quote:Op maandag 2 januari 2012 16:23 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren heb ik een de trein een belneger met een blik duidelijk gemaakt dat hij aso bezig was. Hij zei sorry en liep de coupe uit
Hangt erg van de gemeente af hoor.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn gaat het mij niet om het geloof maar meer om de mensen van de kerk zelf , het zijn vaak niet de tolerantste mensen en daar hoor ik liever heel eerlijk gezegd niet bij.
Als het zo goed voelt dan gaat dat vanzelfquote:Op maandag 2 januari 2012 16:35 schreef kree het volgende:
Had trouwens vanmiddag met haar afgesproken maar ze moest nog teveel werk doen dus ze belde af![]()
Nouja maar voor morgen afgesproken.
Ze is echt leuk, had haar aan de telefoon dat ik vaak afspraken vergat (ging niet over vanmiddag)
Dat ze het wel voor me bij wilde houden als ik terug zou betalen in natura.
Het is wel een geil ding, moet er nog allemaal effe aan wennen hoor, gaat voor me gevoel wel erg hard.
Alleen dingen als homoseksualiteit is in die pinksterclubjes enorm een taboe. En dat soort onzin.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:37 schreef kree het volgende:
[..]
Hangt erg van de gemeente af hoor.
Juist bij die pinkstergemeentes is het heel open allemaal weet ik uit ervaring.
Maar ook daar heb je weer verschillen in.
Er zijn er ook die je meer sektes kunt noemen (zoveel procent van je loon afgeven)
Daar heb ik dan weer niks mee.
En dat zeg ik als gereformeerde hahaha, mensen zien je al lopen strak in pak gelijk als je dat woord noemt, terwijl het helemaal niet het geval is bij ons dan.
En dat ben ik dus niet met je eens ben zelf opgegroeid ermee hebben ook verschillende kerken gehad en mijn ervaring is ook dat ik daarin toch steeds hetzelfde .quote:Op maandag 2 januari 2012 16:37 schreef kree het volgende:
[..]
Hangt erg van de gemeente af hoor.
Juist bij die pinkstergemeentes is het heel open allemaal weet ik uit ervaring.
Maar ook daar heb je weer verschillen in.
Er zijn er ook die je meer sektes kunt noemen (zoveel procent van je loon afgeven)
Daar heb ik dan weer niks mee.
En dat zeg ik als gereformeerde hahaha, mensen zien je al lopen strak in pak gelijk als je dat woord noemt, terwijl het helemaal niet het geval is bij ons dan.
Klopt, raar is dat eigenlijk niet bij alle maar ken er wel de verhalen van.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen dingen als homoseksualiteit is in die pinksterclubjes enorm een taboe. En dat soort onzin.
Wat voor stroming was dat dan?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:41 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
En dat ben ik dus niet met je eens ben zelf opgegroeid ermee hebben ook verschillende kerken gehad en mijn ervaring is ook dat ik daarin toch steeds hetzelfde .
En dat is dus niet alleen bij pinkstergemeentes maar meer met kerken, idem dito met zelfmoord enzo en juist dat soort denkbeelden storen me dus heel erg . De hokjesgeest is er heel erg en ja daar stoor ik me aanquote:Op maandag 2 januari 2012 16:41 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt, raar is dat eigenlijk niet bij alle maar ken er wel de verhalen van.
Terwijl er bij ons in de gemeente gewoon een paar zitten die homo zijn en daar heeft niemand moeite mee.
Tja....
Gemeente zoeken die bij je past, maar de hele essentie is dat je geloofd dat er een God is denk ik.
En daar hoef je voor mijn mening niet eens voor naar een kerk te gaan om het een soort van te "bewijzen".
Maar wat je wel vaak ziet is dat mensen met 'problemen' uit het verleden heel radicaal gelovig worden ineens.
Weet niet hoe dat komt of ze dan echt het licht ineens zien ofzo van hogerhand. Blijven lastige discussie punten altijd waar je uiteindelijk na uren lullen nog niet uit bent omdat iedereen het anders ziet.
Daar geloof ik dus echt niet inquote:Op maandag 2 januari 2012 16:41 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt, raar is dat eigenlijk niet bij alle maar ken er wel de verhalen van.
Terwijl er bij ons in de gemeente gewoon een paar zitten die homo zijn en daar heeft niemand moeite mee.
Tja....
Gemeente zoeken die bij je past, maar de hele essentie is dat je geloofd dat er een God is denk ik.
En daar hoef je voor mijn mening niet eens voor naar een kerk te gaan om het een soort van te "bewijzen".
Maar wat je wel vaak ziet is dat mensen met 'problemen' uit het verleden heel radicaal gelovig worden ineens.
Weet niet hoe dat komt of ze dan echt het licht ineens zien ofzo van hogerhand. Blijven lastige discussie punten altijd waar je uiteindelijk na uren lullen nog niet uit bent omdat iedereen het anders ziet.
Het gaat mij niet om de stromingen maar meer de hypocrisie die een heleboel geloven bij elkaar hebben .quote:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
En dat is dus niet alleen bij pinkstergemeentes maar meer met kerken, idem dito met zelfmoord enzo en juist dat soort denkbeelden storen me dus heel erg . De hokjesgeest is er heel erg en ja daar stoor ik me aan
Dat is ook mijn ervaring. De niet-gelovigen moeten respect hebben voor de gelovigen, de gelovigen mogen de niet-gelovigen beledigen tot op het botquote:Op maandag 2 januari 2012 16:47 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn ervaring met pinkstergemeentes is dat er geen respect is voor de niet-gelovigen. Er is mij wel eens verteld dat ik naar de hel ga en dat zij (het meisje met wie ik de discussie aan ging) dat helemaal niet erg vond. Ik verdiende dat immers, want ik geloof niet in Zijn woord. Ze vond het jammer voor me, maar dan had ik maar moeten geloven.
Toen ik haar vervolgens vertelde dat ze het verdiende om overreden te worden door een trein omdat ze ronduit onvriendelijk is was ze beledigd
Maar goed, misschien verschilt de mate van disrespect per gemeente.
Je had haar moeten zeggen dat het de wil van god was dat jullie seks haddenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:47 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn ervaring met pinkstergemeentes is dat er geen respect is voor de niet-gelovigen. Er is mij wel eens verteld dat ik naar de hel ga en dat zij (het meisje met wie ik de discussie aan ging) dat helemaal niet erg vond. Ik verdiende dat immers, want ik geloof niet in Zijn woord. Ze vond het jammer voor me, maar dan had ik maar moeten geloven.
Toen ik haar vervolgens vertelde dat ze het verdiende om overreden te worden door een trein omdat ze ronduit onvriendelijk is was ze beledigd
Maar goed, misschien verschilt de mate van disrespect per gemeente.
Het is natuurlijk een dogmatisch beeld dat is verankerd in die mensen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, net zoals ik iemand met een depressie of psychose het niet kwalijk kan nemen dat ze de dingen zien zoals zij ze zien. Radicale vergelijking, I know, maar zo is het wel.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring. De niet-gelovigen moeten respect hebben voor de gelovigen, de gelovigen mogen de niet-gelovigen beledigen tot op het bot
Ik heb ook eens te verstaan gekregen dat ik in de hel zou belanden. Mijn antwoord: jij bent de enige die daar een probleem mee heeft, ik geloof niet in een hiernamaals en dus ook niet in een hel. Als ik dood ga dan is het luikjes dicht lamp uit en klaar
En toen was hij weer beledigd
Ben je gek!? Straks is het besmettelijk en heb ik het ookquote:Op maandag 2 januari 2012 16:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je had haar moeten zeggen dat het de wil van god was dat jullie seks hadden
Daarom ook met condoom doen, mag vast niet van haar godquote:Op maandag 2 januari 2012 16:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een dogmatisch beeld dat is verankerd in die mensen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, net zoals ik iemand met een depressie of psychose het niet kwalijk kan nemen dat ze de dingen zien zoals zij ze zien. Radicale vergelijking, I know, maar zo is het wel.
[..]
Ben je gek!? Straks is het besmettelijk en heb ik het ook
Jaquote:Op maandag 2 januari 2012 16:54 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad, het is veel te koud.
Je kan daarna best weer gaan slapen ik zie het probleem nietquote:Op maandag 2 januari 2012 16:54 schreef Lot88 het volgende:
Ik net naar de huisarts bellen ( 4 uur) zegt die stomme trut aan de telefoon '' je kunt alleen 's ochtends afspraken maken om 8 uur''
ik zo '' ik heb u nu aan de telefoon zo ingewikkeld is het toch niet om een afspraak te maken?''
'' morgen ochtend kunt u dit doen mevrouw''
gvd stomme kut moet ik morgen nog eerder uit bed
Raar hoorquote:Op maandag 2 januari 2012 16:54 schreef Lot88 het volgende:
Ik net naar de huisarts bellen ( 4 uur) zegt die stomme trut aan de telefoon '' je kunt alleen 's ochtends afspraken maken om 8 uur''
ik zo '' ik heb u nu aan de telefoon zo ingewikkeld is het toch niet om een afspraak te maken?''
'' morgen ochtend kunt u dit doen mevrouw''
gvd stomme kut moet ik morgen nog eerder uit bed
sopsopquote:Op maandag 2 januari 2012 16:56 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik ook, shorts en teenslippers all we need
UH NEE? als ik wakker ben kan ik niet meer slapenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan daarna best weer gaan slapen ik zie het probleem niet
Dan doe je het toch echt zelfquote:Op maandag 2 januari 2012 16:57 schreef Lot88 het volgende:
[..]
UH NEE? als ik wakker ben kan ik niet meer slapen
Je wil niet weten, als de dames dronken zijn of niet hoogopgeleid gaan ze rare dingen roepen hoor, en toen had ik nog niet eens zo'n adonislichaam als nuquote:
Ik ken er ook hordes die wel normaal kunnen doen hoor, het is een stereotype dat helaas toch een keer te vaak bevestigd wordtquote:Op maandag 2 januari 2012 16:57 schreef kree het volgende:
Enige probleem dat ik heb met gelovigen is dat ze je willen ompraten.
En dan daarover beginnen en dat zeg ik als zelf gelovige.
Zou dat nooit doen bij iemand, afgezien van dat het dus totaal niet werkt (zie maar wat jullie zelf zeggen)
Mag van mij iedereen denken en geloven wat ie wil, vragen erover beantwoorden dan weer wel.
Maar dan vanuit hoe ik het zelf zie en niet vanuit "hoe de gemeente" het ziet.
Tja ligt eraan wie je treft, ik ken het soort wat jullie omschrijven ook wel hoor.
ik zal die trut krijgen ik sta gewoon n uur eerder op en bel lekker 5 voor 8 !quote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan doe je het toch echt zelfMorgen gelijk om klokslag 8 uur bellen
- hemdquote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef stefanhaan het volgende:
en sowieso in de zomer korte broek hemd en teenslippers
Dan neemt ze niet opquote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef Lot88 het volgende:
[..]
ik zal die trut krijgen ik sta gewoon n uur eerder op en bel lekker 5 voor 8 !
ligt er aan hoe warm het is. Maar als het 22+ is dan blote bast.quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Hier heb ik wel gewonnen.quote:3. Lekkerste smaak tjolk (311 inzendingen / 65%)
1. Aardbei (156)
2. Banaan (121)
3. Melk (34)
Geen teenslippers.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef stefanhaan het volgende:
en sowieso in de zomer korte broek hemd en teenslippers
In de stad met blote bast? Is dat niet een beetje raar? Of naar je studiequote:Op maandag 2 januari 2012 17:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ligt er aan hoe warm het is. Maar als het 22+ is dan blote bast.
Naar Noorderplantsoen natuurlijkquote:Op maandag 2 januari 2012 17:01 schreef palawan het volgende:
[..]
In de stad met blote bast? Is dat niet een beetje raar? Of naar je studie
Ik zeg doenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:59 schreef Lot88 het volgende:
[..]
WTF is tjolkquote:
Niet allemaal natuurlijk. Helaas zijn er ook genoeg atheisten die zich daar schuldig aan maken. Dan gaat het bijvoorbeeld over het vasten van een vriendin (moslima) en dan is er weer een atheist die het nodig vindt om er een hele anti-religie discussie van te maken in haar bijzijn. Terwijl niemand daar zin in heeft.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:57 schreef kree het volgende:
Enige probleem dat ik heb met gelovigen is dat ze je willen ompraten.
En dan daarover beginnen en dat zeg ik als zelf gelovige.
Overal heb je eikels tussenzitten.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk. Helaas zijn er ook genoeg atheisten die zich daar schuldig aan maken. Dan gaat het bijvoorbeeld over het vasten van een vriendin (moslima) en dan is er weer een atheist die het nodig vindt om er een hele anti-religie discussie van te maken in haar bijzijn. Terwijl niemand daar zin in heeft.
Ik kwam op teenslippers en in m'n korte broek het moeilijkste tentamen maken van de hele opleiding. Naar binnen lopen met de opmerking 'die tikken we ff binnen', naar buiten komen met de kreet 'zo, dat wordt een dikke 10' en nog daadwerkelijk alles goed hebben ook.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |