5x, CMOS, Fuji “X-Trans” technology. Photosites pattern is 6 sides (as opposed to Bayer 4 sides). There is no anti-moiré filter, which will allow better resolution. [Note that there is no word about an organic sensor]
• Lenses are full metal. “Fujinon XF optics are announced as exceptional”, They are 18 f2.0, 35 f1.4, 60 f2.4 macro (equiv 27, 53, 90)
• New mount is “X-Mount”. “tirage” [flange-back distance ??] is 17,7mm. “Diameter is large enough to let the rear of the lens get inside the camera (up to 7,5mm to the sensor)”
• “Viewfinder similar to the X100, which allows to switch between optical or electronic sight.With a welcome addition : the optical viewfinder will adapt its enlargement to the lens focal length”
• “Other news : an external auto-focus, as hinted by the window above the lens” [???]
Aluminium build
• "An optional grip will be proposed”
[quote]
http://photorumors.com/20(...)-in-french-magazine/
Hoezo heb je er spijt van?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Enige waar je voor moet zorgen is dat je de bon etc. hebt. Heb ikn iet bij de mijne maar die was voor zo'n spotprijs (en via FOK!) dat ik het wel prima vond, maar heb daar nu wel spijt van.
wat is er dan mis mee?quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Enige waar je voor moet zorgen is dat je de bon etc. hebt. Heb ikn iet bij de mijne maar die was voor zo'n spotprijs (en via FOK!) dat ik het wel prima vond, maar heb daar nu wel spijt van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |