Van boven, Oxyd lijkt er een beetje opquote:Op maandag 2 januari 2012 18:01 schreef BdR het volgende:
[..]
is inderdaad moeilijk met zo'n omschrijving.. Oxyd misschien?
Hoe zag je het spel, van boven of van opzij? En wat bedoel je met pijpen aan de muren?
Street Ballquote:Op maandag 2 januari 2012 19:06 schreef Kwork het volgende:
[..]
Van boven, Oxyd lijkt er een beetje op![]()
Even een paint gemaakt:
[ afbeelding ]
Rechts zit het balletje op zo'n stang en gaat op en neer. Dat blauwe in het midden is een stroomgeval die af en toe uitgaat en dan moet je die stang loslaten en erdoorheen gaan, op die manier moet je bij het einde komen.
Dat ziet er best cool uit eigenlijk. Erg origineel concept. Ze zouden een remake op XBLA, PSN en Steam moeten gooien, valt een beetje in het straatje van "Super Meatboy". Maar Supaplex mag ook wel terugkomen ^_^.quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 15:31 schreef lipjes het volgende:
Yes ik zoek er ook nog 1.
al wel heel lang geleden en hele slechte omschrijving, dus houd je vast
Het is een spel ala dark reign.
Ook ongeveer uit die tijd verwacht ik
Draaide naar mijn weten op Win98 maar ook op XP
stond geloof ik ooit eens een demo van op van die verzamel CD's
Was redelijk futuristisch, en ook had je een soort van MCV zoals in de C&C reeks dacht ik. (was echter geen C&C)
hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, 1 van de weinige spellen waarvan ik de naam vergeten ben
Wat ik zo op kantoor kan zien is het hem niet, bij de naam gaat in ieder geval geen belletje rinkelen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:38 schreef Altron het volgende:
Krush, Kill 'n'Destroy ( KKnD ) mischien ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krush,_Kill_'n'_Destroy [ edit : link pakt ie niet , even helemaal kopiëren ]
[ afbeelding ]
Z (van de Bitmap Bothers) misschien? (onhandige naam voor een spel trouwens, 1 letter)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
[..]
Wat ik zo op kantoor kan zien is het hem niet, bij de naam gaat in ieder geval geen belletje rinkelen.
Maar zal thuis nog even goed zoeken.
https://market.android.com/details?id=jmaster.supaplex.androidquote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:28 schreef metzman het volgende:
[..]
Dat ziet er best cool uit eigenlijk. Erg origineel concept. Ze zouden een remake op XBLA, PSN en Steam moeten gooien, valt een beetje in het straatje van "Super Meatboy". Maar Supaplex mag ook wel terugkomen ^_^.
Dune 2000?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
[..]
Wat ik zo op kantoor kan zien is het hem niet, bij de naam gaat in ieder geval geen belletje rinkelen.
Nee die ken ik nog wel, bazenspel, alleen wel verrektes moeilijkquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:02 schreef BdR het volgende:
[..]
Z (van de Bitmap Bothers) misschien? (onhandige naam voor een spel trouwens, 1 letter)
Dat zou het wel eens kunnen zijn, vanavond eens even kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:23 schreef metzman het volgende:
[..]
Dune 2000?
Was een remake van Dune II op de C&C engine, EN je had ook een MCV:
[ afbeelding ]
Echt voor weg op vakantie (laptop) of gewoon iets om je vakantie thuis mee door te komen. Is daarnaast nogal een breed verzoek, wat vind je wel leuk (genre) en wat niet?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:10 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand een leuk spel waarmee ik me kan vermaken deze vakantie? Mag vanalles zijn behalve; Minecraft, Football Manager of games zoals AoE. PC btw.
En was het hem ?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
Dat is ook het eerste wat er in me opkwam, ook omdat er verder niet echt veel shooter/rpg combi's zijn. Borderlands is iig een game waar je nog wel even zoet mee bent, tis alleen leuker om te co-oppen met vrienden, dan een random iemand online.quote:
Fallout 3 misschien een optie?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef Snorrenbaard het volgende:
Gewoon voor thuis, dus online is een optie idd. Ik zoek een soort spel dat geen soort als Tribalwars ofzo is dus niet 30 min wachten per actie enzo. Meer een RPG/Shooter
Ik dacht aan Shadowman.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:09 schreef msnk het volgende:
Misschien kun je ook vermelden voor welk platform het was? Bij 3rd person game en atletisch denk ik gelijk aan P.N. 03, maar dat is een Gamecube spel
Nee dat is hem niet. De wereld van die game is veel blauwer en veel lichter.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik dacht aan Shadowman.
Maar mijn hemel, die beschrijvingen zijn wel echt vaag.![]()
Dat ziet er vrij geavanceerd uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lololol Ik heb de tweede gevonden door te bladeren bij All PC Games op Gamespot.com![]()
Dreams to reality
Treasure Trapquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eerste game is een 2d puzzel game. Je was dan een poppetje die onderwater was volgens mij. Je kan 4 kanten op en je moest over blokjes heen gaan op een bepaalde manier. Had iets met RAPTOR te maken.
Voor PC
..
is vrijwel zeker een DOS game die op een diskette past
..
Je speelde met een duiker die een duikhelm op had.
Nee niet helemaal maar dat plaatje helpt wel bij uitleg.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:20 schreef lipjes het volgende:
klopt niet 100% met je omschrijving, maar commander keen?
[ afbeelding ]
Iets meer info zou prettig zijn, waar reed je in? Welk platform?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:24 schreef RingBewoner het volgende:
Oud spel. Zeker een jaar of 14 oud. Lelijk maar je kon door loopings scheuren en al die ongein. Simpel maar leuk, kan alleen niet meer op de naam komen. Iemand?
Stunts! Ja, dat is hem!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:09 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Iets meer info zou prettig zijn, waar reed je in? Welk platform?
Eerste gok: Stunts.
Het heette in het Nederlands ongetwijfeld anders, maar je bedoelt vast Max und Mario.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:09 schreef MineraalWater het volgende:
Ik zoek nog een spel voor mijn nichtje wat ik vroeger veel heb gespeeld.
Ik heb haar de spellen die ik vroeger speelde al laten doen Onder andere "Freddi Fish, Pajama Sam, Putt Putt"
Nu zoek ik dus nog zo'n spel wat ik vroeger ook veel heb gespeeld.
Het ging om een jongetje met een rode pet op, volgensmij een streepjes shirt wit met rood, en zijn "vriend" was een vlieg. Platform was toen der tijd nog ergens tussen Windows 95 en Windows xp niet zo super oud dus.
Nee, dat was het niet..quote:Op maandag 6 februari 2012 09:13 schreef BdR het volgende:
@Rockiejj
Cube 2: Sauerbraten-> http://sauerbraten.org/
Weet niemand dit? Ik heb al zo'n 2 uur lopen googlen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:29 schreef truedestiny het volgende:
Ik zoek een spel. 10 jaar of ouder en dan moest je Kastelen bestormen. Kon je zelf kiezen(denk ik) wat je mee nam hoeveel boogschutters, zwaarden enzovoort. En als je had gewonnen dan had je een bepaald gebied in je macht. Je moest een stuk of 15 gebieden overnemen wil je winnen. En op een landkaart zag je dan alle gebieden.
Maar als je te lang niks deed dan kreeg je met een vage stem te horen (in het Nederlands) "je mannen deserteren".
je bedoelt assaultcube een nieuwere versie van cube 2quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:33 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet..
Leek er ook niet echt op..
Klinkt als Strongholdquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:26 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Weet niemand dit? Ik heb al zo'n 2 uur lopen googlen.![]()
Nee dat is het niet.quote:
combat arms?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:13 schreef metjemaria het volgende:
Ik zoek een online spel waarvan ik de naam niet meer weet.
Het broertje van een vriendin van me speelde dat ooit eens, maar de naam vond ik een beetje raar toen, dus die ben ik vergeten.
Het gedeelte dat ik heel leuk vond was met mutanten.
Je stond dan met een heleboel spelers te wachten in een soort van game area )om het zo maar even te zeggen) en dan had je een soort count down )vanaf dertien sec. of zo).
In die dertien sec. kon je dan een beetje rondlopen en of een plekje zoeken om de count down af te wachten.
Na de count down waren er dan een bepaalde hoeveelheid spelers die dan in mutanten veranderden en een bep. hoeveelheid spelers die gewoon `speler` bleef.
Het doel van de spelers was, om het hele spel )waar een tijdsduur op zat) te overleven en het doel van de mutanten was om binnen de tijd alle spelers tot mutant te maken.
Er waren ook nog andere spel mogelijkheden, maar dat was dan zonder mutanten.
O ja, en het was een )online) download
Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het heet, zodat ik het weer kan spelen.
ja !quote:
Hopelijk dat iemand mijn spel ook zo makkelijk kan raden!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:34 schreef metjemaria het volgende:
[..]
ja !![]()
Ik heb alleen een probleem.
Mijn laptop heeft heel vaak dat gesjoemel met van die beveiligingscertificaten..
Zo ook hier en nu kan ik er dus niet mee beginnen.![]()
Iemand een optie, want eigenlijk wil ik die certificaten toch niet kwijt.
Ha, hoop het voor je.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:09 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Hopelijk dat iemand mijn spel ook zo makkelijk kan raden!
Dit is Dracula volgens mij.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:26 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Weet niemand dit? Ik heb al zo'n 2 uur lopen googlen.![]()
Hey, sorry hoor maar weet jij mischien een oplossing voor mijn combat arms probleem.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:39 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit is Dracula volgens mij.
Moment zoek even de plaatjes op.
[ afbeelding ]
Je moest Turkije veroveren. Vocht altijd met blauwe poppetjes tegen rode poppetjes. De poppetjes spraken Nederlands "Jah, mijn heer".
Geen idee over wat voor problemen je hebt. Heb je al eens geprobeerd je internetstekker eruit te trekken terwijl je een spelletje probeert te spelen?quote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef metjemaria het volgende:
[..]
Hey, sorry hoor maar weet jij mischien een oplossing voor mijn combat arms probleem.
dat met die beveiligingscertificaten.
Mijn eerder geposte bericht zegmaar.
)sorry dat ik zo wanhpig klink hoor)
Held!! Nu kijken of ik hem nog ergens kan kopen/downloaden. Bedankt iig.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:39 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit is Dracula volgens mij.
Moment zoek even de plaatjes op.
[ afbeelding ]
Je moest Turkije veroveren. Vocht altijd met blauwe poppetjes tegen rode poppetjes. De poppetjes spraken Nederlands "Jah, mijn heer".
Ik heb hem thuis op CD liggen, als ie het nog doet zal ik hem voor je kopieeren.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:09 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Held!! Nu kijken of ik hem nog ergens kan kopen/downloaden. Bedankt iig.
Bedankt voor het aanbod. Ik heb hem al gedownload.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:36 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik heb hem thuis op CD liggen, als ie het nog doet zal ik hem voor je kopieeren.
Enige probleem is dat ik pas op z'n vroegst in Maart, en mogelijk pas eind Juni thuis ben
Sorry voor de late reactie, Maar dat is hem inderdaad!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:23 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Het heette in het Nederlands ongetwijfeld anders, maar je bedoelt vast Max und Mario.
[ afbeelding ]
Anyone?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel, volgens mij heeft het Keep of Tower ofzo in de naam staan. In het spel moet je een aantal lvls doorlopen, je begint als het goed is als goblin of dwarf met een zwaard + schild en kunt nog een paar classes unlocken tot je bij de sorceress class bent. Het is een rpg/adventure/hack&slash en ziet/zag er best aardig uit.
Wie weet het?
Bij mijn weten heeft home of the underdogs haar beleid gewijzigd en biedt zij geen abandonware meer aan? In plaats daarvan verwijzen je nu direct naar google.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:37 schreef STING het volgende:
Graag geen links plaatsen naar Abandonware, dank u.
Neequote:
Two Worlds, speelt als een droomquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:57 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ik zoek een soort spel ala Skyrim, alleen met dat spel heb ik het probleem dat ik een te slechte videokaart (Intel Family Chipset) dus weet iemand een spel wat er een beetje oplijkt, met wat mindere graphics. Morrowind/Oblivion heb ik al uitgespeeld.
Is het heel misschien Thexder?:quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:01 schreef curantis het volgende:
Ik zoek een heel oud DOS spelletje (ik gok eind '80). Een side-scroller waarin je een ruimteschipje bedient dat kan transformeren tot een robot waar je mee over oppervlaktes kan lopen (en misschien nog een 3e transformatie mogelijk, maar dat weet ik niet zeker). Onderweg kom je allerlei vijandelijke scheepjes tegen en kanonnen op zwevende rotsblokken.
Heb ik vroeger helemaal stuk gespeeld. Maar ik kom er maar niet achter hoe dat spelletje heet.....
Nee, Thexder is het niet, al lijkt het er inderdaad wel een beetje op. Het spelletje wat ik bedoel is enkel side-scroll, dus er is geen speelruimte boven of onder het zichtbare speelveld. Soms vlieg je door metalen tunnels, in andere gedeeltes weer buiten tussen de rotsblokken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:04 schreef metzman het volgende:
[..]
Is het heel misschien Thexder?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thexder
Is redelijk recent nog een remake/port van op XBLA en PSN verschenen.
The Incredible Machine?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:57 schreef Shadeauw het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel waarbij het draait om physics. Je kunt ballonen aan bijvoorbeeld touwen vastmaken, over een lopende band laten lopen, er zijn torches die dingen kunnen verhitten, dartpistolen en dergelijke. Hopelijk leg ik het een beetje goed uit...
Het is volgens mij een erg oud spel, maar misschien zijn er remakes van?
Er is volgens mij ook een remake voor IOSquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat je TIM, the incredible machine, bedoelt. Ja daar zijn veel remakes van, zelfs op xbox live, maar nooit zo leuk als het origineel.
Hmm, als het een webspelletje was gok ik op Black Nova Traders. Zo niet, dan kan het nog Gazillionaire zijnquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:34 schreef GlenSpey het volgende:
Op zoek naar een spel wat zich in de ruimte afspeelt. Je moest met je kleine scheepje van planeet naar planeet vliegen (..) op zoek naar economische mogelijkheden. Doel was om rijk te worden en een groot economisch imperium op te zetten. Heb dit spel jaaaaren terug ooit gespeeld, en ben het vervolgens uit het oog geraakt. Maar om de een of andere reden is het nooit helemaal uit mijn systeem verdwenen... ik wil dat spelletje nog een keer spelen!
Grafisch was het niet geweldig, daar was het dan ook niet om gemaakt. t Ging echt puur om de economie.
Wie o wie?
Hmmm.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:06 schreef zatoichi het volgende:
Tron was een van de eerste spellen die ik speelde back in 1986!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |